Spring naar bijdragen

Mijn getuigenis van genezing van Schizofrenie en waarom ik christen ben geworden.


Aanbevolen berichten

Graag wil ik een getuigenis geven van Jezus, mijn God, hoe zijn goedheid zich over mij ontfermt en hoe ik genezing ontvangen heb
Op 34-jarige leeftijd ben ik ernstig ziek geworden, een ziekte die Schizofrenie bleek te zijn en waardoor ik niet in staat was sociaal te functioneren. Voordat ik ziek werd ondervond ik al dat ik in de omgang met mensen, vooral groepen, geen aansluiting kon vinden. Dit ervoer ik als een ernstige handicap. Aanvankelijk was het te dragen, ik kan mij herinneren hoe ik, als tiener, met mijn ouders aan tafel zat en dat er druk gesproken werd maar dat ik niet de kracht had om mee te praten. Later op de universiteit werd ik lid van de roeivereniging Argo, maar het trof mij dat anderen veel met elkaar praatten maar het lukte mij niet om daaraan deel te nemen ondanks pogingen die ik daartoe in het werk stelde. Wel was het leuk om bij feesten de hele nacht te swingen tussen anderen of een team te vormen als roeiploeg, zo zie ik daar toch de hand van God in hoe Hij mij toch iets gaf waaraan ik genoegen kon beleven, maar de vraag bleef, hoe krijgen anderen het voor elkaar om zo met elkaar om te gaan en hoe lukt het mij om mee te doen. Maar een antwoord daarop kreeg ik niet. Ik deed wel velerlei pogingen om bevredigende gesprekken te voeren, maar faalde daar even zovele malen in. Wel ben ik bij de roeiclub terecht gekomen doordat een vriend mij daar, met behoorlijk aandringen bij gesleept had. Achteraf ben ik de Heer zeer dankbaar daarvoor, anders was ik wellicht door gebrek aan sociaal contact weggekwijnt. Ook op de universiteit bleek bij een opdracht om als team een werkstuk te schrijven mijn handicap, ik begreep niet waar de anderen het over hadden, al het overleg kon ik niet volgen. Ik voelde mij erbuiten staan en moest de besluiten aan anderen overlaten. Mij werd door hen een bepaald gedeelte om te schrijven toegedicht en gelukkig kon ik daar mee uit de voeten. Ook hiervan zeg ik dat het een zegen was toch een aandeel te kunnen leveren en niet geheel buitenspel te staan, ook hierin zie ik de hand van God die me toch iets gaf dat ik kon. Langzaam bouwde de spanning zich op, het verlangen om bij mensen te zijn, deel te nemen, en er bij te horen, maar het lukte niet. Zo kan ik mij herinneren hoe ik vlak voordat ik ziek werd op een christelijke conferentie was waarbij ik op een afgelegen plek mijn tentje had opgeslagen, dichter bij de mensen was te eng. Ik herinner mij hoe ik sterk verlangde naar contact met de anderen, er werd mij nog een handreiking gedaan door de Heer toen de vader van een gezin dat net iets verderop campeerde, mij zag en naar mij toe kwam en mij uitnodigde om bij hen te komen. Ondanks mijn hevige verlangen om deel te nemen sloeg ik het aanbod af omdat ik te bang was. Tegelijkertijd was ik enige tijd daarvoor geïnspireerd door een conferentie over mime waarbij ook het gebruik van vlaggen beoefend werd. De conferentie was geweldig, het was fijn om bij mensen te zijn en iets te hebben dat mij inspireerde, ook lukte het wel om een contact te maken maar voldoende was het niet. Maar God liet mij niet in de steek. Op dezelfde conferentie werd ik gedoopt in de Heilige Geest, het was een zalige gebeurtenis waarbij enorme blijdschap mij vervulde, het was alsof de Heer een heel goede grap had vertelt. Later, op de conferentie waar ik campeerde gaf God mij een gelegenheid zoals die bij mij paste, Ik had mijn vlaggen meegenomen en ik werd door de Heilige Geest gedreven om op te gaan treden bij de eerstvolgende dienst. Mijn twijfel erover loste ik op door tegen de Heer te zeggen "ik vraag aan de mensen die de dienst organiseren of zij het goed vinden dat ik met de vlaggen optreedt en als het goed is beschouw ik het als een woord van U". Zo gezegd zo gedaan, en het antwoord was positief. Tijdens de dienst voelde ik een enorme zalving van de Heilige Geest op mij toen ik naar voren kwam. Na de dienst echter begonnen mensen te bidden met elkaar en toen werd ik weer getroffen door het idee dat ik mee wilde doen maar geen aansluiting kon vinden, het leek niet genoeg te zijn. God greep in door een voorganger die mij bij de hand nam en mij naar een rustige plek leidde. Toen ik een week later thuis was en naar de zondagsdienst wilde gaan begonnen ideeën en gedachten in mijn hoofd te komen die vreemd waren. De dienst heb ik nooit bereikt want onderweg deed ik rare dingen, ik reed met de auto over een fietspad omdat ik de gedachte kreeg een fietser te zijn, ik raakte in de war en koos het fietspad in plaats van de weg. Opnieuw greep God in, want toevallig werd ik gezien door een politiemotoragent. Ik was in een psychose geraakt en tijdens het gesprek met de agent raakte ik mijn positieven totaal kwijt. Ik werd met een ambulance naar de psychiatrische afdeling ven het ziekenhuis gebracht en opgenomen op de gesloten afdeling. Ik wist niet wat mij overkwam, maar op de afdeling draaide ik opwekkingsliederen en had daar veel genoegen in. Later kwam ik in een revalidatieccentrum terecht, toen ik een beetje opgeknapt was, en daar realiseerde ik mij dat als ik zou gaan doen wat de Heer tegen mij zei, dat ik zou genezen, want er stond in Zijn woord dat Hij mijn geneesheer was. Dat ben ik gaan doen en ik kan mij herinneren hoe ik in de bus van Wageningen naar Tiel zat en begreep dat Hij wlde; dat ik een praatje met de chauffeur maakte. Na heel veel denken en ideeën over wat mis kon gaan begon ik dat te doen en het werkte, het pakte zeer goed uit. Het was een zegen om zo'n praatje te maken. In een periode van meerdere jaren werd ik vier keer psychotisch, maar iedere keer kwam het herstel sneller. Het lukte mij om een voorbereidende cursus voor programmeur te doen, op die manier kreeg ik de kans iets te doen dat bij mij paste, ik werkte vanuit het idee om mijn aandeel en verantwoordelijheid in de maatschappij te nemen en daarvoor te doen wat ik kon. Heel mijn leven was ik in staat geweest om goed te leren, God gunde mij dat ik mijn talent om in afzondering bezig te zijn met creativiteit en kennis in praktijk te brengen, daarnaast werkte Hij geduldig aan het ontwikkelen van mijn sociale vermogen. Zo waren de ziekenhuisopnamen als een warm waterbad waarin ik de veiligheid en warmte van het gezinsleven mocht beleven. Dat werkte genezend. Langzaam groeide mijn vermogen om gesprekjes te voeren met anderen. Er waren echter ook moeilijke momenten, een keer kreeg ik het zwaar met gedachten en druk op mijn geest, als ik thuis was moest ik mij voortdurend inspannen om het hoofd boven water houden, als ik de straat opging moest ik alle zeilen bijzetten om bijvoorbeeld mijn boodschappen te doen en behouden weer thuis te komen. Dit duurde vier weken lang totdat ik de Heer smeekte om rust. Toen was plotseling op één dag alles volkomen rustig. Het was een gezalfde dag, daarna duurde het nog drie weken waarna de spanning weg bleef, ik was er doorheen. Zo gingen verschijnselen langzaam over. Wonderlijk daarbij was dat wanneer ik in het gebouw van onze kerk was ik bijna totale rust ervoer, helaas kon ik daar niet altijd blijven. Ook maakte ik een periode mee waarin ik in mijn auto naar mijn ouders reisde en om de paar minuten dacht “zal ik maar tegen een boom aanrijden”, maar ook dacht ik “nog een klein stukje verder rijden”, en zo arriveerde ik bij mijn ouders en waren deze gedachaten weg. Medicijnen hebben mij zeer geholpen maar genezing brengen zij niet, wel zie ik het als een genade van God dat ze je helpen om het leven nog enigszins leefbaar te houden, maar ik beschouwde mijn echte medicijn als het doen van Zijn wil. Eén maal heb ik proberen te stoppen maar ik begon mij zo beroert te voelen dat ik ze snel weer ben gaan gebruiken, het gevoel dat ik kreeg was op de grens van wat ondraaglijk was. Een half jaar later overtuigde de Geest van God mij dat het nu wel tijd was om te stoppen. In de twee weken daarna beleefde ik situaties in mijn leven die emotioneel waren, twee weken lang dacht ik daaraan en verwerkte wat in mijn geheugen was opgeslagen, toen het na twee weken rustig werd in mijn gemoed wist ik dat ik het medicijn niet meer nodig had, en zo is het tot op de dag van vandaag. De situaties die ik verwerkt had waren fijne situaties, maar mijn gevoel was niet in staat ze te verwerken. Een keer zat ik in een bar en had een biertje en een glas cola bestelt, men had mij ooit vertelt dat je erg ziek kon worden van het drinken van de combinatie, dat bleek te kloppen, maar aanvankelijk nam ik een klein slokje van het één en dan een klein slokje van het ander, na een slokje bier voelde ik mij helemaal wee worden, dan wachtte ik totdat ik weer normaal was en dan nam ik een slokje cola met het effect dat ik me woest voelde worden. Maar ik ontdekte dat als ik de gevoelens verwerkte en liet zakken voordat ik verder ging, ik niet ziek werd. Trouwens dat je er ziek van kan worden klopt, want de laatste slokjes voordat ik naar huis ging sloeg ik achterover en ik was net op tijd thuis om te voorkomen dat ik moest braken. Zo volgde ik de inspiratie van de Heer, want hij was het die mij die ingeving gegeven had. De inspiratie om de stem van de Heer te kunnen verstaan werd bij mij geboren toen een voorganger uit onze kerk verhalen vertelde over hoe hij boodschappen van de Heer ontving en persoonlijke boodschappen voor hemzelf. Dat vond ik zo aantrekkelijk dat ik dat ook heel graag wilde, dat heb ik Hem gevraagd en het heeft een tijd geduurd, maar op een gegeven moment begon hij mondjesmaat te spreken en langzaam groeide dat uit tot meer. Achteraf zeg ik dat Hij, ook al kende ik zijn stem niet (bewust) hij toch met mij bezig was. Mijn vader getuigde onlangs dat ik als kind al profetische boodschappen doorgaf en de buren, die een strenge variant van het christendom aanhingen straalden een vriendelijkheid uit die aangenaam was. Door mijn opleiding in de wetenschap geloofde ik dat alles toeval was en wij aleen maar een verzameling moleculen waren, maar ik miste de warmte daarin. Tijdens een vakentie werd ik door God gegrepen en kwam het verlangen in mij op om warmte in mijn leven te ervaren. Ik begreep niet veel van God, maar ik begreep drie dingen, je moest het maar geloven, Hij kon alles, maar Hij had liefde, dus ook warmte. Daarentegen was de wetenschap koud en ongevoelig, maar ik realiseerde mij dat je het ook maar moest geloven, want de leraren en de boeken vertelden het en ik nam het gewoon aan. Daardoor ging ik nadenken over die christelijke God en een vriend, die ook in God geïnteresseerd was geraakt zette mij op het spoor van de bijbel en daarin las ik een verhaal van liefde en zorg dat mij de tranen over de wangen deed stromen, dit was wat ik zocht. In de komende maanden bleef ik de bijbel lezen als een spons die zich helemaal vol drinkt. Ondertussen gebeurden er wonderlijke dingen, mijn omgeving reageerde op mijn gedachten. Dat kon ik niet wetenschappelijk verklaren want het was statistisch niet meer te verklaren, het gebeurde zo veel dat het geen toeval meer kon zijn. Als ik bijvoorbeeld naar college ging was ik altijd te laat, maar dan beloofde ik God dat ik de volgende keer op tijd zou zijn en wanneer ik bij het stoplicht kwam was het altijd groen. Maar, na veel groene stoplichten dacht ik “als ik tegen God zeg dat ik spijt heb dan helpt hij mij en staat het licht op groen”,helaas bleef het rood, “toen realiseerde ik mij dat ik het wel moest menen, en echt mijn best moest blijven doen om mijn verantwoordelijkheid te blijven nemen. Ik bekeerde mij en zei dat ik echt mijn best zou gaan doen en onmiddeiijk werd het licht groen, overigens was ik doorgaans te laat maar de Heer regelde dat ik toch op tijd was omdat de leraar ook te laat was. Daardoor merkte ik dat het toeval bestuurd werd door iemand, en dat moest God zijn. Steeds als de twijfel aan mij begon te knagen ging ik na wat er gebeurd was en kwam ik tot de conclusie dat hij toch bestond, want hoe konden deze dingen anders gebeuren, wie kon mijn gedachten kennen en mijn omgeving beïnvloeden, want er gebeurde veel meer dan alleen een stoplicht dat rood of groen was. Na drie jaar was de twijfel weg en was ik ten volle overtuigd dat hij bestond en vanaf dat moment hielden ook deze wonderlijke gebeurtenissen op. Maar het bleek het begin te zijn van een leven waarin ik de liefde en de ontferming mocht ontvangen en begrijpen. Het heeft nog een hele tijd geduurt voordat ik in staat was deze warmte, die het onder de mensen zijn met zich meebrengt, echt goed kon beleven. Inmiddels ben ik in staat om bij vrienden te zijn, mee te doen met gesprekken en te begrijpen wat ze zeggen, ik kan het gevoel beleven dat ik er bij hoor en dat ik ook iets in te brengen heb. Het heeft veel voeten in de aarde gehad, maar God is trouw gebleven en ik verwacht nog meer genezing van Hem wanneer ik doe wat Hij zegt.

Dit verhaal heeft zich inmiddels alweer flink voortgezet, daardoor ben ik in staat mij te handhaven op dit forum.

Aan de forumbeheerders: Bedankt voor deelname.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En kenmerk van schizofrenie is : onlogische gedachten. Geen wonder dus,  dat je bent gaan geloven.

Verder is het verhaal duidelijk verzonnen.

Geschreven door meerdere mensen. Ongeveer vanaf de zin "Daardoor ging ik nadenken over die  christelijke God" is het verhaal grotendeels door je zelf geschreven. Vanaf daar verandert de stijl en komen er meer taalfouten in voor.

Er is geen beginnen aan om alle tegenstrijdigheden en onlogische wendingen op te noemen. 
 

mod sjako: ik vind het heel dapper van @Barnabas om dit verhaal te plaatsen en je vind het nodig hem omlaag te halen. Dit is inderdaad trol gedrag en dit moet veranderen. Jij krijgt 2 strafpunten en bij de volgende misstap ga jij paar maanden op het strafbankje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie getuigenis.

Mijn geest vond ook veel meer rust zodra ik leerde waar het allemaal vandaan komt. Mijn grootste zonde is daarbij volledig verdwenen. Maar echt volledig. 

Mijn vlees blijft natuurlijk zondig en mijn stoornissen zijn nog aanwezig. Maar het is leefbaar geworden. Zonder pillen.

Er is nu zelfs een tijd waar ik het kan zonder zelfmedicatie of alcohol. Maar ik kies toch verder te mediceren omdat mensen rond mij dat merken en mij liever zo hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

En kenmerk van schizofrenie is : onlogische gedachten. Geen wonder dus,  dat je bent gaan geloven.

Verder is het verhaal duidelijk verzonnen.

Met zo'n slapjanus moderator als sjako aan het roer, kan DBI ongestraft doorgaan met het pesten/trollen. Sjako is niet moderator waardig.

mod sjako: ik bepaal zelf wel bij wie ik ingrijp. Een moderator slapjanus noemen pik ik dus niet. Dus strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Madeliefske:

Met zo'n slapjanus moderator als sjako aan het roer, kan DBI ongestraft doorgaan met het pesten/trollen. Sjako is niet moderator waardig.

Correct. Maar dan moet je eens opletten hoe snel hij wakker wordt als er iets negatiefs wordt gezegd over zijn sekte.

mod sjako: onnodig beledigen van de moderator is niet toegestaan. Strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Madeliefske:

Met zo'n slapjanus moderator als sjako aan het roer, kan DBI ongestraft doorgaan met het pesten/trollen. Sjako is niet moderator waardig.

Vier ieman die hier nog maar een dag zit weet je veel van de gang van zaken.  Te laf om onder je vorige naam te posten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

En kenmerk van schizofrenie is : onlogische gedachten. Geen wonder dus,  dat je bent gaan geloven.

Verder is het verhaal duidelijk verzonnen.

@sjako
ga je nog aan het werk? Je komt niet van mij af totdat je die kneus een ban hebt gegeven. Kan toch niet! Hij maakt mensen hun levensverhaal verhaal belachelijk. Ik trol die kneus wel weg, want dat mag hier toch? Die kneus trolt nieuwe leden weg since 2016@Dat beloof ik

bewerkt door FIieko
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Madeliefske:

Met zo'n slapjanus moderator als sjako aan het roer, kan DBI ongestraft doorgaan met het pesten/trollen. Sjako is niet moderator waardig.

mod sjako: ik bepaal zelf wel bij wie ik ingrijp. Een moderator slapjanus noemen pik ik dus niet. Dus strafpunt.

 

2 uur geleden zei Willempie:

Correct. Maar dan moet je eens opletten hoe snel hij wakker wordt als er iets negatiefs wordt gezegd over zijn sekte.

mod sjako: onnodig beledigen van de moderator is niet toegestaan. Strafpunt.

 

bewerkt door FIieko
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei FIieko:

Je verdient een puinhoop hier @sjako
met je zielige strafpuntje.

Je weet dat er een betere plek is. Heb ik je gegeven. Weg hier van credible. Sjako is gek op macht maar kan niet modereren. Hij vind pestkoppen prima.

Maak je geen zorgen. We zijn bijna van de DBI af. De lastige trol zal snel verdwijnen. Het lijkt erop dat Sjako werkt met een systeem van punten, dus DBI zal zeker weggaan.

bewerkt door Madeliefske
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Madeliefske:

Maak je geen zorgen. We zijn bijna van de DBI af. De lastige trol zal snel verdwijnen. Het lijkt erop dat Sjako werkt met een systeem van punten, dus DBI zal zeker weggaan.

Ooh echt? OopsX| Nou dan is het gewoon een kwestie van comments rapporteren waar hij iets te opvallend begon te trollen. Hij speelt het slim, maar hij valt nog welleens door de mand. Nou, tja. Dus al die kanonslagen waren helemaal niet nodig geweest:? FAIL het gaat dus om punten. Ik dacht serieus dat de mod niet welwillend was.

bewerkt door FIieko
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Je denkt misschien dat ik elke minuut dit forum in de gaten hou. Ik heb ook nog een leven naast Credible. Ik heb @Dat beloof ik strafpunten gegeven voor deze onnodige sneer. 

Goed. Dat vermindert de indruk dat je selectief modereert want dat is wat mij en sommige anderen zo stoort. Dan kan er nog beter helemaal niet worden gemodereerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei FIieko:

Ooh echt? OopsX| Nou dan is het gewoon een kwestie van comments rapporteren waar hij iets te opvallend begon te trollen.

Dat is altijd een goed idee. Maar dan hoop ik dat het van meerdere mensen is en niet enkel van mensen die een hekel aan hem hebben. @Dat beloof ik is atheïst en vanuit dat inzicht reageert hij. Maar er zit verschil tussen je mening geven en iemand glashard beledigen. Wat ook mogelijk is dat ik hem een tijdje onder curatele zet. Ik lees dan eerst zijn berichten voordat ik ze vrijgeef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is altijd een goed idee. Maar dan hoop ik dat het van meerdere mensen is en niet enkel van mensen die een hekel aan hem hebben. @Dat beloof ik is atheïst en vanuit dat inzicht reageert hij. Maar er zit verschil tussen je mening geven en iemand glashard beledigen. Wat ook mogelijk is dat ik hem een tijdje onder curatele zet. Ik lees dan eerst zijn berichten voordat ik ze vrijgeef.

 

Dag Sjako,

Zou je in dat geval aub ook kritisch willen zijn op Barnabas? Die noemde DBI recentelijk, op 18-06-2023 om 17.24 uur in het topic ‘Off topics’, opeens uit het niets: Moordenaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Barnabas

Mag ik jou van hartefeliciteren dat je de moed heb opgebracht om jouw levensverhaal te  vertellen.  Dat vereist veel nederigheid omdat je jouw onmachtigheid en problemen erkent. Dat is werkelijk moeilijk!

Ik heb veel te doen gehad met mensen die mentale problemen hebben en ik weet hoe vreselijk zwaar hun leve kan zijn.  Jij hebt daarom mijn volle steun en waardering.  Het grootste problem met schizofrenie is dat je contact verliest met de realiteit.  Medicijnen kunnen zeker helpen, en zijn vaak nodig maar het is best mogelijk met de hulp van Gods genade om geheel beter te worden.  Hoe zo? 

Het grootste problem in de modern wereld is dat de gemeenschap de kluts kwijt is geraakt.  Overal is er onenigheid en onzekerheid en veel mensen zijn zeer ongelukkig. Wat is het antwoord:  Christus!  Jij hebt Hem al gevonden en nu moet je gewoon doorgaan Hem beter te leren kennen.  Christus is de Waarheid, de Realiteit.  Hij is de rots waarop je je leven kan bouwen.

Blijf zoeken en je zal het zeker vinden.  Blijf kloppen en men zal de door zeker openmaken.

Een waarschuwing:  Een site zoals Credible is niet de beste plaats om persoonlijke verhalen te vertellen.  Lang niet iedereen is sympatiek en er is niet veel blijk van liefde.  Het is gemakkelijk om gekwets te worden door onsymphatieke en domme mensen.

Ik ben vandaag naar de heilige mis geweest en heb ernstig voor jou gebeden.  Gebeden worden altijd verhoord, dus geode moed!

Met vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Yours:

Dag Sjako,

Zou je in dat geval aub ook kritisch willen zijn op Barnabas? Die noemde DBI recentelijk, op 18-06-2023 om 17.24 uur in het topic ‘Off topics’, opeens uit het niets: Moordenaar. 

Zou je een bericht dat volgens jou niet kan willen rapporteren via de juiste knop? Dan krijg ik automatisch een bericht. Dat doe je vis de 3 punten rechtsboven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei FIieko:

Hij speelt het slim,

In het leven leren we, dat niet slimheid maar botte heerszucht en doordrammerijen de overhand krijgen. Dat is niet voorbehouden aan een bepaalde groep of richting. En pas waar morele waarden van omgang met elkaar waardevoller worden bevonden, dan de per persoon verschillende insteken en doelen, kun je rekenen met de inhoud en afrekenen met de platte geest van ijver om de straat schoon te vegen. Dergelijke schoonmaakacties belasten in normale gevallen het geweten. Maar niet waar de geest van ijver zich koppelt aan makkelijke doelen en kort door de bocht oplossingen en haat tegen aan personen gekoppelde inbreng.

Van Saul leren we, dat de Geest van God hem doet profeteren en genade vinden bij God en ook bij Samuel. We zien dat die Geest in David en Saul zichzelf erkent, waar David Sauls leven spaart en Saul dan wijst op de door Saul gescheurde mantel van Samuel, die bewijst dat God het is die doet wat er gebeurt. Saul had vlagen van goed, en ook van kwaad, en staat er dan, Samuel droeg de rest van zijn  leven leed om Saul, de gezalfde koning aangesteld door God. Meer van Saul is onder christenen, dan God lief is, zeg ik daarvan; maar wie ik ben, wordt betwist.

God doet alles. Want alles past Hij in zijn plan en bestuur, op een wijze die Hem behaagt, en waarin Gods Geest met gezag vindt wat van Gods Geest is. Zoals Saul en David elkaar soms vonden, voor ze weer met elkaar streden. Dat is religieoverstijgend, want God claimt Waarheid en Recht en Zuiverheid en geestelijke kracht door zwakte, te vertegenwoordigen. Waarmee het gros van de heilige goed en slecht bedoelde inbreng van overtuigde Kinderen van God buiten de gezegende voortgaande lijn van Gode welgevalligheid valt. Terwijl de vastbijter in recht en waarheid en zuiverheid van omgang soms tegen wil en dank, maar niettemin evengoed binnen reikwijdte van plan en sturing door God Zelf komt.

Wees daarom heiliger, heidenen en christenen want de Levende God is een verterend vuur, die echt geen zonde en onheiligheid nodig heeft om Zijn Koninkrijk te bouwen of te bewaren. En al doe je het niet om God, doe het dan om Trajecto, die dit forum heeft gezet waar het nu staat. Hij werd gezegend in wat hij deed. En wat zich reeds lang heeft mogen doen gelden, valt zelfs op de schaal van correct gedrag, als te tolereren kind van verdrukking of zelfs afval, zoals een gelovig gezin ook het ongeloof van een kind verdragen moet, tot de maat vol is, en het oordeel bij de mensen komt.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Yours:

Dag Sjako,

Zou je in dat geval aub ook kritisch willen zijn op Barnabas? Die noemde DBI recentelijk, op 18-06-2023 om 17.24 uur in het topic ‘Off topics’, opeens uit het niets: Moordenaar. 

Zou je een bericht dat volgens jou niet kan willen rapporteren via de juiste knop? Dan krijg ik automatisch een bericht. Dat doe je vis de 3 punten rechtsboven.

 @Yours Ik heb dat al direct gerapporteerd op deze wijze.  Daar volgde niets op en, ik zal eerlijk zijn, dat was mede de oorzaak dat ik mijn mening gaf over Barnabas' getuigenis. Ik heb er begrip voor dat deze daar geventileerde mening van mij door sommigen als 'hier op dit forum niet gepast' wordt ervaren. En dan met name de zin "onlogische gedachten, geen wonder dat je bent gaan geloven". Het was beter geweest als ik dat anders had geformuleerd. Evenzo heb ik er begrip voor dat @sjako als moderator daar op ingrijpt. Op dat moment ging ik er echter van uit dat er niet meer werd gemodereerd. Gelukkig onterecht, zo blijkt nu.  Ik heb strafpunten, Mea culpa. Ik ga er van uit dat we op dit forum door kunnen gaan op een manier waarbij we respect voor elkaar kunnen opbrengen en niet vervallen in scheldkannonades en heksenjachten.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Tomega:

In het leven leren we, dat niet slimheid maar botte heerszucht en doordrammerijen de overhand krijgen. Dat is niet voorbehouden aan een bepaalde groep of richting. En pas waar morele waarden van omgang met elkaar waardevoller worden bevonden, dan de per persoon verschillende insteken en doelen, kun je rekenen met de inhoud en afrekenen met de platte geest van ijver om de straat schoon te vegen. Dergelijke schoonmaakacties belasten in normale gevallen het geweten. Maar niet waar de geest van ijver zich koppelt aan makkelijke doelen en kort door de bocht oplossingen en haat tegen aan personen gekoppelde inbreng.

Van Saul leren we, dat de Geest van God hem doet profeteren en genade vinden bij God en ook bij Samuel. We zien dat die Geest in David en Saul zichzelf erkent, waar David Sauls leven spaart en Saul dan wijst op de door Saul gescheurde mantel van Samuel, die bewijst dat God het is die doet wat er gebeurt. Saul had vlagen van goed, en ook van kwaad, en staat er dan, Samuel droeg de rest van zijn  leven leed om Saul, de gezalfde koning aangesteld door God. Meer van Saul is onder christenen, dan God lief is, zeg ik daarvan; maar wie ik ben, wordt betwist.

God doet alles. Want alles past Hij in zijn plan en bestuur, op een wijze die Hem behaagt, en waarin Gods Geest met gezag vindt wat van Gods Geest is. Zoals Saul en David elkaar soms vonden, voor ze weer met elkaar streden. Dat is religieoverstijgend, want God claimt Waarheid en Recht en Zuiverheid en geestelijke kracht door zwakte, te vertegenwoordigen. Waarmee het gros van de heilige goed en slecht bedoelde inbreng van overtuigde Kinderen van God buiten de gezegende voortgaande lijn van Gode welgevalligheid valt. Terwijl de vastbijter in recht en waarheid en zuiverheid van omgang soms tegen wil en dank, maar niettemin evengoed binnen reikwijdte van plan en sturing door God Zelf komt.

Wees daarom heiliger, heidenen en christenen want de Levende God is een verterend vuur, die echt geen zonde en onheiligheid nodig heeft om Zijn Koninkrijk te bouwen of te bewaren. En al doe je het niet om God, doe het dan om Trajecto, die dit forum heeft gezet waar het nu staat. Hij werd gezegend in wat hij deed. En wat zich reeds lang heeft mogen doen gelden, valt zelfs op de schaal van correct gedrag, als te tolereren kind van verdrukking of zelfs afval, zoals een gelovig gezin ook het ongeloof van een kind verdragen moet, tot de maat vol is, en het ooordeel bij de mensen komt.

Een goede bijdrage van je, die ik persoonlijk bijzonder ter harte neem. Hier leer ik van. Ook ik moet nog heel veel leren en groeien in heiligheid. Dank je en dank aan God hiervoor. Overigens weet je van de huidige situatie van Trajecto? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

 @Yours Ik heb dat al direct gerapporteerd op deze wijze.  Daar volgde niets op en, ik zal eerlijk zijn, dat was mede de oorzaak dat ik mijn mening gaf over Barnabas' getuigenis. Ik heb er begrip voor dat deze daar geventileerde mening van mij door sommigen als 'hier op dit forum niet gepast' wordt ervaren. En dan met name de zin "onlogische gedachten, geen wonder dat je bent gaan geloven". Het was beter geweest als ik dat anders had geformuleerd. Evenzo heb ik er begrip voor dat @sjako als moderator daar op ingrijpt. Op dat moment ging ik er echter van uit dat er niet meer werd gemodereerd. Gelukkig onterecht, zo blijkt nu.  Ik heb strafpunten, Mea culpa. Ik ga er van uit dat we op dit forum door kunnen gaan op een manier waarbij we respect voor elkaar kunnen opbrengen en niet vervallen in scheldkannonades en heksenjachten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-6-2023 om 21:44 zei Barnabas:

Graag wil ik een getuigenis geven van Jezus, mijn God, hoe zijn goedheid zich over mij ontfermt en hoe ik genezing ontvangen heb
 

Is er een medische behandelaar die bevestigt dat jij genezen bent danwel genezende bent van schizofrenie ?

Ik heb er al 2 keer naar gevraagd maar dan blijft het oorverdovend stil. Ben gewoon benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-6-2023 om 06:13 zei Dat beloof ik:

En kenmerk van schizofrenie is : onlogische gedachten. Geen wonder dus,  dat je bent gaan geloven.

Verder is het verhaal duidelijk verzonnen.

Geschreven door meerdere mensen. Ongeveer vanaf de zin "Daardoor ging ik nadenken over die  christelijke God" is het verhaal grotendeels door je zelf geschreven. Vanaf daar verandert de stijl en komen er meer taalfouten in voor.

Er is geen beginnen aan om alle tegenstrijdigheden en onlogische wendingen op te noemen. 
 

mod sjako: ik vind het heel dapper van @Barnabas om dit verhaal te plaatsen en je vind het nodig hem omlaag te halen. Dit is inderdaad trol gedrag en dit moet veranderen. Jij krijgt 2 strafpunten en bij de volgende misstap ga jij paar maanden op het strafbankje.

@sjako hij heeft deze getuigenis al een keer eerder gedaan op Freethinker en op Geloofsgesprek en wie weet waar nog meer.

Daarnaast verklaard Barnabas hier dat hij genezen is van schizofrenie terwijl de medische wetenschap het als een langdurige, maar wel onder controle te houden, psychische aandoening definieert. 

Persoonlijk voel ik mij altijd ongemakkelijk bij dit soort persoonlijke ontboezemingen maar aan de andere kant vraagt degene die ze schrijft zelf om een reactie en die hoeft niet altijd te zijn wat men verwacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vraag me dan ook af of die strafpunten niet opeens worden ingegeven door de vreemde, nogal agressieve sfeer die @Flieko en @Madeliefske opeens op het forum gecreëerd hebben. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid