Spring naar bijdragen

Credible verbeteren


Flieko

Aanbevolen berichten

Helaas zijn er een aantal leden actief op dit forum die het nodig vinden om ieder Christelijk topic aan te vallen.

Ik begrijp dat credible graag iedereen verwelkomt. Maar er zitten mensen tussen die niets anders als doel hebben dan het te verzieken.

Van één gebruiker las ik zelfs dat hij beroep doet op: vrijheid van meningsuiting. Aangezien dit een forum is, is hier geen enkele reden toe als het het forum schaadt. En toch wordt het dag in en dag uit toegelaten. De admin maakt de regels en mag muten, verwijderen of zelfs blokkeren zodra iemand hier loopt te tieren en te rotzooien.

Ik had het bij dag één hier al gezien, nadat atheist @Dat beloof ikhet nodig vond om binnen een uur tijd mijn topic aan te vallen. Vervolgens vind meneer het nodig om stukjes van mijn topic uit het verband te trekken om dit vervolgens op een troll achtige manier toe te passen op mijn comment in een andere topic.

Het is hier geen reddit. Reddit is de plaats waar deze trolls vrij spel hebben.

Wil je een succesvol forum houden, laat dan je tanden zien. De deur open houden voor mensen die alleen destructief bezig willen zijn is geen oplossing om het forum actief te houden. Noch hebben dat soort leden ook enig recht om ergens beroep op te doen, een admin/moderator mag ieder lid met of zonder reden muten, verwijderen of zelfs verbannen. Maak hier gebruik van. Eindeloze tolerantie is zwakte en haalt trojaanse paarden binnen, zowel in het echte leven als ook op een forum. 

Ik begrijp dat het openbaar posten tot vervelende discussies kan lijden, maar anders wordt er niet doorgepakt. Maar onthoud: als je een forum runt heeft geen enkel lid recht om ergens beroep op te doen.

Dat het bovenstaande lid dit mag doen sinds 2016 is schandalig. Ik heb zelf flink wat ervaring als voormalige moderator en dit kan echt niet.  Er is niets Christelijks aan om alles maar te tolereren. Ik ben hier weg. Succes met die trollen hier en succes met jullie slappe beleid. Niet gevoelig doen. Gewoon aanpakken die handel. 

En als ik hier een ban voor krijg, prima. Ik wil dat Christenen hier een veilige plek hebben, maar blijkbaar kan dat niet.

Dus iemand mag hier 7 jaar lang trollen en niemand mag er wat van zeggen? Bijzonder. Gebruik gewoon een ijzeren vuist. Je laat mensen in jou kerk toch ook niet op het podium om anderen van het geloof af te trappen? Wat is dit voor een gekkigheid. Niet iedereen staat even sterk in het geloof en dan komen er van die trolls, op een Christelijk forum nog wel, die hen ongestoord van het geloof af mogen trappen.

Dus geef me die ban maar, ik ben stout geweest. Ik heb een troll op de teentjes getrapt en aangezet tot ophitsing.

IMG_20230609_180706.jpg

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je begrijpt het niet, hé. Wat jij trollen noemt zijn niet anders dan mensen die christenen bevragen op het moment dat ze doorschieten in hun (Bijbelse) fantasieën. Je zou die mensen moeten koeste

lk vind dat @Tomega het in dit bericht uitstekend adresseert.  In het verloop van het topic is voor mij voldoende geïllustreerd dat Tomega het goed zag. Hiermee is alles wat ertoe doet naar mijn menin

Toen Luther in gevecht kwam met de duivel, was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Toen Jacob worstelde met God was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Vraag je niet af wie de slechteriken zijn,

Posted Images

Op mijn beurt vind ik een topic welke een persoonlijke aanval is op een forumdeelnemer een permanente ban waard.   Ja, @Dat beloof ik  is een vervelende troll (maar wel een heel erg behendige troll) , maar trollen moet je niet voederen.  Ik negeer deze forumdeelnemer gewoon, daar heb ik geen negeerknop voor nodig.

Sjako doet het dus prima door deze forumdeelnemer te handhaven.  En als gelovigen daadwerkelijk iets zouden hebben tegen deze forumdeelnemer, dan zouden ze hem ook wel negeren.  De praktijk is anders, dus gelovigen delen niet (allemaal) mijn opinie omtrent DBI.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
31 minuten geleden zei Hopper:

Op mijn beurt vind ik een topic welke een persoonlijke aanval is op een forumdeelnemer een permanente ban waard

Dus meneer mag hier 7 jaar lang trollen en niemand mag er wat van zeggen? Bijzonder. Gebruik gewoon een ijzeren vuist. Je laat mensen in jou kerk toch ook niet op het podium om anderen van het geloof af te trappen? Wat is dit voor een gekkigheid. Niet iedereen staat even sterk in het geloof en dan komen er van die trolls, op een Christelijk forum nog wel, die hen ongestoord van het geloof af mogen trappen.

Nou geef me die ban dan maar. Ik ben heel stout geweest. Ik heb een trol openbaar op de teentjes getrapt en aangezet tot ophitsing zodat het beleid eens een keer veranderd. Maar nee dat gebeurd niet, ik heb foei gedaan. Slang achtige trolls zijn prima. Nou, dan kom ik wel terug als slangachtige trol als ik een ban krijg, tor browser, vpn en alles. Moet prima lukken. Dat mag toch wel? Zo te zien zijn jullie daar gek op. 

bewerkt door Flieko
Link naar bericht

Ben het met Hopper eens. Ik heb geen problemen met @Dat beloof ik. Meestentijds negeer ik hem.  Dat kost me geen moeite.  Soms heeft hij  wel een punt. En hij heeft veel bijbelkennis.   Zijn berichten doen me juist vaak des te meer waarderen dat ik het geloof heb gekregen. Zijn berichten doen me ook het Nieuwe Testament des te meer waarderen. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
4 minuten geleden zei Hopper:

Wil je een succesvol forum houden, keer dan de andere wang toe.

Ik wil niet dat het ten onder gaat net als alle Christelijke reddit pagina's. Dat zou jammer zijn

2 minuten geleden zei Hopper:

Verder ben ik geen wereld verbeteraar en ook geen Credible verbeteraar.  De ziel is mij te kostbaar om deze te belasten met eigenwillendheid.

Voor mij zijn andere zielen ook belangerijk. Vooral voor hen die niet sterk in het geloof staan en een simpele trol de grenade klap geeft. Dat zou zo jammer zijn.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
Zojuist zei Hopper:

Wat hebt u eraan de hele wereld te winnen en uw leven te verspelen? (Matt 16:26)

Ik wil de wereld niet winnen. Ik wil dat Christenen beschermt worden op een Christelijk forum. Verwacht ik teveel van Christelijke moderatie?

Link naar bericht
Zojuist zei Flieko:

Ik wil de wereld niet winnen. Ik wil dat Christenen beschermt worden op een Christelijk forum. Verwacht ik teveel van Christelijke moderatie?

Een forum behoort ook tot de wereld.  Je wilt iets in de wereld winnen, namelijk een forumdeelnemer onderuit halen.  Dat is geen gedrag conform de Bijbel.

Link naar bericht
39 minuten geleden zei Hopper:

Een forum behoort ook tot de wereld.  Je wilt iets in de wereld winnen, namelijk een forumdeelnemer onderuit halen.  Dat is geen gedrag conform de Bijbel.

Oke de kerk staat ook in de wereld. Laat drag queens dan ook maar over hun je weet wel praten op het podium van de kerk. Nog beter zelfs, voeg Richard Dawkins toe aan de drag queens op het podium. Waarom ook niet mensen geesten laten oproepen in de kerk?

Ik heb geen woord gelogen over die forum deelnemer. De waarheid doet voor sommigen gewoon pijn. Ik mag niet waarschuwen: slang! slang! slang! nee ik moet vooral politiek correct mijn mond houden. En de slang mag rustig iedereen blijven bijten. (Voor 7 jaar lang)

Of de slang bijbel kennis heeft zegt niets. Het is een slang. Er zit gif in vermengt wat hij zegt. Want hij haat de bijbel. @Flawless victory. Laat hem jou niets over de bijbel vertellen.

Oh wat erg wat ik zeg. Oh we moeten vooral modern en tolerant zijn. Onze kinderen laten indoctrineren met lhbtiq+ propaganda is ook prima. We moeten hen vooral niet beschermen, want... we leven in de wereld. Nietwaar @Hopper altijd de kaken op mekaar houden. Kijk eens hoe woke de kerken zijn geworden. Het is kapot gemaakt omdat mensen de kaken op elkaar houden. De meesten die daar zitten geloven nu dat we afstammen van een vis en denken dat fornication prima is. Maar vooral niks zeggen hé? Gewoon lekker aanmoedigen. "Wat leuk heb je een vriendje? Hebben jullie het al lekker gedaan?" Een week later weer een ander: "oh hij is leuk goedzo Laura" Dat is de Christen tegenwoordig. Ohja Laura heb je een goed cijfer gehaald voor de evolutie theorie? Kom op we moeten onze mede Christenen helpen, elkaar steunen ipv gewoon weg te laten glijden zonder ook maar een woord te zeggen. Dat kan op een hele liefdevolle manier.

 

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
2 uur geleden zei Flieko:

Dus meneer mag hier 7 jaar lang trollen en niemand mag er wat van zeggen? Bijzonder. Gebruik gewoon een ijzeren vuist.

1 uur geleden zei Flieko:

Dat is de Christen tegenwoordig. Ohja Laura heb je een goed cijfer gehaald voor de evolutie theorie? Kom op we moeten onze mede Christenen helpen, elkaar steunen ipv gewoon weg te laten glijden zonder ook maar een woord te zeggen. Dat kan op een hele liefdevolle manier.

Ik geloof nog even helemaal niets van je zuiverheid op het punt van opkomen voor Christus en het christendom. Maar ik laat me graag corrigeren. De satan is in ons allen, en voor een beschermde omgeving moet je in een ruimte zijn waar herders waken over de zielen van de schaapjes. Hier is het duidelijk meer een open ruimte waar de satan een opener vizier heeft dan in je hart. Sterker nog, dat radicale, wij zullen dat beest wel uitroeien, waar jij mee bent vervuld, keert zich in no time tegen jezelf, of tegen je medechristenen. Wie vanaf dag 1 al zodanig dominant loopt te zuiveren, is voor je het weet een zelfverklaarde credible paus.

Het zwaard waarmee Christus strijdt, is het zwaard van het woord. Niet het zwaard van Karel de Grote. Wat is je probleem met het in alle openbaarheid strijden met de wapens van God? Zie je werkelijk meer zegen in een omgeving waar het kwaad met geweld wordt geweerd? Hoe zie je je dat voor je, zonder geweld en hardheid? Of zie je jezelf wel als leider, maar ben je niet toegerust voor de realiteit van de strijd? De strijd en het strijdperk dat jij betreden moet, vraagt om jouw verantwoording, zodat de engelen kunnen getuigen van jouw gelijk en jouw zuiverheid van strijden. Dat jij je daartoe niet geroepen voelt, maar wel toegang en zeggenschap vraagt bij de kinderen van God, is in mijn optiek een beetje tegenstrijdig en ietwat onlogisch.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
1 uur geleden zei Flieko:

Oke de kerk staat ook in de wereld. Laat drag queens dan ook maar over hun je weet wel praten op het podium van de kerk. Nog beter zelfs, voeg Richard Dawkins toe aan de drag queens op het podium. Waarom ook niet mensen geesten laten oproepen in de kerk?

Ik heb geen woord gelogen over die forum deelnemer. De waarheid doet voor sommigen gewoon pijn. Ik mag niet waarschuwen: slang! slang! slang! nee ik moet vooral politiek correct mijn mond houden. En de slang mag rustig iedereen blijven bijten. (Voor 7 jaar lang)

Of de slang bijbel kennis heeft zegt niets. Het is een slang. Er zit gif in vermengt wat hij zegt. Want hij haat de bijbel. @Flawless victory. Laat hem jou niets over de bijbel vertellen.

Oh wat erg wat ik zeg. Oh we moeten vooral modern en tolerant zijn. Onze kinderen laten indoctrineren met lhbtiq+ propaganda is ook prima. We moeten hen vooral niet beschermen, want... we leven in de wereld. Nietwaar @Hopper altijd de kaken op mekaar houden. Kijk eens hoe woke de kerken zijn geworden. Het is kapot gemaakt omdat mensen de kaken op elkaar houden. De meesten die daar zitten geloven nu dat we afstammen van een vis en denken dat fornication prima is. Maar vooral niks zeggen hé? Gewoon lekker aanmoedigen. "Wat leuk heb je een vriendje? Hebben jullie het al lekker gedaan?" Een week later weer een ander: "oh hij is leuk goedzo Laura" Dat is de Christen tegenwoordig. Ohja Laura heb je een goed cijfer gehaald voor de evolutie theorie? Kom op we moeten onze mede Christenen helpen, elkaar steunen ipv gewoon weg te laten glijden zonder ook maar een woord te zeggen. Dat kan op een hele liefdevolle manier.

 

Inderdaad, we kunnen tolerant zijn.  Ik zeg niet dat het moet.  Zo heeft Jezus het geleerd en als je wilt zondigen dan mag dat ook.   Dus ook tolerant tegen DBI zijn is een optie.

Link naar bericht

Ik ben erg blij met de promotie die ik in ontvangst heb mogen nemen. Bedankt! Nu kunnen er eindelijk wat zaken veranderen. Jammer dat er een scene voor aan te pas moest komen. Ik identificeer me nu als moderator. Ik weet niet waarom dat niet zou mogen als andere trolls hier wel welkom zijn. Zij mogen mensen hun geloof afbreken. Vind dat nogal ernstig op een Christelijk forum.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
2 uur geleden zei Flieko:

 

Of de slang bijbel kennis heeft zegt niets. Het is een slang. Er zit gif in vermengt wat hij zegt. Want hij haat de bijbel. @Flawless victory. Laat hem jou niets over de bijbel vertellen.

 

 

Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar niets wat wie dan ook - gelovig of ongelovig - kan zeggen kan tornen aan mijn geloof. Ik heb niet voor niets de naam Flawless victory gekozen. Daarmee verwijs ik naar het volmaakte Offer van Jezus Christus aan het levenschenkend kruis. 

Link naar bericht
Zojuist zei Flawless victory:

Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar niets wat wie dan ook - gelovig of ongelovig - kan zeggen kan tornen aan mijn geloof. Ik heb niet voor niets de naam Flawless victory gekozen. Daarmee verwijs ik naar het volmaakte Offer van Jezus Christus aan het levenschenkend kruis. 

Fijn om te horen!

Link naar bericht

 

Judge not is geen command maar uit de context gerukt. Rechtvaardiging oordelen is belangerijk. Volgens mij heb ik niet gelogen. Ik kijk vanuit een moderatie perspectief en niet van een leden perspectief.

Morgen komt de slang weer online en genieten zal hij als hij dit topic ziet. De troll. Ik hoop dat ze daarna de stekker uit zijn account trekken. Er zijn genoeg atheisme fora online waar hij zich helemaal thuis kan voelen. Gaan rotzooien op een Christelijk forum voor 7 jaar lang is te triest voor woorden.

Wie weet, mischien, ook na mijn aankomende ban heb ik iets in werking gezet. En dat was die ban dan meer dan waard. 

Dat account is als een troll troffee voor hem. Verwijder het. Of breng zijn hele score plus bijlagen naar 0.

 

Als leden kun je zeker de wang toekeren, maar als moderatie beleid in dit geval niet. Je hebt een verantwoordelijkheid. Ik geloof dat alles naar 0 brengen voor hem wel een passende tik op de vingers is. En het mooie is, de troll kan nergens beroep op doen dus laat je niet de kop gek praten. Gewoon die tik uitdelen. Gevoel op nul en naar de feiten gaan.

Als moderatie team werk je aan de toekomst en niet alleen aan het nu. Willen jullie soms dat dit forum ten onder gaat net als alle andere Christelijke fora, subreddits en facebook groepen door atheistische slangerige trollen? Dan moet je vooral afwachten. Dat is hoe credible dan gaat eindigen. Ik zou zeggen: neem eens een kijke op christelijke subreddits: allemaal vernietigd. Vernietigd door figuren die geloven dat we afstammen van een vis en dit aan anderen op een slang achtige manier opdringen. Velen lopen te trollen en te tieren daar. @Dat beloof ik is nog viezer bezig. Nog slangeriger. Ik zag het meteen al toen ik hier kwam. Het gif druipt van zijn comments af. Er zijn zat andere plekken waar hij zich kan vermaken.

Als ik atheist was had ik precies hetzelfde gedaan. Zulk gedrag moet je niet tolereren op een Christelijk forum. Dag in dag uit, weken, maanden, jaren. Ieder nieuw lid aanvallen. Niet te geloven dit. Ik heb helemaal geen hekel aan hem, maar dit kan gewoon niet. Dit is slecht voor sommige leden, nieuwkomers en het forum in het algemeen. Mijn favoriete collega was ook atheist, ik kon super goed met hem, maar ik zou hem nooit en te nimmer uitnodigen op een forum als dit. Dan krijg je getroll en getier.

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
3 uur geleden zei Flieko:

Als moderatie team werk je aan de toekomst en niet alleen aan het nu. Willen jullie soms dat dit forum ten onder gaat net als alle andere Christelijke fora, subreddits en facebook groepen door atheistische slangerige trollen? Dan moet je vooral afwachten. Dat is hoe credible dan gaat eindigen. Ik zou zeggen: neem eens een kijke op christelijke subreddits: allemaal vernietigd. Vernietigd door figuren die geloven dat we afstammen van een vis en dit aan anderen op een slang achtige manier opdringen. Velen lopen te trollen en te tieren daar. @Dat beloof ik is nog viezer bezig. Nog slangeriger. Ik zag het meteen al toen ik hier kwam. Het gif druipt van zijn comments af. Er zijn zat andere plekken waar hij zich kan vermaken.

Als ik atheist was had ik precies hetzelfde gedaan.

bedenkelijk niveau. en goddeloos ook, waar je het spiegelt aan plaatsen van ongeloof waar god verliest. beetje mohammedaans ook; namelijk vast ervan overtuigd dat als jij de wereld niet zuivert, god dat ook niet doet. wat ik zeg; karel de grote in spe.

Link naar bericht
12 uur geleden zei Flieko:

Dus meneer mag hier 7 jaar lang trollen en niemand mag er wat van zeggen? Bijzonder. Gebruik gewoon een ijzeren vuist. Je laat mensen in jou kerk toch ook niet op het podium om anderen van het geloof af te trappen? Wat is dit voor een gekkigheid. Niet iedereen staat even sterk in het geloof en dan komen er van die trolls, op een Christelijk forum nog wel, die hen ongestoord van het geloof af mogen trappen.

Nou geef me die ban dan maar. Ik ben heel stout geweest. Ik heb een trol openbaar op de teentjes getrapt en aangezet tot ophitsing zodat het beleid eens een keer veranderd. Maar nee dat gebeurd niet, ik heb foei gedaan. Slang achtige trolls zijn prima. Nou, dan kom ik wel terug als slangachtige trol als ik een ban krijg, tor browser, vpn en alles. Moet prima lukken. Dat mag toch wel? Zo te zien zijn jullie daar gek op. 

Als jij niet tegen inhoudelijk commentaar kunt, ga je wellicht beter een potje kaarten. 
Je maakt het me wel erg makkelijk zo. Je maakt jezelf al belachelijk, ik hoef verder niets te doen.
Ondanks je zielige, suggererende, misleidende avatar ben je geen moderator.
Er is een reden dat jij een ban krijgt, via een tor browser moet werkend, een vpn hebt etc.
Ik hoef mij niet van die middelen te bedienen en dat heeft ook een reden; dat is zo het voordeel van eerlijk en oprecht discussie voeren.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
6 uur geleden zei Flieko:

. @Dat beloof ik is nog viezer bezig. Nog slangeriger. Ik zag het meteen al toen ik hier kwam. Het gif druipt van zijn comments af.

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Als mensen een forum willen volgens jouw normen, is dit taalgebruik dus wat er gaat gebeuren.
Persoonlijk denk ik niet dat er veel mensen zijn die dat echt willen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid