Spring naar bijdragen

Musiceren


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Petra.:

Volgens mij valt mijn wil ALTIJD samen met Gods Wil. 

 

Want.. God is door mij  van 💖e uitgenodigd om dat te verbeteren door mij daarover te informeren als dat  niet zo is!!! Op wat voor manier dan ook.

Ook door middel van de Kerk? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als het aan Hopper zou liggen dan zouden de Bijbel verzen op muziek weergegeven worden.   Muziek is veel krachtiger dan het gesproken woord.   Muziek maakt letterlijk een hoger bereik van de kennende

Petra zei dan ook niet voor niks:  Petra heeft namelijk 9 maanden lang haar natuurlijke vleselijke kindertjes in haar natuurlijke vleselijke buik gedragen. En daarna haar natuurlijke vleselijke

Een heleboel mensen hopen dat je voegen naar Gods wil hen voordeel oplevert. Wat dus helemaal niet zo is. De begripsverdraaiing van natuurmens als stapeldol op de natuur gaat er bij mij niet in.

1 uur geleden zei Petra.:

Volgens mij valt mijn wil ALTIJD samen met Gods Wil. 

 

Want.. God is door mij  van 💖e uitgenodigd om dat te verbeteren door mij daarover te informeren als dat  niet zo is!!! Op wat voor manier dan ook. 

(Hence: Zolang God niet de behoefte heeft om mij te vertellen dat mijn wil niet conform Gods Wil is.. kan ik er dus vanuit gaan dat dat het wel is). 

 

Hoogmoedig hoor. Er zijn best veel mensen die van God te horen krijgen dat hun wil niet conform Gods wil is. Psychische problemen heet dat. Een beetje leuk doen dat je die niet hebt, vind ik moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

De “wil” van de biologische aap kan van alles zijn. Tegenwoordigheid kan ook de wil van de aap zijn. Juist omdat *bewezen* is dat gerichtheid op toekomst of verleden tegengestelde consequenties heeft. De wet van actie en reactie. 

In tegenwoordigheid zijn kan alleen op geestelijke wijze.  Je kunt er niet willen zijn.  Het is de geestelijke mens zoals Paulus die omschrijft.  In 1 Korinthiërs 2:15 staat dat de geestelijke mens van niemand wordt onderscheiden, hetgeen aangeeft dat dat een universele wijze van zijn is.   Je kunt er ook niet zondig zijn, voor zondigheid moet je namelijk tijd uittrekken.    Maar de biologische aap is gericht op verleden en toekomst.   En inderdaad, daar zijn de tegenstellingen, daar is actie en reactie, daar is kennis van goed en kwaad.    Paulus noemt de biologische aap dan weer de natuurlijke mens, die de dingen die des Geestes God niet kan verstaan.  (Het verstaan van God is weer een ander draadje)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

In tegenwoordigheid zijn kan alleen op geestelijke wijze.  Je kunt er niet willen zijn.  Het is de geestelijke mens zoals Paulus die omschrijft.  In 1 Korinthiërs 2:15 staat dat de geestelijke mens van niemand wordt onderscheiden, hetgeen aangeeft dat dat een universele wijze van zijn is.   Je kunt er ook niet zondig zijn, voor zondigheid moet je namelijk tijd uittrekken.    Maar de biologische aap is gericht op verleden en toekomst.   En inderdaad, daar zijn de tegenstellingen, daar is actie en reactie, daar is kennis van goed en kwaad.    Paulus noemt de biologische aap dan weer de natuurlijke mens, die de dingen die des Geestes God niet kan verstaan.  (Het verstaan van God is weer een ander draadje)

Je schrijft “Je kunt er niet willen zijn” Waar baseer je dat op? Dan ontken je mijn bestaan.

Of misschien bedoel je dat je niet “bestaat” in tegenwoordigheid en willen alleen op bestaan gericht kan zijn?

Op wat voor “bestaan” is God’s Wil dan gericht? Of is dat feitelijk geen wil?

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Je schrijft “Je kunt er niet willen zijn” Waar baseer je dat op? Dan ontken je mijn bestaan.

Of misschien bedoel je dat je niet “bestaat” in tegenwoordigheid en willen alleen op bestaan gericht kan zijn?

De vleselijke mens bestaat zoals wij het begrip 'bestaan' kennen.   Wat wij 'bestaan' noemen is een vleselijk/materieel bestaan.     Geestelijk bestaan (om het maar eens zo te noemen) is een geheel andere wijze van 'bestaan'.   Paulus weidt er vele woorden aan: het vergankelijke (vlees) zal het onvergankelijke niet beërven.  Vlees en geest zijn 2 geheel verschillende hoedanigheden.

Als iemand aan mij vraagt: "Bestaat God?" , dan zal ik ontkennend antwoorden, omdat dat blasfemie is in mijn ogen.  Want dan zou ik beweren dat God 'bestaat' zoals ik zelf besta.

Het wil er bij veel gelovigen maar niet in dat God niet Zichzelf heeft geschapen en geen mannetje van vlees en bloed is.    Het geestelijk leven is geheel anders van aard dan het lichamelijk leven.    Wie lichamelijk denkt, denkt 'de hemel' als een plaats om lichamelijk te zijn.   Maar dan denk je als de natuurlijke mens c.q. de biologische aap.    

Materie (Wij zijn uiteindelijk sterrenstof) heeft van zichzelf niet eens leven.  Het is de Geest welke ons levend maakt.   Gelovigen zien God als Schepper, maar ze denken zelden na hóe er geschapen wordt.   Dan denken ze aan Genesis en die 6 dagen.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

De vleselijke mens bestaat zoals wij het begrip 'bestaan' kennen.   Wat wij 'bestaan' noemen is een vleselijk/materieel bestaan.     Geestelijk bestaan (om het maar eens zo te noemen) is een geheel andere wijze van 'bestaan'.   Paulus weidt er vele woorden aan: het vergankelijke (vlees) zal het onvergankelijke niet beërven.  Vlees en geest zijn 2 geheel verschillende hoedanigheden.

Als iemand aan mij vraagt: "Bestaat God?" , dan zal ik ontkennend antwoorden, omdat dat blasfemie is in mijn ogen.  Want dan zou ik beweren dat God 'bestaat' zoals ik zelf besta.

Het wil er bij veel gelovigen maar niet in dat God niet Zichzelf heeft geschapen en geen mannetje van vlees en bloed is.    Het geestelijk leven is geheel anders van aard dan het lichamelijk leven.    Wie lichamelijk denkt, denkt 'de hemel' als een plaats om lichamelijk te zijn.   Maar dan denk je als de natuurlijke mens c.q. de biologische aap.    

Materie (Wij zijn uiteindelijk sterrenstof) heeft van zichzelf niet eens leven.  Het is de Geest welke ons levend maakt.   Gelovigen zien God als Schepper, maar ze denken zelden na hóe er geschapen wordt.   Dan denken ze aan Genesis en die 6 dagen.   

Geestelijk “bestaan” is tegenwoordigheid, nu-bewustzijn. Dat is juist heel erg vluchtig, ontastbaar. Dat de “wil” van de natuurlijke mens gericht kan zijn op een dergelijk vluchtig “bestaan” is gewoon een mogelijkheid. Alleen qua programmering en conditionering moet dat wel voortkomen vanuit vrijheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Geestelijk “bestaan” is tegenwoordigheid, nu-bewustzijn. Dat is juist heel erg vluchtig, ontastbaar. Dat de “wil” van de natuurlijke mens gericht kan zijn op een dergelijk vluchtig “bestaan” is gewoon een mogelijkheid. Alleen qua programmering en conditionering moet dat wel voortkomen vanuit vrijheid.

 

Je schrijft nu wel heel erg in computertaal.   Tegenwoordigheid is juist niet-geprogrammeerd.  Het probleem van de natuurmens is dat hij alles maar wil vangen in beelden en gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

 🙂 Er is niet een -de Kerk-. Er zijn er een heleboel. Met flink wat onderlinge verschillen. Er zijn er wiens gedachtegoed aardig overeenkomt met de mijne, en er zijn er die heel ver van verwijderd staan.

Petra ik vind het mooi als je je een keer laat dopen (of ben je als kind al gedoopt). Je hoort er n.l. gewoon bij.  
En de het doopritueel is mooi, met Jezus opstaan in een nieuw leven. Wat staat je nog in de weg?

Niet dat het nieuwe leven pas met de doop begint, het is een bevestiging van het aanhaken bij Jezus.

Maar ik wil je niets aanpraten hoor! 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Breuk:

Petra ik vind het mooi als je je een keer laat dopen (of ben je als kind al gedoopt). Je hoort er n.l. gewoon bij.  
En de het doopritueel is mooi, met Jezus opstaan in een nieuw leven. Wat staat je nog in de weg?

Niet dat het nieuwe leven pas met de doop begint, het is een bevestiging van het aanhaken bij Jezus.

Maar ik wil je niets aanpraten hoor! 

Lief bedoeld denk ik. 

Maar hm.. ik hoef geen nieuw leven.  Ik ben dik tevree met het geheel; Mijn geheel.  Dus nieuw leven.. klinkt dan alsof er iets mis was met mijn "oude leven".  

Overigens, zie ik ook niet een doop nut of voordeel of weet ik hoe het heet. Mijn man is gedoopt (katholiek) maar heeft niet het gevoel dat 't een ding of iets belangrijks is. 

En ik vind zelf Vriendschap al een hele flinke Stap. Vergeet niet dat ik uit een Hatheïstische achtergrond kom.  Ik denk ook niet dat ik christen ben of een gelovige...eerder gematigd geloofspositief en vrij aardig Jezus positief. Maar als de orthodoxe onverdraagzaamheid/vrouwonvriendelijkheid/LHBT+onvriendelijkheid of kortweg MENSonvriendelijkheid  me weer even te veel wordt.. dan ben ik behoorlijk christen-negatief.  (Opmerkelijk genoeg (vond ik zelf) niet Jezus negatief). 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Petra.:

Lief bedoeld denk ik. 

Maar hm.. ik hoef geen nieuw leven.  Ik ben dik tevree met het geheel; Mijn geheel.  Dus nieuw leven.. klinkt dan alsof er iets mis was met mijn "oude leven".  

Overigens, zie ik ook niet een doop nut of voordeel of weet ik hoe het heet. Mijn man is gedoopt (katholiek) maar heeft niet het gevoel dat 't een ding of iets belangrijks is. 

En ik vind zelf Vriendschap al een hele flinke Stap. Vergeet niet dat ik uit een Hatheïstische achtergrond kom.  Ik denk ook niet dat ik christen ben of een gelovige...eerder gematigd geloofspositief en vrij aardig Jezus positief. Maar als de orthodoxe onverdraagzaamheid/vrouwonvriendelijkheid/LHBT+onvriendelijkheid of kortweg MENSonvriendelijkheid  me weer even te veel wordt.. dan ben ik behoorlijk christen-negatief.  (Opmerkelijk genoeg (vond ik zelf) niet Jezus negatief). 

 

Ik bedoelde het lief, ook omdat je zei dat sommige kerken wel overeenkomen met jouw gedachten.
Dat nieuwe leven begint niet bij de doop, maar kan wel een markering zijn van die vriendschap met Jezus. 
Eigenlijk denken heel veel mensen wel positief over Jezus. Dat is bijzonder.  
Mensen kunnen blijkbaar zijn leven los zien van het gedoe in kerken en tussen gelovigen of tussen gelovigen en andersdenkenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Breuk:

Ik bedoelde het lief, ook omdat je zei dat sommige kerken wel overeenkomen met jouw gedachten.
Dat nieuwe leven begint niet bij de doop, maar kan wel een markering zijn van die vriendschap met Jezus. 
Eigenlijk denken heel veel mensen wel positief over Jezus. Dat is bijzonder.  
Mensen kunnen blijkbaar zijn leven los zien van het gedoe in kerken en tussen gelovigen of tussen gelovigen en andersdenkenden.

Ja. Het gekke is dat ik dat kennelijk beter kan dan mijn man.  (Dat loskoppelen). 

Wat doop betreft... mijn gedachte.. mijn vriendschapsverklaring heeft meer waarde dan welk ritueel van welke externe partij dan ook. Oftewel.. waarom behoefte of nood aan externe bevestiging als het meest belangrijke is of iets uit jezelf komt. Er zijn zat mensen die wel externe bevestiging hebben of wekelijks in de kerk zitten voor de schone schijn. Is dat het dan ?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

Ja. Het gekke is dat ik dat kennelijk beter kan dan mijn man.  (Dat loskoppelen). 

Wat doop betreft... mijn gedachte.. mijn vriendschapsverklaring heeft meer waarde dan welk ritueel van welke externe partij dan ook. Oftewel.. waarom behoefte of nood aan externe bevestiging als het meest belangrijke is of iets uit jezelf komt. Er zijn zat mensen die wel externe bevestiging hebben of wekelijks in de kerk zitten voor de schone schijn. Is dat het dan ?  

Ik denk dat je ook de behoefte moet hebben om lid van een geloofsgemeenschap te worden.  
Om lid te worden is dat voor een christelijke kerk wel gebruikelijk (zelfs bij de remonstranten vermoed ik).(nee dus)

Ik lees hier: https://denhaag.remonstranten.nl/wiki/dopen-trouwen-begrafenis-rouwen/

“Door de doop wordt men in onderscheid tot andere kerken echter geen lid van de Remonstrantse Broederschap. Pas als men op volwassen leeftijd belijdenis kan doen, wordt men lid. Kinderen kunnen zo hun eigen keuzen maken.”

Het is echter bij de meeste kerken die ik ken geen voorwaarde en je ziet nu ook de vriend-constructie.  
https://protestantsekerk.nl/verdieping/leden-gastleden-en-vrienden-wie-horen-erbij-en-wie-niet/
Dit wordt ook gebruikt door mensen die al lid zijn van een kerk en bij een andere kerk ook af en toe aanschuiven.  
Ik ben als kind gedoopt, maar de kinderdoop heeft voor mij niet een speciale status.  
Onze kinderen zijn ook gedoopt maar dat is omdat mij egaa dat heel graag wilde en ik het dus niet zo cruciaal vond.
Het jammere is wel dat in de PKN je niet nogmaals (als volwassene) gedoopt mag worden.  

Ooit stond ik in het water bij Kreta en toen dacht ik, ik wil nu best gedoopt worden.  
Ik durfde het niet te vragen en de persoon die bij mij was, had zich denk ik ook overvallen gevoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

IOoit stond ik in het water bij Kreta en toen dacht ik, ik wil nu best gedoopt worden.  
Ik durfde het niet te vragen en de persoon die bij mij was, had zich denk ik ook overvallen gevoeld.

Ja hemel.. dat is toch triest. Die restricties en dogma's en regels.. als het goed in je hart zit dan zou je dat fijn moeten kunnen doen.  Is mijn mening! 

Maar goed, ik ben wel via de (site van)  Remonstranten op de idee van vriend(in) met Jezus gekomen.  En idd. is die richting (Remonstranten) wel een van de weinige stromingen waar ik feeling mee heb. (Katholieken ook trouwens hoe hemeltergend ze ook zijn). Eigenlijk sprak ook in eerste instantie bij de Remonstranten vooral Peter Nissen me aan, die schreef prachtige dingen. Maar is inmiddels weer overgestapt. 

Ennnehhhh.. wat christendom betreft.. dat ge-Vader. ZUCHT en nog eens zucht.  Dus dan maar een Moeder erbij. Ook Zucht.😄 Want sja... ik heb al een Moeder en een Vader. Of nou ja.. had een Moeder, maar toch. Never never nooit dat welke Wie dan ook .. de plek van mijn Moeder of Vader kan innemen of overnemen of zelfs maar evenaren. No way. En never never nooit die van Manlief of Kroost. Dus imo.. is Vriendschap het hoogst haalbare..daarachter. En (voor mij) al heel wat !! Want ook daar ben ik zuinig mee. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2023 om 19:09 zei Noel2:

Hoogmoedig hoor. Er zijn best veel mensen die van God te horen krijgen dat hun wil niet conform Gods wil is. Psychische problemen heet dat. Een beetje leuk doen dat je die niet hebt, vind ik moeilijk.

Als je gelooft dat God Liefde is en je helpt, en het beter weet, zal je het positieve in de commentaren ontdekken, zo niet dan kan je ook lijden ondervinden.

https://credible.nl/topic/31539-hoe-praat-god-met-mensen/?do=findComment&comment=1326353

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Als je gelooft dat God Liefde is en je helpt, en het beter weet, zal je het positieve in de commentaren ontdekken, zo niet dan kan je ook lijden ondervinden.

https://credible.nl/topic/31539-hoe-praat-god-met-mensen/?do=findComment&comment=1326353

 

Vaak helpt het mij, als de gedachten met me op de loop gaan (lijden), om even te kijken wat mijn nu-situatie is.

De rest is onzin.

Het is wel jammer dat we met de discussie hier Elizabetjuh niet genoeg kunnen boeien om meer te reageren. Misschien ook gezond, niet veel op fora.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Redelijk goede trompetspeler geweest, zo'n tien jaar professioneel les gehad, de laatste jaren klassiek. Verder allerlei andere instrumenten bespeeld, zoals gitaar, orgel, mondharmonica en blokfluit. Klassiek trompet blijft mijn favoriet. Nadeel is dat je elke dag moet oefenen, vooral saaie toonladders, en de daarmee gepaarde overlast voor de buren. 😄 Mensen waren vroeger zo verdraagzaam dat ze nooit klaagden maar toch. Nu heb je binnen no time de politie aan de deur. 🤡

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

aan wat zou dat liggen? niet genoeg zeggingskracht? 

Ik doe een gok, Elizabetjuh houdt niet van discussie en nadenken over spiritualiteit.  Wellicht komt ze nog even terug om mij te verbeteren. (Graag)  En anders sluit ze aan in de rij forumdeelnemers die zijn afgehaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Hopper:

Ik doe een gok, Elizabetjuh houdt niet van discussie en nadenken over spiritualiteit.  Wellicht komt ze nog even terug om mij te verbeteren. (Graag)  En anders sluit ze aan in de rij forumdeelnemers die zijn afgehaakt.

ik zag jou nog niet op geloofsleven.nl, begrijp niet helemaal wat daar de bedoeling van is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

ik zag jou nog niet op geloofsleven.nl, begrijp niet helemaal wat daar de bedoeling van is.

Ik kijk even aan hoe 'de stemming' daar is.    Te veel dogmatische christenen, dat trek ik niet.  Geen zin in gesprekken over ID , homoseksualiteit en andere naturalistische onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hopper:

Ik kijk even aan hoe 'de stemming' daar is.    Te veel dogmatische christenen, dat trek ik niet.  Geen zin in gesprekken over ID , homoseksualiteit en andere naturalistische onderwerpen.

Ja dat snap ik, volkomen zinloze en polariserende onderwerpen. Maar dan zonder polarisatie omdat ieder daar gelijk denkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid