Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Transactie is 0,05% bij aan- en 0,05% bij verkoop. Dus als ge 16% haalt, hebt ge effectief 15,9%. Het is pas als ge het naar euro omzet en naar een fiat rekening schrijft, ge aanzienlijk betaalt. Maar op een miljoen is dat dan peanuts, he?

Peanuts binnen jouw beleving misschien, nog nooit gehoord van interferentie?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het systeem is heel simpel nochtans, wanneer we alle irrelevanties buiten beschouwing.laten. iemand komt op het idee om geld uit het niets te creëren, dat gaat in een 'pot' rond dat ide

John Wesley: "Earn all you can. Save all you can. Give all you can.

Straks schrik je misschien dat de Bitcoin als wereldmunt geaccepteerd wordt? 

Posted Images

Zojuist zei TTC:

Peanuts binnen jouw beleving misschien, nog nooit gehoord van interferentie?  

Jama dat is nu nog niet van doen he?

Bezit je cryptomunten zonder ze om te zetten in cash, of gebruik je crypto voor een aankoop? Dan betaal je daar in België (nog) geen belastingen op. Haal je winst uit je crypto-investeringen, dan zijn er 3 mogelijkheden. 

Scenario 1: je bent een amateur 

Als je in crypto investeert volgens de principes van ‘een goede huisvader’, dan zijn je digitale investeringen vrijgesteld van belastingen. De fiscus beschouwt je namelijk als een amateur. Dat is bijvoorbeeld het geval als: 

je als hobby in crypto belegt 

je langetermijninvesteringen doet – je koopt munten en houdt ze een lange tijd bij 

je weinig risico’s neemt – bijvoorbeeld door je beleggingen te spreiden, en door geen leningen af te sluiten om in crypto te kunnen investeren 

Stijgen je digitale munten op termijn in waarde? Dan hoef je die waardevermeerderingen niet aan te geven. En je hoeft ook geen btw te betalen op cryptotransacties.  

Let op: zet je in dit scenario je cryptomunten om in cash? Dan moet je de kapitaalwinst (het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs) aangeven in je belastingaangifte in het vak ‘Diverse inkomsten’ en betaal je er 33 procent belastingen op. 

Scenario 2: je bent een particuliere trader 

Voor de overheid ben je amateur af als je: 

risico’s neemt met je cryptobeleggingen 

regelmatig koopt en verkoopt en op hevige prijsschommelingen inspeelt 

je investeringen op korte termijn wil laten renderen. 

In die gevallen beschouwt de overheid je als een particuliere trader. Je moet dan de cryptowinsten in je belastingaangifte aangeven als ‘Diverse inkomsten’. Daarvan sta je 33 procent af aan de fiscus. 

Scenario 3: je bent een professionele trader 

Is cryptomunten verhandelen je (voornaamste) job? Dan moet je de regels volgen die een eenmanszaak volgt: je geeft je crypto-inkomsten aan in de personenbelasting. Op je jaarlijkse netto-inkomsten gelden dan de gebruikelijke progressieve belastingtarieven, die schommelen tussen de 25 en de 50 procent. Een paar voorbeelden: 

Voor een inkomen dat lager is dan 12.990 euro per jaar: je staat 25 procent af. 

Voor een inkomen vanaf 39.660 euro per jaar: je staat de helft af. 

Let op: als professionele trader moet je ook aan de andere verplichtingen van een zelfstandige voldoen: bijvoorbeeld je aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds en sociale bijdragen betalen. 

https://www.accountable.eu/nl/blog/betaal-je-belastingen-op-cryptomunten/?amp=1

DEN HELFT!!!!?????

God bless VISA.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jama dat is nu nog niet van doen he?

Bezit je cryptomunten zonder ze om te zetten in cash, of gebruik je crypto voor een aankoop? Dan betaal je daar in België (nog) geen belastingen op. Haal je winst uit je crypto-investeringen, dan zijn er 3 mogelijkheden. 

Scenario 1: je bent een amateur 

Als je in crypto investeert volgens de principes van ‘een goede huisvader’, dan zijn je digitale investeringen vrijgesteld van belastingen. De fiscus beschouwt je namelijk als een amateur. Dat is bijvoorbeeld het geval als: 

je als hobby in crypto belegt 

je langetermijninvesteringen doet – je koopt munten en houdt ze een lange tijd bij 

je weinig risico’s neemt – bijvoorbeeld door je beleggingen te spreiden, en door geen leningen af te sluiten om in crypto te kunnen investeren 

Stijgen je digitale munten op termijn in waarde? Dan hoef je die waardevermeerderingen niet aan te geven. En je hoeft ook geen btw te betalen op cryptotransacties.  

Let op: zet je in dit scenario je cryptomunten om in cash? Dan moet je de kapitaalwinst (het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs) aangeven in je belastingaangifte in het vak ‘Diverse inkomsten’ en betaal je er 33 procent belastingen op. 

Scenario 2: je bent een particuliere trader 

Voor de overheid ben je amateur af als je: 

risico’s neemt met je cryptobeleggingen 

regelmatig koopt en verkoopt en op hevige prijsschommelingen inspeelt 

je investeringen op korte termijn wil laten renderen. 

In die gevallen beschouwt de overheid je als een particuliere trader. Je moet dan de cryptowinsten in je belastingaangifte aangeven als ‘Diverse inkomsten’. Daarvan sta je 33 procent af aan de fiscus. 

Scenario 3: je bent een professionele trader 

Is cryptomunten verhandelen je (voornaamste) job? Dan moet je de regels volgen die een eenmanszaak volgt: je geeft je crypto-inkomsten aan in de personenbelasting. Op je jaarlijkse netto-inkomsten gelden dan de gebruikelijke progressieve belastingtarieven, die schommelen tussen de 25 en de 50 procent. Een paar voorbeelden: 

Voor een inkomen dat lager is dan 12.990 euro per jaar: je staat 25 procent af. 

Voor een inkomen vanaf 39.660 euro per jaar: je staat de helft af. 

Let op: als professionele trader moet je ook aan de andere verplichtingen van een zelfstandige voldoen: bijvoorbeeld je aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds en sociale bijdragen betalen. 

https://www.accountable.eu/nl/blog/betaal-je-belastingen-op-cryptomunten/?amp=1

Ergo, het is altijd van doen, omdat we spreken over non-lineaire systemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Denk toch maar eens mee na aan een goede oplossing . 10K per keer gaat niet, want ze rekenen op jaarbasis. 40K per jaar is niets, dan zou je daar 50% op betalen? Hoe absurd!

Tja, je zei eerder al dat je gevangen zit, waarom maak je het dan zo moeilijk? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Daar zit dan die 10% om ne arme te helpen ineens bij zenne. Anders is het maar 40%. Ik dacht dat we belastingsvrij konden handelen. Ik werd al helemaal terug verliefd op la Belgique.

Absurd omdat je je winsten zou gaan doorstorten aan goede doelen, aan de staat bijvoorbeeld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jama dat is nu nog niet van doen he?

Bezit je cryptomunten zonder ze om te zetten in cash, of gebruik je crypto voor een aankoop? Dan betaal je daar in België (nog) geen belastingen op. Haal je winst uit je crypto-investeringen, dan zijn er 3 mogelijkheden. 

Scenario 1: je bent een amateur 

Als je in crypto investeert volgens de principes van ‘een goede huisvader’, dan zijn je digitale investeringen vrijgesteld van belastingen. De fiscus beschouwt je namelijk als een amateur. Dat is bijvoorbeeld het geval als: 

je als hobby in crypto belegt 

je langetermijninvesteringen doet – je koopt munten en houdt ze een lange tijd bij 

je weinig risico’s neemt – bijvoorbeeld door je beleggingen te spreiden, en door geen leningen af te sluiten om in crypto te kunnen investeren 

Stijgen je digitale munten op termijn in waarde? Dan hoef je die waardevermeerderingen niet aan te geven. En je hoeft ook geen btw te betalen op cryptotransacties.  

Let op: zet je in dit scenario je cryptomunten om in cash? Dan moet je de kapitaalwinst (het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs) aangeven in je belastingaangifte in het vak ‘Diverse inkomsten’ en betaal je er 33 procent belastingen op. 

Scenario 2: je bent een particuliere trader 

Voor de overheid ben je amateur af als je: 

risico’s neemt met je cryptobeleggingen 

regelmatig koopt en verkoopt en op hevige prijsschommelingen inspeelt 

je investeringen op korte termijn wil laten renderen. 

In die gevallen beschouwt de overheid je als een particuliere trader. Je moet dan de cryptowinsten in je belastingaangifte aangeven als ‘Diverse inkomsten’. Daarvan sta je 33 procent af aan de fiscus. 

Scenario 3: je bent een professionele trader 

Is cryptomunten verhandelen je (voornaamste) job? Dan moet je de regels volgen die een eenmanszaak volgt: je geeft je crypto-inkomsten aan in de personenbelasting. Op je jaarlijkse netto-inkomsten gelden dan de gebruikelijke progressieve belastingtarieven, die schommelen tussen de 25 en de 50 procent. Een paar voorbeelden: 

Voor een inkomen dat lager is dan 12.990 euro per jaar: je staat 25 procent af. 

Voor een inkomen vanaf 39.660 euro per jaar: je staat de helft af. 

Let op: als professionele trader moet je ook aan de andere verplichtingen van een zelfstandige voldoen: bijvoorbeeld je aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds en sociale bijdragen betalen. 

https://www.accountable.eu/nl/blog/betaal-je-belastingen-op-cryptomunten/?amp=1

DEN HELFT!!!!?????

God bless VISA.

Dat is grappig. Een amateur betaalt meer (33%) dan een professioneel (25%).

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is grappig. Een amateur betaalt meer (33%) dan een professioneel (25%).

Ça c'est la Belgique.

 

16 minuten geleden zei TTC:

Absurd omdat je je winsten zou gaan doorstorten aan goede doelen, aan de staat bijvoorbeeld. 

Ja en omdat die mij armer maken kan die 10% afstaan aan de armen dus niet meer 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Als je perse jezelf wil blijven tegenspreken, zal dat beslist als gevangenschap ervaren kunnen worden. 

50% is al 5x meer dan 10% he. Er zullen veel vluchtelingen en consoortren mee geholpen kunnen worden. 😇

Intussen.... als hem weer 0,166 haalt en den andere 0,0013, kom ik ruim boven de bovenste piek. We stijgen weer, olé.

 

Screenshot_20230916-102827_Pionex.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

50% is al 5x meer dan 10% he. Er zullen veel vluchtelingen en consoortren mee geholpen kunnen worden. Intussen.... als hem weer 0,166 haalt en den andere 0,0013, kom ik ruim boven de bovenste piek. We stijgen weer, olé.

Binnen dat segment of denkspoor valt het minder op inderdaad, vergeet echter die kanttekening bij hybridespellen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar omdat ie zijn low nu zo hoog was, zou 0,17 er wel eens kunnen inzitten. Tjah zolang ik niet cash .... maar de euforie is gelijk 50% afgenomen. Dekke toch!!!

Elaboratieprocessen kunnen we misschien maar beter niet onderschatten, het verloop bijtijds woelig en chaotisch. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Elaboratieprocessen kunnen we misschien maar beter niet onderschatten, het verloop bijtijds woelig en chaotisch. 

Ik heb 5 a 10 jaar een omweg te zoeken.... misschien kan ik het doneren aan een kind? En dan zo terug krijgen. Enfin, ik ga daar een advocaat voor nemen als het zo ver is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik heb 5 a 10 jaar een omweg te zoeken.... misschien kan ik het doneren aan een kind? En dan zo terug krijgen. Enfin, ik ga daar een advocaat voor nemen als het zo ver is.

Binnen elaboratieprocessen is veel afhankelijk van de input van informatie, net zoals ontluikende visielogica een gradueel voortschrijdend proces is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prediction: ik was aan het shaggelen in een gunstige markt. De markt gaat afnemen en ik zit meer dan een week met mijn coins om winst te realiseren.

Of ik ben te voorbarig en haal straks weer 10%. Maar het is precies wel aan het afnemen, BTC zakt al en vanzelfsprekend zakken de meeste mee. We shall see said the blind one.

1 minuut geleden zei TTC:

Binnen elaboratieprocessen is veel afhankelijk van de input van informatie, net zoals ontluikende visielogica een gradueel voortschrijdend proces is. 

Ik denk toch dat ik een expert in rechten van doen zal hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid