Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Plume:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

 Ik maak nergens wat van. Corona is gewoon het onderwerp van deze discussie. 

Je komt meteen met de meest domme opmerkingen terwijl je van toeten noch blazen weet. Een vastende levensstijl is gezond voor je immuunsysteem, zoals ik al schreef. En een gezond immuunsysteem is beter in staat een virus, ook Corona dus, te weren dan wel op te ruimen

Het gaat hier niet over reuma of kanker of chemotherapie, het gaat over Corona en jij propageert het volgende: 1 keer per dag eten en de rest water drinken.
Zo werkt ons lichaam niet. Ook als je slechts één keer per dag eet is er een grens aan de hoeveelheid voedsel (en dus ook brandstoffen) die we binnen nemen. En daarmee kun je geen hele dag vooruit. We zitten simpelweg zo in elkaar dat we meerdere keren per dag moeten eten. Dat is niet 'dom', dat weet iedereen. 
Dat geldt ook als vindt dat je een 'energetisch lichaam' hebt ; een term die geen enkele echte arts gebruikt en aanduidt dat we te maken hebben met onzin.

5 uur geleden zei Plume:

Deze Amerikaanse arts  heeft op haar YT kanaal een heleboel informatie over intermitterend vasten.

Bij een 'arts' met zo'n afbeelding op de muur zou ik gelijk weer naar buiten lopen. Nog voor ze één woord spreekt. Beter hangt ze haar diploma's daar. Als ze die heeft.  Dat je een gevaar voor jezelf bent moet je helemaal zelf weten. Maar als je denkt zo beschermd te zijn voor een virus, ben je een gevaar voor je omgeving.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

Corona is erger dan de griep. Geloof die msm toch niet. We zullen zien als Corona zo wijd verspreid als de griep is wie de dodelijkste variant is. 

Als er 1 miljard mensen AIDS hebben en maar 100k mensen kanker dan is AIDS statistisch dodelijker, maar in verhouding is dat niet zo.

Bovenstaand is een voorbeeld, gelieve daarop niet te kommaneuken ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

Bij een 'arts' met zo'n afbeelding op de muur zou ik gelijk weer naar buiten lopen.

 

De gezondheidsvoordelen van intermitterend vasten zijn inmiddels wetenschappelijk bewezen.  Er is zelfs een Nobelprijs voor uitgereikt https://www.nemokennislink.nl/publicaties/nobelprijs-voor-ontrafeling-autofagie/

Een of twee maaltijden per dag is genoeg. https://oergezond.nu/minder-vaak-eten-is-echt-beter/

Maar blijf je maar lekker vol vreten en zuipen en volspuiten met elk vaccin dat je maar vinden kunt hoor. Hopelijk vinden ze voor jou nog eens een vaccin uit met alle griepvirussen tegelijk erin.  Lekker blijven volproppen en dan gewoon naar de dokter voor je pilletje, je spuitje, je chemokuur* en je zalfje tegen de kwalen die voor een belangrijk deel met levensstijl en voedingsgewoonten samenhangen of daar in elk geval in gunstige zin mee kunnen worden beïnvloed.  Is heel goed voor de industrie ook. Fijne markt voor al die zelfzorgmiddelen zoals de vele pijnstillers, maagzuurremmers, neussprays, hoestdrankjes, anti inflammatoire middelen etcetera.

*N.B. Dit is geen pleidooi tegen reguliere hulp en ook niet tegen een chemokuur. De oncologen in de geplaatste video leggen uit dat uit onderzoek is gebleken dat intermitterend vasten ook gunstig is bij een chemokuur. Wie ernstig ziek is moet naar de  dokter. Tegelijkertijd is het zo dat wat de grote godsdiensten al duizenden jaren weten, namelijk dat minder en bewuster eten en intermitterend vasten gezond is voor lichaam en geest, recentelijk wetenschappelijk bewezen is, een Nobelprijs is toegekend voor de wetenschapper die autofagie heeft aangetoond, en dat er wat dit betreft een paradigmashift gaande is binnen de geneeskunde, wat ik heb laten zien in de video over de oncologen en wat zij erover zeggen. Door intermitterend vasten kunnen mensen zelf bijdragen aan hun gezondheid. 

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Korte samenvatting:

Elke dag 17 uur vasten maar niet langer. Dus gedurende 7 uur eten en daarna niet meer. Bijvoorbeeld tussen 1200 en 1900 uur.

Dagelijks nemen:  vitamine C, vitamine D en Echinacea

Zorgen voor minimaal 7 uur slaap, en op tijd naar bed.

Stress minimaliseren (meditatie, wandelen in de buitenlucht, etcetera)

Zo min mogelijk suiker.

En Kim chi eten. Ik weet niet precies wat dat is, probeer ik nog uit te zoeken. Het is een gerecht met gefermenteerde kool.  Dit heeft Zuid Korea eerder beschermd tegen sars en mers, die ook coronavirussen zijn. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

Bij een 'arts' met zo'n afbeelding op de muur zou ik gelijk weer naar buiten lopen.

 

De gezondheidsvoordelen van intermitterend vasten zijn inmiddels wetenschappelijk bewezen.  Er is zelfs een Nobelprijs voor uitgereikt https://www.nemokennislink.nl/publicaties/nobelprijs-voor-ontrafeling-autofagie/

Je plaats een link over autofagie , het woord vasten komt op die hele pagina totaal niet voor ?

1 uur geleden zei Plume:

Korte samenvatting:

Na 10 seconden al klaar.
Ze zegt: "ik kan bewijzen dat je jezelf natuurlijk kunt beschermen tegen het corona virus" 
Lulkoek, onmogelijk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vasten is een misbegrepen begrip voor moderne mensen. Oorspronkelijk diende het omdat mensen monoamino-oxidaseremmers gebruikten. Een simpele schel kaas kan dan je dood worden. 

Maar met het monotheïsme zijn die rituelen heel wat vereenvoudigd. Hoe verder in tijd, hoe meer het kind met badwater weg gegooid. 

Vandaag vasten mensen om God beter op te merken via de sobere levensstijl en lege gedachten, zo stroomt het beter binnen. Via die oxidaseremmers kwamen de gedachten op u af en was de vasten nodig om niet ziek te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Plume

1:26: "From what i hear from this, but i am not en bacterial or virus scientist "
Goed punt heeft hij daar. Als je verder luister, blijkt echter dat wat hij hoort, niet van deze experts afkomstig is. 

En verder zegt hij dat deze virussen worden overgedragen vanuit dieren naar mensen, en dat, omdat wij die virussen niet dragen, er niet tegen bestand zijn.
Dus, zo zegt hij, moeten de Chinezen eens goed nadenken over wat ze eten.
En daar slaat baardmans de plank mis. Want we worden telkens besmet omdat virussen veranderen. Zo verandert ook het griep virus telkens, en daarom worden we elk jaar opnieuw ook weer slachtoffer van de griep. Niet omdat Chinezen bepaalde dieren eten, maar omdat de virussen steeds veranderen.
En dat is de werkelijke reden. 
Maar goed, de man zei zelf al aan het begin dat hij geen expert is op dit gebied.
Dan zou hij wellicht kunnen luisteren naar de mensen die dat wel zijn, dat voorkomt zo'n domme redenatie als deze.

Voila. Nu zal ik wel weer worden aangevallen omdat ik inhoudelijk in ga op een linkje dat door iemand is geplaatst die de moeite niet neemt om zijn mening zelf te verwoorden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Plume

1:26: "From what i hear from this, but i am not en bacterial or virus scientist "
Goed punt heeft hij daar. Als je verder luister, blijkt echter dat wat hij hoort, niet van deze experts afkomstig is. 

En verder zegt hij 1) dat deze virussen worden overgedragen vanuit dieren naar mensen, en dat, omdat wij die virussen niet dragen, er niet tegen bestand zijn.


Dus, zo zegt hij, 2) moeten de Chinezen eens goed nadenken over wat ze eten.

 Sadhguru spreekt over dit specifieke virus en aanverwante virussen. 1)  Dit is gewoon waar. Het virus is afkomstig van een illegale vleesmarkt met wilde dieren. (  https://www.ad.nl/buitenland/een-kijkje-op-de-culinaire-horrormarkt-van-wuhan~a91de8f7/ ) En 2) de gehele mensheid moet eens goed nadenken over wat ze eten. Als je dat nog steeds niet beseft dan heb je de afgelopen dertig jaar kennelijk in een hol onder de grond gewoond. De afschuwelijke wijze waarop de mensheid  (gedwongen door de elite, wat bijna niemand zich nog schijnt te herinneren, de boeren zijn gedwongen over te gaan op intensieve veehouderij) vee houdt  waarna ze worden gegeten heeft ook het ‘gewone’ vee ziek gemaakt, waarna de zieke dieren mensen ziek maakten. Denk bijvoorbeeld maar aan BSE.  En de vele ‘ruimingen’ om al die andere ziektes.  En ja, dat geldt dus ook voor de Chinezen, dat ze na moeten denken over wat ze eten.

De mensheid in al zijn wreedheid en achteloosheid, ja bijna minachting misschien zelfs, voor alles wat leeft, ondergaat de gevolgen van zijn heilloos handelen. De zonden hebben zich opgestapeld tot in de hemel. Zelfs de vogels vallen dood uit de lucht. En velen halen hun schouders erover op en lopen door op hun heilloze weg.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Meer dan duizend stalletjes, verspreid over een oppervlakte van negen voetbalvelden. Je kunt er geroosterd vlees van wolvenpuppy’s eten, roergebakken civetkat en slangen- of salamandersoep. Maar ook de karper zoals ooit beschreven in een gedicht van de Grote Roerganger Mao. Die vis wordt gestoomd met paddenstoelen, bamboescheuten en kippensoep. Een delicatessenmarkt is het, met verse kreeft en langoustines. Verder lijkt de markt eerder op een bizarre dierentuin.

Gevoelige westerse toeristen kennen de voedselmarkt - de belangrijkste leverancier van de duizenden restaurants in miljoenenstad Wuhan - als culinaire horrorkermis. Dat laat onverlet dat de zeevruchtmarkt een begrip is in de explosief groeiende handelsstad. Eigenlijk is de grootste markt van Wuhan - waar Jangtsekiang en de Hanrivier samenvloeien - vooral een gigaslagerij.

Exotische dieren

Dierenactivisten maakten er regelmatig foto’s van exotische dieren die in erbarmelijke omstandigheden op de hakbijl wachten. De alom aanwezige Chinese overheid weet dat natuurlijk ook en komt regelmatig met regelgeving. Dat blijkt in de praktijk een immens probleem voor een ambitieuze natie die soms nog altijd balanceert tussen een technologische supermacht en een derdewereldland. Van dat laatste, het ‘ontwikkelingsland China’, krijgt de hele wereld nu opeens alles mee, dankzij het coronavirus.

Er worden dan wel steeds meer vrieskisten en koelkasten verkocht in Wuhan maar een traditie in de Chinese eetcultuur is dat je je vlees voor je eigen ogen laat slachten op de markt. Hygiënevoorschriften zijn er genoeg, alleen zijn de naleving en de controle beroerd. Als de regels zijn overtreden worden Chinese markten soms voor straf een dag gesloten.

Lees hier verder.

 

 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat het christendom de wraak van God noemt is in mijn optiek in werkelijkheid gewoon de gevolgen van onbegrepen Natuurwetten. Einsteins Relativiteitstheorie.  Collectief bezien creëert de mensheid zijn eigen werkelijkheid in deze wereld. De substantie waar alles wat leeft van is gemaakt, uit bestaat, is God. Dus je zou het dan de wraak of toorn van God kunnen noemen, maar in wezen is het gewoon het gevolg van onwetendheid.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Plume

1:26: "From what i hear from this, but i am not en bacterial or virus scientist "
Goed punt heeft hij daar. Als je verder luister, blijkt echter dat wat hij hoort, niet van deze experts afkomstig is. 

En verder zegt hij 1) dat deze virussen worden overgedragen vanuit dieren naar mensen, en dat, omdat wij die virussen niet dragen, er niet tegen bestand zijn.


Dus, zo zegt hij, 2) moeten de Chinezen eens goed nadenken over wat ze eten.

 Sadhguru spreekt over dit specifieke virus en aanverwante virussen. 1)  Dit is gewoon waar. Het virus is afkomstig van een illegale vleesmarkt met wilde dieren. (  https://www.ad.nl/buitenland/een-kijkje-op-de-culinaire-horrormarkt-van-wuhan~a91de8f7/ ) En 2) de gehele mensheid moet eens goed nadenken over wat ze eten. Als je dat nog steeds niet beseft dan heb je de afgelopen dertig jaar kennelijk in een hol onder de grond gewoond. De afschuwelijke wijze waarop de mensheid  (gedwongen door de elite, wat bijna niemand zich nog schijnt te herinneren, de boeren zijn gedwongen over te gaan op intensieve veehouderij) vee houdt  waarna ze worden gegeten heeft ook het ‘gewone’ vee ziek gemaakt, waarna de zieke dieren mensen ziek maakten. Denk bijvoorbeeld maar aan BSE.  En de vele ‘ruimingen’ om al die andere ziektes.  En ja, dat geldt dus ook voor de Chinezen, dat ze na moeten denken over wat ze eten.

De mensheid in al zijn wreedheid en achteloosheid, ja bijna minachting misschien zelfs, voor alles wat leeft, ondergaat de gevolgen van zijn heilloos handelen. De zonden hebben zich opgestapeld tot in de hemel. Zelfs de vogels vallen dood uit de lucht. En velen halen hun schouders erover op en lopen door op hun heilloze weg.

Wat je nu doet, had je dus eigenlijk bij het posten van de video moeten doen: er bij vertellen waarom je hem post.

Laat onverlet dat baardmans grotendeels onzin zit te vertellen. Want we worden telkens besmet omdat virussen veranderen. Zo verandert ook het griep virus telkens, en daarom worden we elk jaar opnieuw ook weer slachtoffer van de griep. Niet omdat Chinezen bepaalde dieren eten, maar omdat de virussen steeds veranderen.
En dat is de werkelijke reden. 

Daarnaast is de markt waarover je het hebt NIET illegaal, in tegenstelling tot wat jij hier zegt.


Dan nog wat uit het filmpje, dat jij zo goed vindt:  Let ook even op het einde, waar baardmans zegt: "Let's handle it wth compassion, not discrimination "
Daar heeft hij wel gelijk in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Want we worden telkens besmet omdat virussen veranderen. Zo verandert ook het griep virus telkens, en daarom worden we elk jaar opnieuw ook weer slachtoffer van de griep. Niet omdat Chinezen bepaalde dieren eten, maar omdat de virussen steeds veranderen.

Daarnaast is de markt waarover je het hebt NIET illegaal, in tegenstelling tot wat jij hier zegt.

 

Wat er op die markt gebeurt is wel degelijk illegaal maar ik begrijp dat jij de officiële media niet vertrouwt die daarover berichten.

Die virussen die van dieren zijn afgekomen hoeft een mens niet te krijgen. Moet ie alleen geen wilde dieren vreten. Zoals apen (hiv) en andere wilde beesten.  En geen onhygiënische  illegale slachtwijzen toepassen.

 Corona is geen griep. Het is geen influenza. En ook daar komen massale uitbraken van nieuwe mutaties van door onbarmhartige dierhouderij.  Je kunt nou wel net doen alsof dat niet zo zou zijn omdat je niet naar je (vr)eetgewoontes wilt kijken, op tilt slaat zodra het maar over je natje en je droogje gaat  en te anti-christelijk bent om compassioneel met alle leven om te willen gaan, maar daarmee kom je geen steek verder.

Dat je geen wetenschapper bent en weinig op het met Ethiek is duidelijk anders reageerde je niet steeds zoals je doet.   Voor wie het interesseert hier nogmaals het artikel over de wetenschap omtrent zoönosen. https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/waarom-virussen-steeds-makkelijker-van-dier-op-mens-overgaan

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Plume:

Wat er op die markt gebeurt is wel degelijk illegaal maar ik begrijp dat jij de officiële media niet vertrouwt die daarover berichten.

Die virussen die van dieren zijn afgekomen hoeft een mens niet te krijgen. Moet ie alleen geen wilde dieren vreten. Zoals apen (hiv) en andere wilde beesten.  En geen onhygiënische  illegale slachtwijzen toepassen.

 Corona is geen griep. Het is geen influenza. En ook daar komen massale uitbraken van nieuwe mutaties van door onbarmhartige dierhouderij.  Je kunt nou wel net doen alsof dat niet zo zou zijn omdat je niet naar je (vr)eetgewoontes wilt kijken, op tilt slaat zodra het maar over je natje en je droogje gaat  en te anti-christelijk bent om compassioneel met alle leven om te willen gaan, maar daarmee kom je geen steek verder.

Dat je geen wetenschapper bent en weinig op het met Ethiek is duidelijk anders reageerde je niet steeds zoals je doet.   Voor wie het interesseert hier nogmaals het artikel over de wetenschap omtrent zoönosen. https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/waarom-virussen-steeds-makkelijker-van-dier-op-mens-overgaan

 De markt is een officiële markt. 

Als je geen dieren eet kun je er uiteraard  ook niet ziek van worden. 

Corona is net als griep een virus, en ik had het over virussen waarbij ik griep als voorbeeld nam.  

Als stelt dat we als mensen anders om moeten gaan met dieren op het gebied van voedsel productie, dan ben ik het met je eens.  Maar het kont op mij over alsof je dit als afleiding gebruikt om het maar niet over baardmans in de video te hebben.  Die denkt met een vrolijk liedje het virus in te kunnen dammen.  Wat een gek is dat zeg. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-3-2020 om 07:08 zei Dat beloof ik:

 

. Niet omdat Chinezen bepaalde dieren eten, maar omdat de virussen steeds veranderen.

Waarom maken ze dan hier zoveel zieke dieren af? Omdat veel ziektes wél overdraagbaar zijn op de mens. En als China rauwe babyratten eet, ongecontroleerde veestock en pluimvee heeft, alles wat beweegt rauw of levend eet zonder tot in de kern te koken, kan dat wel eens de oorzaak zijn.

Je bent geen viroloog he dbi. Laten we wachten op hen. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

 De markt is een officiële markt. 

Als je geen dieren eet kun je er uiteraard  ook niet ziek van worden. 

Corona is net als griep een virus, en ik had het over virussen waarbij ik griep als voorbeeld nam.  

Als stelt dat we als mensen anders om moeten gaan met dieren op het gebied van voedsel productie, dan ben ik het met je eens.  Maar het kont op mij over alsof je dit als afleiding gebruikt om het maar niet over baardmans in de video te hebben.  Die denkt met een vrolijk liedje het virus in te kunnen dammen.  Wat een gek is dat zeg. 

Als gij rauwe kip met covid eet, krijg je dat dus ook he.

Of je behandelt de kip onhygiënisch... ook prijs.

20 uur geleden zei Plume:

Wat het christendom de wraak van God noemt is in mijn optiek in werkelijkheid gewoon de gevolgen van onbegrepen Natuurwetten. Einsteins Relativiteitstheorie.  Collectief bezien creëert de mensheid zijn eigen werkelijkheid in deze wereld. De substantie waar alles wat leeft van is gemaakt, uit bestaat, is God. Dus je zou het dan de wraak of toorn van God kunnen noemen, maar in wezen is het gewoon het gevolg van onwetendheid.

Zouden er zulke uitbraken zijn als mensen volgens de exegese zouden eten en consumeren

Ironisch wel dat de moraalridders tegen pesticides wonnen en waar ze wonnen nu insectenplagen heersen. 

Hoe kan de mens dan nog goed doen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid