Spring naar bijdragen

Credible verbeteren


Flieko

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Hermanos2:

Er was een tijd waarop ik ook dacht en hoopte dat credible te repareren viel. Ik heb die hoop opgegeven. Spijt me oprecht. Je hebt tijd genoeg zeg je? Dan spring in het diepe en start een nieuw forum. Niet als concurrentie maar als aanvulling op credible. En dan strak modereren en lasteraars buiten de deur houden. 

Ik beloof je dat ik het forum kan herstellen. Ik weet wat ik moet doen. Maar dat betekent wel dat de admin/eigenaar snel online moet komen.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je begrijpt het niet, hé. Wat jij trollen noemt zijn niet anders dan mensen die christenen bevragen op het moment dat ze doorschieten in hun (Bijbelse) fantasieën. Je zou die mensen moeten koeste

lk vind dat @Tomega het in dit bericht uitstekend adresseert.  In het verloop van het topic is voor mij voldoende geïllustreerd dat Tomega het goed zag. Hiermee is alles wat ertoe doet naar mijn menin

Toen Luther in gevecht kwam met de duivel, was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Toen Jacob worstelde met God was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Vraag je niet af wie de slechteriken zijn,

Posted Images

56 minuten geleden zei neohumanist:

Dan hangt het wel af van de ruimdenkendheid van een moderator of het binnen de categorie "Christendom bashen" valt of niet. De kerkvaders deden ongeremd aan "ketters" bashen terwijl bijvoorbeeld de zeer grote groep Marcionitische christenen hele brave actieve christenen waren, maar enkel geen interesse hadden in de Joodse geschriften of de drie evangelieverhalen anders dan het vroege Lucas (Evangelion). Mogen mensen die Jezus hoog hebben zitten, bijvoorbeeld die via het Thomas evangelie, hier even enthousiast over hun godsdienst spreken als de overigen op het forum?

Want wat is dan precies het Christendom in discrediet brengen? Wordt een andere opvatting over de geschiedenis van het NT presenteren al gezien als ongewenst? Het lijkt me wel handig om van tevoren te weten wat je aan een nieuwe moderator hebt in dat opzicht.

Voor mij is er geen nederlandstalig alternatief forum om over Jezus te praten. Dat bestaat volgens mij niet. En ik ben allergisch voor New Age verzamelforums vanwege de te grote oppervlakkigheid.

Het lijkt me dat mensen tegenwoordig wel zelf uit mogen maken wat ze credible vinden of niet. Een volledig afgeschermde opgeving is tamelijk snel heel ouderwets aan het worden. Kijk maar wat er bijvoorbeeld bij de omroep EO is gebeurd.

De grenzen worden hier door de crew bepaald, aan de hand van de FAQ en de Nederlandse wetgeving. De moderators hebben dus het laatste woord. Er is niet helemaal tot op de letter juridisch vastgelegd wat de grenzen op woordniveau precies zijn, omdat dat niet te handhaven valt en ook geen prettige forumsfeer oplevert. We zijn geen advocaten, maar gewoon gelovigen die over ons geloof willen uitwisselen, met elkaar en soms ook met niet-gelovigen.

In de praktijk kun je het beste dus gewoon proberen met anderen om te gaan zoals je zou willen dat ze met jou omgaan. Wat je geeft is wat je krijgt en wat je wil moet je zelf geven. Als je beleefd, vriendelijk en respectvol blijft, openstaat voor wederkritiek, argumenten zo zorgvuldig mogelijk onderbouwd en altijd uitgaat van andermans goede bedoelingen, dan kom je al een heel eind. En don't feed the trolls, natuurlijk. Wat je niet interesseert of aanstaat, kun je het beste gewoon negeren en beledigende of kwetsende posts kun je altijd rapporteren via de drie puntjes rechtsboven elke post.

Link naar bericht

Jammer dat bepaalde leden zich zogenaamd weer gaan verschuilen achter de Nederlandse wet zoals ik eerder had aangegeven. Maar vergeet niet moderators/admin, een moderator heeft ten aller tijde het recht om ieder lid met of zonder gegronde reden te muten, tijdelijk te verbannen of zelfs een permanente ban op te leggen. Als ook het verwijderen van iedere comment indien een moderator dat nodig acht. Wees niet bang voor wat een lid zegt betreft een zogenaamde wet. Geen enkel lid heeft enig recht op gegarandeerde lidmaatschap van een forum. Laat staan als het een lid betreft dat het doel/doelgroep van het forum ondermijnt en of schaadt.

Het is aan de leden om een trol te negeren, maar het is aan de moderatie om een trol aan te pakken en in het ergste geval een ban op te leggen.

 

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
8 minuten geleden zei Flieko:

Jammer dat bepaalde leden zich zogenaamd weer gaan verschuilen achter de Nederlandse wet zoals ik eerder had aangegeven.

Als je hiermee aan mijn schrijven refereert: ik schreef nadrukkelijk dat de crew het laatste woord heeft en de FAQ tezamen met de wet leidend daarin is. Wat je verder schrijft over wat mods wel en niet kunnen, spreekt mijn schrijven dan ook niet tegen.

Link naar bericht
7 minuten geleden zei Robert Frans:

Als je hiermee aan mijn schrijven refereert: ik schreef nadrukkelijk dat de crew het laatste woord heeft en de FAQ tezamen met de wet leidend daarin is. Wat je verder schrijft over wat mods wel en niet kunnen, spreekt mijn schrijven dan ook niet tegen.

Ik vraag je vriendelijk. Zou je alstublieft niet nog langer de leden (trols) die als doel hebben het forum te schaden te verdedigen om hier te blijven op welke manier dan ook? Er zijn zat andere fora waar zij gelijkgestemden kunnen vinden. Het is tijd voor actie, niet voor eindeloze discussies over hun gevoel. Het eind van credible is nabij. 

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
14 minuten geleden zei Flieko:

Jammer dat bepaalde leden zich zogenaamd weer gaan verschuilen achter de Nederlandse wet zoals ik eerder had aangegeven. Maar vergeet niet moderators/admin, een moderator heeft ten aller tijde het recht om ieder lid met of zonder gegronde reden te muten, tijdelijk te verbannen of zelfs een permanente ban op te leggen. Als ook het verwijderen van iedere comment indien een moderator dat nodig acht. Wees niet bang voor wat een lid zegt betreft een zogenaamde wet. Geen enkel lid heeft enig recht op gegarandeerde lidmaatschap van een forum. Laat staan als het een lid betreft dat het doel/doelgroep van het forum ondermijnt en of schaadt.

Het is aan de leden om een trol te negeren, maar het is aan de moderatie om een trol aan te pakken en in het ergste geval een ban op te leggen.

 

Volgens mij is je harde opstelling geen aanbeveling om hier te mogen komen modereren, al ga ik daar natuurlijk helemaal niet over. Er heerst hier geen taliban-achtige sfeer en dat maakt het bepaald prettig om te vertoeven. Al hangt dat voor mij persoonlijk ook af van de aanwezigheid van ruimdenkerder deelnemers.

Link naar bericht
8 minuten geleden zei neohumanist:

Volgens mij is je harde opstelling geen aanbeveling om hier te mogen komen modereren, al ga ik daar natuurlijk helemaal niet over. Er heerst hier geen taliban-achtige sfeer en dat maakt het bepaald prettig om te vertoeven. Al hangt dat voor mij persoonlijk ook af van de aanwezigheid van ruimdenkerder deelnemers.

Mag ik vragen waarom je op een Christelijk forum loopt te trollen en Christelijke topics voldurend aanvalt? Waarom geen forum met gelijkgestemden als je zo'n hekel hebt aan het Christelijke geloof?

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
23 minuten geleden zei Flieko:

Mag ik vragen waarom je op een Christelijk forum loopt te trollen en Christelijke topics voldurend aanvalt? Waarom geen forum met gelijkgestemden als je zo'n hekel hebt aan het Christelijke geloof?

Mag ik je vragen waarom je gewoon doorgaat met die taliban-achtige toon? Hoe kom je erbij dat ik een hekel zou hebben aan het Christendom? Ik val geen christelijke topics aan en beperk me volledig tot de afdeling Spiritualiteit binnen Levensbeschouwing. Ik bemoei me niet met plekken waar christenen hun eigen christelijke visies bespreken. Ik loop ook geen kerkgebouw binnen om daar te gaan mediteren (yoga doen), al ben ik er zelf van overtuigd dat Jezus meer op mijn lijn zat dan die van christenen. Daar zijn andere plekken voor. Maar bij Levensbeschouwing mogen ook andere invalshoeken aan bod komen. Tenzij jij hier de hoofdmoderator zou worden, dat is nu inmiddels duidelijk geworden.

Jij wil Credible helemaal niet verbeteren, maar xenofobischer maken.

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
1 uur geleden zei neohumanist:

Mag ik je vragen waarom je gewoon doorgaat met die taliban-achtige toon?

Trolls willen aanpakken (als moderator) die er hun hobby van hebben gemaakt om een forum kapot te maken is te vergelijken met de taliban? Grappig. Bij de taliban stel ik me heel wat anders voor. Jij gaat op de negeer lijst. Dit is geen discussie waardig.

Best grappig hoe trolls reageren op dit topic, bang dat ik hun hobby af ga pakken en hun plan om dit forum te verpesten wil gaan stoppen. Al die jaren voor niets getrolt. Dat idee zou bij sommigen vast pijn doen. Dus gaan ze er nu mischien wel hun missie van maken van dat ik vooral geen moderator mag worden.

Stel je eens voor dat Christenen van alle stromingen een fijne plek online hebben en daar samenkomen. Dat mag natuurlijk niet als het aan deze trollen ligt.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
2 uur geleden zei Flieko:

Ik vraag je vriendelijk. Zou je alstublieft niet nog langer de leden (trols) die als doel hebben het forum te schaden te verdedigen om hier te blijven op welke manier dan ook? Er zijn zat andere fora waar zij gelijkgestemden kunnen vinden. Het is tijd voor actie, niet voor eindeloze discussies over hun gevoel. Het eind van credible is nabij. 

Niet iedereen heeft hetzelfde idee van hoe een forum er uit zou moeten zien. Of hoe de moderatie te werk moet gaan. Topics moeten bespreekbaar kunnen zijn vanuit verschillende christelijke invalshoeken. Forummers zoals Robert Frans, Hetairos, Sjako, Flawless, Fundamenteel, Barnabas beschouw ik als zeer oprecht christen ook al verschillen we regelmatig van mening. 

Link naar bericht
4 minuten geleden zei Hermanos2:

Niet iedereen heeft hetzelfde idee van hoe een forum er uit zou moeten zien. Of hoe de moderatie te werk moet gaan. Topics moeten bespreekbaar kunnen zijn vanuit verschillende christelijke invalshoeken. Forummers zoals Robert Frans, Hetairos, Sjako, Flawless, Fundamenteel, Barnabas beschouw ik als zeer oprecht christen ook al verschillen we regelmatig van mening. 

Dat zijn zeker zeer oprechte Christenen. Helemaal mee eens! Zo nog wel meer hoor.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht

 

Het maakt mij niet uit of iemand mij aanvalt, maar iemand, op een Christelijk forum die echt een diepe haat heeft voor het geloof vind ik zelf persoonlijk niet kunnen. En dit ook op iedere comment en ieder topic. Het is enorm schadelijk voor het forum. Die mensen hebben andere overtuigingen en daar zijn andere fora voor bedoeld. Ik begrijp heel goed dat veel leden de wang willen toekeren, respect! Echt goed van jullie. Maar please, kan er niets gedaan worden vanuit de moderatie? Het forum begint echt kapot te gaan nu. Er reageren teveel mensen op troll posts waardoor 'je moet de trollen niet voeden' geen effect gaat hebben en ook nooit heeft gehad. Deze groep wil helaas niet tot het geloof komen en heeft andere plannen met dit forum. Hoe hard sommigen het ook blijven proberen.

Als we allemaal de wang toekeren dan was het probleem zo opgelost. Maar dat gebeurd niet. 

@Robert Frans @Flawless victory mijn excuses als ik wat bot overkwam. Het was niet mijn bedoeling om jullie persoonlijk aan te vallen, en toch is het gebeurd. Sorry.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
4 uur geleden zei Hermanos2:

Ik bedenk me net dat @Willempie ‘s ban voorbij is. Afgezien van zijn gemopper op JG hoop ik toch weer gauw iets van hem te lezen. En ik mis de muziek.

Hi,

Dank je dat je nog aan me denkt. Ik ben nog steeds geschokt door de valse en gemene beschuldigingen aan mijn adres door de moderator hier, voor een deel voortkomende uit domheid (want nee, het was geen nazimuziek en nee, het was niet om een Joods persoon te kwetsen) maar volgens mij meer waarschijnlijk uit wraakzucht omdat hij het niet kan verdragen dat ik openlijk blijf waarschuwen tegen de enge sekte waar hij lid van is. Hij vond het maar wat mooi me weer eens te mond te kunnen snoeren. Ik vind het ook vuil dat hij me onmiddellijk de mogelijkheid ontnam te reageren door de toegang tot dit forum te blokkeren. Mijn vertrouwen in de oprechtheid van @sjako is daardoor geheel verdwenen, laat staan dat ik hem als moderator nog vertrouw. Het is niet mijn bedoeling olie op het vuur te gooien maar dit is gewoon zoals ik er in sta. Je snapt wel dat ik er niet zoveel zin meer in heb, alhoewel ik van tijd tot tijd nog wel eens meelees en sommige bijdragen waardeer, waaronder die van jou. We zien wel. Ik plaats nog wel een muziekje. en nee, @sjako, dat is niet antisemitisch. 

Link naar bericht

Ik heb niet de illusie dat er hier veel deelnemers zijn die interesse hebben in onderzoek naar de geschiedenis van het Christendom of de vele manieren waarop je Jezus kunt verstaan. Maar zolang het er meer dan een enkele zijn, heeft het zin om erover te posten. Ook de echt dogmatische, meer xenofobische deelnemers lijken hier echter in de minderheid te zijn. Dat een Jehova's getuige zoals @sjako hier mod kan worden, stelt me enigszins gerust dat de taliban-achtigen het hier niet voor het zeggen krijgen. De Middeleeuwen liggen immers al lang achter ons, we leven in andere tijden. Tijden waarin de boodschap van de Historische Jezus meer dan ooit nodig is.

Link naar bericht

Dag neohumanist,

Jouw bijdragen zijn goed onderbouwd en passen in mijn visie prima in Levensbeschouwing en daarbinnen de Spiritualiteit. 

Er is overigens (nog) een Nederlands forum waar je jouw zienswijzen mijns inziens goed zou kunnen delen. Credible-moderator Trajecto is daar de eigenaar van. Het forum heet Geloofsgesprek: www.geloofsgesprek.nl 

 

bewerkt door Yours
Link naar bericht
1 uur geleden zei neohumanist:

Ik heb niet de illusie dat er hier veel deelnemers zijn die interesse hebben in onderzoek naar de geschiedenis van het Christendom of de vele manieren waarop je Jezus kunt verstaan. Maar zolang het er meer dan een enkele zijn, heeft het zin om erover te posten. Ook de echt dogmatische, meer xenofobische deelnemers lijken hier echter in de minderheid te zijn. Dat een Jehova's getuige zoals @sjako hier mod kan worden, stelt me enigszins gerust dat de taliban-achtigen het hier niet voor het zeggen krijgen. De Middeleeuwen liggen immers al lang achter ons, we leven in andere tijden. Tijden waarin de boodschap van de Historische Jezus meer dan ooit nodig is.

Kritisch tekstonderzoek is hier nauwelijks aan de orde, maar Credible heeft wel als voordeel dat  de welles-nietes discussies hier ontbreken welke Geloofsgesprek zo kenmerken.  De discussie of Jezus wel of niet bestaan heeft die interesseert mij niet.  Ik denk dat je hier beter op je plaats bent, althans onder het huidige moderatorschap.

Ondanks de kritiek van Flieko  op atheïsten, zijn daadwerkelijke atheïsten hier nauwelijks aanwezig.

Link naar bericht
1 uur geleden zei Yours:

Dag neohumanist,

Jouw bijdragen zijn goed onderbouwd en passen in mijn visie prima in Levensbeschouwing en daarbinnen de Spiritualiteit. 

Er is overigens (nog) een Nederlands forum waar je jouw zienswijzen mijns inziens goed zou kunnen delen. Credible-moderator Trajecto is daar de eigenaar van. Het forum heet Geloofsgesprek: www.geloofsgesprek.nl 

 

Is Trajecto hier moderator? Ik ben in de veronderstelling dat Sjako hier de enige mod is.

Hij wordt inderdaad genoemd als moderator evenals eene JoostG, die ik niet ken. Ik vraag me af of dat lijstje up to date is?

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht

Ik weet niet of Flieko enkel atheisten bedoelt met zijn veronderstelde "bedreiging van het forum". Geloofsgesprek heeft idd meer dat 'welles-niets-gedoe'. Ik zou dat zelf zwaarder modereren want het verpest de sfeer op een forum en is infantiel, meer iets voor het kleuterschoolspeelplein.

Er is wel wat voor te zeggen om een forum te hebben enkel voor gelijksgezinden. In mijn traditie kom je er als persoon zonder initiatie en actieve beoefening helemaal niet op. Een kerkgebouw daarentegen is ook een open gebouw. Een Koninkrijkszaal dan weer niet en zomaar een groepsmeditatie bijwonen kan bij ons ook niet. Dus ik snap het sentiment van Flieko (6 berichten en dan al over de moderatie beginnen) wel. 

Link naar bericht
27 minuten geleden zei neohumanist:

Ik weet niet of Flieko enkel atheisten bedoelt met zijn veronderstelde "bedreiging van het forum". Geloofsgesprek heeft idd meer dat 'welles-niets-gedoe'. Ik zou dat zelf zwaarder modereren want het verpest de sfeer op een forum en is infantiel, meer iets voor het kleuterschoolspeelplein.

Er is wel wat voor te zeggen om een forum te hebben enkel voor gelijksgezinden. In mijn traditie kom je er als persoon zonder initiatie en actieve beoefening helemaal niet op. Een kerkgebouw daarentegen is ook een open gebouw. Een Koninkrijkszaal dan weer niet en zomaar een groepsmeditatie bijwonen kan bij ons ook niet. Dus ik snap het sentiment van Flieko (6 berichten en dan al over de moderatie beginnen) wel. 

Een koninkrijkszaal is wel een open gebouw. Kun je gewoon binnenstappen en een vergadering bijwonen. Ik heb er allerhande bijeenkomsten bijgewoond. Ben nooit tegengehouden. Altijd vriendelijk ontvangen.

Wat betreft je opmerking over gelijkgezinden, die doet mij dan afvragen waarom je hier gaat meeschrijven. Wat denk je hier te vinden? Ik vind het niet okee dat deelnemers zoals jij en Hopper etc aan de stoelpoten van het christendom gaan zagen. Dat je de stoel laat wiebelen, dat vind ik best. Daar kunnen goede gesprekken uit voortkomen.

Link naar bericht
10 uur geleden zei Willempie:

voor een deel voortkomende uit domheid (want nee, het was geen nazimuziek

En of dat nazi muziek was dus heel dom van jou kant en ook nog eens als reactie op een Joods persoon. Die persoon heeft mij hier op gewezen en heeft het ook zo geïnterpreteerd. Heb het uitgezocht en hij had gelijk. Hier staat onvoorwaardelijke ban op. Ik ben hier heel streng op. Dus volgende keer beter nadenken voordat je iets op dit forum gooit.

58 minuten geleden zei neohumanist:

Een Koninkrijkszaal dan weer niet

Je bent altijd welkom. Geen geheimen. Zou zeggen probeer het eens uit.

Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid