Spring naar bijdragen

Gebedsgenezing


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Uhm, goed geraden? Hij was ook niet grappig bedoeld. Als je denkt dat het aan jou ligt, dan doe je er toch wat aan? Of probeerde je alleen een reactie uit te lokken van Eulogía?

Ik probeer niets "uit te lokken". Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar "Eulogia" vindt van wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar Eulogía, als ook dingen als verbitterdheid, erfzonde, etc een rol gaan spelen komen er weinig mensen in aanmerking voor genezing. Alleen degene die kennelijk geen blokkades heeft, kan genezen worden.

Maar als christen hoort het erbij dat je je zonde belijdt, berouw toont en om vergeving vraagt. Dan zijn er dus geen vroegere zondes die in de weg zitten, die heeft Jezus al weggenomen. De oorzaken van het niet-genezen die bij de mens liggen kunnen door gebed dus verdwijnen.

En toch zijn zelfs mensen die nóg niet genezen. Ik snap dan niet goed wat de reden daarvoor is. Als de oorzaken die door de mens genezing tegen houden zijn weggenomen, en God de wil heeft om te genezen, wie/wat staat er dan nog genezing in de weg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uhm, goed geraden? Hij was ook niet grappig bedoeld. Als je denkt dat het aan jou ligt, dan doe je er toch wat aan? Of probeerde je alleen een reactie uit te lokken van Eulogía?

Lees maar eens wat verder terug, dan begrijp je zijn reactie denk ik beter. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik probeer niets "uit te lokken". Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar "Eulogia" vindt van wel.

Waarom denk je dat? Ik schrijf helemaal niet wat ik vind. Wat ik vind is niet belangrijk. Alleen wat in de Bijbel staat, is belangrijk.

Quote:

Toch is het een logische conclusie uit jouw woorden.

Dat weet ik niet. Mijn woorden zijn niet belangrijk. Alleen Gods woorden in de Bijbel zijn belangrijk.

Quote:

Maar Eulogía, als ook dingen als verbitterdheid, erfzonde, etc een rol gaan spelen komen er weinig mensen in aanmerking voor genezing. Alleen degene die kennelijk geen blokkades heeft, kan genezen worden.

Maar als christen hoort het erbij dat je je zonde belijdt, berouw toont en om vergeving vraagt. Dan zijn er dus geen vroegere zondes die in de weg zitten, die heeft Jezus al weggenomen. De oorzaken van het niet-genezen die bij de mens liggen kunnen door gebed dus verdwijnen.

En toch zijn zelfs mensen die nóg niet genezen. Ik snap dan niet goed wat de reden daarvoor is. Als de oorzaken die door de mens genezing tegen houden zijn weggenomen, en God de wil heeft om te genezen, wie/wat staat er dan nog genezing in de weg?

Voor de erfzonde is Jezus Christus aan het kruis gegaan, dus er is genezing. En bitterheid enz. kunnen mensen loslaten.

Inderdaad kunnen oorzaken door gebed verdwijnen. Maar soms zijn er ook oorzaken die mensen helemaal niet weten. Dat moet dan eerst bekend worden. Er zijn mensen die helemaal niet weten dat ze bitter zijn. Ze hebben hun bitterheid ver weg gestopt en die bitterheid veroorzaakt pijn/ziekten in het lichaam. (Lees hierover bv. in het boek Dodelijke emoties - Dr. Colbert.)

Het kan zijn dat mensen zelf een oorzaak zelf weghalen, maar dat er nog een andere oorzaak is waarvan ze het bestaan niet weten.

Daar zijn ook de gaven van de Heilige Geest belangrijk voor, zoals woorden van wijsheid en kennis enzo (1 Kor. 12:4-11). Jezus wist vaak ook welke specifieke dingen aan de hand waren, door bovennatuurlijke wijsheid van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar Eulogía, als ook dingen als verbitterdheid, erfzonde, etc een rol gaan spelen komen er weinig mensen in aanmerking voor genezing.
Alleen degene die kennelijk geen blokkades heeft, kan genezen worden.

Inderdaad, dat ben ik roerend met je eens. Eulogia zegt keer op keer vol te zijn van Jezus, maar ondertussen legt hij alle schuld bij de mens neer. Dus waar heb ik de hulp van Jezus nog voor nodig als ik het in mijn eentje allemaal moet zien te redden? En waar heb ik het streven naar Nirvana meer gehoord? knipoog_dicht.gif

@ Eulogia, jij bent hard op weg om een doorgewinterde boeddhist te worden, want die leggen alle schuld ook neer bij een slecht karma. Echter kan ik er niks mee wat je zegt en ik geloof niet in sprookjes. Wanneer iemand zonder remmingen is heeft die in de gewone wereld borderline, maar een normale christen kent zeker remmingen en gebreken. Zelfs apostel Paulus werd ziek!

Galaten 4

13 Ja, gij weet, dat ik aan u de eerste maal, omdat ik ziek geworden was, het evangelie verkondigd heb,       

14 en toch hebt gij de verzoeking, die er voor u in mijn lichamelijke toestand gelegen was, niet als iets verachtelijks beschouwd of ertegen gespuwd, maar gij hebt mij ontvangen als een bode Gods, (ja), als Christus Jezus.

Nu, ik wil dat je jouw evangelie der genezing op de zieke Paulus toepast. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lees maar eens wat verder terug, dan begrijp je zijn reactie denk ik beter.
smile.gif

Dat heb ik gedaan, ik weet precies waar de reactie van Mr. Emilio vandaan komt.

Ik vind het verschrikkelijk dat hij al die dingen heeft meegemaakt, en ik hoop dat dit mij niet zal overkomen. Daarnaast ben ik wel van mening dat we onze mening over wie God is en wat God wil niet moeten laten domineren door wat onze omstandigheden zeggen.

Ik ken iemand wiens zus wekenlang in het ziekenhuis heeft gelegen en uiteindelijk is gestorven door een medische fout. Die persoon heeft daarvoor altijd gelooft dat God geneest, en altijd het goede voorheeft met de mens, en ook al heeft hij iets verschrikkelijks meegemaakt, vandaag de dag staat hij nog radicaler te prediken dat God een goede God is en dat Hij mensen wil genezen, altijd.

Waarom? Omdat hij zich niet laat leiden door zijn omstandigheden, maar door wat God zegt in Zijn Woord. Wat je ook meemaakt, het is nooit een excuus om de Bijbel te gaan lezen met de bril van je omstandigheden. Als het Woord iets anders lijkt te zeggen dan jouw omstandigheden, dan pas je niet je uitleg van de Schrift aan aan jouw ervaringen, maar zorg je ervoor dat jouw ervaringen in lijn komen met de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Schreef je maar eens wat je vindt, of schreef je maar eens wat je vindt op basis van Gods woord jouw interpretatie van Zijn Woord is en niet "DE WAARHEID".

Omdat mensen dan geen aanstoot nemen? Ik probeer me daar niet druk om te maken. Jezus deed dat trouwens ook niet, zoals hieronder te lezen. En aangezien een discipel ben van Jezus wil ik de dingen ook niet mooier maken dan ze zijn.

Johannes 6:

50 Maar dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald; wie dit eet sterft niet.       

51 Ik ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald; wanneer iemand dit brood eet zal hij eeuwig leven. En het brood dat ik zal geven voor het leven van de wereld, is mijn lichaam.      

52 Nu begonnen de Joden heftig met elkaar te discussiëren: Hoe kan die man ons zijn lichaam te eten geven!

      

53 Daarop zei Jezus: Waarachtig, ik verzeker u: als u het lichaam van de Mensenzoon niet eet en zijn bloed niet drinkt, hebt u geen leven in u.       

54 Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en hem zal ik op de laatste dag uit de dood opwekken.       

55 Mijn lichaam is het ware voedsel en mijn bloed is de ware drank.       

56 Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, blijft in mij en ik blijf in hem.       

57 De levende Vader heeft mij gezonden, en ik leef door de Vader; zo zal wie mij eet, leven door mij.       

58 Dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald. Het is niet het brood dat uw voorouders aten; zij zijn gestorven, maar wie dit brood eet zal eeuwig leven.

59 Dit alles zei hij in de synagoge van Kafarnaüm toen hij daar onderricht gaf.       

60 Veel leerlingen die het gehoord hadden zeiden: Dit zijn harde woorden, wie kan daarnaar luisteren?

61 Jezus wist wel dat zijn leerlingen protesteerden en zei tegen hen: Ergeren jullie je hieraan?       

62 Maar als jullie nu de Mensenzoon zouden zien opstijgen naar waar hij eerst was?       

63 De Geest maakt levend, het lichaam dient tot niets. Wat ik gezegd heb is geest en leven.       

64 Maar sommigen van jullie geloven niet. Jezus wist namelijk vanaf het begin wie er niet geloofden en wie hem zou uitleveren.       

65 Daarom heb ik jullie gezegd, zei hij, dat iemand alleen bij mij kan komen als het hem door de Vader gegeven is.       

66 Toen trokken veel leerlingen zich terug en gingen niet verder met hem mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb ik gedaan, ik weet precies waar de reactie van Mr. Emilio vandaan komt.

Je wekte bij mij de suggestie dat je zijn reactie niet kon plaatsen, maar ik had mij daarin dus vergist. smile.gif

Quote:

Ik vind het verschrikkelijk dat hij al die dingen heeft meegemaakt, en ik hoop dat dit mij niet zal overkomen. Daarnaast ben ik wel van mening dat we onze mening over wie God is en wat God wil niet moeten laten domineren door wat onze omstandigheden zeggen.

Dat ben ik met je eens, maar we kunnen bepaalde beloften in de Bijbel terugvinden die we in deze tijd gewoon niet meer zien, denk aan het opwekken van overledenen en spontane genezing middels handoplegging. Wat ik concreet bedoel is dat Eulogia met een vingerknip mr Emilio moet kunnen genezen als hij de waarheid spreekt en ik zet al mijn hebben en houden er op dat hij dat niet kan. Jezus genas wie hij wilde en ook Petrus kon de overledenen opwekken en Paulus genas vele mensen. Die dingen gebeuren nu niet meer en als je je ogen daar voor sluit ben je de realiteit uit het oog verloren. En Eulogia is daar het slachtoffer van geworden. Het is jammer dat hij niet luistert naar rede, maar misschien komt dat nog, wie weet. smile.gif

Quote:

Ik ken iemand wiens zus wekenlang in het ziekenhuis heeft gelegen en uiteindelijk is gestorven door een medische fout. Die persoon heeft daarvoor altijd gelooft dat God geneest, en altijd het goede voorheeft met de mens, en ook al heeft hij iets verschrikkelijks meegemaakt, vandaag de dag staat hij nog radicaler te prediken dat God een goede God is en dat Hij mensen wil genezen, altijd.

Dat kan ik niet begrijpen, tenzij hij bedoelt dat deze zieke mensen gestorven zijn en in die zin genezen van het lijden. Als dat bedoeld word kan ik het snappen, maar Eulogia beweert dat hij niet ziek wordt en etc etc.

Quote:

Waarom? Omdat hij zich niet laat leiden door zijn omstandigheden, maar door wat God zegt in Zijn Woord. Wat je ook meemaakt, het is nooit een excuus om de Bijbel te gaan lezen met de bril van je omstandigheden. Als het Woord iets anders lijkt te zeggen dan jouw omstandigheden, dan pas je niet je uitleg van de Schrift aan aan jouw ervaringen, maar zorg je ervoor dat jouw ervaringen in lijn komen met de Schrift.

Dit is gevaarlijke taal die je uitslaat zeg. Op die manier kun je de Bijbel maar beter dicht laten ook! God heeft ons hersens gegeven zodat we ook kunnen weten wie we navolgen. En er worden geen mensen meer genezen in dezelfde mate als de tijd van Jezus en zijn apostelen. Wanneer je dat hardnekkig probeert te negeren, waar is je geloof dan op gestoeld? Alle profeten stelden vragen en Mozes ging het debat met God aan, Job schreeuwde het uit en zijn vrouw probeerde hem over te halen God maar te vervloeken en te sterven. Zoals ik zei, God heeft ons hersens gegeven om te denken en zou hij het ons kwalijk nemen als we het gegeven talent benutten? Kom je net als ik uit een gereformeerde omgeving toevallig? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Inderdaad, dat ben ik roerend met je eens. Eulogia zegt keer op keer vol te zijn van Jezus, maar ondertussen legt hij alle schuld bij de mens neer. Dus waar heb ik de hulp van Jezus nog voor nodig als ik het in mijn eentje allemaal moet zien te redden? En waar heb ik het streven naar Nirvana meer gehoord?
knipoog_dicht.gif

@ Eulogia, jij bent hard op weg om een doorgewinterde boeddhist te worden, want die leggen alle schuld ook neer bij een slecht karma. Echter kan ik er niks mee wat je zegt en ik geloof niet in sprookjes. Wanneer iemand zonder remmingen is heeft die in de gewone wereld borderline, maar een normale christen kent zeker remmingen en gebreken. Zelfs apostel Paulus werd ziek!

Galaten 4

13 Ja, gij weet, dat ik aan u de eerste maal, omdat ik ziek geworden was, het evangelie verkondigd heb,       

14 en toch hebt gij de verzoeking, die er voor u in mijn lichamelijke toestand gelegen was, niet als iets verachtelijks beschouwd of ertegen gespuwd, maar gij hebt mij ontvangen als een bode Gods, (ja), als Christus Jezus.

Nu, ik wil dat je jouw evangelie der genezing op de zieke Paulus toepast.
smile.gif

Ik leg helemaal niet de schuld bij de mens neer. Je moet niet streven naar Nirvana. Jezus is bij de mens om te helpen. Hij heeft de Heilige Geest gestuurd. Jezus heeft alles al volbracht. Ik verwerp het boeddhisme. Een christen heeft remmingen, dat het zelfbeheersing in de Bijbel. Paulus werd toch ook gezond?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat ben ik met je eens, maar we kunnen bepaalde beloften in de Bijbel terugvinden die we in deze tijd gewoon niet meer zien, denk aan het opwekken van overledenen en spontane genezing middels handoplegging.

Dat is dus niet waar. Vandaag de dag genezen meer mensen, en staan meer mensen uit de dood op dan in de tijd van handelingen. Ik heb met eigen mogen meerdere mensen spontaan genezen zien worden, en heb ondertussen honderden getuigenissen gehoord van mensen die wonderbaarlijk genezen zijn.

Quote:
Wat ik concreet bedoel is dat Eulogia met een vingerknip mr Emilio moet kunnen genezen als hij de waarheid spreekt en ik zet al mijn hebben en houden er op dat hij dat niet kan. Jezus genas wie hij wilde en ook Petrus kon de overledenen opwekken en Paulus genas vele mensen. Die dingen gebeuren nu niet meer en als je je ogen daar voor sluit ben je de realiteit uit het oog verloren. En Eulogia is daar het slachtoffer van geworden. Het is jammer dat hij niet luistert naar rede, maar misschien komt dat nog, wie weet.
smile.gif

Het is God die uiteindelijk geneest, en God laat zich niet testen. Dus inderdaad, zo werkt het niet.

Quote:
Dat kan ik niet begrijpen, tenzij hij bedoelt dat deze zieke mensen gestorven zijn en in die zin genezen van het lijden. Als dat bedoeld word kan ik het snappen, maar Eulogia beweert dat hij niet ziek wordt en etc etc.

Ik geloof ook in goddelijke gezondheid, d.w.z. ik geloof dat het niet Gods wil is dat wij ziek worden. Het gebeurt, maar niet vanuit God, en Hij wil het genezen.

Quote:
Dit is gevaarlijke taal die je uitslaat zeg. Op die manier kun je de Bijbel maar beter dicht laten ook! God heeft ons hersens gegeven zodat we ook kunnen weten wie we navolgen. En er worden geen mensen meer genezen in dezelfde mate als de tijd van Jezus en zijn apostelen. Wanneer je dat hardnekkig probeert te negeren, waar is je geloof dan op gestoeld? Alle profeten stelden vragen en Mozes ging het debat met God aan, Job schreeuwde het uit en zijn vrouw probeerde hem over te halen God maar te vervloeken en te sterven. Zoals ik zei, God heeft ons hersens gegeven om te denken en zou hij het ons kwalijk nemen als we het gegeven talent benutten? Kom je net als ik uit een gereformeerde omgeving toevallig?
knipoog_dicht.gif

Als ik nog nooit in mijn leven iemand genezen had zien worden had ik misschien ook getwijfeld of het allemaal wel waar is, maar feit is dat er elke dag ontelbare mensen een wonder van God meemaken.

God wil Zijn Woord bevestigen met wonderen en tekenen. Dat deed Hij in de tijd van Jezus en de apostelen, en dat doet Hij vandaag de dag nog steeds. De vraag die jij aan mij stelde stel ik nu aan jou: "Wanneer je dat hardnekkig probeert te negeren, waar is je geloof dan op gestoeld?" Mijn geloof is gestoeld op het Woord van God, en wordt bevestigd door wat ik in de praktijk zie gebeuren als mensen dat Woord uitleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik hoef me nergens uit te kletsen. Alles staat al in de Bijbel en ik zeg gewoon wat in de Bijbel staat.

Als het in de Bijbel staat, toon dan even aan waar in de Bijbel Jezus zegt dat we hier en nu altijd genezen, in voorspoed en rijkdom leven etc. We hebben hier al 6 weken over gediscussierd en je hebt het geen enkele keer kunnen aantonen. Wel allerlei ontwijkende antwoorden, afdwalingen en uitweidingen over van alles en nog wat maar geen antwoord op deze bovengenoemde vraag. Je hangt dus een leer aan die op geen enkele wijze bijbels onderbouwd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Schreef je maar eens wat je vindt, of schreef je maar eens wat je vindt op basis van Gods woord jouw interpretatie van Zijn Woord is en niet "DE WAARHEID".

Wat ik vind, staat in de Bijbel en ik kan het niet beter schrijven dan het daar staat, dus kan je beter de Bijbel lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je bent niet van deze wereld maar wel IN deze wereld met alle gevolgen van dien.

Ik heb de wereld overwonnen in Jezus Christus.

Quote:

Ja dat antwoord kennen we ook al, alleen staat het niet in de bijbel dat Jezus dat hier en nu beloofd.

Hij heeft alles al gegeven. Alles is volbracht. Ik heb je de teksten al gegeven. Ze staan in dit topic.

Quote:

[...]

Als het in de Bijbel staat, toon dan even aan waar in de Bijbel Jezus zegt dat we hier en nu altijd genezen, in voorspoed en rijkdom leven etc. We hebben hier al 6 weken over gediscussierd en je hebt het geen enkele keer kunnen aantonen. Wel allerlei ontwijkende antwoorden, afdwalingen en uitweidingen over van alles en nog wat maar geen antwoord op deze bovengenoemde vraag. Je hangt dus een leer aan die op geen enkele wijze bijbels onderbouwd is.

Ik heb het in dit topic en veel andere topics al vaak genoeg vanuit de Bijbel aangetoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja dat antwoord kennen we ook al, alleen staat het niet in de bijbel dat Jezus dat hier en nu beloofd.

Nee voor de verandering ben ik het eens met je eens! knipoog_dicht.gif

@ Eulogia, overtuig me met één vers dan, het zal er duidelijk moeten staan, maar het heugt me niet. De Bijbel is een dik boek, misschien heb ik iets gemist, leg je troefkaart maar op tafel zou ik zeggen! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is dus niet waar. Vandaag de dag genezen meer mensen, en staan meer mensen uit de dood op dan in de tijd van handelingen. Ik heb met eigen mogen meerdere mensen spontaan genezen zien worden, en heb ondertussen honderden getuigenissen gehoord van mensen die wonderbaarlijk genezen zijn.

Om het bij hoge uitzondering eens in mooi blank Nederlands te zeggen!

Nigga, pleeeeeaaaase! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Eulogia, overtuig me met één vers dan, het zal er duidelijk moeten staan, maar het heugt me niet. De Bijbel is een dik boek, misschien heb ik iets gemist, leg je troefkaart maar op tafel zou ik zeggen!
smile.gif

Ik doe niet aan troefkaarten. Het is geen wedstrijd. Het gaat niet om 'gelijk krijgen'. Het gaat om de waarheid uit Gods woord en die heb ik in dit topic al laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid