Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is volhardibng in geloof? Een strijd... want volharden en standvast ankeren, geeft geen optie stormen te vermijden.

Maar dat kruis hoeft niet zwaar te zijn. Ik kan gewoon in zonde leven en de strijd staken? Een beetje zoals Paulus in Romeinen 7 en zijn weg daarvoor. Ge wilt goed doen, maar het slechte is dan zo nabij. We waren daar virtueel samen getuige van, dan speelt dit nog op alle niveaus in een mens zijn leven.

Gewoon de schouders ophalen en in zonde leven is simpelweg makkelijker.

In plaats van schouders ophalen zou je ook Jozua tot en met Koningen kunnen lezen. Daar staan de ervaringen in van mensen die met dezelfde levensvragen hebben rondgelopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vrouw zegt, sorry, maar kinderen krijgen is mij een te grote last of taak of verantwoordelijkheid. Moreel is dat de meest zuivere houding of inschatting . Maar ondertussen ben je wat je bent, en le

Christen zijn is niet iets dat je aan en uit kunt zetten. Denk je dat je het uit kunt zetten, dan is het nooit aan geweest.

Je hebt het geprobeerd.   En wie weet pak je ooit je kruis weer op.  Sterkte.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

constant in strijd, constant..

De theorie zegt om zo zuiver mogelijk te zijn in wie je bron is, en om juist nooit te strijden voor wat haalbaar en maakbaar en binnen bereik wordt gewenst. Want dat wat je ziet is geestelijk totaal niet binnen bereik, tenzij dat God en hemelse heirscharen dat met geweld gaan uitvoeren. Want de enige wettige weg van strijd, is binnen jezelf, zodat je wordt als je bron. En dat wat slaagt in het benaderen van de bron (slagen kan helemaal niet, dat moet een innerlijk branden of een fontein zijn gevoed door Woord en Geest, waarvan het Woord meer praktisch nut heeft dan de Geest), dat moet zich als licht voortplanten: het voedt en weerspiegelt en maakt zichtbaar en is in staat vonkjes of zaadjes te doen landen, zonder dat jij daar stem en invloed op uitoefent. Dat gaat dus buiten jouw inzet (daarvoor) om. Dat gaat dus zonder strijd buiten jezelf. En het machtige en enige wettige wapen is het gebed.  {In geloof praktische zaken bidden, en dat voor te leggen aan God tot beproeving van Hem, is zeer waardevol, maar in een wereld zonder bestendige lijnen van geloof/beloften minder waardevol: de mens is niet meer gewend om beloften aan God te doen, als antwoord als God helpt en uitkomst zal geven.} Dat, plus wat er door Woord en Geest door jou wordt bestendigd of aangekaard of geleefd of verkondigd of in machteloosheid als een gestrand heilig schip een lichtbaken wordt voor de wereld, geeft de uitkomsten die je zoekt. Maar die uitkomsten zijn nooit wat je ervan verwacht of denkt. Want dat precies is het domein van Gods Geest en de engelen, en daarvan gaf Jezus vele voorbeelden en modellen, en Hij noemt dat dan: het Koninkrijk van God.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik wil graag begrijpen wat er nu aan der hand is. Je schrijft slechts een paar regels en daaruit blijkt niet echt wat er speelt. 

Dat is waar, het is lang niet altijd de verwachte oplossing.

Een door. Inderdaad het hoeft niet overal waar achter te zoeken. Verantwoording afleggen tegen jezelf en je vrouw/vriendin is als zwaar genoeg. Waarom zou je het lastiger voor jezelf maken.

 

Het is gewoon makkelijker? Alles laten gebeuren, predestinatie. :D

Hebt ge die Big Time nu ook evengoed benut als iedereen anders? Die is meer dan 300% gestegen, nu wel weer in daling. Ik begon met 100 dollar, dan 50 dollar en later 10 dollar. Zelfs wanneer het momentum afnam, heb ik nog enkele eurotjes met amper 10 euro inzet kunnen scheppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Tomega:

De theorie zegt om zo zuiver mogelijk te zijn in wie je bron is, en om juist nooit te strijden voor wat haalbaar en maakbaar en binnen bereik wordt gewenst. Want dat wat je ziet is geestelijk totaal niet binnen bereik, tenzij dat God en hemelse heirscharen dat met geweld gaan uitvoeren. Want de enige wettige weg van strijd, is binnen jezelf, zodat je wordt als je bron. En dat wat slaagt in het benaderen van de bron (slagen kan helemaal niet, dat moet een innerlijk branden of een fontein zijn gevoed door Woord en Geest, waarvan het Woord meer praktisch nut heeft dan de Geest), dat moet zich als licht voortplanten: het voedt en weerspiegelt en maakt zichtbaar en is in staat vonkjes of zaadjes te doen landen, zonder dat jij daar stem en invloed op uitoefent. Dat gaat dus buiten jouw inzet (daarvoor) om. Dat gaat dus zonder strijd buiten jezelf. En het machtige en enige wettige wapen is het gebed.  {In geloof praktische zaken bidden, en dat voor te leggen aan God tot beproeving van Hem, is zeer waardevol, maar in een wereld zonder bestendige lijnen van geloof/beloften minder waardevol: de mens is niet meer gewend om beloften aan God te doen, als antwoord als God helpt en uitkomst zal geven.} Dat, plus wat er door Woord en Geest door jou wordt bestendigd of aangekaard of geleefd of verkondigd of in machteloosheid als een gestrand heilig schip een lichtbaken wordt voor de wereld, geeft de uitkomsten die je zoekt. Maar die uitkomsten zijn nooit wat je ervan verwacht of denkt. Want dat precies is het domein van Gods Geest en de engelen, en daarvan gaf Jezus vele voorbeelden en modellen, en Hij noemt dat dan: het Koninkrijk van God.

Ik vind het echt een strijd Tomega. Ge kunt niet eens uw plannen delen met de wereld, of de slangen zijn daar. Mensen helpen elkaar ook zelden, maar werken elkaar net doelbewust tegen. De ene trol de andere en ze hebben niet van elkaar door hoe ze elkaar voeden.

Neen mijn betrokkenheid gaat steeds meer afnemen terwijl mijn winstbejag steeds meer gaat toenemen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen helpen elkaar ook zelden, maar werken elkaar net doelbewust tegen.

Mwah..ik ben best vaak geholpen door andere mensen. En heb zelf ook best wat mensen geholpen. Met kleine dingen en grotere dingen, tot in huis nemen aan toe. 

 

Wil je mensen helpen of zelf geholpen worden ? 

Het euvel bij helpen is dat mensen vaak andere mensen willen helpen naar wat ze zelf denken wat nodig of beter is, i.p.v. aan die ander te vragen waar die mee geholpen wil worden. En hoe diegene dat wil. 

 

Op 12-10-2023 om 14:56 zei Fundamenteel:

mijn relatie is anders een te grote tweestrijd.

Helpen jullie elkaar ? 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Petra.:

Mwah..ik ben best vaak geholpen door andere mensen. En heb zelf ook best wat mensen geholpen. Met kleine dingen en grotere dingen, tot in huis nemen aan toe. 

 

Wil je mensen helpen of zelf geholpen worden ? 

Het euvel bij helpen is dat mensen vaak andere mensen willen helpen naar wat ze zelf denken wat nodig of beter is, i.p.v. aan die ander te vragen waar die mee geholpen wil worden. En hoe diegene dat wil. 

 

Helpen jullie elkaar ? 

Ik wil gewoon veel geld en verdoving nu :D

Gezegend is BigTime en Bond. Effe 300% boven de inzet kletsen, I like. Crypto is God, met hoofdletter.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik

BOND is het wel he?

Al 3 dagen consistente stijging, ik ging all in en wij kraken meteen champagne en hebben een berg sneeuw die alle connecties niet opkrijgen.

Amper 2 dagen christen af, en het is gewoon waanzinnig geresulteerd. Woorden schieten tekort om de 7 getallen te omschrijven.

Echt, de wappie zijn kennis resulteert in diens rendement.

Love you all anyway. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

@Dat beloof ik

BOND is het wel he?

Al 3 dagen consistente stijging, ik ging all in en wij kraken meteen champagne en hebben een berg sneeuw die alle connecties niet opkrijgen.

Amper 2 dagen christen af, en het is gewoon waanzinnig geresulteerd. Woorden schieten tekort om de 7 getallen te omschrijven.

Echt, de wappie zijn kennis resulteert in diens rendement.

Love you all anyway. :D

Het is je van harte gegund, al sta ik er niet van te kijken dat je direct alles verbrast.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is je van harte gegund, al sta ik er niet van te kijken dat je direct alles verbrast.

Ah neen, niet alles....

Als ge van 50 nog eens 50 kunt maken en ge doet maar 50 op, dan leef je dus gratis.

Ik hoop van harte dat ge ook op BigTime en BOND rendeerde en dat niet aan uw neus voorbij liet gaan. 50 werd geen 50 maar 5000 hier. ;) en ik investeerde veel meer dan 50.

ja er wordt een deel verbrast, dat is dan ook de bedoeling ervan hey.

Of gaat ge bokes met choco eten als ge kaviaar kunt betalen? Uhu...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh enneuh, de strijd gaat gewoon voort hoor. Als ik met 0 euro zoveel fascisten en gutmeneschen van die fascisten kon exposen, beeld je eens in wat miljoenen bereiken.

Jullie politici zijn collaborateurs van de nwo en dus het equivalent van derde rijkers. Volg ze vooral verder en zie waar hun eugenetica uw kleinkinderen aflevert.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chaim:

Je bent veranderd, maar nog steeds fundamenteel en godsdienstig, al is nu crypto je god.

Ja nu ik crypto even toegewijd dien, stapelen de nullen zich op.

Straks miljardair en speel ik dat hele gebeuren in mijn voordeel. Het is wat het is.

Maar iemand is slimmer dan mij, en geeft me enkel die illusie. Tot dan betaal ik alles met crypto, alles, alles, alles.

Tenzij ze meekijken. Zelfs waar ze kijken zien ze niets. Ge "moet" die fascisten zien voor wie ze werkelijk zijn, of lijden.

Ieder de keuze he, fascisten betrouwen of met eigen ogen zien. Ieder de keuze.

Imho is iedere westerse politicus een fascist en zijt ge pas succesvol als ge zonder politiek kunt renderen. De politiek is de vijand. Een vijand die ons vijandsbeelden aanpraat om de goeie te zijn.

Degene die zich de goeie voelen, zijn net het hele probleem.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Monachos:

Opmerkelijk is dat het woord 'christen' in de Griekse grondtekst (en hierdoor in de Statenvertaling en King James Version) slechts drie keer voorkomt.

https://biblehub.com/greek/5546.htm

http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/dict?G05546

Als je naar modernere vertalingen kijkt zie je dat het woord 'christen' veel vaker voorkomt. Bijvoorbeeld in 'Het Boek'.

Yep! Zo is dat. 

Even uit nieuwsgierigheid. Ben je wel of niet (meer) gelovig? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Ik ben wel gelovig ja. Maar ik heb niet zoveel geloof dat ik mijn denken heb uitgezet en ik heb ook wel twijfels af en toe. Als ik helemaal geen geloof zou hebben zou ik er misschien niet meer zijn.

Romeinen 12:

3 Want krachtens de genade, die mij geschonken is, zeg ik een ieder onder u: koestert geen gedachten, hoger dan u (kunt) voegen, maar gedachten tot bedachtzaamheid, naar de mate van het geloof, dat God elkeen in het bijzonder heeft toebedeeld.

Het denken mogen we nooit uitschakelen. Ik denk me een ongeluk. 😆

Twijfels over God heb ik niet (meer). Wel over de eindtijd en hoe hij uiteindelijk met de mens zal verder gaan. Soms kan ik wel meedenken met alverzoening. Soms ook niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 13-10-2023 om 21:24 zei Fundamenteel:

Misschien word ik wel een beter mens, en zo christen, door het net niet meer proberen te zijn?

Misschien moet je niet teveel ineens van jezelf vergen. Als je streeft helemaal zonder zonde te leven ga je vroeg of laat toch weer in de fout. God is ongelofelijk geduldig met je en Jezus bedekt je zonden. Pas in het Duizendjarig Rijk zullen we echt tot volmaaktheid groeien.

Op 21-10-2023 om 14:07 zei Monachos:

Opmerkelijk is dat het woord 'christen' in de Griekse grondtekst (en hierdoor in de Statenvertaling en King James Version) slechts drie keer voorkomt.

De gemeente heette toen ook ‘De Weg’.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Misschien moet je niet teveel ineens van jezelf vergen. Als je streeft helemaal zonder zonde te leven ga je vroeg of laat toch weer in de fout. God is ongelofelijk geduldig met je en Jezus bedekt je zonden. Pas in het Duizendjarig Rijk zullen we echt tot volmaaktheid groeien.

De gemeente heette toen ook ‘De Weg’.

Laten we ons geen illusies maken. Ik ben gevallen, ga het kalf niet lossen en zal finaal vroegtijdig sterven om in de hel te branden.

Soms denk ik mijn ziel verkocht te hebben in belang van anderen om dan daar de cirkel zich te laten herhalen. Het leven hoeft niet zwaar te zijn, hoeft geen strijd te zijn. Gewoon overal vierkant uw kl... aan vegen en de gulden regel respecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bart Ehrman is ook christen af, maar zet zijn kennis in om geld voor goede doelen in te zamelen.  (Dat noem ik pas geloof.)
Je kunt ook zonder abonnement zijn podcasts luisteren of bekijken.  
Deze is erg interessant:  

Fijne man om naar te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Monachos:

Et alors? Het is altijd makkelijker naar andere te kijken dan naar jezelf natuurlijk.

Maar dat christen af en zonder nadenken (ethisch afwegen) ondernemen gaat me goed af. Beter dan christen zijn.

Er is geen drama. Enkel rust en een piek omhoog. Nu rustig kerst voorbereiden om dat prikkelvrij te beleven. Jehovah-jireh.

Screenshot_20231102-071756_Pionex.jpg

It will be a very very merry christmas.

Gezegend zij crypto!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Monachos:

Opmerkelijk dat je deze twee in één spreekwoordelijke adem uit je toetsenbord laat komen. Suggereer je hiermee dat de Heer met crypto zou willen voorzien?

Citaat:

'De Heer' en 'zal voorzien' zijn samengevoegd in de samentrekking Jehovah Jireh. We zien hier de eerste verbondsnaam van God. Jahweh, de Heer die voorziet, De Heer die zal voorzien.

Het woord dat hier vertaald wordt met 'voorzien' is in het Hebreeuws letterlijk 'zien'. Dit brengt ons bij de prachtige gedachte dat wanneer God ziet, Hij ook zal voorzien. Ook leren we hier dat Gods eerste verbondsbelofte is dat Hij ziet en voorziet. Dat is de basis van de gehele belofte. Hij zorgt voor de mensen die bij Hem horen.

Bron: https://www.derekprince.nl/overdenkingen/zeven-aspecten-van-gods-verbondstrouw/

Ik suggereer dat de Heer voorzien heeft.

Ik heb gebeden om een methode te vinden die van weinig veel kan maken. Ik behaal nu slapend rendement. Met dat rendement kan ik dan alles shoppen wat er voorzien is.

Als ik het kan, kan iedereen het. De markt is nu zo gunstig dat ge amper kunt missen. Meer dan 60% rendement behaalt ge niet door traditioneel en casual te investeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid