Spring naar bijdragen

Willempies ban


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei antoon:

iedereen moet maar eens goed nadenken, ik stop hiermee.

Ik ben nooit te beroerd om goed na te denken, maar zonder uitleg van Willempie is het vooral gebaseerd op giswerk. 

Omdat het gissen is naar de beweegredenen van Willempie en de reden voor de ban niet mals is, heb ik dit topic gestart met de vraag aan Sjako om hem de gelegenheid te bieden om uitleg te geven. 

Het zit trouwens al in het woord besloten; nadenken is wat anders dan voordenken. Waren we (de mensheid) wat beter in voordenken zouden we een hoop problemen voor zijn. 

 

 

Op 16-3-2023 om 05:31 zei Dat beloof ik:

Dit zijn Falangisten, geen nazi's. Ook erg nationalistisch, maar Spaans; niet Duits en ook niet nazistisch. De groet met de rechterarm was geen uitvinding van de nazi's en is in de geschiedenis zeker niet alleen door hen gebruikt.  Iedereen die Asterix heeft gelezen weet dat.

Desalniettemin denk ik dat Willempie, net als jij @sjako dit niet wist en het beeld bewust gebruikte om een Joods persoon te choqeren, dat blijkt wel uit zijn tekst, en dan is de ban zeker terecht. 

 

Mijn gedachte is dat het mogelijk is dat Willempie wel degelijk heel goed wist dat het geen nazi groet was, en het daarom plaatste. 

Het is maar net vanuit welk oogpunt je praat. Als Sjako net zoveel aanstoot neemt aan de OUN-B groet als aan de Falangisten groet kreeg ook Chaim een ban vanwege anti-semitisme.  

Zoals ik al in de TS schreef plaatste Chaim een YT over het Russische leger met de kreet: "Slava Ukraini!"

Volgens de Russen is dit een Nazi groet omdat het de groet van OUN-B, was. (De Organisatie van Oekraïense Nationalisten onder leiding van Stepan Bandera).  Deze vocht in de jaren twintig en dertig van de 20e eeuw voor een onafhankelijke Oekraïense staat zonder Polen, Russen of Joden.

Na de verovering van Oekraïne door de Wehrmacht voerden leden van de OUN-B onder auspiciën van de nieuwe heersers massamoorden en etnische zuiveringen uit. 

Ik denk dat Willempies reactie daarom naar Chaim is.. als jij iets wat naar een Nazi groet riekt wel leuk vindt, dan ga je deze kant op... 

 

Jammer genoeg blijft het gissen. 

@Willempie Naar mijn weten kun je weer op GG inloggen. Als je wilt kun je me daar je uitleg PB'en , dan zal ik het hier plakken. 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Perspectief. We doen in het westen graag of Hitler en de nazis het absolute kwaad zijn dat al het andere kwaad doet verbleken. Wel, verrassing, je hoeft geen nazi te zijn om massamoorden te plegen en

In perspectief zien schept duidelijkheid.  De Russen hadden het Molotov-Ribbentrop Pact met de nazi's gesloten en Oekraïne had gezien in de periode vóór de inval van nazi-Duitsland in Oekraïne hoe Rus

Dat was begrijpelijk in het licht van de toenmalige geschiedenis.  De Oekraïners waren net massaal uitgemoord door de Russen (Holmodor) en zagen de nazi's als bevrijders.  Erger dan de Russen konden d

42 minuten geleden zei Petra.:

[....]

Zoals ik al in de TS schreef plaatste Chaim een YT over het Russische leger met de kreet: "Slava Ukraini!"

Volgens de Russen is dit een Nazi groet omdat het de groet van OUN-B, was.[...]

 

 

Volgens de Russen. Dat zegt alles. De russische elite beschouwt Rusland als de ultieme antinazistaat. Iedereen die tegen Rusland is, is dus automatisch een nazi. Dus is zo'n kreet "Slava Ukraini" automatisch een nazi groet. Je ziet dit ook in de Russiche propaganda dat de "speciale operatie" als bedoeling heeft Oekraïne te denazificeren, wat voor veel westerse mensen totaal onlogich klinkt, bijvoorbeeld omdat de Oekraïense president Joods is, dus hoe kan hij een nazi zijn? Maar vanuit Russisch perspectief is het coherent. Maar het betekent ook dat Russen een heel andere betekenis geven aan het woord "nazi" dan wat in het westen gebruikelijk is. Daarom kan je niet zomaar stellen dat die kreet daadwerkelijk een nazi groet is.

Achtergrond informatie kan gevonden worden in deze twitter draad: https://threadreaderapp.com/thread/1503053699798769666.html
De schrijver, Kamil Galeev, zelf een Rus van een minderheidsgroep, schrijft heel erg interessante draden. Hij heeft o.a. voorspeld dat Rusland deze oorlog helemaal niet zou gaan winnen.

bewerkt door The Black Mathematician
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei The Black Mathematician:

Dus is zo'n kreet "Slava Ukraini" automatisch een nazi groet.

Het is niet maar een beetje automatisch. Het is vanwege *Oun-B.  Oekraïense Nationalistische Facisten die wel degelijk etnische zuiveringen hebben uitgevoerd. 

Zij hadden die leus niet zelf bedacht, maar het was wel hun kenmerk. 

Ik denk dat daar de vergelijking ligt met Willempies video; naar falangisten die ook dat nazi ogende gebaar niet zelf bedacht hadden maar het wel gebruikten. 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Organization_of_Ukrainian_Nationalists

"Slogan "Slava Ukraini!"

"Mostly active in the period preceding, during and the immediate aftermath of the Second World War, the ideology of the OUN has been described as influenced by the works of Dmytro Dontsov, from 1929 by Italian Fascism and from 1930 by German Nazism. In this period, the organization pursued a strategy of violence, terrorism and assassinations with the goal of creating an ethnically homogenous and totalitarian Ukrainian state"

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste broeders in Christus, eergisteren heb ik verzocht mijn account te beëindigen. Als reden heb ik opgegeven dat de atheïsten en hun onbeschaamdheid teveel ruimte krijgen op dit forum. Ik zie dat het nog steeds actief is dus wellicht is @sjako er nog niet aan toe gekomen. Ik wens jullie vrede, geloof en gezondheid toe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Beste broeders in Christus, eergisteren heb ik verzocht mijn account te beëindigen.

Het had mooi geweest als er ook nog wat zusters waren op dit forum. Hoe dan ook... jammer hoor. 

 

 

30 minuten geleden zei Hermanos2:

Als reden heb ik opgegeven dat de atheïsten en hun onbeschaamdheid teveel ruimte krijgen op dit forum. Ik zie dat het nog steeds actief is dus wellicht is @sjako er nog niet aan toe gekomen.

Als dat je reden is, dan is het uit kritiek op het handelen van Sjako. Had je de onbeschaamdheden van die atheïsten wel gemeld ? Anders misschien alsnog doen. En zo wel.. dan vond Sjako hun uitlatingen kennelijk niet onbeschaamd of niet onbeschaamd genoeg om er wat mee te doen. 

 

 

30 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik wens jullie vrede, geloof en gezondheid toe. 

Al ben ik geen broeder in Christus, geef ik je wel een gelijke wens retour. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei The Black Mathematician:

Volgens de Russen. Dat zegt alles. De russische elite beschouwt Rusland als de ultieme antinazistaat. Iedereen die tegen Rusland is, is dus automatisch een nazi. Dus is zo'n kreet "Slava Ukraini" automatisch een nazi groet. Je ziet dit ook in de Russiche propaganda dat de "speciale operatie" als bedoeling heeft Oekraïne te denazificeren, wat voor veel westerse mensen totaal onlogich klinkt, bijvoorbeeld omdat de Oekraïense president Joods is, dus hoe kan hij een nazi zijn? Maar vanuit Russisch perspectief is het coherent. Maar het betekent ook dat Russen een heel andere betekenis geven aan het woord "nazi" dan wat in het westen gebruikelijk is. Daarom kan je niet zomaar stellen dat die kreet daadwerkelijk een nazi groet is.

Achtergrond informatie kan gevonden worden in deze twitter draad: https://threadreaderapp.com/thread/1503053699798769666.html
De schrijver, Kamil Galeev, zelf een Rus van een minderheidsgroep, schrijft heel erg interessante draden. Hij heeft o.a. voorspeld dat Rusland deze oorlog helemaal niet zou gaan winnen.

Oekraïne verwelkomde de nazi toen ze doortrokken naar Rusland en gooide bloemen over de nazi tanks uit. Dat is geschiedenis.

8 uur geleden zei Chaim:

Iemand plaatst een Nazi-groet aan een Jood. Dat is voldoende voor een permaban. Wat hij vervolgens bedoelde of dat hij daar bovenop ook nog een anti-semiet is, heeft daarbij geen relevantie. 

Dit is Europa. Hier mag je met alle etniciteiten en religies spotten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Oekraïne verwelkomde de nazi toen ze doortrokken naar Rusland en gooide bloemen over de nazi tanks uit. Dat is geschiedenis.

Dat was begrijpelijk in het licht van de toenmalige geschiedenis.  De Oekraïners waren net massaal uitgemoord door de Russen (Holmodor) en zagen de nazi's als bevrijders.  Erger dan de Russen konden de nazi's niet zijn, zo was de gedachte.  Achteraf bleken de nazi's en de Russen uit hetzelfde misdadige hout gesneden.

2 uur geleden zei Petra.:

 

Het zit trouwens al in het woord besloten; nadenken is wat anders dan voordenken. Waren we (de mensheid) wat beter in voordenken zouden we een hoop problemen voor zijn. 

 

Voordenken is een onmogelijkheid.  Tijd voor Kierkegaard: men leeft het leven voorwaarts en begrijpt het leven achterwaarts.  Ik wens Willempie het achterwaarts begrijpen toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Dat was begrijpelijk in het licht van de toenmalige geschiedenis.  De Oekraïners waren net massaal uitgemoord door de Russen (Holmodor) en zagen de nazi's als bevrijders.  Erger dan de Russen konden de nazi's niet zijn, zo was de gedachte.  Achteraf bleken de nazi's en de Russen uit hetzelfde misdadige hout gesneden.

Voordenken is een onmogelijkheid.  Tijd voor Kierkegaard: men leeft het leven voorwaarts en begrijpt het leven achterwaarts.  Ik wens Willempie het achterwaarts begrijpen toe.

Begrijpelijk? De nazi stonden gekend voor hun anti semitisme. Om dan als volk deze met open armen te ontvangen schept wel een plaatje he.

En toen hadden de nazi al veel grondgebied veroverd in Europa en waren ze al schuldig aan massamoord. De kampen waren pas later bekend. Maar er vielen al aardig wat doden tussenin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Beste broeders in Christus, eergisteren heb ik verzocht mijn account te beëindigen. Als reden heb ik opgegeven dat de atheïsten en hun onbeschaamdheid teveel ruimte krijgen op dit forum. Ik zie dat het nog steeds actief is dus wellicht is @sjako er nog niet aan toe gekomen. Ik wens jullie vrede, geloof en gezondheid toe. 

Als je hier niet wil komen, blijf dan gewoon weg. Waarom moet dat van anderen afhangen die jou de toegang onmogelijk maken?
Zulk kinderlijk jank-gedrag begrijp ik niet. Gedraag je toch al volwassene.
Nu geef je Sjako de schuld dat jij hier kan komen?
Ik geef hem groot gelijk dat hij je account zo laat.
Het is niet aan hem, maar aan jou.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Begrijpelijk? De nazi stonden gekend voor hun anti semitisme. Om dan als volk deze met open armen te ontvangen schept wel een plaatje he.

En toen hadden de nazi al veel grondgebied veroverd in Europa en waren ze al schuldig aan massamoord. De kampen waren pas later bekend. Maar er vielen al aardig wat doden tussenin.

Perspectief. We doen in het westen graag of Hitler en de nazis het absolute kwaad zijn dat al het andere kwaad doet verbleken. Wel, verrassing, je hoeft geen nazi te zijn om massamoorden te plegen en Stalin was wat dat betreft net zo erg. De Oekraïners hebben zijn Holomodor in 1932–1933 ondergaan, waar naar schatting tussen de 2,5 en 7,5 miljoen Oekraïners stierven. Dit zijn getallen van dezelfde orde als Hitlers Holocaust, die veel later van start ging; pas in 1942 tijdens de Wannseeconferentie werd tot de zogenaamde "Endlösung der Judenfrage" besloten. Dat is dus na Juni 1941, toen Operatie Barbarossa van start ging. Deze aanval op de Sovjet Unie vond ook plaats voor de eerste experimenten met Zyklon B in Auschwitz, die ergens tussen eind augustus of begin september 1941 plaatsvonden.

Voor veel mensen is het logisch om te denken dat de vijand van hun vijand hun vriend is. Logisch dat Oekraïners de Duitsers met open armen onthaalden. Joden werden nog niet systematisch uitgeroeid; ik vind het niet verwonderlijk dat Oekraïners nog niet in de gaten hadden dat de Duitse terreur haast nog erger zou zijn dan de Russische. Finland ging overigens om dezelfde reden, de vijand van mijn vijand is mijn vriend, een alliantie met Duitsland aan en zeker niet om antisemitische motieven.

Ik wil verder Oekrainers niet vrijpleiten van antisemitisme tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar het is gewoon onzinnig om te beweren dat Oekraïners wegens antisemitisme de Duitsers met open armen ontvingen. De voornaamste reden is de wens zich vrij te worstelen aan de terreur van Stalin.

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je hier niet wil komen, blijf dan gewoon weg. Waarom moet dat van anderen afhangen die jou de toegang onmogelijk maken?
Zulk kinderlijk jank-gedrag begrijp ik niet. Gedraag je toch al volwassene.
Nu geef je Sjako de schuld dat jij hier kan komen?
Ik geef hem groot gelijk dat hij je account zo laat.
Het is niet aan hem, maar aan jou.

Gewoon negeren, joh. Dit soort afscheidsberichten zijn altijd een kreet om aandacht. Vaak blijven de mensen die dit soort berichten schrijven nog eeuwenlang op het forum hangen en reageren om zoveel mogelijk aandacht te krijgen totdat een moderator het zat wordt en de user bant. Dit tegen het zere been van de user, want hij/zij wil helemaal niet vertrekken van het forum, maar kickt op de aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei The Black Mathematician:

 

Perspectief. We doen in het westen graag of Hitler en de nazis het absolute kwaad zijn dat al het andere kwaad doet verbleken. Wel, verrassing, je hoeft geen nazi te zijn om massamoorden te plegen en Stalin was wat dat betreft net zo erg. De Oekraïners hebben zijn Holomodor in 1932–1933 ondergaan, waar naar schatting tussen de 2,5 en 7,5 miljoen Oekraïners stierven. Dit zijn getallen van dezelfde orde als Hitlers Holocaust, die veel later van start ging; pas in 1942 tijdens de Wannseeconferentie werd tot de zogenaamde "Endlösung der Judenfrage" besloten. Dat is dus na Juni 1941, toen Operatie Barbarossa van start ging. Deze aanval op de Sovjet Unie vond ook plaats voor de eerste experimenten met Zyklon B in Auschwitz, die ergens tussen eind augustus of begin september 1941 plaatsvonden.

Voor veel mensen is het logisch om te denken dat de vijand van hun vijand hun vriend is. Logisch dat Oekraïners de Duitsers met open armen onthaalden. Joden werden nog niet systematisch uitgeroeid; ik vind het niet verwonderlijk dat Oekraïners nog niet in de gaten hadden dat de Duitse terreur haast nog erger zou zijn dan de Russische. Finland ging overigens om dezelfde reden, de vijand van mijn vijand is mijn vriend, een alliantie met Duitsland aan en zeker niet om antisemitische motieven.

Ik wil verder Oekrainers niet vrijpleiten van antisemitisme tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar het is gewoon onzinnig om te beweren dat Oekraïners wegens antisemitisme de Duitsers met open armen ontvingen. De voornaamste reden is de wens zich vrij te worstelen aan de terreur van Stalin.

Gewoon negeren, joh. Dit soort afscheidsberichten zijn altijd een kreet om aandacht. Vaak blijven de mensen die dit soort berichten schrijven nog eeuwenlang op het forum hangen en reageren om zoveel mogelijk aandacht te krijgen totdat een moderator het zat wordt en de user bant. Dit tegen het zere been van de user, want hij/zij wil helemaal niet vertrekken van het forum, maar kickt op de aandacht.

Er is maar 1 perspectief he. Ze stonden buiten als de tanks door marcheerden en vierden feest.

Ik heb nooit gezegd dat hun bedoeling anti semitisch was. Maar dat ze het wel wisten dat den Duits een barbaars regime was. De Joden werden al wel uitgeroeid in kampen, dood door arbeid. Maar dat was niet geweten tot Rusland en Amerika op die kampen botste en het bekend maakten, wir haben das nicht gewusst.

Hitler streefde naar een derde rijk, deze generatie beleidmakers naar een vierde rijk waar de transhuman het nieuwe Arische ras is.

 

Bedenk de komende discriminatie eens wanneer algoritmes op AI het gros van het werk overnemen en integreeert in onze bloedeigen biologie.

Velen van ons zullen dat nog meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals, de Oekraïners hadden net de Holomodor ondergaan met een aantal slachtoffers in absolute aantallen van dezelfde orde van grote als de Holocaust, die nog niet op volle sterkte gaande was. Ik snap best dat Oekraïners de gok namen dat Hilter wellicht minder erg zou zijn dan Stalin. Uiteindelijk maakte het niets uit, of je nu door de kat of door de hond gebeten wordt, maar het is wel erg cru om te zeggen dat men dat toen al had moeten weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei The Black Mathematician:

Nogmaals, de Oekraïners hadden net de Holomodor ondergaan met een aantal slachtoffers in absolute aantallen van dezelfde orde van grote als de Holocaust, die nog niet op volle sterkte gaande was. Ik snap best dat Oekraïners de gok namen dat Hilter wellicht minder erg zou zijn dan Stalin. Uiteindelijk maakte het niets uit, of je nu door de kat of door de hond gebeten wordt, maar het is wel erg cru om te zeggen dat men dat toen al had moeten weten.

Iedereen wist het. Maar niemand wist tot welke extend. Ze wisten dat de nazi anti semitisch waren en ze verzamelde in de overwonnen gebieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Begrijpelijk? De nazi stonden gekend voor hun anti semitisme. Om dan als volk deze met open armen te ontvangen schept wel een plaatje he.

En toen hadden de nazi al veel grondgebied veroverd in Europa en waren ze al schuldig aan massamoord. De kampen waren pas later bekend. Maar er vielen al aardig wat doden tussenin.

In perspectief zien schept duidelijkheid.  De Russen hadden het Molotov-Ribbentrop Pact met de nazi's gesloten en Oekraïne had gezien in de periode vóór de inval van nazi-Duitsland in Oekraïne hoe Rusland delen van Polen en de Baltische staten bezette  en de winteroorlog met Finland was gestart.  Ook deze volkeren collaboreerden met de nazi's, maar dat was uit overlevingsdrang.   Als je moet kiezen uit twee kwaden, dan kies je het kwaad wat het minst schadelijk lijkt.

Het misdadige karakter van Rusland in 39-45 bleek ook wel toen Rusland Midden Europa 'bevrijdde'.   Volksverdrijvingen, plunderen, verkrachten, moorden, was het deel van de landen waar ze door heen trokken.  Polen die niks misdaan hadden werden gedwongen westwaarts te verhuizen, zodat Rusland traditie getrouw weer landjepik kon doen.  Rusland heeft midden Europa ook een halve eeuw bezet gehouden.  Het was Gorbatsjov die de gevangenis open deed.  De enige fatsoenlijke leider die Rusland de afgelopen eeuwen heeft gekend.

En nu zien we een herhaling van de geschiedenis. Rusland trekt verkrachtend, moordend, kinder-rovend en plunderend door Oekraïne.   De moderne NSB (FVD) keurt het nog goed ook.  Ook onder het Nederlandse volk zijn altijd collaborateurs met het kwaad geweest.

 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hopper:

In perspectief zien schept duidelijkheid.  De Russen hadden het Molotov-Ribbentrop Pact met de nazi's gesloten en Oekraïne had gezien in de periode vóór de inval van nazi-Duitsland in Oekraïne hoe Rusland delen van Polen en de Baltische staten bezette  en de winteroorlog met Finland was gestart.  Ook deze volkeren collaboreerden met de nazi's, maar dat was uit overlevingsdrang.   Als je moet kiezen uit twee kwaden, dan kies je het kwaad wat het minst schadelijk lijkt.

Het misdadige karakter van Rusland in 39-45 bleek ook wel toen Rusland Midden Europa 'bevrijdde'.   Volksverdrijvingen, plunderen, verkrachten, moorden, was het deel van de landen waar ze door heen trokken.  Polen die niks misdaan hadden werden gedwongen westwaarts te verhuizen, zodat Rusland traditie getrouw weer landjepik kon doen.  Rusland heeft midden Europa ook een halve eeuw bezet gehouden.  Het was Gorbatsjov die de gevangenis open deed.  De enige fatsoenlijke leider die Rusland de afgelopen eeuwen heeft gekend.

En nu zien we een herhaling van de geschiedenis. Rusland trekt verkrachtend, moordend, kinder-rovend en plunderend door Oekraïne.   De moderne NSB (FVD) keurt het nog goed ook.  Ook onder het Nederlandse volk zijn altijd collaborateurs met het kwaad geweest.

 

All warfare is based on deception.

De overwinnaar bepaalt de geschiedenis.

Ik geloof niets meer van wat de tv mij voorkauwt te denken. De annexatie van de Krim heeft veel invloed gespeeld in deze oorlog, maar daar horen we niets van omdat dat te diep binnen onze boezem tast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

All warfare is based on deception.

De overwinnaar bepaalt de geschiedenis.

Ik geloof niets meer van wat de tv mij voorkauwt te denken. De annexatie van de Krim heeft veel invloed gespeeld in deze oorlog, maar daar horen we niets van omdat dat te diep binnen onze boezem tast.

Geschiedenis is geen kwestie van de TV.  Geschiedenis is een kwestie van jezelf correct informeren.  Wat ik hierboven schrijf was al bekend voordat TV gemeengoed was.

De mens die zichzelf als een redelijk mens beschouwt heeft jegens zichzelf de plicht om zich te informeren over de omgeving waarin hij leeft, anders dan is hij zichzelf te kwader trouw.  Zo heb ik zelf in het verleden met ooggetuigen uit de oorlog gesproken.  Zowel aan de kant van de nazi's als aan de andere kant.

Uiteraard heeft de annexatie van de Krim invloed gehad, de Oekraïne oorlog is al in 2014 begonnen.  Maar de appeasement politiek van het westen was een herhaling van de Chamberlain vertoning uit de jaren 30.  Nooit zal appeasement politiek werken bij een wrede autocraat, dat was bij Hitler zo en dat is bij Poetin ook zo.

Dus ja, het westen valt wel degelijk wat te verwijten.  Net zoals we in '39 Tsjechoslowakije lieten vallen , lieten we Oekraïne in '14 vallen.  Deze oorlog had voorkomen kunnen worden als het westen doortastender was geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Geschiedenis is geen kwestie van de TV.  Geschiedenis is een kwestie van jezelf correct informeren.  Wat ik hierboven schrijf was al bekend voordat TV gemeengoed was.

De mens die zichzelf als een redelijk mens beschouwt heeft jegens zichzelf de plicht om zich te informeren over de omgeving waarin hij leeft, anders dan is hij zichzelf te kwader trouw.  Zo heb ik zelf in het verleden met ooggetuigen uit de oorlog gesproken.  Zowel aan de kant van de nazi's als aan de andere kant.

Uiteraard heeft de annexatie van de Krim invloed gehad, de Oekraïne oorlog is al in 2014 begonnen.  Maar de appeasement politiek van het westen was een herhaling van de Chamberlain vertoning uit de jaren 30.  Nooit zal appeasement politiek werken bij een wrede autocraat, dat was bij Hitler zo en dat is bij Poetin ook zo.

Dus ja, het westen valt wel degelijk wat te verwijten.  Net zoals we in '39 Tsjechoslowakije lieten vallen , lieten we Oekraïne in '14 vallen.  Deze oorlog had voorkomen kunnen worden als het westen doortastender was geweest.

Ik bedoelde eerder de resolutie die ongeldig was en niet de annexatie eerder. De annexatie is daarvan een gevolg.

TV bepaalt nu de geschiedenis van later. De TV in van het oosten schrijft nu geschiedenis en de tv van het westen. Wie daar later de dominerende kracht in de wereld is, diens versie wordt officieel. De tv is maar een medium van een georganiseerde staat daarachter om massa aandacht te krijgen.

Oorlog is nooit te voorkomen waar grote belangen spelen. Oorlog is vaak moedwilig om uit de assen en een nieuwe wereld orde te hervormen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Als dat je reden is, dan is het uit kritiek op het handelen van Sjako. Had je de onbeschaamdheden van die atheïsten wel gemeld ? Anders misschien alsnog doen. En zo wel.. dan vond Sjako hun uitlatingen kennelijk niet onbeschaamd of niet onbeschaamd genoeg om er wat mee te doen. 

Probleem als moderator is dat je het niet goed doet. Als ik ingrijp dan wordt er gezegd dat ik ze snoer de mond snoer. Ik vind ook dat er te vrijpostig wordt gedaan door atheïsten. Misschien ga ik hier toch wat harder ingrijpen. Ik vind het heel lastig dat en goede forummei als @Hermanos2 weggaat doordat hij zich hier niet meer veilig voelt. Dat is ook het nadeel van een vrij toegankelijk platform als Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

In perspectief zien schept duidelijkheid.

De mens die zichzelf als een redelijk mens beschouwt heeft jegens zichzelf de plicht om zich te informeren over de omgeving waarin hij leeft, anders dan is hij zichzelf te kwader trouw. 

Nooit zal appeasement politiek werken bij een wrede autocraat, dat was bij Hitler zo en dat is bij Poetin ook zo.

Net zoals we in '39 Tsjechoslowakije lieten vallen, lieten we Oekraïne in '14 vallen. 

Rusland trekt verkrachtend, moordend, kinder-rovend en plunderend door Oekraïne.  

Je brengt 100% oorloghitserij. Dat laatste deed zelfs Hitler niet. En die oorloghitserij weer wel. En waarom hebben we ook al weer onszelf laten vallen in 1940??? Omdat ons leven ons liever was dan tot de laatste burger gedood te worden. En waarom lieten we de Joden vallen? Omdat we nooit ons leven offeren voor het minder goed behandeld worden van een allochtoon gedacht volk.

Maar bij Hopper is het tij gekeerd! Principe boven alles!! Amen!! Maar, welk principe verdedig je hier eigenlijk? Leve de revolutie!! Weg met de Russen!! Vechten voor soevereiniteit, grond en historische claims! Wat is daar anders, denk je, dan bij die anderen? Zijn niet alle stammenoorlogen op die principes gegrondvest? Ik zie geen verschil. Ik zie slechts boze geesten, die alle ruimte krijgen over de zichzelf homo sapiens noemende bombastische blaaskaken, die zich op de borst kloppend roepen dat ze zo helder denken en zien, zichzelf met die woorden  beschuldigende voor zover ze er zelf van afwijken, of er in het geheel niet in zijn.

32 minuten geleden zei sjako:

Probleem als moderator is dat je het niet goed doet

Nee, probleem is juist als je te goed je best doet. Dat gaat fout. Vrouwe Justitia heeft niet voor niets een blinddoek. Persoonlijke omstandigheden en verzachtende omstandigheden horen niet in een beslissing van recht. En een neigend oor al helemaal niet. Kijk zuiver naar de klacht: klopt het dat Willempie Nazisme of geweld propageert? Nee, hij ageert er tegen. Klopt het dat hij zoekt te kwetsen? Jazeker, hij probeert de kwetser met gelijke munt terug te betalen. Was dat persoonlijk? Geen idee, maar de reactie was één op één inhoudelijk verbonden met de reactie ervoor. Klopt het dat er impertinente zaken staan? Zo ja, gooi die zaken dan in de ban. De persoon bannen en die zaken laten bestaan, is twee keer mis. Wees niet bang voor reacties. Maar wees bang om uit je eigen fundamenten te rollen.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaan we hier gewoon vrolijk door met die discussie omtrent de Russische gedachten aangaande Oekraïne? Daar is reeds een draadje voor.

Dat de Russen beweren dat ze Oekraïne de-nazificeren en de-satanificeren, terwijl ze moordend, verkrachtend en martelend een ander land rondtrekken en deze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid bij een klein aantal leden hier blijkbaar aanhangers hebben, maakt nergens dat iemand een Nazi-video aan een Jood mag posten. Een permaban zou meer dan verdiend zijn, maar ik heb evenmin een probleem met een ban van drie maanden. Het geeft een veilig gevoel dat de moderatie hier dit soort zaken niet accepteert -- daar ben ik blij om. Een dikke pluim voor de moderatie hier 👍

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/onze-populistische-cyclus

Citaat

Om inzicht te krijgen in deze problematiek moeten we eerst circa twee en een half millennia terug in de tijd. Zoals veel mensen weten begon toen met Socrates in het oude Athene de Westerse filosofie zoals wij die nu kennen. Het is echter minder algemeen bekend hoe en waarom dit eigenlijk het geval was. Socrates begon destijds namelijk niet zomaar in het wilde weg moeilijke vragen aan zijn medestadbewoners te vragen. Integendeel, hij zette zich af tegen een specifieke maatschappelijke trend die hij als zeer problematisch zag, namelijk de opkomst van de sofisten. Dit waren rondreizende leraren die zich specialiseerden in de retorica, de kunst van het spreken. In ’s werelds eerste democratie was dit uiteraard een zeer belangrijke vaardigheid. Het probleem was echter dat deze sofisten vrij weinig waarde hechtte aan de waarheid, en in veel gevallen überhaupt niet geloofden in zoiets als een objectieve waarheid waaraan een spreker zich zou moeten conformeren.

In dit artikel wordt uitgelegd waarom mensen gevoelig zijn voor 'sofisten'.  Hedendaagste volksmenners zijn 'sofisten' en een deel van de mensheid is daar gevoelig voor.  Complotdenkers zijn gevoelig voor retorisch begaafde mensen zoals Hitler en Poetin.   Dit speelde 2500 jaar terug al in Griekenland en anno 2023 nog steeds.  Dat bewijst dat er op zich niks aan te doen is.   Maar als forum dien je wel verschoond te blijven van dit soort invloeden.  Dat gezegd hebbende conflicteert dit weer met de vrijheid van meningsuiting.  Ook complotdenkers hebben het recht om op dit forum hun mening te schrijven, ook al is dat rechtstreeks uit Kremlin propaganda afkomstig.  Maar wat mij betreft wordt er een scherpe grens getrokken bij nazi-propaganda zoals het filmpje van Willempie.  Waarom?  Een filmpje is geen mening en valt derhalve niet onder vrijheid van meningsuiting.

Citaat

Aan het gemak waarmee populisten de bevindingen van deze tradities aan hun laars lappen en met “alternatieve feiten” komen kunnen we echter al merken dat dit niet een principe is wat demogogen als Wilders, Baudet en Van der Plas erg hoog in het vaandel hebben staan.

Het enige wat je kunt doen met die eeuwige 'alternatieve feiten' is een correcte weergave van de zaken geven.   Heb nooit de illusie dat je complotdenkers kunt 'bekeren'.  Zoals dit artikel aantoont is het van alle tijden en alle landen.   Ga nooit de strijd aan met een complotdenker, want dan voedt je de 'alternatieve feiten'.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopper jij moet eens een keer ophouden met je dom gezever over dingen die te hoog gegrepen zijnvoor jou, complotmensen, tenminste zoals jij ze noemt zijn alleen  gevoelig voor waarden en logische uitkomsten, je zet jezelf voor joker hier met je gedrag, misselijk.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hopper:

Heb nooit de illusie dat je complotdenkers kunt 'bekeren'.

Dat is een suf contradictio in terminis. Het zijn complotgelovigen en goedgelovigen.

En alleen nuchterdenkers onderscheiden complotten en domme waarheid en dom geloof en redelijke geloofwaardigheid en redeloze domheid.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo goed als van het begin af hebben de complotters in verreweg de meeste geschilpunten achteraf gelijk, dit onder de meest zieke tegenstand,  geen krimp gaven zij en ik ook niet in de Corona idioterie, en we hebben gelijk gekregen in bijna alles, niet zo bijzonder als je gewoon je normale verstand gebruikt.

Wat is de bedoeling verder nu hier lopen dreinen en zieken, ik sta er niet op te wachten.

Begrijp goed ik ben ook niet in alles met de complotters eens maar wat de gevestigde orde ervan maakt is zo een ongelooflijke janboel, er moet wel een tegenwicht komen, wie wind zaait zal storm oogsten

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Probleem als moderator is dat je het niet goed doet. Als ik ingrijp dan wordt er gezegd dat ik ze snoer de mond snoer. Ik vind ook dat er te vrijpostig wordt gedaan door atheïsten. Misschien ga ik hier toch wat harder ingrijpen. Ik vind het heel lastig dat en goede forummei als @Hermanos2 weggaat doordat hij zich hier niet meer veilig voelt. Dat is ook het nadeel van een vrij toegankelijk platform als Credible.

Laat mijn account maar gewoon zoals het is Sjako. Ik wilde gewoon een zichtbaar voorbeeld stellen. Ik begrijp dat jij altijd in een spagaat staat wat betreft het modereren. Ik dank je voor het in stand houden van het forum. Ik zie jou als broeder in Christus. Net zoals alle andere gelovigen. JG of katholiek of protestant of wat dan ook, boeit mij niet. Dat is aan Christus. Hij zit op de oordeelstoel.

Toch een punt van kritiek. Ik vind het ontoelaatbaar welke bewoordingen sommigen hier gebruiken. Dan doel ik vooral op Noppert die rechtuit beledigend is. Hij moet hier echt verdwijnen. DBI is de slang die sneaky iedereen voor dom uitmaakt. En iemand zoals Chaim heeft hier ook niets te zoeken. Alleen maar haatzaaiende posts, met een duidelijk antichristelijke missie. Continu dezelfde boodschap. Daarop mag veel harder gemodereerd worden. Want ik merk bij mezelf dat ik dan niet meer in staat ben om op de feiten te reageren maar met gelijke munt terug betaal (Noppert). Bij een scheldforum is niemand gebaat. Daarom komen er ook geen nieuwe leden bij. Die zijn nog niet forum verslaafd en blijven liever in de echte wereld. Hoe wijs.

Ik zie graag dat onze broeder Willempie weer terug komt. Zijn hart zit op de juiste plek. Ook hier een punt van kritiek. Willempie zou moeten stoppen met het neerhalen van het WTG. Hij heeft zijn punt gemaakt. Dat hoeft niet continu herhaald te worden. Geen denominatie is perfect. Willempie houdt van Israël en het Joodse gelovige volk. Het zal hem pijn doen om geband te worden als antisemiet. Want dat is hij zeker niet. 
Nogmaals dank aan Sjako die de kar in zijn eentje moet trekken. 
 

Als iemand problemen heeft met JG dan stuur maar een briefje naar het hoofdkantoor. Sjako maakt de regels niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid