Spring naar bijdragen

Credible verbeteren


Flieko

Aanbevolen berichten

Ik strijd tegen windmolens door mensen zoals jou. Mensen die dingen niet willen oplossen en vooral blijven wegkijken. Het ergste in nog wel dat jij steeds voor de kant van een troll kiest zodra hij iets moois zegt. Als het jouw oren maar kietelt.  @Flawless victory

bewerkt door Flieko
Link naar bericht
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je begrijpt het niet, hé. Wat jij trollen noemt zijn niet anders dan mensen die christenen bevragen op het moment dat ze doorschieten in hun (Bijbelse) fantasieën. Je zou die mensen moeten koeste

lk vind dat @Tomega het in dit bericht uitstekend adresseert.  In het verloop van het topic is voor mij voldoende geïllustreerd dat Tomega het goed zag. Hiermee is alles wat ertoe doet naar mijn menin

Toen Luther in gevecht kwam met de duivel, was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Toen Jacob worstelde met God was niet aanstonds helder wie wie bevocht. Vraag je niet af wie de slechteriken zijn,

Posted Images

Ik geef iedere forumdeelnemer een like indien hij of zij iets schrijft waar ik mee kan instemmen.  Ook DBI kan in zeldzame momenten iets schrijven waar ik mee kan instemmen.  Gewoon zonder aanziens des persoons, zo moeilijk is dat niet.  Geheel conform de leer van Jezus.

Dus Flieko, schrijf iets moois en ik geef een like.

Link naar bericht

Ik strijd tegen windmolens door mensen zoals jou. Mensen die dingen niet willen oplossen en vooral blijven wegkijken.

Het ergste in nog wel dat jij steeds voor de kant van een troll kiest zodra hij iets moois zegt. Als het jou oren maar kietelt. Hoe kun je daar toch steeds voor vallen? @Flawless victory hoe krijg je het voor elkaar om daar zo vaak voor te vallen?

bewerkt door Flieko
Link naar bericht

Ik zelf denk ook dat strenge, zeer directieve moderatie hier het beste werkt. In het verleden, ook toen ik zelf nog moderator was, heeft dat ook enkele keren moeten plaatsvinden, met (tijdelijk) meer rust op het forum als gevolg. Maar ik denk dat nu het meest waarschijnlijke gevolg van een dergelijke moderatie een snellere krimp van het forum zal opleveren.
Daarbij kost een dergelijke moderatie heel veel tijd en ook heel veel energie, terwijl het bepaald niet plezierig is om te doen. Een fulltime crew van drie tot vijf man zou er al handen vol aan hebben. Laat staan slechts een paar parttime moderators, die ook nog eens beperkte rechten hebben, omdat de eigenaar met de sleutel tot alle rechten is verdwenen.

Credible.nl heeft haar hoogtijdagen gehad en die waren zeker mooi. Maar zelfs met een veel uitgebreidere crew was het niet altijd even eenvoudig en even leuk om de vele discussies in goede banen te leiden. En dat was in een tijd dat dreigementen en intimidaties nog redelijk uitzonderlijk waren. De tijd van de grote fora is denk ik wel voorbij en de alternatieven zijn niet veel beter.
Een opbloei van Credible.nl valt dus niet meer te verwachten, ook niet met strengere moderatie, en ik denk dat uiteindelijk we op een dag zullen moeten constateren dat het mooi geweest is. De vraag is nu alleen of we Credible.nl verder zo willen laten verpieteren, of dat we het zelf waardig willen afsluiten.

Link naar bericht

Credibje is een openbaar christelijk forum me de bedoeling om discussie te voeren vanuit het christuelijke standpunt. Daarbij constateer ik wel dat DBI de regels overtreedt door stelselmatig de grens van de betamelijkheid te overtreden. Hij is walgelijk bezig en dient zich te bekeren. De regels zijn om respectvol met elkaar te discussiëren en ik lees recentelijk onwenselijke opmerkingen van DBI. Graag zou ik willen dat hij daarmee stopt. 

Op 17-6-2023 om 20:18 zei neohumanist:

Mag ik je vragen waarom je gewoon doorgaat met die taliban-achtige toon? Hoe kom je erbij dat ik een hekel zou hebben aan het Christendom? Ik val geen christelijke topics aan en beperk me volledig tot de afdeling Spiritualiteit binnen Levensbeschouwing. Ik bemoei me niet met plekken waar christenen hun eigen christelijke visies bespreken. Ik loop ook geen kerkgebouw binnen om daar te gaan mediteren (yoga doen), al ben ik er zelf van overtuigd dat Jezus meer op mijn lijn zat dan die van christenen. Daar zijn andere plekken voor. Maar bij Levensbeschouwing mogen ook andere invalshoeken aan bod komen. Tenzij jij hier de hoofdmoderator zou worden, dat is nu inmiddels duidelijk geworden.

Jij wil Credible helemaal niet verbeteren, maar xenofobischer maken.

Wat is dat nou voor beledigende taal. Meteen iemand met de taliban vergelijken. Daarmee gooi je olie op het vuur, Wat kom je hier doen? Discussie voeren om de waarheid te ontdekken en iets te leren over het christelije geloof of minstens de bedoeling hebben om respect voor anderen te hebben? Doe dat dan.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
25 minuten geleden zei Hopper:

Ik geef iedere forumdeelnemer een like indien hij of zij iets schrijft waar ik mee kan instemmen.  Ook DBI kan in zeldzame momenten iets schrijven waar ik mee kan instemmen.  Gewoon zonder aanziens des persoons, zo moeilijk is dat niet.  Geheel conform de leer van Jezus.

Dus Flieko, schrijf iets moois en ik geef een like.

Flieko heeft in mijn ogen al iets heel moois geschreven, wanneer ik de toon van zijn openingspost zie heb ik daar respect voor. Zo moet een moderator kunnen schrijven.

Link naar bericht
6 minuten geleden zei Mullog:

Als meelezer vind ik het wel boeiend dat iemand, laten we hem @Flieko noemen, zich hier geheel vrijwillig als nieuwe dictator meldt met het geloof dat hij het forum op die manier kan redden 🤣🤣🤣

Zegt de volgende troll

Link naar bericht
13 minuten geleden zei Mullog:

Als meelezer vind ik het wel boeiend dat iemand, laten we hem @Flieko noemen, zich hier geheel vrijwillig als nieuwe dictator meldt met het geloof dat hij het forum op die manier kan redden 🤣🤣🤣

Wie gaat nou iemand meteen beschuldigen van "dictator" zijn. Je kwalificeert jezelf als trol.

4 minuten geleden zei neohumanist:

Dat zo iemand nog bijval krijgt is geen aanbeveling voor dit forum.

Jij bent begonnen hem met taliban te vergelijken. Bied je excuus aan en dan heb ik respect voor je.

16 minuten geleden zei Mullog:

Als meelezer vind ik het wel boeiend dat iemand, laten we hem @Flieko noemen, zich hier geheel vrijwillig als nieuwe dictator meldt met het geloof dat hij het forum op die manier kan redden 🤣🤣🤣

Iemand die er zo over spreekt dat het forum gered kan worden is uit op de neerval van het forum. Heb ik gelijk of niet @Flieko?

Link naar bericht
Op 12-6-2023 om 22:57 zei Tomega:

Ik geloof nog even helemaal niets van je zuiverheid op het punt van opkomen voor Christus en het christendom. Maar ik laat me graag corrigeren. De satan is in ons allen, en voor een beschermde omgeving moet je in een ruimte zijn waar herders waken over de zielen van de schaapjes. Hier is het duidelijk meer een open ruimte waar de satan een opener vizier heeft dan in je hart. Sterker nog, dat radicale, wij zullen dat beest wel uitroeien, waar jij mee bent vervuld, keert zich in no time tegen jezelf, of tegen je medechristenen. Wie vanaf dag 1 al zodanig dominant loopt te zuiveren, is voor je het weet een zelfverklaarde credible paus.

Het zwaard waarmee Christus strijdt, is het zwaard van het woord. Niet het zwaard van Karel de Grote. Wat is je probleem met het in alle openbaarheid strijden met de wapens van God? Zie je werkelijk meer zegen in een omgeving waar het kwaad met geweld wordt geweerd? Hoe zie je je dat voor je, zonder geweld en hardheid? Of zie je jezelf wel als leider, maar ben je niet toegerust voor de realiteit van de strijd? De strijd en het strijdperk dat jij betreden moet, vraagt om jouw verantwoording, zodat de engelen kunnen getuigen van jouw gelijk en jouw zuiverheid van strijden. Dat jij je daartoe niet geroepen voelt, maar wel toegang en zeggenschap vraagt bij de kinderen van God, is in mijn optiek een beetje tegenstrijdig en ietwat onlogisch.


lk vind dat @Tomega het in dit bericht uitstekend adresseert.  In het verloop van het topic is voor mij voldoende geïllustreerd dat Tomega het goed zag. Hiermee is alles wat ertoe doet naar mijn mening gezegd. Ik sluit voor mezelf dit topic af met de wens uit te spreken dat @Flieko zich weet te herpakken en ik hoop dat @sjako er een slotje op wil zetten.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
23 minuten geleden zei Flieko:

De harde kern van de troll kliek zijn:

@Dat beloof ik @Hopper @neohumanist @Mullog @Tomega. Daarnaast heb je nog allemaal aanhangers van deze kliek en nog wat losse trolls. Moderator het is aan jou wat je met deze kliek doet. Ik zou zeggen: weg ermee. 

Je begrijpt het niet, hé.

Wat jij trollen noemt zijn niet anders dan mensen die christenen bevragen op het moment dat ze doorschieten in hun (Bijbelse) fantasieën. Je zou die mensen moeten koesteren. Die dwingen christenen om niet te zwelgen in hun geloof maar na te denken over hun geloof. Zoals christenen (althans sommige) weleens opmerkingen plaatsen die de zogenaamde trollen tot nadenken stemmen over hun levensbeschouwing. Volgens mij is een forum als credible daarvoor bedoeld. 

Verder heb ik zelden iemand met jouw arrogantie gezien (je bent er zelfs in geslaagd mij weer even terug te krijgen op dit forum, chapeau!). Als een wild vreemde dender je een voor jou onbekende omgeving binnen beledigd zo ongeveer iedereen waarvan je denkt dat die je niet aanstaat en trapt en passant de moderator even de grond in, iemand die al jaren dit forum naar eer en geweten draaiende probeert te houden. En wat weten ze (en dat is iedereen op dit forum) over jouw levensbeschouwing? Je hebt alleen een discussie gestart waarbij je tegen alles wat volgens jou niet christelijk is aan schopt, maar wat voor denominatie jij vertegenwoordigt is volstrekt onduidelijk. Voor hetzelfde geld schop je als moderato @Robert Frans van het forum omdat die RKK is terwijl die toch op verschillende fora, waaronder dit, zeer wordt gewaardeerd.

Ik denk dat je nog veel moet leren, ... in het leven. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Op 12-6-2023 om 22:57 zei Tomega:

Ik geloof nog even helemaal niets van je zuiverheid op het punt van opkomen voor Christus en het christendom. Maar ik laat me graag corrigeren. De satan is in ons allen, en voor een beschermde omgeving moet je in een ruimte zijn waar herders waken over de zielen van de schaapjes. Hier is het duidelijk meer een open ruimte waar de satan een opener vizier heeft dan in je hart. Sterker nog, dat radicale, wij zullen dat beest wel uitroeien, waar jij mee bent vervuld, keert zich in no time tegen jezelf, of tegen je medechristenen. Wie vanaf dag 1 al zodanig dominant loopt te zuiveren, is voor je het weet een zelfverklaarde credible paus.

Het zwaard waarmee Christus strijdt, is het zwaard van het woord. Niet het zwaard van Karel de Grote. Wat is je probleem met het in alle openbaarheid strijden met de wapens van God? Zie je werkelijk meer zegen in een omgeving waar het kwaad met geweld wordt geweerd? Hoe zie je je dat voor je, zonder geweld en hardheid? Of zie je jezelf wel als leider, maar ben je niet toegerust voor de realiteit van de strijd? De strijd en het strijdperk dat jij betreden moet, vraagt om jouw verantwoording, zodat de engelen kunnen getuigen van jouw gelijk en jouw zuiverheid van strijden. Dat jij je daartoe niet geroepen voelt, maar wel toegang en zeggenschap vraagt bij de kinderen van God, is in mijn optiek een beetje tegenstrijdig en ietwat onlogisch.

@Flieko heeft wel een punt waar het gaat om het systematisch tergen van christenen. Het is geen stijl en ook niet de bedoeling van het forum. Wanneer iemand in zijn schrijven kenbaar maakt eerlijk te discussiëren door het christelijk geloof te respecteren en niet uit te zijn op aanvallen is hij welkom wat mij betreft. Maar wanneer iemand gaat trollen heeft een moderator alle recht om iemand een ban te geven. In mijn ogen wordt wel duidelijk wat de houding van een persoon is, of hij met eerlijkeheid komt of met opzet om te trollen. Wanneer je het zwaard Gods hanteert en met respect je mening verdedigt komt de trol boven water en dan is het logisch dat hij verwijdert wordt.

Wanneer iemand respect toont voor het christelijk denken is hij welkom, maar hij moet wel weten dat het een christelijk forum is.

Link naar bericht
18 minuten geleden zei Barnabas:

Iemand die er zo over spreekt dat het forum gered kan worden is uit op de neerval van het forum. Heb ik gelijk of niet @Flieko?

Absoluut. Ik wil dat alle trolls verbannen worden zodat het forum in elkaar stort. Althans dat denken sommige leden/trolls, dat het forum daarmee in elkaar stort en dat dat mijn doel is. Ik denk dat wij allebei weten wat er moet gebeuren om dit forum nog te redden.

@Flawless victory je blijft vallen voor troll comments zodra ze iets zeggen dat jouw mooi klink. En daardoor steun je hen ook nog. Ik schrik hier van en ben echt enorm teleurgesteld in je. Ik had je hoog zitten. Maar dit heb ik eerder gezegd.

Link naar bericht
4 minuten geleden zei Mullog:

Je begrijpt het niet, hé.

Wat jij trollen noemt zijn niet anders dan mensen die christenen bevragen op het moment dat ze doorschieten in hun (Bijbelse) fantasieën. Je zou die mensen moeten koesteren. Die dwingen christenen om niet te zwelgen in hun geloof maar na te denken over hun geloof. Zoals christenen (althans sommige) weleens opmerkingen plaatsen die de zogenaamde trollen tot nadenken stemmen over hun levensbeschouwing. Volgens mij is een forum als credible daarvoor bedoeld. 

Verder heb ik zelden iemand met jouw arrogantie gezien (je bent er zelfs in geslaagd mij weer even terug te krijgen op dit forum, chapeau!). Als een wild vreemde dender je een voor jou onbekende omgeving binnen beledigd zo ongeveer iedereen waarvan je denkt dat die je niet aanstaat en trapt en passant de moderator even de grond in, iemand die al jaren dit forum naar eer en geweten draaiende probeert te houden. En wat weten ze (en dat is iedereen op dit forum) over jouw levensbeschouwing? Je hebt alleen een discussie gestart waarbij je tegen alles wat volgens jou niet christelijk is aan schopt, maar wat voor denominatie jij vertegenwoordigt is volstrekt onduidelijk. Voor hetzelfde geld schop je @Robert Frans van het forum omdat die RKK is terwijl die toch op verschillende fora, waaronder dit, zeer wordt gewaardeerd.

Ik denk dat je nog veel moet leren, ... in het leven. 

Kijk, dat is het nou, biedt nou eerst je excuus aan voor het woord "dictator" anders heeft de moderator het recht je te verbannen.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
21 minuten geleden zei Barnabas:

Wie gaat nou iemand meteen beschuldigen van "dictator" zijn. Je kwalificeert jezelf als trol.

Jij bent begonnen hem met taliban te vergelijken. Bied je excuus aan en dan heb ik respect voor je.

Iemand die er zo over spreekt dat het forum gered kan worden is uit op de neerval van het forum. Heb ik gelijk of niet @Flieko?

Natuurlijk is hij (nog) geen dictator. Hij heeft de middelen niet. Maar denk je echt dat het forum geholpen wordt door iemand die als uitgangspunt heeft dat alles wat hem niet bevalt verwijderd moet worden?

Link naar bericht
2 minuten geleden zei Flieko:

Absoluut. Ik wil dat alle trolls verbannen worden zodat het forum in elkaar stort. Althans dat denken sommige leden/trolls, dat het forum daarmee in elkaar stort en dat dat mijn doel is. Ik denk dat wij allebei weten wat er moet gebeuren om dit forum nog te redden.

@Flawless victory je blijft vallen voor troll comments zodra ze iets zeggen dat jouw mooi klink. En daardoor steun je hen ook nog. Ik schrik hier van en ben echt enorm teleurgesteld in je. Ik had je hoog zitten. Maar dit heb ik eerder gezegd.

Ik ben wel bekend met hun strategieén, van mij mag je een kans wagen.

Link naar bericht
Zojuist zei Mullog:

Natuurlijk is hij (nog) geen dictator. Hij heeft de middelen niet. Maar denk je echt dat het forum geholpen wordt door iemand die als uitgangspunt heeft dat alles wat hem niet bevalt verwijderd moet worden?

Als ik nou moderator was had je nu een strafpunt te pakken.

Link naar bericht
10 minuten geleden zei Barnabas:

...

Wanneer iemand respect toont voor het christelijk denken is hij welkom, maar hij moet wel weten dat het een christelijk forum is.

Maar @Barnabas, als jij het hebt over respect voor christelijk denken betekent dat toch niets anders dat jij gelijk moet krijgen.

3 minuten geleden zei Barnabas:

Als ik nou moderator was had je nu een strafpunt te pakken.

Ben ik blij dat jij geen moderator bent 🤣. Dat zou overigens voor het eerst sinds jaren zijn. Zo slecht is dat nog niet.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
8 minuten geleden zei Mullog:

Zit je weer in een van je wanen? Dat je denkt dat je het voor het zeggen hebt?

Laat @sjako dat zelf beslissen.

Wat voor waan Mullog, leg nu eens haarfijn uit waar die belediging van jou op slaat en wat je daarmee wilt bereiken?. Mij in discrediet brengen terwijl je zelf te beroert bent een medeforumlid je excuus aan te bieden voor een zware belediging. Ik stem dat @Flieko moderatot wordt opdat dit soort lieden de mond wordr gesnoerd want hier is niet mee te praten.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
4 minuten geleden zei Barnabas:

Als ik nou moderator was had je nu een strafpunt te pakken.

Al zou er een punten systeem zijn. Deze troll kliek zit zo diep genesteld in dit forum waardoor het geen effect gaat hebben. De enige manier om het probleem nog op te lossen is om alles met wortel en al eruit te trekken als moderator. Geen compromissen meer sluiten met deze leden.

2 minuten geleden zei Barnabas:

Ik stem dat @Flieko moderatot wordt opdat dit soort lieden de mond wordr gesnoerd want hier is niet mee te praten

@sjako 

Link naar bericht
4 minuten geleden zei Flieko:

Al zou er een punten systeem zijn. Deze troll kliek zit zo diep genesteld in dit forum waardoor het geen effect gaat hebben. De enige manier om het probleem nog op te lossen is om alles met wortel en al eruit te trekken als moderator. Geen compromissen meer sluiten met deze leden.

@sjako 

Het lijkt mij dat je iemand gelijdelijk moet aanpakken. Wanneer iemand geen respect toont kun je hem daarop wijzen en een kans geven. Wanneer hij dan zijn zonden belijd dan is hij vrij te blijven en komt het er op aan dat ook in zijn gedrag verandering te zien is.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid