Spring naar bijdragen

Situatie Oekraïne


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wanneer al uw mannen meevechten (dus ook bewapend zijn), komt ge als oppressor wel in een andere situatie terecht. Want dan is het “leger” van de verdediger plots veel groter.

Het gaat een zooi worden daar. In plaats van pogingen tot de-escaleren gaat men olie op het vuur gooien door wapens te leveren en EU lidmaatschap aanbieden. Oost en West moeten Oekraïne als neutraal land gaan zien. Daar moeten de vredesbesprekingen over gaan. 

En hier wordt het ook een zooi. Kosten dagelijks leven rijzen de pan uit. Tijd om de discussie over Gronings gas met andere argumenten te gaan voeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 599
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Door ze op te roepen voor mobilisatie natuurlijk. Sommige Russen zijn om die reden uit Rusland gevlucht omdat die zich niet in moordenaars wilden laten veranderen.

Neen, ik heb alle propaganda afgezworen. Je bent dictatoriaal of je bent het niet, en na corona zijn alle naties op de wereld wel ontmaskerd als dictatoriaal.  Waar geen persvrijheid is en o

Voor jou is de wereld  blijkbaar erg simpel. Oekraïne is lief. Wij zijn ook lief. Rusland (of beperk het tot Poetin) is stout.  Was je ook zo bezorgd over het lot van de Oekraïense bevolking tijdens d

Posted Images

23 uur geleden zei Divine_will:

Ook het Wachttorengenootschap is door vrijmetselaars geïnfiltreerd.

Dat is al lang ontkracht dat verhaal. Russell had enkele verkeerde ideeën en daar is ook afstand van genomen.

23 uur geleden zei Divine_will:

Russel was een vrijmetselaar.

Is dus niet waar. Hij had meer sympathieën voor een adventistische beweging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hermanos2:

Het gaat een zooi worden daar. In plaats van pogingen tot de-escaleren gaat men olie op het vuur gooien door wapens te leveren en EU lidmaatschap aanbieden. Oost en West moeten Oekraïne als neutraal land gaan zien. Daar moeten de vredesbesprekingen over gaan. 

En hier wordt het ook een zooi. Kosten dagelijks leven rijzen de pan uit. Tijd om de discussie over Gronings gas met andere argumenten te gaan voeren?

Rusland is al mijn sympathie verloren door op een flatgebouw te schieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Want als we wapens sturen escaleert het niet meer verder ? 🤔

Er komt daar geen WO3 van.

10 uur geleden zei Hermanos2:

Ik kan me niet voorstellen dat Oekraïne nu lid word van de EU. De EU heeft net zoals de NAVO een artikel waarin staat, een aanval op 1 is een aanval op allen. Dat zou betekenen dat de EU daarna in oorlog is met Rusland.

12 uur geleden zei Hermanos2:

Het gaat een zooi worden daar. In plaats van pogingen tot de-escaleren gaat men olie op het vuur gooien door wapens te leveren en EU lidmaatschap aanbieden. Oost en West moeten Oekraïne als neutraal land gaan zien. Daar moeten de vredesbesprekingen over gaan. 

En hier wordt het ook een zooi. Kosten dagelijks leven rijzen de pan uit. Tijd om de discussie over Gronings gas met andere argumenten te gaan voeren?

Hoe meer verliezen de Russen zullen lijden, hoe kleiner de kans dat ze in de nabije toekomst weer een ander land aanvallen. 

22 uur geleden zei Tomega:

Wat ik me dan afvraag, bij dat consequente praten over DE Oekraïne die hulp nodig heeft:

Als de Krim en de Donbass dan niet DE Oekraïne zijn volgens dat begrip Oekraïne,
waarom zouden dan wapens gestuurd moeten worden naar de Oekraïne om die mensen die daar wonen, alsnog met geweld bij DE Oekraïne in te gaan lijven? 

Of anders gezegd: als we wapens sturen aan de Oekraïne hoe zouden we dan zodanig discrimineren dat we het ene deel van de Oekraïne boycotten, en het andere deel helpen? Is dat als verzoek van de Oekraïne, niet een beetje een broederhaat en een vete-verhouding? Is dat niet Kaïn en Abel, en Jacob en Ezau, en Israëlieten en Edomieten en Hutu's en Tutsi's?

Als de Oekraïne niet in een broedermoordverhouding was geraakt, dan had de zaak anders gelegen. Maar nu is het bovenal een burgeroorlog, die wordt aangewakkerd als proxy-war op het moment dat Rusland doet wat onvermijdelijk was om te doen. Een omgekeerde wereld, waarin de agressor niet degene is die dat label krijgt. 

Omdat die gebieden waar je het over hebt, bezet zijn door Rusland of met de hulp van Rusland. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:
Citaat

Wat ik me dan afvraag, bij dat consequente praten over DE Oekraïne die hulp nodig heeft:

Als de Krim en de Donbass dan niet DE Oekraïne zijn volgens dat begrip Oekraïne,
waarom zouden dan wapens gestuurd moeten worden naar de Oekraïne om die mensen die daar wonen, alsnog met geweld bij DE Oekraïne in te gaan lijven? 

Omdat die gebieden waar je het over hebt, bezet zijn door Rusland of met de hulp van Rusland. 

Je volgt me niet. Ik zeg: als de Krim en de Donbass dan niet DAT Oekraïne zijn die hulp mogen krijgen, waarom worden die gebieden dan wèl met geweld bij DAT Oekraïne (waar ze niet toe gerekend worden) ingelijfd?

Jij geeft dan als antwoord, dat die gebieden bezet zijn. Maar dat antwoord past niet.

Er zit een denkfout in. Want dat antwoord doet alsof die gebieden Ukraïens zijn.

Jip en Janneke:

       WEST         OOST
         /                    \
  hulp                   geen hulp
    l                               l
tegen Rusland          tegen Kiev  

 

Om in deze situatie te doen alsof OOST geholpen moet worden tegen Rusland, is een gotspe.
Want de Partij van de Regio's is met geweld en manipulaties uit het Parlement verdreven.
OOST en WEST staan met elkaar op voet van oorlog.

OOST zegt: de regering in Kiev is onwettig.
WEST zegt: het gebied van OOST is van ONS.

Dus hoe kan het WESTEN hier helpen,
als de twee onderling elkaar zitten dood te maken?
Elke hulp is onderwerping van een van de twee.

En corrupt en hypocriet en broederverraad,
is om hulp te vragen om daarmee je broeders te onderwerpen.
Want je broeders hebben al gestemd en besloten:
Jij bent geen broeder meer.

Dat jij dan zegt: het zijn die vermaledijde Russen,
Dat is niet Oekraiense praat,
want Oekraïners weten beter.
Maar het is oorlogspraat:
doordrammen tegen beter weten in.

Dus opnieuw: als de broeders dan in een broederoorlog zijn verzeild geraakt,
en één van die broeders vraagt zijn eigen achterban om hulp,
waarom zou dan onze hulp geheel naar die andere broeder gaan??

En let op: terwijl de broers zelf heel nadrukkelijk zijn:
de een wil graag z'n eigen tuin. En de ander de tuin van de ander.
En wij helpen dan de broeder die zijn broeders tuin binnenvalt.

Wat heeft Rusland in deze retoriek van doen?
Helemaal niets. Nada. Nic.

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

En opslagplaats voor kernafval kan nog wel,  maar een flat doet bij jou de deur dicht?  

Ja burgerdoelwitten moeten ten tijde van oorlog altijd vermeden worden. Men probeerde niet eens maar mikte doelgericht. Van de kernopslag wist ik niet. Ik ben eigenlijk media af, dus ben niet zo goed op de hoogte. 

Het is overigens niet omdat ik me afkeer van Rusland, plots pro EU zou zijn. Hun genocides na wapenhandel, kindermoorden/abortus en collaboraties tegen Israël zijn me zekerlijk niet ontgaan. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Rusland is al mijn sympathie verloren door op een flatgebouw te schieten.

Oorlogshandelingen horen nooit sympathisanten te hebben. De Europese landen hebben mijn sympathie verloren, waar ze amper excuses willen aanbieden als ze per ongeluk burgerdoelen treffen, terwijl ze onmiddellijk van een tribunaal en moedwillig perverse terreur spreken, als een vijand per ongeluk burgerdoelen treft. Dat is jezelf een engel rekenen te zijn, en de ander de duivel.

Terwijl ook jij weet, dat de duivel niemand van ons voorbijgaat. En dat geldt temeer in een situatie waarin je moedwillig de ander tergt en uitlokt, om maar die ander maar in het verdomhoekje te kunnen plaatsen. Biden, zegt vandaag nog, dat hij geen leger inzet, want hij wil geen oorlog met Rusland.. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja burgerdoelwitten moeten ten tijde van oorlog altijd vermeden worden. Men probeerde niet eens maar mikte doelgericht. Van de kernopslag wist ik niet. Ik ben eigenlijk media af, dus ben niet zo goed op de hoogte. 

Het is overigens niet omdat ik me afkeer van Rusland, plots pro EU zou zijn. Hun genocides na wapenhandel, kindermoorden/abortus en collaboraties tegen Israël zijn me zekerlijk niet ontgaan. 

Wat mij enorm helpt om geen standpunt tegen welke partij ook in te nemen is de realisatie dat de Vader alles in de hand heeft. Het Plan van God wordt uitgevoerd en nadert Zijn voltooiing.   Als ik Ezechiel 38 lees dan staat daar toch echt dat het God Zelf is die Poetin uit Moskou (Mesech is Hebreeuws voor Moskou) haalt.


Er staat ook dat God hem en zijn legers uit Moskou haalt omdat God Zich tegen hem keert. Voordat God hem gaat verslaan gebruikt Hij hem eerst om Zijn Plan te voltooien.

Hele korte video:

https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38
 

Het is Gods Wil dat mensen het Evangelie ontvangen. Maar als mensen hun eigen kwade wil willen doen dan gebruikt Hij die toch om het goede te bewerkstelligen.

Jesaja 45:7 

Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

 

Wat zal ik me een oordeel aanmeten (en over mezelf afroepen) over een der partijen als God Zelf in Zijn Woord zegt dat hij die partijen gebruikt om Zijn Plan te voltooien? Als Hij Zelf zegt door middel van andere landen Rusland tot boosheid te brengen om Zijn Plan te voltooien waarmee Hij de hele wereld zal tonen dat JHWH God is?  https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38

Als het klopt wat Ouweneel over de Hebreeuwse vertaling van  Ezechiel 38 zegt dan gaat het  om een dubbelprofetie. Dan draait het niet alleen om Israël maar ook om Europa. Want in dat land waarin vredelievende mensen wonen en dat bestaat uit vele dorpen zonder grenzen en grendels is heel eenvoudig het huidige Europa te herkennen.  In Israël bestaan er dorpen met muren. De landen die veel van hun  macht aan Brussel hebben overgeheveld lijken samen op een land dat bestaat uit dorpen zonder grenzen en grendels.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Divine_will:

Wat mij enorm helpt om geen standpunt tegen welke partij ook in te nemen is de realisatie dat de Vader alles in de hand heeft. Het Plan van God wordt uitgevoerd en nadert Zijn voltooiing.   Als ik Ezechiel 38 lees dan staat daar toch echt dat het God Zelf is die Poetin uit Moskou (Mesech is Hebreeuws voor Moskou) haalt.


Er staat ook dat God hem en zijn legers uit Moskou haalt omdat God Zich tegen hem keert. Voordat God hem gaat verslaan gebruikt Hij hem eerst om Zijn Plan te voltooien.

Hele korte video:

https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38
 

Het is Gods Wil dat mensen het Evangelie ontvangen. Maar als mensen hun eigen kwade wil willen doen dan gebruikt Hij die toch om het goede te bewerkstelligen.

Jesaja 45:7 

Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

 

Wat zal ik me een oordeel aanmeten (en over mezelf afroepen) over een der partijen als God Zelf in Zijn Woord zegt dat hij die partijen gebruikt om Zijn Plan te voltooien? Als Hij Zelf zegt door middel van andere landen Rusland tot boosheid te brengen om Zijn Plan te voltooien waarmee Hij de hele wereld zal tonen dat JHWH God is?  https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38

Als het klopt wat Ouweneel over de Hebreeuwse vertaling van  Ezechiel 38 zegt dan gaat het  om een dubbelprofetie. Dan draait het niet alleen om Israël maar ook om Europa. Want in dat land waarin vredelievende mensen wonen en dat bestaat uit vele dorpen zonder grenzen en grendels is heel eenvoudig het huidige Europa te herkennen.  In Israël bestaan er dorpen met muren. De landen die veel van hun  macht aan Brussel hebben overgeheveld lijken samen op een land dat bestaat uit dorpen zonder grenzen en grendels.

 

Zeer interessant allemaal! 

Is iedereen het ermee eens dat de laatste oorlog, Armageddon, in Jeruzalem beslecht wordt? Zoals beschreven in het boek Zechariah. 

Geen wonder dat velen aanspraak maken op de tempelberg. 

And it shall happen in that day, 

I will make Jerusalem a very heavy stone for all peoples. All nations are gathered against it. 

I will seek to destroy all the nations that come against Jerusalem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Is iedereen het ermee eens dat de laatste oorlog, Armageddon, in Jeruzalem beslecht wordt?

Nee; eigenlijk niet. De laatste oorlog zal wereldwijd zijn. Maar wel geloof ik dat de vleselijke belofte aan Israël ook een vleselijk wereldrijk zal geven. Dat is in Jeruzalem. Dat is opnieuw een tijd van misleiding en schijnwaarheden, waarin niet op het eerste oog zichtbaar zal zijn dat het geestelijke NIET in dit rijk zit. Immers, wonderen worden gedaan, en iedereen zal buigen en aanbidden. Met daarin duidelijk een rol voor het beest dat door heel de wereld aanbeden zal worden. En pas daarna komt er de eindstrijd, waarin de strijd meer openlijk heftig en bruut is. Als ik tenminste Openbaringen goed zie.

Ander aspect is dat de duivel begonnen is om de oorlog tegen Gods volk in het vlees, openlijk te voeren en er zijn sinds de Nazi's alleen maar nieuwe acties geweest om alle Joden in de wereld in Jeruzalem samen te drijven. Na de eerste golf van slachtingen nu meer vrijwillig, maar niettemin gestructureerd en stelselmatig gericht op het zuiveren van heel de wereld van het Joodse geloof. Want eenmaal van Jood Israeliër geworden, kan ook het proces van assimilatie en secularisatie plaatsvinden. Zo ook vanuit Rusland en de Oekraïne. En nu komt de rechts-nationalistische gezindheid in de Ukraïne te heersen over de minderheden daar, terwijl tegelijkertijd de EU zich één verklaart met dat regiem, terwijl ook de Duitsers voor het eerst ongekende hoeveelheden (100 Miljard) in militaire presentie gaan steken.

Wist je dat er in 2014 pamfletten werden uitgedeeld in Joodse synagogen, dat de Joden zich moesten melden? Dat was namens de Separatisten. maar het bleek achteraf nep te zijn en een smerige actie van de rechtsradicalen. Anti-semitisme is de laatste jaren sterk toegenomen in het land met honderdduizenden Joden. Maar net zoals de burgeroorlog in het Oosten, wordt afgedaan als Russische propaganda over een bevolking die wordt bezet gehouden, zo wordt ook het anti-semitisme gebracht als Russische propaganda. Wat was ook al weer het beste wapen van Nazi-Duitsland, waarmee zelfs kampcommandant Gennecke wegkwam? Informatie-oorlogsvoering. In de Oekraïne zie je dat terug. Continue aanvoer van misleiding en leugens. Nee; het zijn geen Nazi's. maar ze hebben wel dat fanatieke nationalistische waarmee ze graag de minderheden in hun land overheersen. En hun historische wortels en sentimenten zijn inderdaad vanuit een omgang met waarheid die wij fout zouden noemen en misleidend. Maar nog erger dan de misleiding in dat land, is de naïviteit van de Europese landen, die zich haastig in die spiraal van misleiding laten meevoeren.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Divine_will:

Wat mij enorm helpt om geen standpunt tegen welke partij ook in te nemen is de realisatie dat de Vader alles in de hand heeft. Het Plan van God wordt uitgevoerd en nadert Zijn voltooiing.   Als ik Ezechiel 38 lees dan staat daar toch echt dat het God Zelf is die Poetin uit Moskou (Mesech is Hebreeuws voor Moskou) haalt.


Er staat ook dat God hem en zijn legers uit Moskou haalt omdat God Zich tegen hem keert. Voordat God hem gaat verslaan gebruikt Hij hem eerst om Zijn Plan te voltooien.

Hele korte video:

https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38
 

Het is Gods Wil dat mensen het Evangelie ontvangen. Maar als mensen hun eigen kwade wil willen doen dan gebruikt Hij die toch om het goede te bewerkstelligen.

Jesaja 45:7 

Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

 

Wat zal ik me een oordeel aanmeten (en over mezelf afroepen) over een der partijen als God Zelf in Zijn Woord zegt dat hij die partijen gebruikt om Zijn Plan te voltooien? Als Hij Zelf zegt door middel van andere landen Rusland tot boosheid te brengen om Zijn Plan te voltooien waarmee Hij de hele wereld zal tonen dat JHWH God is?  https://debijbel.nl/bijbel/HSV/EZK.38/Ezechiël-38

Als het klopt wat Ouweneel over de Hebreeuwse vertaling van  Ezechiel 38 zegt dan gaat het  om een dubbelprofetie. Dan draait het niet alleen om Israël maar ook om Europa. Want in dat land waarin vredelievende mensen wonen en dat bestaat uit vele dorpen zonder grenzen en grendels is heel eenvoudig het huidige Europa te herkennen.  In Israël bestaan er dorpen met muren. De landen die veel van hun  macht aan Brussel hebben overgeheveld lijken samen op een land dat bestaat uit dorpen zonder grenzen en grendels.

 

Het blijft grappig.  Al 2000 jaar denken mensen zeker te zijn van de laatde der dagen. En er is nog nooit iemand geweest die het goed had.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het blijft grappig.  Al 2000 jaar denken mensen zeker te zijn van de laatde der dagen. En er is nog nooit iemand geweest die het goed had.  

Het staat in de bijbel dat jouw reactie zo ongeveer gegeven zal worden, waarbij gezegd wordt: "Hij blijft zo lang weg!"

Waarop God antwoord met dat Hij zolang weg blijft omdat Hij zoveel geduld met ons heeft, zodat er nog steeds mensen geredt kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Tomega:

Oorlogshandelingen horen nooit sympathisanten te hebben. De Europese landen hebben mijn sympathie verloren, waar ze amper excuses willen aanbieden als ze per ongeluk burgerdoelen treffen, terwijl ze onmiddellijk van een tribunaal en moedwillig perverse terreur spreken, als een vijand per ongeluk burgerdoelen treft. Dat is jezelf een engel rekenen te zijn, en de ander de duivel.

Terwijl ook jij weet, dat de duivel niemand van ons voorbijgaat. En dat geldt temeer in een situatie waarin je moedwillig de ander tergt en uitlokt, om maar die ander maar in het verdomhoekje te kunnen plaatsen. Biden, zegt vandaag nog, dat hij geen leger inzet, want hij wil geen oorlog met Rusland.. 

Altijd? Oekraïne verdedigd zijn eigen grondgebied. Dat is toch niet meer dan logisch? Het is niet zo dat zij deze oorlog zelf begonnen zijn. Wat Oekraïne doet mag volgens het internationale recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Tomega:

Je volgt me niet. Ik zeg: als de Krim en de Donbass dan niet DAT Oekraïne zijn die hulp mogen krijgen, waarom worden die gebieden dan wèl met geweld bij DAT Oekraïne (waar ze niet toe gerekend worden) ingelijfd?

Jij geeft dan als antwoord, dat die gebieden bezet zijn. Maar dat antwoord past niet.

Er zit een denkfout in. Want dat antwoord doet alsof die gebieden Ukraïens zijn.

Jip en Janneke:

       WEST         OOST
         /                    \
  hulp                   geen hulp
    l                               l
tegen Rusland          tegen Kiev  

 

Om in deze situatie te doen alsof OOST geholpen moet worden tegen Rusland, is een gotspe.
Want de Partij van de Regio's is met geweld en manipulaties uit het Parlement verdreven.
OOST en WEST staan met elkaar op voet van oorlog.

OOST zegt: de regering in Kiev is onwettig.
WEST zegt: het gebied van OOST is van ONS.

Dus hoe kan het WESTEN hier helpen,
als de twee onderling elkaar zitten dood te maken?
Elke hulp is onderwerping van een van de twee.

En corrupt en hypocriet en broederverraad,
is om hulp te vragen om daarmee je broeders te onderwerpen.
Want je broeders hebben al gestemd en besloten:
Jij bent geen broeder meer.

Dat jij dan zegt: het zijn die vermaledijde Russen,
Dat is niet Oekraiense praat,
want Oekraïners weten beter.
Maar het is oorlogspraat:
doordrammen tegen beter weten in.

Dus opnieuw: als de broeders dan in een broederoorlog zijn verzeild geraakt,
en één van die broeders vraagt zijn eigen achterban om hulp,
waarom zou dan onze hulp geheel naar die andere broeder gaan??

En let op: terwijl de broers zelf heel nadrukkelijk zijn:
de een wil graag z'n eigen tuin. En de ander de tuin van de ander.
En wij helpen dan de broeder die zijn broeders tuin binnenvalt.

Wat heeft Rusland in deze retoriek van doen?
Helemaal niets. Nada. Nic.

 

Donetsk en Loehansk zijn niet erkende staten door de VN en zijn mede bezet met de hulp van Rusland. Deze staten zijn niet erkend volgens het internationale recht. Het is dus wel degelijk Oekraïens grondgebied.

https://www.pzc.nl/buitenland/europese-commissie-veroordeelt-erkenning-van-donetsk-en-loehansk-onaanvaardbaar~a9a90a4a/

Het is in strijd met het internationaal recht, de territoriale integriteit en soevereiniteit van Oekraïne, de eigen internationale verplichtingen van Rusland en het escaleert de crisis”, valt te lezen in een verklaring.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei 010:
Op 1-3-2022 om 09:51 zei Tomega:

Oorlogshandelingen horen nooit sympathisanten te hebben. 

Altijd? Oekraïne verdedigd zijn eigen grondgebied. Dat is toch niet meer dan logisch? Het is niet zo dat zij deze oorlog zelf begonnen zijn. Wat Oekraïne doet mag volgens het internationale recht.

Stel je voor dat je in 2014 wordt opgeroepen om het grondgebied te verdedigen. De regering is gevormd uit de revolutie, en het leger wordt mede gevormd met tientallen supernationalistische burgergroepen. En daar sta je dan in je groene gevechtstenue gehezen een beetje te schieten op die Russen die dat gebied bezet houden. Naast je staan vreselijke foute mannen vol agressie. Jij niet, want je weet wel dat je bommen gooit op een bevolking die de jouwe is. Maar doordat je minder fanatiek bent dan zij, wordt je gevangen genomen, en je wordt door burgers meegenomen naar hun dorp. En ineens blijkt dat jouw beeld van Russen, niet meer zo precies is. Want de bevolking vecht ook, en Russen zijn overal: er leven een miljoen Russen in Oost-Oekraïne. En dan zie je ook de doden en de lijsten van wie al gedood zijn. En je hoort hoe ze over jou als nazi spreken. Maar dat ben je helemaal niet. Kijk dan zelf, zeggen ze en ze nemen je mee naar de frontlinie. Want daar zijn de felste vechters gewoon herkenbaar als de neonazies van de Azov groep. En dan hoor je hoe ze over jouw als revolutionair spreken. Maar dat ben je helemaal niet. Kijk dan zelf, zeggen ze en ze nemen je mee naar hun verkiezingsuitslagen: in mei 2014 hebben ze een Referendum gehad over de Revolutie waarvan jij deel uitmaakt, vanaf het moment dat jouw regering is verwisseld in Februari 2014. Jij bent onderdeel geworden van de revolutie, doordat het land uiteenviel, en de revolutieregering openlijk de taal en de cultuur van de meerderheid in het Oosten omver wierp. Het Westen was geamputeerd, en heeft ook nooit verkiezingen gehouden in het hele land. En is dus ook nooit gelegitimeerd geweest in heel het land. Terwijl het Oosten onmiddellijk heeft gezegd: wij gaan niet mee met die Neonazi's. Wat, nu alweer NeoNazi's? Ja, dat is jullie cultuurdingetje. Jullie vinden Bandera geweldig, maar de Oosterse provincies vinden dat duidelijk minder, want Bandera was pro-Duits en anti-Russisch, terwijl het oosten duidelijk anti-Duits en pro-Russisch was, en nog steeds is. Typisch van die lokale spreekwijzen en cultuur-dingetjes waar buitenlanders buiten moeten blijven. Want ze zullen nooit snappen dat Sinterklaas een waarlijk kinderfeest was, tot het het buitenland en de buitenlanders erover begonnen te zeiken. Net zo als bij het Kroonberoep overigens.
Weet je; politiek interesseert je helemaal niet, en dat gedoe al helemaal niet. Dus je bent afgeleid. Maar ze laten je niet gaan, en nemen je mee naar de plaquette van de gedode kinderen. En ze vragen je: wie behoort onze grond toe: is dat aan onze kinderen of aan jouw regering? Ken je het verhaal van Salomo en de vrouwen die strijden om hun kind? Waarom zijn jullie bereid om te schieten op de kinderen van je eigen bevolking? Er zijn 158 jonge kinderen omgekomen door jullie beschietingen. Wanneer wij iemand doden, is het altijd een foute nationalist of een huurling uit het buitenland of een volwassen man die gekozen heeft om de eigen bevolking te bevechten. En jij bent onze getuige, dat we liever gevangenen maken. 

Goed; het gesprek verzandt. Want jij vindt dat ze hun kinderen hadden kunnen redden door zich over te geven. Terwijl zij vinden dat die grond niet van jou is. De geesten zijn niet dezelfde. En dan zeg je:

6 uur geleden zei 010:

Het is niet zo dat wij deze oorlog zelf begonnen zijn. Wat Oekraïne doet mag volgens het internationale recht.

Huh. Uh. Wat ben jij niet zelf begonnen? Jij kiest voor het opnemen van de wapens. Jij kiest voor het deel uit willen maken van een Westers gezind Oekraïne. Volgens mij was de Maydan precies dat: afrekenen met de Russische invloed. Maar dat is feitelijk de helft van het land de taal en cultuur afpakken. Dat is hetzelfde als Friesland dat met geweld in Nederland Fries als taal gaat invoeren. Dat is best te doen in een moderne samenleving, maar Friesland loopt dan toch goede kans dat Brabant, Limburg en Leeuwarden zich aan het gezag van Friesland gaan onttrekken. Mag Friesland dan claimen tanks te mogen sturen? Maar ook dat is hier niet het punt. Het punt is dit: die maffe Friezen zeggen dan: "Maar wij zijn deze oorlog niet begonnen!" Kijk eens naar de grenzen van de Donbass, waar die in 2014 lagen en waar ze nu liggen. Wie valt wie aan? De Donbass heeft niets onwettigs gedaan. Gewoon een Referendum over de Revolutie van de rottige Maydan-stokers. Maar jij hebt wel iets onwettigs gedaan! Je vecht, en je spreekt van jouw recht om te vechten voor een revolutie tegen jouw eigen bevolking.

6 uur geleden zei 010:

Wat Oekraïne doet mag volgens het internationale recht.

Wanneer heeft de regering van de Oekraïne haar legitimiteit gekregen om het Oosten te bevrijden van "de Russen"? Nooit. Want dat is feitelijk een etnische zuivering van vele miljoenen burgers. Maar er was wel een legitimering. Namelijk door de Referenda. Toen de uitslag rond 90 procent was voor de Maydan-Revolutie, was er een legitimatie geweest. Maar helaas voor jou, die uitslag was er niet. Die uitslag in De Krim en in Donetsk en in Luhanska was een overweldigende veroordeling van de Maydan-Revolutie.

Kun je je nog herinneren hoe John Kerry sprak over hoe pervers het was van Syrië om de wapens in te zetten tegen de eigen bevolking? Dat is wat jij doet. Daar helpt geen enkele internationale aai over je bol aan. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden.

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Stel je voor dat je in 2014 wordt opgeroepen om het grondgebied te verdedigen. De regering is gevormd uit de revolutie, en het leger wordt mede gevormd met tientallen supernationalistische burgergroepen. En daar sta je dan in je groene gevechtstenue gehezen een beetje te schieten op die Russen die dat gebied bezet houden. Naast je staan vreselijke foute mannen vol agressie. Jij niet, want je weet wel dat je bommen gooit op een bevolking die de jouwe is. Maar doordat je minder fanatiek bent dan zij, wordt je gevangen genomen, en je wordt door burgers meegenomen naar hun dorp. En ineens blijkt dat jouw beeld van Russen, niet meer zo precies is. Want de bevolking vecht ook, en Russen zijn overal: er leven een miljoen Russen in Oost-Oekraïne. En dan zie je ook de doden en de lijsten van wie al gedood zijn. En je hoort hoe ze over jou als nazi spreken. Maar dat ben je helemaal niet. Kijk dan zelf, zeggen ze en ze nemen je mee naar de frontlinie. Want daar zijn de felste vechters gewoon herkenbaar als de neonazies van de Azov groep. En dan hoor je hoe ze over jouw als revolutionair spreken. Maar dat ben je helemaal niet. Kijk dan zelf, zeggen ze en ze nemen je mee naar hun verkiezingsuitslagen: in mei 2014 hebben ze een Referendum gehad over de Revolutie waarvan jij deel uitmaakt, vanaf het moment dat jouw regering is verwisseld in Februari 2014. Jij bent onderdeel geworden van de revolutie, doordat het land uiteenviel, en de revolutieregering openlijk de taal en de cultuur van de meerderheid in het Oosten omver wierp. Het Westen was geamputeerd, en heeft ook nooit verkiezingen gehouden in het hele land. En is dus ook nooit gelegitimeerd geweest in heel het land. Terwijl het Oosten onmiddellijk heeft gezegd: wij gaan niet mee met die Neonazi's. Wat, nu alweer NeoNazi's? Ja, dat is jullie cultuurdingetje. Jullie vinden Bandera geweldig, maar de Oosterse provincies vinden dat duidelijk minder, want Bandera was pro-Duits en anti-Russisch, terwijl het oosten duidelijk anti-Duits en pro-Russisch was, en nog steeds is. Typisch van die lokale spreekwijzen en cultuur-dingetjes waar buitenlanders buiten moeten blijven. Want ze zullen nooit snappen dat Sinterklaas een waarlijk kinderfeest was, tot het het buitenland en de buitenlanders erover begonnen te zeiken. Net zo als bij het Kroonberoep overigens.
Weet je; politiek interesseert je helemaal niet, en dat gedoe al helemaal niet. Dus je bent afgeleid. Maar ze laten je niet gaan, en nemen je mee naar de plaquette van de gedode kinderen. En ze vragen je: wie behoort onze grond toe: is dat aan onze kinderen of aan jouw regering? Ken je het verhaal van Salomo en de vrouwen die strijden om hun kind? Waarom zijn jullie bereid om te schieten op de kinderen van je eigen bevolking? Er zijn 158 jonge kinderen omgekomen door jullie beschietingen. Wanneer wij iemand doden, is het altijd een foute nationalist of een huurling uit het buitenland of een volwassen man die gekozen heeft om de eigen bevolking te bevechten. En jij bent onze getuige, dat we liever gevangenen maken. 

Goed; het gesprek verzandt. Want jij vindt dat ze hun kinderen hadden kunnen redden door zich over te geven. Terwijl zij vinden dat die grond niet van jou is. De geesten zijn niet dezelfde. En dan zeg je:

Ik weet niet in welk universum jij leeft maar die bezette gebieden zijn Oekraïens grondgebied. Er kan wel een referendum zijn geweest maar die is onwettig. Als Friesland nu een referendum houd of ze onafhankelijk willen worden en de bevolking zegt ja, maakt niks uit, het is een onwettig referendum en dus niet rechtsgeldig.

Citaat

Huh. Uh. Wat ben jij niet zelf begonnen? Jij kiest voor het opnemen van de wapens. Jij kiest voor het deel uit willen maken van een Westers gezind Oekraïne. Volgens mij was de Maydan precies dat: afrekenen met de Russische invloed. Maar dat is feitelijk de helft van het land de taal en cultuur afpakken. Dat is hetzelfde als Friesland dat met geweld in Nederland Fries als taal gaat invoeren. Dat is best te doen in een moderne samenleving, maar Friesland loopt dan toch goede kans dat Brabant, Limburg en Leeuwarden zich aan het gezag van Friesland gaan onttrekken. Mag Friesland dan claimen tanks te mogen sturen? Maar ook dat is hier niet het punt. Het punt is dit: die maffe Friezen zeggen dan: "Maar wij zijn deze oorlog niet begonnen!" Kijk eens naar de grenzen van de Donbass, waar die in 2014 lagen en waar ze nu liggen. Wie valt wie aan? De Donbass heeft niets onwettigs gedaan. Gewoon een Referendum over de Revolutie van de rottige Maydan-stokers. Maar jij hebt wel iets onwettigs gedaan! Je vecht, en je spreekt van jouw recht om te vechten voor een revolutie tegen jouw eigen bevolking.

Ik zou de wapens opnemen tegen de Russen ja, als ze mijn land binnen zouden vallen. Ik begin zelf geen oorlog. Dat mag ook niet volgens het internationaal recht. Je mag alleen oorlog voeren met een VN mandaat of als je word aangevallen.

Citaat

Wanneer heeft de regering van de Oekraïne haar legitimiteit gekregen om het Oosten te bevrijden van "de Russen"? Nooit. Want dat is feitelijk een etnische zuivering van vele miljoenen burgers. Maar er was wel een legitimering. Namelijk door de Referenda. Toen de uitslag rond 90 procent was voor de Maydan-Revolutie, was er een legitimatie geweest. Maar helaas voor jou, die uitslag was er niet. Die uitslag in De Krim en in Donetsk en in Luhanska was een overweldigende veroordeling van de Maydan-Revolutie.

Of dat daar nou Russen wonen of niet, het is en blijft soeverein Oekraïens grondgebied.

Citaat

Kun je je nog herinneren hoe John Kerry sprak over hoe pervers het was van Syrië om de wapens in te zetten tegen de eigen bevolking? Dat is wat jij doet. Daar helpt geen enkele internationale aai over je bol aan. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden.

Ik geloof dat wij in een ander universum leven. Vraagje, ben je toevallig een onderdeel van het Russische trollen leger?

https://nos.nl/artikel/2284372-russisch-trollenleger-twitterde-in-twee-dagen-ruim-65-000-keer-over-mh17

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei 010:

Ik weet niet in welk universum jij leeft maar die bezette gebieden zijn Oekraïens grondgebied. Er kan wel een referendum zijn geweest maar die is onwettig. Als Friesland nu een referendum houd of ze onafhankelijk willen worden en de bevolking zegt ja, maakt niks uit, het is een onwettig referendum en dus niet rechtsgeldig.

Ik zou de wapens opnemen tegen de Russen ja, als ze mijn land binnen zouden vallen. Ik begin zelf geen oorlog. Dat mag ook niet volgens het internationaal recht. Je mag alleen oorlog voeren met een VN mandaat of als je word aangevallen.

Of dat daar nou Russen wonen of niet, het is en blijft soeverein Oekraïens grondgebied.

Ik geloof dat wij in een ander universum leven. Vraagje, ben je toevallig een onderdeel van het Russische trollen leger?

Universum van jou:
Revolutie met geweld is wettig. Referendum in vrijheid is onwettig.
Zeggen met woorden dat je je afscheidt is onwettig. Tanks sturen met geweld is wettig.
Dertienduizend doden en nog voortdurend geweld is gewettigd. Opkomen voor die burgers is onwettig.

Dat jij hier spreekt van bezette gebieden. Terwijl je eerst vanaf de Maydan de wettige president en de Partij van de Regio's eruit hebt gewipt en driekwart van het land met geweld hebt bezet, is brutaal. Wel begrijpelijk overigens. Maar ondertussen brutaal en onwettig voor zover je die revolutie wilt opleggen aan de gebiedsdelen die duidelijk niet jouw signatuur dragen. Dat is een gewone versie van een coup en een navolgende verovering van zoveel mogelijk grondgebied. Vele landen hebben het meegemaakt. Maar weinige waren zo dom om te denken dat bewoners van een land in eigendom zijn van een regering.

Soevereiniteit is een zaak van een volk en een natie. De Oekraïne is haar soevereine eenheidsstaat verloren, toen zij haar revolutie niet slaagde te voleindigen over heel het land. De autonomie reikt niet verder dan de grenzen van de revolutie.

Dat een referendum wel of niet geldig is, dat bepaalt geen buitenstaander, maar dat bepaalt het volk. Anders zou je op die manier heel het zelfbeschikkingsrecht uitgeschakeld hebben. Het volk bepaalde hier met een driedubbel gekwalificeerde meerderheid. Hier legalistische dingen roepen, terwijl je zelf midden in een burgeroorlog staat, is hypocriet, maar ook ongrondwettelijk. Jij wilt jouw bevolking ombrengen met geweld. Die bevolking zelf, wil alleen maar baas in eigen huis zijn. Blijf dan uit het huis van je broeders! Door teveel te willen krijg je nu de boze beer in je nek. Eigen schuld dikke bult. Jammer dat het pas na dertienduizend doden was. Onnodig broederbloed vergieten. Ik geloof trouwens niet dat het broederbloed is, reden waarom ik ook meen dat je er niets te zoeken hebt met je papieren wetjes en Westerse zegeningen waarmee je loopt te wapperen vanuit de binnenrollende tanks.. Rusland is niet de agressor; maar de Ukraïne. 

Wat Rusland doet is uit solidariteit met de eigen (lees pro-Russische) bevolking; ter bescherming.
Wat de Ukraïne doet is uit hebzucht en naijver; ter verovering.

De troll, is degene die consequent het kwaad vertegenwoordigt. Dat ben ik hier niet.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Terwijl iedereen wordt afgeleid met de situatie in Oekraïne en de Coronamaatregelen zogezegd werden opgeheven werd in de VS gisteren even snel de coronapas ingevoerd , 1 minuut video


en staat dit voor komende zomer ook in NL te gebeuren. Als je geen zin hebt een half uur te beluisteren doe dan de laatste vijf minuten of de laatste twee minuten van de volgende video:

 

Één voordeel: het mondkapje en de anderhalve meter werken ook tegen nucleaire straling 😂

Dertig seconden video:

 

Zouden de Japanners ten tijde van Fukushima dat nou niet  hebben geweten? :+

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-3-2022 om 21:17 zei Dat beloof ik:

Het blijft grappig.  Al 2000 jaar denken mensen zeker te zijn van de laatde der dagen. En er is nog nooit iemand geweest die het goed had.  


Ik heb het idee dat je de ernst niet zo inziet.   De Bijbelse profetieën zijn allemaal uitgekomen en het laatste restje dat nog vervulling behoefde maken we nu mee. Als ik jou was zou ik maar niet meer spotten ermee. 
 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Willempie:

Alleen de Bijbel heeft het goed. Menselijke interpretaties zitten er vaak naast.

Matteus 24:34: "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn."
Daar zit de Bijbel er toch naast, want we zijn nu 2000 jaar later. En als jij die tekst anders wil interpreteren, dan zit je daar volgens je eigen woorden dus naast.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Matteus 24:34: "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn."
Daar zit de Bijbel er toch naast, want we zijn nu 2000 jaar later. En als jij die tekst anders wil interpreteren, dan zit je daar volgens je eigen woorden dus naast.

Een geslacht in de bijbel was een volk. En dit geslacht is inderdaad nooit van de aardbodem verdwenen, wel over de aarde verspreid geraakt en bijna uitgeroeid geraakt door Hitler en zijn aanhangers.  Maar het is hem niet gelukt dit geslacht te doen verdwijnen en het zal ook nu niet lukken.  God rekent met al die legers af bij de Wederkomst en dan zal Israël weten dat Jezus Christus de Verlosser is en dan zal de hele wereld weten dat de God van de bijbel de enige God is.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Divine_will:


Ik heb het idee dat je de ernst niet zo inziet.   De Bijbelse profetieën zijn allemaal uitgekomen en het laatste restje dat nog vervulling behoefde maken we nu mee. Als ik jou was zou ik maar niet meer spotten ermee. 

 

Ik geef gewoon een feit weer. Als dat bij jou als spot overkomt en je vindt dat ik het niet mag zeggen, moet je toch eens bij jezelf te rade gaan hoe dat komt.

Al 2000 jaar stellen christenen dat de terugkeer van Jezus 'spoedig' zal gebeuren. 2000 jaar is wel erg lang voor 'spoedig' , vind je niet? Waarschijnlijk snap je zelf ook wel ergens dat dit raar is, maar wil je er niet mee geconfronteerd worden, omdat het niet past in jouw ideeën. 

9 minuten geleden zei Divine_will:

Een geslacht in de bijbel was een volk.

Een geslacht is een geslacht. Een volk is een volk. Dat zijn 2 verschillende zaken. Tubeke is ook niet gesticht door nakomelingen van Tubal en Jafeth.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid