Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kom op zeg, je gaat mij niet wijsmaken dat als deze man aan je deur staat, je daar serieus mee om gaat.
Ik zou werkelijk in een deuk liggen.

Ik zou ook naar m'n gevoel luisteren. De energie van de betreffende persoon 'proeven'. Niet meteen de deur dichtslaan vanwege wat verf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

5 uur geleden zei Dat beloof ik:


Om aan te tonen dat de powerpoint van die geschoren dubbel verticaal geverfde onzin is:
Als we aan het virus niets konden doen, ja dan hadden we reden om ons zorgen te maken.
 

Dat is je reinste flauwekul. Je zorgen maken levert geen geneesmiddel op. Enkel degelijk studiewerk.

Maar we weten dat we er wel wat aan kunnen doen: er gaat een vaccin komen, vroeger of later.



Anders is aderlating nog een optie. 
 

If you want to understand the secrets of the universe, then study Frequency, vibration and energy.
Nikola Tesla.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Plume:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:


Om aan te tonen dat de powerpoint van die geschoren dubbel verticaal geverfde onzin is:
Als we aan het virus niets konden doen, ja dan hadden we reden om ons zorgen te maken.
 

Dat is je reinste flauwekul. Je zorgen maken levert geen geneesmiddel op. Enkel degelijk studiewerk.

Dat klopt (behalve dan dat het flauwekul is). Studiewerk dat wordt gedaan omdat er behoefte is aan een geneesmiddel. En daar leggen we ons niet neer bij 'we kunnen er niets aan doen', maar we gaan op zoek naar een manier waarop we er wel wat aan kunnen doen. Met als doel om na een tijdje te kunnen zeggen dat we er wel wat aan kunnen doen.
Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld voor de dubbel verticaal gestreepte, die in de tussentijd waarschijnlijk liever speeches houdt waarmee hij veel nieuwe verf kan kopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Plume:

Dat is je reinste flauwekul. Je zorgen maken levert geen geneesmiddel op. Enkel degelijk studiewerk.

 



Anders is aderlating nog een optie. 
 

If you want to understand the secrets of the universe, then study Frequency, vibration and energy.
Nikola Tesla.

 

Beetje meer uw handen insmeren met alcoholgel na publieke verplaatsingen en thuis altijd handen wassen. Maar wij zijn zo vies van mensen hier dat we dat al automatisch doen. 

Wat je soms ziet.... chips eten aan de bank van bus afvegen, snot inclusief, hoesten in bus zonder hand voor de mond, we maakten al ontlasten mee. 

Het westen was in haar oorspronkelijke status toch veel fleuriger, veiliger en properder. Toeval dat die ziektes uitbreken waar ze als vetzakken leven? 

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee. Vanwege, nu ja, zie hieronder.

Ik heb geen problemen met mensen die 'afwijken'. Maar wel met mensen die met opzet afwijken omdat ze denken dat hun boodschap dan serieus wordt genomen. 
Kom zeg, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. 

Wat ook zo is bij u. Wie vraagt anders “welke film” als er maar 1 film gepost is? Sorry jullie namen dat niet serieus, maar namen de tijd ad hominem te gaan. Ik zaaide paniek terwijl ik wat brandend actueel is onder aandacht bracht en louter vragen stelde. Niet meer en niet minder. En dat het gros die waarschuwingen van virologen geen aandacht geeft, maar liever op mij blijft kakken, is niet serieus te noemen. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt (behalve dan dat het flauwekul is). Studiewerk dat wordt gedaan omdat er behoefte is aan een geneesmiddel. En daar leggen we ons niet neer bij 'we kunnen er niets aan doen', maar we gaan op zoek naar een manier waarop we er wel wat aan kunnen doen. Met als doel om na een tijdje te kunnen zeggen dat we er wel wat aan kunnen doen.
Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld voor de dubbel verticaal gestreepte, die in de tussentijd waarschijnlijk liever speeches houdt waarmee hij veel nieuwe verf kan kopen. 

Waarmee jij nu voldoende hebt aangetoond dat je zelf zo bent als waar je andere fundamentalisten van beticht.  Xenofoob, vol met vooroordelen en  op basis daarvan enkel strijd voerend tegen mensen in plaats van inhoudelijk te luisteren naar elkaar.  Elke ruimte voor de geest, voor beschouwing van wat er nu precies gezegd wordt, zo snel mogelijk dicht slaand.  Dus ik beëindig dit “gesprek” met jou.    

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Beetje meer uw handen insmeren met alcoholgel na publieke verplaatsingen en thuis altijd handen wassen.

Dat heeft geen enkele zin. Dat heeft alleen zin bij bacteriën maar niet bij virussen.  Een virus overleeft niet op iets materieels buiten de gastheer.  Daarom kun je ook niet besmet raken via pakketjes uit China, want een virus kan niet overleven op het pakketje en ook niet op een winkelwagentje.  Met een mondkapje op gaan lopen helpt ook niet, alleen wel als je besmet bent ter vermindering van de kans dat je anderen zou besmetten. In China lopen er zowiezo altijd veel met mondkapjes vanwege de smog.  

En als ze verkouden zijn omdat ze een ander dan niet besmetten.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Dat heeft geen enkele zin. Dat heeft alleen zin bij bacteriën maar niet bij virussen.  Een virus overleeft niet op iets materieels buiten de gastheer.  Daarom kun je ook niet besmet raken via pakketjes uit China, want een virus kan niet overleven op het pakketje en ook niet op een winkelwagentje.  Met een mondkapje op gaan lopen helpt ook niet, alleen wel als je besmet bent ter vermindering van de kans dat je anderen zou besmetten. In China lopen er zowiezo altijd veel met mondkapjes vanwege de smog.  

En als ze verkouden zijn omdat ze een ander dan niet besmetten.

Natuurlijk helpt handen wassen wel. Bomma's tijd is voorbij he. Het virus kan zelfs enige tijd op metaal hangen, je houdt u vast aan de tram, ge krabt aan uw mondstreek en ge wordt ziek. De griep is ook een virus he. Waarom moet je in papieren zakdoeken snuiten en ze direct weg gooien denk je... Dat leren ze hier in Vlaanderen al op de kleuterschool hoor. Als je alles minimaliseert moet ge idd nergens ongerust over zijn.

There are no words....

https://www.idewe.be/-/griep-voorkomen-

Type mensen als @Plume zijn dan die ongeleerde betweters die andere gaan aansteken....

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk helpt handen wassen wel. Bomma's tijd is voorbij he. Het virus kan zelfs enige tijd op metaal hangen, je houdt u vast aan de tram, ge krabt aan uw mondstreek en ge wordt ziek. De griep is ook een virus he. Waarom moet je in papieren zakdoeken snuiten en ze direct weg gooien denk je... Dat leren ze hier in Vlaanderen al op de kleuterschool hoor. Als je alles minimaliseert moet ge idd nergens ongerust over zijn.

There are no words....

https://www.idewe.be/-/griep-voorkomen-

Type mensen als @Plume zijn dan die ongeleerde betweters die andere gaan aansteken....

Serieus, je bent  gewoon hysterisch.  Gooit alles op een hoop. Het RIVM weet het echt wel beter dan jij.

Kun je ook besmet raken als je een pakketje uit China bestelt?

Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus anders is.

https://www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-coronavirus-in-China/vragen-antwoorden

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Plume:

Waarmee jij nu voldoende hebt aangetoond dat je zelf zo bent als waar je andere fundamentalisten van beticht.  Xenofoob, vol met vooroordelen en  op basis daarvan enkel strijd voerend tegen mensen in plaats van inhoudelijk te luisteren naar elkaar.  Elke ruimte voor de geest, voor beschouwing van wat er nu precies gezegd wordt, zo snel mogelijk dicht slaand.  Dus ik beëindig dit “gesprek” met jou.    

Dat is jammer. Een boodschap (dus ook deze van de verticaal gestreepte man) bestaat uit meerdere aspecten.
O.a. het auditieve deel en daar ben ik toch echt inhoudelijk op in gegaan.
Ook zat er een powerpointpagina in en daar ben ik toch ook echt inhoudelijk op in gegaan.
's-Mans uiterlijk maakt ook deel van de boodschap.  En daar ben ik ook op in gegaan.

Het is jammer dat je dit laatste aspect volledig negeert en daarnaast mensen die een en ander wél breed zien, beticht van xenofobie. Terwijl ik de huidskleur van de man niet belangrijk vind. Mijn commentaar is op gericht dat hij het kennelijk nodig vindt om 2 verticale strepen opeen kaalgeschoren hoofd te moeten zetten.
Dat is gek en daarom benoem ik dat ook. 
Het betekent persé niet dat ik geen aandacht heb voor de auditieve inhoud van zijn boodschap, dat heb ik namelijk wel.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Serieus, je bent  gewoon hysterisch.  Gooit alles op een hoop. Het RIVM weet het echt wel beter dan jij.

Kun je ook besmet raken als je een pakketje uit China bestelt?

Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus anders is.

https://www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-coronavirus-in-China/vragen-antwoorden

Het gaat niet over een postpakketje maar een publiek transport delen met besmetten. Geloof me, met of zonder coronavirus ontsmet je maar beter als je daar afstapt. En bij iedere thuiskomst handen wassen. 

We zijn toch geen Chinezen? ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites


Feit is dat het dodelijker is dan de Spaanse griep Wikepedia zegt het volgende

De Spaanse griep was een beruchte griep-pandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft.[1][2][3] Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.

Het is een zeer gevaarlijk virus. Tijdens de incubatietijd kan je veel mensen besmetten en als je het krijgt is het behoorlijk dodelijk. Dus er is wel een reden tot ongerustheid. Zeker als je ziet hoe snel het aantal besmettingen gaat. Het is het zoveelse teken van de eindtijd. Australië en de Amazone staat in de fik, er zijn oorlogen en geruchten van oorlogen en nu ook volop opvallende pestilenties. Allemaal voorzegt als een samengesteld teken. 
Lukas 21:11

Er zullen grote aardbevingen zijn en in de ene plaats na de andere voedseltekorten en epidemieën. Ook zullen er angstaanjagende dingen te zien zijn en zullen er uit de hemel grote tekenen zijn.

Apart genomen zijn ze in het verleden ook voorgekomen, maar nu zie je alles tegelijk. Rampen door klimaatverandering, aardbevingen, epidemieën, het gedrag van mensen die allleen aan zichzelf denken, vrije seks en allerlei uitwassen die goed gepraat worden, etc etc. 
Nu gaat het nog redelijk in Nederland, maar dat gaat veranderen, geloof me.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:



Nu gaat het nog redelijk in Nederland, maar dat gaat veranderen, geloof me.

 

Geloof Christus liever, in plaats van de sensatiezuchtigen.  Lucas 21 etc.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over een postpakketje maar een publiek transport delen met besmetten. Geloof me, met of zonder coronavirus ontsmet je maar beter als je daar afstapt. En bij iedere thuiskomst handen wassen. 

We zijn toch geen Chinezen? ?

 

Vergeet dan maar niet uw gel  alle 614 keren te gebruiken, en niet een keer te vergeten, u geschiede naar uw geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Excuses voor de off topic maar ter info: wat die 'motivational speaker' op z'n voorhoofd heeft heet blijkbaar 'tilaka'.

Citaat (met Google vertaald):

"Aanhangers van Krishna versieren hun lichaam met markeringen die tilaka worden genoemd. Tilaka wordt meestal gemaakt door gopi chandan - een soort Indiase klei - te mengen met water, en aangebracht met de ringvinger en / of met houten stempels. De voorhoofdmarkering is het meest zichtbaar, maar toegewijden plaatsen vergelijkbare tekens op dertien plaatsen - op de armen, borst, nek en rug - terwijl ze mantra's reciteren, tot Krishna bidden voor bescherming.
Terwijl supporters van sportteams zichzelf vaak versieren met de kleuren en insignes van hun team om zichzelf en anderen aan de glorie van hun team te herinneren, dragen toegewijden van Krishna tilaka als een herinnering dat we allemaal vonken zijn van levende spirituele energie in materiële lichamen.

Tilaka is bedoeld om het lichaam aan te duiden als een tempel van de geest van binnen, en het te markeren als het eigendom van de Allerhoogste Persoon, Krishna, bedoeld om te worden gebruikt in Zijn dienst. Krishna zelf siert zijn eigen gezicht met tilaka; dus iedereen die de tilaka op het voorhoofd van toegewijden van Krishna ziet, wordt aan Krishna herinnerd - bewust of onbewust."

Bron: http://www.krishna.com/info/tilaka

Tot zover, terug naar het coronavirus.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Plume:

Geloof Christus liever, in plaats van de sensatiezuchtigen.  Lucas 21 etc.

Dat is precies wat ik doe. Ik haal notabene Zijn eigen woorden aan. In de laatste dagen zullen epidemieën ontstaan, samen met rampen en oorlogen en een opvallend moreel verval van de mensheid. Precies wat we nu zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2020 om 10:39 zei Fundamenteel:

Ik verdiende al 500 deze morgend. 

 

Als dat voor jou nu de manier is om vooruit te komen is je dat van harte gegund.  Morgen zoek je misschien weer iets anders. En dan is je dat ook weer van harte gegund. 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-1-2020 om 08:55 zei Fundamenteel:

Ik begin al te hopen dat het u mag treffen :)

 

Thomas 45

Jezus zei: Er worden geen druiven geoogst van doornstruiken, noch worden vijgen geoogst van distels, want deze brengen geen vrucht voort. Een goed mens brengt goede dingen voort uit zijn schatkamer; een slecht mens brengt slechte dingen voort uit zijn slechte schatkamer, die in zijn geest is, en hij spreekt kwaad, want uit de overvloed van zijn geest brengt hij kwaad voort.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

Dat is precies wat ik doe. Ik haal notabene Zijn eigen woorden aan. In de laatste dagen zullen epidemieën ontstaan, samen met rampen en oorlogen en een opvallend moreel verval van de mensheid. Precies wat we nu zien.

En alleen in deze tijd sluiten ze aan bij de profetieën van Daniël, Jesaja en Ezechiël. Als we nu de hele context erbij nemen (dus ook de derde tempel en een omsingeld Israël), lijkt het mij sterk over vandaag te gaan.

Het is als in de dagen van Noach....

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Over in context plaatsen gesproken.  Voorlopig moet corona nog maar eens de griep zien in te halen. Die kost jaarlijks 2000 doden, alleen in Nederland al.  En als iemand dat heeft,  spreken we over 'ach ik heb maar een onschuldig griepje'. 

Ja gij weet alles beter he, zelfs dan virologen. 

Het gaat er niet alleen om hoe schadelijk het Coronavirus is, het gaat over de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona, en later? Grote vraagtekens.

Dan doen alsof je niet snel besmet wordt, ... Als hier thuis ene ziek wordt van een simpele griep steekt die altijd de ander aan. En als iemand op zijn hand niest, zich vast grijpt op de tram, gij grijpt erna op dezelfde plaats (zonder ontsmetten) of ademt nog maar iets in hebt ge ook prijs.

Goed voor je lichaam zorgen en niet te roekeloos worden zou ik zo zeggen. Er is inderdaad geen reden tot paniek, maar als het bv onze rusthuizen treft dan is daar binnen bv. wel zeer grote reden tot,”paniek”. 

Om het in perspectief te leiden... Vooral kijk de film in de openingspost waar de experts aan het woord zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja gij weet alles beter he, zelfs dan virologen. 

Het gaat er niet alleen om hoe schadelijk het Coronavirus is, het gaat over de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona, en later? Grote vraagtekens.

Dan doen alsof je niet snel besmet wordt, ... Als hier thuis ene ziek wordt van een simpele griep steekt die altijd de ander aan. En als iemand op zijn hand niest, zich vast grijpt op de tram, gij grijpt erna op dezelfde plaats (zonder ontsmetten) of ademt nog maar iets in hebt ge ook prijs.

Goed voor je lichaam zorgen en niet te roekeloos worden zou ik zo zeggen. Er is inderdaad geen reden tot paniek, maar als het bv onze rusthuizen treft dan is daar binnen bv. wel zeer grote reden tot,”paniek”. 

Om het in perspectief te leiden... Vooral kijk de film in de openingspost waar de experts aan het woord zijn. 

Ten eerste: ik weet niet meer dan virologen. 

Ten tweede: Sars en Corona zijn beide virussen uit de coronastam, maar dat corona afstamt van sars, dat hoor ik voor het eerst. Dat is namelijk wat je schrijft (de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona).  Waar heb je dit vandaan ?

Ten derde: de experts in het filmpje zie ik stuk voor stuk uitleggen dat het er op lijkt (ze weten dat dus niet zeker) dat de uitbraken van virussen te maken hebben met onze sociale structuur:  we leven in steeds grotere groepen en zijn steeds mobieler. De verspreiding van virussen gat dan makkelijker. Dat wijzen die experts aan als het grote risico en niet, zoals jij wel doet, de evolutie van virussen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ten eerste: ik weet niet meer dan virologen. 

Ten tweede: Sars en Corona zijn beide virussen uit de coronastam, maar dat corona afstamt van sars, dat hoor ik voor het eerst. Dat is namelijk wat je schrijft (de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona).  Waar heb je dit vandaan ?

Ten derde: de experts in het filmpje zie ik stuk voor stuk uitleggen dat het er op lijkt (ze weten dat dus niet zeker) dat de uitbraken van virussen te maken hebben met onze sociale structuur:  we leven in steeds grotere groepen en zijn steeds mobieler. De verspreiding van virussen gat dan makkelijker. Dat wijzen die experts aan als het grote risico en niet, zoals jij wel doet, de evolutie van virussen. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200131114755.htm

Blijf in context, ik zeg niet dat ene ziekte uit de andere ontstaat. Wel dat ze elkaar opvolgen. Hoewel ik hiermee zeker niet uitsluit dat het om een mutatie van sars kan gaan. Dat weet ik eerlijk gezegd niet en heb ik ook niet beweerd. Wel uitte ik zorgen voor mutaties eerder in de discussie. Niet waar jij uit quote.

En het slechte nieuws is, het zal niet stoppen bij corona, dat is wat men dus vreest. Dus SARS was niet zo gemakkelijk overdraagbaar, toen vreesde men voor een virus van dezelfde stam dat wel makkelijk overdraagbaar zou zijn. Die vrees werd vervuld in het coronavirus.

Zie ook hoe de experts waarschuwen voor de komende 30j betreft virussen en dat ze eigenlijk totaal niet voorbereid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Blijf in context, ik zeg niet dat ene ziekte uit de andere ontstaat. Wel dat ze elkaar opvolgen.

Ik blijf in context. Zoals ik al uitlegde, maar jij om onbekende reden nu weg laat. Jij schreef:

1 uur geleden zei Fundamenteel:

het gaat over de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona, en later?

Met evolutie zeg je dus dat de ene ziekte uit de andere is ontstaan.
Dat is geen 'zeuren op kleine letters' van mijn kant, maar gewoon jou eigen schrijfsel.

40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoewel ik hiermee zeker niet uitsluit dat het om een mutatie van sars kan gaan. Dat weet ik eerlijk gezegd niet en heb ik ook niet beweerd.

Dat heb je dus wel beweerd, want je schreef

1 uur geleden zei Fundamenteel:

het gaat over de hele evolutie van dit virus. Eerst SARS, nu Corona, en later?

maar nu is het duidelijk wat je bedoelde. Dank. Wellicht de volgende keer even beter nadenken voordat je wat schrijft, en je vooral proberen in te beelden die anderen dat lezen (ik weet dat dit je veel moeite kost, maar ik zeg het toch maar).

40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie ook hoe de experts waarschuwen voor de komende 30j betreft virussen en dat ze eigenlijk totaal niet voorbereid zijn.

En waar zien we dan dat die experts daarvoor waarschuwen? In dat filmpje, waarschijnlijk. Maar waar in dat filmpje?  

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid