Spring naar bijdragen

Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie is ten strengste verboden op Credible


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Willempie:

Grote onzin! Het is lang niet altijd mogelijk een conflict met een gesprek op te lossen. Met Hitler lukte dat ook niet, alle pogingen daartoe ten spijt. En soms moet je gewoon geweld gebruiken om anderen te beschermen. Ik zal het nooit doen voor mijzelf maar altijd voor anderen. Als jouw gezin wordt bedreigd en je bent niet bereid om, zo nodig, geweld te gebruiken om jouw gezin te beschermen, ben je niets anders dan een lafaard. 

Het zal niet altijd kunnen om een conflict met een gesprek op te lossen inderdaad. Dan rest de juridische weg. Maar om 'gesprek' per definitie als onzin weg te zetten, dat is onbegrijpelijk.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig. Joh. 14sv 11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo geloof

Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had geen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. ? ?

Het probleem is dat dit niet valt aan te tonen. Het valt niet eens aan te tonen dat de maatregelen enig effect hebben, behalve dan die verschrikkelijke gevolgen van de maatregelen.

54 minuten geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het zal niet altijd kunnen om een conflict met een gesprek op te lossen inderdaad. Dan rest de juridische weg. Maar om 'gesprek' per definitie als onzin weg te zetten, dat is onbegrijpelijk.  

Doe ik dat dan? Je moet beter leren lezen.

Ja, dat schrijf je wel:

 

1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is misschien wat zwart wit. Er zijn echt wel meer oplossingen dat alleen geweld of juridisch.  Een gesprek bijvoorbeeld. 
Maar je hebt wel een duidelijk punt als je stelt dat je in alle gevallen met je handen van anderen afblijft, of daar mee dreigt in wat voor vorm dan ook.

Grote onzin!

Misschien wat beter leren schrijven.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-11-2020 om 13:38 zei sjako:
Op 10-11-2020 om 12:55 zei WdG:

Velen. Maar, volgens sommigen, ook, voor zover ik weet ook volgens @sjako en ook volgens @Kaasjeskruid is Jan Zijlstra een charlatan, die nepgenezingen uitvoert.

Op 10-11-2020 om 13:33 zei sjako:

Dat heb je goed gezien dat ik het charlatan vind.

Op 10-11-2020 om 13:36 zei WdG:

Wat heb ik goed gezien? Is Jan Zijlstra een man Gods of is het een charlatan?

Een charlatan. Die gaven zouden met de laatste apostelen stoppen zegt de Bijbel.

Kun je aangeven op basis van welke Bijbeltekst(en) jij je conclusie baseert dat de gaven zouden stoppen met de laatste apostelen, of is het je eigen redenering @sjako ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Kun je aangeven op basis van welke Bijbeltekst(en) jij je conclusie baseert dat de gaven zouden stoppen met de laatste apostelen, of is het je eigen redenering @sjako ?

Je vraagt naar de bekende weg. @sjako gaat met 1 Korinthe 13 komen en uiteindelijk blijft iedereen bij zijn standpunt, want niemand zijn gelijk bewijzen aan de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Kun je aangeven op basis van welke Bijbeltekst(en) jij je conclusie baseert dat de gaven zouden stoppen met de laatste apostelen, of is het je eigen redenering @sjako ?

Je vraagt naar de bekende weg. @sjako gaat met 1 Korinthe 13 komen en uiteindelijk blijft iedereen bij zijn standpunt, want niemand zijn gelijk bewijzen aan de ander.

Laat @sjako maar zelf met zijn suggestie komen.

En over welke Bijbelvers uit 1 Korinthe 13 heb je het eigenlijk?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Kun je aangeven op basis van welke Bijbeltekst(en) jij je conclusie baseert dat de gaven zouden stoppen met de laatste apostelen, of is het je eigen redenering @sjako ?

Je vraagt naar de bekende weg. @sjako gaat met 1 Korinthe 13 komen en uiteindelijk blijft iedereen bij zijn standpunt, want niemand zijn gelijk bewijzen aan de ander.

1 Kor. 13 SV

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

Hier lees ik eerder het omgekeerde van stoppen met g(a)even; helen.

Helen is de gave te kunnen geven, uit het volmaakte.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Laat @sjako maar zelf met zijn suggestie komen.

En over welke Bijbelvers uit 1 Korinthe 13 heb je het eigenlijk?

Vers 8. En, wanneer er toch genezingen plaatsvinden, worden deze aan satan toegeschreven. Wat dat betreft is er niks veranderd. Ook Jezus werd met de duivel vergeleken, en, denk eens aan Stefanus. Religieuzen konden zijn wijsheid en wonderen niet weerstaan. Besef ook dat een duivel niet een duivel uit kan werpen! De tekst waarover het gaat lezen we in 1 Korinthe 13:

"De liefde vergaat nooit. Wat dan profetieën betreft, zij zullen tenietgedaan worden, wat talen betreft, zij zullen ophouden, wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden."

De gaven zullen inderdaad teniet gedaan worden. De vraag is waarom en wanneer? Eerst waarom: het antwoord lezen we in vers 9 van hetzelfde hoofdstuk:

"Want wij kennen ten dele en wij profeteren ten dele."

Iedere volgeling van Jezus is onvolkomen. Profetieeën zijn niet volkomen, onze kennis is niet volkomen, en ook wordt niet iedereen genezen, in de Bijbel niet, nu ook niet, door onze onvolkomenheid! De gaven zullen dus ooit teniet gedaan worden, wanneer ze niet meer nodig zijn, en daarmee komen we bij de tweede vraag; wanneer? In vers 10 wordt de vraag beantwoord: "maar wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, zal wat ten dele is, tenietgedaan worden.", ofwel wanneer Christus wederkomt!

De volhouders zullen beweren dat het volmaakte er is, we hebben immers de Bijbel, we zijn geen kinderen meer, maar volwassen. In vers 11 lezen we immers "Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, ... maar nu ik een man geworden ben, heb ik het kinderlijke tenietgedaan.", waaruit je zou kunnen denken dat het kinderlijke slaat op vers 8. Echter, vers 12 weerlegt het direct: "Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel, maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik ten dele, maar dan zal ik kennen, zoals ik zelf gekend ben.", waar Paulus dus bevestigt dat hij ten eerste een man geworden is, waarin hij bevestigt dat hij ten dele kent, maar dat hij "dan" volkomen zal kennen, zoals hij gekend is. Hiermee bevestigt hij dat het volmaakte er nog niet is. Ofwel de gaven van de Geest zijn wel degelijk aanwezig! Dank God! Wanneer het einde gekomen is, zullen de gaven teniet gedaan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei WdG:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Laat @sjako maar zelf met zijn suggestie komen.

En over welke Bijbelvers uit 1 Korinthe 13 heb je het eigenlijk?

Ik ben nog steeds benieuwd naar @sjako zijn suggestie.

In 1 Korinthe 13 is geen passende context te vinden over het ten einde komen van de gaven. Het is het onvolmaakte dát teniet gedaan wordt wanneer hét volmaakte gekomen is.

1 Korinthe 13:10 NBV
Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In 1 Korinthe 13 is geen passende context te vinden over het ten einde komen van de gaven. Het is het onvolmaakte dát teniet gedaan wordt wanneer hét volmaakte gekomen is.

In veel kerken wordt geleerd dat het volmaakte de Bijbel is. Die is immers compleet. Echter, ik heb in mijn uitleg dit naar mijn mening weten te weerleggen. Paulus doelt hier nl. niet op! Het volmaakte zal er pas zijn als alles achter de rug is. In de hemel hebben we de gaven niet meer nodig. En, denk er maar eens over na: uiteindelijk hoeven we ook geen hoop of geloof meer te hebben. Wat blijft? De liefde! Nu hebben we hoop nodig, en ook geloof. In de hemel zal het totaal anders zijn. Er is geen ziekte meer, dus, gaven zijn niet meer nodig. En, stel iemand gelooft niet in de gaven van genezing, dan is de vraag gerechtvaardigd waarom die persoon een arts raadpleegt?! Kortom: de gaven zijn gewoon nog actief. Wat ik wel geloof is dat boven de gaven ook nog geloof staat. Immers: ALLES is mogelijk voor diegene die gelooft, en, daarvoor hebben we geen gaven nodig, maar GELOOF!

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ik ben nog steeds benieuwd naar @sjako zijn suggestie.

Ik denk dat hij zal beweren dat de gaven nu niet meer gegeven worden. Voor zover ik weet geloven Jehovah's-getuigen dat de gaven bij de apostelen ophielden, en, dat genezingen in deze tijd niet meer voorkomen. Het is dus allemaal oplichterij. Op de site jw.org lees je ook naar mijn mening negatieve verhalen, en zelfs laster, dat geld een grote rol speelt. Nu ontken ik niet dat dit af en toe ook gebeurt, maar, Jezus is duidelijk over mensen die de gaven misbruiken en/of BEWEREN gaven te hebben, maar ze niet hebben:

In Mattheüs 7 (SV) lezen we:

"Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!"

Hieruit concluderen Jehovah's-getuigen dat degenen die duivelen uitwerpen charlatans zijn. Je kunt het op hun site evt. nalezen. Maar, m.i. wordt deze tekst totaal verkeerd uitgelegd. Ten eerste is het zo dat velen het zullen zeggen, maar, de vraag is of ze het doen. Het is ook goed mogelijk dat velen het wel doen, maar de gaven misbruiken, om bijvoorbeeld geld te verdienen of aanzien te verkrijgen. Bovendien kan satan geen duivelen uitwerpen. Dus, naar mijn mening spreekt Jezus hier over opscheppers, mensen die iets beweren, maar het niet doen. Er staat dus niet dat het niet gebeurt. Er staat dat velen het beweren, en, dat klopt ook wel. Er is inderdaad af en toe sprake van oplichterij, zoals in iedere geloofsgemeenschap helaas wantoestanden voorkomen.

Elders is Jezus zeer duidelijk. In Marcus 16 lezen we bijvoorbeeld:

"En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden. De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods. En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen."

Dus, gelovigen zullen duivelen uitwerpen. Opscheppers zeggen dat ze iets doen, maar, ze doen niks. Je kunt het als volgt vergelijken: er zijn mensen die zich Christelijk voordoen. Als je vraagt waarom ze Christen zijn, zeggen ze dat ze "de kerk bezoeken, Bijbel lezen, geld aan armen geven, enz. enz." Tegen sommigen zal Jezus dan ook zeggen "Ik heb u nooit gekend!", omdat deze mensen roemen, maar Jezus niet dienen. Is het dan fout om de Bijbel te lezen of geld aan armen te geven? Nee, natuurlijk niet, maar, dat redt niet. Alleen Jezus, Die God is, redt ons!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-11-2020 om 14:26 zei WdG:

Ik denk dat hij zal beweren dat de gaven nu niet meer gegeven worden.

Wederom zeer irritant dat je voor mij antwoord geeft. 


1Kor 13:8 zegt idd Liefde faalt nooit. Maar als er gaven van profeteren zijn, ze zullen verdwijnen. Als er talen zijn, ze zullen ophouden. Als er kennis is, ze zal verdwijnen. 
Al die gaven hadden te maken bij het ontstaan van de nog fragiele eerste eeuwse gemeente. Dat blijkt ook wel uit de verzen die erna komen.

Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik een man ben geworden, heb ik het kinderlijke weggedaan

Deze gaven worden dus met het ‘kinderlijke’ vergeleken. Waarom genas Jezus zieken? Om een demonstratie te geven wat straks mogelijk is in Gods Koninkrijk. Hij wekte ook doden op, ook dat gebeurd straks in Gods Koninkrijk. 
Het genezen van zieken, profeteren etc had dus een religieuze betekenis en doel. De ‘gebedsgenezingen’ van nu zijn gericht op medische doelen.

Nadat de gemeente vaste voet aan de grond had gekregen en toen de laatste apostelen waren overleden stopten de wonderlijke genezingen etc . ‘Genezingen’ zijn meestal het gevolg van psychosomatische effecten. Meestal worden die mensen na enkele tijd weer ziek. Ik heb filmpjes gezien van dit soort van ‘genezings’ bijeenkomsten. Ze liggen te kronkelen op de grond en wartaal uit te slaan. Wat een verschil met Jezus. Jezus nam de zieke apart en in alle rust genas Hij de patiënt. Hij gaf alle eer aan Zijn Vader. 
Ik zie daar niet God in actie. Ook in andere religies zie je ‘genezingen’. Dus deze ‘genezingen ‘ zijn geen bewijs dat de heilige Geest aan het werk is. Daarom zei Jezus dat er in Zijn Naam genezingen uitgevoerd zouden worden, maar dat Hij ze niet kent. Jomanda ‘geneest’ ook, maar niet uit Jezus naam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Om een demonstratie te geven wat straks mogelijk is in Gods Koninkrijk. Hij wekte ook doden op, ook dat gebeurd straks in Gods Koninkrijk. 

Of omdat zijn Koninkrijk vlakbij was. De Koning was lijfelijk aanwezig. Het is helemaal niet ondenkbaar dat, naarmate zijn Koninkrijk steeds dichterbij komt, die tekenen ook weer zullen toenemen.

 

2 uur geleden zei sjako:

Het genezen van zieken, profeteren etc had dus een religieuze betekenis en doel. De ‘gebedsgenezingen’ van nu zijn gericht op medische doelen.

Als dat zo zou zijn zou je gelijk hebben. Maar zo is het gelukkig lang niet altijd.

 

2 uur geleden zei sjako:

Nadat de gemeente vaste voet aan de grond had gekregen en toen de laatste apostelen waren overleden stopten de wonderlijke genezingen etc .

Ze stopten niet maar werden wel minder.

 

2 uur geleden zei sjako:

Ik heb filmpjes gezien van dit soort van ‘genezings’ bijeenkomsten. Ze liggen te kronkelen op de grond en wartaal uit te slaan.

Ook daarin moet je dus weer onderscheiden. Het gaat gelukkig niet overal en altijd op die karikaturale manier zoals je hier beschrijft. Het gebeurt ook in alle rust en orde, zonder al die vleselijke en sensationele bijverschijnselen. Er zijn zelfs gemeentes waar genezingen bewust verzwegen worden omdat Jezus ook niet wilde dat het overal rondgebazuind zou worden. 

 

2 uur geleden zei sjako:

Dus deze ‘genezingen ‘ zijn geen bewijs dat de heilige Geest aan het werk is. Daarom zei Jezus dat er in Zijn Naam genezingen uitgevoerd zouden worden, maar dat Hij ze niet kent. Jomanda ‘geneest’ ook, maar niet uit Jezus naam. 

Genezingen of "genezingen" zijn inderdaad geen bewijs. Helemaal mee eens. Werkelijke genezingen zijn blijken van God's liefde en genade maar niet de basis van het geloof.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Of omdat zijn Koninkrijk vlakbij was. De Koning was lijfelijk aanwezig. Het is helemaal niet ondenkbaar dat, naarmate zijn Koninkrijk steeds dichterbij komt, die tekenen ook weer zullen toenemen.

Dat eerste klopt zeker. De Koning van het Koninkrijk was in hun midden. Maar er staat dus dat al die wonderbare zaken zullen worden weggedaan. Er staat nergens dat die weer terugkomen. Jezus waarschuwde hier al voor.

6 minuten geleden zei Willempie:

Als dat zo zou zijn zou je gelijk hebben. Maar zo is het gelukkig lang niet altijd.

Wat ik zie zijn grote ‘genezingsbijeenkomsten’ puur om genezen te worden, wat ik ook wel begrijp als je ernstig ziek bent.

7 minuten geleden zei Willempie:

Ze stopten niet maar werden wel minder.

Welke bronnen heb je hiervoor?

9 minuten geleden zei Willempie:

Genezingen of "genezingen" zijn inderdaad geen bewijs. Helemaal mee eens. Werkelijke genezingen zijn blijken van God's liefde en genade maar niet de basis van het geloof.

Wat ik wel geloof is dat God je de kracht geeft om ziektes te dragen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood in dit samenstel. Maar wie weet zijn wij de generatie die niet doodgaan, maar doorgaan in Gods Koninkrijk hier op aarde. De wereld snakt ernaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dat eerste klopt zeker. De Koning van het Koninkrijk was in hun midden. Maar er staat dus dat al die wonderbare zaken zullen worden weggedaan. Er staat nergens dat die weer terugkomen. Jezus waarschuwde hier al voor.

Wat ik zie zijn grote ‘genezingsbijeenkomsten’ puur om genezen te worden, wat ik ook wel begrijp als je ernstig ziek bent.

Welke bronnen heb je hiervoor?

Wat ik wel geloof is dat God je de kracht geeft om ziektes te dragen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood in dit samenstel. Maar wie weet zijn wij de generatie die niet doodgaan, maar doorgaan in Gods Koninkrijk hier op aarde. De wereld snakt ernaar.

Eerst moeten we dood. Openbaringen 20:12-15

Want wie het teken weigert zal gedood worden en wie het teken aanvaardde zal een gruwelijke en pijnlijke dood sterven na die weigerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sjako:
58 minuten geleden zei Willempie:

Of omdat zijn Koninkrijk vlakbij was. De Koning was lijfelijk aanwezig. Het is helemaal niet ondenkbaar dat, naarmate zijn Koninkrijk steeds dichterbij komt, die tekenen ook weer zullen toenemen.

Dat eerste klopt zeker. De Koning van het Koninkrijk was in hun midden. Maar er staat dus dat al die wonderbare zaken zullen worden weggedaan. Er staat nergens dat die weer terugkomen. Jezus waarschuwde hier al voor.

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig.

Joh. 14sv

11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelve.

12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.

13 En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde.

14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Er staat nergens dat die weer terugkomen. Jezus waarschuwde hier al voor.

Nee hoor. Hij waarschuwde voor valse tekenen, duivelse imitaties dus.

 

4 uur geleden zei sjako:

Wat ik zie zijn grote ‘genezingsbijeenkomsten’ puur om genezen te worden, wat ik ook wel begrijp als je ernstig ziek bent.

Maar dan zie je alleen maar die dingen. Het gebeurt echt niet alleen maar in "genezingsbijeenkomsten". Het gebeurt ook in het verborgene, in dat wat niet rondgebazuind wordt.

 

4 uur geleden zei sjako:

Welke bronnen heb je hiervoor?

De Bijbel. In het begin werd iedereen genezen, later niet meer. Het gebeurde nog wel maar het werd minder. In de brieven van Paulus lees je bijvoorbeeld al over mensen die niet (onmiddellijk) meer werden genezen. 

 

4 uur geleden zei sjako:

Wat ik wel geloof is dat God je de kracht geeft om ziektes te dragen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood in dit samenstel. Maar wie weet zijn wij de generatie die niet doodgaan, maar doorgaan in Gods Koninkrijk hier op aarde. De wereld snakt ernaar.

Ook dat. Maar je mag en kan God nooit beperken. Hij doet wat Hij wil en niet wat onze leer voorschrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Nee hoor. Hij waarschuwde voor valse tekenen, duivelse imitaties dus.

Doel op Mattheus 7:21 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”  23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!”

1 uur geleden zei Willempie:

De Bijbel. In het begin werd iedereen genezen, later niet meer. Het gebeurde nog wel maar het werd minder. In de brieven van Paulus lees je bijvoorbeeld al over mensen die niet (onmiddellijk) meer werden genezen. 

Maar dat was nog bij het ontstaan van de gemeente. Toen gebeurde het nog wel. Maar bij het volwassen worden van de gemeente was het niet meer nodig, want het had een religieuze reden.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Eerst moeten we dood. Openbaringen 20:12-15

Nee hoor. Het zijn overlevenden van de grote verdrukking.


Openbaring 7:13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’ Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Doel op Mattheus 7:21 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”  23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!”

Maar dat was nog bij het ontstaan van de gemeente. Toen gebeurde het nog wel. Maar bij het volwassen worden van de gemeente was het niet meer nodig, want het had een religieuze reden.

Nee hoor. Het zijn overlevenden van de grote verdrukking.


Openbaring 7:13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’ Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen.’

Die geboren zijn NA het teken. Al wie het teken aanvaardde zullen een gruwelijke dood sterven. Wie weigerde zal ook gedood worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid