Spring naar bijdragen

Situatie Oekraïne


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 599
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Door ze op te roepen voor mobilisatie natuurlijk. Sommige Russen zijn om die reden uit Rusland gevlucht omdat die zich niet in moordenaars wilden laten veranderen.

Neen, ik heb alle propaganda afgezworen. Je bent dictatoriaal of je bent het niet, en na corona zijn alle naties op de wereld wel ontmaskerd als dictatoriaal.  Waar geen persvrijheid is en o

Voor jou is de wereld  blijkbaar erg simpel. Oekraïne is lief. Wij zijn ook lief. Rusland (of beperk het tot Poetin) is stout.  Was je ook zo bezorgd over het lot van de Oekraïense bevolking tijdens d

Posted Images

1 uur geleden zei Divine_will:

Volgens sommigen  is de VS dan ook het Babylon van de eindtijd waar de bijbel over spreekt.

Nee, dat kan niet. Babylon de grote is wereldomvattend, ze is religieus en ze is een imitatiestelsel die tegen het zaad van de vrouw strijd (Openbaring 12:17). In Openbaring 18:9 en 10 staat dat de koningen der aarde over haar heengaan rouwen. Dus daar kan ze zelf geen aandeel in zijn. Hetzelfde kan gezegd worden over de kooplieden der wereld. Er wordt over de hoer gezegd dat ze spiritistische praktijken beoefend (Openbaring 18:23). Ze is dus een symbool voor valse religie en wel wereldwijd. 

Ondertussen heeft Poetin zijn kernwapenarsenaal op scherp laten zetten. De landen doen niet vriendelijk naar hem. Lijkt me geen verrassing, wat had hij anders verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Nee, dat kan niet. Babylon de grote is wereldomvattend, ze is religieus en ze is een imitatiestelsel die tegen het zaad van de vrouw strijd (Openbaring 12:17). In Openbaring 18:9 en 10 staat dat de koningen der aarde over haar heengaan rouwen. Dus daar kan ze zelf geen aandeel in zijn. Hetzelfde kan gezegd worden over de kooplieden der wereld. Er wordt over de hoer gezegd dat ze spiritistische praktijken beoefend (Openbaring 18:23). Ze is dus een symbool voor valse religie en wel wereldwijd. 

Er kunnen heel goed meerdere lagen in zitten, verleden Babylon van Nimrod, heden mistery Babylon die in één dag vernietigd zal worden(note dus niet de hele wereld want de zeelieden zullen rouw om haar bedrijven) en toekomst waarbij de hele wereld als Babylon in geestelijk opzicht wordt aangezien.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2022 om 20:47 zei 010:

Beste allen, dit topic gaat over de situatie in Oekraïne. Zoals jullie allemaal weten is daar nu oorlog uitgebroken met Rusland. Hoe zal dit aflopen? En doet het westen (en Nederland) er goed aan om sancties in te stellen tegen Rusland? En moeten we ons nu zorgen maken over onze eigen veiligheid en de veiligheid van NAVO landen? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Het is zorgwekkend. Rusland is kwa omvang van het land met het land waar het mee in conflict is dichter bij huis dan het lijkt. Polen ligt aan Oekraïne. Daarnaast ligt een militair zeer zwakke Duitsland en een nog zwakkere Nederland dat zich veilig waant in een tot op het bot verdeelde Europa dat financieel zwaar geraakt is door de Coronacrisis. Heb het idee dat onze economie vooral door steunpakketten gegroeid is, gebasseerd op grote schulden. 

Het zou kunnen dat bemiddeling van Belarus en de VS helpt. Maar Rusland is vrij koppig. Halverwege de oorlog toch staken is voor hen gezichtsverlies.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Divine_will:


Dat zou best eens kunnen. Daarnet vond ik deze video. De crux is Israël.

 

Ja, in Israël zal het uiteindelijk plaatsvinden. Want dat is het beloofde land. Daarover gaat het in het hele oude testament. En dat gaat in het nieuwe testament niet anders. Je kunt het niet ineens allemaal gaan 'vergeestelijken'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Nee, dat kan niet. Babylon de grote is wereldomvattend, ze is religieus en ze is een imitatiestelsel die tegen het zaad van de vrouw strijd (Openbaring 12:17). In Openbaring 18:9 en 10 staat dat de koningen der aarde over haar heengaan rouwen. Dus daar kan ze zelf geen aandeel in zijn. Hetzelfde kan gezegd worden over de kooplieden der wereld. Er wordt over de hoer gezegd dat ze spiritistische praktijken beoefend (Openbaring 18:23). Ze is dus een symbool voor valse religie en wel wereldwijd. 

Ondertussen heeft Poetin zijn kernwapenarsenaal op scherp laten zetten. De landen doen niet vriendelijk naar hem. Lijkt me geen verrassing, wat had hij anders verwacht.

Babylon is iets van alle tijden, denk ik.

Rusland is een soort van Katholiek land en evengoed de EU en VS. Ook protestanten komen uit Katholieke wortels. 

Wanneer een heel land "christelijk is", moet Babylon actief zijn. Want dat kan immers nooit waar zijn. Waar de meerderheid christenen zijn, is er een maatschappelijk voordeel te halen bij het geloof. 

In landen waar het christendom sterk terug dringt of in minderheid bloeit (zoals in Egypte, China of Nederland) sterft de hoer van Babylon of bedient zich van andere nieuwe jassen (Ietsisme en Islam).

Op 25-2-2022 om 22:09 zei Hermanos2:

Die oorlog daar vervuld mij met verschillende gevoelens. 

Het is verschrikkelijk ( maar ook begrijpelijk?) dat andere landen toekijken en niets doen. Doet me denken aan Joegoslavië in de 90er jaren. Vreselijk. 

Aan de andere kant vond ik Oekraïne altijd wel bij Rusland horen. Sinds mensenheugenis. Landen kunnen zichzelf niet zomaar onafhankelijk verklaren. 

Net als België bij Nederland of Nederland bij Duitsland (Heilig Romeinse Rijk).

Sommige Duitsers zien Nederland nog als een kuststaat dat een stukje binnenland is.

En misschien is dat wel waar, want wie is in feite het hoofd van Europa? Niet de president van Duitsland?

 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ja, in Israël zal het uiteindelijk plaatsvinden. Want dat is het beloofde land.

Is dat nog zo? Volgens mij moeten we nu spreken over een geestelijk Israël, wat het goede deel van Israël is en de kerk.

1 uur geleden zei Gaitema:

Wanneer een heel land "christelijk is", moet Babylon actief zijn.

En de Russisch orthodoxe kerk is heel babylon actief. Ze hoereert met de overheid die zoals ik al eerder heb gezegd onder invloed van satan staat. Waarom denk je dat Jehovah’s Getuigen zo zwaar vervolgd worden in Rusland. Ze hebben dit scenario al lang voorzegd. Niet zo heel lang geleden is Rusland officieel geïdentificeerd als koning van het Noorden. Nu begin ik te begrijpen waarom ze van ‘spionage” beschuldigd werden. Ze wisten dingen en ze zwegen er niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Is dat nog zo? Volgens mij moeten we nu spreken over een geestelijk Israël, wat het goede deel van Israël is en de kerk.

En de Russisch orthodoxe kerk is heel babylon actief. Ze hoereert met de overheid die zoals ik al eerder heb gezegd onder invloed van satan staat. Waarom denk je dat Jehovah’s Getuigen zo zwaar vervolgd worden in Rusland. Ze hebben dit scenario al lang voorzegd. Niet zo heel lang geleden is Rusland officieel geïdentificeerd als koning van het Noorden. Nu begin ik te begrijpen waarom ze van ‘spionage” beschuldigd werden. Ze wisten dingen en ze zwegen er niet over.

Ook het Wachttorengenootschap is door vrijmetselaars geïnfiltreerd.  Net als de Roomse kerk.   Russel was een vrijmetselaar.   De religie van Babylon zit in alle hoge regionen van de macht, inclusief religieuze macht. 
Lidmaatschap van welke kerk dan ook zegt helemaal niets. Ieder mens moet het hebben van zijn eigen persoonlijke relatie met God in Jezus Christus.  En ondanks de slechtheid in alle bolwerken heeft God toch het kwade ten goede gebruikt. Niets in deze wereld is helemaal heilig.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell
 

 

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt er voor ons christenen niet leuker op te weten dat het hele christendom door vrijmetselaars is geïnfiltreerd. Maar waarheid blijft waarheid. Ook talloze protestantse bijbel leraren (b)lijken vrijmetselaars te zijn.   Ik denk dat de vrijmetselaars de one world religion creëren door alle religieuze afdelingen te infiltreren.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

 

Wanneer een heel land "christelijk is", moet Babylon actief zijn. Want dat kan immers nooit waar zijn. Waar de meerderheid christenen zijn, is er een maatschappelijk voordeel te halen bij het geloof. 

In landen waar het christendom sterk terug dringt of in minderheid bloeit (zoals in Egypte, China of Nederland) sterft de hoer van Babylon of bedient zich van andere nieuwe jassen (Ietsisme en Islam).


Ik denk dat de religie van Babylon niet alleen in het christendom maar in alle religies zit.  Zoals jij ook zegt in ietsisme en islam. Zo creeert de duivel de one world religion, door ze van binnenuit te beïnvloeden. Van het jodendom is het ook bekend. Denk maar aan de zg. protocollen. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Is dat nog zo? Volgens mij moeten we nu spreken over een geestelijk Israël, wat het goede deel van Israël is en de kerk.

Hoi Sjako, ik zie geestelijk Israël niet als bijbelse leer maar als vervangingstheologie. Na de wederkomst zal er mogelijk wel sprake zijn van een geestelijk Israël zodra alle gelovigen verenigd worden. Wat nu nog niet het geval is. Jezus kwam in de eerste plaats naar Israël. God's volk moet genezen worden en als licht fungeren voor de natiën. De natiën zijn de bruiloftsgasten die geënt worden aan de olijfboom die een hebreeuwse stam heeft. 

Straks worden de woorden 'adoptie' en 'erfenis' van kracht. (boek Hebreeën). Nu nog niet. 

Nu is het strijd om land. Tastbare grond. Begonnen tijdens Jozua. Door voortdurende zonde en heulen met de natiën werd God's volk verdreven. Ze waren het land niet waardig. Maar God belooft Zijn volk nooit los te laten. Hij blijft eeuwig trouw. 

En de intrede van Jezus wijzigt daar niets aan. Jezus en Paulus bekrachtigen de Wet. (Mt 5:17 en Rom 3:31). Varkensvlees is ook tegenwoordig nog steeds een 'abomination' en de Sabbath is nooit afgeschaft. 

Oorlogen die nu plaatsvinden kunnen allemaal geschaard worden onder: natie zal opstaan tegen natie' Mt 24. Hoeven wat mij betreft geen godsdienstig tintje te hebben. Dat verwacht ik pas als Israël bedreigd gaat worden. 

Ik onthoud mij daarom van mening over de annexatie van gebieden op de westelijke Jordaanoever. Om de dood eenvoudige reden dat ik niet weet welke machten of krachten daar aan het werk zijn. 

Uw Naam worde geheiligd, Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel. 

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thinkfree:

Er kunnen heel goed meerdere lagen in zitten, verleden Babylon van Nimrod, heden mistery Babylon die in één dag vernietigd zal worden(note dus niet de hele wereld want de zeelieden zullen rouw om haar bedrijven) en toekomst waarbij de hele wereld als Babylon in geestelijk opzicht wordt aangezien.

Ja het kan juist niet anders dan dat de VS zoals die man in die video aantoont wel degelijk Babylon is.  En daarnaast is het zoals Sjako zegt  eveneens een wereldrijk.

Als je het goed beschouwt is eigenlijk het hele fenomeen religie van de duivel. Want religie kan alleen maar functioneren in en met  een gevallen wereld. Iedereen die in God is teruggekeerd kent Hem zelf en heeft geen religie meer van node. Daarom vermoordden de Schriftgeleerden en de wereldlijke machten Jezus want in feite maakte hij een einde aan hun macht en dat  vonden ze niet zo leuk.  Maar goed, de christelijke religie heeft een functie in de gevallen wereld.  Een noodzakelijk kwaad, want doorheen religie worden we in Christus opnieuw verbonden met God.  Na de Opname der Gemeente is er geen religie meer, want dan zijn we veranderd en broers en zusters van Jezus, die allen de Vader kennen.  Onze menselijke vader hoeven we ook niet te aanbidden want we kennen hem en we weten dat hij van ons houdt en vice versa want we zijn zijn kinderen. Zo zal dat ook zijn in Zijn Koninkrijk. Relatie doet religie teniet. In een relatie zijn de twee één. In religie blijft er altijd een afstand en blijven het twee in plaats van één. Daarom kan de duivel in alle religies infiltreren want hij kan tussen de twee in komen. Zolang er aanbeden moet worden blijft er een entiteit buiten je die aanbeden wordt. En daar maakt de duivel handig gebruik van. Bij relatie kan dat niet meer omdat de twee een zijn geworden.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Divine_will:

Ergo religie kan niet mee in de Opname. Religie wordt achtergelaten.

Daarom zegt Jezus ook dat er van de tempel geen steen op de ander overblijft.  Er is maar 1 tempel waar God wil wonen en dat is IN de individu.

Toch kan ik me voorstellen dat er een derde tempel gebouwd zal worden. Die een tijdelijke functie zal vervullen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hermanos2:

Toch kan ik me voorstellen dat er een derde tempel gebouwd zal worden. Die een tijdelijke functie zal vervullen. 

Ja ik ook.  En God zal laten zien wat Hij van die tempel vindt door de antichrist erin te zetten en die te laten aanbidden.

Zo van “jullie willen religie in plaats van relatie? Aanbidt hem dan maar!” 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Is dat nog zo? Volgens mij moeten we nu spreken over een geestelijk Israël, wat het goede deel van Israël is en de kerk.

Mee eens. Jezus zei dat inwoners van Sodom en Gemorra zullen oordelen over de inwoners van Kafarnaüm. 

Daarbij horen wij als wederom geboren kinderen van God ook nu bij God volk.

3 uur geleden zei sjako:

En de Russisch orthodoxe kerk is heel babylon actief. Ze hoereert met de overheid die zoals ik al eerder heb gezegd onder invloed van satan staat. Waarom denk je dat Jehovah’s Getuigen zo zwaar vervolgd worden in Rusland. Ze hebben dit scenario al lang voorzegd. Niet zo heel lang geleden is Rusland officieel geïdentificeerd als koning van het Noorden. Nu begin ik te begrijpen waarom ze van ‘spionage” beschuldigd werden. Ze wisten dingen en ze zwegen er niet over.

Dat zie je met alle staatskerken eigenlijk wel. Ook het protestantisme heeft last van de Russisch Orthodoxe macht. Houden lokaal vaak kerkenbouw tegen.

1 uur geleden zei Divine_will:


Ik denk dat de religie van Babylon niet alleen in het christendom maar in alle religies zit.  Zoals jij ook zegt in ietsisme en islam. Zo creeert de duivel de one world religion, door ze van binnenuit te beïnvloeden. Van het jodendom is het ook bekend. Denk maar aan de zg. protocollen. 

Ja, dat zie ik ook zo. Een zelfde formulie laat satan erop los door overal goede bewegingen te misleiden met macht, status, geld en een hoop hoogmoed. Niet voor niets dat het dan erg rationeel wordt en "harteloos".

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Ik ook, de laatste tempel waarin de antichrist zich verheffen zal.


Ik zag net deze video over de Tempeliers, the Knights Templars, in Jeruzalem. Het is zo te zien van een islamitische maker dus even kritisch oppassen maar ik denk dat dit wel klopt.  Hun doel was (en is?) de tempel van Salomo herbouwen. Of wat hij zegt over homoseksualiteit klopt weet ik niet, maar die afbeelding lijkt daar wel op te duiden. En weer die piramides.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Hoi Sjako, ik zie geestelijk Israël niet als bijbelse leer maar als vervangingstheologie.

Het Israël van de bijbel heeft God bewust opgedeeld in 2 rijken. Het ene rijk is Juda, maar een deel van hen wordt veroordeel (Kafarnaüm o.a.) door inwoners van Sodom en Gemorra. De rest zal Jezus aannemen als hun messias als de bekeringen  onder de heidenen voltooid zijn.

Het andere rijk is de 10 stammenrijk Israël die (Lo Ammi) door God als niet meer Zijn volk wordt gerekend wordt, en later vervangen is door een nieuwe naam "Gods kinderen", weer wel. De apostelen moesten ook naar de verloren kinderen van het huis Israël gezonden worden, zei Jezus.

Paulus legt uit dat iedereen die christen wordt tot "Gods kinderen" gerekend wordt, door Jezus als hun koning te aanvaarden en opnieuw wederom geboren te worden. Niet uit de wellusten van een man, maar uit God geboren wordt.

 

Iedereen die wederom geboren wordt zijn nu niet langer meer satans kinderen (addergebroed), maar Gods kinderen.

Jezus noemde vele joden "addergebroed".

Dat betekend: kinderen van satan. Want zei Hij: als ze God zouden toe behoren en Mozus, dan zouden ze Hem erkend hebben. 

 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:

Je moet daar maar wonen als jonge knaap en een wapen in de handen gedrukt krijgen om voor een beleid van een mens te sterven. Europa zou beter die jonge gasten vervangen door mensen die een legerdienst kozen.

Als Europese landen soldaten gaan sturen, dan escaleert het conflict alleen nog meer. Dan hebben we straks de derde wereldoorlog. Daar hebben we ook niks aan, we kunnen beter wapens sturen en andere goederen om zo Oekraïne te helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei 010:

Als Europese landen soldaten gaan sturen, dan escaleert het conflict alleen nog meer. Dan hebben we straks de derde wereldoorlog. Daar hebben we ook niks aan, we kunnen beter wapens sturen en andere goederen om zo Oekraïne te helpen.

Wat ik me dan afvraag, bij dat consequente praten over DE Oekraïne die hulp nodig heeft:

Als de Krim en de Donbass dan niet DE Oekraïne zijn volgens dat begrip Oekraïne,
waarom zouden dan wapens gestuurd moeten worden naar de Oekraïne om die mensen die daar wonen, alsnog met geweld bij DE Oekraïne in te gaan lijven? 

Of anders gezegd: als we wapens sturen aan de Oekraïne hoe zouden we dan zodanig discrimineren dat we het ene deel van de Oekraïne boycotten, en het andere deel helpen? Is dat als verzoek van de Oekraïne, niet een beetje een broederhaat en een vete-verhouding? Is dat niet Kaïn en Abel, en Jacob en Ezau, en Israëlieten en Edomieten en Hutu's en Tutsi's?

Als de Oekraïne niet in een broedermoordverhouding was geraakt, dan had de zaak anders gelegen. Maar nu is het bovenal een burgeroorlog, die wordt aangewakkerd als proxy-war op het moment dat Rusland doet wat onvermijdelijk was om te doen. Een omgekeerde wereld, waarin de agressor niet degene is die dat label krijgt. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei 010:

Als Europese landen soldaten gaan sturen, dan escaleert het conflict alleen nog meer. Dan hebben we straks de derde wereldoorlog. Daar hebben we ook niks aan, we kunnen beter wapens sturen en andere goederen om zo Oekraïne te helpen.

Men stuurde wapens om die dan daar in pubers hun handen te duwen.

Waar het oosten van oorlog mag weglopen, wordt de westerling verplicht te vechten en wellicht doodgeschoten bij poging tot vluchten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei 010:

Als Europese landen soldaten gaan sturen, dan escaleert het conflict alleen nog meer. Dan hebben we straks de derde wereldoorlog. Daar hebben we ook niks aan, we kunnen beter wapens sturen en andere goederen om zo Oekraïne te helpen.

Want als we wapens sturen escaleert het niet meer verder ? 🤔

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid