TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 31 minuten geleden zei Fundamenteel: De liefde is een wmd. Wat is wmd? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 18 minuten geleden zei TTC: Wat is wmd? Wapen van massa destructie. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 7 minuten geleden zei Fundamenteel: Wapen van massa destructie. Als ik me de vraag stel hoe het komt dat ik nu weet wat ik vroeger niet wist, mag het antwoord eenvoudig zijn. Maar het bijhorende psychische ongemak is veel minder eenvoudig, ondanks het wel verbluffend eenvoudig te verklaren is, zij het niet altijd zo begrepen. Ergo, als we zeggen dat we op een kwartiertje de wereld kunnen veranderen dan heeft dat simpelweg te maken met kennis, het psychische ongemak door deze kennis te verdringen en het zicht op een wereld die auto-immuun verder raast zonder rekening te houden met deze kennis, wat een bevreemdend gevoel opwekt. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei TTC: Als ik me de vraag stel hoe het komt dat ik nu weet wat ik vroeger niet wist, mag het antwoord eenvoudig zijn. Maar het bijhorende psychische ongemak is veel minder eenvoudig, ondanks het wel verbluffend eenvoudig te verklaren is, zij het niet altijd zo begrepen. Ergo, als we zeggen dat we op een kwartiertje de wereld kunnen veranderen dan heeft dat simpelweg te maken met kennis, het psychische ongemak door deze kennis te verdringen en het zicht op een wereld die auto-immuun verder raast zonder rekening te houden met deze kennis, wat een bevreemdend gevoel opwekt. De wereld ... Kunt ge nog meer op uw schouders nemen? De wereld staat regelmatig verenigd. Maar dat gaat veelal aan de meesten hun neus voorbij. Zoals applaudisseren voor de zorgverlening, samen een crisis aanpakken, samen streven tegen barbaarse dierenmishandelingen etc. Ge moet het gewoon niet hier komen doen. Het zijn parels voor zwijnen oa door uw poepvriendje Plume aka Dolce 22 maart 2020 bewerkt door Fundamenteel Verdeeld is verenigd Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 13 uur geleden zei Fundamenteel: Ik verpak mijn woning zodat er niets kan binnendringen en ga via rituelen op kosmische reis om de duivel terug te werpen. De tijd nadert, Uw verlossing is nabij. Letterlijk, kijk in de spiegel en aldaar is ze te vinden. Misschien is er een beetje nodig om te kunnen lossen, maar geeft niet op. Uw verlossing is nabij. We zullen het allemaal regelen voor u. AVV VVK 28 minuten geleden zei Fundamenteel: Wapen van massa destructie. Volslagen waanzinnig dit. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 3 minuten geleden zei Plume: Volslagen waanzinnig dit. Et alors? Liever de waanzin voorbij dan wat iemand als gij normaal zou klasseren. Werkelijk, dank. ? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 5 minuten geleden zei Plume: Volslagen waanzinnig dit. Het kwam na de oefening, moeten nu eenmaal het trollen eer aan doen, het is dan ook genieten vanuit dat perspectief. Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 2 minuten geleden zei TTC: Het kwam na de oefening, moeten nu eenmaal het trollen eer aan doen, het is dan ook genieten vanuit dat perspectief. Nog wel ja. 22 maart 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 4 minuten geleden zei TTC: Het kwam na de oefening, moeten nu eenmaal het trollen eer aan doen, het is dan ook genieten vanuit dat perspectief. Welken trol krijgt jaar na jaar zijn gelijk door de tijd? Alas... Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Welken trol krijgt jaar na jaar zijn gelijk door de tijd? Alas... Holisme en parallelle werelden, niet altijd eenvoudig. Wellicht te simpel, zo zat ik me net nog te bedenken dat de mensheid tracht immuun te worden voor het coronavirus, iets dat ons lichaam spontaan doet zonder dat we (ik toch niet) hier inspraak in hebben. Op deze manier zou je kunnen zeggen dat er in een andere wereld een wereldoorlog bezig is, een aanval van buitenaf op dat niveau maar wel ergens in ons als collectieve mensheid. Enfin, het is maar hoe je het bekijken wil, snap er eigenlijk niks van, van al de rest ook niet. Plume reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 17 minuten geleden zei Fundamenteel: Welken trol krijgt jaar na jaar zijn gelijk door de tijd? Alas... Elke trol krijgt altijd gelijk en leeft daarmee. Had je dat nog steeds niet begrepen? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 10 minuten geleden zei TTC: Holisme en parallelle werelden, niet altijd eenvoudig. Wellicht te simpel, zo zat ik me net nog te bedenken dat de mensheid tracht immuun te worden voor het coronavirus, iets dat ons lichaam spontaan doet zonder dat we (ik toch niet) hier inspraak in hebben. Op deze manier zou je kunnen zeggen dat er in een andere wereld een wereldoorlog bezig is, een aanval van buitenaf op dat niveau maar wel ergens in ons als collectieve mensheid. Enfin, het is maar hoe je het bekijken wil, snap er eigenlijk niks van, van al de rest ook niet. Als een virusje meer doden dan een wo kan veroorzaken, wat reeds gebeurde in het verleden, worden we wel gedwongen tot veranderen. Àlzie de hand van God, uw sabbatsjaar is afgelopen week ingeluid en helikoptergeld kwam vrij. Zie het voordeel. 1 minuut geleden zei Plume: Elke trol krijgt altijd gelijk en leeft daarmee. Had je dat nog steeds niet begrepen? Daarom dat ik ook mijn ongelijk durf toegeven? Eerder dan persoonlijk op de man beginnen te spelen. Ik kaats die persoonlijke bal pas later als dat echt verdiend is. Geloof mij, ge draagt geen kloten bij maar zijt een irritante meeloper die nog niet eens weet wat er achter uw eigen hoek gaande is. Typisch profiel leftard gij. Betere reclame kan rechts niet wensen dus doe vooral verder. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Als een virusje meer doden dan een wo kan veroorzaken, wat reeds gebeurde in het verleden, worden we wel gedwongen tot veranderen. Àlzie de hand van God, uw sabbatsjaar is afgelopen week ingeluid en helikoptergeld kwam vrij. Zie het voordeel. Daarom dat ik ook mijn ongelijk durf toegeven? Eerder dan persoonlijk op de man beginnen te spelen. Ik kaats die persoonlijke bal pas later als dat echt verdiend is. Geloof mij, ge draagt geen kloten bij maar zijt een irritante meeloper die nog niet eens weet wat er achter uw eigen hoek gaande is. Typisch profiel leftard gij. Betere reclame kan rechts niet wensen dus doe vooral verder. Na m’n veroordeling ben ik zoek gegaan naar eerherstel maar de GGZ bestond niet meer, ik kon dan ook nergens meer terecht met m’n nuchter doordachte hulpvragen die ik in alle integriteit wou voorleggen tot nader onderzoek. Ik blijf dan ook zitten met m’n schaamte en schuldbesef, in twijfel en tweestrijd of ik nu werkelijk zo’n monster ben, probeerde enkel m’n best te doen, hopend op vergeving. 9 minuten geleden zei Plume: Elke trol krijgt altijd gelijk en leeft daarmee. Had je dat nog steeds niet begrepen? Wat logisch is als destructie altijd het doel is, gewoon wachten en af en toe eens op God roepen, zo lijkt het allemaal gemeend. Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 12 minuten geleden zei TTC: Na m’n veroordeling ben ik zoek gegaan naar eerherstel maar de GGZ bestond niet meer, ik kon dan ook nergens meer terecht met m’n nuchter doordachte hulpvragen die ik in alle integriteit wou voorleggen tot nader onderzoek. Ik blijf dan ook zitten met m’n schaamte en schuldbesef, in twijfel en tweestrijd of ik nu werkelijk zo’n monster ben, probeerde enkel m’n best te doen, hopend op vergeving. Wat logisch is als destructie altijd het doel is, gewoon wachten en af en toe eens op God roepen, zo lijkt het allemaal gemeend. Ja. Voor een blinde lijkt het gemeend. Daar is eenoog koning. TTC reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 27 minuten geleden zei Plume: Ja. Voor een blinde lijkt het gemeend. Daar is eenoog koning. Ja, bizar eigenlijk, waarom zou een mens zich een beetje slecht kunnen voelen in de wetenschap dat we ‘morgen’ alle schulden en begrotingstekorten naar fabeltjesland kunnen verdrijven, zou je dan niet net heel blij moeten zijn? Of is hoop een slechte raadgever? Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 49 minuten geleden zei TTC: Ja, bizar eigenlijk, waarom zou een mens zich een beetje slecht kunnen voelen in de wetenschap dat we ‘morgen’ alle schulden en begrotingstekorten naar fabeltjesland kunnen verdrijven, zou je dan niet net heel blij moeten zijn? Of is hoop een slechte raadgever? Hoop is een hele goede raadgever. Maar niets zo goed als de liefde. Paulus zegt ‘Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde’. 22 maart 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 1 uur geleden zei Plume: Hoop is een hele goede raadgever. Maar niets zo goed als de liefde. Paulus zegt ‘Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde’. Kunnen nog wel een reeks argumenten geven waarom dat niet altijd zo'n goede raadgever is, niet omwille van de hoop zelf maar om andere redenen. Op een christelijk forum valt het beter op dan elders, wat tegelijk dan ook weer bijzonder leerzaam is voor wie het aanschouwen wil. Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 19 minuten geleden zei TTC: Kunnen nog wel een reeks argumenten geven waarom dat niet altijd zo'n goede raadgever is, niet omwille van de hoop zelf maar om andere redenen. Op een christelijk forum valt het beter op dan elders, wat tegelijk dan ook weer bijzonder leerzaam is voor wie het aanschouwen wil. Hoop is eigenlijk ontkenning van wat Is. Het is eigenlijk ongeloof. Focussen op hoop is de aandacht verleggen naar Wat Is. Alle aandacht verleggen naar hoop voor de toekomst is de mensen in een constante staat van wanhoop houden. En ze het Doel doen missen. 22 maart 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 5 minuten geleden zei Plume: Hoop is eigenlijk ontkenning van wat Is. Het is eigenlijk ongeloof. Focussen op hoop is de aandacht verleggen naar Wat Is. Alle aandacht verleggen naar hoop voor de toekomst is de mensen in een constante staat van wanhoop houden. En ze het Doel doen missen. Ja, alle technieken daartoe zijn gekend, niet eens zo moeilijk. Het wil niet zeggen dat iedereen ze ook toepast van waaruit het stigma gevoed wordt, zo krijgen we steeds meer inzicht in de duisternis en waartoe het hele gebeuren neigt, destructie in het kwadraat. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 28 minuten geleden zei Plume: Het is eigenlijk ongeloof. Heraclitus vond ik het treffend verwoorden, ongeloof verhindert inzicht. Kunnen hiervoor zelfs eenvoudige oefeningen presenteren, velen komen niet eens tot de fase van het ongeloof waardoor het inzicht zelfs niet kan verhinderd worden. En zo zie je hoe hoop tot de catacomben van het bestaan kan verdrongen worden, met inbegrip van diegenen die er expressie aan geven. Hierna komt het cliché van het paard en het water, wat voor velen betekenisloos blijft zonder van het water te drinken, waarin die hoop gratis is maar niet begrepen wordt met alle gevolgen van dien, onbewust en in alle onwetendheid, zonder verwijt. Plume reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 47 minuten geleden zei Plume: Hoop is eigenlijk ontkenning van wat Is. Het is eigenlijk ongeloof. Focussen op hoop is de aandacht verleggen naar Wat Is. Alle aandacht verleggen naar hoop voor de toekomst is de mensen in een constante staat van wanhoop houden. En ze het Doel doen missen. Wat zit je nou te ijlen Plume? Je typt eerst Hoop is eigenlijk ontkenning van wat Is. Dus eigenlijk typ je dan hoop = ontkenning van wat is en daarna typ je Focussen op hoop is de aandacht verleggen naar Wat Is. Dat komt neer op: Focussen op 'ontkenning van wat is' is de aandacht verleggen naar 'wat is'. Als ik 'wat is' even vervang door bijvoorbeeld 'het leven' krijg je dit: Focussen op 'ontkenning van het leven' is de aandacht verleggen naar 'het leven'. Vind je dat nou zelf echt ergens op slaan? Ga je richting dezelfde afgrond als TTC? Hoop is overigens verwachting van het goede, wanhoop verwachting van het kwade. 22 maart 2020 bewerkt door Bastiaan73 Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Bastiaan73: Wat zit je nou te ijlen Plume? Je typt eerst Hoop is eigenlijk ontkenning van wat Is. Dus eigenlijk typ je dan hoop = ontkenning van wat is en daarna typ je Focussen op hoop is de aandacht verleggen naar Wat Is. Het moest zijn verleggen ván wat is in plaats van naar inderdaad. Overigens zegt de wijze waarop jij wederom “antwoordt” mij meer over je eigen innerlijke toestand. Over afgrond gesproken. 22 maart 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 4 minuten geleden zei Plume: Het moest zijn verleggen ván wat is in plaats van naar inderdaad. Overigens zegt de wijze waarop jij wederom “antwoordt” mij meer over je eigen innerlijke toestand. Over afgrond gesproken. In tegenstelling tot jou heb ik geen f*cked up opvatting van hoop. Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 (bewerkt) 20 minuten geleden zei Bastiaan73: In tegenstelling tot jou heb ik geen f*cked up opvatting van hoop. Uit welke natuur is dit afkomstig? 20 minuten geleden zei Bastiaan73: In tegenstelling tot jou heb ik geen f*cked up opvatting van hoop. Je bedoelt dat je een nogal eendimensionaal begrip van hoop hebt en niet begrijpt waar het over ging. Voor Immanuel Kant (die de filosofie samenvat in de drie vragen: ‘Wat kan ik denken?’ ‘Wat moet ik doen?’ ‘Wat mag ik hopen?’) verwijst de thematiek van de hoop naar een filosofie van de religie. De toekomstverwachting in het Westerse collectieve geheugen is op doorslaggevende wijze getekend door de typisch joodse metaforen van het ‘beloofde land’ de ‘uittocht’ en de ‘messiaanse eindtijd’. Dit in tegenstelling tot de Griekse antieken die wel geschiedschrijving als specifieke discipline kenden maar minder getuigden van een uitgesproken toekomstverwachting. De receptie van de mythe van Pandora geeft een ambigue beeld van de hoop: de hoop is de enige van alle kwalen die niet uit de doos van Pandora ontsnapt. Maar het is de vraag of dat een zegen is (temidden van alle ellende hebben we tenminste de hoop nog), of juist de ergste straf: de hoop houdt ons vast in een leven vol ellende. Kenmerkend voor archaïsche culturen is dat door het geïdealiseerde verleden (en door de mythe van de eeuwige terugkeer) de hoop eerder atrofieert. De joods-christelijke geschiedenisvisie daarentegen is ten diepste bepaald door de spanning tussen de reeds gerealiseerde verlossing (in Israël, in Christus) en het nog niet gerealiseerde heil (het komende rijk Gods). Deze visie ligt aan de basis van een collectieve voorstellingswereld die een ‘praktijk van de hoop’ mogelijk maakt.https://www.ensie.nl/lexicon-van-de-ethiek/hoop 22 maart 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 1 minuut geleden zei Plume: Uit welke natuur is dit afkomstig? Een hoopvolle. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten