Spring naar bijdragen

Fliekotrollen maken clone accounts - meldtopic


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat ik geen christen ben. Maar dat verandert het geloof niet van context he. Het is in de christelijke geest waar bekend wordt dat ik géén christen ben. Ik kan niet zuipen, blowen, pervers doen en me tegelijk met Hem bezig houden. En dat is dan op persoonlijk gebied.

Zo is dat imo ook met andere zondes. De tijdsgeest bepaalt niet wat zonde is, noch de interpretatie van mensen die een vrouw niet meer bij haar voornaamwoord durven benoemen.

Christen af geeft me de vrijheid voluit te gaan zonder aan 1 iota zelfverloochening te doen.

Kortom: de christelijke normen en waarden gelden voor jou niet meer, maar voor anderen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Graag gedaan, maar dit is wel een probleem. Hem zo snel mogelijk blokkeren is de enige optie. Maar het is wel een zoekplaatje.

Beste mensen, Ik werd er door een attente medeforummer op gewezen dat de fliekotrollen een clone account van mijn account hebben gemaakt. Dat kan door bijvoorbeeld van de l in mijn naam een hoofd

Flieko heeft zeker nooit Exodus 20:16 gelezen.   

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kortom: de christelijke normen en waarden passen zich niet aan op mij, noch op mensen die denken te kunnen interpreteren door aan alle context voorbij te gaan en te love bomben dmv cherrypicking.

Het is anders. Je geeft zelf aan het te zwaar te vinden en daarom het christendom te laten gaan. Anderen wil je wel vastpinnen op datzelfde christendom. Als je eerlijk bent, geef dan gewoon aan dat je met twee maten meet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

Het is anders. Je geeft zelf aan het te zwaar te vinden en daarom het christendom te laten gaan. Anderen wil je wel vastpinnen op datzelfde christendom. Als je eerlijk bent, geef dan gewoon aan dat je met twee maten meet.

Jamaar 1 plus 1 is 2 he. Het is niet omdat ik de wiskunde zou afzweren, plots ga beweren dat het 3 is. De leer staat op zichzelf. Zo is dat ook met christendom. Homoseksualiteit is een zonde, net zoals mijn doen en laten een zonde is. Het zou zeer ongepast en beledigend gedrag zijn als ik uit de Bijbel ga cherrypicken om mijn zonde recht te praten, of zelfs te laten zegene  door kerken dmv peer pressure.

Ik meet niet met 2 maten, als we over christendom debatteren is er maar 1 maatstaf: de Bijbel. En dan in de gehele context zonder cherrypicken. Je moet echt al enorm ongeschoold zijn er naast te kijken wat de Bijbel, en dus christendom, leert over verwijfd gedragen of homoseksuele relaties.

Maar van woke liberalen kunnen we echter niet veel verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Jamaar 1 plus 1 is 2 he. Het is niet omdat ik de wiskunde zou afzweren, plots ga beweren dat het 3 is. De leer staat op zichzelf. Zo is dat ook met christendom. Homoseksualiteit is een zonde, net zoals mijn doen en laten een zonde is. Het zou zeer ongepast en beledigend gedrag zijn als ik uit de Bijbel ga cherrypicken om mijn zonde recht te praten, of zelfs te laten zegene  door kerken dmv peer pressure.

Ik meet niet met 2 maten, als we over christendom debatteren is er maar 1 maatstaf: de Bijbel. En dan in de gehele context zonder cherrypicken. Je moet echt al enorm ongeschoold zijn er naast te kijken wat de Bijbel, en dus christendom, leert over verwijfd gedragen of homoseksuele relaties.

Maar van woke liberalen kunnen we echter niet veel verwachten.

Voor jezelf leg je de bijbel terzijde, het is je te zwaar. Je wilt wel anderen aan de bijbel houden. Duidelijker meten met 2 maten kan niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei HJW4:

Voor jezelf leg je de bijbel terzijde, het is je te zwaar. Je wilt wel anderen aan de bijbel houden. Duidelijker meten met 2 maten kan niet.

Dat is niet waar. Ik meet met dezelfde maat. Ik ben niet christelijk, homoseksualiteit is niet christelijk. En op welke maat meet ik dat? De Bijbel.

Als mensen tegen mij zeggen "je bent niet christelijk" en ze onderbouwen grondig met bijbelcitaten in context, zonder wat uit te googelen, dan hebben ze gelijk.

Maar dat is hier het hele probleem, ze meten met den tijdsgeest en niet den Bijbel. Wat op zich ok is, maar verander de Bijbel dan niet om jezelf nog christen te kunnen blijven noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-11-2023 om 13:47 zei Breuk:

“Transgenders die hun invloed via media proberen uit te breiden”.   ???
Wil men het aantal transgenders verhogen of wil men dat het geaccepteerd wordt.    
Het is overigens een heel kwetsbaar onderwerp. Hetzelfde geldt voor onderwerpen als autisme of schizofrenie.  
Fundamenteel kreeg de helft van het forum over zich heen door zijn uitspraken en Amerikaanse haatvideo’s.  
Zijn we daar net van verlost, dan hoop ik niet dat je discussie opnieuw gaat voeren over de hoofden van een kwetsbare groep.  
 

Mijn getuigenis van genezing van schizofrenie staat openlijk op het forum. Psychaitrie is een maatschappelijk probleem. Mijn getuigenis is bedoeld om anderen te laten zien dat God machtig is en in staat is te genezen.

Transgender is een maatschappelijk issue. Christenen (bedoelende: zij die Christus als heer en meester aanvaarden) denken daar fundamenteel anders over dan anderen. De mening van christenen mag verkondigd worden.

Tijdens discussie van ongelovigen op een christelijke site moet de niet-christelijke deelnemer in het oog houden dat uitlokkingen verwijzingen of gevoelige hints dan wel tussen de regels door geschreven meningen die opgepikt worden omdat mensen nu eenmaal mensen zijn en het bereik van het menselijk waarnemingsnisveau nogal eens groter is dan het vermogen om verbaal een sluitende reactie te geven, aanleiding zijn tot open discussie van het onderwerp waarbij men zich niet mag verbergen achter het argument vervolgens gekwetst te zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Monachos:

Ergens anders beweer je dat schizofrenie ongeneeslijk is. Het kan niet allebei waar zijn.

https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=18620&hilit=Schizofrenie#p606264

Ben jij uit op constructieve discussie?

Dit is een test: Mijn hand zit links zei ik, ook zei ik dat mijn hand rechts zit. Nu komt het aan op je reactie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-11-2023 om 13:47 zei Breuk:

“Transgenders die hun invloed via media proberen uit te breiden”.   ???
Wil men het aantal transgenders verhogen of wil men dat het geaccepteerd wordt.    
Het is overigens een heel kwetsbaar onderwerp. Hetzelfde geldt voor onderwerpen als autisme of schizofrenie.  
Fundamenteel kreeg de helft van het forum over zich heen door zijn uitspraken en Amerikaanse haatvideo’s.  
Zijn we daar net van verlost, dan hoop ik niet dat je discussie opnieuw gaat voeren over de hoofden van een kwetsbare groep.  
 

Op een christelijk forum is het de bedoeling dat er gehandhaafd wordt. De grens ten aanzien van handhaving wordt bepaald door het bevoegd gezag.
Teksten die voor de maatschappij te moeilijk zijn om begrepen te worden kunnen op een verborgen gedeelte van het forum besproken worden.
Videomateriaal dat openlijk op You-Tube gepresenteerd mag worden onder toezicht van de landelijke overheid zou niet bekritiseerd mogen worden door hen die de landelijke overheid steunen. De maat waarin dit toegestaan wordt is niet aan de wereld maar aan het hoogste gezag op de site.
Op een christelijk forum dient men uit te zijn op het willen begrijpen van het standpunt van de christenen.
Zo dient men ook teksten te willen begrijpen op het gebied van transgender en deze niet als haatzaaiend te boek willen stellen.
Wie in staat is constructieve discussie niet uit de weg te gaan bewijst dat er geen sprake is van haat.

4 minuten geleden zei Monachos:

Ten eerste is je gebrabbel off topic.

Ten tweede: laat eerst maar eens zien dat jij in staat bent een constructieve discussie te voeren. Je laatste paar uitingen gingen over transgenders uitlachen, clowns, een politiebadge en je deed ook nog alsof je namens de Heer een vervelende kleuter complimenteerde. Verwacht je daarmee als een serieuze gesprekspartner te worden beschouwd?

Ik ben geen geschikte discussiepatrner voor jou, dag Monachos. Succes op een andere site.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Barnabas:

Teksten die voor de maatschappij te moeilijk zijn om begrepen te worden kunnen op een verborgen gedeelte van het forum besproken worden.

@sjako Is er hier ook al een verborgen deel ??? Zijn hier ook geheime delen waar sommigen in mogen maar niet iedereen ????

Want als ik iets de doodsteek voor een forum vind is dát het. (Dat stiekeme achter-de-schermen-groepje-onder-mekaar geroddel). 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Barnabas:

Op een christelijk forum is het de bedoeling dat er gehandhaafd wordt. De grens ten aanzien van handhaving wordt bepaald door het bevoegd gezag.
Teksten die voor de maatschappij te moeilijk zijn om begrepen te worden kunnen op een verborgen gedeelte van het forum besproken worden.
Videomateriaal dat openlijk op You-Tube gepresenteerd mag worden onder toezicht van de landelijke overheid zou niet bekritiseerd mogen worden door hen die de landelijke overheid steunen. De maat waarin dit toegestaan wordt is niet aan de wereld maar aan het hoogste gezag op de site.
Op een christelijk forum dient men uit te zijn op het willen begrijpen van het standpunt van de christenen.
Zo dient men ook teksten te willen begrijpen op het gebied van transgender en deze niet als haatzaaiend te boek willen stellen.
Wie in staat is constructieve discussie niet uit de weg te gaan bewijst dat er geen sprake is van haat.

Transgenders zijn een kwetsbare groep. Blijkbaar zijn het christenen en ex-christenen die precies weten hoe er vanuit de bijbel over dit onderwerp moet worden gedacht.  
Het zijn vaak de ethische onderwerpen (homoseksualiteit of transgender) waar dan blijkbaar de echte christen aan te erkennen is.  
 

Hebben deze rechtzinnige christenen (en ex-christenen) dan ooit aan transgenders gevraagd hoe ze deze uitingen en video’s opvatten? Waarom kan een persoon niet een eigen verantwoordelijkheid krijgen in de relatie met God? Ook al ben je het er niet mee eens, het is niet jouw verantwoordelijkheid om in de plaats van God te gaan staan.  En hoe reageer je als je eigen kind of familielid worstelt met zijn geaardheid of gender. Ga je die dan ook deze video’s sturen of neem je die worsteling serieus.  
Een geslachtsverandering is heel ingrijpend en daar kan alleen met de grootste zorg mee om worden gegaan. Er mag (soms moet) ook ruimte zijn voor een tegengeluid, maar niet over de hoofden heen van deze groep en de groep die daar om heen staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Breuk:

Transgenders zijn een kwetsbare groep. Blijkbaar zijn het christenen en ex-christenen die precies weten hoe er vanuit de bijbel over dit onderwerp moet worden gedacht.  
Het zijn vaak de ethische onderwerpen (homoseksualiteit of transgender) waar dan blijkbaar de echte christen aan te erkennen is.  
 

Hebben deze rechtzinnige christenen (en ex-christenen) dan ooit aan transgenders gevraagd hoe ze deze uitingen en video’s opvatten? Waarom kan een persoon niet een eigen verantwoordelijkheid krijgen in de relatie met God? Ook al ben je het er niet mee eens, het is niet jouw verantwoordelijkheid om in de plaats van God te gaan staan.  En hoe reageer je als je eigen kind of familielid worstelt met zijn geaardheid of gender. Ga je die dan ook deze video’s sturen of neem je die worsteling serieus.  
Een geslachtsverandering is heel ingrijpend en daar kan alleen met de grootste zorg mee om worden gegaan. Er mag (soms moet) ook ruimte zijn voor een tegengeluid, maar niet over de hoofden heen van deze groep en de groep die daar om heen staat.

Neen transgenders zijn geen kwetsbare groep. Waar haal je dat toch vandaan? De liberalen...

Het is door ze voor een karretje te spannen dat de politiek hen kwetsbaar opstelt. Waaronder de mentaal verwarden dan een slechte reputatie aan echte transgenders geven. Waarvan ik voorbeelden deelde, maar aan die nuance voorbij werd gegaan om ad hominem te gaan.

Als ze kwetsbaar zijn, is dat wel door alle pseudowetenschap daar rond te wijten. Simpel.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen transgenders zijn geen kwetsbare groep. Waar haal je dat toch vandaan? De liberalen...

Het is door ze voor een karretje te spannen dat de politiek hen kwetsbaar opstelt. Waaronder de mentaal verwarden dan een slechte reputatie aan echte transgenders geven. Waarvan ik voorbeelden deelde, maar aan die nuance voorbij werd gegaan om ad hominem te gaan.

Als ze kwetsbaar zijn, is dat wel door alle pseudowetenschap daar rond te wijten. Simpel

Daar gaan we weer……lastig hè, uit de strijd blijven. Het lukt maar niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Breuk:

Transgenders zijn een kwetsbare groep. Blijkbaar zijn het christenen en ex-christenen die precies weten hoe er vanuit de bijbel over dit onderwerp moet worden gedacht.  
Het zijn vaak de ethische onderwerpen (homoseksualiteit of transgender) waar dan blijkbaar de echte christen aan te erkennen is.  
 

Hebben deze rechtzinnige christenen (en ex-christenen) dan ooit aan transgenders gevraagd hoe ze deze uitingen en video’s opvatten? Waarom kan een persoon niet een eigen verantwoordelijkheid krijgen in de relatie met God? Ook al ben je het er niet mee eens, het is niet jouw verantwoordelijkheid om in de plaats van God te gaan staan.  En hoe reageer je als je eigen kind of familielid worstelt met zijn geaardheid of gender. Ga je die dan ook deze video’s sturen of neem je die worsteling serieus.  
Een geslachtsverandering is heel ingrijpend en daar kan alleen met de grootste zorg mee om worden gegaan. Er mag (soms moet) ook ruimte zijn voor een tegengeluid, maar niet over de hoofden heen van deze groep en de groep die daar om heen staat.

Zegt de motoragent: Ik ben door rood gereden. Zegt de politieagent: Ik ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-11-2023 om 06:38 zei HJW4:

Daar gaan we weer……lastig hè, uit de strijd blijven. Het lukt maar niet.

Bwaaaa ik zou dat niet strijden noemen.

Mensen ik heb een nieuwe strategie ontwikkeld. Ik leen nu crypto in een dalende koers en koop me in bij een stijgende koers.

Het is ontploft!!!! Ik ga veel heel veel belastingen moeten betalen.

Mammon mijn dikke vriend!

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar niet meer zo genuanceerd als weleer. Er was een tijd dat ik alles las, me verdiepte in materie en inhoudelijk deel nam.

Dat zal je nu niet meer zien. Interactie komt nu vanuit een i "don't give a fuck mentaliteit."

Vanuit welke mentaliteit het komt maakt niet uit. Je reageert nog steeds op de onderwerpen en nog steeds met dezelfde insteek.

De "I don't give a fuck" mentaliteit blijkt niet als je op onderwerpen reageert/
Als het je inderdaad niet meer zou interesseren, dan zou je niet eens meer reageren op de onderwerpen.

Je zegt A en je doet nog constant B, waarbij je wel een nieuw iets hebt om je volledig op te werpen: de bitcoins. Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Jouw 'I don't give a fuck mentaliteit' is te merken want je blijft maar off topic doorzeuren over je 'I don't give a fuck mentaliteit'. 

Wat nou als ik ook geen fuck geef om jou en jouw 'I don't give a fuck mentaliteit'Je bent inmiddels beter op je plek op netforum.nl waar je nog indruk weet te maken op Flieko/Joshua. Misschien kun je hem verleiden mee te doen met je Mammon-aanbidding!

Is dat niet off topic? 🙈

2 uur geleden zei HJW4:

Vanuit welke mentaliteit het komt maakt niet uit. Je reageert nog steeds op de onderwerpen en nog steeds met dezelfde insteek.

De "I don't give a fuck" mentaliteit blijkt niet als je op onderwerpen reageert/
Als het je inderdaad niet meer zou interesseren, dan zou je niet eens meer reageren op de onderwerpen.

Je zegt A en je doet nog constant B, waarbij je wel een nieuw iets hebt om je volledig op te werpen: de bitcoins. Succes.

Het is een liefdes haat relatie waar ik steeds minder om geef.

Ik ben een beetje bang van crypto geworden. Volgens mij staat het hier binnenkort van onder tot boven vol om te minen en ga ik een serieuze woekerverzameling opbouwen. Money money money.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid