Spring naar bijdragen

Coronacrisis: Mondkapjes, Lockdowns en de 1,5 Meter Samenleving


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een prachtige baan, waar ik me prima mee vermaak. Ook over 100 jaar hebben we, als het goed is en geen geintje, net zo veel last van deze ziekte als de reguliere griep die maar blijft muteren en mensen lastig blijft vallen. Dus moet men om het jaar, waarschijnlijk verplicht, impliciet, een spuit blijven halen. Snap je er nu werkelijk niks van of doe je maar een beetje imbeciel?

Wat denk je zelf? Ben jij nu zo slim, of...?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De onderdrukking wordt dus steeds groter................. en daar zijn dan ook nog voorstanders voor........... Zoals ik al zei, mensen zoals jij vormen voor mij een grotere bedreiging dan welk viru

ik denk dat ongevraagd bij iemand binnendringen en ongevraagd van allerlei testen doen ook heel nadelig voor de gezondheid kan zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5 Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem. originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male f

Posted Images

12 uur geleden zei WdG:

Zelfs van deze mutatie hebben we over 100 jaar geen last. Maar, eigenlijk interesseert het me totaal niet. Ik laat deze gifbeker passeren. Komend weekend weer een klein reisje en lekker uit eten. Wat voor baan heb je nu eigenlijk?

Ik ben toch benieuwd, uit eten terwijl alle restaurants zijn gesloten ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Wat denk je zelf? Ben jij nu zo slim, of...?

Ik hou het op authentiek. Iedereen heeft recht op zijn mening en het uiten daarvan. Maar wat hier gebeurd is simpelweg een vorm van de mond snoeren als er niet conform door de overheid ingezet beleid wordt gedacht. Ik hoop van harte dat de toeslagenaffaire leidt tot aftreden van het kabinet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
10 uur geleden zei sjako:

Heb heel wat langs zien komen de laatste tijd, dus ik weet dat ondertussen wel.

Ik heb hier niets dan feiten gepost.

Dat klopt als het om Corona gaat grotendeels  in de kern, maar het gaat ook om de manier  hoe het gebracht wordt, ook al is iets waarheid kan je het met je woorden in diskrediet brengen, ikzelf zou iets mildere bewoordingen  gebruiken, wat, heb je aan een ban.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hou het op authentiek. Iedereen heeft recht op zijn mening en het uiten daarvan. Maar wat hier gebeurd is simpelweg een vorm van de mond snoeren als er niet conform door de overheid ingezet beleid wordt gedacht. Ik hoop van harte dat de toeslagenaffaire leidt tot aftreden van het kabinet.

En dan zit er een ander kabinet, dat het natuurlijk wel heel goed gaat doen? Misschien moet je meer Christus promoten, en de wereld de wereld laten. De wereld verander je niet. Je kunt mensen wel naar het Koninkrijk leiden, waar vaccins inderdaad niet nodig zijn. De wereld heeft weinig keuze, met satan als hun koning. Wij hebben een Perfecte Koning, God Zelf: Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

En dan zit er een ander kabinet, dat het natuurlijk wel heel goed gaat doen?

Daar zal vast ook het eea op aan te merken zijn. Een rechtse regering bijvoorbeeld kan radicaal uit de hoek komen, maar is over het algemeen wel conservatief van aard. Ik heb daar wel meer mee op omdat ik zelf ook een dergelijke karakterstructuur heb. Maar het eea is behoorlijk contextafhankelijk, en als rechts eenmaal besluit om zaken te verplichten dan kan men er donder op zeggen dat ze het menen. Op straffe van. En daar zit ik ook weer niet op te wachten.

10 minuten geleden zei WdG:

Misschien moet je meer Christus promoten, en de wereld de wereld laten. De wereld verander je niet. Je kunt mensen wel naar het Koninkrijk leiden, waar vaccins inderdaad niet nodig zijn. De wereld heeft weinig keuze, met satan als hun koning. Wij hebben een Perfecte Koning, God Zelf: Jezus Christus.

Daar heb je gelijk in.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Criteria pandemie volgens het WHO

wist_je_-dat_pandemie.jpg

"WHO oorzaak pandemiegekte” ~ RD artikel/375391

Prestige_Item_1_2128308_a3f99c4f52.jpg

De Wereld­gezondheidsorganisatie (WHO) heeft kort voor de uitbraak van de Mexicaanse griep in 2009 de definitie van een pandemie aangepast. Als dat niet was gebeurd, waren er door Nederland waarschijnlijk geen 34 miljoen overbodige vaccins gekocht.
In mei 2009 paste de WHO de definitie van een pandemie, een wereldwijde epidemie, aan. De voorwaarde dat er eerst veel doden moesten vallen, werd geschrapt. In juni stelde de organisatie vervolgens dat er sprake was van een pandemie. Dit leidde tot grote ophef; regeringen schaften voor vele tientallen miljoenen euro’s vaccins aan.
Bron: Reformatorisch Dagblad ~ "WHO oorzaak pandemiegekte”


Video van het NOS: WHO verlaagde de standaard voor pandemie in 2009 ~ DTube
Tijdstip 2m:20s » Ook een simpele verkoudheid kan tot een pandemie worden afgekondigd, aldus Huub Schellekens.
De zogenaamde Mexicaanse griep-pandemie wordt ook behandeld in een documentaire van de RAI, de Italiaanse nationale televisie uit 2020, waarin de situatie van 2009 wordt vergeleken met de vermeende huidige pandemie voor Covid-19 die door de WHO is uitgeroepen.
Bron: De WHO verlaagd de standaard van "Pandemie" definitie voor de Mexicaanse griep in 2009 ~ Europa.is


WHO criteria pandemie ~ Medisch Contact
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) moet de nieuwe definitie van een pandemie heroverwegen. Dat zeggen hoogleraar farmaceutische biotechnologie Huub Schellekens en hoofdredacteur van het Geneesmiddelenbulletin Dick Bijl.
De Mexicaanse griep was alleen een pandemie omdat de WHO twee maanden voordat het eerste ziektegeval bekend werd de criteria voor de definitie van een pandemie heeft gewijzigd. Over de belangenverstrengeling van leden van de commissie die de WHO over de definitiewijziging hebben geadviseerd, was de Wereldgezondheidsorganisatie bovendien niet open. Dit schrijven Bijl en Schellekens in het GeBu van november 2010.
Tot april 2009 kon er alleen sprake zijn van een pandemie als er sprake was van een aanzienlijk aantal sterfgevallen. ‘Met het schrappen van dit ernstcriterium is de definitie van pandemie duidelijk verruimd’, aldus Schellekens en Bijl.
Bron: ‘Draai criteria pandemie terug’ ~ Medisch Contact

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Er bestaan geen nieuwe ziektes. Dat is een fabeltje om angst aan te jagen. Er is niets nieuws onder de zon en dat zal er ook niet komen.

Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep ~ AD.nl

Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep ~ AD.nl

Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.

Ik deel je vermoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar zal vast ook het eea op aan te merken zijn. Een rechtse regering bijvoorbeeld kan radicaal uit de hoek komen, maar is over het algemeen wel conservatief van aard. Ik heb daar wel meer mee op omdat ik zelf ook een dergelijke karakterstructuur heb. Maar het eea is behoorlijk contextafhankelijk, en als rechts eenmaal besluit om zaken te verplichten dan kan men er donder op zeggen dat ze het menen. Op straffe van. En daar zit ik ook weer niet op te wachten.

Als jij in het Koninkrijk wandelt (en dat doe je, omdat je wedergeboren bent, hetgeen een keuze is!), dan hoef jij je helemaal niet druk te maken. Voed je met Gods Woord, en niet met wereldse rommel. Een linkse overheid kan net zo radicaal uit de hoek komen? En? Jezus was en is radicaal, uit Zich soms radicaal, maar soms ook verrassend mild en kalm. Onze God, Jezus Christus, is de norm, is Degene op Wie wij ons moeten richten. Hij is onze Koning. Geen overheid kan dat veranderen. Wanneer je volledig op Hem vertrouwt, ben jij altijd op het juiste moment op de juiste plaats. Niet ik of jij of zij, maar HIJ.

20 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep ~ AD.nl

Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.

Dat kan allemaal zo zijn. Zweedse virologen hebben dit ook al beweerd, maar, ook voor jou geldt: maak je niet druk. Leid mensen naar de enige ware God, Jezus Christus, en maak je niet te druk om de wereld. De wereld kan jij niet veranderen, omdat satan de god is van de wereld. In het Koninkrijk is de enige ware God, Jezus Christus, Koning, en DAAR is geen plaats voor vaccins.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Als jij in het Koninkrijk wandelt (en dat doe je, omdat je wedergeboren bent, hetgeen een keuze is!), dan hoef jij je helemaal niet druk te maken.

Dat klopt. In ieder geval niet zo druk als ik me de laatste dagen maak. Dat heeft echter ook weer dieper liggende oorzaken, waarvan er vandaag eentje is afgesloten. Tijd om verder te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat klopt. In ieder geval niet zo druk als ik me de laatste dagen maak. Dat heeft echter ook weer dieper liggende oorzaken, waarvan er vandaag eentje is afgesloten. Tijd om verder te gaan.

Waar jij je ook druk om maakt, wat de oorzaak ook is, besef dat Christus ALLES gedragen heeft. Wanneer wij ons zorgen maken, of ons druk maken, kunnen we ons afvragen in hoeverre we voldoende op de enige ware God, Jezus Christus, vertrouwen. Petrus was een goed voorbeeld. Het was niet zijn verdienste, maar Zijn verdienste dat hij over water kon lopen. En ja, als God wil dat wij over water lopen, dan lopen we over water, mits wij Hem vertrouwen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Waar jij je ook druk om maakt, wat de oorzaak ook is, besef dat Christus ALLES gedragen heeft. Wanneer wij ons zorgen maken, of ons druk maken, kunnen we ons afvragen in hoeverre we voldoende op de enige ware God, Jezus Christus, vertrouwen.

Ik denk dat het een goede zaak is om je schuldig te voelen als je gezondigd hebt. Daar heb ik me druk om gemaakt. Maar het is klaar nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het een goede zaak is om je schuldig te voelen als je gezondigd hebt. Daar heb ik me druk om gemaakt. Maar het is klaar nu.

Nee, dat is geen goede zaak. Jezus heeft voor AL jouw zonden betaald, verleden, heden, toekomst. Of denk je dat je iedere zonde stuk voor stuk moet belijden, je schuldig moet voelen, door een traject moet, om het af te ronden? Zo werkt het gelukkig niet! Ik beweer natuurlijk niet dat je er maar op los kunt zondigen. Als je faalt, probeer je dat te herstellen. Maar, schuld draag je niet, dat heeft Christus voor jou gedaan! Feit is dat als we Jezus als God en Verlosser aanvaard hebben, wij wedergeboren zijn, dus de gerechtigheid Gods in Christus. Ook als we falen, als we zondigen, zijn we nog steeds de gerechtigheid Gods in Christus. DAT verandert niet. Het is voor de meeste gelovigen erg gemakkelijk om een goed en rechtvaardig gevoel te hebben, als ze geld geven aan de armen, een goed werk doen, vroom of heilig leven. Het is juist de kunst om in ons falen ook in te zien dat God ons nog steeds als rechtvaardig ziet, niet door onze werken, maar door Zijn Werk! Je schuldig voelen is in feite hetzelfde als denken dat je voor je redding moet werken. Je kunt God slechts behagen met geloof, dus niet met goede werken, en ook niet met schuldgevoelens (waarmee ik de zonde dus niet wegredeneer, voor alle duidelijkheid). Wanneer wij ons schuldig voelen, is het des te meer een reden om naar het Kruis te kijken, en niet naar onszelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei WdG:

. Leid mensen naar de enige ware God, Jezus Christus, en maak je niet te druk om de wereld. De wereld kan jij niet veranderen, omdat satan de god is van de wereld. In het Koninkrijk is de enige ware God, Jezus Christus, Koning, en DAAR is geen plaats voor vaccins.

Nu het leiden dan; hoe wijst men Hem aan? Door naar de hemel te wijzen, of wijst men naar het hart. En als men naar het hart wijst, waar dan zowel het Koninkrijk is, als Jezus Christus, als God... wat is het dat op het hart wijst?

Het is Geest Die het werk doet, vanuit het hart dat het geloof heeft, en de mond die Hem belijdt. Die toon, zal het zaad ontluiken.

Hoe anders kan het Licht getoond worden, dan door het Licht Zelf, het Woord.

Of is dit alles een fenomeen voor later, voor ergens anders 'na de dood' en niet voor nu, in het hier, in de mens zelf als heilig proces; van mens tot Menswording.

De mensen leiden naar de enige ware God, is Hem bewust kunnen worden in onszelf.

 

Openb. 3 sv

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Leid mensen naar de enige ware God, Jezus Christus, en maak je niet te druk om de wereld. De wereld kan jij niet veranderen, omdat satan de god is van de wereld. In het Koninkrijk is de enige ware God, Jezus Christus, Koning, en DAAR is geen plaats voor vaccins.

2 Korinthiërs 10:3-6
3. Want al leven wij in het vlees, wij trekken niet ten strijde naar het vlees,
4. want de wapenen van onze veldtocht zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God tot het slechten van bolwerken,
5. zodat wij de redeneringen en elke schans, die opgeworpen wordt tegen de kennis van God, slechten, elk bedenksel als krijgsgevangene brengen onder de gehoorzaamheid aan Christus,
6. en gereed staan, zodra uw gehoorzaamheid volkomen is, alle ongehoorzaamheid te straffen.

De leugens die via de media verspreid worden zijn ook bolwerken die geslecht (ofwel neergehaald) moeten worden. Het aan het licht brengen van de leugens is ook een manier om slechte bolwerken neer te halen en om mensen naar te ware God toe te leiden.

We bevinden ons nog steeds op aarde, dat een strijdveld is tussen goed en kwaad en waar er helaas ook vaccins worden toegepast. We moeten immers nog stand zien te houden tegen de indirecte dwang tot vaccinatie, aangezien we ons nog op deze aarde bevinden.

Wat versta jij onder het Koninkrijk van de enige ware God?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Nee, dat is geen goede zaak. Jezus heeft voor AL jouw zonden betaald, verleden, heden, toekomst. Of denk je dat je iedere zonde stuk voor stuk moet belijden, je schuldig moet voelen, door een traject moet, om het af te ronden? Zo werkt het gelukkig niet! Ik beweer natuurlijk niet dat je er maar op los kunt zondigen. Als je faalt, probeer je dat te herstellen. Maar, schuld draag je niet, dat heeft Christus voor jou gedaan! Feit is dat als we Jezus als God en Verlosser aanvaard hebben, wij wedergeboren zijn, dus de gerechtigheid Gods in Christus. Ook als we falen, als we zondigen, zijn we nog steeds de gerechtigheid Gods in Christus. DAT verandert niet. Het is voor de meeste gelovigen erg gemakkelijk om een goed en rechtvaardig gevoel te hebben, als ze geld geven aan de armen, een goed werk doen, vroom of heilig leven. Het is juist de kunst om in ons falen ook in te zien dat God ons nog steeds als rechtvaardig ziet, niet door onze werken, maar door Zijn Werk! Je schuldig voelen is in feite hetzelfde als denken dat je voor je redding moet werken. Je kunt God slechts behagen met geloof, dus niet met goede werken, en ook niet met schuldgevoelens (waarmee ik de zonde dus niet wegredeneer, voor alle duidelijkheid). Wanneer wij ons schuldig voelen, is het des te meer een reden om naar het Kruis te kijken, en niet naar onszelf.

Nou, ik ben het niet eens met alles wat je schrijft. Ik wil best meegaan in het feit dat ik geen zondaar meer ben, maar dat maakt mij niet iemand die niet meer zondigt. Het vlees is ook aanwezig bij mij en die kan hardnekkig zijn. Bepaalde mate van onrust brengt dit met zich mee, althans zo werkt dat bij mij. En dat is logisch, want zondigen verbreekt niet mijn band met God als Zijn kind, maar verstoort wel de praktische gemeenschap met God.

4 minuten geleden zei Mullog:

Wel voor virussen?

Virussen hadden oorspronkelijk geen negatieve uitwerkingen op andere organismes. Het zal mij daarom niet verbazen als virussen ook voorkomen op de nieuwe wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Er bestaan geen nieuwe ziektes. Dat is een fabeltje om angst aan te jagen. Er is niets nieuws onder de zon en dat zal er ook niet komen.

Natuurlijk bestaan die. Door mutaties van een virus kunnen die overspringen van dier naar mens. Zie daar een nieuwe ziekte. Je ziet zelfs nu al mutaties van het coronavirus.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.

Onzin, er is een groot verschil tussen griep en COVID. Als we niet oppassen en er wordt te weinig gevaccineerd krijgen we én een griepgolf én een COVID golf. Gewone zorg is dan onmogelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Natuurlijk bestaan die. Door mutaties van een virus kunnen die overspringen van dier naar mens. Zie daar een nieuwe ziekte. Je ziet zelfs nu al mutaties van het coronavirus.

Dan hebben we niet te maken met iets nieuws, maar met hetzelfde in een ander jasje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.

Onzin, er is een groot verschil tussen griep en COVID.

Mag je rustig vinden hoor, aangezien de vrijheid van meningsuiting.  :-d
 

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
19 minuten geleden zei sjako:

Zie daar een nieuwe ziekte. Je ziet zelfs nu al mutaties van het coronavirus.

Dan hebben we niet te maken met iets nieuws, maar met hetzelfde in een ander jasje.

Het nieuwe jasje heet Corona ofwel Covid-19; tenminste, zo beschouw ik het.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-12-2020 om 18:14 zei WdG:

dat mensen het teken van het beest op die wijze ontvangen, door dit vaccin, is absurd.

Is dat zo? In Amerika is gisteren een wet aangenomen op grond waarvan elke werkgever mag eisen dat de werknemer gevaccineerd is.  Geen werk is geen salaris, geen salaris is niet kunnen kopen.  Dus dat er een koppeling is met inkomen, is al een feit. Vanaf de vijfde minuut: https://youtu.be/6c41hG-hKL8

 

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Of denk je dat je iedere zonde stuk voor stuk moet belijden, je schuldig moet voelen, door een traject moet, om het af te ronden?

''Wees heilig, want Ik ben heilig'', staat er ergens geschreven, en dat is het reinigen met water; de weg voorbereiden voor Hem.

Hoe kan men dit traject overslaan? Niet.

Schuldig voelen is echter tegelijk vergeving ontvangen wanneer men inziet dat schuldig voelen de weg recht maken voor Hem is. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid