Spring naar bijdragen

Licht en duisternis


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het kruipen. Kruipen is leuk.

Misschien dat al die vlindereffecten dan niet gezien worden, maar als jij het leuk vindt, super. :)

4 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Als je desondanks toch blijft proberen jouw retoriek door mijn strot te duwen en me op die manier met m'n mond vol tanden te laten staan, dan maak ik jouw reacties onzichtbaar.

Een waarheid die andere ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden op een hoger niveau met elkaar verzoent is een overkoepelende waarheid. Stellingen kunnen als waar bewezen worden en toch strijdige axioma's opleveren, die alleen met de grootste moeite in een overkoepelend inzicht met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Absoluut.

Naarmate bewustzijn evolueert en zich ontvouwt vormt elk stadium de oplossing of ontbinding van bepaalde problemen van het voorgaande stadium, om er vervolgens een paar nieuwe en hardnekkige aan toe t

Groeiprocessen zitten bijzonder in elkaar, de lokroep Gods nog niet hetzelfde dan zelfrealisatie, in theorie staat het allemaal mooi. Zeer subtiel allemaal, net zoals verwarrend en overprikkelingen vo

Posted Images

40 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Het is wel relevant want er staat: "eerst het natuurlijke en daarna het geestelijke". Als je het geestelijke goed wil begrijpen dan moet je begrip hebben van het natuurlijke. Jezus geeft bijvoorbeeld les aan de hand van dieren.

Overigens geld dat ook voor materialen. Het Hebreeuwse woord voor Koper is "Nuchooshet". Dat woord betekent ook "vrouwelijke schaamte". Bij de bouw van de tempel werd veel koper gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Misschien dat al die vlindereffecten dan niet gezien worden, maar als jij het leuk vindt, super. :)

Als kabellegger heb ik heel wat afgekropen onder de grond. Je zult verstelt staan van alle ruimte en infrastructuren die zich daar bevinden. Als een vlinder in de lucht, oftewel een rups onder de grond, voelde ik mij in mijn element.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Blijkbaar toch anders dan ik dacht, zwarte verf kun je maken door op een palet gelijke hoeveelheden rode, gele en blauwe verf te mengen. Je kunt tevens complementaire kleuren mengen, zoals blauw en oranje, rood en groen of geel en paars. Door blauw en bruin te mengen krijg je een volle zwarte kleur. :)

Verf is chemisch en zijn werken van mensen en kan niet vergeleken worden met Gods perceptie in de schepping en puurheid in kleur en licht.

Ook hierin zit een les enkel Gods werken zijn rein die van de mens niet.

Ben trouwens 6 jaar lang schilder geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Verf is chemisch en zijn werken van mensen en kan niet vergeleken worden met Gods perceptie in de schepping en puurheid in kleur en licht. Ook hierin zit een les enkel Gods werken zijn rein die van de mens niet. Ben trouwens 6 jaar lang schilder geweest.

Als je Gods perceptie al kent, ben je al een heel eind geraakt, geef ik toe.

11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als kabellegger heb ik heel wat afgekropen onder de grond. Je zult verstelt staan van alle ruimte en infrastructuren die zich daar bevinden. Als een vlinder in de lucht, oftewel een rups onder de grond, voelde ik mij in mijn element.

Beetje zoals Einstein zei, leer eerst het systeem kennen en doe het dan anders en beter, knap bedacht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Exact, eerst het systeem begrijpen, dan een plan opstellen om een transformatie te realiseren. Ook dat is een geestelijk proces, ontdaan van een aantal bugs. :)

Allerhande neveneffecten daargelaten natuurlijk, waarvan het vlindereffect er ook eentje is. Het vlindereffect onder de grond laat je enkel je hoofd stoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een contrast is het verschil tussen tegenstellingen. Bijvoorbeeld tussen licht en donker of tussen twee kleuren, tussen personen. Een hoog contrast duidt op een groot verschil, zwart en wit, dag en nacht. Een laag contrast duidt op weinig verschil: grijstinten onderling bijvoorbeeld.

Het contrast tussen letters en de achtergrond is bijvoorbeeld bepalend voor de leesbaarheid. Als er weinig of geen verschil in helderheid is, maar alleen verschil in kleur, dan kan dit voor een kleurenblinde te weinig contrast opleveren.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Contrast

Licht-donkercontrast

Dit wordt ook wel aangeduid als het "gewone contrast". Het licht-donkercontrast ontstaat tussen twee kleuren, maar ook tussen verschillende nuances (of tonen) van één kleur.

Licht-donkercontrast.png

De lichtpaarse kleur in het midden is in beide blokken hetzelfde. In het bovenste blok lijkt het paars door het licht-donkercontrast veel lichter dan in het onderste blok.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurcontrast

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Allerhande neveneffecten daargelaten natuurlijk, waarvan het vlindereffect er ook eentje is. Het vlindereffect onder de grond laat je enkel je hoofd stoten.

Anderen leggen ze wellicht gewoon in de schuif, bij de rest dat minder gekend is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Waarom zou dit geen planeet kunnen zijn voor een gigantische ster?

53 minuten geleden zei TTC:

Als je Gods perceptie al kent, ben je al een heel eind geraakt, geef ik toe.

Dat is gewoon observatie, men weet dat wit licht in de schepping alle kleuren bezit en het duister geen, dat God ons de mogelijkheid geeft om wit, en zwart te maken voor onze creativiteit zegt niets over het werkelijk wezen van deze twee 'kleuren' in de schepping.

Daarom kan men de werken van de mensen niet vergelijken met de werken van God nog die toepassen op het geestelijk gedachtegoed.

Als men dat wel doet krijgt men een vertekend beeld welke getuigd van verdoemenis als men roemt in de werken der mensen.

Verf en het mengen van kleuren kan niet vergeleken worden met de werkelijkheid van de schepping behalve dat dit tot verdoemenis leidt (vertekend beeld)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat is gewoon observatie, men weet dat wit licht in de schepping alle kleuren bezit en het duister geen, dat God ons de mogelijkheid geeft om wit, en zwart te maken voor onze creativiteit zegt niets over het werkelijk wezen van deze twee 'kleuren' in de schepping.

Als zwart geen kleur bezit kan deze ook niet onder kleuren in de schepping vallen. Zwart is de afwezigheid van licht. Geen enkel voorwerp kan volgens mij geheel zwart zijn en zal altijd iets van het licht dat er op valt weerkaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Als zwart geen kleur bezit kan deze ook niet onder kleuren in de schepping vallen. Zwart is de afwezigheid van licht. Geen enkel voorwerp kan volgens mij geheel zwart zijn en zal altijd iets van het licht dat er op valt weerkaatsen.

Zwart is ook geen kleur, als alles compleet zwart/duister is zijn je ogen nutteloos.

Zwart kan gezien worden als het omringt is door kleuren en wit licht.

Zelf bevat het geen licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat is gewoon observatie, men weet dat wit licht in de schepping alle kleuren bezit en het duister geen, dat God ons de mogelijkheid geeft om wit, en zwart te maken voor onze creativiteit zegt niets over het werkelijk wezen van deze twee 'kleuren' in de schepping. Daarom kan men de werken van de mensen niet vergelijken met de werken van God nog die toepassen op het geestelijk gedachtegoed. Als men dat wel doet krijgt men een vertekend beeld welke getuigd van verdoemenis als men roemt in de werken der mensen. Verf en het mengen van kleuren kan niet vergeleken worden met de werkelijkheid van de schepping behalve dat dit tot verdoemenis leidt (vertekend beeld)

Is niet alles God's creatie dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

"Volkomen duister", de nieuwste trend op verfgebied. Komt geen verf bij aan te pas, we doen gewoon het licht uit.

Daarom vertel ik ook dat het mengen van kleuren in verf de werkelijke schepping in puurheid en licht niet kan ondersteunen, nog bevestigen.

Dat doe je met je ogen en wetenschap, door een prisma te pakken. Zet er één in wit licht en zet er één in het duister

 Moeilijk is het niet.

Dan kom je tot de conclusie dat wit licht alle kleuren bevat en het duister heeft er geen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Daarom vertel ik ook dat het mengen van kleuren in verf de werkelijke schepping in puurheid en licht niet kan ondersteunen, nog bevestigen.

En wat bent u bezorgd over de kleding? Kijk naar de lelies in het veld, hoe ze groeien; ze werken niet en spinnen niet; en Ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet gekleed ging als één van deze. (Mat.6:28-29, HSV)

Kleuren maken de man... als hij niet te dicht op de bloemen staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

En wat bent u bezorgd over de kleding? Kijk naar de lelies in het veld, hoe ze groeien; ze werken niet en spinnen niet; en Ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet gekleed ging als één van deze. (Mat.6:28-29, HSV)

Kleuren maken de man... als hij niet te dicht op de bloemen staat.

Het helder wit licht van de zon schijnt over de schepping, het geeft en geeft en geeft.. een rode bloem absorbeert alle kleuren behalve rood die geeft het terug, zelfde met groen, blauw enz.. zwart niet, zwart is egocentrisch het geeft helemaal niets terug.

Ben trouwens niet bezorgd 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens het kleurenspectrum splitst wit licht zich in verschillende kleuren
Met een prisma kun je een stukje regenboog maken. Dit is een driehoekig stukje glas of plastic (afbeelding.3). Als je er zonlicht door laat schijnen Zie je alle kleuren van de regenboog. Zoiets wordt het kleurenspectrum genoemd.
Laat een dunne lichtstraal op een prisma schijnen. Draai het prisma net zo lang totdat je kleuren ziet. Door het licht op de juiste manier door het driehoekige stukje glas te schijnen, wordt het licht uit elkaar getrokken en zie je alle basiskleuren.
Bron: https://www.4nix.nl/kleuren---zien.html

1759455_orig.jpg


Zelf experimenteren op de computer, met de waardes van kleuren
Op de computer kunnen we kleuren naar onze voorkeuren regelen, bijvoorbeeld bij een tekstverwerker, waarbij we voor het regelen van de kleuren bepaalde waardes invullen. Voor het regelen van de kleuren zijn er 3 hoofdkleuren (RGB), waarbij er per hoofdkleur een bepaalde waarde wordt ingevuld:
 •  3 Hoofdkleuren, RGB genoemd : rood, groen, blauw
 •  Waarde om in te vullen: van 0 tot 255

RGB Kleuren

01color.png

Colormania (freeware / gratis)
De kleurenwaardes in de bovenste afbeelding, kun je uitproberen met Colormania. Colormania is een gratis programma, waarmee je gemakkelijk je favoriete kleur kunt kiezen. Je kunt ermee spelen om de waardes van de 3 hoofdkleuren uit te proberen. Je kan ook schuiven met de balkjes om met de kleuren te experimenteren. De kleur wordt vertaald naar een bepaalde code (HTML Hex), die je kunt kopiëren naar bijvoorbeeld je tekstverwerker (Libre Office) of je fotobewerkingsprogramma. Colormania Portable (zip) hoeft niet geïnstalleerd te worden; het zip-bestand hoeft alleen even uitgepakt te worden en is daarna direct klaar voor gebruik. Het is handig om je favoriete kleuren te zoeken.

ColorMania_1.png

Downloaden van Colormania Portable (zip): http://www.blacksunsoftware.com/downloads/Colormania.zip
Downloaden van Colormania (installatie): https://www.snapfiles.com/downloads/colormania/dlcolormania.html

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Jurriën Sr.:

 

Je schreef eerder in dit draadje: "De vrijheid hebben om non-lineaire attractors tot je toe te laten wanneer ze zich aanbieden, en hoe je daar mee omgaat." Dit gaat mijn begrip te boven.  

Ik ga alleen met jou in gesprek als je bereid bent om op mijn, ongetwijfeld lagere, niveau te communiceren. Door wat jij schrijft, als je om de hete brij heen gaat draaien, ben ik verplicht een woordenboek of Wikipedia te raadplegen. En daar heb ik absoluut geen zin in. Als je desondanks toch blijft proberen jouw retoriek door mijn strot te duwen en me op die manier met m'n mond vol tanden te laten staan, dan maak ik jouw reacties onzichtbaar; heb ik er ook geen last van en ga ik gewoon in gesprek met hen die zich wel op een gewone, bij dit forum passende, wijze kunnen uiten.

Dit TTC's standaard manier van  communiceren. Als je de zinnen ontleed blijft er niets van over. Ze klinken ontzettend duur maar stellen niets voor.

7 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens het kleurenspectrum splitst wit licht zich in verschillende kleuren

Wat is het nut van deze post, waarin je alleen een heel stuk knipt en plakt over de werking van kleuren?

4 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ik zeg niet "dat ze niet vergeven "kunnen" worden. Het kan wel. Maar het gebeurt niet als je er bewust voor kiest. Als je onbewust zondigt weet je niet dat het zonden zijn.

en eerder schreef je dat zonden die bewust worden gedaan niet worden vergeven. Op die manier kan het nooit goed komen en heeft vergeving geen zin

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit TTC's standaard manier van  communiceren. Als je de zinnen ontleed blijft er niets van over. Ze klinken ontzettend duur maar stellen niets voor.

Omdenken kun je ook doen door te upchuncken en downchucken met de logische niveaus. Eerst upchuncken, dan downchucken om nieuwe alternatieven te vinden en de positieve intentie tegemoet te komen.

10 uur geleden zei Ricky Tjin:

Volgens het kleurenspectrum splitst wit licht zich in verschillende kleuren
Met een prisma kun je een stukje regenboog maken. Dit is een driehoekig stukje glas of plastic (afbeelding.3). Als je er zonlicht door laat schijnen Zie je alle kleuren van de regenboog. Zoiets wordt het kleurenspectrum genoemd.
Laat een dunne lichtstraal op een prisma schijnen. Draai het prisma net zo lang totdat je kleuren ziet. Door het licht op de juiste manier door het driehoekige stukje glas te schijnen, wordt het licht uit elkaar getrokken en zie je alle basiskleuren.
Bron: https://www.4nix.nl/kleuren---zien.html

1759455_orig.jpg


Zelf experimenteren op de computer, met de waardes van kleuren
Op de computer kunnen we kleuren naar onze voorkeuren regelen, bijvoorbeeld bij een tekstverwerker, waarbij we voor het regelen van de kleuren bepaalde waardes invullen. Voor het regelen van de kleuren zijn er 3 hoofdkleuren (RGB), waarbij er per hoofdkleur een bepaalde waarde wordt ingevuld:
 •  3 Hoofdkleuren, RGB genoemd : rood, groen, blauw
 •  Waarde om in te vullen: van 0 tot 255

RGB Kleuren

01color.png

Colormania (freeware / gratis)
De kleurenwaardes in de bovenste afbeelding, kun je uitproberen met Colormania. Colormania is een gratis programma, waarmee je gemakkelijk je favoriete kleur kunt kiezen. Je kunt ermee spelen om de waardes van de 3 hoofdkleuren uit te proberen. Je kan ook schuiven met de balkjes om met de kleuren te experimenteren. De kleur wordt vertaald naar een bepaalde code (HTML Hex), die je kunt kopiëren naar bijvoorbeeld je tekstverwerker (Libre Office) of je fotobewerkingsprogramma. Colormania Portable (zip) hoeft niet geïnstalleerd te worden; het zip-bestand hoeft alleen even uitgepakt te worden en is daarna direct klaar voor gebruik. Het is handig om je favoriete kleuren te zoeken.

ColorMania_1.png

Downloaden van Colormania Portable (zip): http://www.blacksunsoftware.com/downloads/Colormania.zip
Downloaden van Colormania (installatie): https://www.snapfiles.com/downloads/colormania/dlcolormania.html

Grappig wel, straks hebben we zomaar een clubje aquarellen. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-10-2020 om 08:12 zei Chiel Fernig:

God is licht en Hij zegt ons te wandelen in het licht. Maar wandelen we altijd in het licht? In het licht wandelen betekent gezien worden. Wie durft gezien te worden? Verstoppen we ons niet allemaal gedeeltelijk in het duister? Het kan veilig lijken. Geldt niet voor ons allemaal dat we zowel in het licht als in het duister zijn?

Naarmate bewustzijn evolueert en zich ontvouwt vormt elk stadium de oplossing of ontbinding van bepaalde problemen van het voorgaande stadium, om er vervolgens een paar nieuwe en hardnekkige aan toe te voegen. En juist omdat evolutie in alle domeinen te werk gaat middels een proces van differentiatie en integratie zal elk nieuw schijnbaar complexer niveau onherroepelijk te maken krijgen met problemen die in de eerdere stadia afwezig waren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Draai het prisma net zo lang totdat je kleuren ziet. 

1 uur geleden zei TTC:

Grappig wel, straks hebben we zomaar een clubje aquarellen. :)

Dat hangt ervan af hoe het licht valt. Hoewel God, de mens, en Christus, drie verschillende personen zijn,
is het in elk van hen dat er licht is: in elk naar eigen aard en hoedanigheid.
- God in Geest en almacht in volmaakte zuiverheid (Vader) - maar zonder vlees en ongenaakbaar voor het vlees
- God in Geest en almacht in volmaaktheid (Zoon) - maar midden in vlees en in dood en ellende
- God in mens in kennis van begeerte (Kind) - niet meer geschikt het goede te doen

De mens, met een beroep op de Naam van Christus - geschikt geworden om als Kind te naderen tot God,
en om te horen naar zijn stem; om te begrijpen wat God heeft gezegd, en om te groeien in geloof.
Het kind wordt nooit de Zoon, want de Zoon is de Messias, die de Koning, of zo je wilt, die de bruidegom zal zijn.
En in het herstel zijn er drie eenheden: Licht van God die Geest is komende van het stof van de Kandelaar die Koning is, en een leger van mensen die als kinderen en lichtdragers mogen samenleven en aan de tafel zitten met hun eigen Koning, die de verpersoonlijking van het alomvattende licht is. In eenheid in verscheidenheid. Zo zal God alles zijn in allen.

 credible-2020-6-10.png.883d4b8c5b869a5056da8701e6ac1328.png

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid