Spring naar bijdragen

Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie is ten strengste verboden op Credible


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Lord Java:

De tweede heb ik nog niet bekeken. Maar in de eerste video op de aangegeven tijd zegt hij toch niets verkeerds?  Het gaat erom dat een avondklok het aantal contact momenten verder naar beneden brengt. Daarna leest hij voor wat uit het onderzoek is gebleken.   Ik ben het niet per se eens of oneens met een avondklok, maar ik kan niet uit je video destilleren dat daar iets onjuists wordt verkondigd.

Hmmm, geen conclusies trekken als je niet alles hebt gezien. Rutte beweert in het eerste filmpje en ik quote:

Citaat

Ja, maar dat het niet gaat om de urgentie aan te wakkeren. Dat is ook zeker niet hoe het RIVM het adviseert.

En bekijk nu dat tweede filmpje maar eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig. Joh. 14sv 11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo geloof

Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had geen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. ? ?

Het probleem is dat dit niet valt aan te tonen. Het valt niet eens aan te tonen dat de maatregelen enig effect hebben, behalve dan die verschrikkelijke gevolgen van de maatregelen.

44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je soms wat in de war ofzo?

Nee, absoluut niet. We moeten beseffen dat we niet overal te pas en te onpas onze mening kunnen geven. Als jij een koninkrijkszaal van de Jehovah's getuigen binnen wandelt, en je verkondigt dat Jezus God is, of je doet iets absurds, bijvoorbeeld mensen uitnodigen voor je verjaardag, dan word je er toch wel op aangesproken, en uiteindelijk uitgesloten. Er zijn nu eenmaal regels. En, in dit forum is @sjako nu eenmaal de baas, waar wij ons naar moeten schikken, of het ons bevalt of niet. Er zijn genoeg andere plekken. Als je lid wordt van een islam-forum zijn er regels, en, hier op Credible zijn ook regels. Dat is toch niet zo lastig? Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, maar, we moeten ons schikken naar het gezag van @sjako

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit is een forum. Dat doet wel ter zake. Anders zou het een éénrichtings communicatie kanaal zijn.

Maar het is niet jouw forum, of mijn forum. Bij afwezigheid van het beheer, kunnen we stellen dat @sjako de hoogste autoriteit is, dus, dat het min of meer zijn forum is, en daar gelden zijn regels. Wij horen ons daarnaar te schikken, of anders te vertrekken. Die suggestie is mij gedaan, en, in feite klopt het ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Maar het is niet jouw forum, of mijn forum. Bij afwezigheid van het beheer, kunnen we stellen dat @sjako de hoogste autoriteit is, dus, dat het min of meer zijn forum is, en daar gelden zijn regels. Wij horen ons daarnaar te schikken, of anders te vertrekken. Die suggestie is mij gedaan, en, in feite klopt het ook.

Het is niet @sjako's forum. Sjako is scheidsrechter en mag de spelregels toepassen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Nee, absoluut niet. We moeten beseffen dat we niet overal te pas en te onpas onze mening kunnen geven. Als jij een koninkrijkszaal van de Jehovah's getuigen binnen wandelt, en je verkondigt dat Jezus God is, of je doet iets absurds, bijvoorbeeld mensen uitnodigen voor je verjaardag, dan word je er toch wel op aangesproken, en uiteindelijk uitgesloten. Er zijn nu eenmaal regels. En, in dit forum is @sjako nu eenmaal de baas, waar wij ons naar moeten schikken, of het ons bevalt of niet. Er zijn genoeg andere plekken. Als je lid wordt van een islam-forum zijn er regels, en, hier op Credible zijn ook regels. Dat is toch niet zo lastig? Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, maar, we moeten ons schikken naar het gezag van @sjako

Ben je nu cynisch op het sarcastische af, of zal ik voor je bidden? Wat is er aan de hand man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is niet @sjako's forum. Sjako is scheidsrechter en mag de spelregels toepassen. 

De scheidsrechter is in het veld ook de baas. Credible is het veld. Bijzonder is hier wel dat de beheerder niet of nauwelijks aanwezig is,

15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je nu cynisch op het sarcastische af, of zal ik voor je bidden? Wat is er aan de hand man.

Bidden is altijd goed. Cynisch ben ik zeker niet. Waarom denk je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Na een dergelijke volta is het toch niet vreemd als ik wat achterdochtig word.

Nee, het is geen wending. Ik heb de suggestie die @sjako eerder gedaan heb op me laten inwerken, en dat betekent dat ik hem moet aanvaarden als autoriteit in dit forum. Ik zie hoeveel mensen uitgesloten worden. Ik kan @sjako niet verwijten dat hij zijn achtergrond meeneemt, dat doen we allemaal. Hij treedt nu met harde hand op, dus, dat betekent schikken naar zijn beleid of vertrekken. Ik weet niet wat daar lastig aan is. En, achterdochtig hoef je niet te zijn... ik ben wat dat betreft een open boek.

6 minuten geleden zei Lord Java:

Als een drol in een pispot wordt er gedraaid.

Ik zou voor een andere formulering kiezen.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Anders zou het een éénrichtings communicatie kanaal zijn.

Dat is het zeker niet. We mogen tot op zekere hoogte onze mening of visie geven. Als het teveel afwijkt, of als het desinformatie wordt, wordt er ingegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Nee, het is geen wending. Ik heb de suggestie die @sjako eerder gedaan heb op me laten inwerken, en dat betekent dat ik hem moet aanvaarden als autoriteit in dit forum. 

Dat is zwichten voor bedreigingen en bang zijn voor gebakken lucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Mee eens, maar het is duidelijk dat het forum het niet meer van overheidswege mag toelaten. Dus kunnen we niet anders dan het slikken.

Klopt. En, ik denk dat we dat aan @sjako moeten overlaten. Hij is dan ook verantwoordelijk. Laat hem maar bepalen wat we wel of niet mogen beweren. Daar hebben jij en ik in dit forum niks over te zeggen. Het is niet jouw of mijn forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Nee, het is geen wending. Ik heb de suggestie die @sjako eerder gedaan heb op me laten inwerken, en dat betekent dat ik hem moet aanvaarden als autoriteit in dit forum.

Wat voor een forum is dit? Waar zou het een platvorm voor moeten zijn?

2 minuten geleden zei WdG:

Ik zie hoeveel mensen uitgesloten worden.

Van deelname bedoel je? Ben je bang dat je er niet meer bij mag horen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Dat is zwichten voor bedreigingen en bang zijn voor gebakken lucht.

Nee, ik vat dat niet op als een bedreiging. Als ik op een voetbalveld sta, en de scheidsrechter neemt verkeerde beslissingen, waar ik keer op keer tegen protesteer, dan krijg ik een gele, en later een rode kaart, dus, ben ik van deelname uitgesloten. Ik ben het dus niet in alle gevallen eens met de maatregelen van @sjako, maar, in dit forum hebben wij ons naar hem te schikken. Hij is de baas. Jij en ik zijn ondergeschikt aan hem. Zie het als een vereniging, waar een voorzitter is en een soort manager/scheidsrechter. Als wij ons niet schikken naar @sjako's beleid, dan heeft hij het recht om ons uit te sluiten.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat voor een forum is dit? Waar zou het een platvorm voor moeten zijn?

Dat bepaal ik niet. De doelstelling is aan verandering onderhevig. Nu is @sjako de dominante factor. In het verleden was het anders. Maar, het is in ieder geval nooit jouw of mijn forum geweest!

Citaat

Van deelname bedoel je? Ben je bang dat je er niet meer bij mag horen?

Nee, ik ben niet bang. Waarom zou ik bang zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Nee, ik vat dat niet op als een bedreiging. Als ik op een voetbalveld sta, en de scheidsrechter neemt verkeerde beslissingen, waar ik keer op keer tegen protesteer, dan krijg ik een gele, en later een rode kaart, dus, ben ik van deelname uitgesloten. Ik ben het dus niet in alle gevallen eens met de maatregelen van @sjako, maar, in dit forum hebben wij ons naar hem te schikken. Hij is de baas. Jij en ik zijn ondergeschikt aan hem. Zie het als een vereniging, waar een voorzitter is en een soort manager/scheidsrechter. Als wij ons niet schikken naar @sjako's beleid, dan heeft hij het recht om ons uit te sluiten.

Dat bepaal ik niet. De doelstelling is aan verandering onderhevig. Nu is @sjako de dominante factor. In het verleden was het anders. Maar, het is in ieder geval nooit jouw of mijn forum geweest!

Nee, ik ben niet bang. Waarom zou ik bang zijn?

Ben je niet stiekum een vrouw ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je niet stiekum een vrouw ofzo?

Je bedoelt stiekem, neem ik aan?

Citaat

 

Wat is juist: stiekum of stiekem?

Stiekem is juist. Dit woord betekent ‘in het geheim’, ‘zonder dat anderen ervan afweten’, en ook wel: ‘achterbaks, in het geniep’. Het komt vermoedelijk sinds de negentiende eeuw voor in het Nederlands.

Waar komt stiekem vandaan?

Stiekem is van oorsprong een Bargoens woord: het behoorde aanvankelijk tot de geheimtaal van dieven en zwervers. De precieze herkomst is niet helemaal duidelijk. Het kan volgens het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands teruggaan op een Jiddisch woord voor ‘stil’, sjtieke, dat teruggaat op het Hebreeuwse werkwoord sataq (‘zwijgen, stil zijn’). De m die achter sjtieke is gevoegd, zou dan een loze toevoeging zijn. Een andere mogelijkheid is dat stiekem teruggaat op het Jiddische werkwoord sjtiekenen (‘zwijgen’). De n van de stam sjtieken zou dan een m zijn geworden.

Stiekum

De spelling stiekum komt al lange tijd geregeld voor, maar is nooit een toegestane variant geweest in woordenboeken en spellinglijsten. Dat maakt stiekem tot een geliefd woord voor dicteeschrijvers.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Dat bepaal ik niet. De doelstelling is aan verandering onderhevig. Nu is @sjako de dominante factor. In het verleden was het anders. Maar, het is in ieder geval nooit jouw of mijn forum geweest!

Recessieve factoren horen er ook bij, je bent vast welkom.

31 minuten geleden zei Lord Java:

Gedaan. Je hebt helemaal gelijk man!

Als een drol in een pispot wordt er gedraaid.

Daarom ben ik ook zo fanatiek in deze. Een overheid hoort zich verantwoordelijk op te stellen en waarheid te verkondigen. Wat rest mij nog anders dan zelf mijn conclusies trekken en zelf bepaal wat waar is en wat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Zima:

Daar is niets illegaals aan.

Dat is niet aan u. Als u zich niet aan de regels houdt moeten we u kunnen bannen. Kan dat niet dan wordt het een zooitje op dit forum. Dus de regel is dus met normale verbinding anders krijgt u geen toegang.

48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is niet @sjako's forum. Sjako is scheidsrechter en mag de spelregels toepassen. 

En dat is precies wat ik doe. Anders wordt het een zooitje en onveilig. 

2 uur geleden zei WdG:

Op zich geeft het niet als dit forum meer het karakter krijgt van een WTG-forum

We gaan het nu niet meer over de moderatie hebben. Het wordt geen WTG forum. Ophouden met die onwaarheden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei WdG:

Nee, ik ben niet bang. Waarom zou ik bang zijn?

Dat hoef je ook niet. Degene die uitgesloten worden zijn stuk voor stuk trollen. Denk dat het forum behoorlijk in kwaliteit toeneemt als we dat soort lieden weren.

1 uur geleden zei WdG:

En, in dit forum is @sjako nu eenmaal de baas, waar wij ons naar moeten schikken, of het ons bevalt of niet. Er zijn genoeg andere plekken. Als je lid wordt van een islam-forum zijn er regels, en, hier op Credible zijn ook regels. Dat is toch niet zo lastig? Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, maar, we moeten ons schikken naar het gezag van @sjako

Krijg hiervan een wat wrange smaak van in mijn mond. Ik ben niet de baas hier. Ik hou enkel de regels in de gaten en dat doe ik nu even heel streng om het forum op orde te krijgen. Als ik iedereen zou moeten weren die iets anders zou geloven dan ik zou het een eenzame bedoening worden hier. Belangrijkste is geen Godslastering, geen gescheld en elkaar respecteren. Trollen worden vanzelfsprekend ook geweerd. We zitten nu in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog dus is het logisch dat we desinformatie willen weren.

57 minuten geleden zei WdG:

Dat is het zeker niet. We mogen tot op zekere hoogte onze mening of visie geven. Als het teveel afwijkt, of als het desinformatie wordt, wordt er ingegrepen.

Een menig is wat anders dan gewoon een onwaarheid verkondigen. Voorbeeld van een onwaarheid is bijv dat we apen worden van het coronavaccin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Mullog:

Een beetje rare uitspraak. De zorg vergrijst mee. Zorgmedewerkers worden natuurlijk ook ouder. Maar misschien bedoel je dat niet. 

Je raakt wel een dilemma, namelijk wat acht onze maatschappij aanvaardbaar als kosten voor de zorg. Je kunt namelijk niet verwachten dat hier geen grens aan zit. Op enig moment zal men gaan vinden dat de zorg te duur gaat worden. De vraag is wanneer, Wie het weet mag het zeggen. 

Dat is natuurlijk flauwekul. Ik denk dat het wel heel bont gemaakt moet worden wil men dit forum uit de lucht halen.

Nog meer flauwekul. Als er iets hoog in het vaandel staar dan is het vrijheid van meningsuiting. En aangezien ik niemand hier verdenk van dat hij bijvoorbeeld met een pistool op een foto van iemand anders gaat staan schieten en daar een filmpje van maakt, denk ik dat het nogal mee zal vallen. 

Voor de zekerheid denk ik dat we niet de grens moeten opzoeken.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
8 uur geleden zei Gaitema:

Voor de zekerheid denk ik dat we niet de grens moeten opzoeken.

Je bedoelt: als @sjako nu eens gelijk heeft.... maar dat is niet zo. Dat heb ik laten zien. 

De mogelijkheid is altijd aanwezig dat de wet aangescherpt wordt, nu al worden onderzoekers die tegen de overheid maatregelen ageren ook verwijdert van Facebook, althans het  wordt in de reguliere media geen of  weinig aandacht gegeven. Er broeit iets dat lijkt mij duidelijk en het is niet te hopen maar de overgang naar dictatuur is misschien niet zo onwaarschijnlijk als we (ook ik) nu denken

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Mullog:

Denk je dat we daar invloed op zouden kunnen hebben?

In mijn geval: ja ik heb invloed op wat ik hier post.

1 uur geleden zei antoon:

De mogelijkheid is altijd aanwezig dat de wet aangescherpt wordt, nu al worden onderzoekers die tegen de overheid maatregelen ageren ook verwijdert van Facebook, althans het  wordt in de reguliere media geen of  weinig aandacht gegeven. Er broeit iets dat lijkt mij duidelijk en het is niet te hopen maar de overgang naar dictatuur is misschien niet zo onwaarschijnlijk als we (ook ik) nu denken

Dat is ook wat ik vrees.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je bedoelt: als @sjako nu eens gelijk heeft.... maar dat is niet zo. Dat heb ik laten zien. 

Oké, maar dan nog. Op geloofsforum heeft nu iemand een ban van 3 maand gekregen vanwege posten van complottheorieën. Van YouTube tot hier, brengt het meer ellende dan vertier.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

Voorbeeld van een onwaarheid is bijv dat we apen worden van het coronavaccin.

Klopt het volgende:

1. Onwaarheid: Van het vaccin worden we apen.

2. Mening: de hel bestaat.

In dit forum mag (1) niet verkondigd worden, omdat het een onwaarheid is, maar (2) mag wel verkondigd worden, omdat het geen onwaarheid is, maar, een mening/visie. Zie ik het dan goed?

12 uur geleden zei sjako:

Het wordt geen WTG forum. Ophouden met die onwaarheden. 

Dat heb ik ook niet beweerd. Goed citeren: ik had het over het karakter. En, dat vind ik volkomen logisch. Ieder mens heeft een achtergrond. Credible blijft credible, maar, het karakter verandert wel.

12 uur geleden zei sjako:

Belangrijkste is geen Godslastering, geen gescheld en elkaar respecteren.

Wat versta je onder Godslastering? Is een Mohammed-cartoon volgens jou Godslastering?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid