Spring naar bijdragen

Gebedsgenezing


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Soms kan er ook weleens iets mis gaan bij de geboorte waardoor een kind gehandicapt kan raken. Daarbij kan men ook via de chromosomen van de vader of moeder een bepaald syndroom krijgen zoals het fragiele x syndroom of het down syndroom.

Eulogia vind je niet dat je teveel doorslaat met je bewering dat God iedereen geneest? Ik ben het met je stelling eens dat God inderdaad iedereen KAN genezen als Hij dat zou willen. Maar dit gebeurd niet altijd, en dat is de realiteit die we om ons heen zien.

Nogmaals waarom zou God artsen medische kennis geven als dit niet nodig was omdat God zelf iedereen altijd wel geneest?.

Uiteraard kan je zeggen dat als God iemand niet geneest Hij daar Zijn redenen voor kan hebben. Maar daar geef je zelf al min of meer mee aan dat God niet iedereen geneest. En wat die reden is daar moet je wel voorzichtig in zijn, dat iemand te weinig geloof heeft is nogal een beschuldiging omdat jij niet iemands hart kan doorgronden.

Als je werkelijk denkt dat God alles en iedereen geneest denk ik toch echt dat je in een zelfgecreeerde Utopie leeft, want dit is gewoon niet de realiteit. Als je om je heen kijkt zie je zelf al dat niet iedereen geneest, en dat heeft niet altijd met geloof te maken. Ik geloof ook dat God kan genezen, maar ik zie ook om me heen dat dit niet altijd gebeurd, dat is de realiteit! En soms geneest God inderdaad iemand, ik heb inderdaad artsen bepaalde wonderen horen bevestigen van mensen die langs bovennatuurlijke weg zijn genezen, de desbetreffende arts had er geen andere verklaring voor. Maar dit gebeurd niet zo massaal en bij iedereen als jij doet voorkomen.

Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En hiermee impliceer je dus dat iedereen die jou hierin tegenspreekt de waarheid niet kent. Jij kent die zo te zien wel, hij staat in de bijbel. Maar waarom doe je dan niets met de voorbeelden uit de bijbel waarin staat dat lijden bij het leven van een christen hoort?

Er is verschil in lijden.

Er is lijden dat hoort bij het brengen van het evangelie: vervolging. In de Bijbel staat dat dit samengaat met een christen. Er staat niet dat Jezus vervolgt werd, zodat wij niet vervolgd zouden worden. Nee, vervolging hoort bij het evangelie.

Daarnaast is er ziekte. Ziekte hoort niet bij een mens, laat staan bij een christen. Er staat wel dat Hij ziek werd, zodat wij niet meer ziek zouden hoeven te worden. Hij betaalde voor onze ziekte, zodat wij niet meer ziek hoeven te worden. Jezus liet ook zien toen Hij als mens op aarde was, dat Hij was gekomen om te genezen. Ziekte komt van de duivel en de duivel heeft geen recht om ziekte op mensen te leggen.

Jes 53,5

Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.

Mat 8,17

opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Er is verschil in lijden.

Er is lijden dat hoort bij het brengen van het evangelie: vervolging. In de Bijbel staat dat dit samengaat met een christen. Er staat niet dat Jezus vervolgt werd, zodat wij niet vervolgd zouden worden. Nee, vervolging hoort bij het evangelie.

Daarnaast is er ziekte. Ziekte hoort niet bij een mens, laat staan bij een christen. Er staat wel dat Hij ziek werd, zodat wij niet meer ziek zouden hoeven te worden. Hij betaalde voor onze ziekte, zodat wij niet meer ziek hoeven te worden. Jezus liet ook zien toen Hij als mens op aarde was, dat Hij was gekomen om te genezen. Ziekte komt van de duivel en de duivel heeft geen recht om ziekte op mensen te leggen.

Jes 53,5

Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.

Mat 8,17

opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Ik word hier een beetje misselijk van eerlijk gezegd.

Ik heb, zoals je elders hebt kunnen lezen een aangeboren afwijking.

Onze ouders waren eens met ons (tweelingzusje en mij) op stap toen een straatEVANELIST mijn ouders wist te vertellen dat mijn handicap een straf van God was. Ik Heb ook wel eens gehoord dat ik nog steeds gehandicapt ben omdat ik gebrek heb aan geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen.

Ik zal, aangezien dit een Christelijk forum is niet zeggen wat ik van dat soort "fijne Christelijke mensen" vind. Laat ik het er bij laten dat ik ze liever niet voor mijn auto krijg.

Weet je hoe ik dit soort medogenloos quoten van teksten noem? Charismatisch wettischisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Soms kan er ook weleens iets mis gaan bij de geboorte waardoor een kind gehandicapt kan raken. Daarbij kan men ook via de chromosomen van de vader of moeder een bepaald syndroom krijgen zoals het fragiele x syndroom of het down syndroom.

Eulogia vind je niet dat je teveel doorslaat met je bewering dat God iedereen geneest? Ik ben het met je stelling eens dat God inderdaad iedereen KAN genezen als Hij dat zou willen. Maar dit gebeurd niet altijd, en dat is de realiteit die we om ons heen zien.

Nogmaals waarom zou God artsen medische kennis geven als dit niet nodig was omdat God zelf iedereen altijd wel geneest?.

Inderdaad kunnen er meer oorzaken zijn voor het ontstaan van ziekten. Ook dingen die misgaan bij een geboorte zijn gevolg van de zondeval.

Inderdaad gebeurt het niet altijd dat iedereen (direct) geneest, maar daar is dan een reden voor. Soms weten mensen de reden, soms weten mensen de reden niet. Maar dan kan die persoon toch nog altijd genezen. Je spreekt over de wil van God. Het is inderdaad belangrijk Gods wil over genezing te weten. In de Bijbel kun je Gods wil over genezing ontdekken. De realiteit die je nu misschien om je heen ziet, kan veranderen in de realiteit die God graag om je heen wil hebben.

De medische wetenschap kan gewoon blijven bestaan en medici doen goed werk. Ook zij bestrijden de gevolgen van het kwaad. Veel mensen hebben ook meer geloof in de medische wetenschap, dus kunnen deze mensen beter daarvan gebruik maken. Maar soms zijn er mensen die daar geen oplossing kunnen vinden en dan kunnen ze hun hoop alleen nog op Jezus vestigen.

Quote:
Mar. 5

25 En een vrouw, die twaalf jaar aan bloedvloeiingen geleden had,

26 en veel doorstaan had van vele dokters en al het hare daaraan ten koste had gelegd en geen baat had gevonden, maar veeleer achteruit was gegaan,

27 had gehoord, wat er van Jezus verteld werd, en zij kwam tussen de schare en raakte van achter zijn kleed aan.

28 Want zij zeide: Indien ik slechts zijn klederen kan aanraken, zal ik behouden zijn.

29 En terstond droogde de bron van haar bloed op en zij bemerkte aan haar lichaam, dat zij van haar kwaal genezen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik word hier een beetje misselijk van eerlijk gezegd.

Ik heb, zoals je elders hebt kunnen lezen een aangeboren afwijking.

Onze ouders waren eens met ons (tweelingzusje en mij) op stap toen een straatEVANELIST mijn ouders wist te vertellen dat mijn handicap een straf van God was. Ik Heb ook wel eens gehoord dat ik nog steeds gehandicapt ben omdat ik gebrek heb aan geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen.

Ik zal, aangezien dit een Christelijk forum is niet zeggen wat ik van dat soort "fijne Christelijke mensen" vind. Laat ik het er bij laten dat ik ze liever niet voor mijn auto krijg.

Weet je hoe ik dit soort medogenloos quoten van teksten noem? Charismatisch wettischisme.

Ik kan me je boosheid goed voorstellen, want ik ben mijn vader recentelijk verloren aan kanker. Hij was zeer gelovig en een voorbeeldig mens die het lijden niet heeft verdiend. Desondanks probeer ik niet kwaad te worden op mensen zoals Eulogia, alhoewel dat niet altijd gemakkelijk is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onze ouders waren eens met ons (tweelingzusje en mij) op stap toen een straatEVANELIST mijn ouders wist te vertellen dat mijn handicap een straf van God was. Ik Heb ook wel eens gehoord dat ik nog steeds gehandicapt ben omdat ik gebrek heb aan geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen.

Die 'straatevangelist' had geen gelijk, want ziekte komt niet van God. Jezus veroordeelt geen mensen, dus ik ook niet, dus ik zeg ook niet over jou in relatie tot dingen als 'geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen'. Ik wijs alleen op wat in de Bijbel staat. Oorzaken zoeken is ook niet zo nuttig. Nuttiger is om oplossingen te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Die 'straatevangelist' had geen gelijk, want ziekte komt niet van God. Jezus veroordeelt geen mensen, dus ik ook niet, dus ik zeg ook niet over jou in relatie tot dingen als 'geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen'. Ik wijs alleen op wat in de Bijbel staat. Oorzaken zoeken is ook niet zo nuttig. Nuttiger is om oplossingen te vinden.

Als je ooit ziek wordt kom ik wel bij je op bezoek en dan lezen we de Bijbel samen. pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uiteraard kan je zeggen dat als God iemand niet geneest Hij daar Zijn redenen voor kan hebben. Maar daar geef je zelf al min of meer mee aan dat God niet iedereen geneest. En wat die reden is daar moet je wel voorzichtig in zijn, dat iemand te weinig geloof heeft is nogal een beschuldiging omdat jij niet iemands hart kan doorgronden.

God geneest wel altijd. Als er oorzaken zijn die genezing (tijdelijk) in de weg staan, kunnen die oorzaken worden weggenomen. Ik zeg niet dat iemand te weinig geloof zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Die 'straatevangelist' had geen gelijk, want ziekte komt niet van God. Jezus veroordeelt geen mensen, dus ik ook niet, dus ik zeg ook niet over jou in relatie tot dingen als 'geloof, volharding, vast nog ergens verborgen zondes heb of anders eigenlijk niet WIL genezen'. Ik wijs alleen op wat in de Bijbel staat. Oorzaken zoeken is ook niet zo nuttig. Nuttiger is om oplossingen te vinden.

Soms lijkt het wel alsof je een beetje wereldvreemd bent.

Ik heb de oplossing/het antwoord gezocht van God heeft nooit geantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je ooit ziek wordt kom ik wel bij je op bezoek en dan lezen we de Bijbel samen.
pet.gif

Ik word nooit ziek.

Quote:

Soms lijkt het wel alsof je een beetje wereldvreemd bent.

Ik ben inderdaad wereldvreemd. Ik ben niet van deze wereld.

Quote:
Ik heb de oplossing/het antwoord gezocht van God heeft nooit geantwoord.

Ik snap niet wat je hier bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]God geneest wel altijd. Als er oorzaken zijn die genezing (tijdelijk) in de weg staan, kunnen die oorzaken worden weggenomen. Ik zeg niet dat iemand te weinig geloof zou hebben.

Ja, te weinig kennis of iets anders dat bij de mens ligt.

Het blijft hier de schuld van de mens dat hij of zij niet geneest. Als mijn moeder d'r depressie niet geneest; eigen schuld. Als een twaalfjarig jochie doodgaat door kanker; eigen schuld. Als een moeder vier van de acht kinderen bij geboorte verliest en in armoede leeft; eigen schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je werkelijk denkt dat God alles en iedereen geneest denk ik toch echt dat je in een zelfgecreeerde Utopie leeft, want dit is gewoon niet de realiteit. Als je om je heen kijkt zie je zelf al dat niet iedereen geneest, en dat heeft niet altijd met geloof te maken. Ik geloof ook dat God kan genezen, maar ik zie ook om me heen dat dit niet altijd gebeurd, dat is de realiteit! En soms geneest God inderdaad iemand, ik heb inderdaad artsen bepaalde wonderen horen bevestigen van mensen die langs bovennatuurlijke weg zijn genezen, de desbetreffende arts had er geen andere verklaring voor. Maar dit gebeurd niet zo massaal en bij iedereen als jij doet voorkomen.

Het is wel de realiteit. Misschien is het niet de realiteit van sommige mensen, maar het is wel de realiteit van het koninkrijk van God op aarde. Inderdaad zijn er mensen die (nog) niet genezen, om verschillende redenen, maar ook die mensen kunnen worden genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]God geneest wel altijd. Als er oorzaken zijn die genezing (tijdelijk) in de weg staan, kunnen die oorzaken worden weggenomen. Ik zeg niet dat iemand te weinig geloof zou hebben.

Als je zegt dat God ALTIJD geneest, zeg je iets wat niet op gelijke voet met de waarheid staat. De vader van Piebe genas namelijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je zegt dat God ALTIJD geneest, zeg je iets wat niet op gelijke voet met de waarheid staat. De vader van Piebe genas namelijk niet.

Mwah, dat lijkt mij een kwestie van te letterlijk lezen. Eulogia zegt hier niet zozeer dat God altijd geneest, maar dat God altijd bereid is om te genezen (als er aan allerlei voorwaarden voldaan is. Gek, als het gaat om gered te worden is het aannemen van Christus als Heiland en verlosser wel genoeg)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, te weinig kennis of iets anders dat bij de mens ligt.

Het blijft hier de schuld van de mens dat hij of zij niet geneest. Als mijn moeder d'r depressie niet geneest; eigen schuld. Als een twaalfjarig jochie doodgaat door kanker; eigen schuld. Als een moeder vier van de acht kinderen bij geboorte verliest en in armoede leeft; eigen schuld.

Dat zeg ik niet. Ik schreef dat er ook nog zoiets is als de zondeval. Er kunnen meerdere redenen zijn. Sowieso geef ik nooit iemand de schuld. Er is een zondeval, een duivel en een mens en uiteenlopende omstandigheden. Ik kan niet het verleden veranderen, dus ik kan niets veranderen aan gebeurtenissen in het verleden. Ik kan wel ingaan op gebeurtenissen in het heden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is wel de realiteit. Misschien is het niet de realiteit van sommige mensen, maar het is wel de realiteit van het koninkrijk van God op aarde. Inderdaad zijn er mensen die (nog) niet genezen, om verschillende redenen, maar ook die mensen kunnen worden genezen.

Er zijn altijd mensen die kunnen worden genezen, maar ik wees je op het feit dat niet IEDEREEN geneest. Iets wat de harde realiteit om ons heen ook laat zien: Mensen die sterven aan kanker etc...

En vervolgens verschuil je je achter drogredenen zoals:

Inderdaad zijn er mensen die (nog) niet genezen, om verschillende redenen, maar ook die mensen kunnen worden genezen.

Nogmaals we leven nog niet op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, dus er is nu eenmaal ziekte en God geneest niet altijd als je met een meer realistische blik om je heen kijkt. Het zou ook vreemd zijn als iedereen perfect gezond bleef want anders zou je ook nergens aan overlijden. Dus ik denk dat je je denkbeelden een beetje moet bijstellen, en weer met beide voetjes op de grond terrecht moet komen, want zoals jij het allemaal voorstelt lijkt het alsof we al op de nieuwe hemel en nieuwe aarde leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je zegt dat God ALTIJD geneest, zeg je iets wat niet op gelijke voet met de waarheid staat. De vader van Piebe genas namelijk niet.

Ik schreef al eerder: God geneest altijd, mensen genezen niet altijd (om uiteenlopende redenen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid