Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Subiet eens horen bij de slager naar een volledige kop se, nu heb ik er goesting in.

Steek em een appeltje in zijn bek.

https://filosofischereflectie.wordpress.com/2016/01/24/betekenis-van-de-varkenskop/

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

7 uur geleden zei thom:

Er is een ingewikkeld schaakspel aan de gang op wereldniveau. Om te zeggen het zit zo en niet zo, is vrijwel niet mogelijk. De grote lijnen, zoals Agenda 2030 en meer van dat soort zijn wel bekend, maar de kleinere bewegingen, zoals het invoeren van Corona, dat zeer groot wordt gemaakt, blijkt weer een belangrijke zet in een manier van opsluiten van de burger, economie platleggen, en hoe reageert men daarop. Chaos creëren en de oplossing al lang achter de hand hebben; NWO praktijken.

Het is een eindtijdscenario.

Ik dacht dat men dacht dat de eindtijd in de 14e eeuw plaatsvond toe de bevolking van Europa gedecimeerd werd door de pest, of was het niet de WOI, volgems mij had de WTG toen iets, of nee, WO II met de Holocaust, Hirosjima en Nagasaki...

We zitten al 2 millennia in een eindtijdscenario. Het zou God sieren als hij er eens echt een einde aan zou maken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Mullog:

Het zou God sieren als hij er eens echt een einde aan zou maken.

Ik blijf ook verbaasd over zijn geduld. Maar eens wordt de grens toch echt overschreden. Bij de Kanaänieten was dat het offeren van baby's aan de god Moloch. Vóór de zondvloed was de aarde vol geweld en blijkbaar speelde er ook nog iets anders. In Sodom en Gomorra hadden ze ook de grens overschreden. We mogen dankbaar zijn dat Hij er niet al lang een einde aan heeft gemaakt. Maar zoals altijd, voordat God drastisch ingrijpt, stuurt Hij profeten om de mensen te waarschuwen en tot bekering op te roepen en dat is nu dus ook het geval. Dan kunnen we luisteren of ze belachelijk maken en/of doden.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Ik blijf ook verbaasd over zijn geduld. Maar eens wordt de grens toch echt overschreden. Bij de Kanaänieten was dat het offeren van baby's aan de god Moloch. Vóór de zondvloed was de aarde vol geweld en blijkbaar speelde er ook nog iets anders. In Sodom en Gomorra hadden ze ook de grens overschreden. We mogen dankbaar zijn dat Hij er niet al lang een einde aan heeft gemaakt. Maar zoals altijd, voordat God drastisch ingrijpt, stuurt Hij profeten om de mensen te waarschuwen en tot bekering op te roepen en dat is nu dus ook het geval. Dan kunnen we luisteren of ze belachelijk maken en/of doden.

Alsof Zijn geduld afhangt van de maat die vol zou zijn van alle kwaad... Het gaat God om kansen voor de mens. Zolang de volheid van dat getal nog niet is bereikt heeft God geduld.

Maar wat als er een vaccin op de markt komt tegen dat virus, ga je die dan ook laten zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar wat als er een vaccin op de markt komt tegen dat virus, ga je die dan ook laten zetten?

Nee.

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alsof Zijn geduld afhangt van de maat die vol zou zijn van alle kwaad...

Dit staat gewoon letterlijk in de Bijbel.

 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het gaat God om kansen voor de mens. Zolang de volheid van dat getal nog niet is bereikt heeft God geduld.

En dit ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Antivaxer! Hehehe.

Ik ben niet tegen vaccinaties in het algemeen. Ik heb me als militair zo'n beetje tegen alles laten vaccineren. En, omdat ik veel heb gereisd ontkwam ik ook niet aan extra vaccinaties, met name tegen de gele koorts.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alsof Zijn geduld afhangt van de maat die vol zou zijn van alle kwaad... Het gaat God om kansen voor de mens. Zolang de volheid van dat getal nog niet is bereikt heeft God geduld.

Maar wat als er een vaccin op de markt komt tegen dat virus, ga je die dan ook laten zetten?

Precies het kwaad bestaat ook uit mensen die alle door God geboden hulpmiddelen negeren en daarmee moedwillig anderen in gevaar brengen. Zoals de  anti vaccinatie aanhangers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Labeltjes op mensen plakken, hehehe.

Indien jij van mening bent dat mensen niet in hokjes horen te zitten, ben jij slechts iemand in een hokje die daar op die manier over denkt. Ieder mens zit in een hokje en als ze daaruit willen stappen ze enkel een ander hokje binnen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Indien jij van mening bent dat mensen niet in hokjes horen te zitten, ben jij slechts iemand in een hokje die daar op die manier over denkt. Ieder mens zit in een hokje en als ze daaruit willen stappen ze enkel een ander hokje binnen...

Ik zet mensen niet in hokjes. Jezus deed dat ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Zo denk ik er ook over.

Zelf denk ik - en velen in onze wijde omgeving - het virus in het vierde kwartaal van ‘19 al opgelopen en overwonnen te hebben.  Dit kunnen we natuurlijk niet zeker weten maar heel veel mensen kregen acuut en soms vrij lang exact de verschijnselen die genoemd worden bij SARS-2 oftewel Covid19. https://www.nu.nl/coronavirus/6038167/dit-zijn-de-symptomen-van-het-coronavirus.html  Wij zijn niet de enigen die ervanuit gaan het virus allang gehad en overwonnen te hebben. Ook wij gaan er ontspannen mee om. Jensen noemt ook dat mensen denken het reeds gehad te hebben en dat dit virus helemaal niet van vandaag is maar er al veel langer is. Net als de gewone griep.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

In 2017 waren de vriendin (63 jaar) van mijn vrouw  en een vriendin (46 jaar) van mijn dochter er al slecht aan toe tijdens/na “een griepje”. Oorzaak onbekend. Antibiotica sloegen niet aan. De jongstgenoemde heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen en is daarna nog maanden niet in orde geweest. De oudste  heeft een vakantiehuisje in Frankrijk waar ze naartoe wilde om te herstellen. Ze mocht van de dokter toen niet reizen, alleen omdat ze er niet goed aan toe was, maar haar man heeft haar toch meegenomen. De huisarts sprak toen met haar af dat hij haar in Frankrijk zou bellen, hoe het met haar ging, om toch vinger aan de pols te houden. Zulke huisartsen bestaan gelukkig ook nog.  De reis in de auto was een crime, maar het verblijf en de ontspanning in de Zuid-Franse natuur hebben haar toen doen herstellen. 

Lockdown is volgens ons helemaal niet goed. Je moet je juist zo mogelijk een klein beetje bewegen, om je longen goed te gebruiken. Licht bewegen indien mogelijk, en in de buitenlucht, is gezond en bevordert het herstel. Mensen in hun huizen ophokken kan niet gezond zijn. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Zo denk ik er ook over.

Voor het eens na lange tijd ben ik het meer met Rutte dan Wilders eens. Hoewel ik me grandioos kan vergissen.

De mensen genezen vanzelf. Er is geen behandeling. Een vaccin is dan goed voor de zwakkeren, ik bouw liever natuurlijk resistentie op. Want we hebben hier het laatste nog niet van gezien. 

Als er een ergere variant komt heb ik liever al anti lichaampjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid