Spring naar bijdragen

Drie-eenheid en het debat


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Thinkfree:

Nee Willempie de Drie eenheid is een bijbels concept, bv wie heeft Jezus uit de doden opgewekt? Let wel wat er gebeurt zonder de juiste kennis en inzichten.

Het is geen bijbels concept maar een menselijke aanname. Die best wel of niet waar zou kunnen zijn. 

We komen er vanzelf wel achter. 

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Omdat onze Verlosser God is en geen geschapen wezen, het neerhalen van Jezus als God komt niet uit God daar schuilt het gevaar.

Wie de zoon niet eert (als wat?) Eert ook de Vader niet (als wat?)

Onze Verlosser is Jezus. Hij is geen geschapen wezen want Hij was altijd al bij God. God schiep alles door Jezus. Dus Jezus bestond altijd al bij God. Al vóór de schepping. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 855
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestaat er een grotere liefde dan jezelf opofferen voor het leven van een ander? Elke andere vorm van opofferen, bijvoorbeeld door het aanwijzen van een schepsel als offer, zou een goedkoop alternatie

Dat we niet ten volle kunnen begrijpen betekent niet dat het niet waar is, wij begrijpen zoveel niet ten volle hoe denk je een eeuwig God boven alles verheven te begrijpen? Er blijft een mysterie maar

Voor de zoveelste keer: Je gaat er niet van uit wat er staat maar wat het WTG denkt wat er staat. En dat neem je dan klakkeloos over. Daarmee geef jij jouw eigen verantwoordelijkheid uit handen. Wel z

8 minuten geleden zei Thinkfree:

Omdat onze Verlosser God is en geen geschapen wezen, het neerhalen van Jezus als God komt niet uit God daar schuilt het gevaar.

Wie de zoon niet eert (als wat?) Eert ook de Vader niet (als wat?)

De Zoon komt uit de Vader voort. Ik zie dat niet als tijdsgebonden, dus niet als eerst was God een hele lange tijd alleen en daarna schiep Hij zijn Zoon. Wie de Zoon niet eert, als Gods Zoon, eert ook de Vader niet, als de Vader van Gods Zoon.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Hermanos2:

Op het eind van de dag zijn we allemaal broeders in Christus. En als iemand dat weigert dan is dat zijn probleem.

Dat is dus wat ik bedoel met synthesedenken. Op het einde van mijn dag zijn JG en ik geen broeders. Ik hoop van harte dat we het worden, dat staat buiten kijf.

35 minuten geleden zei Hermanos2:

De ongelovige wereld lacht zich stuk als wij hen iets proberen uit te leggen waarover we het zelf niet eens zijn.

Ik ben hier dan ook niet om de ongelovige wereld iets uit te leggen. Veruit het meeste wat hier besproken wordt door mij, kan enkel verstaan worden door mensen die de Heilige Geest hebben. Neemt niet weg dat ik van harte hoop het e.e.a. wakker te maken bij ongelovige mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

De Zoon komt uit de Vader voort. Ik zie dat niet als tijdsgebonden, dus niet als eerst was God een hele lange tijd alleen en daarna schiep Hij zijn Zoon. Wie de Zoon niet eert, als Gods Zoon, eert ook de Vader niet, als de Vader van Gods Zoon.

Filippenzen 2:10-11 NBG51

opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Alle knie zal zich buigen voor Jezus, weet je nog dat Johannes voor een engel neerviel? En hij zij doet dat niet want ik ben u mededienstknecht, aanbid God.

Wat er Feitelijk staat wie de zoon niet eert als God, eert ook de Vader niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Willempie:

Ze hebben dus allebei gelijk en tegelijkertijd ongelijk als ze hun uitspraak als de enige ware beschouwen.

Ik heb aangegeven dat "iets" niet tegelijktijd waar en onwaar kan zijn. Met dat "iets" doel ik dus op één ding. En niet op twee zoals jij er nu van maakt. Men kan dus niet van de nacht zeggen dat deze dag is en vice versa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Thinkfree:

Filippenzen 2:10-11 NBG51

opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Alle knie zal zich buigen voor Jezus, weet je nog dat Johannes voor een engel neerviel? En hij zij doet dat niet want ik ben u mededienstknecht, aanbid God.

Wat er Feitelijk staat wie de zoon niet eert als God, eert ook de Vader niet.

Volledig mee eens. Net zoals ik alles in Gods Woord als Gods Woord beschouw.

1 minuut geleden zei sandingisaskill:

Ik heb aangegeven dat "iets" niet tegelijktijd waar en onwaar kan zijn. Met dat "iets" doel ik dus op één ding. En niet op twee zoals jij er nu van maakt. Men kan dus niet van de nacht zeggen dat deze dag is en vice versa.

Duidelijk! Ik had dus ongelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Willempie:

Er gaat een verhaal over een rabbijn die verzocht werd een geschil op te lossen. Nadat de eerste partij zijn verhaal had gedaan, zei de rabbi: "Jij hebt gelijk." Daarna kwam de tweede partij aan het woord en de conclusie van de rabbijn was dat die gelijk had. Iemand van de overige aanwezigen stelde daarop dat ze niet alle twee gelijk konden hebben waarop de rabbijn antwoorde dat ook hij gelijk had. Dit getuigt m.i. van diepe wijsheid, veel grotere wijsheid dan die van mensen die zo gemakkelijk oordelen en voorbarige conclusies trekken.

Ik denk dat die Rabbijn een soort van allemansvriendje annex slapjanus is. Daar komt op de lange duur ruzie van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sandingisaskill:

 

Veruit het meeste wat hier besproken wordt door mij, kan enkel verstaan worden door mensen die de Heilige Geest hebben.

Ik versta wat je schrijft. Dus ik heb de Heilige Geest.

Met welk recht bepaal jij dat? (oprechte vraag, niet om te jennen)

57 minuten geleden zei sandingisaskill:

 Op het einde van mijn dag zijn JG en ik geen broeders. 

Helaas denkt de gemiddelde JG er ook zo over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik versta wat je schrijft. Dus ik heb de Heilige Geest.

Heel fijn om te vernemen dat je begrijpt dat de Heilige Geest een persoon is en onderdeel uit maakt van de Drie-Eenheid.

15 minuten geleden zei Hermanos2:

Met welk recht bepaal jij dat? (oprechte vraag, niet om te jennen)

Ik bepaal niks. Ik laat me bepalen. Zie bovenstaande.

16 minuten geleden zei Hermanos2:

Helaas denkt de gemiddelde JG er ook zo over. 

Ik sta niet vijandig tegenover de mens (die zich in dit geval Jehova Getuige noemt). Ik deel echter niet elke mening van de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ze hebben dus allebei gelijk en tegelijkertijd ongelijk als ze hun uitspraak als de enige ware beschouwen. Er gaat een verhaal over een rabbijn die verzocht werd een geschil op te lossen. Nadat de eerste partij zijn verhaal had gedaan, zei de rabbi: "Jij hebt gelijk." Daarna kwam de tweede partij aan het woord en de conclusie van de rabbijn was dat die gelijk had. Iemand van de overige aanwezigen stelde daarop dat ze niet alle twee gelijk konden hebben waarop de rabbijn antwoorde dat ook hij gelijk had. Dit getuigt m.i. van diepe wijsheid, veel grotere wijsheid dan die van mensen die zo gemakkelijk oordelen en voorbarige conclusies trekken.


Die rabbijn gaf de partijen waar ze naar zochten. Ze zochten de Waarheid niet maar hun gelijk. Net als de JWO en veel andere  georganiseerden.

Men leze Lucas 18.

Religieuzen zijn als de farizeeërs en de tollenaars.  Om aan de macht van religieuze organisaties te ontkomen zal men de Waarheid moeten willen zoeken.  Mensen die horig blijven aan een stenen tempel hebben hun vrijheid van denken opgegeven.    Religie versterkt het vlees. Overgave kruisigt ook het religieuze vlees.

Als je geleerd is dat je door de Verdrukking moet gaan, en je hebt dit voortdurend anderen voorgehouden, en je weigert vernieuwd te worden in je denken en die doctrine te herzien, bijvoorbeeld omdat aanbidding in Geest en Waarheid je je religieuze broederschap kost, dan geeft de rechtvaardige rechter je gelijk.  Dat is wat je dan hebt gezocht en men vindt wat men zoekt. 

Dan is de vraag wat zoekt iemand. Daarom zegt Jezus over de Wederkomst:
“Zal Ik dan nog geloof vinden?”   

De Bruid (Lucasgemeente) is dan immers al bij Hem (Opname). De Marcus (in slaap gevallen kerk) en Mattheüs (de Joden die nog niet tot Christus zijn gekomen) - gemeenten echter nog niet. Die vergen nog beproeving. Uitkomst nog onbeslist.
 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd dringt wel enorm

 

Kiest men voor de trouwstoet of voor de rouwstoet. Het scheelt maar 1 letter doch het is een verschil van Dag en Nacht.

The Disaster van Matrimony komt over de wereld zodra de Bruid wordt opgehaald.  Met de Opname is het Oordeel gekomen over de wereld. Wie vindt dat het nu al chaos is op de wereld ain’t seen nothing yet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Dat is precies de reden waarom de waarheid omtrent God verkondigt moet worden. Jehovah is één en niet drie. Dan wordt Hij gelijkvormig gemaakt met andere heidense goden die ook vaak en triades worden aanbeden. Egyptenaren hadden drieeenheden en je ziet het ook bij andere valse religies. 

De oudste en eerste religie is die van het geloof in God. Religies die nadien ontstonden zijn duivels geïnspireerde imitaties, een slap aftreksel van het origineel. Imitatie van de Drie-Eenheid is een wapen van de duivel. Let hierbij ook op de ultieme imitatie die zich zal voltrekken als de antichrist zijn duivelse plan ten uitvoer zal brengen zoals beschreven in Openbaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De gebouwen van de nieuwe wereld religie staan in de VAE al klaar. Een kerk, een synagoge en een moskee.  Het kruis op de kerk is echter verboden en ook in sommige westerse landen zijn de kruizen al van de kerken gehaald. 

Het zal mij benieuwen hoe lang het zal duren tot de JWOrg dan gaat roepen dat zij altijd al heeft gezegd dat het kruis niet zou deugen en dat Jezus niet God Zelf is. Moge God hen bijstaan die door de prediking van de 144000 nieuwe gelovigen uit de Joden alsnog tot geloof in God de Zoon  komen in die periode. Als de gelovigen uit de Joden het duidelijk maken zullen ze het misschien eindelijk geloven en die afgrijselijke corrupte bijbelvertaling van hun organisatie verwerpen. Dan weten ze dankzij de Rapture waarschijnlijk inmiddels dat ze zijn voorgelogen door hun organisatie. 

# TOL - Endtimes. (Thinking Out Loud about the End Times)

 

Deze is ook een interessante van Chad,  Watchman On The Wall 8. Vandaag en morgen (zondag 27 en maandag 28 maart) vindt in Israël topoverleg plaats met  ministers van buitenlandse zaken uit diverse Arabische landen omtrent de “Abrahamakkoorden.”

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Johannes 14:7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

Hebreeen 1:3 Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven.  
 

Jezus is de volmaakte weerspiegeling van Gods glorie. Hij denkt hetzelfde als Zijn Vader, hetzelfde doel etc Daarom kan je zeggen dat wanneer je Jezus hebt gezien je ook de Vader hebt gezien. Het is dus niet zo dat Jezus de Vader is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Hebreeen 1:3 Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven.  
 

Jezus is de volmaakte weerspiegeling van Gods glorie. Hij denkt hetzelfde als Zijn Vader, hetzelfde doel etc Daarom kan je zeggen dat wanneer je Jezus hebt gezien je ook de Vader hebt gezien. Het is dus niet zo dat Jezus de Vader is.

En om die reden geloof ik toch wel in een drie-eenheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Ik geloof ook in andere drie-eenheden. God, Israël (Maria) en Jezus, de Gezalfde Gods. Ik geloof ook in een vier-eenheid (de vier letters van de Naam van God, de vier evangeliën, de vier poorten in de tempel, de vier wezens rondom Gods troon enzovoorts enzovoorts. Ik ben het met je eens dat de Zoon niet de Vader is (zou zelfs belachelijk zijn) en niet met sommige andere opvattingen over het dogma van de drie-eenheid. Ik weet niet zeker of je bijdragen van anderen hier wel echt leest en/of serieus neemt of dat je hier alleen maar de dogma's van het WTG verkondigt maar ik vind het onjuist om de drie-eenheid fanatiek te bestrijden zoals het WTG (en jij dus ook) doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Hebreeen 1:3 Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven.  
 

Jezus is de volmaakte weerspiegeling van Gods glorie. Hij denkt hetzelfde als Zijn Vader, hetzelfde doel etc Daarom kan je zeggen dat wanneer je Jezus hebt gezien je ook de Vader hebt gezien. Het is dus niet zo dat Jezus de Vader is.

De mens is in de gelijkenis van God geschapen, maar dat evenbeeld viel, Jezus is nu de nieuwe Adam. Het perfecte evenbeeld van God.

De Vader, de Zoon en de Geest zijn 1 drie eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is heel simpel.  
 

Wie bestrijdt dat Jezus JHWH is kruisigt Hem opnieuw.  Wie bestrijdt dat Jezus JHWH is geeft de Joden die Hem destijds veroordeelden gelijk.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat het in dit geval een organisatie is die zich de rol van de Joden toebemeet.

Ik steek er geen energie meer in behalve deze laatste video.

 

De Namen van Jezus Christus in de Bijbel:

De Namen van Jezus:

Wonderbare Raadsman,

Machtige God, Eeuwige Vader,

Vredevorst,

Immanuel,

God met ons,

De Mensenzoon,

Mijn zielsbeminde,

Rechtvaardige Rechter,

Christus Messias,

Redder,

Jezus van Nazareth,

Het Begin en het Einde,

het Woord,

Licht der Volken,

Lam Gods, 

Glorie van Uw Volk,

Zoon van Jozef,

Offergave,

de laatste Adam,

Zuivere Glans van het Eeuwige Licht,

Geestelijke Rots,

Licht der Wereld,

Zoon van God,

Koning van de Joden,

Ons Paaslam,

Gekruisigde Christus,

De Opstanding,

de Weg, de Waarheid en Het Leven,  

de Levende,

Rabboeni,

Meester,

De Profeet,

de Heilige van God,  

de Hoeksteen,

Eerstgeborene uit de doden,

Mijn Heer en mijn God,

Zoon van de Allerhoogste,

Leidsman ten Leven,

Goede Herder,

Voorspreker,  

Verhevene boven Alles,

Heer der Heerlijkheid,

Hoofd van de Kerk,

Beeld van God,

Brood des Levens,

Oorzaak van Redding,

Gods Uitverkorene,

Behoeder van onze ziel,

de Welbeminde,

Zoon van Maria,

Onze Gerechtigheid en Heiliging,

Onze Verlossing,

Koning der Koningen,

Alfa en Omega,

Goddelijke Held,

Ik Ben,

De Morgenster,

De Dageraad,

Zon van Gerechtigheid,

Wijsheid van God,

Meester-Uitvoerder,

Oorsprong van Gods Schepping,

Eerstgeborene van de Schepping,

Zoon van Abraham,

Leeuw van Juda,

Zoon van David,

Verbond met het Volk,

Verwachting van de Volken,

Dienstknecht van de Heer,

de Mens Christus Jezus,

de Timmerman,

Man van Smarten,  

ons Heil,

onze Oudste Broer,

Hogepriester,

Leidsman,

in Alles de Eerste,

de Wijnstok,

Geneesheer,

de Bruidegom,

Tempel van God,

Deur van de Schaapskooi,

Reddende Kracht,

de Waarheid,

Getrouw en Waarachtig,

Getrouwe Getuige,

Gods Geheim,

Wonder van Beleid,

Voltooier van ons Geloof,

het Fundament,

Heer onze Gerechtigheid,

de Heer,

de Middelaar,

Gods Kracht,

Erfgenaam van alle Dingen,

Vorst van de koningen der aarde,

de Rechtvaardige,

Strijder voor Gerechtigheid,

Vredevorst,

Heer der Heren,

Amen.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Divine_will:

Jezus is God. Jezus is JHWH. Wie die dat bestrijdt beschuldigt Vader & Zoon  van blasfemie.

Dus dan plegen Vader @ Zoon blasfemie.  Ten opzichte van .. ? Leg eens uit. Ik denk dat je te druk bezig bent geweest met vette letters en niet in de gaten hebt gehad dat je iets anders hebt geschreven dan je bedoelde.

Besef je wel dat als jij zegt dat Jezus God is, je blasfemie pleegt in de ogen van de Joden ?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-3-2022 om 22:34 zei sandingisaskill:

De oudste en eerste religie is die van het geloof in God. Religies die nadien ontstonden zijn duivels geïnspireerde imitaties, een slap aftreksel van het origineel. Imitatie van de Drie-Eenheid is een wapen van de duivel. Let hierbij ook op de ultieme imitatie die zich zal voltrekken als de antichrist zijn duivelse plan ten uitvoer zal brengen zoals beschreven in Openbaring.

Bedoel je met het geloof in God het Jodendom of Christendom? 

Het Jodendom is immers ouder. Dat houdt dan weer in dat volgens jouw beschrijving, het christendom een duivels geïnspireerde imitatie is en imitatie van de Drie-eenheid. Dat laatste is dan ook weer raar, want in het OT is er geen sprake van een drie-eenheid. Kortom, wat je schrijft is vrij verwarrend, je lijkt het christendom een rol te geven die het niet heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Besef je wel dat als jij zegt dat Jezus God is, je blasfemie pleegt in de ogen van de Joden ?

Zacharias 12

O.t leert dat degene die zij doorstoken hebben hun Heer en hun God is.

De last van het woord des HEEREN over Israël. De HEERE spreekt, Die den hemel uitbreidt, en de aarde grondvest, en des mensen geest in zijn binnenste formeert.

2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.

3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Te dien dage, spreekt de HEERE, zal Ik alle paarden met schuwigheid slaan, en hun ruiters met zinneloosheid; maar over het huis van Juda zal Ik Mijn ogen openen, en alle paarden der volken zal Ik met blindheid slaan.

5 Dan zullen de leidslieden van Juda in hun hart zeggen: De inwoners van Jeruzalem zullen mij een sterkte zijn in den HEERE der heirscharen, hun God.

6 Te dien dage zal Ik de leidslieden van Juda stellen als een vurige haard onder het hout, en als een vurige fakkel onder de schoven; en zij zullen ter rechter zijde en ter linkerzijde alle volken rondom verteren; en Jeruzalem zal nog blijven in haar plaats te Jeruzalem.

En de HEERE zal de tenten van Juda ten voorste behouden, opdat de heerlijkheid van het huis Davids, en de heerlijkheid der inwoners van Jeruzalem, zich niet verheffe tegen Juda.

Te dien dage zal de HEERE de inwoners van Jeruzalem beschutten; en die, die onder hen struikelen zou, zal te dien dage zijn als David; en het huis Davids zal zijn als goden; als de Engel des HEEREN voor hun aangezicht.

9 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik zal zoeken te verdelgen alle heidenen, die tegen Jeruzalem aankomen.

10 Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Divine_will:

God is mijn Rechter.

Ik herhaal even wat ik eerder schreef:

Het Jodendom is ouder. Dat houdt dan weer in dat volgens jouw beschrijving, het christendom een duivels geïnspireerde imitatie is en imitatie van de Drie-eenheid. Dat laatste is dan ook weer raar, want in het OT is er geen sprake van een drie-eenheid. Kortom, wat je schrijft is vrij verwarrend, je lijkt het christendom een rol te geven die het niet heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik herhaal even wat ik eerder schreef:

Het Jodendom is ouder. Dat houdt dan weer in dat volgens jouw beschrijving, het christendom een duivels geïnspireerde imitatie is en imitatie van de Drie-eenheid. Dat laatste is dan ook weer raar, want in het OT is er geen sprake van een drie-eenheid. Kortom, wat je schrijft is vrij verwarrend, je lijkt het christendom een rol te geven die het niet heeft.

@Dat beloof ik  Je haalt de mensen nogal door elkaar nu, niet? Het bericht  waar jij op doelt,  met de beschrijving over een duivels geïnspireerde imitatie en imitatie van de Drie-eenheid is niet van mij maar van @sandingisaskill die o.a. begon over 'De oudste en eerste religie is die van het geloof in God'.

 

 

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Besef je wel dat als jij zegt dat Jezus God is, je blasfemie pleegt in de ogen van de Joden ?

4 uur geleden zei Divine_will:

God is mijn Rechter.

 

 

God Zelf is belangrijker dan de Joden; ze kunnen Zijn plaats niet vervangen.

Jezus Christus is God én Hij is het Woord dat er in het begin was, door wie alles dat bestaat tot z'n bestaan is gekomen (Johannes 1:1-2). Jezus Christus is het vlees geworden Woord (Johannes 1:14).

In de tijd  toen Jezus op aarde was en Hij claimde God te zijn, werd Hij beschuldigd van blasfemie.

Jezus werd beschuldigd van "godslastering"
https://jesusalive.cc/times-jesus-accused-of-blasphemy/

Jezus werd "direct" beschuldigd van "godslastering" bij drie verschillende gelegenheden, en "indirect" beschuldigd bij twee andere (ze zeiden niet dat Jezus "godslastering" had begaan, maar ze wilden Hem doden [de straf voor godslastering] voor het verkondigen van godheid. Natuurlijk weten we dat, omdat Jezus God "IS" (Hij is nooit opgehouden God te zijn), en Hij zondeloos was (2 Kor 5:21, Heb 4:15, 1 Joh 3:5, 1 Pet 2:22), alle beschuldigingen van godslastering vals waren. Hieronder volgen de vijf gelegenheden.

#1. (Mat 9:1-8, Mar 2:1-12, Luk 5:17-26) Jezus werd door de schriftgeleerden beschuldigd van godslastering omdat Hij de verlamde man vertelde dat zijn zonden vergeven waren.

#2. (Joh 10:30-33) De Joden beschuldigden Jezus van godslastering, en wilden Hem stenigen omdat Hij "Zichzelf tot God gemaakt had".

#3. (Mat 26:63-66, Mar 14:61-64, Luk 22:67-71) De hogepriester beschuldigde Jezus van godslastering omdat Hij beweerde "de Christus, de Zoon van God" te zijn.

#4. Jezus werd indirect beschuldigd van godslastering (Joh 5:17-18). De Joden wilden Jezus "doden" omdat hij had gezegd "dat God zijn Vader was, en zichzelf aan God gelijk had gemaakt."

#5. Jezus werd indirect beschuldigd van godslastering (Joh 8:58-59). De Joden wilden Jezus stenigen omdat Hij Zichzelf de "IK BEN" noemde.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid