Spring naar bijdragen

Coronacrisis: Mondkapjes, Lockdowns en de 1,5 Meter Samenleving


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Dat haal ik uit het scheppingsverhaal zoals dat staat in de Bijbel.

Dat kun je daar niet echt uithalen, lijkt mij. In de Bijbel is er geen zin of woord te vinden die ook maar op enige wijze suggereert dat de schrijvers het besef hadden dat er organismen bestaan die zo klein zijn dat je ze niet kunt zien (terwijl ze onmisbaar zijn). Maar het zal wel weer de verloedering als gevolg van de zondeval zijn, vermoed ik zo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De onderdrukking wordt dus steeds groter................. en daar zijn dan ook nog voorstanders voor........... Zoals ik al zei, mensen zoals jij vormen voor mij een grotere bedreiging dan welk viru

ik denk dat ongevraagd bij iemand binnendringen en ongevraagd van allerlei testen doen ook heel nadelig voor de gezondheid kan zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5 Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem. originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male f

Posted Images

Tijdens het debat op 15-12-2020 bleek dat er nog veel vragen zijn over het vaccin tegen Corona. Geert Wilders stelde vragen aan Minister De Jonge over de besmettelijkheid van mensen die gevaccineerd zijn. Ook het vaccineren tegen Corona als jaarlijks ritueel kon niet worden uitgesloten door Minister De Jonge.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Mullog:
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, die zondeval heeft nogal wat schade berokkend.

Toch jammer dat dan weer niet gelijk met de kruisiging is opgeruimd.

2 Korinthiërs 5:17
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

Om baat te hebben van de kruisiging van Christus dient men zich te verbinden met Jezus Christus Die gekruisigd werd en met ongeloof lukt het helaas niet. Wie zich met Jezus Christus wil verbinden, dient in Hem te geloven. Het gros van de mensen gelooft niet in Jezus Christus.

Filippenzen 3:17-19
17. Weest allen mijn navolgers, broeders, en ziet op hen, die evenzo wandelen, gelijk gij ons tot voorbeeld hebt.
18. Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende – als vijanden van het kruis van Christus.
19. Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn twee koninkrijken: de wereld en Gods Koninkrijk. De "toegangskaart" tot Gods Koninkrijk is het aanvaarden van het aanbod van Jezus Christus. DAN wordt Jezus Koning in het leven van die persoon. Zolang dat niet gebeurt, is satan koning. We leven inderdaad nog steeds in een vervallen wereld. Toch maakt de Bijbel ons duidelijk dat het onheil ons niet zal raken (we zullen het wel aanschouwen). Als je dat niet gelooft, moet je bijvoorbeeld Psalmen 91 verwijderen.

De Bijbel leert ook dat Gods Woord genezing is voor ons vlees (dus lichaam en ziel!). Het geldt NIET voor de wereld, maar wel voor de bewoners van het Koninkrijk. Bewaar Zijn Woord in je hart, wijk er niet van:

"Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees."

Als je dit niet gelooft, moet je diverse teksten, zoals Spreuken 4, verwijderen.

In het Koninkrijk kunnen we voor elkaar bidden, en, elkaar onze zonden belijden. Het gevolg is ook weer gezondheid:

"Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt."

Als je dit niet gelooft, moet je diverse teksten en zelfs hele boeken verwijderen, zoals Jakobus.

Jezus is naar de Vader. God woont IN ons (Heilige Geest). Koninkrijkbewoners, ofwel de gelovigen, zullen grotere werken doen dat Jezus. Als je dat niet gelooft, moet je de woorden van Jezus niet meer serieus nemen, zoals:

"Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader."

In het Koninkrijk hoeven we maar te vragen, gevolg:

"Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u de Vader zult bidden in Mijn Naam, zal Hij u geven."

Veel mensen ontvangen niks, omdat ze niet, of kwalijk bidden. Kwalijk bidden betekent het offer van Jezus niet serieus nemen. O.a. Jakobus leert ons dat.

Gods Woord geneest en vergeeft. Wie dat niet gelooft, moet Psalmen maar schrappen:

"Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest"

"Hij zond Zijn woord uit, genas hen"

Helaas aanvaarden de meeste mensen Jezus Christus niet als God en Verlosser, en helaas wandelen veel gelovigen niet in de kracht waarin ze zouden moeten wandelen. Alles is volbracht door onze God: Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Om baat te hebben van de kruisiging van Christus dient men zich te verbinden met Jezus Christus Die gekruisigd werd en met ongeloof lukt het helaas niet. Wie zich met Jezus Christus wil verbinden, dient in Hem te geloven. Het gros van de mensen gelooft niet in Jezus Christus.

2 Korinthiërs 5:17
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

Joh, dat gold voor Adam en Eva niet. Die begonnen met z'n tweeën onder God's hemelse zegening. Dan gaan ze de fout en niet alleen straft God Adam en Eva maar ook nog eens honderden generaties na hen (is dat rechtvaardig?). En dan stuurt Hij de lang verwachtte verlossing en daar zitten dan ook weer voorwaarden aan. Het houdt maar niet op,

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei WdG:

De "toegangskaart" tot Gods Koninkrijk is het aanvaarden van het aanbod van Jezus Christus. DAN wordt Jezus Koning in het leven van die persoon. Zolang dat niet gebeurt, is satan koning.

Als de deurwachter.. satan is, 'onze huidige koning of heerser', dan is de 'toegangskaart' hij die zich overgegeven heeft.

Jezus Christus aanvaarden, maakt dat de huidige heerser in opstand komt, omdat het Leven zich aandient.

Het leven van deze wereld wil zich handhaven, en zal zich over moeten geven aan Hem, die de Deur is.

Hem opendoen, is de overgave.

Die overgave is het traject wat het dogma overslaat. De overgave is de weg recht maken voor Hem, het reinigen met water.

Joh. 10sv

1 Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die niet ingaat door de deur in den stal der schapen, maar van elders inklimt, die is een dief en moordenaar.

2 Maar die door de deur ingaat, is een herder der schapen.

3 Dezen doet de deurwachter open, en de schapen horen zijn stem; en hij roept zijn schapen bij name, en leidt ze uit.

''Als je dit niet gelooft, moet je deze tekst maar schrappen.''. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nederlanders doen kerstinkopen nu in Antwerpen ~ Algemeen Dagblad (ad.nl)

Uit het artikel:

- Maar een overrompeling? Die bleef uit.
- ,,Een Nederlandse invasie? Die heb ik vandaag niet gezien”, zegt Carole Thewissen
Triest is dat de interviewer zo weinig Nederlanders treft, dat hij dan maar in Belgie wonende Nederlanders in zijn artikel zet. Man, man, zo kun je alles wel op blazen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Politie gaat tijdens jaarwisseling letten op volle huiskamers ~ Radar.Avrotros
De politie let tijdens de jaarwisseling op volle huiskamers en illegale feesten waarbij de coronaregels worden overtreden, mits agenten daar tijd voor hebben. Tijdens oud en nieuw geeft de politie op de eerste plaats voorrang aan het handhaven van de openbare orde.

22122020ster.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat einde betreft:  2 Tessalonicenzen 5:

2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.

3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Het is dus duidelijk dat wanneer Jezus terug komt het grote verderf komt die beslist niet te ontvluchten  is. Dat betekend dat de wereld dam vergaat. De grote verdrukking is er al sinds Jezus onder de christenen geweest en wordt zoals bij de barensweeën steeds heftiger.

Ook Trump zei: "er is vrede en veiligheid" en vele politieke leiders nemen deze woorden letterlijk in de mond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Wat einde betreft:  2 Tessalonicenzen 5:

2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.

3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Het is dus duidelijk dat wanneer Jezus terug komt het grote verderf komt die beslist niet te ontvluchten  is. Dat betekend dat de wereld dam vergaat. De grote verdrukking is er al sinds Jezus onder de christenen geweest en wordt zoals bij de barensweeën steeds heftiger.

Ook Trump zei: "er is vrede en veiligheid" en vele politieke leiders nemen deze woorden letterlijk in de mond.

Geloof je in de Opname van de Gemeente?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-12-2020 om 22:03 zei Kaasjeskruid:

De WHO verandert weer eens een definitie om de paniek te vergroten en het vaccin te kunnen pushen. Ditmaal die van "groepsimmuniteit":

WHO def groepsimm..jpg

Dat heet gewoon leren. Of voortschrijdend inzicht.  

Op 22-12-2020 om 16:17 zei Ricky Tjin:

Politie gaat tijdens jaarwisseling letten op volle huiskamers ~ Radar.Avrotros
De politie let tijdens de jaarwisseling op volle huiskamers en illegale feesten waarbij de coronaregels worden overtreden, mits agenten daar tijd voor hebben. Tijdens oud en nieuw geeft de politie op de eerste plaats voorrang aan het handhaven van de openbare orde.

22122020ster.jpg

Dat lijkt me niet,  want die bevoegdheid heeft de politie niet.  De wetgeving over covid stelt heel duidelijk dat die zich niet uitstrekt tot woningen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nog nooit zo een hoop gestotter en gewauwel bij elkaar gehoord. Trek je conclusie en spuit jezelf vooral vol met rommel waar men werkelijk waar geen enkele garantie voor blijkt te kunnen bieden

Ik vind het een duidelijke uiteenzetting. Wellicht gaat het je pet te boven, maar dat is natuurlijk geen reden om er op te gaan schelden.
Dat de vrouw voor het eerst in de schijnwerpers staat en af en toe eens moet zoeken waar ze is gebleven in haar tekst, dat kun je haar niet kwalijk nemen. 
Je zou kunnen uitleggen waarom je het gewauwel vind, en dan kunnen we daar over praten. Helaas heb je die moeite niet genomen, iets dat we wel vaker terugzien bij antivaxxers. Je wekt daarmee de indruk niet op de inhoud in te willen gaan.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik vind het een duidelijke uiteenzetting.

Worden die studie's ook in het openbaar geblubliceerd? En als het dan zo veilig is, waarom zijn deze bedrijven imuun voor de gevolgen als het misgaat? Ik bedoel na al die miljarden die ze binnenhalen zou volgens die paar gevalletjes naar de studie het een peulen schilletje zijn deze te compenseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Worden die studie's ook in het openbaar geblubliceerd? En als het dan zo veilig is, waarom zijn deze bedrijven imuun voor de gevolgen als het misgaat? Ik bedoel na al die miljarden die ze binnenhalen zou volgens die paar gevalletjes naar de studie het een peulen schilletje zijn deze te compenseren.

Hieruit blijkt dat je de persconferentie niet hebt gekeken. Dat kan natuurlijk. Maar nu kom je met opmerkingen daarover die nergens op slaan, omdat je hem niet hebt gekeken.

Nu is ook de officiële bijsluiter beschikbaar, waarin de stoffen staan die er in zitten.

 https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/ords/f?p=111%3A3%3A%3ASEARCH%3ANO%3A%3AP0_DOMAIN%2CP0_LANG%2CP3_RVG1%3AH%2CNL%2C127747

Werkzame stof:TOZINAMERAN

Hulpstoffen:((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Helaas voor de anti-vaxxers: geen Microsoft chip.🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nu is ook de officiële bijsluiter beschikbaar, waarin de stoffen staan die er in zitten.

 https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/ords/f?p=111%3A3%3A%3ASEARCH%3ANO%3A%3AP0_DOMAIN%2CP0_LANG%2CP3_RVG1%3AH%2CNL%2C127747

 Dit geneesmiddel staat onder extra toezicht. Het CBG vraagt u extra alert te zijn op bijwerkingen.

Beetje vreemd dit ze vertrouwen hun eigen onderzoeken nog niet echt en toch goedgekeurd, ik ben in ieder geval geen proefkonijn en omdat deze bedrijven geen enkele aansprakelijkheid mag aanrekenen spuit ik hun product niet in mijn lijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid