Spring naar bijdragen

Een nieuw platform?


Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat credible (al jaren) het risico loopt dat het omvalt door technische of organisatorische redenen.  
Een onbekend persoon betaalt de hosting en er kan geen moderator meer worden toegevoegd.  
 

Wie wil nadenken over alternatieven? Wie wil daarbij een rol spelen?  Het gaat om zowel het technische als functionele beheer inclusief de moderatie.  
Maar als eerste de vraag, wat is een goed (gratis) communityplatform?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben tijdelijk wat minder actief geweest wegens persoonlijke omstandigheden, maar ik wil nog best moderator zijn. Ben denk ik nog steeds een van stabiele factoren op dit forum en redelijk in mijn be

Dat gaat hem inderdaad niet worden.

Geeft niet, snap wel dat je dat dacht. En het is ook wel een beetje frustrerend dit alleen te moeten doen. Maar jullie kunnen misstanden altijd doorgeven via een persoonlijk bericht aan mij. Op die ma

11 uur geleden zei Breuk:

Ik begrijp dat credible (al jaren) het risico loopt dat het omvalt door technische of organisatorische redenen.  
Een onbekend persoon betaalt de hosting en er kan geen moderator meer worden toegevoegd.  
 

Wie wil nadenken over alternatieven? Wie wil daarbij een rol spelen?  Het gaat om zowel het technische als functionele beheer inclusief de moderatie.  
Maar als eerste de vraag, wat is een goed (gratis) communityplatform?

Wat alternatieven betreft, is het misschien geen gek idee om iets op te richten. I.i.g als een oplossing voor als dit weer uitvalt. Het is een tijdje uit de lucht geweest, toen gingen de meesten naar GG. Ik denk dat ie toen weer betaald heeft, want het was opeens weer in de lucht.  En dan is er nog Refoweb waar dacht ik ook wel gelovigen van hier en GG zitten. Maar daar ben ik niet zo bekend mee. En dan heb je natuurlijk FOK. Oh en Neon/Leon heeft een filosofieforum. Die heeft ie hier eens vermeld, toen hebben Hopper, TTC en ik er een kijkje genomen. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Palm:

Ik kan een forum opzetten met dezelfde software als Credible, maar ik beschik niet over de financiële middelen daarvoor.

Hallo Palm, weet jij hoeveel zo’n forum hosten per jaar kost?
Wil je zelf ook een technische rol spelen?
Heb je iets met de doelgroep (interesse in christelijk geloof en religie)?

10 minuten geleden zei Breuk:

Hallo Palm, weet jij hoeveel zo’n forum hosten per jaar kost?
Wil je zelf ook een technische rol spelen?
Heb je iets met de doelgroep (interesse in christelijk geloof en religie)?

Wellicht wil de PKN sponsor worden, of loopt iedereen dan gillend weg…

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Breuk:

Hallo Palm, weet jij hoeveel zo’n forum hosten per jaar kost?
Wil je zelf ook een technische rol spelen?
Heb je iets met de doelgroep (interesse in christelijk geloof en religie)?

Goeie vragen!

Want... Waar kom jij opeens vandaan Palm ! 

Ben jij ?Flieko, die het allemaal wel ff ging regelen Alias... al die namen met al die creepy rapportjes 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Petra.:

Het punt is niet hoeveel beter het kan zijn maar dat de eigenaar van dit forum onbereikbaar is. En dat het elk moment uit de lucht kan zijn,

Ja klopt het is inderdaad voorsorteren als de boel hier vastloopt. Ik begrijp dat er nu al geen moderators kunnen worden toegevoegd. Overigens is de vraag nog wel of GG dan niet een makkelijker alternatief is. De lay-out van GG is wel een beetje ‘old fashion’.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het modereren vind ik niet het grootste euvel, zolang Sjako nog moedig stand houdt. Als de rekeningen niet meer betaald worden is het einde oefening, 

Op zich vind ik dit forum een leukere lay out hebben dan GG en FT. 

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hopelijk geeft ie de fakkel eerst door? Wie gaat die kost op zich nemen? :)

Lieverdje.. De man reageert niet. Al jaren niet. Nergens op. Ook niet op sjako of trajecto's mailtjes  . Dat is het euvel. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Petra.:

Het modereren vind ik niet het grootste euvel, zolang Sjako nog moedig stand houdt. Als de rekeningen niet meer betaald worden is het einde oefening, 

Op zich vind ik dit forum een leukere lay out hebben dan GG en FT. 

Lieverdje.. De man reageert niet. Al jaren niet. Nergens op. Ook niet op sjako of trajecto's mailtjes  . Dat is het euvel. 

het kan dus slecht gaan met de admin zonder dat we dat weten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Breuk:

Hallo Palm, weet jij hoeveel zo’n forum hosten per jaar kost?
Wil je zelf ook een technische rol spelen?
Heb je iets met de doelgroep (interesse in christelijk geloof en religie)?

Wellicht wil de PKN sponsor worden, of loopt iedereen dan gillend weg…

De software die ook wordt gebruikt voor credible.nl is behoorlijk prijzig. Er zijn twee beschikbare opties: zelfhosting en cloudservice.

Zelfhosting vereist dat je de software op je eigen computer host. Dit is een kostbare keuze met tal van vereisten. De initiële kosten bedragen $499, gevolgd door $199 per jaar of $19 per maand voor updates en ondersteuning. Je moet ook zorgen voor een stabiele, snelle en veilige internetverbinding en een computer die 24/7 actief is, zodat gebruikers toegang hebben tot het forum.

Daarnaast is er de meer betaalbare optie van cloudservice, die begint bij $49 per maand.

Ik ben bereid om de laatste optie voor jullie op te zetten, aangezien er een gratis proefperiode van 30 dagen beschikbaar is. Als dit niet aan de verwachtingen voldoet, kan ik vrijwel zonder extra kosten de service stopzetten. (Let op: er kunnen domeinkosten bijkomen, maar ik heb momenteel geen informatie over de exacte bedragen voor .nl of .com.)

Ik ben bereid om te helpen bij de initiële opzet, maar het is belangrijk om te benadrukken dat ik niet in staat zal zijn om dit op de lange termijn te onderhouden vanwege mogelijke toekomstige prijsverhogingen. In dat geval zullen vrijwillige donaties cruciaal zijn. Ik zal de benodigde informatie voor jullie uitzoeken.

Ik heb de bedragen in dollars vermeld, omdat dat is hoe de website ze weergeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-9-2023 om 21:45 zei Palm:

De software die ook wordt gebruikt voor credible.nl is behoorlijk prijzig. Er zijn twee beschikbare opties: zelfhosting en cloudservice.

Zelfhosting vereist dat je de software op je eigen computer host. Dit is een kostbare keuze met tal van vereisten. De initiële kosten bedragen $499, gevolgd door $199 per jaar of $19 per maand voor updates en ondersteuning. Je moet ook zorgen voor een stabiele, snelle en veilige internetverbinding en een computer die 24/7 actief is, zodat gebruikers toegang hebben tot het forum.

Daarnaast is er de meer betaalbare optie van cloudservice, die begint bij $49 per maand.

Ik ben bereid om de laatste optie voor jullie op te zetten, aangezien er een gratis proefperiode van 30 dagen beschikbaar is. Als dit niet aan de verwachtingen voldoet, kan ik vrijwel zonder extra kosten de service stopzetten. (Let op: er kunnen domeinkosten bijkomen, maar ik heb momenteel geen informatie over de exacte bedragen voor .nl of .com.)

Ik ben bereid om te helpen bij de initiële opzet, maar het is belangrijk om te benadrukken dat ik niet in staat zal zijn om dit op de lange termijn te onderhouden vanwege mogelijke toekomstige prijsverhogingen. In dat geval zullen vrijwillige donaties cruciaal zijn. Ik zal de benodigde informatie voor jullie uitzoeken.

Ik heb de bedragen in dollars vermeld, omdat dat is hoe de website ze weergeeft.

12x50=600 dollar en ik vermoed niet dat iemand dat wil ophoesten. Dan zullen er sponsors moeten komen, maar dat is natuurlijk niet zo snel geregeld.
De huidige hosting kosten van Credible worden nu door een niet meer betrokken persoon betaald.  
Ik heb het idee dat deze kosten veel lager zijn dan de kosten die je hierboven beschrijft.  
Kan je dit verklaren en kunnen we niet voor een zelfde model kiezen als de huidige opzet. 


Overigens het is pas nodig als dit forum vastloopt of als er een dringende wijziging in de moderatie nodig is.  
Wanneer dat is? Geen idee, maar de kans is aanwezig dat het forum niet meer functioneert (technisch uitval is het grootste risico). 
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Breuk:

12x50=600 dollar en ik vermoed niet dat iemand dat wil ophoesten. Dan zullen er sponsors moeten komen, maar dat is natuurlijk niet zo snel geregeld.
De huidige hosting kosten van Credible worden nu door een niet meer betrokken persoon betaald.  
Ik heb het idee dat deze kosten veel lager zijn dan de kosten die je hierboven beschrijft.  
Kan je dit verklaren en kunnen we niet voor een zelfde model kiezen als de huidige opzet. 


Overigens het is pas nodig als dit forum vastloopt of als er een dringende wijziging in de moderatie nodig is.  
Wanneer dat is? Geen idee, maar de kans is aanwezig dat het forum niet meer functioneert (technisch uitval is het grootste risico). 
 

 

De kosten die ik heb verstrekt, kun je in de onderstaande link vinden op Invision Community, dezelfde software die ook door Credible wordt gebruikt.

Link: https://invisioncommunity.com/buy

Credible betaalt waarschijnlijk aanzienlijk minder, omdat dit forum al geruime tijd bestaat, en de eigenaar mogelijk nog profiteert van oudere contracttarieven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako 

Hallo Sjako,

Je bent gelukkig weer actief. Hopelijk gaat alles goed met je gezondheid.  
Er is in dit topic een discussie gestart over het functioneel en technisch functioneren van dit forum.  
Kun jij ons informeren over de huidige situatie?

Is er nog een technisch beheerder die kan acteren op problemen?  
Kunnen er nieuwe moderators (technisch) wel worden toegevoegd?  
Hoe kijk je tegen het feit dat je de enige moderator bent?  
Weet jij iets over de kosten van het forum? Welke zijn dat en wie betaalt ze? Heb je daarmee contact?  
Hoe zie je de toekomst? Wat vind je van een nieuw platform?
(Er zijn echter geen sponsors voor de kosten die nu genoemd worden (min. 500 dollars)).

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Palm:

Er is al een nieuw platform gelanceerd, Breuk, waarop we nieuwe moderators kunnen benoemen. Hoewel het nog niet volledig is voltooid, zijn we goed op weg. We verwelkomen Sjako ook van harte op dit platform.

Leuk initiatief, maar dat werkt toch met een proeflicentie? Wat doe je als dat afloopt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid