Spring naar bijdragen

Musiceren


Aanbevolen berichten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_werken_van_barmhartigheid

"Zeven werken van barmhartigheid

De hongerigen spijzen

De dorstigen laven

De naakten kleden

De vreemdelingen herbergen

De zieken verzorgen

De gevangenen bezoeken

De doden begraven"

 

 

https://www.theologie.nl/dood-en-leven-in-de-bijbel/

"Dood en leven in de Bijbel.

In de Talmoed worden goede werken sterk aangeprezen. Het bijzondere van goede werken is dat ze de inzet vergen van heel de persoon; daarom worden ze ook wel liefdewerken genoemd. Bijzonder is ook dat God zelf het voorbeeld geeft: God bezoekt zieken (abraham bij Mamre), voorziet mensen van kleding (adam en Eva) en begraaft doden (mozes).

Geen wonder dat Lactantius (ca. 250-320 n.Chr.) doden begraven als zevende werk toevoegde aan de lijst van zes werken van barmhartigheid uit Matteüs 25"

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als het aan Hopper zou liggen dan zouden de Bijbel verzen op muziek weergegeven worden.   Muziek is veel krachtiger dan het gesproken woord.   Muziek maakt letterlijk een hoger bereik van de kennende

Petra zei dan ook niet voor niks:  Petra heeft namelijk 9 maanden lang haar natuurlijke vleselijke kindertjes in haar natuurlijke vleselijke buik gedragen. En daarna haar natuurlijke vleselijke

Een heleboel mensen hopen dat je voegen naar Gods wil hen voordeel oplevert. Wat dus helemaal niet zo is. De begripsverdraaiing van natuurmens als stapeldol op de natuur gaat er bij mij niet in.

11 minuten geleden zei Petra.:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_werken_van_barmhartigheid

"Zeven werken van barmhartigheid

De hongerigen spijzen

De dorstigen laven

De naakten kleden

De vreemdelingen herbergen

De zieken verzorgen

De gevangenen bezoeken

De doden begraven"

 

 

https://www.theologie.nl/dood-en-leven-in-de-bijbel/

"Dood en leven in de Bijbel.

In de Talmoed worden goede werken sterk aangeprezen. Het bijzondere van goede werken is dat ze de inzet vergen van heel de persoon; daarom worden ze ook wel liefdewerken genoemd. Bijzonder is ook dat God zelf het voorbeeld geeft: God bezoekt zieken (abraham bij Mamre), voorziet mensen van kleding (adam en Eva) en begraaft doden (mozes).

Geen wonder dat Lactantius (ca. 250-320 n.Chr.) doden begraven als zevende werk toevoegde aan de lijst van zes werken van barmhartigheid uit Matteüs 25"

 

 

 

Even een zijsprongetje. De Bijbel zegt ook: eert uw vader en uw moeder. Dat vind ik altijd een lastige. Geen probleem met mijn ouders maar ik ken mensen met heel slechte ouders. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hermanos2:

Even een zijsprongetje. De Bijbel zegt ook: eert uw vader en uw moeder. Dat vind ik altijd een lastige. Geen probleem met mijn ouders maar ik ken mensen met heel slechte ouders. 

Sommige ouders maken dat erg moeilijk voor hun kinderen. Ik denk dan ook dat het een algemene regel is. Het geldt ook voor je voorouders want onze ouders moeten hun ouders eren en die hun ouders enz. enz. Dat gaat dan terug tot Adam en Eva en ik ben soms verbijsterd hoe daar door sommige christenen over wordt geoordeeld want ook die zouden dan geëerd moeten worden. Maar of ze al musiceerden weet ik niet. 🙂 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Van domme mensen die menen overal mee te kunnen spotten.

https://www.meisterdrucke.nl/fijne-kunsten-afdruk/Willem-Benson/1137967/Engel-die-harp-speelt,-ca-1559..html

Toch al een oud beeld (1559) niet van Openbaringen? Dat is meer bazuinen dacht ik…

https://www.carlabos.nl/wp-content/uploads/2020/06/CARLA-BOS-geschiedenis.pdf

Het kan ook zijn dat engelen een Lier hadden.

Maar meer dan dat koninge Saul door David rustig gemaakt werd metr harpmuziek las ik niet

 

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

https://www.meisterdrucke.nl/fijne-kunsten-afdruk/Willem-Benson/1137967/Engel-die-harp-speelt,-ca-1559..html

Toch al een oud beeld (1559) niet van Openbaringen? Dat is meer bazuinen dacht ik…

ik had er bij moeten voegen: "Of van mensen die het heilige niet van het profane weten te onderscheiden." De Bijbel waarschuwt ons al voor het maken van beelden. Bijbels zijn die beelden ook al niet. Engelen spelen geen harpjes. Ze blazen wel op bazuinen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Willempie:

ik had er bij moeten voegen: "Of van mensen die het heilige niet van het profane weten te onderscheiden." De Bijbel waarschuwt ons al voor het maken van beelden. Bijbels zijn die beelden ook al niet. Engelen spelen geen harpjes. Ze blazen wel op bazuinen. 

Het blijkt ook wel een psalterium te zijn waarmee engelen werden afgebeeld. Dit is waarschijnlijk omdat het instrument zelf de vorm heeft van een vleugel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Noel2:

Het blijkt ook wel een psalterium te zijn waarmee engelen werden afgebeeld. Dit is waarschijnlijk omdat het instrument zelf de vorm heeft van een vleugel.

Zou kunnen. In ieder geval is het beeld van engelen als dikke baby'tjes met harpjes op wolkjes eerder vergelijkbaar met Griekse en Romeinse afgodsbeelden (vergelijk Cupido met zijn pijl en boogje) voslagen on-Bijbels. De Bijbelse engelen zijn zeer machtige en heilige wezens.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Waar komt dat beeld van engelen die op een wolk op een harpje spelen eigenlijk vandaan?

Uit kunstzinnige en liturgische symboliek.

De vleugels symboliseren de snelheid en energie waarmee zij Gods opdrachten volvoeren en de vrijheid waarmee zij tussen hemel en aarde bewegen.
De wolken symboliseren uiteraard de hemel en de ongrijpbare schoonheid van God, hoog boven het aardse geruis.
De harp symboliseert de muziek en fijnzinnigheid en zo de hemelse, tijdloze liturgie waar de engelen aan deelnemen.

Kindachtige engelen symboliseren hun onschuld en zuiverheid, waarbij dikkere varianten weer de overvloedige rijkdom van Gods hemel symboliseren.
Vrouwachtige engelen symboliseren Gods bekoorlijke, moederlijke liefde.
Soldaatengelen symboliseren de geestelijke strijd tegen het kwaad, in het bijzonder tegen de duivels.
Angstaanjagende engelen symboliseren tenslotte Gods macht en oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Robert Frans:

Uit kunstzinnige en liturgische symboliek.

De vleugels symboliseren de snelheid en energie waarmee zij Gods opdrachten volvoeren en de vrijheid waarmee zij tussen hemel en aarde bewegen.
De wolken symboliseren uiteraard de hemel en de ongrijpbare schoonheid van God, hoog boven het aardse geruis.
De harp symboliseert de muziek en fijnzinnigheid en zo de hemelse, tijdloze liturgie waar de engelen aan deelnemen.

Kindachtige engelen symboliseren hun onschuld en zuiverheid, waarbij dikkere varianten weer de overvloedige rijkdom van Gods hemel symboliseren.
Vrouwachtige engelen symboliseren Gods bekoorlijke, moederlijke liefde.
Soldaatengelen symboliseren de geestelijke strijd tegen het kwaad, in het bijzonder tegen de duivels.
Angstaanjagende engelen symboliseren tenslotte Gods macht en oordeel.

Bedankt voor de uiteenzetting. Ik kon het op het web nergens vinden. Meer katholieke symboliek dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Hopper:

Het is mij niet ontgaan wat verschillende deelnemers schreven.  

-Maar jij oordeelt ook, Hopper (HJW)

-Practice what you preach (Petra)

Jouw  "Daar zou je zelf ook nog eens goed over na moeten denken, Hopper." impliceert ook al weer een oordeel, dat ik 'oordelend' zou zijn

Het is niet zo dat ik vleselijke mensen oordeel of afkeur.   Het enige wat ik duidelijk tracht te maken -en daarin volg ik Paulus- is dat er meer is dan een vleselijk/zintuigelijk leven.   (Het is immers het vlees wat zintuigelijk is).   Dat eeuwige M/V gedoe of dat homo/hetero gedoe of blank/zwart gedoe, dat doen alleen elkaar de maat nemende mensen in het vlees.  

Als het meerdere mensen, die het goed met je voorhebben, zou je dat eens als signaal kunnen oppakken, in plaats van alles te negeren.

Ja, je oordeelt, je oordeelt veel en vaak.

Als je stelt dat natuurmensen allemaal niet deugen, dan is dat een groot en breed oordeel over bijna iedereen. Dat is heel wat anders dan stellen dat er meer is dan….

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW4:

Als het meerdere mensen, die het goed met je voorhebben, zou je dat eens als signaal kunnen oppakken, in plaats van alles te negeren.

Ja, je oordeelt, je oordeelt veel en vaak.

Als je stelt dat natuurmensen allemaal niet deugen, dan is dat een groot en breed oordeel over bijna iedereen. Dat is heel wat anders dan stellen dat er meer is dan….

 

Ik heb niks tegen je, HJW.  Maar we staan in spiritueel opzicht zover van elkaar af dat een 'gesprek' onmogelijk is.   Hetzelfde geldt voor Yours.

Mijn stelling is idd dat alle natuurmensen oordelen en de maat nemen.  En dat ze met die maat gemeten worden zoals Jezus dat zegt.   Zoals Paulus zegt: het vergankelijke (de natuurmens) zal het onvergankelijke niet beërven.   En dan trek ik me toch meer aan wat Paulus zegt dan wat forumdeelnemers schrijven, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb niks tegen je, HJW.  Maar we staan in spiritueel opzicht zover van elkaar af dat een 'gesprek' onmogelijk is.   Hetzelfde geldt voor Yours.

Mijn stelling is idd dat alle natuurmensen oordelen en de maat nemen.  En dat ze met die maat gemeten worden zoals Jezus dat zegt.   Zoals Paulus zegt: het vergankelijke (de natuurmens) zal het onvergankelijke niet beërven.   En dan trek ik me toch meer aan wat Paulus zegt dan wat forumdeelnemers schrijven, sorry.

Het gaat er denk ik meer om dat jouw verschijnen in de wereld, met de spirituele boodschap, als oordelend gezien kan worden, zoals alles in deze wereld als oordeel gezien kan worden. In die zin komt ook Jezus oordelend over, of Paulus.

Dat komt omdat men geestelijk maar in die wereld blijft. Maar toch zie ik HJW en Yours als losgemaakt. Zelfs Petra.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb niks tegen je, HJW.  Maar we staan in spiritueel opzicht zover van elkaar af dat een 'gesprek' onmogelijk is.   Hetzelfde geldt voor Yours.

Mijn stelling is idd dat alle natuurmensen oordelen en de maat nemen.  En dat ze met die maat gemeten worden zoals Jezus dat zegt.   Zoals Paulus zegt: het vergankelijke (de natuurmens) zal het onvergankelijke niet beërven.   En dan trek ik me toch meer aan wat Paulus zegt dan wat forumdeelnemers schrijven, sorry.

Jij staat van eigenlijk iedereen op dit forum zover af dat je met niemand een gesprek kunt voeren.

Mijn stelling is dat jij oordeelt en de maat neemt, en dus ook een natuurmens bent. Zoals het Yours en Petra ook opvalt: er zit een gigantisch gat tussen wat je zegt en wat je doet. En dat blijf je maar negeren.

Als je stelt dat alle natuurmensen niet deugen, dan is dat een groot oordeel. Je negeert het. Je trekt je dus niets aan van wat Paulus zegt, integendeel. Je houdt je zelf voor de gek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Mijn stelling is idd dat alle natuurmensen oordelen en de maat nemen.

Het volkomen en dus geestelijk in het Niets verzonken zijn is iets wat ik goed ken. Ik moest echter weer in de wereld van ‘het natuurlijke’ treden om (opnieuw) bepaalde ervaringen op te doen. Als zodanig ken ik dus beide werelden, die alle zielen op aarde overigens allebei vroeger of later zullen leren kennen.
Ik heb respect voor een ieder die op een liefdevolle wijze binnen welke wereld dan ook leeft en werkt. Oordelen over ‘geestelijke’ of ‘natuurlijke’ mensen doe ik als zodanig niet. Wel probeer ik de ander op basis van mijn visie(s) soms aan het denken te zetten.

bewerkt door Yours
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Het gaat er denk ik meer om dat jouw verschijnen in de wereld, met de spirituele boodschap, als oordelend gezien kan worden, zoals alles in deze wereld als oordeel gezien kan worden. In die zin komt ook Jezus oordelend over, of Paulus.

Ik denk dat er niet veel zijn die Jezus of Paulus oordelend vinden.   Mensen plaatsen graag Jezus op een voetstuk.   Toch oordeelt Jezus er ook op los.  Iedereen die het leven wil behouden zal het verliezen zegt, Jezus.   Natuurmensen hebben de neiging om het leven te willen behouden.  Natuurmensen oordelen ook elkander.  Zie het Palestina/Israel conflict. (En de vele andere conflicten uiteraard).  Natuurmensen oordelen met hun emoties.  Maar ze denken dat ze rationeel/redelijk zijn.

Natuurmensen zijn de oordelende mensen. Geestelijke mensen onderscheiden zich van niemand, dan valt er helemaal niks te oordelen.  

Citaat

Dat komt omdat men geestelijk maar in die wereld blijft. Maar toch zie ik HJW en Yours als losgemaakt. Zelfs Petra.

Zonder iemand te benoemen zie ik forumdeelnemers steeds maar 'anderen' de maat nemen.   In de geestelijke mens is geen behoefte aan vrouwelijke of mannelijke goden of godinnen.  In de geestelijke mens is geen behoefte om een mening te hebben over homoseksualiteit of heteroseksualiteit.  Zowel het verschijnen als man of vrouw of de geaardheid van homo dan wel hetero is toch echt 'in het vlees' en niet in de geest.   Aan de vruchten herken je de boom.   De forumdeelnemers zelf laten 'hun vrucht' zien.

En ja, als ik op 'de vrucht' hint of wijs dan haast men zich om te schrijven dat ik 'oordeel'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Yours:

Het volkomen en dus geestelijk in het Niets verzonken zijn is iets wat ik goed ken. Ik moest echter weer in de wereld van ‘het natuurlijke’ treden om (opnieuw) bepaalde ervaringen op te doen. Als zodanig ken ik dus beide werelden, die alle zielen op aarde overigens allebei vroeger of later zullen leren kennen.
Ik heb respect voor een ieder die op een liefdevolle wijze binnen welke wereld dan ook leeft en werkt. Oordelen over ‘geestelijke’ of ‘natuurlijke’ mensen doe ik als zodanig niet. Wel probeer ik de ander op basis van mijn visie(s) soms aan het denken te zetten.

Het gaat mij er om dat de mens samenvalt met wat hij ten diepste is.  Alleen 'daar' is de mens ontvankelijk voor de Vader.  Bijbels gezegd: laat ik mij inspireren door de duisternis?  Zo ja, dan begeef ik me in de dingen van de natuur.   Laat ik mij inspireren door het licht?   Dan leef ik als geestelijk mens.  Dat is de tweedrachtigheid waar Jezus het over heeft in Matt 10:35, Jezus verdeelt de mens.

De geestelijke mens is de substantie waarmee de ziel 'los' staat van het lichaam. (Lossing van de ziel Matt 16:26). Dat verhoogt de staat van kenactiviteiten.   Waar de natuurmens alleen de natuur kent en verklaart vanuit de natuur , beweegt de geestelijke mens zich in een bredere ken-activiteit.

Ja, noodzakelijkerwijs begint de ken-activiteit van ieder mens vanuit de natuur, welke hij zintuigelijk kent.  Daarom was ik verbaasd dat je met dergelijke platitudes aan kwam zetten.   Dat wekt de indruk alsof je nog altijd slechts zintuigelijk kent.  Dat heeft niks van doen met respect voor mensen die alleen zintuigelijke ken-activiteit hebben.   De meeste mensen hebben alleen zintuigelijke kenactiviteit, wat niks met een oordeel van doen heeft, maar met vast stellen.  Net zoals je vast stelt dat een blinde geen visuele ken-activiteit heeft. 

Geestelijke mens en natuurlijke mens zijn beiden een trap van ontwikkeling.  Zoals sommigen hier dat een onderscheid noemen kan alleen vanuit onwetendheid worden geventileerd.  Trots zijn op het natuurmens-zijn is de natuurmens eigen.  Trots op de eigen gender, trots op de eigen nationaliteit, geaardheid en bedenk het maar wat de natuur nog meer mee brengt. Ik doe niet mee aan het op een voetstuk zetten van de natuurlijke mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hopper:

Het gaat mij er om dat de mens samenvalt met wat hij ten diepste is.  Alleen 'daar' is de mens ontvankelijk voor de Vader.  Bijbels gezegd: laat ik mij inspireren door de duisternis?  Zo ja, dan begeef ik me in de dingen van de natuur.   Laat ik mij inspireren door het licht?   Dan leef ik als geestelijk mens.  Dat is de tweedrachtigheid waar Jezus het over heeft in Matt 10:35, Jezus verdeelt de mens.

Dat klopt niet: Mattheus 10:35 gaat over heel iets anders.

Citaat

Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder.

Jezus zegt hiermee zeer zeker niet dat je je wanneer je je in de dingen van de natuur begeeft, dat dat per definitie uit de duisternis voortkomt. Dan is elke man die uit Liefde een kind wil verwekken/heeft verwekt sowieso een zondaar.

17 uur geleden zei Hopper:

De geestelijke mens is de substantie waarmee de ziel 'los' staat van het lichaam. (Lossing van de ziel Matt 16:26). Dat verhoogt de staat van kenactiviteiten.   Waar de natuurmens alleen de natuur kent en verklaart vanuit de natuur , beweegt de geestelijke mens zich in een bredere ken-activiteit.

Volgens mij gaat Mattheüs 16:26 over heel iets anders:

Citaat

Want wat baat het een mens, als hij heel de wereld wint en aan zijn ziel schade lijdt?

Dat is van toepassing op bijvoorbeeld Hamas dat via de Jihad/het terrorisme de wereld op islamitische wijze wil vormgeven.

17 uur geleden zei Hopper:

Ja, noodzakelijkerwijs begint de ken-activiteit van ieder mens vanuit de natuur, welke hij zintuigelijk kent.  Daarom was ik verbaasd dat je met dergelijke platitudes aan kwam zetten.   Dat wekt de indruk alsof je nog altijd slechts zintuigelijk kent.  Dat heeft niks van doen met respect voor mensen die alleen zintuigelijke ken-activiteit hebben.   De meeste mensen hebben alleen zintuigelijke kenactiviteit, wat niks met een oordeel van doen heeft, maar met vast stellen.  Net zoals je vast stelt dat een blinde geen visuele ken-activiteit heeft. 

Ik brak o.a. een lans voor alle vrouwen en moeders die met hun natuurlijke lichaam het wonder van de geboorte en alles wat daarmee samenhangt gestalte geven welke de basis vormt van mijn en ook jouw leven. Zonder de natuurlijke mens vindt er geen ontvangst van de ziel/geest, geen vorming van het menselijk lichaam en ook geen geboorte plaats. En dan kan er simpelweg ook geen geestelijke ontwikkeling op aarde plaatsvinden.

17 uur geleden zei Hopper:

Geestelijke mens en natuurlijke mens zijn beiden een trap van ontwikkeling.  Zoals sommigen hier dat een onderscheid noemen kan alleen vanuit onwetendheid worden geventileerd.  Trots zijn op het natuurmens-zijn is de natuurmens eigen.  Trots op de eigen gender, trots op de eigen nationaliteit, geaardheid en bedenk het maar wat de natuur nog meer mee brengt. Ik doe niet mee aan het op een voetstuk zetten van de natuurlijke mens.

Ik zet noch de natuurlijke noch de geestelijke mens op een voetstuk.

Tenslotte: Je kunt wel geestelijk zijn en over kenvermogen enz. schrijven, maar als je geen connectie met de ‘natuurlijke’ mens (meer) hebt en dus feitelijk geen contact meer met hen kunt maken, ben je een roepende in de woestijn. Want dan beklijft wat je zegt niet meer.

 

bewerkt door Yours
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Yours:

P.S. Jouw post deed me denken aan het feit dat ook de RKK niet wilde dat Maria ‘op natuurlijke wijze’ moeder was geworden van Jezus. En aldus uitvond dat zij als maagd bevrucht was door de Heilige Geest. 

Volgens mij is dat geen uitvinding van de RKK of wie dan ook. Dat staat gewoon in de bijbel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Yours:

Dat klopt niet: Mattheus 10:35 gaat over heel iets anders.

Jezus zegt hiermee zeer zeker niet dat je je wanneer je je in de dingen van de natuur begeeft, dat dat per definitie uit de duisternis voortkomt. Dan is elke man die uit Liefde een kind wil verwekken/heeft verwekt sowieso een zondaar.

Volgens mij gaat Mattheüs 16:26 over heel iets anders:

Dat is van toepassing op bijvoorbeeld Hamas dat via de Jihad/het terrorisme de wereld op islamitische wijze wil vormgeven.

Ik brak o.a. een lans voor alle vrouwen en moeders die met hun natuurlijke lichaam het wonder van de geboorte en alles wat daarmee samenhangt gestalte geven welke de basis vormt van mijn en ook jouw leven. Zonder de natuurlijke mens vindt er geen ontvangst van de ziel/geest, geen vorming van het menselijk lichaam en ook geen geboorte plaats. En dan kan er simpelweg ook geen geestelijke ontwikkeling op aarde plaatsvinden.

Ik zet noch de natuurlijke noch de geestelijke mens op een voetstuk.

Tenslotte: Je kunt wel geestelijk zijn en over kenvermogen enz. schrijven, maar als je geen connectie met de ‘natuurlijke’ mens (meer) hebt en dus feitelijk geen contact meer met hen kunt maken, ben je een roepende in de woestijn. Want dan beklijft wat je zegt niet meer.

 

Ik constateer dat we in spirituele zin vreemden zijn voor elkaar.

1 uur geleden zei Yours:

P.S. Jouw post deed me denken aan het feit dat ook de RKK niet wilde dat Maria ‘op natuurlijke wijze’ moeder was geworden van Jezus. En aldus uitvond dat zij als maagd bevrucht was door de Heilige Geest. 

Jezus is het vlees geworden Woord.   Met de technische kant van het verhaal (de seks) bemoei ik me niet.   Daar maken natuurmensen zich maar druk over.  Ik was er zelf niet bij, dat is het enige wat ik weet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het probleem hier is denk ik dat veel mensen niet begrijpen wat hier precies mee wordt bedoeld, want eerlijk gezegd: ik begrijp het niet, zeker het vet gedrukte (waarom?) woord.

Echt moeilijk is het anders niet.  De natuurlijke mens is per definitie wordend.   Iedereen die jij kent is in de afgelopen 20 jaar anders geworden.  Het worden is juist een kenmerk van de natuurmens.  Johannes 1:14 zegt: En het Woord is vlees geworden.     Dan betekent dat, dat het (eeuwige) Woord zichzelf heeft begeven onder de 'wordende' natuurmensen.   In de persoon Jezus welteverstaan.

Dus ja, waarom zou ik me bezig houden met de technische kant van het verhaal?  Het Woord is in mensengedaante verschenen, dat is mij voldoende informatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid