Spring naar bijdragen

Een nieuw platform?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben tijdelijk wat minder actief geweest wegens persoonlijke omstandigheden, maar ik wil nog best moderator zijn. Ben denk ik nog steeds een van stabiele factoren op dit forum en redelijk in mijn be

Dat gaat hem inderdaad niet worden.

Geeft niet, snap wel dat je dat dacht. En het is ook wel een beetje frustrerend dit alleen te moeten doen. Maar jullie kunnen misstanden altijd doorgeven via een persoonlijk bericht aan mij. Op die ma

3 minuten geleden zei Palm:

Nee, dat geldt niet voor ons. We hebben niet gekozen voor een proeflicentie, zoals we eerder hebben aangegeven op de mail. We gaan gewoon door, en er wordt al voor betaald.

Ik heb die mail (bedoel je post) gemist, wat bedoel je daarmee? En wie is we? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Is er nog een technisch beheerder die kan acteren op problemen?  
Kunnen er nieuwe moderators (technisch) wel worden toegevoegd?  

Ik heb werkelijk geen idee. Het zou fijn zijn dat ik daar ook iets meer over te horen krijg.

Op 16-9-2023 om 17:46 zei Palm:

Ik kan een forum opzetten met dezelfde software als Credible, maar ik beschik niet over de financiële middelen daarvoor.

Over wat voor bedragen hebben we het over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ik heb werkelijk geen idee. Het zou fijn zijn dat ik daar ook iets meer over te horen krijg.

Oei, als jij het niet weet, wie dan wel?
Overigens is de naam van degene die vermoedelijk de hostingkosten betaalt, wel bekend.
Ik denk ook dat jij hem kent. Dat is toch Rommel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Palm:

Door actieve moderatie uit te voeren met een divers team van moderators en het implementeren van nieuwe richtlijnen.

De richtlijnen zijn niet het grootste probleem. Die kloppen in het algemeen wel. Maar het schort aan de handhaving. 

De vraag is wat voor soort ontmoetingsplek je voor ogen hebt? 

Ik heb daar wel een mening over. 

En natuurlijk de screening van mogelijke deelnemers. 

1 uur geleden zei Breuk:

Ik heb die mail (bedoel je post) gemist, wat bedoel je daarmee? En wie is we? 

Is er een mail geweest? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Ik heb werkelijk geen idee. Het zou fijn zijn dat ik daar ook iets meer over te horen krijg.

Over wat voor bedragen hebben we het over?

Het maandelijkse bedrag bedraagt €53, dat ik persoonlijk dek. Hoewel donaties altijd welkom zijn, is dit niet verplicht. Het forum is al actief, maar we zijn nog op zoek naar een geschikte naam. Hebben jullie suggesties? Bovendien zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die interesse hebben om moderator te worden.

10 minuten geleden zei Hermanos2:

De richtlijnen zijn niet het grootste probleem. Die kloppen in het algemeen wel. Maar het schort aan de handhaving

Hallo Hermanos2, je hoeft je geen zorgen te maken over de handhaving op het nieuwe forum; dit is al voorbereid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Palm:

Het maandelijkse bedrag bedraagt €53, dat ik persoonlijk dek. Hoewel donaties altijd welkom zijn, is dit niet verplicht. Het forum is al actief, maar we zijn nog op zoek naar een geschikte naam. Hebben jullie suggesties? Bovendien zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die interesse hebben om moderator te worden.

Klinkt prima. 

De naam zal afhangen van je doel. Wat het modereren betreft is het misschien een idee om te rouleren? Telkens een maand ofzo. Dan blijft het fris. 

Noem het gerust bijbelforum. Zo is het makkelijk te vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Duitsland zijn veel goedbedoelende fora ter ziele gegaan door te weinig deelnemers. Een nieuw forum doet er goed aan om meteen internationaal te gaan. Er zijn genoeg vertaal programma's. Dus de forumnaam zou ook internationaal gevonden moeten kunnen worden. 

Want als er niet genoeg interessants gepost wordt dan wordt het niks. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Palm:

Andere forums presteren misschien niet zo goed, maar ons nieuwe forum is net gelanceerd en biedt zelfs een live chatbox. Dat is een functie die maar weinig andere forums hebben.

Wat is de doelgroep van het platform?  
Je ziet dat op GG en Credible heel veel niet christenen zitten en dat er tussen christenen ook best grote verschillen zitten.  
Wat voor soort moderators hebben jullie op het oog. Hoe kunnen die de belangen van de doelgroep in het oog houden?


Nu betaalt iemand 600 dollar, maar ik me voorstellen dat na 1 jaar de nieuwigheid eraf is en dan zit je alsnog weer met een probleem.  
Ik waardeer de inspanning om een alternatief op te zetten.
Sjako heeft geen middelen om dit forum zowel functioneel als technisch te verbeteren.  
Of iemand moet persoonlijk contact met Rommel opnemen.

Ik hoor graag meer wat jullie met dat nieuwe platform willen bereiken en wat de verschillen worden met GG en Credible.  
Meer moderators lijkt me inderdaad een noodzakelijke verbetering, maar ik ben benieuwd welke speelruimte de moderators gaan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:

Wat is de doelgroep van het platform?  
Je ziet dat op GG en Credible heel veel niet christenen zitten en dat er tussen christenen ook best grote verschillen zitten.  
Wat voor soort moderators hebben jullie op het oog. Hoe kunnen die de belangen van de doelgroep in het oog houden?


Nu betaalt iemand 600 dollar, maar ik me voorstellen dat na 1 jaar de nieuwigheid eraf is en dan zit je alsnog weer met een probleem.  
Ik waardeer de inspanning om een alternatief op te zetten.
Sjako heeft geen middelen om dit forum zowel functioneel als technisch te verbeteren.  
Of iemand moet persoonlijk contact met Rommel opnemen.

Ik hoor graag meer wat jullie met dat nieuwe platform willen bereiken en wat de verschillen worden met GG en Credible.  
Meer moderators lijkt me inderdaad een noodzakelijke verbetering, maar ik ben benieuwd welke speelruimte de moderators gaan geven.

Onze doelen met het nieuwe platform zijn als volgt:

1. Actief en betrokken moderatieteam.
2. Uitbreiding van forumopties, zoals:
   - Livechat.
   - Meer vrijheid voor het bewerken van berichten.
   - En nog vele andere functies.
3. Een inclusieve ruimte voor christenen van diverse stromingen, atheïsten zijn welkom. Echter, bij het uiten van kritiek op de bijbel zullen ze de mogelijkheid verliezen om te reageren op subfora zoals bijbelstudie, theologie of godsdienst. Ze kunnen nog steeds topics openen in andere subfora die niet gerelateerd zijn aan geloof.

In de toekomst zullen we voortdurend nieuwe functies toevoegen die we denken dat jullie zullen waarderen. Maak je geen zorgen over de forumkosten, dat is al geregeld. We heten je van harte welkom om deel uit te maken van ons platform.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Palm:

Echter, bij het uiten van kritiek op de bijbel zullen ze de mogelijkheid verliezen om te reageren op subfora zoals bijbelstudie, theologie of godsdienst.

Literaire kritiek en tekstkritiek zijn vakken die deel uitmaken van de universitaire studie theologie (bijbelwetenschap).  Ik denk dat je er verstandig aan doet deze onderdelen niet te boycotten uit het theologieforum maar een helder onderscheid te maken tussen gerechtvaardigde, bijbelwetenschappelijke  kritiek en “kritiek om de kritiek” oftewel getroll.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-9-2023 om 11:39 zei Palm:

Onze doelen met het nieuwe platform zijn als volgt:

1. Actief en betrokken moderatieteam.
2. Uitbreiding van forumopties, zoals:
   - Livechat.
   - Meer vrijheid voor het bewerken van berichten.
   - En nog vele andere functies.
3. Een inclusieve ruimte voor christenen van diverse stromingen, atheïsten zijn welkom. Echter, bij het uiten van kritiek op de bijbel zullen ze de mogelijkheid verliezen om te reageren op subfora zoals bijbelstudie, theologie of godsdienst. Ze kunnen nog steeds topics openen in andere subfora die niet gerelateerd zijn aan geloof.

In de toekomst zullen we voortdurend nieuwe functies toevoegen die we denken dat jullie zullen waarderen. Maak je geen zorgen over de forumkosten, dat is al geregeld. We heten je van harte welkom om deel uit te maken van ons platform.

Het lijkt erop dat op dat nieuwe platform reclame wordt gemaakt voor Derek Prince. Zijn we banden met deze organisatie en waarom worden reclames toegestaan?  

Verder lijken de eerste complottheorieën (ID2020) al de kop op te steken.    
Wie zit er achter dit platform?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Breuk:

Het lijkt erop dat op dat nieuwe platform reclame wordt gemaakt voor Derek Prince. Zijn we banden met deze organisatie en waarom worden reclames toegestaan?  

Verder lijken de eerste complottheorieën (ID2020) al de kop op te steken.    
Wie zit er achter dit platform?

Boeit het wie erachter zit? De tijd zal leren of ze het beter doen dan bestaande forums. Er zijn iig goede voornemens, dat is lovenswaardig. Nu nog de praktijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een wereld waarin geesten vrij komen een gaan en amokmakers overal beroering zoeken, is het opvallendste verschijnsel dat elk voor zich graag orde en eenheid en samenhang wenst, en dat ook zou realiseren, als hij daarvoor de gelegenheid krijgt. Waarmee dus eigenlijk toegegeven wordt dat de ideale vrijheid, eigenlijk door niemand wordt gewenst. Dat komt, denk ik, doordat vrijheid wordt verward met rust. Want vrijheid geeft nooit rust, terwijl rust alleen mogelijk is zonder vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hermanos2:

Boeit het wie erachter zit? De tijd zal leren of ze het beter doen dan bestaande forums. Er zijn iig goede voornemens, dat is lovenswaardig. Nu nog de praktijk. 

Het is in ieder geval ook een plek waar we verder kunnen discussiëren als Credible plotseling weer offline zou zijn. 

17 uur geleden zei Breuk:

Het lijkt erop dat op dat nieuwe platform reclame wordt gemaakt voor Derek Prince. Zijn we banden met deze organisatie en waarom worden reclames toegestaan?  

 

Ik ken Derek Prince niet zo goed.  Zou je op dat andere forum kritiek op Derek Prince willen geven?  Daar kan van geleerd worden.

Het nieuwe platform is te vinden op www.geloofsleven.nl

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 25-9-2023 om 22:30 zei Hermanos2:

Boeit het wie erachter zit? De tijd zal leren of ze het beter doen dan bestaande forums. Er zijn iig goede voornemens, dat is lovenswaardig. Nu nog de praktijk. 

Ja het boeit. 

Volgens mij is het die Flieko. Die het hier wel ff wilde regelen en toe dat niet lukte met die malle rapportjes en nep namen in de weer ging. En nu weer met de naam Break vervalste citaten maakt. 

Als je je van dat soort zaken wilt bedienen om mensen naar een ander forum te lokken heb ik al gegeten en gedronken. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Petra.:

Ja het boeit. 

Volgens mij is het die Flieko. Die het hier wel ff wilde regelen en toe dat niet lukte met die malle rapportjes en nep namen in de weer ging. En nu weer met de naam Break vervalste citaten maakt. 

Als je je van dat soort zaken wilt bedienen om mensen naar een ander forum te lokken heb ik al gegeten en gedronken. 

 

Die zaken werden gepost voor er bedoeling naar een nieuw forum was? Bovendien hebben we nu een heel legioen aan dubbele namen, hoe kunnen we wie van wie onderscheiden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bovendien hebben we nu een heel legioen aan dubbele namen, hoe kunnen we wie van wie onderscheiden?

Ja, dat is ook verwarrend. Je kunt het wel zien aan het aantal posts onder een naam. 

Ik vind het sneu voor Sjako. Die kan er ook niks aan doen dat ie er alleen voor staat. En je bent ook wel 's ziek of d'r is wat. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid