Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Hopper:

Als de enkelvoudige geest in zichzelf keert dan zijn de objecten van aandacht verdwenen.   De meervoudigheid van de dingen zijn buiten hem.

Ik weet eigenlijk niet wat er telkens opnieuw verdwijnt, misschien dat het verduisterd wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Rijkdom is een last. Uiteindelijk ga je van niets naar niets, en hoe hoger de berg van “bezit” ertussen hoe vatbaarder ben je als speelbal.

Posted Images

1 uur geleden zei TTC:

Ik weet eigenlijk niet wat er telkens opnieuw verdwijnt, misschien dat het verduisterd wordt. 

Het vergankelijke verschijnt en verdwijnt, ieder (vergankelijk) ego is een personificatie van God.  Als beginsel dan.   Als beginsel (In den beginne) is de mens maagdelijk, het kan nog alle kanten op.

In deze wereld spiegelt de mens zich 'zelve' aan alles wat hij waarneemt, ervaart, ondergaat.  En bouwt zo een ego op.   Dat kan een goed ego zijn of een kwaad ego zijn, maar beiden zijn vergankelijk.

Als het ego zich machtig gaat voelen acht het zich superieur aan de andere ego's. (Ik zal niet weer over Trump beginnen).

De ware christen zal dan ook niet het goede en ook niet het kwade nastreven.  De ware christen doet zonder om te zien.  (laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet)

Verduistering is het goede of het kwaad nastreven.

Johannes 14:11

 "Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelve."

Het ego mag dit nooit na zeggen, het ego is nooit in de Vader en de Vader nooit in het ego.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Het vergankelijke verschijnt en verdwijnt, ieder (vergankelijk) ego is een personificatie van God.  Als beginsel dan.   Als beginsel (In den beginne) is de mens maagdelijk, het kan nog alle kanten op. In deze wereld spiegelt de mens zich 'zelve' aan alles wat hij waarneemt, ervaart, ondergaat.  En bouwt zo een ego op.   Dat kan een goed ego zijn of een kwaad ego zijn, maar beiden zijn vergankelijk. Als het ego zich machtig gaat voelen acht het zich superieur aan de andere ego's. (Ik zal niet weer over Trump beginnen). De ware christen zal dan ook niet het goede en ook niet het kwade nastreven.  De ware christen doet zonder om te zien.  (laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet) Verduistering is het goede of het kwaad nastreven. Johannes 14:11  "Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelve." Het ego mag dit nooit na zeggen, het ego is nooit in de Vader en de Vader nooit in het ego.

Een mens kan al eens flagrant missen waar het nu precies over gaat, maar wellicht meer iets voor naakte apen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Elkaar verstaan is dus in de eerste plaats God erkennen en niet afwijken van Zijn doel.

Humor is belangrijk, we horen maar bitter weinig over wat niet gezegd wordt.

10 uur geleden zei Hopper:

Als het ego zich machtig gaat voelen acht het zich superieur aan de andere ego's.

De sterke variant wordt vrij algemeen afgewezen, ook door Sapir en Whorf, maar naar de zwakke versie wordt nog veel onderzoek gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Zoals wanneer men een bouwproject start dient men van te voren te kunnen berekenen of men de benodigde mensen beschikbaar heeft, voldoende investering kan doen en of aan alle voorwaarden voldaan is om tot een succesvol einde te komen.

Een andere belangrijke eigenschap van een Gaussische functie is dat de fourier-getransformeerde van een Gaussische functie opnieuw een Gaussische functie oplevert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Ook dient men begrippen in het verband van de context te gebruiken.

Over je participatie in psychodramatische exposities, is het laatste woord nog niet gezegd. 

21 uur geleden zei Hopper:

Compassie met de ongeestelijke mens is vanzelfsprekend.

Een luxeprobleem is dat we niet al die ggz-tools tegelijk kunnen toepassen, om dezelfde reden is het misschien handiger om relevante hulpvragen vooral simpel te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hopper:

In deze wereld spiegelt de mens zich 'zelve' aan alles wat hij waarneemt, ervaart, ondergaat.  En bouwt zo een ego op.   Dat kan een goed ego zijn of een kwaad ego zijn, maar beiden zijn vergankelijk.

Bijzonder aan circulaire diagrammen is dat ze van toepassing zijn binnen gelijk welke context, tegelijk zeggend dat geen enkele situatie dezelfde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Hopper:

Verduistering is het goede of het kwaad nastreven.

Voor simpele mensen is elke hulpverlener de toegangspoort tot een haast onontwarbaar netwerk van organisaties en wetenschappers met bijhorende verzamelde kennis, zo heel laagdrempelig is dat nu ook weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Maar wanneer dat doel te ver weg ligt is het niet mogelijk dat te bereiken.

Misschien dat sommige wormgaten pas beter kunnen begrepen worden wanneer ook het referentiekader waarin ze gevonden kunnen worden, enigszins een beetje kennis over bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Misschien dat sommige wormgaten pas beter kunnen begrepen worden wanneer ook het referentiekader waarin ze gevonden kunnen worden, enigszins een beetje kennis over bestaat.

Voorlopig zijn de enige wormgaten te vinden in een appel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Zoals een kind met zijn vader spreekt spreekt de vader eenvoudige taal met hem en wanneer hij volwassen wordt leert hij een vak en daarbij hoort een vaktaal.

In de aanloop tot vandaag hebben we misschien kennis genomen van het 4-fasenproces zoals door systeemwetenschappers netjes in kaart gebracht, zodat diverse tendensen op verschillende manieren belicht kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Onderzoek om tot een succesvolle bouw te komen moet dus ook in Christus gedaan worden. DAt betekent dat men begrippen juist moet gebruiken. Ook dient men begrippen in het verband van de context te gebruiken. Smal in de context van een oceaan kan in meters veel breder zijn dan breed in de context van een auto. Men moet dus weten in welke context men spreekt en wanneer men dat niet doet ontstaat vewarring.

Inmiddels hebben we van het ELM een matrix gemaakt met horizontaal de verschillende stappen en verticaal de input van informatie, dit kan over gelijk wat gaan. Het gaat vooral om het concept zodat duidelijker mag worden hoe interferentie heel wat nuttige informatie kan verdringen, hiermee de specifieke rol van aandacht en de bereidheid tot introspectie benadrukkend. Simpeler gezegd, het is binnen dit kluwen dat we als ervaringswerkers, in meer of mindere mate doordacht, een hulpvraag trachten te stellen. Geef aub niet op, we zijn immers nooit alleen, hoopvol en vreedzaam.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hopper:

In het eeuwig nu is zelfs het begrip geduld niet van toepassing.

Processen van ontluikende visielogica induceren zonder ook eerst een aantal fundamenten te willen (h)erkennen, is als nietsvermoedende mensen in een moeras storten om achteraf te kunnen zeggen dat je er bent om ze te helpen.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Processen van ontluikende visielogica induceren zonder ook eerst een aantal fundamenten te willen (h)erkennen, is als nietsvermoedende mensen in een moeras storten om achteraf te kunnen zeggen dat je er bent om ze te helpen.   

Er is geen visie logica.  Ik was vroeger blind en Jezus heeft me ziende gemaakt.  Meer valt er niet te zeggen, voor details leze men de Evangeliën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Er is geen visie logica.  Ik was vroeger blind en Jezus heeft me ziende gemaakt.  Meer valt er niet te zeggen, voor details leze men de Evangeliën.

Bij dorst naar heelheid kunnen we ons veel voorstellen, ik begrijp er vooral geen jota van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Hopper:

Voorlopig zijn de enige wormgaten te vinden in een appel. 

Het gebruik van ons onderscheidingsvermogen gaat aanzienlijk makkelijker door alles weg te redeneren, en toch blijft alles bestaan. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas:

Men moet dus weten in welke context men spreekt en wanneer men dat niet doet ontstaat vewarring.

Een discours met experten in de economie die niet weten langs welke kant debet en credit staan, kan je uit zelfredzaamheid maar beter aan je laten voorbij gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

"Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?" Kwestie van perceptie, denk ik. Maar ach, als men maar happy is met de eigen Weg, vind ik.  

Misschien is het al kunst om eerst aan te geven waar we willen uitkomen, anders wordt het sowieso dwalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Misschien is ver dwalen wel een Kunst. 

Onderhand denkend dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen ergens nog een plekje vinden waar het aangenaam vertoeven is, en wat een idealiter vreedzame paradigmashift per definitie betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid