Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

6 minuten geleden zei TTC:

Ondoorgrondelijk z'n werk, dat is zeker. Maar waarom denk je dat God het zo complex gemaakt heeft? 

Opdat ons leven te kort zou zijn om de volledige waarheid te begrijpen. Ik denk dat er zoiets geschreven staat?

Ik denk persoonlijk dat God zelf ZEER complex is maar dat Hij dat eigenlijk geheel niet is! Ik denk dat wij Hem zien als complex omdat wij zelf zo simpel zijn en onwetend.

Ik denk dat God in werkelijkheid geheel niet complex is maar dat wij het zijn die simpel zijn. En dat is goed, want dat is hoe God het wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Jimmy:

Hoe vind jij dat ik u behandel TTC?

Geen probleem mee, volgens Huizinga kan de homo ludens verworden tot een zogeheten puerilist, zo bestaan er veel termen om specifieke hoedanigheden te beschrijven. Maar zoals altijd, het is niet omdat dit alles netjes beschreven staat dat ook iedereen hier aandacht voor heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Geen probleem mee, volgens Huizinga kan de homo ludens verworden tot een zogeheten puerilist, zo bestaan er veel termen om specifieke hoedanigheden te beschrijven. Maar zoals altijd, het is niet omdat dit alles netjes beschreven staat dat ook iedereen hier aandacht voor heeft. 

In werkelijkheid TTC ben ik zoals u geweest. Ik ga het doek nu verwijderen.

Ik ben zoals u geweest en zocht de waarheid. Zoals ook u ze zoekt.

En ik redeneerde tot filosoferen toe! En ik was maar bezig met de Waarheid dat ik niet kon zien dat ook de satan waarachtig is want telken malen hij Christus wou misleiden in de woestijn gebruikte hij de waarheid...

De zoektocht naar de waarheid is dus zeer gevaarlijk en wij kunnen onszelf vele malen misleiden, net zoals ik mezelf 20+ jaren heb misleid door te redeneren en te filosoferen.

Gisteren zei Christus me, en ik heb het met u meegedeeld, dat Hij niet wilde dat ik op dit pad ging dat u voor mij legt. Ik wist niet waarom maar deed wat Hij wilde. Ik vroeg u dan ook dat het mogelijk was dat wij vandaag verder praatte.

Nu heeft Christus mij het inzicht gegeven waarom Hij dat vroeg: Redeneren en filosoferen over dingen die wij niet weten is gevaarlijk, het is beter te getuigen van datgene wat Christus in ons leven doet!

En als u het niet erg vind zou ik dat graag doen. Ik vind de gesprekken met u zeker interessant maar in mijn ogen is al die kennis niet zo belangrijk. Wat van belang is is Christus. Wat van belang is is Zijn Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jimmy:

Opdat ons leven te kort zou zijn om de volledige waarheid te begrijpen. Ik denk dat er zoiets geschreven staat? Ik denk persoonlijk dat God zelf ZEER complex is maar dat Hij dat eigenlijk geheel niet is! Ik denk dat wij Hem zien als complex omdat wij zelf zo simpel zijn en onwetend. Ik denk dat God in werkelijkheid geheel niet complex is maar dat wij het zijn die simpel zijn. En dat is goed, want dat is hoe God het wilt.

Denk dat het onmogelijk is om alles te begrijpen, en sowieso leidend tot conflicten. God op zichzelf zou niet beschreven kunnen worden, simpeler kan haast niet. :)

Zojuist zei Jimmy:

In werkelijkheid TTC ben ik zoals u geweest. Ik ga het doek nu verwijderen. Ik ben zoals u geweest en zocht de waarheid. Zoals ook u ze zoekt. En ik redeneerde tot filosoferen toe! En ik was maar bezig met de Waarheid dat ik niet kon zien dat ook de satan waarachtig is want telken malen hij Christus wou misleiden in de woestijn gebruikte hij de waarheid... De zoektocht naar de waarheid is dus zeer gevaarlijk en wij kunnen onszelf vele malen misleiden, net zoals ik mezelf 20+ jaren heb misleid door te redeneren en te filosoferen. Gisteren zei Christus me, en ik heb het met u meegedeeld, dat Hij niet wilde dat ik op dit pad ging dat u voor mij legt. Ik wist niet waarom maar deed wat Hij wilde. Ik vroeg u dan ook dat het mogelijk was dat wij vandaag verder praatte. Nu heeft Christus mij het inzicht gegeven waarom Hij dat vroeg: Redeneren en filosoferen over dingen die wij niet weten is gevaarlijk, het is beter te getuigen van datgene wat Christus in ons leven doet! En als u het niet erg vind zou ik dat graag doen. Ik vind de gesprekken met u zeker interessant maar in mijn ogen is al die kennis niet zo belangrijk. Wat van belang is is Christus. Wat van belang is is Zijn Woord.

Jimmy bestaat niet, zoiets? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Denk dat het onmogelijk is om alles te begrijpen, en sowieso leidend tot conflicten. God op zichzelf zou niet beschreven kunnen worden, simpeler kan haast niet. :)

Jimmy bestaat niet, zoiets? 

De Jimmy die u probeert te laten opstaan is inderdaad niet meer, al komt hij er soms nog is door.

Nu is het Hij die in mij is en het is Hij die moet schijnen, niet ik.

Ik wens u Zijn vreugde toe TTC!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Jimmy:

De Jimmy die u probeert te laten opstaan is inderdaad niet meer, al komt hij er soms nog is door. Nu is het Hij die in mij is en het is Hij die moet schijnen, niet ik. Ik wens u Zijn vreugde toe TTC!

Mooi gezegd, je valse zelf ingeruild voor een waarachtiger zelf. Beetje zoals Jezus zei, voor Abraham ben ik. 

14 minuten geleden zei Jimmy:

Redeneren en filosoferen over dingen die wij niet weten is gevaarlijk, het is beter te getuigen van datgene wat Christus in ons leven doet!

Ken je iets van het zogeheten 3D-4D-5D-complex? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Jimmy:

De zoektocht naar de waarheid is dus zeer gevaarlijk en wij kunnen onszelf vele malen misleiden, net zoals ik mezelf 20+ jaren heb misleid door te redeneren en te filosoferen.

Met redeneren en filosoferen is op zichzelf niets mis, filosoferen echter niet voor doetjes, het is durven sterven. 

39 minuten geleden zei Jimmy:

En als u het niet erg vind zou ik dat graag doen. Ik vind de gesprekken met u zeker interessant maar in mijn ogen is al die kennis niet zo belangrijk.

Nyaya is geen logica omwille van de logica alleen. Haar volgelingen meenden dat het verkrijgen van valide kennis de enige manier was om zich te kunnen vrijmaken van het lijden. Zij spanden zich daarom enorm in om aan valide bronnen van kennis te komen en die te onderscheiden van foutieve opvattingen. Volgens de Nyaya school zijn er exact vier bronnen van kennis:

  • waarneming
  • gevolgtrekking
  • vergelijking en
  • getuigenis.

De kennis die door elk van deze bronnen verkregen wordt kan natuurlijk vals of valide zijn en de Nyaya geleerden getroostten zich veel moeite om voor ieder geval uit te maken wat nodig was om kennis valide te maken, waarbij ze tevens een serie verklarende schema’s opstelden. Zo bezien is de Nyaya waarschijnlijk de oosterse tegenhanger van de tegenwoordige westerse analytische filosofie. Men kan Nyaya kortweg beschouwen als een systematische begeleidingsprocedure voor het juiste denkproces. (bron)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jimmy:

De zoektocht naar de waarheid is dus zeer gevaarlijk en wij kunnen onszelf vele malen misleiden.

Dat is wat gnostici al eeuwen zeggen, de dwaling. 

1 uur geleden zei Jimmy:

De Jimmy die u probeert te laten opstaan is inderdaad niet meer, al komt hij er soms nog is door.

Had je een bijzondere ervaring? Hoe lang is dat geleden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jimmy:

Ik wens u Zijn vreugde toe TTC!

Procesfilosofie, of proces-denken, is een filosofische stroming die de laatste dertig jaar opgang maakt binnen de geesteswetenschappen en er in bestaat dat alles (het universum, de wereld, de schepping, de mens, God) opgevat wordt als een continu gebeuren of proces. Ervan uitgaand dat niets stilstaat, maar alles evolueert, ontwikkelt en beweegt, is het proces-denken een dynamische denkrichting, die veel klassieke en gestabiliseerde ideeën in een nieuw en ander licht plaatst. Het proces-denken heeft nieuwe perspectieven geopend. Het heeft een nieuw licht geworpen op tal van zaken. Toch is het geen nieuwlichterij zonder basis. Het wil gegrondvest zijn op degelijke fundamenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Zelfs mensen die volstrekt niets te maken hebben met economie als vakgebied lezen hem met groot plezier. Hoe hij dit doet? Door zich niet te storen aan de gebruikelijke hekjes rond de economie, en door een eenvoudige, bijna ketterse stelling te betrekken: eigenlijk gaat de economie over niets meer of minder dan de vraag over goed en kwaad. In ‘De economie van goed en kwaad’ bekijkt Sedlácek zijn vakgebied door een volstrekt nieuwe bril en daagt hij ons uit tot een volstrekt nieuwe kijk op de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jimmy:

Nee niet echt Ik heb gewoon gekregen waar ik al meer dan 15 jaar voor bid!

Dat is dan hetzelfde, als het maar lukt. :)

2 uur geleden zei Jimmy:

Een week of onderhalve week geleden.

Wat betreft al die andere 'fake' goden is er een alomtegenwoordig, eeuwig, grenzeloos en onveranderlijk BEGINSEL, waarover elke speculatie onmogelijk is, omdat het het menselijke begripsvermogen te boven gaat en door menselijke uitdrukkingen of vergelijkingen alleen kan worden verkleind, zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Jimmy:

Ik ga het doek nu verwijderen.

Als licht synoniem staat voor oplossingen voor problemen die zich in duistere sferen manifesteren, en we maken de optelsom van hoeveel verschillende problemen er zich kunnen voordoen, kleine en grote, dan kunnen we misschien beter al onze kennis verzamelen om te kijken of we niets over het hoofd hebben gezien. Het was ooit een dom idee, het aanbod overweldigend, van harte.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Als licht synoniem staat voor oplossingen voor problemen die zich in duistere sferen manifesteren, en we maken de optelsom van hoeveel verschillende problemen er zich kunnen voordoen, kleine en grote, dan kunnen we misschien beter al onze kennis verzamelen om te kijken of we niets over het hoofd hebben gezien. Het was ooit een dom idee, het aanbod overweldigend, van harte.

U maakt zich teveel zorgen men vriend! Begrijpt u dat hoeveelste minder u nadenkt zoveelste gelukkiger u bent? Ik raad u dat dan ook aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Jimmy:

U maakt zich teveel zorgen men vriend! Begrijpt u dat hoeveelste minder u nadenkt zoveelste gelukkiger u bent? Ik raad u dat dan ook aan!

Denk je, probeer eens toe te lichten hoe epistemologische obstakels het zwaartepunt van het volledige netwerk naar beneden zuigen op een manier dat amper iemand ziet wat er gewoon in de schuif ligt te wachten, dat waar jij het altijd over hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Jimmy:

Gisteren zei Christus me, en ik heb het met u meegedeeld, dat Hij niet wilde dat ik op dit pad ging dat u voor mij legt. Ik wist niet waarom maar deed wat Hij wilde. Ik vroeg u dan ook dat het mogelijk was dat wij vandaag verder praatte.

Bevreemdend is het idee dat een paradigmashift niet zozeer zou te maken hebben met nieuwe kennis dan wel met het gradueel ontsluieren van oude kennis, alsof we evolutionair in een diep dal zijn gezakt, ons hieruit kunnen ontworstelen en terug naar de toekomst gaan, het is apart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

De uitkomst van een vereenvoudigd denkexperiment zegt niets over het verdere verloop ervan, tenzij een helse zoektocht naar ggz-experten die het met aandacht op intrinsieke waarachtigheid beschouwen willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-3-2021 om 14:41 zei Tomega:

Pas als je een hokje definieert, kun je er boven gaan staan, en soms zelfs jezelf te buiten gaan.

Tijdreizen en vlindereffecten lijken iets gemeen te hebben, zo kan een tijdreiziger iets in het verleden veranderen waardoor het heden en de toekomst automatisch mee veranderen. Maar het kan ook veel simpeler, door ons vandaag de vraag te stellen wat er zou kunnen gebeuren wanneer allerhande alternatieven wel in het besluitvormingsproces zouden worden opgenomen, het is maar hoe je het bekijken wil, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Jimmy:

Begrijpt u dat hoeveelste minder u nadenkt zoveelste gelukkiger u bent?

Naar de beleving van een aantal E-werkers is het perfect mogelijk om middels ggz-adviezen vergeten basiskennis in verticale zin te integreren in denken en zijn, het is nog een ander om in horizontale zin aandacht te vinden voor de hulpvragen die hier als quasi vanzelfsprekend uit volgen. Onthutsend is de waarneming dat het finaal dan om een simpele kenniskloof gaat, en eigenlijk ook niet meer dan dat, ook niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid