Spring naar bijdragen

Gebedsgenezing


Aanbevolen berichten

Quote:

Het komt overeen met het ontvangen van een kado. Als je een kado wil, zal je het aannemen. Als je er geen interesse voor hebt, zal je het niet aannemen.

Dit standpunt moet ik inderdaad wat nuanceren. God geneest helaas niet iedereen. Er zijn mensen geweest met ernstige ziekten die hun knietjes kapotgebeden hebben, maar toch niet genazen van hun ernstige ziekte. Ik geloof absoluut dat God het kan, maar het gebeurd niet altijd.

We kunnen als mens geen genezing eisen zeg maar. Soms gebeurd het maar heel veel keren gebeurd het ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ja dat vat jij zo letterlijk op als genezing, voorspoed, rijkdom etc. hier en nu maar de apostelen stierven bijna allemaal een geweldadige dood en kregen helemaal geen huizen en akkers maar wel eeuwig leven.

Ik doel niet alleen op deze tekst, maar de hele Bijbel waar dat staat. Inderdaad werd een aantal gelovigen in het NT gedood, na een heel leven van wonderlijke uitreddingen. Zij kozen er zelf voor om in dit plan van God te leven en te sterven. De gelovigen in het NT kenden welvaart en ontvingen inderdaad eeuwig leven. Geloof je niet dat Mar. 10:29-30 waar is?

Quote:

Dit standpunt moet ik inderdaad wat nuanceren. God geneest helaas niet iedereen. Er zijn mensen geweest met ernstige ziekten die hun knietjes kapotgebeden hebben, maar toch niet genazen van hun ernstige ziekte. Ik geloof absoluut dat God het kan, maar het gebeurd niet altijd.

We kunnen als mens geen genezing eisen zeg maar. Soms gebeurd het maar heel veel keren gebeurd het ook niet.

God geneest altijd, mensen genezen niet altijd.

Knieën kapotbidden is niet een methode om genezing te ontvangen.

Genezing eis je niet van God, maar van de duivel. De duivel is de veroorzaker van ziekte (Joh. 10:10) en hij is degene die gezondheid rooft van mensen. Als je genezing eist, eis je het terug van de duivel, omdat je genezing rechtmatig van Jezus Christus hebt ontvangen, omdat Hij ervoor geleden heeft (Jes. 53).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik doel niet alleen op deze tekst, maar de hele Bijbel waar dat staat. Inderdaad werd een aantal gelovigen in het NT gedood, na een heel leven van wonderlijke uitreddingen. Zij kozen er zelf voor om in dit plan van God te leven en te sterven.

Jacobus werd al vrij vroeg door Herodes onthoofd, Petrus gekruisigd enzovoort, geloof je nu echt dat ze daarvoor gekozen hadden. Natuurlijk is God ze nabij geweest maar de mens ergens voor kiezen?

Quote:
De gelovigen in het NT kenden welvaart en ontvingen inderdaad eeuwig leven. Geloof je niet dat Mar. 10:29-30 waar is?

Ik geloof niet dat jou uitleg waar is. Paulus moest een collecte organiseren om de gemeenteleden in Jeruzalem in leven te houden en dat noem jij welvaart?

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Kor. 12 7-9 Om te verhinderen dat ik mezelf zou verheffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. 8 Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, 9 maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt.

Hoe denk jij dan over deze passage, Eulogía?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik doel niet alleen op deze tekst, maar de hele Bijbel waar dat staat. Inderdaad werd een aantal gelovigen in het NT gedood, na een heel leven van wonderlijke uitreddingen. Zij kozen er zelf voor om in dit plan van God te leven en te sterven. De gelovigen in het NT kenden welvaart en ontvingen inderdaad eeuwig leven. Geloof je niet dat Mar. 10:29-30 waar is?

Ik denk daar toch wat genuanceerder over. Je hebt rijke christenen maar ook arme christenen net zoals je rijke atheisten en arme atheisten hebt.

Petrus was niet zo heel rijk hij zei immers tegen die verlamde man: Goud en zilver heb ik niet! knipoog_dicht.gif Dus niet zo heel erg rijk was deze apostel van Jezus.

Quote:
[...]God geneest altijd,

Ik zou willen dat dit zo was, maar die claim kun je denk ik bijbels gezien niet hard maken. In de tijd van Jezus werd ook niet iedereen genezen. In deze wereld is nu eenmaal ziekte en dood en ellende.

Quote:

mensen genezen niet altijd.

Klopt, soms wel soms niet.

Quote:

Knieën kapotbidden is niet een methode om genezing te ontvangen. Genezing eis je niet van God, maar van de duivel.

Dat is niet waar, ik kende een man die leverkanker had en ontzettend veel heeft gebeden tot God om te genezen, hij wilde blijven leven voor zijn vrouw en kinderen, helaas werd zijn gebed niet verhoord en overleed hij.

Quote:

De duivel is de veroorzaker van ziekte (Joh. 10:10) en hij is degene die gezondheid rooft van mensen.

Nee zo werkt dat volgens mij niet. Bij sommige ziekten is de duivel ook niet verantwoordelijk hoor. Denk aan de ramp in Tjernobyl waar mensen ziek werden door de straling, die werd vooroorzaakt door menselijk falen en niet door de duivel. Nee ik denk dat je daar echt wat genuanceerder over moet denken. Waarschijnlijk kom je een beetje uit de pinksterhoek daar wordt dit ook weleens verkondigd smile.gif Er staat niet echt heel letterlijk en met zoveel woorden dat echt ALLE ziekten van satan komen, dat klinkt me toch echt iets te zweverig. Al mag je dit van mij geloven hoor knipoog_dicht.gif even goede vrienden.

Quote:

Als je genezing eist, eis je het terug van de duivel, omdat je genezing rechtmatig van Jezus Christus hebt ontvangen, omdat Hij ervoor geleden heeft.

Het was geen eisen wat deze man deed, het was meer een noodkreet tot God. Genezing waar Jezus voor stierf was niet alleen genezing van ziekte maar genezing van zonden. Dat is wat anders smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gebedsgenezers in deze tijd werken zelden gratis.

En geld uitgeven aan een gebedsgenezer als dat geld besteed zou kunnen worden aan medische hulp, kan iemand duur komen te staan.

Daarentegen bevat de bijbel veel nuttige raad om preventief iets te doen aan de gezondheid.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die om geld vroeg. Dit is uit den boze, getuige de volgende tekst.

Mat 10,8

Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

Als mensen om geld vragen, blijf daar dan verre van. Ik ben nog nooit zulke zondige mensen tegengekomen. De Bijbel waarschuwt ernstig voor dergelijke dingen (Hand. 8:9-24).

Jezus Christus wil juist dat we in voorspoed leven en niet dat we geld kwijt zijn aan genezing. Hij geeft het gratis.

Inderdaad geeft de Bijbel goede raad wat betreft gezondheid. Als dat je kan helpen, volg het dan op. Maar als het je niet helpt, ga dan naar Jezus Christus voor een bovennatuurlijke genezing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gebedsgenezers in deze tijd werken zelden gratis.

En geld uitgeven aan een gebedsgenezer als dat geld besteed zou kunnen worden aan medische hulp, kan iemand duur komen te staan.

Daarentegen bevat de bijbel veel nuttige raad om preventief iets te doen aan de gezondheid.

De bijbel geeft goede tips inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eulogía, heb jij ooit om genezing gebeden en gebeurde het toen ook? Ken jij de teleurstelling van niet genezen worden? De manier waarop jij het stelt is nogal kort door de bocht. 'Genees je niet, dan doe je iets fout.'

Ik ken alleen genezing waarbij genezing direct gebeurde.

Quote:

2 Kor. 12 7-9 Om te verhinderen dat ik mezelf zou verheffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. 8 Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, 9 maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt.

Hoe denk jij dan over deze passage, Eulogía?

Het gaat hier niet om een ziekte, maar een engel van satan. In de NBG is te lezen dat Gods genade genoeg is om de engel van satan te weerstaan.

2 Kor. 12

9 En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg, want de kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid.

Quote:

[...]

Jacobus werd al vrij vroeg door Herodes onthoofd, Petrus gekruisigd enzovoort, geloof je nu echt dat ze daarvoor gekozen hadden. Natuurlijk is God ze nabij geweest maar de mens ergens voor kiezen?

[...]

Ik geloof niet dat jou uitleg waar is. Paulus moest een collecte organiseren om de gemeenteleden in Jeruzalem in leven te houden en dat noem jij welvaart?

Paulus wist al lang van tevoren wat hem te wachten stond en hij ging bewust die weg. Elke gelovige weet dat vervolging erbij hoort als je Jezus radicaal volgt.

Er kan verschil zijn in welvaart bij gelovigen. De kerk als geheel is welvarend. Het kan voorkomen dat verschillende gemeenten samenwerken op het gebied van financiën en andere gebieden. God wil wel dat iedereen welvarend is.

Quote:

Ik denk daar toch wat genuanceerder over. Je hebt rijke christenen maar ook arme christenen net zoals je rijke atheisten en arme atheisten hebt.

Petrus was niet zo heel rijk hij zei immers tegen die verlamde man: Goud en zilver heb ik niet!
knipoog_dicht.gif
Dus niet zo heel erg rijk was deze apostel van Jezus.

Als je naar de hele Bijbel kijkt, zie je Gods doel met mensen wat betreft rijkdom.

Quote:
Ik zou willen dat dit zo was, maar die claim kun je denk ik bijbels gezien niet hard maken. In de tijd van Jezus werd ook niet iedereen genezen. In deze wereld is nu eenmaal ziekte en dood en ellende.

In de tijd dat Jezus als mens op aarde was, werd wel iedereen genezen. De enige keren dat mensen niet werden genezen, was daar een reden voor die ook in deze tijd geldt. Maar elke reden kan worden weggenomen.

Quote:

Dat is niet waar, ik kende een man die leverkanker had en ontzettend veel heeft gebeden tot God om te genezen, hij wilde blijven leven voor zijn vrouw en kinderen, helaas werd zijn gebed niet verhoord en overleed hij.

Op grond van een menselijke ervaring schrijf je dat het niet waar is, terwijl God in Zijn woord iets anders zegt.

Quote:

Nee zo werkt dat volgens mij niet. Bij sommige ziekten is de duivel ook niet verantwoordelijk hoor. Denk aan de ramp in Tjernobyl waar mensen ziek werden door de straling, die werd vooroorzaakt door menselijk falen en niet door de duivel. Nee ik denk dat je daar echt wat genuanceerder over moet denken. Waarschijnlijk kom je een beetje uit de pinksterhoek daar wordt dit ook weleens verkondigd
smile.gif
Er staat niet echt heel letterlijk en met zoveel woorden dat echt ALLE ziekten van satan komen, dat klinkt me toch echt iets te zweverig. Al mag je dit van mij geloven hoor
knipoog_dicht.gif
even goede vrienden.

In de Bijbel kan je lezen waar alle ellende, ziekte en rampen vandaan komt: de duivel.

Quote:

Het was geen eisen wat deze man deed, het was meer een noodkreet tot God. Genezing waar Jezus voor stierf was niet alleen genezing van ziekte maar genezing van zonden. Dat is wat anders
smile.gif

Jezus stierf en leed voor zonden en de gevolgen van zonde: ziekten.

Een noodkreet hoeft niet altijd te zijn wat nodig is. Ook meer dingen zijn nodig, zoals geloof, kennis enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

[...]Jezus stierf en leed voor zonden en de gevolgen van zonde: ziekten.

Een noodkreet hoeft niet altijd te zijn wat nodig is. Ook meer dingen zijn nodig, zoals geloof, kennis enz. .

Nee Jezus genas niet iedereen.

Lees oa joh 5:1:9

1 Daarna was er een feest der Joden en Jezus ging op naar Jeruzalem.2 Nu is er te Jeruzalem bij de Schaapspoort een bad, dat in het Hebreeuws de bijnaam Betesda draagt, met vijf zuilengangen.3 Daarin lag een menigte zieken, blinden, verlamden en verschrompelden, die wachtten op de beweging van het water.

4 Want van tijd tot tijd daalde een engel des Heren neder in het bad; dan bewoog het water; wie er dan het eerst in kwam na de beweging van het water werd gezond, wat voor ziekte hij ook had. 5 En daar was een man, die reeds achtendertig jaar lang ziek geweest was.

6 Hem zag Jezus liggen en daar Hij wist, dat hij daar reeds lange tijd was, zeide Hij tot hem: Wilt gij gezond worden? 7 De zieke antwoordde Hem: Here, ik heb geen mens om mij, zodra er beweging komt in het water, in het bad te werpen; en terwijl ik onderweg ben, daalt een ander voor mij af. 8 Jezus zeide tot hem: Sta op, neem uw matras op en wandel. 9 En terstond werd de man gezond en nam zijn matras op en ging zijns weegs.

Zoals je leest genas God alleen de eerste die het water van het bad raakte en niet iedereen die het bad inging.

Dus niet alle zieken werden genezen. Ook lees je dat Jezus alleen die man genas, maar niet dat ALLE zieken door Jezus werden genezen. Hij had ze ook allemaal kunnen genezen maar dat staat er niet alleen die ene man.

Ik denk dat er op je claim dat God iedereen geneest ook wel het nodige is af te dingen. Het klinkt iets te ongenuanceerd. De feiten wijzen toch echt wat anders uit. Het is maar een klein deel van de mensen die door Gods ingrijpen geneest.

Als God iedereen genas konden alle artsen wel ontslag nemen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef al dat Jezus iedereen geneest, tenzij er een reden voor was iets anders. In het gedeelte dat je aanhaalt vertrouwden de mensen op iets anders. Zo vertrouwen veel mensen tegenwoordig vaak meer in de medische wetenschap dan in genezing door Jezus Christus. De man die in het gedeelte werd genezen, had niets en niemand anders. Zo iemand staat open voor genezing door Jezus Christus. Andere mensen hebben vaak hun eigen oplossingen en denken Jezus niet nodig te hebben. Zij vertrouwden meer op een engel.

Misschien zijn het jouw feiten, maar Jezus Christus wil iedereen genezen en iedereen die in geloof bij Hem aanklopt om genezing, zal niet beschaamd uitkomen.

Rom 9,33

gelijk geschreven staat: Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een rots der ergernis, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Rom 10,11

Immers het schriftwoord zegt: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

1 Petr 2,6

Daarom staat er in een schriftwoord: Zie, Ik leg in Sion een uitverkoren en kostbare hoeksteen, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Het zou goed zijn als alle artsen ontslag namen. Alleen is dat waarschijnlijk nog even niet nodig, want er zijn nog zat mensen die onvoldoende geloven dat Jezus hen wil genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik schreef al dat Jezus iedereen geneest, tenzij er een reden voor was iets anders. In het gedeelte dat je aanhaalt vertrouwden de mensen op iets anders. Zo vertrouwen veel mensen tegenwoordig vaak meer in de medische wetenschap dan in genezing door Jezus Christus. De man die in het gedeelte werd genezen, had niets en niemand anders. Zo iemand staat open voor genezing door Jezus Christus. Andere mensen hebben vaak hun eigen oplossingen en denken Jezus niet nodig te hebben. Zij vertrouwden meer op een engel.

Misschien zijn het jouw feiten, maar Jezus Christus wil iedereen genezen en iedereen die in geloof bij Hem aanklopt om genezing, zal niet beschaamd uitkomen.

Rom 9,33

gelijk geschreven staat: Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een rots der ergernis, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Rom 10,11

Immers het schriftwoord zegt: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

1 Petr 2,6

Daarom staat er in een schriftwoord: Zie, Ik leg in Sion een uitverkoren en kostbare hoeksteen, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Het zou goed zijn als alle artsen ontslag namen. Alleen is dat waarschijnlijk nog even niet nodig, want er zijn nog zat mensen die onvoldoende geloven dat Jezus hen wil genezen.

Sorry maar ik denk echt dat je iets teveel doorschiet. Welvaartsevangelisten daar heb ik om dezelfde redenen ook moeite mee. Er zijn weldegelijk mensen die geloven dat God hen wil genezen, maar het gebeurd gewoon niet altijd. We leven nog niet op de nieuwe hemel en nieuwe aarde waar geen ziekte pijn dood en ellende zal zijn.

Indien God nu al iedereen zou genezen waarom nog een nieuwe hemel en nieuwe aarde? Ik denk dat je toch met beiden voetjes op de vloer moet komen, want ik denk dat je toch iets genuanceerder over dit soort dingen moet praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogía, door zo stellig te zijn over de redenen waarom mensen niet zijn genezen, verwijt je heel veel mensen ongeloof, gebrek aan kennis, vertrouwen in God. Dat zijn ernstige verwijten, wie ben jij om die te uiten?

Je vermoedt het misschien wel, maar ik heb er persoonlijke ervaring mee. Ik heb aangeklopt, ik vroeg het cadeau, ik vertrouwde en geloofde in alle oprechtheid. Ik bad soms alleen, soms vroegen andere of ze voor mij mochten bidden. En toch ben ik niet genezen. Wil jij mij nu verwijten dat het mij ontbreekt aan geloof, aan vertrouwen, aan wat dan ook?

Waarom kun je je er niet bij neerleggen dat het misschien Gods plan niet is om iemand te genezen in dit leven? Dat Gods plan juist door alle ziektes en zwaktes heen kan werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verwijt niemand iets en als je leest in de Bijbel zie je ook dat Jezus nooit iemand iets verwijt. Hij wil alleen maar dat mensen genezing vinden. Dat is ook wat ik wil.

Ik leg me niet bij die dingen neer, want ik weet dat God wel mensen wil genezen en dat Hij niet wil dat mensen ziekten en zwakten hebben. Als ik me er bij neer zou leggen, zou ik me neerleggen bij de leugens van de duivel en ik wil me alleen neerleggen bij de waarheid van Jezus Christus, namelijk leven en overvloed (Joh. 10:10). Ik leg me alleen neer bij psalm 23.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oempf, dat blijkt wel nosmile.gif

Eulogía, het is echt niets persoonlijks hoor. Maar ik snap gewoon niet hoe je je er zo krampachtig aan vasthoud, terwijl en genoeg feiten zijn die het tegen spreken. En het lijkt alsof je er omheen blijft dansen dat je eigenlijk dus mensen verwijten maakt.

Jij zegt: voor genezing is kennis/geloof/w.e nodig.

Iemand geneest niet

Waarom geneest die niet: het ontbreekt hem/haar aan geloof/vertrouwen/w.e.

Dat is toch 1+1 logica?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid