Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Tsja, helaas zijn er, zoals ook hier, mensen die zich gek laten maken en toiletpapier gaan inslaan.
Terwijl dát er juist altijd wel is, morgen een nieuwe voorraad.

Maar neen. Maandverband en toiletpapier is al sedert gisteren onverkrijgbaar. En ik deed nu een straal van 5km. Er wordt niets aangevuld. Normaal staan ze altijd in de weg met aanvullen, nu niet. Dat is verdacht. Het doet me vermoeden dat er niet voldoende stock is. Het is niet omdat de tv zegt wat ge beter doet dat dat ook het beste is. De tv is het propagandakanaal van verenigde nazi'S. Die zijn er niet vies van miljoental mensen te vermoorden voor eigen belangen.

 

modbreak Trajecto: De laatste twee zinnen aan het eind van je bericht kunnen niet. Zo'n soort complotdenken gaat wel erg ver. Weer zoiets en dan ga ik toch maar waarschuwingspunten noteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als ik jou was, zou ik gewoon een slang met douchekop die ze ook bij de kapper gebruiken (sproeipistooltje oid) monteren in de wc. Ga je daar lekker je kont mee verwennen.

Of een bidet. Onze Portugese gasten zijn altijd nogal verbaasd dat we die niet in Nederland hebben. Ze vinden het zelfs vies zoals wij het doen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Willempie:

Of een bidet. Onze Portugese gasten zijn altijd nogal verbaasd dat we die niet in Nederland hebben. Ze vinden het zelfs vies zoals wij het doen.

Voorkomen is het beste. Als je let op wat je eet, dan is het mogelijk om poep te produceren die amper residu achterlaat op de anus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar neen. Maandverband en toiletpapier is al sedert gisteren onverkrijgbaar.

De beschoten vluchtelingen in dat bootje bij Lesbos hadden die dingen ook niet.  Ze zaten stilletjes met hun kroost in een opblaasboot toen barbaren ze gingen beschieten.

Dit begint ook wat te lijken op Lesbos en Calais,niet? https://www.nu.nl/279586/video/italiaanse-ziekenhuizen-gebruiken-tenten-vanwege-tekort-aan-bedden.html

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

De beschoten vluchtelingen in dat bootje bij Lesbos hadden die dingen ook niet.  Ze zaten stilletjes met hun kroost in hun opblaasboot toen barbaren ze gingen beschieten.

Dit begint ook wat te lijken op Lesbos en Calais,niet? https://www.nu.nl/279586/video/italiaanse-ziekenhuizen-gebruiken-tenten-vanwege-tekort-aan-bedden.html

Ik heb meer medelijden met de inwoners vàn Lesbos die al 5j hun sociaal leven gefnuikt zien omdat gutmenschen van hier ze blijven aanzuigen. 

De meerderheid zegt "not welcome". En dan hebben we het niet over vluchtelingen, maar kansparels die louter voor te paratiseren komen en oorlogsverklaringen scanderen.

Die mensen worden beter in en vooral door hun eigen continent geholpen. We hebben reeds meer opgenomen dan onze infrastructuren werkelijk aankunnen. Genoeg.

51 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Voorkomen is het beste. Als je let op wat je eet, dan is het mogelijk om poep te produceren die amper residu achterlaat op de anus.

Gewoon een vochtig doekje? Met of zonder residu, altijd. Hoewel ik toch een gatsproeier/kontsproeier in de wc met open armen zou verwelkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Die mensen worden beter in en vooral door hun eigen continent geholpen. We hebben reeds meer opgenomen dan onze infrastructuren werkelijk aankunnen. Genoeg.

Wat zeur je nu man. Eerst lopen lullen over hamsteren en 5 gangen menu's adhv eoa fake corona pandemie terwijl anderen in de stront kunnen zakken... Maar niet kunnen voorstellen dat vluchtelingen uit oorlogsgebieden om asiel komen kloppen? Wat een arrogante kerel ben jij... Eigenlijk ben je een prutser die al begint te piepen bij een verkoudheid, maar anderen met echte problemen de stront in douwt. Een stonede schijtert met een grote bek achter een schermpje, niets anders dan een bange trol.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat zeur je nu man. Eerst lopen lullen over hamsteren en 5 gangen menu's adhv eoa fake corona pandemie terwijl anderen in de stront kunnen zakken... Maar niet kunnen voorstellen dat vluchtelingen uit oorlogsgebieden om asiel komen kloppen? Wat een arrogante kerel ben jij... Eigenlijk ben je een prutser die al begint te piepen bij een verkoudheid, maar anderen met echte problemen de stront in douwt. Een stonede schijtert met een grote bek achter een schermpje, niets anders dan een bange trol.

Blabla.

Het probleem is dat het gros geen vluchtelingen maar migranten zijn. Die zich via de illegale procedure binnendringen om de legale procedure te ontwijken. Waarom zouden die beloond moeten worden terwijl anderen wachtlijsten en herplaatsingen ondergaan? Waarom ontlopen ze de legale procedure? Wat verbergen ze? 

Achterlijke gutmennschen vangen nooit zo ene op, we weten waarom. Moraalridders voor de schijn, tot het erom spant. Of wacht, er vingen weL mensen zulke kansparels op. Met alle gevolgen van dien. Leftards die eigen kroost in gevaar brengen voor een jihadist. ... hallucinant. Ze brengen daarbij zoals tig maal gebleken anderen mee in gevaar.

Vlaanderen heeft gekozen: EN WE WILLEN ZE NIET!  Fijn dat Nederland ze wilt, weten ze ineens waarnaartoe.

NU Syrië grotendeels van de IS gevrijwaard is kunnen die mensen terug. Waarom blijven meeste Syrische vluchtelingen hier? Vangen wij de terroristen op die daar de oorlog verloren ofzo?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Blabla.

 

Spreuken 3:5-8.   Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. Ken Hem in al uw wegen, dan zal Hij uw paden recht maken.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb meer medelijden met de inwoners vàn Lesbos die al 5j hun sociaal leven gefnuikt zien omdat gutmenschen van hier ze blijven aanzuigen. 

Je bedoelt omdat schlechtmenschen van hier hun land in de as legden.

Zolang je je blijft vastklampen aan politiek en (dus) menselijke leiders gaan je ogen niet verder open dan dat Fundamenteel.  En blij je een doelmisser.  De inwoners van Lesbos die er in hun wanhoop toe overgaan om vluchtelingen die roerloos met hun kroost in een opblaasbootje zitten te beschimpen en beschieten en een journalist die dat op de gevoelige plaat vastlegt te molesteren, zijn slachtoffer van dezelfde dwaling als vluchtelingen. Ze veranderen zelf in beesten zo. Met al die koestering van haat en wanhoop blijven we (mensen) doelmissers.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Safe zones in het oosten en lokaal helpen is de beste oplossing.

graag nu terug naar corona. Ik ben wat ik ben.

Je luistert naar niets of niemands inbreng hier, bent alleen maar haat en je eigen  politieke agenda aan het uitzenden. Ik begrijp eigenlijk niet meer dat dit nog getolereerd wordt hier. Er is niets opbouwends, niets geestelijks verheffends aan je berichten. 

Ik ga je op negeer zetten want dit wordt me te gortig. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

@Plume, een video van 5 kwartier, zou je aub kunnen zeggen wat het is uit deze video waar je aandacht voor wil ?

 

De video is eigenlijk enkel voor Fundamenteel bedoeld. Het is niet iets waar jij als atheïst in gelooft, althans niet expliciet in gelooft.

Waar de video om draait is dat er in wezen maar 1 vijand bestaat en dat is de vijand van alle mensen. Dat is wat Jezus in de Bijbel noemt “de mensenmoorder vanaf den beginne”.   En deze vijand is niet van vlees en bloed maar bestaat uit geest, uit geestelijke gedachten, die mensen in hun greep hebben.  Wat de gnostiek ‘de dwaling’ noemt.    

En dit dan in een context en taal die wat dichter ligt bij het interessegebied en denkniveau van Fundamenteel. Mogelijk een brug maar Fundamenteel blaast iedere brug zo ongeveer op, dus heeft ie ook deze reeds opgeblazen. 

Het is niet anders. Ik zet hem op negeer.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.telegraaf.nl/nieuws/798604227/live-erasmus-mc-en-uu-claimen-vondst-antilichaam-tegen-covid-19

De mensheid is eigenlijk ook een soort virus. Het vermenigvuldigt zich (te) snel, verspreidt zich en tast zijn omgeving aan; maakt deze ziek. Nu alleen nog op de Aarde, wellicht op een gegeven moment ook op Mars.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

En deze vijand is niet van vlees en bloed maar bestaat uit geest, uit geestelijke gedachten,

Dus die bestaat alleen in je hoofd, in gedachten?

2 uur geleden zei Plume:

Het is niet iets waar jij als atheïst in gelooft, althans niet expliciet in gelooft.

Is dat dan wellicht een oplossing. Als je het niet gelooft, bestaat het niet.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Plume:

En deze vijand is niet van vlees en bloed maar bestaat uit geest, uit geestelijke gedachten,

Dus die bestaat alleen in je hoofd, in gedachten?

2 uur geleden zei Plume:

Het is niet iets waar jij als atheïst in gelooft, althans niet expliciet in gelooft.

Is dat dan wellicht een oplossing. Als je het niet gelooft, bestaat het niet.

En zo komen we m.i. bij de vraag waar het 'kwaad' vandaan komt. Bij dieren is er geen sprake van kwaad, zij volgen slechts hun instinct. Mensen kunnen er echter voor kiezen 'kwaad' te doen. Waarom? Gecorrumpeerde evolutie? Invloed van de satan? Maar atheïsten geloven niet dat er een satan bestaat. Iets anders dan?

~

Efeziërs 6:

12 Want wij hebben den strijd 21)niet tegen 22)vlees en bloed, maar tegen 23)de overheden, h)tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld 24)der duisternis dezer eeuw, tegen 25)de geestelijke boosheden 26)in de lucht.

21 Namelijk alleen, of voornamelijk. Want ook de wereld en ons eigen vlees leveren ons gedurigen strijd, maar onze voornaamste vijand, die ook de wereld en ons vlees daartoe gebruikt, is de satan. Zie 1 Petr. 5:8. 

22 Dat is, zwakke mensen, gelijk wij ook zelven zijn. Zie Matth. 16:17. Gal. 1:16. 

23 De apostel geeft hier den satan en zijn engelen deze titels, niet omdat zij van God tot rechte oversten en regeerders der wereld gesteld zijn, gelijk God den dienst der goede engelen dikmaals gebruikt, Ef. 1:21; 3:10, maar omdat zij dezelve macht, die de goede engelen van God hebben, en deze door hun val verloren hebben, nochtans als tirannen met list en geweld over de verdorven en boze wereld nog gebruiken; en dat door een rechtvaardig oordeel Gods hun hetzelve, tot straf der kwaden en een oefening der goeden, voor een tijd wordt toegelaten. Zie 2 Kor. 4:4. 2 Thess. 2:9, 10. Zie ook de aantt. op Ef. 2:2. 

h Ef. 2:2. 

24 Zo wordt het rijk des satans genaamd, omdat hij door onkunde of onwetendheid van God en Zijn Woord de mensen tot allerlei zonden en boosheden brengt. Zie Hand. 26:18. Kol. 1:13. 

25 Gr. de geestelijke der boosheid, dat is, geesten die tot alle boosheid zijn genegen en de mensen daartoe ook zoeken te brengen.

26 Gr. in de hemelse of overhemelse plaatsen; dit woord wordt hier anders verstaan dan in de andere plaatsen van dezen brief, omdat de lucht somwijlen hemel wordt genaamd, Lev. 26:19. Matth. 6:26, en de apostel noemt hiervoor, Ef. 2:2, den satan uitdrukkelijk den overste van de macht der lucht, want dat de satan geen plaats noch macht meer heeft in den rechten hemel, blijkt uit 2 Petr. 2:4. Jud. vs. 6. Openb. 12:8, enz.

Bron: https://statenvertaling.nl/tekst.php?bb=49&hf=6&ind=1#vers12

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Bij dieren is er geen sprake van kwaad,

Welk dier heeft je dat verteld ?

36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Mensen kunnen er echter voor kiezen 'kwaad' te doen. Waarom?

Mensen doen ook kwaad zonder het in de gaten te hebben. Ze kunnen ook bewust handelen in de veronderstelling geen vlieg kwaad te doen, terwijl dat in de gen van anderen kwaad is. 

38 minuten geleden zei Bastiaan73:

En zo komen we m.i. bij de vraag waar het 'kwaad' vandaan komt.

Uit de gedachten van mensen. Twee mensen kunnen een liefdevolle relatie hebben waar niks mis mee , terwijl een derde dat oordeelt als 'kwaad van de duivel, jullie zijn verdoemd'.
Met andere woorden: als je deze kant op wil met de discussie, kan die zo breed worden als het maar zijn kan.
Laten we het houden bij 'moeten we bang zijn voor het corona virus'.

 

2 minuten geleden zei Plume:

Zie jij mensenmoord in de wereld?

Zeker wel, in de Bijbel alleen al ruimt 2 miljoen in de naam van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:


Laten we het houden bij 'moeten we bang zijn voor het corona virus'.

Je lijkt Fundamenteel wel. Zodra je op de essentie begint te stuiten gauw wegrennen, het denkspoor verleggen.

Citaat

Zeker wel, in de Bijbel alleen al ruimt 2 miljoen in de naam van God.



In jouw hoofd is de Bijbel het kwaad in plaats van dat het de oorsprong ervan beschrijft.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mensen doen ook kwaad zonder het in de gaten te hebben.

Dat klopt helemaal. Maar als jij consequent redeneert bestaat er geen kwaad, of goed. Alles is gewoon het resultaat van een toevallige ontploffing.

3 minuten geleden zei Plume:

In jouw hoofd is de Bijbel het kwaad in plaats van dat het de oorsprong ervan beschrijft.

Dit vind ik wel erg goed uitgedrukt.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid