Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vrouw zegt, sorry, maar kinderen krijgen is mij een te grote last of taak of verantwoordelijkheid. Moreel is dat de meest zuivere houding of inschatting . Maar ondertussen ben je wat je bent, en le

Christen zijn is niet iets dat je aan en uit kunt zetten. Denk je dat je het uit kunt zetten, dan is het nooit aan geweest.

Je hebt het geprobeerd.   En wie weet pak je ooit je kruis weer op.  Sterkte.

26 minuten geleden zei Noel2:

Christen zijn is niet iets dat je aan en uit kunt zetten. Denk je dat je het uit kunt zetten, dan is het nooit aan geweest.

Sinds wanneer ben jij expert? 

49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kwestie van het leven te vereenvoudigen. Ik geloof in Hem, maar sorry, het kruis is te zwaar, het gouden kalf gaat hard, mijn relatie is anders een te grote tweestrijd. Geloven is makkelijk, de weg volgen is toch iets heel anders.

Zelfs voor Jezus was het kruis te zwaar. Kijk op de Weg om je heen en vind jouw Simon van Cyrene. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

sorry, het kruis is te zwaar

De vrouw zegt, sorry, maar kinderen krijgen is mij een te grote last of taak of verantwoordelijkheid. Moreel is dat de meest zuivere houding of inschatting . Maar ondertussen ben je wat je bent, en leef je vanuit diepere invloeden, dan die van de verzuchtende mens. Niettemin is de ziel van de mens sterk verbonden met wat de mond belijdt. Bedenk daarom goed wat je belijdt; ook de engelen rekenen daarmee.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

De vrouw zegt, sorry, maar kinderen krijgen is mij een te grote last of taak of verantwoordelijkheid. Moreel is dat de meest zuivere houding of inschatting . Maar ondertussen ben je wat je bent, en leef je vanuit diepere invloeden, dan die van de verzuchtende mens. Niettemin is de ziel van de mens sterk verbonden met wat de mond belijdt. Bedenk daarom goed wat je belijdt; ook de engelen rekenen daarmee.

Ik zie het daarom als een opwelling van iemand die zich in het nauw gedreven voelt en even geen kant meer op denkt te kunnen. Een tijdelijke vlaag. Een nachtje erover slapen of 10km hardlopen doet wonderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Kwestie van het leven te vereenvoudigen. Ik geloof in Hem, maar sorry, het kruis is te zwaar, het gouden kalf gaat hard, mijn relatie is anders een te grote tweestrijd. Geloven is makkelijk, de weg volgen is toch iets heel anders.

Je hebt het geprobeerd.   En wie weet pak je ooit je kruis weer op.  Sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Petra.:

Nog gekker.. Als mijn ouders (geloofshaters) dat hadden geweten hadden ze me anders genoemd. 

Haten ze (jouw?) geloof of mensen die zich via een religie op de een of andere manier willen manifesteren (ten koste van een ander).

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Breuk:

Haten ze (jouw?) geloof of mensen die zich via een religie op de een of andere manier willen manifesteren (ten koste van een ander).

Religie is het kwaad der aarde. (Daar ben ik mee opgegroeid). 

Mijn man (katholiek opgegroeid en misdienaar) heeft toen we verkering hadden en het wat serieuzer werd een ehhh...spreekverbod  hierover ingesteld. Aan alle partijen  Dat ging jarenlang goed. Tot ik onze kindertjes op een christelijke school wilde doen. Toen waren de rapen gaar. 😀

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Petra.:

Soms... heb ik het gekke gevoel dat ik meer christen ben dan jullie allemaal bij mekaar

Da"s nogal wiedes, je mist balans, liefde en volharding in wie of wat men meent te zijn. Welwillendheid ten opzichte van het goede, is niet hetzelfde als het goede doen. Pas als je welwillendheid wordt beproefd, kom je erachter waar je staat, als het er om gaat.

Jij hebt kennelijk je rust en je lijn gevonden, als je zegt wat je zegt. Of dat terechte rust en de juiste lijn is, maakt niet uit, zolang je dat wat je bent zo oprecht bent, dat God of de waarheid of de wijsheid of voortschrijdende inzichten je kunnen bereiken. Wanneer dat is weet je niet, en al helemaal niet als dat volgens jezelf al in het verleden ligt. Maar als het zover is, zal een ander kunnen denken dat je minder bezield lijkt, dan je op dat moment in je zoekend authentiek zijn bent. Voor een levende relatie of een levend geloof is namelijk iets relationeels kenmerkend. En dat relationele is iets van beweging, eerder dan vastheid. Hoewel vastheid uiteindelijk meerwaarde blijkt te hebben voor de moraal, is het actieve heen en weer bewegen (mits op de goede bezielende gronden) meer in overeenstemming met het hart dat David had, waarvan de schrift zegt: David was een man naar Gods hart.

1Samuel 13:4 Maar nu zal uw rijk niet bestaan. De HEERE heeft Zich een man gezocht naar Zijn hart, en de HEERE heeft hem geboden een voorganger te zijn over Zijn volk, omdat gij niet gehouden hebt, wat u de HEERE geboden had.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Noel2:

Christen zijn is niet iets dat je aan en uit kunt zetten. Denk je dat je het uit kunt zetten, dan is het nooit aan geweest.

Uw geloof kunt ge niet aan en uitzetten, uw vormsel wel.

90% van de  christenen zijn wereldse mensen, ik nu ook.

10 uur geleden zei Petra.:

Soms... heb ik het gekke gevoel dat ik meer christen ben dan jullie allemaal bij mekaar.

Een christen zou dat zeker zeggen ja lol

12 uur geleden zei Tomega:

De vrouw zegt, sorry, maar kinderen krijgen is mij een te grote last of taak of verantwoordelijkheid. Moreel is dat de meest zuivere houding of inschatting . Maar ondertussen ben je wat je bent, en leef je vanuit diepere invloeden, dan die van de verzuchtende mens. Niettemin is de ziel van de mens sterk verbonden met wat de mond belijdt. Bedenk daarom goed wat je belijdt; ook de engelen rekenen daarmee.

Ik bega nu zelf zondes, aanschouw en tolereer zonde (nabij). Ik ben constant in strijd met de school, constant in strijd, constant....

Constant.  

Ik wil ff rust

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Hermanos2:

Volharden in geloof is genoeg. Meer vraagt Jezus niet. Dat is de weg! 

Wat is volhardibng in geloof? Een strijd... want volharden en standvast ankeren, geeft geen optie stormen te vermijden.

14 uur geleden zei Hermanos2:

Zelfs voor Jezus was het kruis te zwaar. Kijk op de Weg om je heen en vind jouw Simon van Cyrene. 

Maar dat kruis hoeft niet zwaar te zijn. Ik kan gewoon in zonde leven en de strijd staken? Een beetje zoals Paulus in Romeinen 7 en zijn weg daarvoor. Ge wilt goed doen, maar het slechte is dan zo nabij. We waren daar virtueel samen getuige van, dan speelt dit nog op alle niveaus in een mens zijn leven.

Gewoon de schouders ophalen en in zonde leven is simpelweg makkelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik bega nu zelf zondes, aanschouw en tolereer zonde (nabij). Ik ben constant in strijd met de school, constant in strijd, constant....

Constant.  

Ik wil ff rust

 

Precies mijn punt, je bent dus de hele tijd in strijd met alles en iedereen. Dodelijk vermoeiend voor jezelf en dodelijk vermoeiend voor je omgeving.

Druk eens op de “stop” knop en neem eens echt afstand.

Probeer eens te achternamen waarom jij nou altijd in strijd bent.  Bekijk eens of je alternatieven kan bedenken in de omgang met anderen. Welbedoelde tips.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

Precies mijn punt, je bent dus de hele tijd in strijd met alles en iedereen. Dodelijk vermoeiend voor jezelf en dodelijk vermoeiend voor je omgeving.

Druk eens op de “stop” knop en neem eens echt afstand.

Probeer eens te achternamen waarom jij nou altijd in strijd bent.  Bekijk eens of je alternatieven kan bedenken in de omgang met anderen. Welbedoelde tips.

We weten toch allemaal waarom verzekers?

Maar als je het nu nog niet ziet, zal het pas te laat ingezien worden vrees ik.

Heb ik geen alternatieven aangegrepen of spreek ik Chinees? 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

Kwestie van het leven te vereenvoudigen. Ik geloof in Hem, maar sorry, het kruis is te zwaar, het gouden kalf gaat hard, mijn relatie is anders een te grote tweestrijd. Geloven is makkelijk, de weg volgen is toch iets heel anders.

Ik wil graag begrijpen wat er nu aan der hand is. Je schrijft slechts een paar regels en daaruit blijkt niet echt wat er speelt. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is volhardibng in geloof? Een strijd... want volharden en standvast ankeren, geeft geen optie stormen te vermijden.

Dat is waar, het is lang niet altijd de verwachte oplossing.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar dat kruis hoeft niet zwaar te zijn. Ik kan gewoon in zonde leven en de strijd staken? Een beetje zoals Paulus in Romeinen 7 en zijn weg daarvoor. Ge wilt goed doen, maar het slechte is dan zo nabij. We waren daar virtueel samen getuige van, dan speelt dit nog op alle niveaus in een mens zijn leven.

Gewoon de schouders ophalen en in zonde leven is simpelweg makkelijker

Een door. Inderdaad het hoeft niet overal waar achter te zoeken. Verantwoording afleggen tegen jezelf en je vrouw/vriendin is als zwaar genoeg. Waarom zou je het lastiger voor jezelf maken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

We weten toch allemaal waarom verzekers?

Maar als je het nu nog niet ziet, zal het pas te laat ingezien worden vrees ik.

Heb ik geen alternatieven aangegrepen of spreek ik Chinees? 😛

Het ging mij erom dat het niet gezond is om altijd zo vol in de strijd te zitten, het put je uit. Dat laat je ook regelmatig merken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid