Spring naar bijdragen

De 144.000, wie zijn zij?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 525
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is inderdaad wel opvallend. Benieuwd wat @Trajecto van dit getrol vindt.

Persoonlijk denk ik dat het 144.000 geografische Israëlieten zijn die na de Harpazo, de Opname van de Gemeente tot geloof en het besef van Christus in zichzelf zijn gekomen. Tweelingzielen dus inderda

Religie is dood en bestaat uit dode werken. Mag men van mazzel spreken als men daar dood aan gaat en fossiliseert.

Op 28-9-2020 om 08:30 zei Dat beloof ik:

Je weerlegt mijn bewering niet,  komt alleen met 'je snapt het niet'. Dat doe ik wel; het is heel simpel,  iets staat wel of niet in de Bijbel. Dit staat niet in de Bijbel. Jij haalt 2 zaken voortdurend dit elkaar.  Dat is jouw uitleg van bijbelteksten en wat er werkelijk staat. Dat zijn toch echt 2 verschillende zaken. 

Dat ze ultieme eerstelingen zijn staat ook nergens. 

Nergens staat dat ze tot de 144.000 behoren. 

Er staat ook nergens dat het om het geestelijke Israël gaat. 

 

Dat de liefde in de genen zit staat ook nergens. Wel slim bedacht dat het in de genen zit, ons lichaam sluit immers naadloos aan bij onze geest en onze ziel. Ons lichaam is een zeer geavanceerd apparaat. Als je bedenkt hoe klein een atoom is kun je berekenen dat er meer atomen in je lichaam zijn dan er bekend is dat er sterren in het heelal zijn (100 miljard maal 100 miljard, op basis van het geschatte aantal sterrenstelsels en het gemiddelde aantal sterren per stelsel). Daar kun je een hoop mee doen. Zonder lichaam geen mogelijkheid om lief te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ergens in openbaring staat dat deze aarde zal vergaan, met vuur meen ik. Zoals het beschreven staat betekent het totale vernietiging.

Nee hoor, het samenste zoals het nu is, het politieke samenstel etc, dat zal vergaan. Toen de aarde gemaakt werd zag Jehovah God dat het zeer goed was. De aarde op zich mankeert niks. Hij is niet voor niks gemaakt. Aan David beloofde Hij dat zijn huis en koninkrijk voor altijd zou bestaan, voor eeuwig zou blijven (2 Samuël 7:16)

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

Prediker 1:4 Een generatie gaat, een generatie komt,maar de aarde blijft altijd bestaan.

Het is duidelijk dat de Bijbel zegt dat de aarde voor altijd zal blijven. Dat de elementen zullen verteren door vuur betekent dat ze volledig zullen worden weg gedaan. Van de 'oude' door satan beheerste wereld zal niks meer overblijven en in de plaatst daarvan komt in de eerste 1000 jaar Jezus Messiaanse Koninkrijk op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Chiel Fernig:
22 uur geleden zei Bastiaan73:

Er staat nergens dat Paulus maagd was. Wellicht is hij getrouwd geweest en werd hij weduwnaar. 

Hoe lees jij een vers als 1 Korintiërs 7:

28 Maar ook wanneer gij trouwt, dan doet gij daarmede geen kwaad, en wanneer een jongedochter trouwt, dan doet ook zij daarmede geen kwaad. Maar wel staat zulke mensen verdrukking voor het vlees te wachten, die ik u gaarne besparen zou.

?

Paulus zegt is 1 Kor 7:7 dat het beter zou zijn wanneer iedereen bleef zoals hij was. Uit de context blijkt dat het over maagdelijkheid versus huwelijk gaat. Hij zegt dat het huwelijk voor problemen gaat zorgen en dat het daarom beter is niet te trouwen. Hij geeft zichzelf als voorbeeld van de betere keuze: niet trouwen.

Om op de hoogte te zijn van de problemen die een mens te wachten staat in het huwelijk hoeft men geen helderziende te zijn. Openbaring komt van God en waarom zou Hij het niet aan Paulus gegeven hebben? En gewoon je ogen open hebben en om je heen kijken naar de gemiddelde man-vrouw relatie zegt al genoeg.

Ik lees dat toch anders. De woorden

Maar wel staat zulke mensen verdrukking voor het vlees te wachten, die ik u gaarne besparen zou.

komen op mij over als woorden van iemand die weet hoe de 'vork' in de 'steel' zit. Hij heeft het zelf meegemaakt. Een maagd zou m.i. niet deze woorden hebben gekozen.

Ik vermoed dat Paulus weduwnaar was en dus geen maagd. Maar dat kan ik niet bewijzen. Wel kreeg hij na zijn bekering de gave van onthouding om zijn taak onverdeeld te kunnen uitvoeren.

Ben jij misschien zelf maagd Chiel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald

Kom, we weten beter he. De aarde is niet op fundamenten gevestigd, maar een bol die voortdurend beweegt en nooit 2 keer op dezelfde plaats is.  Dit vers gebruiken om iets aan te tonen is echt belachelijk.

10 uur geleden zei Chiel Fernig:

Dat de liefde in de genen zit staat ook nergens.

En daar zit het ook niet. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kom, we weten beter he. De aarde is niet op fundamenten gevestigd, maar een bol die voortdurend beweegt en nooit 2 keer op dezelfde plaats is.  Dit vers gebruiken om iets aan te tonen is echt belachelijk.

Dit is natuurlijk beetje bloemrijk geschreven. De fundamenten is de baan van de aarde om de zon. Het vers geeft aan dat de aarde nooit zal vergaan. En als de schepper dat niet wilt, gebeurt dat ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundament is in de Bijbel vaak geestelijk in betekenis, er wordt bedoelt dat iets standvastig is, en dat is niet altijd materieel.

De aarde is gegrondvest op haar fundamenten, wil zeggen dat de aarde en al wat haar in standhoudt, water en lucht stromen niet vergaan, Satan en zijn invloed op de aardse mensen vergaat wel

Citaat

Hebreeën 6

Laten we daarom, nu we de grondleer over de Christus achter ons hebben gelaten, streven naar geestelijke volwassenheid.  We moeten niet opnieuw een fundament leggen, namelijk berouw over dode werken, geloof in God, 

 

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

Nee hoor, het samenste zoals het nu is, het politieke samenstel etc, dat zal vergaan. Toen de aarde gemaakt werd zag Jehovah God dat het zeer goed was. De aarde op zich mankeert niks. Hij is niet voor niks gemaakt. Aan David beloofde Hij dat zijn huis en koninkrijk voor altijd zou bestaan, voor eeuwig zou blijven (2 Samuël 7:16)

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

Prediker 1:4 Een generatie gaat, een generatie komt,maar de aarde blijft altijd bestaan.

Het is duidelijk dat de Bijbel zegt dat de aarde voor altijd zal blijven. Dat de elementen zullen verteren door vuur betekent dat ze volledig zullen worden weg gedaan. Van de 'oude' door satan beheerste wereld zal niks meer overblijven en in de plaatst daarvan komt in de eerste 1000 jaar Jezus Messiaanse Koninkrijk op aarde.

Dat staat er inderdaad. Dat is stof tot nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik lees dat toch anders. De woorden

Maar wel staat zulke mensen verdrukking voor het vlees te wachten, die ik u gaarne besparen zou.

komen op mij over als woorden van iemand die weet hoe de 'vork' in de 'steel' zit. Hij heeft het zelf meegemaakt. Een maagd zou m.i. niet deze woorden hebben gekozen.

Ik vermoed dat Paulus weduwnaar was en dus geen maagd. Maar dat kan ik niet bewijzen. Wel kreeg hij na zijn bekering de gave van onthouding om zijn taak onverdeeld te kunnen uitvoeren.

Ben jij misschien zelf maagd Chiel?

Ik ben vader van twee kinderen.

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kom, we weten beter he. De aarde is niet op fundamenten gevestigd, maar een bol die voortdurend beweegt en nooit 2 keer op dezelfde plaats is.  Dit vers gebruiken om iets aan te tonen is echt belachelijk.

En daar zit het ook niet. 

Dat zijn je eigen woorden "de liefde zit in de genen"

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Dat zijn je eigen woorden "de liefde zit in de genen"

Misschien heeft het meer te maken met die zogeheten Godsmeme.

Citaat

Het bestaan van een godsmeme is echter op zijn minst even betwistbaar als het bewijs van het godsbestaan. Vele biologen beschouwen memetics als pseudowetenschap. Dennett beweert dat de reeks ‘prototheorieën’ die hij in slagorde brengt allemaal perfect testbaar zijn. Het verleden van de religie is echter niet zomaar empirisch te achterhalen, evenmin is het duidelijk op welke empirische basis men de strijd tussen groep- en memeselectie of nog andere ‘theorieën’ kan beslechten. (bron)

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-9-2020 om 12:16 zei thom:

Nah Chiel, dat verwekken en baren van vlees en bloed kwam na de zondeval, en is een bezigheid buiten het Paradijs zogezegd. :-) 

Dat geloof ik niet. De opdracht staat in het verhaal van hun schepping, de zondeval is een volgend verhaal, een nieuw hoofstuk in de uitlegging zou je kunnen zeggen. Dus de elementen in het scheppingsverhaal horen bij elkaar en zo ook de elementen in het zondeval-verhaal. Daarom hoort het verwekken van kinderen bij de volmaakte toestand, geen zonde dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kom, we weten beter he. De aarde is niet op fundamenten gevestigd, maar een bol die voortdurend beweegt en nooit 2 keer op dezelfde plaats is.  Dit vers gebruiken om iets aan te tonen is echt belachelijk.

En daar zit het ook niet. 

De aarde is een bol, dat geloof ik ook, maar de bijbel is een boek waarin God met de lezer communiceert. De mens kent veel meer aspecten dan alleen het wetenschappelijke. Zo is er bijvoorbeeld het dichterlijke aspect. een dichter zou kunnen zeggen: De dageraad streelt het gras. Dat kan natuurlijk niet letterlijk, maar daar gaat het ook niet om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Dit is natuurlijk beetje bloemrijk geschreven. De fundamenten is de baan van de aarde om de zon. Het vers geeft aan dat de aarde nooit zal vergaan

Zucht. Dat staat er niet. Er staat een idee dat mensen uit de bronstijd hadden van de aarde, omdat ze niet beter wisten. @Chiel Fernig schrijft daarbij ook nog eens met vette letters dat ze voor altijd en eeuwig niet van haar plaats zal worden gehaald. Daarom zei ik dat we tegenwoordig toch echt wel beter weten. Het is natuurlijk bloemrijk geschreven maar veel mensen is de overgang tussen bloemrijk schrijven en een vreemd verhaal letterlijk opvatten, erg dun. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei sjako:
Op 29-9-2020 om 12:14 zei Chiel Fernig:

Ergens in openbaring staat dat deze aarde zal vergaan, met vuur meen ik. Zoals het beschreven staat betekent het totale vernietiging.

Nee hoor, het samenste zoals het nu is, het politieke samenstel etc, dat zal vergaan. Toen de aarde gemaakt werd zag Jehovah God dat het zeer goed was. De aarde op zich mankeert niks. Hij is niet voor niks gemaakt. Aan David beloofde Hij dat zijn huis en koninkrijk voor altijd zou bestaan, voor eeuwig zou blijven (2 Samuël 7:16)

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

De wetenschappelijke invalshoek:

Over circa vijf miljard jaar is vrijwel alle waterstof in de kern van de Zon verbruikt en verandert de Zon in een rode reus. De stralingsdruk door de kernfusie neemt dan af en de gravitatie zorgt ervoor dat de kern instort. Deze instorting gaat door totdat de instorting wordt beperkt door het uitsluitingsprincipe van Pauli. De toestand van deze materie voldoet niet meer aan de algemene gaswet omdat de druk nog slechts afhangt van de dichtheid en niet meer van de temperatuur. Deze toestand wordt ontaarde materie genoemd. In een laag rond de kern waar nog niet alle waterstof is omgezet gaat de kernfusie verder. Door de snelle compressie is de temperatuur in deze lagen veel hoger dan in de oorspronkelijke kern, waardoor de straling met een factor 1000 tot 10 000 toeneemt. Door de toegenomen stralingsdruk gaat de buitenste schil van de Zon enorm uitzetten. De straal neemt toe met een factor 250. Het oppervlak van de Zon wordt groter ten opzichte van de stralingsintensiteit waardoor de temperatuur van de fotosfeer afneemt en de golflengte van het licht naar het rode gedeelte van het spectrum verschuift.

De Zon neemt toe tot een bol met een straal van 174 miljoen km en slokt daarmee de planeten Mercurius en Venus op. Het lot van de Aarde is onzeker, maar zij zal in ieder geval zo ver opwarmen dat leven onmogelijk wordt.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zon#Rode_reus

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-9-2020 om 10:57 zei sjako:

Welke rol spelen de 144.000? Zijn het Christenen, of zijn het natuurlijke Joden? Is het een letterlijk aantal of is het aantal symbolisch. Waar komen we de 144.000 elders tegen in de Bijbel behalve dan in Openbaring? Bij dit onderwerp speelt ook de vraag of de toekomst voor de mensheid de aarde is of de hemel.

Domme vraag eigenlijk, kunnen die 144.000 ook van buiten het Christendom of Jodendom komen? 

Op 23-9-2020 om 10:57 zei sjako:

Bij dit onderwerp speelt ook de vraag of de toekomst voor de mensheid de aarde is of de hemel.

Belangrijk lijkt me om de premissen of de veelheid aan referentiekaders af te stemmen, is een aarde in volledige vrede als 'hemels' te beschouwen binnen deze context? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Chiel Fernig:
Op 29-9-2020 om 23:31 zei Dat beloof ik:

Kom, we weten beter he. De aarde is niet op fundamenten gevestigd, maar een bol die voortdurend beweegt en nooit 2 keer op dezelfde plaats is.  Dit vers gebruiken om iets aan te tonen is echt belachelijk.

En daar zit het ook niet. 

De aarde is een bol, dat geloof ik ook, maar de bijbel is een boek waarin God met de lezer communiceert. De mens kent veel meer aspecten dan alleen het wetenschappelijke. Zo is er bijvoorbeeld het dichterlijke aspect. een dichter zou kunnen zeggen: De dageraad streelt het gras. Dat kan natuurlijk niet letterlijk, maar daar gaat het ook niet om.

Maar @sjako nam een en ander wel letterlijk in de tekst die hij citeerde, vandaar dat ik dat ook deed.
Sjako mag van jou wel de tekst letterlijk nemen, en als dat ook doe moet ik het ineens niet meer letterlijk nemen en dat 'uiteraard'maar snappen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Sjako mag van jou wel de tekst letterlijk nemen, en als dat ook doe moet ik het ineens niet meer letterlijk nemen en dat 'uiteraard'maar snappen. 

Letters zijn dan ook maar abstracte symbolen, ze hadden er ook totaal anders kunnen uitzien, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid