Spring naar bijdragen

De 144.000, wie zijn zij?


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei sjako:

Voor de twee broden die met Pinksteren aangeboden werden, waren eerstelingen van de tarweoogst gebruikt. Die gezalfde christenen worden dan ook „eerstelingen van zijn schepselen” genoemd (Jakobus 1:18).

Gaat het dan om 'eerstelingen' die gesplitst zijn aan de bron?  Verwarrend is het.

Citaat

Hoewel in de hedendaagse tijd steeds meer zielsverwantschapsontmoetingen plaatsvinden, gaat het naar schatting om slechts 144.000 werkelijke tweelingzielparen wereldwijd. In tegenstelling tot andere zielsverwantschapsvormen, zijn tweelingzielen twee delen van één ziel. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 525
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is inderdaad wel opvallend. Benieuwd wat @Trajecto van dit getrol vindt.

Persoonlijk denk ik dat het 144.000 geografische Israëlieten zijn die na de Harpazo, de Opname van de Gemeente tot geloof en het besef van Christus in zichzelf zijn gekomen. Tweelingzielen dus inderda

Religie is dood en bestaat uit dode werken. Mag men van mazzel spreken als men daar dood aan gaat en fossiliseert.

20 minuten geleden zei sjako:

Als de 144.000 eerstelingen zijn dan moet de groep uit 20:4 dus de 144.000 zijn. Er kan maar een groep de eerste zijn. Logisch lijkt me

maar dat is het niet.  Een groep die uit eerstelingen bestaat hoeft niet de eerste groep te zijn. 

Daarnaast kun je wel 1000 jaar regeren,  maar de vraag is over wie,  als de rest pas na die 1000 jaar opstaat.  Logisch lijkt me.

Ben je er al uit wie er van de WTG afvallen, aangezien het allemaal maagden moeten zijn?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Bastiaan73:

Ook hier staat niet dat maagden zonder zonde zijn.

In openbaringen staat dat zij gekocht zijn, dat betekent gewassen in het bloed van Christus. Eenmaal gewassen in het bloed van Christus ziet God hun zonden niet meer, maar de gerechtigheid van het lam.

In Gods ogen zijn zij perfect en schoon gelijk een maagd. Dat is een gegeven geleert door de gehele bijbel heen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik dacht dat het hier over de 144.000 ging? Al deze teksten spreken daar niet over.

De gezalfden zijn de 144.000.

4 minuten geleden zei Thinkfree:

De gemeente Gods word vergeleken met een schone, maagdelijke vrouw.

 Volgens mij valt het kwartje bij jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zijn de 144.000 dan allemaal vrouwen?

De gemeente Gods word vergeleken met een schone, maagdelijke vrouw.

God is de man in deze.

Leuke ontwijkpoging. 

Zijn de 144.000 volgens jou überhaupt 144.000 concrete mensen en zo ja: zijn dit allemaal maagdelijke mannen? Of zijn het allemaal vrouwen? Of zijn het zowel mannen als vrouwen? Of zijn het engelen? Het kunnen trouwens geen vrouwen zijn bedenk ik me nu want dan zouden het latente lesbiennes zijn. Ze hebben zich immers niet met vrouwen bevlekt.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

De gemeente Gods word vergeleken met een schone, maagdelijke vrouw.

 Volgens mij valt het kwartje bij jou

 

Zojuist zei Bastiaan73:

Zijn de 144.000 volgens jou überhaupt 144.000 concrete mensen en zo ja: zijn dit allemaal maagdelijke mannen? Of zijn het allemaal vrouwen? Of zijn het zowel mannen als vrouwen? Of zijn het engelen? Het kunnen trouwens geen vrouwen zijn bedenk ik me nu want dan zouden het lesbiennes zijn. Ze hebben zich immers niet met vrouwen bevlekt.

2 korhintiërs 11

2 Want ik ben ijverig over u met een ijver Gods; want ik heb ulieden toebereid, om u als een reine maagd aan een man voor te stellen, namelijk aan Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:

2 korhintiërs 11

2 Want ik ben ijverig over u met een ijver Gods; want ik heb ulieden toebereid, om u als een reine maagd aan een man voor te stellen, namelijk aan Christus.

Waarom ontwijk je wederom een eenvoudige vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Jij wil het antwoord niet zien Bastiaan.

Jawel; graag zelfs. Maar je draait er omheen.

14 minuten geleden zei Hermanos2:

Allemaal mannen. Koningen en priesters. 

Kijk Hermanos neemt tenminste een standpunt in. Allemaal mannen zijn het!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Jawel; graag zelfs. Maar je draait er omheen.

Ik heb vanuit Bijbels perspectief een antwoord gegeven en aangetoond, wat rest is spotten met God en zijn woord.

Zojuist zei Hermanos2:

Daar wil je geen vrouwen bij hebben. Gaat het weer over bloesjes en schoenen. 

De perfecte man Adam was zowel mannelijk als vrouwelijk in eigenschappen, de vrouw is uit de man genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik heb vanuit Bijbels perspectief een antwoord gegeven en aangetoond, wat rest is spotten met God en zijn woord.

De perfecte man Adam was zowel mannelijk als vrouwelijk in eigenschappen, de vrouw is uit de man genomen.

Grapje kan hier wel, toch? 

Koningen en priesters moet mannen betekenen. Priesterschap was ook voorbehouden aan mannen. Wat zeker niet wegneemt dat mannen en vrouwen samen overleggen en afwegingen maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Grapje kan hier wel, toch?

Tuurlijk, 🙂

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Koningen en priesters moet mannen betekenen. Priesterschap was ook voorbehouden aan mannen. Wat zeker niet wegneemt dat mannen en vrouwen samen overleggen en afwegingen maken

In Gods koninkrijk is ieder gelijk, het symbolisch gedeelte gaat over Gods eeuwig koninkrijk, terwijl het letterlijk component betrekking heeft op deze tijdelijke aarde.

Er zit een dubbele betekenis in de profetie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:

In Gods koninkrijk is ieder gelijk, het symbolisch gedeelte gaat over Gods eeuwig koninkrijk, terwijl het letterlijk component betrekking heeft op deze tijdelijke aarde. Er zit een dubbele betekenis in de profetie.

En hoe verloopt dit dan praktisch? Hebben gewone mensen hier ook iets aan?

32 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jawel; graag zelfs. Maar je draait er omheen.

Rond wat precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:

Tuurlijk, 🙂

In Gods koninkrijk is ieder gelijk, het symbolisch gedeelte gaat over Gods eeuwig koninkrijk, terwijl het letterlijk component betrekking heeft op deze tijdelijke aarde.

Er zit een dubbele betekenis in de profetie.

Ik denk daarover na. Over die gelijkheid. God schept Adam uit stof. Waarom Eva dan niet ook geschapen uit stof? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid