Spring naar bijdragen

Is iedere religie Goddelijk geïnspireerd?


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Hetairos:

Ik zou kiezen voor 'was', omdat de status van Jezus nu een compleet andere is dan toen Hij in het 'vlees' was.

Ik denk dat die manifestatie van de drie-eenheid nu in elke christen kan worden gezien; de Geest doet opnieuw geboren worden, waardoor een geestelijke (inwendige) mens ontstaat, naar het beeld van de Zoon geschapen en die God zijn Vader noemt. 

Jezus is nog steeds het beeld van de drie enige God, nu in zijn verheerlijkte staat, voorheen in zijn nederige staat.

Hij is nooit anders geweest, hij is de enige zichtbare God in een lichaam.

Oftewel het beeld van God, gij zult geen beeld maken van hetgeen op de aarde onder de aarde of in de hemel is.

Jezus is het beeld van de onzichtbare God, wat bijbels betekent dat Jezus God in het vlees is.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 482
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. Overmits hetgeen van God kennelijk i

1 Johannes 5:7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het

Je wordt steeds ongeloofwaardiger. Het enige dat je doet is je gedragen als een blaffende hond achter jouw hek van inhoudsloze dogma's en leringen. DBI ziet terecht een discrepantie in jouw inter

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is nog steeds het beeld van de drie enige God, nu in zijn verheerlijkte staat, voorheen in zijn nederige staat.

Hij is nooit anders geweest, hij is de enige zichtbare God in een lichaam.

Jij kiest dus voor 'is'. Prima. Het maakt ook niet zoveel uit. Ik voor mij, kan me een beter beeld vormen van de Christus, zoals Hij zich nu laat zien.

Ik zie nu een Heer, die op de troon van God heeft plaatsgenomen. Dat was natuurlijk nog niet het geval vóór zijn opstanding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hetairos:

Jij kiest dus voor 'is'. Prima. Het maakt ook niet zoveel uit. Ik voor mij, kan me een beter beeld vormen van de Christus, zoals Hij zich nu laat zien.

Ik zie nu een Heer, die op de troon van God heeft plaatsgenomen. Dat was natuurlijk nog niet het geval vóór zijn opstanding.

Nee, dat toont juist Gods grootheid aan hij kwam van zijn eeuwig troon om een lichaam te bewonen en de prijs te betalen, dat is ook de enige manier om een eeuwige schuld af te betalen.

Dat maakt m.i God nog veel groter de allerhoogste is het allerlaagste afgedaald voor zotten en dwazen, dat is onuitsprekelijke liefde.

Voor wat hij voor ons gedaan heeft is hij het ook tot in der eeuwigheid waard m.i om op die troon te zitten wetende dat wij hem nooit genoeg kunnen bedanken.

Hij is God en hij alleen

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Divine_will:

Wat heeft dat ermee te maken?

Jezus is God in het vlees hij heeft nooit geboden de zondag te houden, dat is een inzetting van mensen.

Sterker nog je ongehoorzaamheid Jezus die de 10 geboden aan ons gaf om de zevende dag te rusten en heiligde die.

Lees Hebreeën 4 vers 10 maar.

10 Want die ingegaan is in zijn rust, heeft zelf ook van zijn werken gerust, gelijk God van de Zijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Jezus is God in het vlees hij heeft nooit geboden de zondag te houden, dat is een inzetting van mensen.

Sterker nog je ongehoorzaamheid Jezus die de 10 geboden aan ons gaf om de zevende dag te rusten en heiligde die.

Lees Hebreeën 4 vers 10 maar.

10 Want die ingegaan is in zijn rust, heeft zelf ook van zijn werken gerust, gelijk God van de Zijne.


Mijn Jezus is opgestaan. De jouwe niet? Dat je nog steeds twist zoekt op stukken van H₂O en rustdagen? Mijn God wordt nooit moe. 

mod sjako. Ik raad je aan wat minder agressief te forummen. Het is niet toegestaan andere forumleden te beledigen. Je zoekt constant twist. Volgende keer krijg je een strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Divine_will:


Mijn Jezus is opgestaan. De jouwe niet? Dat je nog steeds twist zoekt op stukken van H₂O en rustdagen?

Mijn Jezus is ook opgestaan echter ligt dat voor ons nog in de toekomst, en blijft er een rust over voor ons lichaam de zevende dag, de 8ste dag bestaat niet in onze tijd en gaat pas in als wij de tijd verlaten.

PS: ik zoek geen twist, ben alleen geïnteresseerd in je beweegredenen om voor mijzelf bij te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is God in het vlees hij heeft nooit geboden de zondag te houden, dat is een inzetting van mensen.

Sterker nog je ongehoorzaamheid Jezus die de 10 geboden aan ons gaf om de zevende dag te rusten en heiligde die.

Lees Hebreeën 4 vers 10 maar.

10 Want die ingegaan is in zijn rust, heeft zelf ook van zijn werken gerust, gelijk God van de Zijne.

Voor zover mij bekend, heeft Jezus ons niets opgelegd. Ook de 10 geboden niet.

Kun je voorbeelden geven van geboden die Jezus aan 'ons' gaf? Graag tekstverwijzingen, dat maakt de dialoog wat concreter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hetairos:

Voor zover mij bekend, heeft Jezus ons niets opgelegd. Ook de 10 geboden niet.

Kun je voorbeelden geven van geboden die Jezus aan 'ons' gaf? Graag tekstverwijzingen, dat maakt de dialoog wat concreter.

Wel je gaf het zelf al aan, je naaste liefhebben als jezelf, je begrijpt de volheid van dit gedeeltelijk principe toch wel?

9 minuten geleden zei Divine_will:

Mijn God wordt nooit moe. 

Mijn God ook niet, maar is wel zo vriendelijk geweest om aan zijn schepsels te denken die wel moe worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Mijn Jezus is ook opgestaan echter ligt dat voor ons nog in de toekomst, en blijft er een rust over voor ons lichaam de zevende dag, de 8ste dag bestaat niet in onze tijd en gaat pas in als wij de tijd verlaten.

Ik zie die 8e dag helemaal niet. Wel een 'verlengde' van de 7e dag in eeuwigheid.

In Hebreeën meen ik te lezen, dat de rustdag van God al is ingegaan en dat de gelovigen worden uitgenodigd om nu al tot diezelfde rust in te gaan. Ze moeten er zelfs ernst mee maken, zodat die rust niet aan hun voorbij gaat.

Uiteraard is de opstanding van het lichaam voor ons nog toekomst. Dat neemt echter niet weg, dat we IN Christus al in nieuwheid van leven zijn opgestaan.

Romeinen 8:9-11 (NBG1951) "Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe. Indien Christus in u is, dan is wel het lichaam dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid. En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont".

Dit is wat men traditioneel noemt het "reeds" en het "nog niet". De Geest stelt ons namelijk in de gelegenheid om te groeien (lees: oefenen) in Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hetairos:

Ik zie die 8e dag helemaal niet. Wel een 'verlengde' van de 7e dag in eeuwigheid.

In Hebreeën meen ik te lezen, dat de rustdag van God al is ingegaan en dat de gelovigen worden uitgenodigd om nu al tot diezelfde rust in te gaan. Ze moeten er zelfs ernst mee maken, zodat die rust niet aan hun voorbij gaat.

Uiteraard is de opstanding van het lichaam voor ons nog toekomst. Dat neemt echter niet weg, dat we IN Christus al in nieuwheid van leven zijn opgestaan.

Romeinen 8:9-11 (NBG1951) "Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe. Indien Christus in u is, dan is wel het lichaam dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid. En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont".

Dit is wat men traditioneel noemt het "reeds" en het "nog niet". De Geest stelt ons namelijk in de gelegenheid om te groeien (lees: oefenen) in Christus. 

Dat klopt, dat is zo in de geest onze geest heeft geen rust nodig en prijst 24/7 onze God. Dat neemt nog niet weg dat onze lichamen geen rust meer nodig heeft dat is de reinste onzin daarom staat dat er een rust overblijft voor ons lichaam, dat is de rustdag waarop God ook heeft gerust, de zevende dag.

Dat wie zijn rust is binnengegaan (wedergeboorte naar de geest) heeft zelf ook van zijn werken gerust gelijk God van de zijne (naar het lichaam hier op aarde)

Welke dag heeft God gerust? De eerste dag van de week nope, hij heeft gerust van zijn werken de zevende dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:

Wel je gaf het zelf al aan, je naaste liefhebben als jezelf, je begrijpt de volheid van dit gedeeltelijk principe toch wel?

Dat is in feite de samenvatting van de wet. Maar heeft Christus dat geboden of opgelegd. Dat is de vraag.

Daarnaast kwam dit ter sprake in relatie tot religie. Ik geloof niet, dat Jezus een religie predikte, maar juist zichzelf presenteerde als enige mogelijkheid (Weg, Waarheid en Leven) om aan een religie te ontsnappen. 

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Welke dag heeft God gerust? De eerste dag van de week nope, hij heeft gerust van zijn werken de zevende dag.

Waar is nu die 8e dag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hetairos:

Dat is in feite de samenvatting van de wet. Maar heeft Christus dat geboden of opgelegd. Dat is de vraag.

Daarnaast kwam dit ter sprake in relatie tot religie. Ik geloof niet, dat Jezus een religie predikte, maar juist zichzelf presenteerde als enige mogelijkheid (Weg, Waarheid en Leven) om aan een religie te ontsnappen

Johannes 14:21 NBG51

Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.

 

God liefhebben boven alles en de naaste liefhebben als jezelf.

Samenvatting 10 geboden.

 

 

7 minuten geleden zei Hetairos:

Waar is nu die 8e dag?

Geen idee vertel jij mij dat maar ik hou hem niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat klopt, dat is zo in de geest onze geest heeft geen rust nodig en prijst 24/7 onze God. Dat neemt nog niet weg dat onze lichamen geen rust meer nodig heeft dat is de reinste onzin daarom staat dat er een rust overblijft voor ons lichaam, dat is de rustdag waarop God ook heeft gerust, de zevende dag.

Ik begrijp je niet meer. Waar is sprake van lichamen die rust nodig hebben?

Hebreeën 4:10-11 (Rev. Leidse Vertaling) "Immers, hij die in Gods rust is ingegaan heeft zelf ook rust van zijn werken, zoals God van de zijne. Laten wij er ons best voor doen om in die rust in te gaan; opdat niemand in hetzelfde voorbeeld van ongehoorzaamheid zal vervallen."

Het wordt me nu iets te warrig.

Als je lichamelijk rust nodig hebt, moet je gewoon lekker gaan slapen. Dat is ook heilzaam voor je geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hetairos:

Dat is in feite de samenvatting van de wet. Maar heeft Christus dat geboden of opgelegd. Dat is de vraag.

Daarnaast kwam dit ter sprake in relatie tot religie. Ik geloof niet, dat Jezus een religie predikte, maar juist zichzelf presenteerde als enige mogelijkheid (Weg, Waarheid en Leven) om aan een religie te ontsnappen. 

Vergeef me dat ik ertussenin spring. Maar in Mattheus 5:17 geeft Jezus aan de wet niet af te schaffen. Sterker nog: one jot or one tittle will by no means pass from the law till all is fulfilled. 

Naar mijn mening is nog niet alles 'fullfilled'. 

Als voorbeeld noem ik Jeremiah 31:31-34. Volgens mij een vers(verzen) dat compleet verkeerd uitgelegd is door velen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

Hij is nooit anders geweest, hij is de enige zichtbare God in een lichaam.

Volgens 1Joh 4:12 niet Niemand heeft God ooit gezien. Als we van elkaar blijven houden, blijft God in ons en is zijn liefde in ons volmaakt geworden.

Joh 1:18 Geen enkel mens heeft ooit God gezien. De eniggeboren god, die dicht bij de Vader is, die heeft duidelijk gemaakt wie Hij is.

Joh 6:46 46Niet dat iemand de Vader heeft gezien — alleen hij die van God komt, die heeft de Vader gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Openbaringen 1:11 Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azie zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.

Ook weer een voorbeeld van een vervalsing. .... en die tegen me zei: 'Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeente..... Nieuwe Bijbel Vertaling 2021

Ik ben de Alfa en Omega, de Eerste en de Laatste is een vervalsing. Deze zinssnede komt niet voor in de betere Bijbelvertalingen.

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Zelfs al zou blijken dat het vers wel origineel is, dan is het nog lang geen bewijs voor een 3-1heid. 

Openbaring 1:11 is ook een vervalsing. Blijkbaar proberen ze de Drieëenheid te bewijzen dmv tekst toe te voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Ook weer een voorbeeld van een vervalsing. .... en die tegen me zei: 'Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeente..... Nieuwe Bijbel Vertaling 2021

Ik ben de Alfa en Omega, de Eerste en de Laatste is een vervalsing. Deze zinssnede komt niet voor in de betere Bijbelvertalingen.

Openbaring 1:11 is ook een vervalsing. Blijkbaar proberen ze de Drieëenheid te bewijzen dmv tekst toe te voegen.

Serieus Sjako? De Bijbel heeft vervalste delen en God heeft er niet voor gezorgd dat Zijn Woord bewaard is gebleven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sandingisaskill:

Uiteraard wordt het gedeelte van de Bijbel waaruit de Drie-Eenheid blijkt onder vuur genomen door satan en zijn trawanten. 

Wederom de herkenbare vuilspuiterij. 

Jezus zegt in John 20:17 I am ascending to My Father and your Father and to My God and your God. 

3-1heid is een aanname uit verlegenheid omdat men niet wist hoe om te gaan met twee godheden zonder beschuldigd te worden van polytheïsme. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Wederom de herkenbare vuilspuiterij. 

Jezus zegt in John 20:17 I am ascending to My Father and your Father and to My God and your God. 

3-1heid is een aanname uit verlegenheid omdat men niet wist hoe om te gaan met twee godheden zonder beschuldigd te worden van polytheïsme. 

 

Johannes 14:16 En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid; 16 Namelijk den Geest der waarheid, Welken de wereld niet kan ontvangen; want zij ziet Hem niet, en kent Hem niet; maar gij kent Hem; want Hij blijft bij ulieden, en zal in u zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid