Spring naar bijdragen

Licht en duisternis


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Tomega:

Dat hangt ervan af hoe het licht valt. Hoewel God, de mens, en Christus, drie verschillende personen zijn,
is het in elk van hen dat er licht is: in elk naar eigen aard en hoedanigheid.
- God in Geest en almacht in volmaakte zuiverheid (Vader) - maar zonder vlees en ongenaakbaar voor het vlees
- God in Geest en almacht in volmaaktheid (Zoon) - maar midden in vlees en in dood en ellende
- God in mens in kennis van begeerte (Kind) - niet meer geschikt het goede te doen

De mens, met een beroep op de Naam van Christus - geschikt geworden om als Kind te naderen tot God,
en om te horen naar zijn stem; om te begrijpen wat God heeft gezegd, en om te groeien in geloof.
Het kind wordt nooit de Zoon, want de Zoon is de Messias, die de Koning, of zo je wilt, die de bruidegom zal zijn.
En in het herstel zijn er drie eenheden: Licht van God die Geest is komende van het stof van de Kandelaar die Koning is, en een leger van mensen die als kinderen en lichtdragers mogen samenleven en aan de tafel zitten met hun eigen Koning, die de verpersoonlijking van het alomvattende licht is. In eenheid in verscheidenheid. Zo zal God alles zijn in allen.

 credible-2020-6-10.png.883d4b8c5b869a5056da8701e6ac1328.png

 

Prachtig beeld, dank je!

19 minuten geleden zei Tomega:

Het kind wordt nooit de Zoon, want de Zoon is de Messias, die de Koning, of zo je wilt, die de bruidegom zal zijn.
En in het herstel zijn er drie eenheden: Licht van God die Geest is komende van het stof van de Kandelaar die Koning is, en een leger van mensen die als kinderen en lichtdragers mogen samenleven en aan de tafel zitten met hun eigen Koning, die de verpersoonlijking van het alomvattende licht is. In eenheid in verscheidenheid. Zo zal God alles zijn in allen.

Is de laatste zin niet de 'oplossing' van al het voorgaande, finaal bekeken. Of voorafgaand voor wie dat liever leest.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Absoluut.

Naarmate bewustzijn evolueert en zich ontvouwt vormt elk stadium de oplossing of ontbinding van bepaalde problemen van het voorgaande stadium, om er vervolgens een paar nieuwe en hardnekkige aan toe t

Groeiprocessen zitten bijzonder in elkaar, de lokroep Gods nog niet hetzelfde dan zelfrealisatie, in theorie staat het allemaal mooi. Zeer subtiel allemaal, net zoals verwarrend en overprikkelingen vo

Posted Images

22 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Oh, dat had ik helemaal niet door. 😇

Matthijs van Boxsel: ‘Om te beginnen: het begrip domheid wordt te achteloos gebruikt. Domheid is het handelen tegen beter weten in. Domheid is kortom geen gebrek aan kennis of intelligentie. Sterker: domme mensen zijn vaak gevaarlijk omdat ze intelligent zijn. En hoe intelligenter ze zijn, hoe rampzaliger de gevolgen van hun domdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Is de laatste zin niet de 'oplossing' van al het voorgaande, finaal bekeken. Of voorafgaand voor wie dat liever leest.

Niet alleen dat, maar voor de geesten op de grens van gekte en genialiteit gaat het véél verder: ook de wetenschap wordt ermee verlicht - de lichtval op een prisma is niets anders dan een botsing van twee kogels: de twee wisselen elkaars snelheid uit en gaan voor elkaar verder alsof de eerste niet van persoon was veranderd. Maar dat is wel zo. En zo is de botsing van twee kogels met ongelijke massa evenzo een uitwisseling van elkaars snelheid (energie; snelheid x massa). Maar nu met een verschil: de meerdere massa komt terug in een veranderde snelheid. Er ontstaat zo ook bij een kogelbotsing een zuiver geval van breking. Breking is dus het (in de tijd) zichtbaar maken van ongelijk gewicht. Dat is principieel een frequentieverandering, als het om meerdere kogels in één afgesloten buis zou gaan. Elke kleur is dus een weergave van het gewicht van de massa waar die kleur vandaan komt. En zo begrijp je ook een massaspectrometer. En zo begrijp je ook dat het licht in een gebroken vat in vele kleuren uit dat vat (die vaten) terug komt. Het vat voegt gewicht toe (neemt gewicht af) van wat in helderheid volmaakt zuiver binnenkomt; (terwijl ook het volmaakte meestal niet volmaakt binnenkomt voor wie het niet uit Gods Woord zelf kan halen, maar het van de levende mensenbrieven van God moet horen). Hoe meer er aan energie/botsingen is, hoe meer eruit komt. En alleen wat zuiver wordt opgevat en vertolkt door het vat, komt eruit in zuiver licht. Maar de vaten die we zoal kennen, die hebben zichzelf tot een bouwwerk gemaakt van één heldere vaste lichtbron dat zij zelf vertegenwoordigen. Zij zijn zogezegd wijnzakken van zelfverklaarde klare zuivere wijn, die voor een buitenstaander functioneert als een wijnzak van toch ook rot en verderf. Omdat het licht gemanipuleerd is en verhandeld en bewerkt tot haalbare vleselijke duidingen. Terwijl de gebrokenen van hart en ziel en beenderen, in erkenning van de eigen gebrokenheid, daadwerkelijk gebroken vaten worden waaruit een zuiver en helder licht schijnt, waarvan de mensen zeggen: laat mij ook drinken van die wijn. Die daar dan niet bereikt of verkregen kan worden, omdat het gebroken vat wel zicht biedt op klare wijn, maar het niet zelf schenken kan. En daar stopt de logica alle monden.

Genesis 1:3   En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

Wat licht waarlijk is, dat is wat er wordt geloofd: zolang de ether niet wordt geloofd, kan licht niet bestaan zonder lichtstraling. Hoe kun je een naam geven, wat echt niet wordt geloofd? Maar als de ether wordt geloofd, dan is er ook licht dat bestaat en botst zonder dat het in een bijzondere trilling wordt gebracht. Dat licht is energie, en die noemen we ether, en dat is al door God benoemd als licht en al als open vraag ter bepuzzeling openbaar gesteld in Genesis 1:3, nog voordat de ether erkend is te bestaan. En wie geloofd, die ziet. Overal is energie, en de ether bewijst dat, en God die Geest is, brengt die energie onder druk en in beweging en Hij bewerkt daarmee licht en leven en een weg waardoor zelfs stof tot leven en tot licht wordt. De wetten van de natuur van God (Gods openbaringen in de natuur) en wat God heeft laten vaststellen als Zijn Woord (Gods openbaringen aan zijn kinderen) en het geloof in Gods alomtegenwoordige werking en in Gods daadwerkelijke communicatie met de mensheid, hebben aan de wieg gestaan van alle wetenschappelijke ontdekkingen. Maar dat neemt zeker niet (geenszins) weg dat God een Persoon is met een persoonlijke natuur, die vraagt aan elk levend wezen, om in een levende relatie te komen met Hem, God die alles weet en onderhoudt, en om Zijn Persoon te erkennen en zich naar Hem te richten.
Alleen dan, komt er - en is er al bewerkt - toegang tot het Leven.
En God zwijgt niet stil. God gaf zijn woord. Zijn belofte. En vervulde die. En God zwijgt niet stil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Om te beginnen: het begrip domheid wordt te achteloos gebruikt. Domheid is het handelen tegen beter weten in. Domheid is kortom geen gebrek aan kennis of intelligentie. Sterker: domme mensen zijn vaak gevaarlijk omdat ze intelligent zijn. En hoe intelligenter ze zijn, hoe rampzaliger de gevolgen van hun domdaad.

Ook jij haalt twee begrippen door elkaar. Namelijk wijsheid en intelligentie. Ik had je wat slimmer ingeschat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Tomega:

Niet alleen dat, maar voor de geesten op de grens van gekte en genialiteit gaat het véél verder: ook de wetenschap wordt ermee verlicht - de lichtval op een prisma is niets anders dan een botsing van twee kogels: de twee wisselen elkaars snelheid uit en gaan voor elkaar verder alsof de eerste niet van persoon was veranderd. Maar dat is wel zo. En zo is de botsing van twee kogels met ongelijke massa evenzo een uitwisseling van elkaars snelheid (energie; snelheid x massa).

Energie=materie=bewustzijn=licht=God? 

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ook jij haalt twee begrippen door elkaar. Namelijk wijsheid en intelligentie. Ik had je wat slimmer ingeschat.

Zei Matthijs van Boxsel, zo slim blijkt hij dan niet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ook jij haalt twee begrippen door elkaar. Namelijk wijsheid en intelligentie. Ik had je wat slimmer ingeschat.

Wat is precies het verschil dan? 

Wijsheid was weloverwogen wegen en waarderen; 
intelligentie snel schakelend steekhoudend schermen.
Ik zie geen verschil.  :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Psalm 111:10   De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid
Spreuken 9:10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

Spreuken 28
4 Die de wet verlaten, prijzen de goddelozen; maar die de wet bewaren, mengen zich in strijd tegen hen.
5 De kwade lieden verstaan het recht niet; maar die den HEERE zoeken, verstaan alles.
6 De arme, wandelende in zijn oprechtheid, is beter, dan die verkeerd is van wegen, al is hij rijk.
7 Die de wet bewaart, is een verstandig zoon; maar die der vraten metgezel is, beschaamt zijn vader.
8 Die zijn goed vermeerdert met woeker en met overwinst, vergadert dat voor dengene, die zich des armen ontfermt.
9 Die zijn oor afwendt van de wet te horen, diens gebed zelfs zal een gruwel zijn.

Spreuken 3
1 Mijn zoon! vergeet mijn wet niet, maar uw hart beware mijn geboden.
2 Want langheid van dagen, en jaren van leven, en vrede zullen zij u vermeerderen.
3 Dat de goedertierenheid en de trouw u niet verlaten; bind ze aan uw hals, schrijf zij op de tafel uws harten.
4 En vind gunst en goed verstand, in de ogen Gods en der mensen.
5 Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.
6 Ken Hem in al uw wegen, en Hij zal uw paden recht maken.
7 Zijt niet wijs in uw ogen; vrees den HEERE, en wijk van het kwade.
8 Het zal een medicijn voor uw navel zijn, en een bevochtiging voor uw beenderen.
9 Vereer den HEERE van uw goed, en van de eerstelingen al uwer inkomsten;
10 Zo zullen uw schuren met overvloed vervuld worden, en uw perskuipen van most overlopen.
11 Mijn zoon! verwerp de tucht des HEEREN niet, en wees niet verdrietig over Zijn kastijding;
12 Want de HEERE kastijdt dengene, dien Hij liefheeft, ja, gelijk een vader den zoon, in denwelken hij een welbehagen heeft.

13 Welgelukzalig is de mens, die wijsheid vindt, en de mens, die verstandigheid voortbrengt!
14 Want haar koophandel is beter dan de koophandel van zilver, en haar inkomst dan het uitgegraven goud.
15 Zij is kostelijker dan robijnen; en al wat u lusten mag, is met haar niet te vergelijken.
16 Langheid der dagen is in haar rechterhand, in haar linkerhand rijkdom en eer.
17 Haar wegen zijn wegen der liefelijkheid, en al haar paden vrede.
18 Zij is een boom des levens dengenen, die ze aangrijpen, en elkeen, die ze vast houdt, wordt gelukzalig.

19 De HEERE heeft de aarde door wijsheid gegrond, de hemelen door verstandigheid bereid.
20 Door Zijn wetenschap zijn de afgronden gekloofd, en de wolken druipen dauw.
21 Mijn zoon! laat ze niet afwijken van uw ogen; bewaar de bestendige wijsheid en bedachtzaamheid.
22 Want zij zullen het leven voor uw ziel zijn, en een aangenaamheid voor uw hals.
23 Dan zult gij uw weg zeker wandelen, en gij zult uw voet niet stoten.
24 Zo gij nederligt, zult gij niet schrikken; maar gij zult nederliggen en uw slaap zal zoet wezen.
25 Vrees niet voor haastigen schrik, noch voor de verwoesting der goddelozen, als zij komt.
26 Want de HEERE zal met uw hoop wezen, en Hij zal uw voet bewaren van gevangen te worden.

Jeremia 8
8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons!
Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.
9 De wijzen zijn beschaamd, verschrikt en gevangen; ziet,
zij hebben des HEEREN woord verworpen,
wat wijsheid zouden zij dan hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Tomega:

Spreuken 9:10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

Mooi; wijsheid en intelligentie in één regeltje.

1Cor.12: 8
Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid,
en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest;

1Corinthiërs 1
17 Want Christus heeft mij, Paulus, niet gezonden, om te dopen, maar om het Evangelie te verkondigen;
niet met wijsheid van woorden, opdat het kruis van Christus niet verijdeld worde.
18 Want het woord des kruises is wel dengenen, die verloren gaan, dwaasheid;
maar ons, die behouden worden, is het een kracht Gods;

19 Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan,
en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken.
20 Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde?
Waar is de onderzoeker dezer eeuw?
Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt?

21 Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid,
zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven;
22 Overmits de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken;

23 Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde,
den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid;
24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken,
prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.

25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen;
en het zwakke Gods is sterker dan de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Spreuken 9:10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

En hoe wordt er dan gereageerd op die angst? Iets minder verstandig? :)

26 minuten geleden zei Tomega:

20 Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt?

Frappant, verbazingwekkend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:
2 uur geleden zei Tomega:

Spreuken 9:10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

En hoe wordt er dan gereageerd op die angst? Iets minder verstandig? :)

Je doelt op 'vreze'?

Dat is het ontzag. Het bewust worden van God, in de mens zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:
3 uur geleden zei Tomega:

Spreuken 9:10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

En hoe wordt er dan gereageerd op die angst? Iets minder verstandig? :)

De angst is die van het kind dat met een schuldig geweten, bij de vader wordt geroepen. Wie zijn geweten zuiver en schoon houdt, die heeft geen angst, maar is tegelijk wel bevreesd om iets grondig fout te doen. Denk aan een arts die een precisie-operatie moet doen: geloof en vertrouwen maken zijn hand vaardig. Maar de kennis dat 'ie dronken of blind of trillerig is, maken hem bevreesd en voorzichtig. De angst moet er dus zijn, vanaf het moment dat iemand zijn geweten belast, of beter gezegd: vanaf het moment dat iemand de woorden van de vader openlijk achteloos of zelfs minachtend of spottend naast zich neerlegt.

Er is een dwaling. Een misvatting, zo je wilt. Die is, dat God zoveel van de mens houdt, dat de mens niets te duchten heeft. Dat is namelijk een onjuiste voorstelling. Want God haat het kwaad, en ook zijn beminden, die de spot met zijn heiligheid drijven, worden Hem een gruwel. Het berouwde God, staat er dan. Het "wees heilig want God is heilig", bedoelt ons te leren om te vatten hoe nauw het erop aankomt als we God menen te willen en te kunnen dienen, en genade in zijn ogen te kunnen en te zullen krijgen. Heel de Wet van Mozes leert het volk een absolute heiligheid en een absolute reinheid, zonder welke de dood zekerlijk komt.

Een kind wordt geliefd, en is de beminde van de Vader. Maar; dat veronderstelt wel dat dat kind ook bang wordt om vader boos te maken en om hem te treiteren. En daar is het inzicht, en het verschil: het oprechte kind dat in onschuld handelt uit onwetendheid of onbegrip, dat wordt liefdevol bij de hand genomen (tenzij hij door dwaling en misleiding wordt geleid, dan volgt het tuchtigende onheil (bedoelt om het ware eruit te halen, te louteren). Maar het kind dat in eigenwaan de vader alle tolerantie toerekent en zijn orde en regels aan z'n laars lapt, dat kind, is de vreze des Heeren vergeten. 

Tegenwoordig spreekt men van "ontzag" voor de Heer. Maar dat is geen christelijk. maar eerder een moslimgedachtengoed. Want ontzag heb je voor iets groots en overweldigends dat onberekenbaar is, zoals een God die je niet begrijpt en kent en zichzelf ook niet heeft bekendgemaakt, en zoals vulkaanuitbarsting of een tsunami op afstand of een leeuw of een zojuist gevonden levende dinosaurus-rex die keurig achter de tralies worden gehouden. Angst heb je dan niet echt, want je weet je veilig. maar wel ontzag. Maar vrees voor de vader, dat is de angst om hem boos of verdrietig of als tegenstander te maken, en in je onnozelheid die heerlijkheid die jou steeds beschermt, tegen je gekeerd te krijgen. Dàt is de vreze des Heeren. Wie die vreze heeft, die zoekt dus steeds des te nauwkeuriger om de wil van de vader te doen. Jawel, zeggen bijdehandjes dan, maar dat doe je uit liefde. Maar nee, dat is niet zo. De liefde die het kind aan de vader toerekent, die gaat voor de vader wel even oordelen dat hij liefde is en begripvol en trouw en barmhartig, dus dat hij wel het een en ander door de vingers ziet, als je marchandeert met wat hij zegt. Maar de bijbel zegt: wees heilig, want God is heilig. En: nu u zo dicht bent genaderd tot het eeuwige Jeruzalem, verhardt uw harten niet zoals het volk in de woestijn. Maar wel leer je hier een ragfijne orde draad in het christelijke geloof: de wet, die zoveel hardheid wordt toegerekend, diezelfde wet is het die getuigt van de liefde van God. Het is het raamwerk, waaruit degene die hem houdt rechtvaardigheid wordt toegerekend (maar wie kan dat?), terwijl het de anderen de nog zo grote afstand laat zien waarop zij zich bevinden van de liefde van God. 

Dan je vraag: Het reageren op die angst is inderdaad minder verstandig: vertrouwen en geloof in de levende God, maakte dat David niet bang was voor Goliath, en Jozua niet bang voor de reuzen van Kanaän, en Paulus en Stefanus niet voor de steniging, terwijl het kwijt raken van de vreze des Heeren, Petrus in de zonde bracht, en zo ook Mozes toen hij geen leider wilde worden, en zo ook Ananias en Safira, en ik weet zo even niet meer te noemen, maar er zijn talloze voorbeelden. De vreze des Heeren is ten diepste steeds je ervan bewust zijn, dat niet wat de mensen en de wetenschap in haalbaarheid en maakbaarheid je waarheid bepalen, maar je geloof dat God echt met grootse engelenmachten er is, en erop uit is om zijn kinderen te begeleiden en hun wegen breed en begaanbaar te maken, in de kracht van de heilige Geest.

Verstandig in bijbelse zin, dat is beseffen en weten, dat God niet dood is, maar leeft, en toeziet bij elke stap die je doet, of dat uit geloof is, of uit eigen (voor God) gestelde doelen en (aan God toegerekende) heerlijkheden.

Dat is niet in dwaasheid, hoewel vertrouwen op God dwaas is als je je eigen kruis te dragen krijgt tot de dood erop volgt, en op de brandstapel wordt geleid omdat je je God niet afzweert, of voor de leeuwen wordt geworpen omdat je zo eigenzinnig wars blijft van dat kleine dat op aarde niets te betekenen heeft, en in de hemel toch op z'n minst op begrip zal kunnen rekenen.
Nee; maar verstandig, is om je bij elke stap neer te zetten als de bouwlieden die een toren moeten bouwen en zich rekening en planning stellen voor de bouw: dat is door je steeds alle feiten en facetten eigen te maken, en dan het meeste gewicht (het enige gewicht) toe te kennen aan het geloof en het vertrouwen dat God leeft, en in heel jouw bouwen een plaats en een positie vraagt die glansrijk boven al het andere uitgaat.

Ik vrees dat ik hier niet erg kort en krachtig ben, maar laat je dan leren door David: 

Psalm 119 : 49
Hoe lief heb ik Uw wet! Het is mijn doel,
Den gansen dag haar ijvrig te betrachten.
Hoe listig ook mijn snode vijand woel',
'k Heb wijzer geest en edeler gedachten
Door Uw geboôn, wier kracht ik staâg gevoel,
Die 'k eeuwig zal met heil'gen eerbied achten

 

1 uur geleden zei thom:

Het bewust worden van God, in de mens zelf.

Nee; integendeel. het is het bewust worden dat de mens nooit voldoende godskennis heeft om zijn eigen weg te kunnen bepalen. Als een mens bidt, dan raadpleegt hij niet God in zijn eigen ziel, maar God de schepper van de hemelen en de aarde, die in de hemelen is. En wat in zijn eigen ziel van God aanwezig is, dat is vatbaar voor dwaling, miskenning, ontheiliging, hoererij, vergruwelijking en alle kwaad dat in een ziel van mensen kan opkomen. Want de profeet heeft de macht om te heersen over de geesten die in hem zijn, en de geesten die in de mens zijn en hem leiding willen geven, worden door de mens niet voldoende onderkend; reden waarom de schrift gebiedt om van alle geesten actief te gaan beproeven welke (of zij) uit God zijn. Daarvoor heb je wijsheid en kennis nodig, en die kennis wordt geleverd door de heilige Geest. Niet in wereldse wijsheid, en niet in zieleroerselen, maar in het verstand dat nuchter en waakzaam kennis neemt van wat God echt heeft gezegd door de heilige Geest.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid