Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 april 2020 Rapport Share Geplaatst 20 april 2020 21 minuten geleden zei TTC: Tot aan de hemel reiken ze, en misschien zelfs nog verder dan dat. Dilemma. Loslaten of vechten? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 20 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Dilemma. Loslaten of vechten? De optie oplossen kennen we niet, dat is een voordeel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 april 2020 Rapport Share Geplaatst 20 april 2020 57 minuten geleden zei TTC: De optie oplossen kennen we niet, dat is een voordeel. Lead the way... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 8 uur geleden zei Fundamenteel: Lead the way... Binnen de systematische theologie gaan we dieper, dat bepaal jij niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 Op 19-4-2020 om 18:12 zei Willempie: Nee hoor. De mensheid heeft haar vrijheid misbruikt om er zo'n puinhoop van te maken. Je mag daar niet de Schepper de schuld van in de schoenen schuiven. Wij moeten de schuld bij onszelf zoeken. Met biflatie kunnen we jongleren om onze cognitieve flexibiliteit te bevorderen, het laat toe om vergeten elementen terug in herinnering te brengen en onze referentiekaders te verbreden. De inzichten die we hieruit kunnen ventileren zijn echter van die orde dat deskundige begeleiding gepast is, de proef op de som maakt snel duidelijk waarom. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 2 uur geleden zei TTC: Binnen de systematische theologie gaan we dieper, dat bepaal jij niet. Dat is wel buiten context. Je sprak van oplossen waarop ik leiding door voorbeeld vraag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 33 minuten geleden zei Fundamenteel: Dat is wel buiten context. Je sprak van oplossen waarop ik leiding door voorbeeld vraag. Zit in het hoofd des mensen, vandaar het aanbod van de parels en wat mensen daarmee doen. Het enige dat je niet begrijpt is de inhoud, dat is alles. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 12 minuten geleden zei TTC: Zit in het hoofd des mensen, vandaar het aanbod van de parels en wat mensen daarmee doen. Het enige dat je niet begrijpt is de inhoud, dat is alles. Als mijn vragen geen nuance krijgen is het begrijpen een relatieve zaak. ik heb uw ander oud topic gebumpt. Pizzagate... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 2 uur geleden zei Fundamenteel: Als mijn vragen geen nuance krijgen is het begrijpen een relatieve zaak. ik heb uw ander oud topic gebumpt. Pizzagate... Het oplossen van een vraagstuk kan tot een obsessie leiden, afhankelijk van de aanleg van het individuele zelf. De oplossing vinden kan dan ook tot enige euforie leiden, waarna het leven tot een hel kan verworden omdat je de oplossing hebt gevonden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 15 minuten geleden zei TTC: Het oplossen van een vraagstuk kan tot een obsessie leiden, afhankelijk van de aanleg van het individuele zelf. De oplossing vinden kan dan ook tot enige euforie leiden, waarna het leven tot een hel kan verworden omdat je de oplossing hebt gevonden. Pizzagate. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Pizzagate. Doe maar rustig verder, systematische theologie kan je dan ook angstig maken, door niet het verstand te gebruiken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 11 minuten geleden zei TTC: Doe maar rustig verder, systematische theologie kan je dan ook angstig maken, door niet het verstand te gebruiken. Ik gebruik dat anders. We hebben onafhankelijke media nodig. Iets als www.fundamenteel.be Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 1 uur geleden zei Fundamenteel: Ik gebruik dat anders. We hebben onafhankelijke media nodig. Iets als www.fundamenteel.be Het door elkaar haspelen van verschillende copingstijlen kan tot mixomatose leiden, dat weet iedereen onderhand wel. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 2 minuten geleden zei TTC: Het door elkaar haspelen van verschillende copingstijlen kan tot mixomatose leiden, dat weet iedereen onderhand wel. Ja gaat er daarom het best mee om wat jezelf de meeste vrijheid en rust geeft. Op social media moeten mensen al 20x nadenken voor ze iets schrijven omdat ze zichzelf anders tot in de treure toe moeten nuanceren. Hoe vaak gebeurt het niet dat als we X bespreken uiteindelijk bij Y belanden gewoon omdat ze dan hun gelijk bij Y winnen en X verder kunnen negeren. Als je dan een prikkelbaar persoon bent komt ge daar niet als betere uit. Het is beter daarom alles zelf te verzamelen, samen te vatten en in ene keer goed uit te smeren. Tijd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 7 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja gaat er daarom het best mee om wat jezelf de meeste vrijheid en rust geeft. Op social media moeten mensen al 20x nadenken voor ze iets schrijven omdat ze zichzelf anders tot in de treure toe moeten nuanceren. Hoe vaak gebeurt het niet dat als we X bespreken uiteindelijk bij Y belanden gewoon omdat ze dan hun gelijk bij Y winnen en X verder kunnen negeren. Als je dan een prikkelbaar persoon bent komt ge daar niet als betere uit. Het is beter daarom alles zelf te verzamelen, samen te vatten en in ene keer goed uit te smeren. Tijd. Wat niet gezien wordt, wordt niet gezien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 3 minuten geleden zei TTC: Wat niet gezien wordt, wordt niet gezien. Tenzij ge zegt waar de sigaar zit, dan kan het nooit meer ongezien worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 17 minuten geleden zei Fundamenteel: Tenzij ge zegt waar de sigaar zit, dan kan het nooit meer ongezien worden. We zouden eerst de verschillende referentiekaders naast elkaar kunnen leggen, en dan zien wat we niet zien. Maar 'zien' vergt een cognitieve transitie in de hersenen, het zou dus kunnen dat we iets zien maar het toch niet zien, dat is natuurlijk wel heel vreemd. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 april 2020 Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 59 minuten geleden zei TTC: We zouden eerst de verschillende referentiekaders naast elkaar kunnen leggen, en dan zien wat we niet zien. Maar 'zien' vergt een cognitieve transitie in de hersenen, het zou dus kunnen dat we iets zien maar het toch niet zien, dat is natuurlijk wel heel vreemd. Ja, al die psychologie terwijl ik eindelijk EUREKA kan brullen. Het script is geschreven, het is geschreven!!!! Ja de transitie in mijn hersenen zien het allemaal wel zitten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja, al die psychologie terwijl ik eindelijk EUREKA kan brullen. Het script is geschreven, het is geschreven!!!! Ja de transitie in mijn hersenen zien het allemaal wel zitten. In de Bijbel staat zelfs zoiets als een Jubeljaar, heb nog niet veel christenen EUREKA horen roepen, heel bizar. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2: De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting. Omdenken mag eenvoudig lijken, iets dat we kinderlijk speels kunnen oefenen en dolle pret beleven, net zoals in onze verbeelding een andere wereld visualiseren. Echter, zonder afbreuk te doen aan onze kinderlijke speelsheid kan het ook tot heel iets anders leiden, een aantal inzichten die we eerder niet zagen die het ongeloof tarten. Het is puur cognitief en we kunnen er steeds competenter in worden, tot het begint te dagen wat het verschil is met de realiteit waarin we elke dag leven. Ja, homo ludens, heel leuk, zij het met een kanttekening. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 21 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2020 (bewerkt) 57 minuten geleden zei Noel2: Wat een uitdaging is om de “redding” van een externe partij te verwachten. De evaluatie van het ego moet toch echt vanuit jezelf komen, daarbij helpen wel de beelden van een verlosser en het gedachte-experiment van de wederopstanding. Maar het is genade naar jezelf, en dus overgave aan evaluatie. Dat is het bijzondere misschien, we hoeven zelf niet eens oplossingen te bedenken omdat het al eens bedacht werd. En zo zien we dat allerhande oplossingen spreekwoordelijk door de lucht zweven maar toch weten mensen dat niet, en waarover men niets weet, kan men niets zeggen. Wat wel kan, alles afbreken, niet wetend dat het eigen welzijn hiermee niet gediend wordt. Het leven, als een tragische grap, maar dan wel een heel mensonterende, in volle onbewustheid. 21 april 2020 bewerkt door TTC Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2020 8 uur geleden zei Noel2: Zo hard allemaal, die lettertjes, dat zwart-wit, de waarheid, vreselijk. Het wordt steeds harder naarmate die groei vordert, het verhaal van die parels is dan ook niet zomaar wat. En het probleem is dat er geen weg terug is, hierdoor wordt het hoopvolle nu net een nachtmerrie waar het individuele zelf mee dealen mag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2020 10 uur geleden zei Noel2: Zo hard allemaal, die lettertjes, dat zwart-wit, de waarheid, vreselijk. Ik weet dat het belachelijk is maar tijdens een lockdown schiet er vanalles door mensen hun hoofd natuurlijk, ook een beetje egoïstisch eigenlijk. Maar het volgende, als ik nu op heel de wereld verliefd zou worden, zou ik dan ook heel m’n leven op een roze wolk kunnen leven? Heb voor alle zekerheid alvast een patent genomen op dit idee, zelfs zonder te weten of dit nu wel zo’n goed idee is. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 april 2020 Rapport Share Geplaatst 22 april 2020 16 uur geleden zei TTC: In de Bijbel staat zelfs zoiets als een Jubeljaar, heb nog niet veel christenen EUREKA horen roepen, heel bizar. Het wAs een javascriptje schrijven. Opslaan als .js en dan dat bestand linken in de html code. Het grappige is. Credible heeft zo een navbar. Nooit gemerkt hoe gebruiksvriendelijk dat hier was. Tot ik een site maakte voor onafhankelijke media. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2020 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Het wAs een javascriptje schrijven. Opslaan als .js en dan dat bestand linken in de html code. Voor een Jubeljaar is eigenlijk ook niet meer nodig, een paar computerscripts geschreven door mensen die iets kennen van een economie en aanverwanten. Heel zeldzaam weliswaar, kan jij zo niets verzinnen? 22 april 2020 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten