Spring naar bijdragen

Jezus; de eerstgeborene van talloze zusters en broeders.


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei sjako:

Er staat dus nergens “tijdelijk’. Een deel van Israël is ongevoelig geworden. Doordat dit ongevoelige deel vervangen wordt door ‘heidense’ takken, zal heel het geestelijke Israël gered worden. Er staat notabene ‘tot het volledige aantal heidenen is binnengekomen’ . En dat wordt mogelijk gemaakt door de redder uit Sion, Jezus Christus. 
Deze tekst bevestigt dus mijn visie. 
 

Je verdraait de bijbel. Er staat niet dat ze vervangen worden. En een beetje Nederlands: er staat “totdat”, hoe tijdelijk wil je het hebben ? Als de volheid de pr heidenen er is, zal de ongevoeligheid voorbij zijn.

Deze tekst haalt dus je visie gewoon onderuit. Je maakt er weer andere dingen van dan dat er staat. De eigen theologie gaat boven de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 308
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit durf ik wel te betwijfelen. Als Paulus de apostelen zou hebben bedoeld dan zou hij ook wel het woord 'apostelen' hebben gebruikt (G652_ἀπόστολος). Dit woord gebruikt hij diverse keren maar niet in

Als de apostelen worden bedoeld dan is het wel een heel selectief gezelschap vind je niet? Dan heeft het ook geen zin om überhaupt nog in Jezus te geloven, aangezien er dan maar twaalf plus een paar (

De brieven werden niet gericht aan een selecte groep van 144.000 vrijgezelle mensen die nog nooit seks hadden gehad. Ze werden geschreven aan gemeenschappen van christenen in diverse steden. Sommige v

1 uur geleden zei HJW4:

Maar als ik er aan denk, denk ik aan een geestelijke wereld. Geen lichamen die eindeloos maar rondrennen.

Ja, dat is nu juist het probleem. Jesaja zegt iets heel anders. Jesaja 65:21 Er zal in die plaats geen baby meer zijn die maar een paar dagen leeft en ook geen oude man die zijn dagen niet volmaakt.  Want een honderdjarige die sterft zal bezien worden als nog maar een jongen en de zondaar zal vervloekt worden, ook al is hij honderd jaar oud.  21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.  22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

De opsomming van de stammen correspondeert niet met de opsomming zoals die in het OT staat. 2 stammen wijken af.

Dus 10 kloppen er. De Joodse stammen worden genoemd. De 144.000 zijn dus joden. Wie is de geestelijke stam van Gad dan ?
Openbaringen 7 is helder: eerst joden en daarna de grote schare uit de natiën en talen. Dus de andere volkeren.

24 minuten geleden zei sjako:

Broeders, om te voorkomen dat jullie wijs worden in je eigen ogen, wil ik dat jullie op de hoogte zijn van dit heilige geheim: Israël werd gedeeltelijk ongevoelig,

Romeinen 9:6 Maar het is niet zo dat het woord van God gefaald heeft. Want niet allen die van Israël afstammen, zijn ook echt ‘Israël’.  7 Ook zijn ze niet allemaal kinderen omdat ze Abrahams nageslacht zijn, want: ‘Wat je nageslacht genoemd zal worden, zal via Isaäk zijn.’  8 Dat wil zeggen: de natuurlijke afstammelingen zijn niet echt de kinderen van God, maar de kinderen van de belofte worden als het nageslacht gerekend. 

Ga je nu beweren dat er een tijdelijke ongevoeligheid komt over het geestelijke Israël tot de volheid heidense is binnen gegaan ?
Krommer dan dat wordt het niet.

15 minuten geleden zei sjako:

En waar is Thuis? Adam en Eva kregen de aarde om te bewonen, niet de hemel.

Als jij eeuwig op de aarde wilt wonen, be my guest. Mij niet gezien. 

12 minuten geleden zei sjako:

Ja, dat is nu juist het probleem. Jesaja zegt iets heel anders. Jesaja 65:21 Er zal in die plaats geen baby meer zijn die maar een paar dagen leeft en ook geen oude man die zijn dagen niet volmaakt.  Want een honderdjarige die sterft zal bezien worden als nog maar een jongen en de zondaar zal vervloekt worden, ook al is hij honderd jaar oud.  21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.  22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen

 

Ik wens je heel veel plezier. Maar na 300 miljoen jaar zul je toch wel eens een keer wat anders willen. Ik moet er nu al niet aan denken om huizen te bouwen, wijngaarden te planten en dat 300 miljoen jaar lang. Vreselijk.

43 minuten geleden zei Monachos:

 

@sjako vind je het niet op z'n minst opmerkelijk dat alleen de NWV er zo'n afwijkende woordkeuze op nahoudt?

Als je geloof afwijkt van de bijbel heb je de keuze: geloof je de bijbel of stel je je eigen geloof daarboven. De JG kiezen duidelijk voor het tweede.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei HJW4:

Lucas 23 vers 43 wordt ook aangepast. Er staat: ik zeg u, heden zult gij met mij in het paradijs zijn.

Dat is niet aangepast. Er zijn meerdere vertalingen zo en deze is ook veel logischer. Grieks kent geen komma. Dus door de komma op de juiste plek te zetten wordt het veel duidelijker. Jezus ging heden niet naar het paradijs, dus ook de twee rovers niet. Jezus ging naar het Graf, oftewel Hades. En daar bleef Hij drie dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Breuk:

Waarom wijken 2 stammen af?  
Exegese, exegese, exegese zei Karl Barth al.

Ook hulp van theoloog Tom Naastepad:

Hij denkt dat Johannes de naam Manasse (naast Jozef) er perse in wilde hebben, omdat deze werd achtergesteld in de hele TeNaCh en offerde Dan daarvoor op.  
Dit dan ook weer als eerherstel voor Ezau (en zo worden de heidenen alsnog opgenomen).   
Ik vind het erg vergezocht…

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Monachos:

vind je het niet op z'n minst opmerkelijk dat alleen de NWV er zo'n afwijkende woordkeuze op nahoudt?

Net zal zijn reden hebben. Ik moet wat graven waarom het zo vertaald is.

1 minuut geleden zei Breuk:

Dit dan ook weer als eerherstel voor Ezau (en zo worden de heidenen alsnog opgenomen).   
Ik vind het erg vergezocht…

Daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben. Die twee afwijkende stammen vertegenwoordigen de ‘heidenen’. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat is niet aangepast. Er zijn meerdere vertalingen zo en deze is ook veel logischer. Grieks kent geen komma. Dus door de komma op de juiste plek te zetten wordt het veel duidelijker. Jezus ging heden niet naar het paradijs, dus ook de twee rovers niet. Jezus ging naar het Graf, oftewel Hades. En daar bleef Hij drie dagen.

Hij kan moeilijk zeggen: ik zeg u morgen, ….   Of ik zeg u over 1000 jaar, ….

Het is onlogisch Sjako.

3 minuten geleden zei sjako:

Net zal zijn reden hebben. Ik moet wat graven waarom het zo vertaald is.

Daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben. Die twee afwijkende stammen vertegenwoordigen de ‘heidenen’. 

En die mogen meedoen, niet de boel overnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Dat is niet aangepast. Er zijn meerdere vertalingen zo en deze is ook veel logischer. Grieks kent geen komma. Dus door de komma op de juiste plek te zetten wordt het veel duidelijker. Jezus ging heden niet naar het paradijs, dus ook de twee rovers niet. Jezus ging naar het Graf, oftewel Hades. En daar bleef Hij drie dagen.

En alleen jullie hebben dat door en voor de rest niemand ?
Het is niet veel logischer, het past beter bij jouw theologie. 
Daarom wordt de bijbeltekst gewoon aangepast. Het gebeurt bij de JG’s vaker. En zo laat je de bijbel buikspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW4:

Als je niet gelooft dat je direct naar het paradijs gaat, is er een probleem.

Nogmaals die komma staat niet in het origineel. Waar je die komma zet is aan de vertaler. En de komma zoals die in de NWV staat is veel logischer en ook in harmonie met de rest van de Bijbel. De opstanding heeft nog niet plaatsgevonden. Die gebeurt pas bij Jezus wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Breuk:

Ook hulp van theoloog Tom Naastepad:

Hij denkt dat Johannes de naam Manasse (naast Jozef) er perse in wilde hebben, omdat deze werd achtergesteld in de hele TeNaCh en offerde Dan daarvoor op.  
Dit dan ook weer als eerherstel voor Ezau (en zo worden de heidenen alsnog opgenomen).   
Ik vind het erg vergezocht…

Theoloog van der Laan denkt dat de schrijver expliciet Dan en Efraim weglaat omdat deze een niet zo’n goede rol hebben gespeeld.   
Ook weer niet heel overtuigend…

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Net zal zijn reden hebben. Ik moet wat graven waarom het zo vertaald is.

Hoe kom je erbij dat die twee stammen de heidenen vertegenwoordigen ? Welke tekst zegt dat ?

En als dat zo is, en het gaat over 144.000 mensen dan zijn dat in dat geval dus 120.000 joden en 24.000 heidenen.

4 minuten geleden zei sjako:

Nogmaals die komma staat niet in het origineel. Waar je die komma zet is aan de vertaler. En de komma zoals die in de NWV staat is veel logischer en ook in harmonie met de rest van de Bijbel. De opstanding heeft nog niet plaatsgevonden. Die gebeurt pas bij Jezus wederkomst.

Kortom: de komma verplaatsen past beter bij jullie theologie en die is leidend, niet de bijbel. 

 

4 minuten geleden zei sjako:

Nee hoor, want er zijn meerdere vertalingen die het zo vertalen. Maar ik denk dat de broeders het heel helder zien. Dat is met zoveel zaken. 

Noem eens een paar vertalingen die het ook zo vertalen ?
Uiteraard denk je dat de broeders het helder zien, je toekomst hangt ervan af. Niet veel keuze.

De laatste zinnen zijn wel drogredenen.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Inderdaad. En Johannes schrijft daar niet voor een kleine, selecte groep maar voor alle gelovigen. Hij heeft het over het ontvangen van de Heilige Geest. Die is er voor alle gelovigen. 

Als je Openbaring erbij neemt gaat het wel degelijk om een selecte groep. Openbaring 20:6 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Dus gezalfden, want dat zijn koningen en priesters, zijn de eerstelingen en zijn de personen van de eerste opstanding (in de hemel) wanneer Jezus begint te regeren, dus aan het einde van tijden der heidenen wanneer er weer een koning uit de lijn van David op Gods troon zit en dat is Jezus Christus.

7 minuten geleden zei HJW4:

Kortom: de komma verplaatsen past beter bij jullie theologie en die is leidend, niet de bijbel. 

Niet verplaatsen, maar op de goede plek zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Breuk:

Hij kan moeilijk zeggen: ik zeg u morgen, ….   Of ik zeg u over 1000 jaar, ….

Het is onlogisch Sjako.

En die mogen meedoen, niet de boel overnemen.

Correct.

En mbt het overnemen: Lucas 14: 7-11.

De mensen die vooraan aan tafel gaan zitten kunnen wel eens naar achteren gezet worden tot eigen schande. Want wie zichzelf verhoogt, die zal vernederd worden.

8 minuten geleden zei sjako:

Niet verplaatsen, maar op de goede plek zetten.

Op de plek zetten die jullie theologie nodig heeft. En zo laat je de bijbel buikspreken. Welke andere vertalingen zijn er die het ook zo vertalen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei HJW4:

Noem eens een paar vertalingen die het ook zo vertalen ?

De door J. B. Rotherham vertaalde Emphasised Bible stemt met de interpunctie in de Nieuwe-Wereldvertaling overeen. In een voetnoot bij Lukas 23:43 zegt de Duitse bijbelvertaler L. Reinhardt: „De interpunctie die tegenwoordig [door de meeste vertalers] in dit vers wordt gebruikt, is ongetwijfeld onjuist en strijdig met het hele denken van Christus en de boosdoener. . . . [Christus] verstond onder het paradijs beslist geen onderafdeling van het dodenrijk, maar veeleer het herstel van een paradijs op aarde.”

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

De door J. B. Rotherham vertaalde Emphasised Bible stemt met de interpunctie in de Nieuwe-Wereldvertaling overeen. In een voetnoot bij Lukas 23:43 zegt de Duitse bijbelvertaler L. Reinhardt: „De interpunctie die tegenwoordig [door de meeste vertalers] in dit vers wordt gebruikt, is ongetwijfeld onjuist en strijdig met het hele denken van Christus en de boosdoener. . . . [Christus] verstond onder het paradijs beslist geen onderafdeling van het dodenrijk, maar veeleer het herstel van een paradijs op aarde.”

Twee mensen die dus hetzelfde doen: de bijbel aanpassen aan de eigen theologie. Reinhardt is er duidelijk in: hij gelooft het niet en past het dus aan. Even googelen op Rotherham en je komt hetzelfde tegen.

Alle officiële le vertalingen komen er niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Breuk:

Hij kan moeilijk zeggen: ik zeg u morgen, ….   Of ik zeg u over 1000 jaar, ….

Het is onlogisch Sjako.

Psalm 95:7 bijv Want hij is onze God, en wij zijn het volk van zijn weide en de schapen van zijn hand. Heden, indien GIJ naar zíȷ́n stem luistert,

Het is dus om nadruk te leggen op de belofte dat ze bij Hem in het paradijs zullen zijn wanneer die tijd aanbreekt.

3 minuten geleden zei HJW4:

Reinhardt is er duidelijk in: hij gelooft het niet en past het dus aan. Even googelen op Rotherham en je komt hetzelfde tegen.

Je wilt het gewoon niet aannemen. Een goede theoloog overziet het geheel en door de komma goed te plaatsen krijg je een zin die in harmonie is met de rest van de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Als je Openbaring erbij neemt gaat het wel degelijk om een selecte groep. Openbaring 20:6 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Dus gezalfden, want dat zijn koningen en priesters, zijn de eerstelingen en zijn de personen van de eerste opstanding (in de hemel) wanneer Jezus begint te regeren, dus aan het einde van tijden der heidenen wanneer er weer een koning uit de lijn van David op Gods troon zit en dat is Jezus Christus.

Niet verplaatsen, maar op de goede plek zetten.

Ik vraag me altijd af waarom mensen altijd zo de standpunten van hun kerk of in dit geval sekte moeten verdedigen. Kun jij het nooit oneens zijn met de officiële standpunten van de JG?    
Ik hoop toch echt dat je dat hebt anders ben je wel heel erg onder de invloed van het genootschap.  
 

Ik ben het niet met alle zaken binnen de PKN eens (bv de doopvisie).

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Je wilt het gewoon niet aannemen. Een goede theoloog overziet het geheel en door de komma goed te plaatsen krijg je een zin die in harmonie is met de rest van de Bijbel.

Slecht argument en een drogreden. “ een goede theoloog” is alleen bedoeld om andersdenkende en bij voorbaat uit te sluiten. Iedereen die anders denkt is dan geen goede theoloog. Het is een trucje wat je vaker toepast.

Nee, je krijgt dan een zin die in lijn is met je vooropgezette theologie. Confirmation bias heet dat: niet zoek naar de waarheid maar naar de bevestiging van het eigen gelijk.

Op de site van OnlytrueGod.org staat hier iets over en dan blijkt dat Rotherham het “this day” tussen twee komma’s zet en erbij vermeldt dat men zelf moet bepalen hoe men het leest. Het is dus niet correct dat je stelt dat hij de komma op dezelfde plek zet als jij.

Op de site worden ook de JG genoemd en ook daar wordt aangegeven dat de JG dat doen om de vooropgezette theologie zo weer te geven.

De site noemt ook Reinhardt. Verder niets of niemand. Dus we houden de JG over, Rotherham die niet dat doet wat jij hier stelt en Reinhardt die geen eigen bijbelvertaling heeft.

Kortom: er is maar 1 bijbelvertaling die de komma zo plaatst en dat zijn jullie. Voor de rest zet iedereen de komma op de plek waar die hoort.

Op de logische plek. Jullie denken het dus idd beter te weten dan iedereen. 
Precies zoals ik al stelde. De broeders zien het niet goed, ze laten de bijbel buikspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Breuk:

Ik vraag me altijd af waarom mensen altijd zo de standpunten van hun kerk of in dit geval sekte moeten verdedigen. Kun jij het nooit oneens zijn met de officiële standpunten van de JG?    
Ik hoop toch echt dat je dat hebt anders ben je wel heel erg onder de invloed van het genootschap.  

Als iemand binnen de JG een afwijkend standpunt verkondigt wordt er door de organisatie ingegrepen. Volharden in de afwijking leidt tot uitstoting. De keuze is niet reuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

@sjako zitten er ook vrouwen/zusters tussen de 144.000?

Openbaring 14:4 Zij zijn het die niet met vrouwen bevlekt zijn, want zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam.
 

Zijn dit nu dezelfden als in hoofdstuk 7 (het lijkt wel of hoofdstuk 7 ook een soort eindhoofdstuk was en men daarna weer doorging). 
Dat maagdelijke zal de JG ook wel geestelijk opvatten (Hopper zeker).    
En alleen mannen? Ik kies voor de grote schare…

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei sjako:

Psalm 95:7 bijv Want hij is onze God, en wij zijn het volk van zijn weide en de schapen van zijn hand. Heden, indien GIJ naar zíȷ́n stem luistert,

Het is dus om nadruk te leggen op de belofte dat ze bij Hem in het paradijs zullen zijn wanneer die tijd aanbreekt.

Je wilt het gewoon niet aannemen. Een goede theoloog overziet het geheel en door de komma goed te plaatsen krijg je een zin die in harmonie is met de rest van de Bijbel.

Inhoudelijk ben ik het lang niet met alles wat je schrijft eens, maar ik denk dat de JG wat betreft het Comma Johanneum gelijk hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei sjako:

Dit gaat over het geestelijke Israël. In Openbaring 14:3 wordt het volgende over de 144.000 gezegd:

Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.  4 Zij zijn het die zich niet met vrouwen hebben verontreinigd — ze zijn maagden. Zij zijn het die het Lam blijven volgen waar hij ook naartoe gaat. Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam.  5 In hun mond werd geen bedrog gevonden, ze zijn zonder smet.

Dus hier staat specifiek dat de 144.000 uit de mensheid zijn gekocht, dus niet perse uit Israël. Het zijn dus eerstelingen voor God en het Lam. Paulus legt ook geregeld uit dat het niet aan je afkomst ligt dat je een echt Israëliet bent. Galaten 6:15 en 16 is daarin het duidelijkst.

Want het maakt niet uit of je besneden bent of niet — een nieuwe schepping, daar gaat het om.  16 Allen die volgens deze gedragsregel leven, wens ik vrede en barmhartigheid toe. Zij zijn het Israël van God.

Op 29-11-2023 om 06:19 zei Petra.:

Dus die 144.000 die verzegeld zijn, betreft nakomelingen uit de 12 stammen. 

Nee dus.

Hi Sjako, 

.Er staat toch letterlijk in * Openbaring 7: Dat er 144.000 waren verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. 12.000 per stam. 

Vervolgens staat er Openbaringen 14. Dat die verzegelden van die stammen dus zonder smet of bedrog zijn en maagd. 

 

* "Openbaring 7:4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
5. Uit de stam Juda waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Ruben waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Gad waren er twaalfduizend verzegeld,
6. uit de stam Aser waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Naftali waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Manasse waren er twaalfduizend verzegeld,
7. uit de stam Simeon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Levi waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Issaschar waren er twaalfduizend verzegeld,
8. uit de stam Zebulon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Jozef waren er twaalfduizend verzegeld, en uit de stam Benjamin waren er twaalfduizend verzegeld."

 

8 uur geleden zei Monachos:

@sjako zitten er ook vrouwen/zusters tussen de 144.000?

Als je Sjako's lijn volgt.. dan volgt ie Paulus en doet het er niet toe of iemand besneden is, of Grieks of Joods, of slaaf of vrouw of man.. iedereen is gelijk in Christus. 

Als ik dit zo lees, maken vrouwen juist de meeste kans!

In de regel zijn vrouwen niet besneden, niet bevlekt met vrouwen, én je kan als vrouw zelfs getrouwd zijn en een kind krijgen en maagd zijn. (Maria). 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Er staat toch letterlijk in * Openbaring 7: Dat er 144.000 waren verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. 12.000 per stam. 

Lees nu eens terug wat hiervoor is geschreven wie Israël NU is. 

1 uur geleden zei Petra.:

Als je Sjako's lijn volgt.. dan volgt ie Paulus en doet het er niet toe of iemand besneden is, of Grieks of Joods, of slaaf of vrouw of man.. iedereen is gelijk in Christus. 

Precies, en dan behoor je tot het Israël van God. De Bijbel in gewone taal zegt ‘als je zo leeft, hoor je bij Gods volk.

1 uur geleden zei Petra.:

Als ik dit zo lees, maken vrouwen juist de meeste kans!

Iedereen maakt evenveel kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Als je Openbaring erbij neemt gaat het wel degelijk om een selecte groep. Openbaring 20:6 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

De brieven werden niet gericht aan een selecte groep van 144.000 vrijgezelle mensen die nog nooit seks hadden gehad. Ze werden geschreven aan gemeenschappen van christenen in diverse steden. Sommige van die gemeenten bestonden uitsluitend uit Joden, andere voornamelijk uit heidenen en weer andere uit zowel Joden als heidenen. De brieven circuleerden en werden ook in andere gemeenten gelezen en voorgelezen. Ze waren bedoeld om de christenen te onderwijzen, te corrigeren, te troosten en te bemoedigen. Die christenen hoefden niet bang te zijn dat er iets anders werd bedoeld dan er geschreven was. Ze mochten er van uitgaan dat de schrijvers bedoelden wat ze schreven. Ze hoefden Openbaring er niet bij te nemen en ze hoefden ook geen studie van het WTG te volgen om het te begrijpen. Er hoefden zelfs geen broeders van het WTG langs te komen om ze uit te leggen dat er eigenlijk iets anders werd bedoeld dan er stond. 

De eerste opstanding vindt volgens de Bijbel plaats vóór de grote verdrukking en dus ook vóór het duizendjarig vrederijk, de tweede daarna. Bij de eerste opstanding worden de gestorven gelovigen opgewekt en de overige gelovigen opgenomen om samen bij Jezus te zijn en krijgen een vernieuwd, onvergankelijk lichaam, net zoals Jezus dat bij zijn opstanding heeft verkregen. Daarmee wordt tevens de weerhouder waar de Bijbel over spreekt weggenomen. Zolang die weerhouder niet is weggenomen kan de goddeloze werelddictator waar de Bijbel over spreekt zich niet openbaren. Die weerhouder is de biddende Kerk, het zout dat het totale bederf in de wereld nog tegenhoudt. Bij de tweede opstanding worden de overige doden opgewekt om door God op hun woorden en daden geoordeeld te worden.

De gelovigen zullen tijdens het vrederijk samen met Jezus regeren en fungeren als priesters en koningen. 

Dat duizendjarige vrederijk is niet in 1914 begonnen. Eerst moet de totale afval voltooid zijn en de grote verdrukking nog plaatsvinden. De afval is nu in volle gang zoals iedereen kan waarnemen.    

20 uur geleden zei sjako:

Waarom zouden alle Christenen naar de hemel gaan en alle mensen voor Christus naar de nieuwe aarde? Aan Abraham werd beloofd dat alle volken zich zouden zegenen door zijn nageslacht. Dit nageslacht is Jezus. De belofte is een nieuw wereld. Dat zie je in de Psalmen, Jesaja en nog op veel andere plaatsen. Dat is een aardse belofte. In Gods volk is altijd een aparte stam geweest, de Levieten, die tempeldienst verrichtte. Dat kan je vergelijken met de 144.000

Nergens in de Bijbel staat vermeld dat er slechts 144.000 mensen naar de hemel gaan. Het is niet meer dan fantasie. 

20 uur geleden zei sjako:

Dat wil zeggen dat je niet getrouwd zal zijn. Niet dat je een engel wordt. Ze wilden Jezus vastpraten met een probleem met wie je getrouwd bent als je na de dood van de eerste partner hertrouwd.

Niemand beweert dat je een engel wordt. Jezus gebruikte het als voorbeeld om aan te duiden dat er sprake is van een vernieuwd lichaam in een vernieuwde situatie waar huwelijken niet langer een functie hebben. 

15 uur geleden zei sjako:

Dus gezalfden, want dat zijn koningen en priesters, zijn de eerstelingen en zijn de personen van de eerste opstanding (in de hemel) wanneer Jezus begint te regeren, dus aan het einde van tijden der heidenen wanneer er weer een koning uit de lijn van David op Gods troon zit en dat is Jezus Christus.

Alle gelovigen in Jezus die de Heilige Geest hebben ontvangen hebben daarmee een zalving ontvangen. Het woord eerstelingen betekent niet de belangrijksten maar de eersten in een tijdvolgorde, waarna er dus nog anderen volgen. 

En tenslotte:

Eerst komt het duizendjarig vrederijk en pas daarna de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Ik merk dat je die twee zaken met elkaar verwart.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid