Magere Hein 15 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 2 minuten geleden zei TTC: Logica brengt ons van A naar B, verbeelding overal (dixit Einstein) Mooie uitspraak. Maar het wordt vervelend als je de 2 gaat mixen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 9 minuten geleden zei Magere Hein: Mooie uitspraak. Maar het wordt vervelend als je de 2 gaat mixen. Dat is wat Plato ook had doorzien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 @Vrijheid wat heb jij er op tegen als ik zeg dat de satan zo goed als geketend is? Heb je iets met die gast? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 Sjako zei: De Duivel wil zo veel mogelijk slachtoffers maken. Hoe bereikt hij dat? Oorlog, natuurrampen, beïnvloeden van mensen, hogere Bijbel kritiek, versluieren van de Waarheid door met filosofie aan te komen, immoraliteit enz. Dat bij een goede God als tegenhanger ook een slechte hoort kan ik me nog wel voorstellen maar dat je anno 2016 natuurrampen aan die slechte god toeschrijft gaat me boven de pet. En dat ik totaal niets van zijn bijna-ketening merk heb ik al gezegd. Of bedoel je "binnenkort" geketend, wat men 2000 jaar geleden ook al dacht en over 2000 jaar ook nog zal zeggen, gesteld dat er dan nog animo voor religie is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 1 uur geleden zei sjako: @Vrijheid wat heb jij er op tegen als ik zeg dat de satan zo goed als geketend is? Heb je iets met die gast? Kunnen we hem al gaan bezichtigen? Was dat het plan niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 @TTC Nee, haha. Die is nog even bezig om de wereld kapot te maken. Maar Satan weet dat hij geketend gaat worden,hij heeft al verloren. Dit is gewoon op de Bijbel gebaseerd hoor. Dit verzin ik niet zelf. Openbaring 20:1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 2 minuten geleden zei sjako: .....Maar Satan weet dat hij geketend gaat worden,hij heeft al verloren. Dit is gewoon op de Bijbel gebaseerd hoor. Dit verzin ik niet zelf. Maar omdat een ander het verzonnen heeft geloof je het wel? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 2 minuten geleden zei violist: Maar omdat een ander het verzonnen heeft geloof je het wel? Nee, maar Openbaring is zo duidelijk waar. Alle profetiën hier zijn allemaal uitgekomen, waarom deze niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 Als je maar lang genoeg zegt dat iets zal gaan gebeuren dan heb je op een gegeven moment gelijk. Zeker als je definitie van waar net zo ruim is als dat van een horoscoop uit de wekelijkse Story. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 De satan is onzichtbaar dus als het de mensheid ooit gaat lukken in vrede met elkaar te leven zal men zeggen dat de satan geketend is. De NAM ook weer blij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 1 minuut geleden zei violist: De satan is onzichtbaar dus als het de mensheid ooit gaat lukken in vrede met elkaar te leven zal men zeggen dat de satan geketend is. De NAM ook weer blij. tja...................... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 23 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 Satan is als de onzichtbare draak in de garage "A fire-breathing dragon lives in my garage" Suppose (I'm following a group therapy approach by the psychologist Richard Franklin[3]) I seriously make such an assertion to you. Surely you'd want to check it out, see for yourself. There have been innumerable stories of dragons over the centuries, but no real evidence. What an opportunity! "Show me," you say. I lead you to my garage. You look inside and see a ladder, empty paint cans, an old tricycle--but no dragon. "Where's the dragon?" you ask. "Oh, she's right here," I reply, waving vaguely. "I neglected to mention that she's an invisible dragon." You propose spreading flour on the floor of the garage to capture the dragon's footprints. "Good idea," I say, "but this dragon floats in the air." Then you'll use an infrared sensor to detect the invisible fire. "Good idea, but the invisible fire is also heatless." You'll spray-paint the dragon and make her visible. "Good idea, but she's an incorporeal dragon and the paint won't stick." And so on. I counter every physical test you propose with a special explanation of why it won't work. (Carl Sagan) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 10 uur geleden zei sjako: @TTC Nee, haha. Die is nog even bezig om de wereld kapot te maken. Maar Satan weet dat hij geketend gaat worden,hij heeft al verloren. Dit is gewoon op de Bijbel gebaseerd hoor. Dit verzin ik niet zelf. Openbaring 20:1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten. Interessant Sjako, deductief beschouwend: En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten. vragen hierbij: is die 'sleutel' bedoeld om de mensheid te verlossen uit die 'afgrond' en Satan daarin achter te laten en ketenen? is de betekenis van die 'sleutel' al niet lang gekend gezien de hedendaagse berichtgeving daarover? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
violist 198 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 3 uur geleden zei TTC: Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten. Ik zie het helemaal voor me dat een engel, Jezus of Godzelf de satan na 1000 jaar voor een korte tijd los gaat laten nadat het zegel is verbroken, de afgrond is geopend en zijn touwen zijn doorgesneden. Wat zouden ze dan tegen hem zeggen? "Pak ze"? Een hij of een zij Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen? Zou het niet zo kunnen zijn dat de kerk het satangedoe zo benadrukt om jullie als uitverkoren gelovigen aan zich te binden met het vooruitzicht dat je straks éen van de 144.000 zal zijn en over "ons" mag heersen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 12 uur geleden zei TTC: is die 'sleutel' bedoeld om de mensheid te verlossen uit die 'afgrond' en Satan daarin achter te laten en ketenen? is de betekenis van die 'sleutel' al niet lang gekend gezien de hedendaagse berichtgeving daarover? Satan wordt voor 1000 jaar geketend, daarna wordt hij voor korte tijd losgelaten. Om hem los te laten moet je de ketens weghalen en daar heb je die sleutel voor nodig? Satan is nog niet geketend gezien de hedendaagse berichtgeving dus die vraag snap ik niet. 11 uur geleden zei violist: Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen? En of ik die serieus neem. Het is natuurlijk geen letterlijk verhaal. Het is symbolisch. Voor mensen die er niet voor open staan gaan dit niet begrijpen. Precies wat de bedoeling is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 11 uur geleden zei violist: Ik zie het helemaal voor me dat een engel, Jezus of Godzelf de satan na 1000 jaar voor een korte tijd los gaat laten nadat het zegel is verbroken, de afgrond is geopend en zijn touwen zijn doorgesneden. Wat zouden ze dan tegen hem zeggen? "Pak ze"? Een hij of een zij Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen? Zou het niet zo kunnen zijn dat de kerk het satangedoe zo benadrukt om jullie als uitverkoren gelovigen aan zich te binden met het vooruitzicht dat je straks éen van de 144.000 zal zijn en over "ons" mag heersen? Een echte gelovige is niet bang voor de satan,omdat hij aan het Levenschenkend Kruis overwonnen is.Maar dan gaat het om de echt gelovigen dus Christenen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 11 minuten geleden zei Vrijheid: Een echte gelovige is niet bang voor de satan,omdat hij aan het Levenschenkend Kruis overwonnen is.Maar dan gaat het om de echt gelovigen dus Christenen. Had nooit gedacht dat ik het met hem eens kon zijn, maar nu ben ik het met hem eens. Ik ben ook totaal niet bang, maar ben wel op mijn hoede want hij is slim. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 6 minuten geleden zei sjako: Had nooit gedacht dat ik het met hem eens kon zijn, maar nu ben ik het met hem eens. Ik ben ook totaal niet bang, maar ben wel op mijn hoede want hij is slim. Met ons eens;je weet nog geen eens waar wij het nou over hebben. O ja wij hadden het ook nog over de Echte Christenen,laat het wachttoren genootschap kantoor waar het geld binnen kom New York ,en de mormonen daar nou geen deel van uit maken. Maar altijd welkom bij de schare die niet te tellen zijn.Buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid. Vader Zoon en Heilige Geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 7 minuten geleden zei Vrijheid: O ja wij hadden het ook nog over de Echte Christenen,laat het wachttoren genootschap kantoor waar het geld binnen kom New York ,en de mormonen daar nou geen deel van uit maken. Wartaal, sorry hoor. Wat hebben wij nu met Mormonen te maken? Kom nu eens met inhoudelijke verstandige taal en gooi je geloof niet te grabbel op deze manier. Je laat wel heel duidelijk blijken dat je totaal niets weet. Dit kinderachtige gedoe moet eens ophouden. Ook voor jezelf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 1 minuut geleden zei sjako: Wartaal, sorry hoor. Wat hebben wij nu met Mormonen te maken? Kom nu eens met inhoudelijke verstandige taal en gooi je geloof niet te grabbel op deze manier. Je laat wel heel duidelijk blijken dat je totaal niets weet. Vervelend he de waarheid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 2 minuten geleden zei Vrijheid: Vervelend he de waarheid Voor jou wel vrees ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vrijheid 35 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 2 minuten geleden zei sjako: Voor jou wel vrees ik. Het feit dat je reageert zegt al genoeg,tja de waarheid breng jou diep in je hartje )tenminste als je een hart hebt) aan het twijfelen,ga door met dat twijfelen,en je zal er hier velen later dankbaar om zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ineke-kitty 56 Geplaatst 24 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 @sjako Ik raad je aan niet meer te reageren op negatieve post van wie dan ook. Laten we wijs zijn in deze, en ons houden aan wat de Schrift ons leert over het Nieuwe Jeruzalem, de stad van de grote Koning waarin wij, als gelovigen straks binnen mogen gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 @ineke-kitty Je hebt helemaal gelijk. Dat kinderachtige negatieve gedoe verpest de hele sfeer op dit forum. Snap ook niet dat de moderator er niets aan doet. We moeten inhoudelijk spreken over ons geloof, ze mogen me alles vragen, zolang de vragen maar serieus zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 10 minuten geleden zei sjako: @ineke-kitty Je hebt helemaal gelijk. Dat kinderachtige negatieve gedoe verpest de hele sfeer op dit forum. Snap ook niet dat de moderator er niets aan doet. We moeten inhoudelijk spreken over ons geloof, ze mogen me alles vragen, zolang de vragen maar serieus zijn. Zou je dan ook antwoord willen geven ? Ik stel serieuze vragen, maar op een aantal komt maar steeds geen antwoord. Waarom besteed je, gezien je opmerking nu hier, wel aandacht aan het negatieve, liefdeloze gedoe maar Vrijheid en laat je die mooie vragen van mij links liggen ??? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten