Spring naar bijdragen

Is iedere religie Goddelijk geïnspireerd?


Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Hermanos2:

De manier waarop je je mening uit is niet passend voor een forum. Jan en alleman beledigen en jezelf verheffen. Ik weet zeker dat hier niemand wegblijft vanwege mij. Want ik verwelkom iedereen die met respect meedoet. Jij wil hier alleen mensen die jouw mening delen. Hier heb je pastor Rick Warren die bruggen slaat door het evangelie te verwateren. De eerste vijf minuten zijn genoeg. Als je het eens bent met hem dan hou je dus meer van andersgelovigen dan van mede christenen die een andere mening hebben. 

 


Dat er mensen wegbleven vanwege je schijnheiligheid en dubbele tong is een feit.  Niet omdat je een andere mening hebt, maar het spreken met gespleten tong.  Dat geeft forummoeheid.

En de pastor miszegt in je video helemaal niets.   Een zuivere demonstratie van Jezus’ Liefde en de realiteit die van Jezus Christus is. https://christiantoday.com.au/news/rick-warren-defended-by-pastors-against-chrislam-rumour.html

Dat je je eigen broeder zelfs niet wenst te behoeden voor de hel en daarom met geen woord rept over de ernstig occulte wortels van de JWO en de misleiding die uit die geesten van doden (occultisme) voortkomt spreekt daarentegen boekdelen. De video met feitelijke informatie daarover kan ik niet plaatsen, die wordt zwaar gecensureerd.  Zo ver is het reeds gesteld met de “verwatering” van het “christendom” op dit forum.  

Met allemaal dezelfde meningen is het tote Hose op een forum. Met christenen met een gespleten tong en censuur is het eveneens snel tote Hose. 

Mod Sjako. Dit gaat zo niet. We gaan elkaar niet uitmaken voor schijnheilig en dubbele tong wat ik trouwens helemaal niet zie bij @Hermanos2. Zo gaan we niet met elkaar om en daarom krijg je een strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 482
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. Overmits hetgeen van God kennelijk i

1 Johannes 5:7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het

Je wordt steeds ongeloofwaardiger. Het enige dat je doet is je gedragen als een blaffende hond achter jouw hek van inhoudsloze dogma's en leringen. DBI ziet terecht een discrepantie in jouw inter

39 minuten geleden zei sandingisaskill:

Of wou je beweren dat jij dogmavrij door het leven gaat? Even goed nadenken voordat je "ja" zegt.

Wil je echt weten of 'ik dogmavrij door het leven ga'? Dan moet je een poosje met me optrekken in 'mijn' dagelijkse leven.

Wat je van mij leert kennen, speelt zich allemaal af op dit forum. Voor de rest weet je helemaal niets van me; je weet niet hoe ik heet, of ik een man of een vrouw ben, oud of jong. Je weet zelfs niets van mijn geloofsleven, want ik kan schrijven wat ik wil en hoe ik dat wil. Dit forum is een virtuele wereld, die bevolkt wordt door avatars.

Een probleem is, als iemand het virtuele bestaan hier gaat vermengen met het echte leven. Dan ontstaat als vanzelf strijdvaardigheid en fanatisme. En het gevolg daarvan is dat het schrijven dogmatisch wordt. Het is namelijk het enige dat men hier op het forum heeft: geschreven woorden.

En die woorden zijn als een masker dat je opzet, wanneer je in het spel duikt dat wordt gespeeld op Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hetairos:

Waarom maak je er nu zo'n punt van, Sjako. In Openbaring wordt ook gezegd:

Omdat het lijkt dat Jezus zich de Alpha en Omega noemt. Maar in het origineel staat dat niet. In die andere 2 citaten uit Openbaring is Jehovah aan het woord. Openbaring 22 is een wat lastiger geval. Dat is een heel ingewikkeld hoofdstuk omdat er zoveel personen aan het woord zijn. Dan is God aan het woord, dan weer Jezus, dan weer Johannes en ook nog een engel. Het is niet duidelijk wie nu precies wat zegt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hetairos:

Wil je echt weten of 'ik dogmavrij door het leven ga'? Dan moet je een poosje met me optrekken in 'mijn' dagelijkse leven.

Wat je van mij leert kennen, speelt zich allemaal af op dit forum. Voor de rest weet je helemaal niets van me; je weet niet hoe ik heet, of ik een man of een vrouw ben, oud of jong. Je weet zelfs niets van mijn geloofsleven, want ik kan schrijven wat ik wil en hoe ik dat wil. Dit forum is een virtuele wereld, die bevolkt wordt door avatars.

Een probleem is, als iemand het virtuele bestaan hier gaat vermengen met het echte leven. Dan ontstaat als vanzelf strijdvaardigheid en fanatisme. En het gevolg daarvan is dat het schrijven dogmatisch wordt. Het is namelijk het enige dat men hier op het forum heeft: geschreven woorden.

En die woorden zijn als een masker dat je opzet, wanneer je in het spel duikt dat wordt gespeeld op Credible.

Met je eens.  Heb even vetgedrukt waar het om gaat. Wanneer het masker en de gemaskerde samenvallen ontstaat het spreken met een gespleten tong spreken en dan treedt snel forummoeheid op.  Sandingisaskill merkte dat al eerder op door te wijzen op de betekenis van de naam Herman.  Je ziet ook snel wie het doelwit worden van zo’n gespleten tong ertussen.  Culminerend in de openbaring van het eigenlijke doelwit in de aanval op de Liefde van God in de Drie-Eenheid.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Divine_will:


Dat er mensen wegbleven vanwege je schijnheiligheid en dubbele tong is een feit.  Niet omdat je een andere mening hebt, maar het spreken met gespleten tong.  Dat geeft forummoeheid.

En de pastor miszegt in je video helemaal niets.   Een zuivere demonstratie van Jezus’ Liefde en de realiteit die van Jezus Christus is.

Dat je je eigen broeder zelfs niet wenst te behoeden voor de hel en daarom met geen woord rept over de ernstig occulte wortels van de JWO en de misleiding die uit die geesten van doden (occultisme) voortkomt spreekt daarentegen boekdelen. De video met feitelijke informatie daarover kan ik niet plaatsen, die wordt zwaar gecensureerd.  Zo ver is het reeds gesteld met de “verwatering” van het “christendom” op dit forum.  

Met allemaal dezelfde meningen is het tote Hose op een forum. Met christenen met een gespleten tong en censuur is het eveneens snel tote Hose. 

Aha, ik wist allang dat het mede daarom ging. Zodra het woord Jehovah gebezigd wordt komen meteen de 'bashers', de haters, tevoorschijn. 

Ik betuig hier openlijk mijn sympathie voor Jehovah's getuigen. Ze gebruiken de correcte Naam en hebben de bijbel op veel plaatsen goed begrepen. De nieuwe wereld vertaling is een prima bijbel. Het zijn gewoon christenen net zoals jij en ik. 

Als jij bruggen bouwen ziet, door liefde (zie video in vorige post) te betonen voor andere religies, dan ga ik daarin niet mee. Verder dan begrip kom ik niet. De islam schrijft dat Jezus niet stierf. Het leek maar zo. 

Dus enerzijds schrijf je over emotie en passie voor Jezus en meteen daarna ga je bruggen bouwen naar andere religies? 

En dan mij beschuldigen van schijnheiligheid??? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hermanos2:

Aha, ik wist allang dat het mede daarom ging. Zodra het woord Jehovah gebezigd wordt komen meteen de 'bashers', de haters, tevoorschijn. 

Ik betuig hier openlijk mijn sympathie voor Jehovah's getuigen. Ze gebruiken de correcte Naam en hebben de bijbel op veel plaatsen goed begrepen. De nieuwe wereld vertaling is een prima bijbel. Het zijn gewoon christenen net zoals jij en ik. 

Als jij bruggen bouwen ziet, door liefde (zie video in vorige post) te betonen voor andere religies, dan ga ik daarin niet mee. Verder dan begrip kom ik niet. De islam schrijft dat Jezus niet stierf. Het leek maar zo. 

Dus enerzijds schrijf je over emotie en passie voor Jezus en meteen daarna ga je bruggen bouwen naar andere religies? 

En dan mij beschuldigen van schijnheiligheid??? 

 Kijk kijk, sisseltong begint steeds harder te sisselen. Liegen en bedriegen door te draaien en verdraaien. De narcist (een geest) die zijn huid tracht af te stropen aan de Ander. 

De pastor vermengt geen religies maar geeft aan van moslims te houden, de mensen, zoals Jezus ook van jou hield toen je nog een zondaar was en de Farizeeen, de huichelaars Hem bekritiseerden voor het aanliggen met de “verkeerde” mensen.

En over de uitspraak van JHWH gaat het helemaal nergens.  Waar je de klinkers plaatst zal mij een biet zijn. Zoals eerder reeds eerder is aangegeven is het geen eigennaam.

Mod sjako. Weer beledigend gedrag. Iemand uitmaken voor wisseltong en narcist gaat alle perken te buiten. Je krijg wederom strafpunt. Volgende keer ga je op het strafbankje.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Divine_will:

Het geloof van Jezus Christus dat in mij is is inderdaad niet slechts een axioma of een hypothese maar een voor mij in mijn leven  bewezen bindende leeruitspraak. Een dogma dus inderdaad. Een bewezen stelling.   De religieuze ervaring is empirische kenwijze. Dat brengt de persoonlijke relatie met de Vader in de Zoon met Zich mee. 

Ook jij verwart geloof (dat absoluut persoonlijk is en als zodanig wordt beleefd) met een leerstelling of een dogma.

Dogma's zijn ontstaan in een tijd dat er behoefte was de neuzen in de zelfde richting te krijgen. Leerstellingen dus. Alleen grond van dogma's kun je een religie definiëren. Men doet en handelt dan allemaal hetzelfde.

Het probleem is echter, dat dogma's functioneren als wetten. In de praktijk betekent het dus dat het belangrijker is je aan de dogma's te houden dan dat je er werkelijk in gelooft.

Nu is dat bespreken van die dogma's juist hetgeen wat je op een forum goed zou kunnen doen. Daar moet je echter jouw persoonlijke geloof dan wel buiten houden. En je moet goed op de hoogte zijn van de achtergrond van de te bespreken leerstelling(en). Voor het bespreken van dogma's en leerstellingen is een zekere afstand nodig en die kan niet blijven gehandhaafd wanneer je er persoonlijk teveel (met je geloof) bij betrokken raakt. Daarom vindt men het (terecht!) niet prettig om persoonlijk (op je geloof) te worden aangevallen.

Maar dan moet je wel in staat zijn, geloof en leerstelling (dogma) van elkaar te onderscheiden. En als je dat niet kan, kun je maar beter even je mond houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Divine_will:

Zoals eerder reeds eerder is aangegeven is het geen eigennaam.

Jehovah is wel degelijk een eigennaam. Maar de kerken hebben die gewist uit hun vertalingen. Jesaja 42:8 

Ik ben Jehovah. Dat is mijn naam. Ik geef mijn eer aana niemand anders en mijn lof niet aan beelden.

Exodus 3:15 

Ook zei God tegen Mozes:

‘Dit moet je tegen de Israëlieten zeggen: “Jehovah, de God van jullie voorvaders,de God van Abraham,r de God van Isaäks en de God van Jakob,t heeft mij naar jullie toe gestuurd.” Dat is mijn naam voor altijd, u en zo wil ik van generatie op generatie herinnerd worden.

Psalm 135:13 Jehovah, uw naam blijft voor eeuwig. Jehovah, in alle generaties houdt uw roem aan.

Door de Naam weg te laten krijg je heel rare zinnen soms. Jesaja 61:1 bijv. Daar staat: 

De geest van de Soevereine Heer Jehovah rust op mij,a

omdat Jehovah mij heeft gezalfd om goed nieuws te vertellen aan de zachtmoedigen. 

Maar de Statenvertaling maakt er van: De Geest van de Heere HEERE is op mij....

Het lijkt me dus duidelijk dat Jehovah dus de eigennaam van God is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hermanos2:

Jezus was in Zijn voormenselijke bestaan bij God. Werd door God via de maagd Maria naar de aarde gebracht als mens. Is na Zijn hemelvaart weer als geestelijk wezen terug bij God. 

Het zijn 3 die als 1 drie-eenheid werken. Jezus is het perfecte evenbeeld van God/Het Woord in het Vlees. Om God te leren kennen en Zijn wil is er maar 1 Weg. Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het zijn 3 die als 1 drie-eenheid werken. Jezus is het perfecte evenbeeld van God/Het Woord in het Vlees. Om God te leren kennen en Zijn wil is er maar 1 Weg. Christus.

God was er altijd al. Hij brengt Jezus voort. Ik wil dat geen schepping noemen. Eerder een vorm van afsplitsen of delen. Daarmee wordt Jezus God's Zoon. Gelijk aan God in Zijn wil doen, Zijn denken. 

Jezus is de enige Weg naar God. Dat is één van de verschillen met andere religies. 

Jezus is in de hemel en zit op een troon aan God's rechterhand. 

Ik denk veel over deze zaken na. Ben er nog niet helemaal uit. Het leven is een leerschool. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

40 minuten geleden zei Hermanos2:

De islam schrijft dat Jezus niet stierf. Het leek maar zo. 

  
Dat doen ze in de gnostiek ook. Dat kan een prima aanknopingspunt zijn om op de twee naturen van de Here Jezus te spreken te komen.  Sommigen zullen daarvoor open staan en tot Christus gaan. Anderen niet. Dat is aan God en niet aan de mens.  Dat is geen reden die bruggen van te voren al te bombarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

Omdat het lijkt dat Jezus zich de Alpha en Omega noemt.

De uitdrukking 'alpha en omega' gebruikten men toentertijd om aan te geven dat er niets buiten viel. Wij zouden zeggen: van A tot Z. Meestel zegt men dit van een uitspraak. Dus dat woord is van A tot Z waar of juist onwaar. Daarom worden juist de eerste en laatste letters van het (Griekse) alfabet genoemd.

Jezus is het vleesgeworden woord. Je zou ook kunnen zeggen, dat het woord dat God spreekt IN Jezus zichtbaar is geworden. Anders gezegd: Jezus bewijst in zichzelf, dat God de waarheid heeft gesproken. Vandaar: Ik ben de waarheid en het leven, geen mens komt tot de Vader dan door Mij.

Dus als je Jezus ziet als het woord van God dat waarheid is geworden (en zelfs in eeuwigheid nu waar blijft), dan kun je je misschien voorstellen dat Jezus van zichzelf zegt, dat Hij de Alpha en de Omega is.

Immers, een ander woord (of waarheid) zal van Godswege in eeuwigheid niet meer worden gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Jezus is de enige Weg naar God. Dat is één van de verschillen met andere religies. 

 
Dat heeft Jezus nooit gezegd.  Jezus heeft gezegd dat Hij DE Weg is. Niet de enige Weg. Een onmetelijk diep verschil…

En dan kom je vanzelf weer op de Heilige Drie-Eenheid terug want Deze is reeds werkzaam in, om en aan de mensen voordat ze de bijbel herkennen als de bijbehorende documenten.

Ja zelfs al wanneer ze nog moslim zijn of hindoe of sikh, of Jehova’s getuige, Rooms-katholiek, protestant, of adventist, luciferiaan etc.

Er is dus  hoop en door de pastor te demoniseren omdat hij van moslims houdt en de Hindu te beschimpen om zijn filosofie bombardeer je die brug.

Menige hoer werd geholpen door het Leger des Heils.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos2:

God was er altijd al. Hij brengt Jezus voort. Ik wil dat geen schepping noemen. Eerder een vorm van afsplitsen of delen. Daarmee wordt Jezus God's Zoon. Gelijk aan God in Zijn wil doen, Zijn denken. 

Jezus is de enige Weg naar God. Dat is één van de verschillen met andere religies. 

Jezus is in de hemel en zit op een troon aan God's rechterhand. 

Ik denk veel over deze zaken na. Ben er nog niet helemaal uit. Het leven is een leerschool. 

Je bent begonnen in Genesis he? Begin eens aan het nieuwe testament en lees dat eerst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Divine_will:

 
Dat heeft Jezus nooit gezegd.  Jezus heeft gezegd dat Hij DE Weg is. Niet de enige Weg. Een onmetelijk diep verschil…

En dan kom je vanzelf weer op de Heilige Drie-Eenheid terug want Deze is reeds werkzaam in, om en aan de mensen voordat ze de bijbel herkennen als de bijbehorende documenten.

Ja zelfs al wanneer ze nog moslim zijn of hindoe of sikh, of Jehova’s getuige, Rooms-katholiek, protestant, of adventist, etc.

Er is dus  hoop en door de pastor te demoniseren omdat hij van moslims houdt en de Hindu te beschimpen om zijn filosofie bombardeer je die brug.

Menige hoer werd geholpen door het Leger des Heils.

Johannes 14:6 

Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. 7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Divine_will:

 
Dat heeft Jezus nooit gezegd.  Jezus heeft gezegd dat Hij DE Weg is. Niet de enige Weg. Een onmetelijk diep verschil…

En dan kom je vanzelf weer op de Heilige Drie-Eenheid terug want Deze is reeds werkzaam in, om en aan de mensen voordat ze de bijbel herkennen als de bijbehorende documenten.

Ja zelfs al wanneer ze nog moslim zijn of hindoe of sikh, of Jehova’s getuige, Rooms-katholiek, protestant, of adventist, etc.

Er is dus  hoop en door de pastor te demoniseren omdat hij van moslims houdt en de Hindu te beschimpen om zijn filosofie bombardeer je die brug.

Menige hoer werd geholpen door het Leger des Heils.

Van demoniseren is geen sprake. Als ik de pastor verkeerd begrepen heb dan mijn excuus. Vooralsnog zie ik dat niet. 

Misschien kun je Jezus als De weg toelichten. Interessant. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Johannes 14:6 

Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. 7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

Juist.  Iemand die moslim is en in zijn Koran de ontdekking doet dat Jezus God is (waarna hij wordt uitgeleid uit de islam), is door de Drie-Eenheid tot Christus geleid terwijl ie nog moslim was.  Niet de islam bracht hem tot de Vader, maar Jezus Christus door de Heilige Drie-Eenheid.

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat maakt Hem de enige weg naar de Vader.

Nee. Dat maakt Jezus DE weg naar de Vader. Lees maar even terug wat ik schreef. Ik denk dat je het dan wel begrijpt.  Juist door “enige” toe te voegen ontstaat de misvatting dat er meerdere wegen naar de Vader zouden zijn.  De Heilige Drie-Eenheid is de diepste Parel van het christendom, het hart en de kern van het Evangelie. Voor wie het inzicht erin ontvangt.

Voorbeeld hoe de Heilige Drie-Eenheid een moslim door zijn eigen boek heen tot de Vader trekt. Jezus is DE weg, zelfs al is iemand op dat moment moslim. Het inzicht dat Jezus God is blijkt cruciaal.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Divine_will:

Wanneer het masker en de gemaskerde samenvallen ontstaat het spreken met een gespleten tong spreken en dan treedt snel forummoeheid op.

Op een forum kán de gemaskerde niet samenvallen met het masker. Nooit. Wat iemand ook schrijft; je kunt nooit achter het masker kijken. De indruk die iemand achterlaat, kan volkomen misplaatst zijn.

Het enige dat forummoeheid veroorzaakt is het gebruiken van 'valse' argumenten. Onder valse argumenten versta ik ook het ontbreken van argumentatie. Dan wordt het bekvechterij. Dan worden meningen als dogma's gepresenteerd en wordt er op de man gespeeld. Bijvoorbeeld, door iemand te beschuldigen van het spreken met een gespleten tong. Hoe verzin je het.

Je kunt hooguit zeggen, dat die gespleten tong een onderdeel is van het masker dat iemand draagt. Maar dan kun je dat waarschijnlijk wel met argumenten aantonen. Het probleem is echter, dat veel schrijvers een te grote religieuze eigendunk hebben. Kapsones, zouden we vroeger zeggen.

Veel schrijvers hebben, als het om theologische onderwerpen gaat, vaak de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt. En als je dan deelneemt aan een discussie blijkt al snel, dat je je eigen standpunt maar matig kunt verdedigen, Dat gebeurt met name, als het niet je eigen, maar een democratisch bepaald standpunt verdedigen wil.   

Van @Hermanos2 krijg ik echter wel de indruk, dat hij nadenkt. Niet dat zijn argumenten zo krachtig zijn, maar hij probeert in elk geval een open dialoog aan te gaan. Maar als zijn tegenspreker al op het dogmatische paard heeft plaatsgenomen (en dus niet meer bereid is, na te denken en hem met eigen bedachte tegenargumenten te weerleggen), dan verandert de dialoog in twee monologen, waarin je elkaar niet meer tegenkomt.

Het beste gesprek is dat waarin je het standpunt van die ander begrijpt, zonder direct het gevoel te krijgen dat je eigen standpunt niet deugt. Dat is een respectvolle dialoog.

Laat elkaar in waarde.

49 minuten geleden zei Divine_will:

Dat heeft Jezus nooit gezegd.  Jezus heeft gezegd dat Hij DE Weg is. Niet de enige Weg. Een onmetelijk diep verschil…

Oh ja? Wat is dan dat "onmetelijk diepe" verschil?

Als Jezus zegt dat Hij dé Weg, dé Waarheid en hét Leven is; welke wegen, waarheden en levens blijven er dan over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sandingisaskill:

Oké, waar woon je en heb je ook koffie? Problemen met een hond die meekomt?

Ik denk echter niet dat jij echt bereid bent te ontdekken of ik een dogma-vrij leven leid. Ik krijg de indruk dat jij denkt dat je er achter bent na een kop koffie en, desnoods, een wandeling met jouw hond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hetairos:

Ik denk echter niet dat jij echt bereid bent te ontdekken of ik een dogma-vrij leven leid. Ik krijg de indruk dat jij denkt dat je er achter bent na een kop koffie en, desnoods, een wandeling met jouw hond.

Het zou best kunnen dat je gelijk hebt over hoe ik zou denken, maar in de meeste gevallen zijn het gekleurde interpretaties die voortkomen uit je eigen belevingswereld. Het kan erg gevaarlijk zijn, omdat je niet met een ‘open mind’ het gesprek aangaat. Je hebt vooraf al een beeld gevormd van de reactie van de ander. Veel mensen die dit doen hebben bovendien ook de neiging om anderen met deze ideeën en verwachtingen te beïnvloeden. Zo kan een misverstand nog groter worden.

Je reactie staat dan ook volledig diametraal ten opzichte van wat je juist probeert te ventileren in je voorgaande berichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid