Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

De input van die vergeten basiskennis is in ieder geval wel heel bijzonder, alsof we onze kinderlijke vrijheid terugkrijgen. Tegelijk wordt duidelijk hoe diep we gezakt zijn, maar principieel geen restrictie om dat in onszelf te herstellen, wonderbaarlijk. 

Daar slaagt u de nagel zonder u het beseft op de kop: Het kind werd immers naar voren geschoven door Christus zelve en u allen word aangemoedigd net als het kind te worden!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

6 minuten geleden zei Jimmy:

Daar slaagt u de nagel zonder u het beseft op de kop: Het kind werd immers naar voren geschoven door Christus zelve en u allen word aangemoedigd net als het kind te worden!!!!

Het is het verhaal van die ezel en die stenen, wat opgelost wordt door een ezelsbruggetje in het denken. Maar dan krijg je misschien die stenen naar je hoofd, het is altijd hetzelfde. 

14 minuten geleden zei Jimmy:

Daar slaagt u de nagel zonder u het beseft op de kop: Het kind werd immers naar voren geschoven door Christus zelve en u allen word aangemoedigd net als het kind te worden!!!!

Jezus sprak: "Laat hem die zoekt, zonder ophouden zoeken, totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij in verwarring raken, en als hij in verwarring geraakt is, zal hij zich verwonderen, en hij zal heersen over het Al."

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Het is het verhaal van die ezel en die stenen, wat opgelost wordt door een ezelsbruggetje in het denken. Maar dan krijg je misschien die stenen naar je hoofd, het is altijd hetzelfde. 

Ook Stefanus kreeg stenen naar zijn hoofd tot de dood toe en wat deed Hij? Hij prees Christus en vroeg om vergiffenis voor hen die hem aan het dood stenigen waren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Misschien wisten ze niet beter? 

Goed gezien!

Ik wilde je comment liken (hartje) maar er komt op dat ik vandaag geen reacties meer kan plaatsen? Maar deze echte reactie gaat wel? Wel in ieder geval dan zeg ik het u zomaar :)

bewerkt door Jimmy
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Jimmy:

Ook Stefanus kreeg stenen naar zijn hoofd tot de dood toe en wat deed Hij? Hij prees Christus en vroeg om vergiffenis voor hen die hem aan het dood stenigen waren!

[img]https://i.imgur.com/j5ts40H.jpg[/img]

3 minuten geleden zei Jimmy:

Ik wilde je comment liken (hartje) maar er komt op dat ik vandaag geen reacties meer kan plaatsen? Maar deze echte reactie gaat wel? Wel in ieder geval dan zeg ik het u zomaar

Nieuwe member wellicht, dacht nog een prentje in te voegen maar lukte ook niet, maar dank. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jimmy:

Daar slaagt u de nagel zonder u het beseft op de kop: Het kind werd immers naar voren geschoven door Christus zelve en u allen word aangemoedigd net als het kind te worden!!!!

In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn.

Zeker en vast! Wij onderdrukken dat kind zolang God het toelaat maar ik verzeker u mijn vriend: Ooit komt de dag, ook bij u met Gods wil, dat de satan niet meer word toegelaten in uw leven omdat kind te onderdrukken! En dan bent u bij Christus die het kind opvoed! En door Zijn kracht ZAL het kind groeien!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jimmy:

Zeker en vast! Wij onderdrukken dat kind zolang God het toelaat maar ik verzeker u mijn vriend: Ooit komt de dag, ook bij u met Gods wil, dat de satan niet meer word toegelaten in uw leven omdat kind te onderdrukken! En dan bent u bij Christus die het kind opvoed! En door Zijn kracht ZAL het kind groeien!

Gaston Bachelard stelde dat de geschiedenis van de wetenschap gekenmerkt wordt door een confrontatie met epistemologische obstakels, die de vooruitgang van het denken verhinderen. Deze worden niet opgeworpen door de complexiteit van de wereld, of de beperkingen van de mens, maar door de manier waarop wordt gedacht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Gaston Bachelard stelde dat de geschiedenis van de wetenschap gekenmerkt wordt door een confrontatie met epistemologische obstakels, die de vooruitgang van het denken verhinderen. Deze worden niet opgeworpen door de complexiteit van de wereld, of de beperkingen van de mens, maar door de manier waarop wordt gedacht. 

Ja ook daar heeft u gelijk in! Het is daarom dat Christus ons vraagt om ons denken te veranderen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jimmy:

Ja ook daar heeft u gelijk in! Het is daarom dat Christus ons vraagt om ons denken te veranderen!

Verbazingwekkend is het om zien hoe eenvoudige ideeën geen doorgang kennen, een goede manier om eenvoudige en kinderlijk speels creatieve ideeën op een zijspoor te zetten is, door ze te vermengen met andere ideeën die deze eenvoud ondermijnen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Verbazingwekkend is het om zien hoe eenvoudige ideeën geen doorgang kennen, een goede manier om eenvoudige en kinderlijk speels creatieve ideeën op een zijspoor te zetten is, door ze te vermengen met andere ideeën die deze eenvoud ondermijnen. 

Spreekt u nu zelf over eenvoud TTC? Mooi van je! Nu nog erin geloven!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Jimmy:

Al dat rest is het geloof in de simpele timmerman

De zwijgspiraaltheorie is een theorie uit de communicatiewetenschappen, ontwikkeld door de Duitse wetenschapster Elisabeth Noelle-Neumann. De theorie van de zwijgspiraal gaat uit van de grote macht van de media, die afwijkende meningen ontmoedigt en laat uitsterven in een zwijgspiraal. Volgens Neumann moet men zoeken naar de effecten van alle boodschappen en niet naar de effecten van enkele boodschappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De zwijgspiraaltheorie is een theorie uit de communicatiewetenschappen, ontwikkeld door de Duitse wetenschapster Elisabeth Noelle-Neumann. De theorie van de zwijgspiraal gaat uit van de grote macht van de media, die afwijkende meningen ontmoedigt en laat uitsterven in een zwijgspiraal. Volgens Neumann moet men zoeken naar de effecten van alle boodschappen en niet naar de effecten van enkele boodschappen.

Ik moet niet meer zoeken want ik heb Christus gevonden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jimmy:

Kan u mij laten zien in welk opzicht ik heb gezondigd mod sjako?

Ik zeg niet dat je gezondigd hebt, maar dat je goed van tevoren moet nadenken wat je schrijft aan anderen. Het zou de persoon kunnen ontmoedigen en dat is bij jou zeker niet de bedoeling. Zie het als opbouwende kritiek. Maar het is lastig hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ik zeg niet dat je gezondigd hebt, maar dat je goed van tevoren moet nadenken wat je schrijft aan anderen. Het zou de persoon kunnen ontmoedigen en dat is bij jou zeker niet de bedoeling. Zie het als opbouwende kritiek. Maar het is lastig hoor.

Ik begrijp het maar ziet het ernaar uit alsof ik iets verkeerd heb gedaan? Wees eens volledig eerlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Jimmy:

Bedankt! Daar ben ik van overtuigd!

Ken je eigenlijk iets van geldzaken of monetaire systemen? Ken je achtergrond niet, vandaar. 

Zojuist zei sjako:

Van iemand zeggen dat hij onder invloed van satan staat is niet zo tactisch. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Wie is dat niet Sjako? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Van iemand zeggen dat hij onder invloed van satan staat is niet zo tactisch. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Maar u staat ook onder zijn invloed mijn vriend! Hoe kan u zich van hem afkeren als u dat nog geen eens beseft? Mijn vriend toch. Maak u niet zo druk en zoveel zorgen!

1 minuut geleden zei TTC:

Ken je eigenlijk iets van geldzaken of monetaire systemen? Ken je achtergrond niet, vandaar. 

Wie is dat niet Sjako? 

Hoe bedoel je, kan je dat even uitleggen?

2 minuten geleden zei sjako:

Van iemand zeggen dat hij onder invloed van satan staat is niet zo tactisch. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Tactisch? Maar vriend toch! Ik ben geheel niet tactisch, ik heb dat niet nodig. Ik heb Christus!

Wel laat ons het direct oplossen dit onbestaand probleem:

Hoe vind jij dat ik u behandel TTC?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid