Spring naar bijdragen

Is iedere religie Goddelijk geïnspireerd?


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Fundamenteel:

 Wist je dat Genesis 1:1 ook een triniteit beschrijft?

Begin, hemel, aarde. Ruimte-tijd-continuüm. (Geen tijd-continuüm zonder materie/aarde). Johannes is gewoon het mooiste Evangelie van de vier. Wat bleef hangen: 

Johannes 19:19 En Pilatus schreef ook een opschrift, en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS, DE NAZARENER, DE KONING DER JODEN. 20 Dit opschrift dan lazen velen van de Joden; want de plaats, waar Jezus gekruist werd, was nabij de stad; en het was geschreven in het Hebreeuws, in het Grieks, en in het Latijn. 21 De overpriesters dan der Joden zeiden tot Pilatus: Schrijf niet: De Koning der Joden; maar, dat Hij gezegd heeft: Ik ben de Koning der Joden. 22 Pilatus antwoordde: Wat ik geschreven heb, dat heb ik geschreven.

Onze Bijbel leert zoveel meer tussen de lijnen eens we echt zoeken. 

Het fundament is Christus. Het oude is vervuld in Hem en we zijn onder de genadewet geplaatst. Leer Hem kennen, ook via Paulus den apostel. Je hebt genoeg aan Christus en Christus alleen. Voor het OT is er veel meer studie nodig om alles in perspectief met de toenmalige geest te zien. Dat kan je niet alleen tenzij je echt diep gaat en lezingen opvolgt en bij andermans kaas gaat lezen. Het is belangrijker bekend te worden met het Woord dat vlees werd en onder ons als mens gewoond heeft. Het is volbracht Hermanos, het is volbracht. Er is maar 1 Verlosser en 1 redder voor de gehele mensheid, onze Heer Jezus Christus. Forever and ever.

Solus Christus.

En wat hebt ge geleerd uit Genesis?

Ik schreef dat je dezelfde fout maakt als de joden in het oude testament. Dat klopt niet. Je denkfout is dat genade iets van het nieuwe testament is. Dat klopt niet. 

Ook in het oude testament was de gelovige wedergeboren, dus born from above. En ook deze gelovigen werden door genade gered. Staat letterlijk bij Noach. 

Hun denkfout was dat redding en rechtvaardiging door de wet was. Dat daar alles om draaide. Terwijl de wet de afspraak was die bij hun uitverkiezing hoorde. 

Dat is de bedoeling van Paulus in Galaten. Hij zegt dat rechtvaardiging door geloof is en niet door het houden van de wet. En helaas hebben veel christenen daaruit geconcludeerd dat hij dus de wet wil afschaffen. Maar dat wil hij helemaal niet. In Romeinen 3:31 zegt hij duidelijk. Do we then make the law void through faith? Certainly not. We establish the law. 

Wat is daar onduidelijk aan? 

Corrigeer mij maar. Graag zelfs. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 482
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. Overmits hetgeen van God kennelijk i

1 Johannes 5:7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het

Je wordt steeds ongeloofwaardiger. Het enige dat je doet is je gedragen als een blaffende hond achter jouw hek van inhoudsloze dogma's en leringen. DBI ziet terecht een discrepantie in jouw inter

22 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik schreef dat je dezelfde fout maakt als de joden in het oude testament. Dat klopt niet. Je denkfout is dat genade iets van het nieuwe testament is. Dat klopt niet. 

Ook in het oude testament was de gelovige wedergeboren, dus born from above. En ook deze gelovigen werden door genade gered. Staat letterlijk bij Noach. 

Hun denkfout was dat redding en rechtvaardiging door de wet was. Dat daar alles om draaide. Terwijl de wet de afspraak was die bij hun uitverkiezing hoorde. 

Dat is de bedoeling van Paulus in Galaten. Hij zegt dat rechtvaardiging door geloof is en niet door het houden van de wet. En helaas hebben veel christenen daaruit geconcludeerd dat hij dus de wet wil afschaffen. Maar dat wil hij helemaal niet. In Romeinen 3:31 zegt hij duidelijk. Do we then make the law void through faith? Certainly not. We establish the law. 

Wat is daar onduidelijk aan? 

Corrigeer mij maar. Graag zelfs. 

Mensen van het oude testament poogde de overspelige vrouw te stenigen, wat deed Christus met haar? Hij vergaf de zonde en onderwees. Komt gerust maar mee onder Hem schuilen, de letter brengt de dood maar de Geest het leven.

8 uur geleden zei Hermanos2:

Ik respecteer je geloof. Prachtig. Uit je manier van schrijven meen ik te mogen concluderen dat je denkt dat ik de blijde boodschap van de bijbel niet begrijp? 

Je schrijft dat het oude vervuld is en dat we onder genade zijn geplaatst. Je maakt daarmee dezelfde fout als de joden in het oude testament. Ook zij waren vanaf het begin onder genade geplaatst maar ze meenden rechtvaardig te zijn door het houden van de wet. Alleen geloof rechtvaardigt. Dat is precies de boodschap die Paulus brengt in Galaten. De wet is volmaakt. De menselijke onvolmaaktheid maakte een vernieuwing van de wet noodzakelijk. Jeremiah en Ezechiël beschrijven dat Israël een nieuw hart krijgt. Geen wet meer van steen. 

Je schrijft terecht dat het volbracht is. Wat is dan volbracht? Jezus heeft zonde uitgeband voor hen die geloven. En Hij heeft de satan verslagen. Aldus de weg gebaand naar God. 

Wat Hij niet heeft gedaan is de wet afschaffen. Dat maakt Hij duidelijk in Mattheus 5. Het is mij een raadsel hoe deze duidelijke taal telkens weer verdraaid wordt. Mogelijk omdat we geen trek hebben in regelgeving en niet begrijpen wat vrijheid in Christus inhoudt. 

Wat ik geleerd heb uit Genesis? 

Dat bijbel begrip zonder dit boek onmogelijk is. Want in Genesis vertelt God Zijn voornemen, wat er mis ging en Zijn herstelplan. Hoe wil je boeken zoals Jozua en Rechters begrijpen zonder Genesis? Daarom mijdt men deze boeken liever. Omdat men de slachtingen niet kan uitleggen. Niet zonder de achtergrond van Genesis. 

Hoe wil je de zondvloed uitleggen als nieuw begin terwijl het meteen daarna weer mis gaat? 

Waarom bracht God de Hebreeën naar Egypte terwijl ze al in het bestemde land waren?

Waarom schept God een aarde als we toch naar de hemel gaan? 

Je waardeert het Johannes evangelie enorm. En terecht. Maar waarom betrek je die woorden op jezelf? Ik lees in Mattheus 15:24 dat Jezus alleen gekomen is voor Israël. 

Waarom zegt Hij dat? 

Mijn New King James bible telt 1760 bladzijdes. Het nieuwe testament begint op bladzijde 1370. En volgens jou zijn die voorgaande 1369 bladzijdes niet nodig om de bijbel te begrijpen??? 

Jezus is het Woord! 

Je stopte met lezen bij Leviticus. Daar worden veel wetten weergeven. Diverse profeten later voorspelde de komst van Christus, Hij kwam en nam de zonde op zich, daardoor is de dood door Hem overwonnen. Aldus is het volbracht en komt niemand nog de wraak toe behalve God tijdens het laatste oordeel. We onderwijzen en lijfstraffen niet. Is dat niet duidelijk genoeg? Jezus voorspelt in Matheus 24 dat het Evangelie over de hele wereld gepredikt zal worden. Jezus kwam voor de zondaars, dus ook voor u. 

Want God heeft de wereld zo lief gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon zond. Ook in Johannes te lezen. ;) totaliteit bekijken, niet op losse citaten context aan elkaar plakken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen van het oude testament poogde de overspelige vrouw te stenigen, wat deed Christus met haar? Hij vergaf de zonde en onderwees. Komt gerust maar mee onder Hem schuilen, de letter brengt de dood maar de Geest het leven.

Dit is niet okee funda. Ik heb me de moeite genomen om uitgebreid inhoudelijk te reageren. 

Ik wil niet dat je mij de les leest. Graag zie ik dat je inhoudelijk op mijn vraag reageert. Kom op. 

Waarom zegt Paulus dit? 

Moment, ik zie dat er nog tekst onder staat. Ga ik bestuderen. 

bewerkt door Hermanos2
Aanvulling
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Dit is niet okee funda. Ik heb me de moeite genomen om uitgebreid inhoudelijk te reageren. 

Ik wil niet dat je mij de les leest. Graag zie ik dat je inhoudelijk op mijn vraag reageert. Kom op. 

Waarom zegt Paulus dit? 

Jezus is de Wet. Jij leest de les hier terwijl je stopte bij Leviticus om net het probleem met de wet te tonen. Homofilie blijft een zonde naar de wet, maar wij wensen hen niet meer dood en bidden voor hun bekering. Vooral laten we hen hun eigen weg gaan en spannen deze niet voor een karretje zoals de media doet en zo het vuur aanwakkert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Jezus is de Wet. Jij leest de les hier terwijl je stopte bij Leviticus om net het probleem met de wet te tonen. Homofilie blijft een zonde naar de wet, maar wij wensen hen niet meer dood en bidden voor hun bekering. Vooral laten we hen hun eigen weg gaan en spannen deze niet voor een karretje zoals de media doet en zo het vuur aanwakkert.

Ik heb je complete tekst gelezen. 

Je omzeilt Paulus uitspraak over de wet door er voorbeeldjes uit te halen. Dat is een stap te ver. 

Eerst het al of niet afschaffen helder krijgen. Dan de inhoud. 

Jezus zelf bekrachtigd de wet in Mattheus 5.

En beschuldig mij niet van verzen uit hun context halen. Want is precies wat jij doet door mij erop te wijzen dat ik het nieuwe testament moet lezen want het oude zou toch niet begrepen kunnen worden. 

Als je een roman leest begin je toch ook niet in het midden? En dan beweren de boodschap te begrijpen. Hele boek lezen graag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hermanos2:

lijk in Mattheus 5. Het is mij een raadsel hoe deze duidelijke taal telkens weer verdraaid wordt. Mogelijk omdat we geen trek hebben in regelgeving en niet begrijpen wat vrijheid in Christus inhoudt. 

Wat ik geleerd heb uit Genesis? 

Dat bijbel begrip zonder dit boek onmogelijk is. Want in Genesis vertelt God Zijn voornemen, wat er mis ging en Zijn herstelplan. Hoe wil je boeken zoals Jozua en Rechters begrijpen zonder Genesis? Daarom mijdt men deze boeken liever. Omdat men de slachtingen niet kan uitleggen. Niet zonder de achtergrond van Genesis. 

Hoe wil je de zondvloed uitleggen als nieuw begin terwijl het meteen daarna weer mis gaat? 

Waarom bracht God de Hebreeën naar Egypte terwijl ze al in het bestemde land waren?

Waarom schept God een aarde als we toch naar de hemel gaan? 

Je waardeert het Johannes evangelie enorm. En terecht. Maar waarom betrek je die woorden op jezelf? Ik lees in Mattheus 15:24 dat Jezus alleen gekomen is voor Israël. 

Waarom zegt Hij dat? 

Mijn New King James bible telt 1760 bladzijdes. Het nieuwe testament begint op bladzijde 1370. En volgens jou zijn die voorgaande 1369 bladzijdes niet nodig om de bijbel te begrijpen??? 

Jezus is het Woord! 

Ik ben onder de indruk. Goed samengevat.

Zie het ook als een archetype waarin beschavingen hun kennis verzamelde. De zeven dagen creatie is geen onzin, het is een berekening van de tijd van deze aarde. Tot op vandaag delen we die in 7 dagen week op. De moord van Abel die een jaloerse menselijke ontwikkeling bevordert. Gevallen engelen die de mens genetisch aanpassen. Jacob zijn verworven geboorterecht. De ark van NOACH was een zeewaardig schip dat deed waarvoor het ontworpen was. Kern van het verhaal achter de vloed is dat er mensen gered worden en daaruit een nieuwe aarde, met stabieler klimaat, geboren wordt. Aboriginals, Aziaten en Indianen op Amerika hebben een wereldwijde vloed gekend in hun legendes/mythes die de wereld over 1 nacht verzoop, maar een betere aarde naliet.

Neen die duizendtal bladzijdes zijn niet nodig om tot redding van Christus te komen, alles bouwt op Hem. Hij is het fundament en de hoeksteen die onze menselijkheid bij elkaar houdt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben onder de indruk. Goed samengevat.

Zie het ook als een archetype waarin beschavingen hun kennis verzamelde. De zeven dagen creatie is geen onzin, het is een berekening van de tijd van deze aarde. Tot op vandaag delen we die in 7 dagen week op. De moord van Abel die een jaloerse menselijke ontwikkeling bevordert. Gevallen engelen die de mens genetisch aanpassen. Jacob zijn verworven geboorterecht. De ark van NOACH was een zeewaardig schip dat deed waarvoor het ontworpen was. Kern van het verhaal achter de vloed is dat er mensen gered worden en daaruit een nieuwe aarde, met stabieler klimaat, geboren wordt. Aboriginals, Aziaten en Indianen op Amerika hebben een wereldwijde vloed gekend in hun legendes/mythes die de wereld over 1 nacht verzoop, maar een betere aarde naliet.

Neen die duizendtal bladzijdes zijn niet nodig om tot redding van Christus te komen, alles bouwt op Hem. Hij is het fundament en de hoeksteen die onze menselijkheid bij elkaar houdt. 

Fijne reactie. Dankjewel hiervoor. Ik heb nu weer stof om over na te denken. We gaan het er zeker nog over hebben. 

Yeshua HaMashiach! 

Fijne dag funda. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik heb je complete tekst gelezen. 

Je omzeilt Paulus uitspraak over de wet door er voorbeeldjes uit te halen. Dat is een stap te ver. 

Eerst het al of niet afschaffen helder krijgen. Dan de inhoud. 

Jezus zelf bekrachtigd de wet in Mattheus 5.

En beschuldig mij niet van verzen uit hun context halen. Want is precies wat jij doet door mij erop te wijzen dat ik het nieuwe testament moet lezen want het oude zou toch niet begrepen kunnen worden. 

Als je een roman leest begin je toch ook niet in het midden? En dan beweren de boodschap te begrijpen. Hele boek lezen graag. 

Maar je kan toch niet het hele Evangelie verwerpen om dan terug naar het oude te grijpen? Het oude kan wel begrepen worden, maar is moeilijk als mens en een zwaar juk om naar te leven. Door de vernieuwing van uw geest in Christus, en het juk bij Hem naast u te leggen, wordt het minder zwaar om in reine te komen. Hij ging ons voor.

Het zijn de mensen die de wet te letterlijk namen waar Hij het meest tegen in ging. Zij maakte het onmogelijk daar naartoe te leven, we zijn allemaal zondaars. Jezus vergaf de zonde en onderwees in ruil. Eerst onderwijs en dan de keuze en dan het oordeel. ge kunt vergeven worden. De wet blijft opgaan en ieder mens zal door God beoordeeld worden. De wraak komt God toe, niet de mens.

Lees Romeinen 7.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

@Hermanos2 ben jij een zevende dag Adventist?

 

 

Ik wil mezelf gewoon christen noemen. Ik schreef gisteren dat ik zonder kerk opgegroeid ben. De bijbel op eigen houtje gelezen heb. Daarom is het ook zo'n allegaartje van leer. 

Ik ga niet mee in 3-1heid. 

God is YHWH, Yeshua is Zijn Zoon. Beiden beschouw ik als goddelijk. Maar de Vader is groter dan de Zoon. 

Ik probeer wel de Sabbath te houden. 

Ik geloof in eeuwig leven op aarde, niet in de hemel.

Ik geloof niet in een onsterfelijke ziel. 

Ik geloof dat de bijbel één compleet boek is dat dus helemaal gelezen moet worden en dat de blaadjes met oude en nieuwe testament erop, eruit gescheurd moeten worden. 

Ik geloof niet dat de wet afgeschaft is. Maar tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre de 'gentiles' die 'grafted in' zijn, hieraan moeten voldoen. 

De voedselwetten zijn imo nog steeds geldig. 

Ik beschouw iedereen die Christus belijdt (als de Weg Waarheid en Leven) als mijn broeder. De enige manier om tot God te naderen is door Christus. 

Ook al zijn sommige broeders gestoorde onfatsoenlijke idioten. Het zijn nog steeds mijn broeders. 

Ik geloof dat na Jezus' wederkomst een vredig millennium aanbreekt waarin nog velen tot bekering mogen komen en alles duidelijk zal worden waar we nu nog over twisten. 

Dan wordt de aarde hersteld en zal God net als in Eden weer bij de mensen wonen. 

Ik geloof dat volwassenen gedoopt moeten worden. Liefst meteen zodra ze tot geloof komen. 

Sorry als ik wat drammerig overkom. Is niet mijn bedoeling. Maar bovenstaande zaken meen ik gewoon te mogen concluderen uit de bijbel. 

Ik heb er een grondige hekel aan om gedemoniseerd te worden. Of dat ik niks begrijpen zou. 

Iedereen legt op zijn eigen manier de tekst uit. Niemand zal het helemaal bij het rechte eind hebben. Samen komen we verder. Niet alleen. 

Yeshua HaMashiach! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar je kan toch niet het hele Evangelie verwerpen om dan terug naar het oude te grijpen? Het oude kan wel begrepen worden, maar is moeilijk als mens en een zwaar juk om naar te leven. Door de vernieuwing van uw geest in Christus, en het juk bij Hem naast u te leggen, wordt het minder zwaar om in reine te komen. Hij ging ons voor.

Het zijn de mensen die de wet te letterlijk namen waar Hij het meest tegen in ging. Zij maakte het onmogelijk daar naartoe te leven, we zijn allemaal zondaars. Jezus vergaf de zonde en onderwees in ruil. Eerst onderwijs en dan de keuze en dan het oordeel. ge kunt vergeven worden. De wet blijft opgaan en ieder mens zal door God beoordeeld worden. De wraak komt God toe, niet de mens.

Lees Romeinen 7.

Het evangelie verwerpen? Certainly not! Ik kan Johannes niet lezen zonder een brok in mijn keel te krijgen. Als niemand mij ziet durf ik er zelfs bij te janken. Als mijn vrouw dan binnenkomt heb ik zogenaamd last van mijn hooikoorts. 

Als Paulus over het juk praat dan is dat niet de Mozaïsche wet maar de wet van zonde en dood. Dat is niet hetzelfde. Paulus gebruikt het woord wet op veel verschillende manieren. Slechts één daarvan is de wet van Mozes. De wet van zonde en dood betekent dat zonde onherroepelijk de dood tot gevolg heeft. Daarom is geloof in Jezus' offer de enige manier om God te eren en eeuwig leven te krijgen. 

Psalm 119 beschrijft de wet als lust. Niet als last. En zeker niet als een juk. We moeten proberen te doorgronden wat we nu daarmee moeten. De wet zorgt er bijvoorbeeld voor dat we netjes binnen de lijntjes kleuren en ons niet werelds gaan gedragen. Want de wereld is ten dode opgeschreven. Wij niet. Houd vol broeders. Alles komt goed. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Romeinen 5:12-17

Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.

Maar de dood heeft geheerst van Adam tot Mozes toe, ook over degenen, die niet gezondigd hadden in de gelijkheid der overtreding van Adam, welke een voorbeeld is Desgenen, Die komen zou.

Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van een, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van een mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.

En niet, gelijk de schuld was door den een, die gezondigd heeft, alzo is de gift; want de schuld is wel uit een misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.

Want indien door de misdaad van een de dood geheerst heeft door dien enen, veel meer zullen degenen, die den overvloed der genade en der gave der rechtvaardigheid ontvangen, in het leven heersen door dien Enen, namelijk Jezus Christus.

5:18-21

Zo dan, gelijk door een misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door een rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.

Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien enen mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Enen velen tot rechtvaardigen gesteld worden.

Maar de wet is bovendien ingekomen, opdat de misdaad te meerder worde; en waar de zonde meerder geworden is, daar is de genade veel meer overvloedig geweest;

Opdat, gelijk de zonde geheerst heeft tot den dood, alzo ook de genade zou heersen door rechtvaardigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus onzen Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik wil mezelf gewoon christen noemen.

Het staat een ieder vrij om zichzelf te beschouwen zoals men wenst, zoals het de ander vrij staat om daar andere conclusies aan te verbinden.

58 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ga niet mee in 3-1heid.

Ook dat is je goed recht, evenals het de mijne is om je dan te scharen onder niet-christenen. Net zoals de unitaristen, de Jehova's getuigen, de Heiligen der Laatste Dagen en de broeders in Christus, die het leerstuk  van de Drie-eenheid ook afwijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sandingisaskill:

Het staat een ieder vrij om zichzelf te beschouwen zoals men wenst, zoals het de ander vrij staat om daar andere conclusies aan te verbinden.

Ook dat is je goed recht, evenals het de mijne is om je dan te scharen onder niet-christenen. Net zoals de unitaristen, de Jehova's getuigen, de Heiligen der Laatste Dagen en de broeders in Christus, die het leerstuk  van de Drie-eenheid ook afwijzen.

Dat staat je inderdaad vrij. Maar je overschrijdt grenzen door telkens weer uiting te geven aan je emoties. Ik wil geestelijk groeien. Jij wil oordelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Dat staat je inderdaad vrij. Maar je overschrijdt grenzen door telkens weer uiting te geven aan je emoties. Ik wil geestelijk groeien. Jij wil oordelen. 

(Be)oordelen van o.a. het waarheidsgehalte van wat er wordt gezegd is een christelijke positieve plicht. Die opdracht kun je vinden in de Bijbel. Men kan immers niet zomaar alles voor zoete koek slikken, straks verslikt men zich met alle mogelijk gevolgen van dien.. Groeien in de ideeën van Drie-eenheidontkenners doe je het beste door met andere ontkenners in gesprek te gaan. Ik kan je enkel voorhouden dat je een dwaling, nee zelfs ketterij gelooft. Dat doe ik niet om je te pesten, maar om je te behoeden voor de kwalijke consequenties die dat met zich mee brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sandingisaskill:

(Be)oordelen van o.a. het waarheidsgehalte van wat er wordt gezegd is een christelijke positieve plicht. Die opdracht kun je vinden in de Bijbel. Men kan immers niet zomaar alles voor zoete koek slikken, straks verslikt men zich met alle mogelijk gevolgen van dien.. Groeien in de ideeën van Drie-eenheidontkenners doe je het beste door met andere ontkenners in gesprek te gaan. Ik kan je enkel voorhouden dat je een dwaling, nee zelfs ketterij gelooft. Dat doe ik niet om je te pesten, maar om je te behoeden voor de kwalijke consequenties die dat met zich mee brengt.

Nou, dit klinkt al een stuk positiever. Dankjewel hiervoor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sandingisaskill:

Geen probleem Hermanos. Je naam is ook mij gegeven door mijn ouders, vandaar wellicht de strijdvaardigheid. Bij mij staat er ook nog Johannes voor.

Mooi om te zien dat jij en ik toch raakvlakken hebben. Zoals ik ook al eerder zei vind ik een Amstaff een perfecte hond. Die ik dolgraag zou willen hebben. Maar mijn gezinssituatie met tijdgebrek en veel inconsequente vrouwen over de vloer maakt dat ik dat beter niet kan doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Mooi om te zien dat jij en ik toch raakvlakken hebben. Zoals ik ook al eerder zei vind ik een Amstaff een perfecte hond. Die ik dolgraag zou willen hebben. Maar mijn gezinssituatie met tijdgebrek en veel inconsequente vrouwen over de vloer maakt dat ik dat beter niet kan doen. 

De mijne komt uit het asiel, het is geen Amstaff maar een kruising Amstaff x zeg het maar. Gefokt en opgevoed door criminelen (dat hebben ze wel mooi voor elkaar gekregen: er zit voldoende gameness in), in de brand gestoken en tijdens een inval door de politie in beslag genomen en door justitie ter adoptie aangeboden in het asiel. Waar ik hem dus uit heb gehaald. Niet alle Amstaffs zijn even veeleisend hoor. Goed zoeken, er past er vast ook eentje bij jouw situatie, het kunnen uitstekende gezinshonden zijn, verre van mensagressief en over het algemeen bijzonder lief voor kinderen. Andere hondjes wil nog wel eens een probleem zijn. Vrouwen zijn weer goed in knuffelen, een niet te onderschatten kwaliteit waar een Amstaff prima mee benaderd kan worden. Zolang ie maar weet dat jij de baas bent en zijn plek kent: helemaal onder aan de ladder dus. Anders neem je een teefje, die zijn wat makkelijker.

 

Kaleb 0.2.jpg

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sandingisaskill:

De mijne komt uit het asiel, het is geen Amstaff maar een kruising Amstaff x zeg het maar. Gefokt en opgevoed door criminelen (dat hebben ze wel mooi voor elkaar gekregen: er zit voldoende gameness in), in de brand gestoken en tijdens een inval door de politie in beslag genomen en door justitie ter adoptie aangeboden in het asiel. Waar ik hem dus uit heb gehaald. Niet alle Amstaffs zijn even veeleisend hoor. Goed zoeken, er past er vast ook eentje bij jouw situatie, het kunnen uitstekende gezinshonden zijn, verre van mensagressief en over het algemeen bijzonder lief voor kinderen. Andere hondjes wil nog wel eens een probleem zijn. Vrouwen zijn weer goed in knuffelen, een niet te onderschatten kwaliteit waar een Amstaff prima mee benaderd kan worden. Zolang ie maar weet dat jij de baas bent en zijn plek kent: helemaal onder aan de ladder dus. Anders neem je een teefje, die zijn wat makkelijker.

 

Kaleb 0.2.jpg

Mooi! 

Misschien weet die hond zelfs waar de boeven hun fortuin verstopt hebben? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Hermanos2:

Mooi! 

Misschien weet die hond zelfs waar de boeven hun fortuin verstopt hebben? 

De boeven zitten hun verdiende straf uit, voor zowel ze uitgevreten hebben waar ik niks van weet als voor het in de brand steken van een hond. Dat fortuin mag wegroesten wat mij betreft. Ik hoop dat het goed komt verder met ze. Ik kan me enkel ontfermen over de hond en ervoor zorgen dat het goed komt met hem. Er zit genoeg boevengedrag in om af te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 6-4-2022 om 11:42 zei sandingisaskill:

Geen enkele. Geen Boeddha, geen Hare Krishna, geen Mohammed, geen eigen werken en geen valse Jezussen, etc.

 

Op 6-4-2022 om 11:46 zei Thinkfree:

Eens, ieder die Jezus niet heeft aangenomen als zijn Heer en God gaat verloren.


Ik zou liever zeggen, ieder die Jezus niet heeft ingenomen, in plaats van aangenomen.  In hun kortzichtigheid vernietigen veel christenen de grond waarop Christus Zijn zaad uitstrooit‼️ En in hun trots volhardden zij in deze killers mentaliteit. Ik heb zich er in ieder geval helaas nog nooit een van zien bekeren.

Zoals in de verhalen van het Oude Testament de voorafschaduwing van de komst van Jezus Christus te vinden is, zo is die voorafschaduwing van Jezus Christus ook te vinden in andere religies. In sommige opzichten niet zo volkomen als in de Bijbel maar toch aanwezig. En in andere opzichten misschien wel een betere leidraad naar Jezus Christus, omdat dat deel van het onderwijs van Boeddha dat overeenkomt met de leer van Jezus Christus zich richt op het wandelen met en in Christus, oftewel omdat de levenshouding in Boeddha’s leer gericht is op de ontwikkeling van de vruchten waar Jezus Christus het over had.

Boeddha was een koningszoon die op zoek ging naar de oplossing voor het leed en lijden van de mens. Het Boeddhisme dat gebaseerd is op zijn leer benadrukt compassie, medeleven en empathie voor onze medemens en het ontmantelen van ons ego.    Men moet wel een hele hoge graad van hardheid van hart hebben gekregen om hier geen parallel met het onderwijs van Jezus Christus te zien.

Maarja, holle vaten bommen het hardst, luidt het spreekwoord. Als blinden hakken ze op de kinderen in zonder te weten wat ze doen. Doch Jezus zei:

Matteüs 18

 [1] In die tijd kwamen de leerlingen bij Jezus en zeiden: ‘Wie is eigenlijk de grootste in het koninkrijk der hemelen?’ [2] Hij riep een kind, zette het in hun midden[3] en zei: ‘Ik verzeker jullie, als je niet verandert en wordt als kinderen, kom je het koninkrijk der hemelen niet eens binnen. [4] Wie zich dus klein maakt als dit kind, die is de grootste in het koninkrijk der hemelen. [5] En wie één zo’n kind bij zich ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. [6] Maar wie één van deze kleinen die op Mij vertrouwen ten val brengt, kan beter met een molensteen om zijn nek in volle zee gegooid worden. [7] Wee de wereld, die zo vaak mensen ten val brengt. Want al zijn valstrikken onvermijdelijk, wee de mens die een ander ten val brengt. [8] Als je hand of je voet je ten val brengt, hak hem dan af en gooi hem weg. Je kunt beter verminkt of kreupel het leven ingaan dan met twee handen of voeten in het eeuwige vuur gegooid worden.[9] Als je oog je ten val brengt, ruk het dan uit en gooi het weg. Je kunt beter met één oog het leven ingaan dan met twee ogen in het hellevuur gegooid worden. [10] Pas op dat je niet op één van deze kleinen neerkijkt, want Ik zeg jullie: hun engelen in de hemel zien voortdurend het gelaat van mijn Vader in de hemel. [12] Wat denken jullie hiervan: als iemand honderd schapen heeft en één daarvan dwaalt af, zal hij dan niet de negenennegentig andere in de bergen achterlaten en het verdwaalde schaap gaan zoeken?[13] Als het hem lukt het te vinden, dan zal hij, dat verzeker Ik jullie, zich daarover meer verheugen dan over de negenennegentig die niet afgedwaald waren.[14] Zo wil jullie Vader in de hemel niet dat één van deze kleinen verloren gaat.

 

8 minuten geleden zei Flawless victory:

 


Ik zou liever zeggen, ieder die Jezus niet heeft ingenomen, in plaats van aangenomen.  In hun kortzichtigheid vernietigen veel christenen de grond waarop Christus Zijn zaad uitstrooit‼️ En in hun trots volhardden zij in deze killers mentaliteit. Ik heb zich er in ieder geval helaas nog nooit een van zien bekeren.

 


Die christenen zijn bang om de genade te verliezen. En hierover lees ik in mijn bijbel het volgende:

Matteüs 25: 14

[14] Of het zal zijn als met een man die op reis ging, zijn dienaren bij zich riep en het geld dat hij bezat aan hen in beheer gaf. [15] Aan de een gaf hij vijf talent, aan een ander twee, en aan nog een ander één, ieder naar wat hij aankon. Toen vertrok hij. [16]Meteen ging de man die vijf talent ontvangen had op weg om er handel mee te drijven, en zo verdiende hij er vijf talent bij. [17] Op dezelfde wijze verdiende de man die er twee had gekregen er twee bij. [18] Degene die één talent ontvangen had, besloot het geld van zijn heer te verstoppen: hij begroef het.[19] Na lange tijd keerde de heer van die dienaren terug en vroeg hun rekenschap. [20] Degene die vijf talent ontvangen had, kwam naar hem toe en overhandigde hem nog vijf talent erbij met de woorden: “Heer, u hebt mij vijf talent in beheer gegeven, alstublieft, ik heb er vijf bij verdiend.”  [21] Zijn heer zei tegen hem: “Voortreffelijk, je bent een goede en betrouwbare dienaar. Omdat je betrouwbaar was in het beheer van een klein bedrag, zal ik je over veel meer aanstellen. Wees welkom bij het feestmaal van je heer.”[22] Ook degene die twee talent ontvangen had, kwam naar hem toe en zei: “Heer, u hebt mij twee talent in beheer gegeven, alstublieft, ik heb er twee bij verdiend.” [23] Zijn heer zei tegen hem: “Voortreffelijk, je bent een goede en betrouwbare dienaar. Omdat je betrouwbaar was in het beheer van een klein bedrag, zal ik je over veel meer aanstellen. Wees welkom bij het feestmaal van je heer.” [24] Nu kwam ook degene die één talent ontvangen had naar hem toe. Hij zei: “Heer, ik wist van u dat u streng bent, dat u maait waar u niet hebt gezaaid en oogst waar u niet hebt geplant, [25] en uit angst besloot ik uw talent te begraven. Alstublieft, hier hebt u het terug.”  [26] Zijn heer antwoordde hem: “Je bent een slechte, luie dienaar. Je wist dat ik maai waar ik niet heb gezaaid en oogst waar ik niet heb geplant? [27] Dan had je mijn geld dus bij de bank in bewaring moeten geven, zodat ik het bij mijn terugkomst met rente zou hebben teruggekregen. [28] Neem hem dat talent af en geef het aan degene die er tien heeft. [29] Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs het laatste worden ontnomen. En die nutteloze dienaar, gooi hem eruit, in de uiterste duisternis, waar men jammert en knarsetandt.”

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-4-2022 om 13:54 zei sandingisaskill:

Mijn grote God de Vernietiger zal recht doen en Woord houden! Ik kan haast niet wachten.

‘De Here talmt niet met de belofte, al zijn er, die aan talmen denken, maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen.’
‭‭2 Petrus‬ ‭3:9‬ ‭NBG51‬‬
https://bible.com/bible/328/2pe.3.9.NBG51

Er is dus werk aan de winkel. God wilt niet dat mensen vernietigd worden, maar dat ze tot bekering komen. Maar dan zullen we wel naar de mensen toe moeten gaan.

Op 6-4-2022 om 13:01 zei Divine_will:

Verwatering van het christendom in samenhang met dwaalleer op dit forum, in samenhang met Sjako zijn JG vooringenomenheid en zijn moderatierechten, wat een oneerlijke manier discussiëren teweegbrengt, blijkt voor  christenen een belangrijke oorzaak dat ze forummoeheid hebben gekregen m.b.t. Credible.

Ik denk dat dit eerder komt door discussie technieken zoals jij die er op nahoudt. Er is geen greintje respect bij jou te bespeuren voor anders denkenden als jij. Ik wil die vijandigheid en disrespect niet hebben hier. Jij bent overigens niet de enige die zo discussieert. Ik hoor het ook van andere forummers dat ze vertrekken omdat er hier zoveel haat is. Ik ga hier streng op modereren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-4-2022 om 13:58 zei Hetairos:

Dat was namelijk waar men op een bepaald moment aan twijfelde. Men 'zag' de Goddelijkheid van Christus niet meer en om dat ongeloof een halt toe te roepen, heeft men de drie-eenheid geformuleerd.

Dit is wel een beetje geschiedvervalsing. De Drieeenheid is geformuleerd onder de heerschappij van een heidense Romeinse keizer Constantijn. In zijn tijd waren er veel vormen van het Christendom. Er was een strijd tussen de Arianen, die overigens in eerste instantie in de meerderheid waren die niet in een Drieeenheid geloofden, en de Christenen die wel in een Drieeenheid geloofden. Dat gaf veel instabiliteit in het Romeinse Rijk. Om dat de kop in te drukken moest er één geloof komen, al het andere zou ‘ketters’ verklaard worden. Toen is concilie van Nicea in het leven geroepen. Het zal die keizer een worst zijn geweest denk ik welke vorm als ‘waarheid’ bestempeld zou worden, als er maar een eenheid kwam. Dat werd dan ook gelijk de staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk. De keizer bleef tot zijn dood de zonnegod aanbidden. Trouwens dat kan je nog steeds terugzien in het Roomse geloof. Het verhaal is gaande, maar is niet zeker, dat hij voor de vorm van Christendom koos die zijn moeder aanhing.

Je kan dus eigenlijk wel zeggen dat er op het Drieeenheid vraagstuk een klap is gegeven om van het gedoe af te zijn en tot één staatsgodsdienst te komen. Sindsdien is het hele Christendom verwaterd. Heidense feesten werden geadopteerd als zijnde christelijk, heidense symbolen als de zon werden een onderdeel van de aanbidding net als het gebruik van beelden. Een andere belangrijke religie in het Romeinse Rijk, de Isis cultus, werd ook opgenomen in de vorm van Maria aanbidding.

bewerkt door sjako
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid