Spring naar bijdragen

Waarover zijn christenen het eigenlijk eens?


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Hermanos2:

Islam en andere godsdiensten wil ik niet verbinden aan God die YHWH heet. Dat is toch de God van joden en christenen. Terwijl ook hierover de meningen zullen verschillen. De Drie-eenheid zal weer een splijtzwam blijken te zijn. 

Ik kan me natuurlijk vergissen , maar volgens mij zijn er ook joden die de christelijke God afwijzen.  En die beweren dat het christendom een valse godsdienst is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij nergens over. Zelfs over Jezus niet. Die zich de Weg, de Waarheid en het Leven noemt.  Welke weg?  Welke waarheid?  Welk leven?  We zijn het nergens over eens. Dus gooi

Dat zal je nog heel erg verbazen. Juist in het orthodoxe middensegment van de verschillende kerken kan men behoorlijk goed met elkaar optrekken en wordt er interkerkelijk veel samengewerkt. Op interna

Ik ben het op veel punten wel met je eens. Verschil van mening zou moeten dienen om Jezus beter te leren kennen. Luisteren naar elkaar en erkennnen dat een ander iets zegt dat je zelf nog niet ke

8 uur geleden zei Peter79:

Dat ben ik niet met je eens. Jezus Christus is de basis van het christelijk geloof

Ik ben het eens met jou , Jezus is zeker de basis  van het christelijke geloof, begrijp je me niet verkeerd.

Belangrijk begrip in christendom, zoals opstanding uit de dood, heilig geest, drie- eenheid en hemel en hel, hoe denken de joden daarover.

Is de heilig geest hetzelfde als de geest van God in OT en dat Joden overwegen dat of niet

Geloven jonden ook in de opstanding uit de dood, in hemel en hel, zoals de meeste christinnen geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Peter79:

Je zou ook kunnen zeggen dat ze alledrie God aanbidden, maar dat Islam een valse godsdienst is; net zoiets als het tienstammenrijk God bleef vereren, maar op een verkeerde manier. 

Jodendom, Christendom en Islam zijn i.i.g. alledrie (opmerkelijk; drie-eenheid) Abrahamitische Godsdiensten, geworteld in dezelfde basis met dezelfde God; de God van de Thora. 

Welke manier de juiste manier is en wie dan God of afgod is en wie wat goed of verkeerd vindt, ligt er maar aan welke van de drie je volgt; de oudste telg, middelste telg of jongste telg.

 

Ik las laatst een artikel over het geweld in de Bijbel. Met een stuk over Kaïn en Abel.  En dat was iets waar ik me ook al de kop over had gebroken; al dat geweld, meteen al in den beginne. De eerste twee kindertjes (broers nog wel !) kregen het al niet voor elkaar om in vrede te leven. En waarom ? Omdat God het offer van de ene afwees en de ander niet. God deed dat niet omdat het offer niet goed was, welnee...God deed dat om Kaïn te beproeven of ie zijn woede wel kon beheersen omdat de broers moesten leren om vreedzaam samen te leven. Dat kon Abel niet. Ik zie een vergelijk met Jodendom, Christendom en Islam; drie 'boers' (met hun *'nageslacht') die moeten leren om vreedzaam samen te leven. 

* hun 'nageslacht' zijn dan weer alle daaruit ontsproten geloofsopvattingen/stromingen.

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hermanos2:

Dus overal waar in mijn bijbel YHWH staat, kan ik ook Allah lezen? 

Jazeker dat kan. (Maar het moet niet hoor).    

God of Allah zijn gewoon een soortnaam en vertalingen van het Hebreeuwse woord El.  

JHWH is geen soortnaam * maar in de Hebreeuwse Bijbel de naam van God. De Hebreeuwse Bijbel kent behoorlijk wat titels en namen  met bijgevolg behoorlijk wat vertalingen. 

 

Joden, christenen en moslims  beroepen zich nou eenmaal op één en dezelfde bron. Zowel het Joodse geloof als het Christendom en de Islam hebben Abraham als aartsvader. Allah is het Arabische woord voor God, de God van hun stamvader Abraham. Dat christenen en moslims dezelfde God aanbidden was ook het standpunt van de Tweede Vaticaanse Concilie (Vaticanum II).

In Arabische sprekende landen woord het woord 'Allah' door zowel joden als christenen gebruikt als ze het over God hebben. Ik weet nog dat ik in Indonesië was, daar zeggen christenen Allah. Ook in Maleisië was het eeuwenlang gebruikelijk. In 2007 spande de katholieke krant Weekly Herald zelfs een rechtszaak aan omdat Allah niet meer gebruikt mocht worden door niet-moslims. Die rechtszaak hebben ze uiteindelijk gewonnen, dus ook zij noemen God nog steeds Allah. Evenals in Borneo, en op Malta.  

 

*

In Exodus 6 werd God door de stamvaders van Israel vereerd als El Sjaddai.  Vertaald is dat: Almachtige God. 

In Exodus 3; 11-15. openbaart God zichzelf aan Mozes in een brandende braamstruik. Mozes vraagt wat hij moet zeggen als de Israëlieten vragen wat de naam van God is, waarop God zegt hoe hij heet namelijk; JHWH de God van hun voorouders Abraham, Isaak en Jakob. 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen als je monotheïsme onzin vindt kunnen er meerdere goden bestaan.  Maar gezien dat het christendom een monotheïstische religie is, kan Allah geen andere God zijn dan de christelijke God.  Moslims erkennen echter de drie-eenheid niet.  Dat is het grote verschil tussen islam en christendom.   En daar heeft het christendom een streepje voor op de islam.  De Zoon kennen is de Vader kennen.  (Niemand komt tot de Vader dan door Mij)  Immers: de Zoon en de Vader zijn één.  En binnen het christendom speelt de HG ook nog een rol.

 

1 Korintiërs 3.  16   U weet toch dat u een tempel van God bent en dat de Geest van God in uw midden woont?

Gewoon na te lezen in de Schrift: de Geest van God woont in uw midden.   Iedereen die de 'eigenwillendheid' op geeft (Niet mijn wil geschiedde) zal bemerken wat dat voor verandering in 'de geest' teweeg brengt.  Geest mag hier vertaald worden als intellect.  Dan blijkt dat God alleen in de stilte spreekt, als het eigen willen is geweken.

M.a.w.  Niks mis met Allah.  Dat is ook gewoon God. (Het Ene) De christelijke God is echter wat beter gespecificeerd middels de drie-eenheid.  Doch in de koran staan ook mooie teksten (en ook hele nare teksten, net zoals in de bijbel) waar de mens kennis van kan nemen.   Het gaat immers over dezelfde God, want er is er maar één.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Zou je voor ons eens zo'n mooie tekst uit de Koran willen citeren? 

Ik heb 'm al klaarliggen. Benieuwd waar Hopper mee komt. 

Op 8-7-2022 om 17:55 zei Hopper:

Ik kan me natuurlijk vergissen , maar volgens mij zijn er ook joden die de christelijke God afwijzen.  En die beweren dat het christendom een valse godsdienst is.

Zeker, daarom schrijf ik ook dat meningen zullen verschillen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Zou je voor ons eens zo'n mooie tekst uit de Koran willen citeren? 

Nee, ik ga dat niet doen.  Dan geef ik het predikaat 'mooie tekst' mee en dan kunnen anderen op diezelfde tekst inhakken.  Zodat ik in de rol van 'moslim' wordt geduwd.  En net zoals ik mijzelf geen christen noem (de enige christen is aan het kruis gestorven), noem ik mijzelf geen moslim noch ga ik de islam verdedigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Nee, ik ga dat niet doen.  Dan geef ik het predikaat 'mooie tekst' mee en dan kunnen anderen op diezelfde tekst inhakken.  Zodat ik in de rol van 'moslim' wordt geduwd.  En net zoals ik mijzelf geen christen noem (de enige christen is aan het kruis gestorven), noem ik mijzelf geen moslim noch ga ik de islam verdedigen.

Ik verwachtte al zoiets. Waarschijnlijk ben je aan het googelen geweest en vindt je niets. Ik heb de Koran ooit gekocht en gelezen, omdat ik wilde weten waarin moslims geloven, maar ik ben geen mooie teksten tegengekomen. Ik vindt het een hoeveelheid onsamenhangende teksten en absoluut niet te vergelijken met de boeken van de Bijbel. Je kunt pas vergelijken als je vergelijkt. De meeste mensen roepen maar wat, de meeste moslims ook trouwens omdat de meerderheid geen Arabisch kan lezen. Ze reciteren teksten zonder te begrijpen waarover het gaat. Ik beschouw de islam als een rituele culte waarin veel mensen gevangen zitten. Gelukkig is er ontsnapping mogelijk, al is dat lang niet gemakkelijk, en bekeren zich heden ten dagen heel veel moslims tot de Messias, de Gezalfde Zoon van God. Dat geeft grote vreugde.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

Ik verwachtte al zoiets. Waarschijnlijk ben je aan het googelen geweest en vindt je niets. Ik heb de Koran ooit gekocht en gelezen, omdat ik wilde weten waarin moslims geloven, maar ik ben geen mooie teksten tegengekomen. 

Jaren terug heb ik stukken uit de koran gelezen.  En daar mooie passages in gevonden.  Net zoals er in de bijbel mooie passages staan waar ik me helemaal in kan vinden.  1 KORINTHIËRS 13 bijvoorbeeld, daar kan ik me helemaal in vinden.   Maar ik weet ook dat (de meeste) christenen daar heel wat anders in lezen dan dat ik er in lees.  En dan is er over discussiëren bijna onmogelijk.  Want ik wens niet te evangeliseren.  De Christusliefde valt niet te evangeliseren.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Jaren terug heb ik stukken uit de koran gelezen.  En daar mooie passages in gevonden.  Net zoals er in de bijbel mooie passages staan waar ik me helemaal in kan vinden.  1 KORINTHIËRS 13 bijvoorbeeld, daar kan ik me helemaal in vinden.   Maar ik weet ook dat (de meeste) christenen daar heel wat anders in lezen dan dat ik er in lees.  En dan is er over discussiëren bijna onmogelijk.  Want ik wens niet te evangeliseren.  De Christusliefde valt niet te evangeliseren.......

Valt het je niet op dat je een mooi hoofdstuk uit de Bijbel kunt noemen maar niet uit de Koran? Ik geloof trouwens niet dat christenen in 1 Kor. 13 iets anders lezen dan jij. We vinden het allemaal mooi. Wat dat betreft zitten we op één lijn.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Petra.:

Jazeker dat kan. (Maar het moet niet hoor).    

God of Allah zijn gewoon een soortnaam en vertalingen van het Hebreeuwse woord El.  

JHWH is geen soortnaam * maar in de Hebreeuwse Bijbel de naam van God. De Hebreeuwse Bijbel kent behoorlijk wat titels en namen  met bijgevolg behoorlijk wat vertalingen. 

 

Joden, christenen en moslims  beroepen zich nou eenmaal op één en dezelfde bron. Zowel het Joodse geloof als het Christendom en de Islam hebben Abraham als aartsvader. Allah is het Arabische woord voor God, de God van hun stamvader Abraham. Dat christenen en moslims dezelfde God aanbidden was ook het standpunt van de Tweede Vaticaanse Concilie (Vaticanum II).

In Arabische sprekende landen woord het woord 'Allah' door zowel joden als christenen gebruikt als ze het over God hebben. Ik weet nog dat ik in Indonesië was, daar zeggen christenen Allah. Ook in Maleisië was het eeuwenlang gebruikelijk. In 2007 spande de katholieke krant Weekly Herald zelfs een rechtszaak aan omdat Allah niet meer gebruikt mocht worden door niet-moslims. Die rechtszaak hebben ze uiteindelijk gewonnen, dus ook zij noemen God nog steeds Allah. Evenals in Borneo, en op Malta.  

 

*

In Exodus 6 werd God door de stamvaders van Israel vereerd als El Sjaddai.  Vertaald is dat: Almachtige God. 

In Exodus 3; 11-15. openbaart God zichzelf aan Mozes in een brandende braamstruik. Mozes vraagt wat hij moet zeggen als de Israëlieten vragen wat de naam van God is, waarop God zegt hoe hij heet namelijk; JHWH de God van hun voorouders Abraham, Isaak en Jakob. 

 

 

 

Prachtig mooi! Ik ga straks even langs de 2 moskeeën hier in de buurt. Ga ik hen vertellen dat Allah en de joods/christelijke God dezelfde is. 

Ik neem vast afscheid van jullie. Ik weet niet hoelang mijn revalidatie duren gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hermanos2:

Prachtig mooi! Ik ga straks even langs de 2 moskeeën hier in de buurt. Ga ik hen vertellen dat Allah en de joods/christelijke God dezelfde is. 

Ik neem vast afscheid van jullie. Ik weet niet hoelang mijn revalidatie duren gaat. 

Haha, gelukkig heb me ook een beetje in de Koran verdiept. 

Je kan er gerust heen , volgens de Koran is het één en dezelfde God, meteen een mooie en leerzame Soera voor hullie :

Koran (soera 29:46):  

وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ ۖ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِي أُنزِلَ 

إِلَيْنَا وَأُنزِلَ إِلَيْكُمْ وَإِلَٰهُنَا وَإِلَٰهُكُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ 

En zeg: 

"En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de Lieden van de Schrift, behalve met de onrechtplegers onder hen. En zeg: "Wij geloven in wat aan ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden; en onze God en jullie God is Één, en wij hebben ons aan Hem overgegeven."

 

 

Je kan ook de brief A Common World meenemen: https://en.wikipedia.org/wiki/A_Common_Word_Between_Us_and_You

"A Common Word between Us and You" is an open letter, from October 13th in 2007, from Muslim to Christian leaders. It calls for peace between Muslims and Christians and tries to work for common ground and understanding between both religions, in line with the Qur'anic command: "Say: 'O People of the Scripture! come to a common word as between us and you: that we worship none but God" and the Biblical commandment to love God, and one's neighbour

 

P,S. 

Maar hé, je kan er ook heengaan en zeggen dat je bidt voor hun bekering, misschien gaan zijn weer bidden voor jouw bekering. Zolang iedereen fijn bidt i.p.v. andere middelen toepast vind ik het wel prima. 🥰

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Hermanos2:

Prachtig mooi! Ik ga straks even langs de 2 moskeeën hier in de buurt. Ga ik hen vertellen dat Allah en de joods/christelijke God dezelfde is. 

Ik neem vast afscheid van jullie. Ik weet niet hoelang mijn revalidatie duren gaat. 

De Islam claimt de God van de mensen van het Boek (Joden en christenen) te aanbidden. Ik heb gemerkt dat in mijn gesprekken met moslims in islamitische landen, in het Engels, de moslims het bijna altijd over God hebben en bijna nooit de naam Allah gebruiken. Misschien is dat uit beleefdheid maar ze gaan er wel degelijk vanuit dat de Bijbelse God en Allah één en dezelfde zijn. Het Islamitische beeld is natuurlijk wel radicaal anders. Dat is duidelijk. Ze kent God niet als Vader maar meer als een soort tiran. Wat Petra noemde is gewoon een feit. De Bijbelvertalers vertalen het woord God in sommige talen als Allah, omdat er in die talen geen beter woord voor bestaat. Het is gewoon niet anders.

Je zult je bezoekjes dus wel overleven. :)

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-7-2022 om 22:15 zei fyg:

Geloven jonden ook in de opstanding uit de dood, in hemel en hel, zoals de meeste christinnen geloven.

Je moet wel onderscheid maken met wat de Joden nu geloven en in de tijd van Jezus. Ook het Judaisme is sterk beïnvloed door Griekse gedachten. De hel bijv kenden ze helemaal niet. Wel Sjeool, maar dat betekent heel wat anders. Dit is het Dodenrijk waar iedereen na zijn dood naar toe gaat totdat de opstanding plaats gaat vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Willempie:

De Islam claimt de God van de mensen van het Boek (Joden en christenen) te aanbidden. Ik heb gemerkt dat in mijn gesprekken met moslims in islamitische landen, in het Engels, de moslims het bijna altijd over God hebben en bijna nooit de naam Allah gebruiken. Misschien is dat uit beleefdheid maar ze gaan er wel degelijk vanuit dat de Bijbelse God en Allah één en dezelfde zijn. Het Islamitische beeld is natuurlijk wel radicaal anders. Dat is duidelijk. Ze kent God niet als Vader maar meer als een soort tiran. Wat Petra noemde is gewoon een feit. De Bijbelvertalers vertalen het woord God in sommige talen als Allah, omdat er in die talen geen beter woord voor bestaat. Het is gewoon niet anders.

Je zult je bezoekjes dus wel overleven. :)

Hi Willempie, 

Petra heeft nog een feit. 🙂

Allah/God is net zo al -of niet- een tiran in de Koran als in de Bijbel. 

 

De Koran begint notabene met de boodschap. 

Koran Soera 1

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﴿١﴾

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

 

 

Moslims bidden 5 keer per dag  !!!!!  het "onze Vader" - Sura Al Fatiha -    

De Sura Al Fatiha is het eerste hoofdstuk van de Koran: 

"In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige 
Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners, 
de erbarmer, de barmhartige, 
de heerser op oordeelsdag 
U dienen wij en U vragen wij om hulp 
Leid ons op de juiste weg, 
de weg van hen aan wie U genade geschonken hebt, op wie geen toorn rust en die niet dwalen."

 

Soera 42,23

ذَٰلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ۗ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ ۗ وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ .  

Dat is wat Allah als verheugende tijding aan zijn dienaren verkondigt, degenen die geloven en goede werken verrichten. Zeg (O Mohammed): "Ik vraag van jullie geen beloning, alleen liefde voor de naaste verwanten. En voor wie een goede daad verricht vermenigvuldigen Wij het goede. Voorwaar, Allah is de Vergevensgezinde, de Waarderende.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-7-2022 om 22:15 zei fyg:

Belangrijk begrip in christendom, zoals opstanding uit de dood, heilig geest, drie- eenheid en hemel en hel, hoe denken de joden daarover.

Is de heilig geest hetzelfde als de geest van God in OT en dat Joden overwegen dat of niet

Geloven jonden ook in de opstanding uit de dood, in hemel en hel, zoals de meeste christinnen geloven

Jodendom kent verschillende stromingen. In de tijd van het Nieuwe Testament had je onder meer de sadduceeen en de farizeeen. De sadduceeen geloofden niet in de opstanding van de doden, de farizeeen geloofden dat wel. De opstanding van de doden vindt plaats aan het einde van de tijd, wanneer JHWH komt.

De gelijkenis van de rijke man en de arme Lazarus geeft weer hoe de farizeeen dachten. Lazarus werd getroost en de rijke man leed pijn. Je kan dit hemel en hel noemen. 

Het christendom verschilt van het Jodendom, doordat er nu al 1 man de opstanding heeft meegemaakt: Jezus is opgestaan als eersteling van allen die nog zullen opstaan. Joden geloven dit niet.

Joden denken verschillend over Jezus, maar wijzen af dat Jezus behalve mens ook God is. De meeste christenen geloven dat Jezus meer is dan alleen een mens, sterker nog dat Jezus God is. Als Jezus over het water loopt, als Hij de storm bestraft, dan is Hij de baas over de elementen zoals we dat alleen maar kennen van God. Jezus is dan een twee-eenheid: God-mens. Als je dat gelooft, dan is drie-eenheid ook niet meer zo moeilijk (Jezus blies op de discipelen, zo ontvingen ze de Heilige Geest). 

Hoe Joden over de Heilige Geest denken, weet ik niet. In het Oude Testament kom je de Geest af en toe tegen en christenen geloven meestal dat dit de Heilige Geest is, zoals de Geest die over de wateren zweefde bij de schepping, de Geest die Simson aangreep om zijn werk te doen en de Geest die aan het eind van de tijd zou uitstorten, zodat je je eigen kinderen zou zien profeteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Petra.:

 

Moslims bidden 5 keer per dag  !!!!!  het "onze Vader"    

 

Dat is een onwaarheid.  Volgens de islam is God geen Vader, heeft God geen kinderen, geen Zoon. Zij bidden dan ook helemaal nooit het OnzeVader. Het OnzeVader is blasfemie in de oren van moslims.  Medelijden is de hoogste kwaliteit waartoe God volgens de islam  in staat is. Geen vaderlijke liefde.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-7-2022 om 01:13 zei Petra.:

Hi Willempie, 

Petra heeft nog een feit. 🙂

Allah/God is net zo al -of niet- een tiran in de Koran als in de Bijbel. 

 

De Koran begint notabene met de boodschap. 

Koran Soera 1

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﴿١﴾

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

 

 

Moslims bidden 5 keer per dag  !!!!!  het "onze Vader" - Sura Al Fatiha -    

De Sura Al Fatiha is het eerste hoofdstuk van de Koran: 

"In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige 
Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners, 
de erbarmer, de barmhartige, 
de heerser op oordeelsdag 
U dienen wij en U vragen wij om hulp 
Leid ons op de juiste weg, 
de weg van hen aan wie U genade geschonken hebt, op wie geen toorn rust en die niet dwalen."

 

Soera 42,23

ذَٰلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ۗ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ ۗ وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ .  

Dat is wat Allah als verheugende tijding aan zijn dienaren verkondigt, degenen die geloven en goede werken verrichten. Zeg (O Mohammed): "Ik vraag van jullie geen beloning, alleen liefde voor de naaste verwanten. En voor wie een goede daad verricht vermenigvuldigen Wij het goede. Voorwaar, Allah is de Vergevensgezinde, de Waarderende.

Hi Petra,

Jij doet in ieder geval nog enige moeite, waarvoor respect. Ik zie de Koran als een vrijbrief voor de "profeet" en zijn mannelijke navolgers om ernstig te zondigen. Daarbij gaat het primair om seks, rijkdom en macht. Het gaat ook om uitbuiting en om totale minachting van vrouwen. Als een man aan de eisen voldoet krijgt hij als beloning minimaal 70 maagden tot zijn beschikking. De vrouw krijgt niets, geen enkele beloning. Ze dient slechts ter bevrediging van de man en speelt verder geen rol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Hi Petra,

Jij doet in ieder geval nog enige moeite, waarvoor respect. 

Hi Willempie. 

Petra is afgehaakt. (Ik zag het uitmonden in gescheld, is mijn ding niet dus daar wil ik geen moeite aan besteden noch bijdragen aan meer scheldpartijen ).  

Nog een lange lange weg te gaan, denk ik dan maar. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid