Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Noel2:

Wel als je geen spijt hebt van tossen, en tossen beschouwt als legitieme methode om beslissingen te nemen, wat jij blijkbaar niet doet.

Natuurlijk is tossen een manier van keuze maken. Spijt ontstaat echter niet als gevolg daarvan,  maar doordat je de uitvloeisels van de keuze achteraf niet leuk vindt.

Maar het is typisch voor een besluiteloos persoon om daarna te schrijven:

17 uur geleden zei Noel2:

In eerste instantie deed ik de tos, toen kwam het beraad, en dat het zwaar weegt in mijn hoofd moet je toch maar van me aannemen

Dan heb je dus toch spijt. 

Bij een normale keuze is er eerst het beraad,  waarbij de gevolgen van de keuze worden overwogen,  en daarna de keuze. Als ik je dochter was zou ik heel boos zijn op je.  Jij bent zelf te zwak om voor haar te kiezen,  en dan durf je zelfs nog te stellen dat het nu aan haar is om in Nederland ook een feest te geven? Zo werkt het niet,  je dochter trouwt in India, en daar is het trouwfeest. Dat was haar beslissing,  accepteer dat. Dat ga jij nu ruïneren, goed bezig hoor! 

17 uur geleden zei Noel2:
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als het gaat om een IC bed, vind ik bv de keuze 'degene met de laagste BMI' heel goed te verdedigen.
Uiteraard is het niet goed dat er zulke keuzes moeten worden gemaakt, maar áls dat toch moet, dan kun je er maar beter duidelijk over zijn en de keuzes beargumenteren.

Oe bah, jouw normen aan anderen opleggen. Dat is heel kwalijk. Als je niet ziet hoe fout dat is hoop ik dat je nog een keer inziet wat er mee mis is.

Nee,  dat is een keuze maken op basis van argumenten. Hoe hoger de BMI, des te lager de overlevingskans. Leg me uit waarom dat fout is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Natuurlijk is tossen een manier van keuze maken. Spijt ontstaat echter niet als gevolg daarvan,  maar doordat je de uitvloeisels van de keuze achteraf niet leuk vindt.

Maar het is typisch voor een besluiteloos persoon om daarna te schrijven:

Dan heb je dus toch spijt. 

Bij een normale keuze is er eerst het beraad,  waarbij de gevolgen van de keuze worden overwogen,  en daarna de keuze. Als ik je dochter was zou ik heel boos zijn op je.  Jij bent zelf te zwak om voor haar te kiezen,  en dan durf je zelfs nog te stellen dat het nu aan haar is om in Nederland ook een feest te geven? Zo werkt het niet,  je dochter trouwt in India, en daar is het trouwfeest. Dat was haar beslissing,  accepteer dat. Dat ga jij nu ruïneren, goed bezig hoor! 

Nee,  dat is een keuze maken op basis van argumenten. Hoe hoger de BMI, des te lager de overlevingskans. Leg me uit waarom dat fout is.

Spijt op een keuze die bepaald is door het lot hoef je niet te hebben, je kunt niet boos zijn op het lot.

Mijn dochter kent mij wel een beetje, en ik wil mij nu gewoon laten gelden, wat ik verder niet zo vaak doe. Dus gaat e.e.a. In goed overleg. Er zijn geen zwart-wit oplossingen.

Ik kan je wijzen op de beginscherm van I robot waarin Will Smith door een robot uit een auto gered wordt en een meisje niet, omdat dat meisje minder overlevingskansen had. Will Smith’s karakter is boos op die keuze, en terecht naar mijn mening. Het bepalen wie mag leven en wie niet op basis van overlevingskans is voor de familie niet uit te leggen. Het zal je dochter maar zijn.

Er zijn wat betreft keuze voor overleven interessante discussies over beslissingen die zelfrijzende auto’s moeten maken. Als je dan 80 bent en over straat loopt en in een gevaarlijke situatie komt ben je de eerste keuze om te overrijden, in plaats van anderen.

Of je kan denken aan de schipbreukelingen in een bootje op zee, die besloten de scheepsmaat op te eten, en geen lootjes trokken, het recht van de sterkste is dat eigenlijk.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Spijt op een keuze die bepaald is door het lot hoef je niet te hebben, je kunt niet boos zijn op het lot.

Mijn dochter kent mij wel een beetje, en ik wil mij nu gewoon laten gelden, wat ik verder niet zo vaak doe. Dus gaat e.e.a. In goed overleg. Er zijn geen zwart-wit oplossingen.

Je kunt niet boos zijn op het lot, maar wel op mensen die zelf geen beslissing durven nemen en het lot als excuus opvoeren.
Je kunt jezelf afvragen of de bruiloft van je dochter een goed moment is om 'jezelf te laten gelden' (zoals je dat zelf noemt).
Als jij jezelf zou laten gelden, zou je een waardig vader tonen door zelf te beslissen naar de bruiloft van je dochter te gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog sprake is van goed overleg nadat je haar vertelde niet naar haar belangrijkste moment te komen omdat het lot zo besliste... 
Ook de keus om te loten, is jouw keuze. 
Ach, ze zal niet voor niets naar India zijn gegaan. ( Nu niet boos worden, het lot heeft beslist dat ik deze opmerking zou plaatsen en jij wordt niet boos op het lot).

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je kunt niet boos zijn op het lot, maar wel op mensen die zelf geen beslissing durven nemen en het lot als excuus opvoeren.
Je kunt jezelf afvragen of de bruiloft van je dochter een goed moment is om 'jezelf te laten gelden' (zoals je dat zelf noemt).
Als jij jezelf zou laten gelden, zou je een waardig vader tonen door zelf te beslissen naar de bruiloft van je dochter te gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat er nog sprake is van goed overleg nadat je haar vertelde niet naar haar belangrijkste moment te komen omdat het lot zo besliste... 
Ook de keus om te loten, is jouw keuze. 
Ach, ze zal niet voor niets naar India zijn gegaan. ( Nu niet boos worden, het lot heeft beslist dat ik deze opmerking zou plaatsen en jij wordt niet boos op het lot).

Je bedoelt dan beslissingen nemen a la “het recht der sterkste”? Nee dank U. Iemand met een hoog BMI is minder sterk, en heeft dan gelijk minder rechten? Ik geloof het niet. Ik blijf beslissingen die ik onmogelijk zelf kan nemen aan het lot vragen. En als uit beraad alsnog wat anders komt, moet ik het risico op spijt achteraf nemen. Zeker als het om het geluk van mijn dochter gaat versus mijn geluk. 

Mijn dochter heeft een Indische verloofde, het is daar traditioneel, dat is ook een keuze.

Ik ga met mijn dochter in overleg, en sluit niet uit dat ik nog een keer naar India ga, maar gezien de berichten in de media over grote problemen daar zal dit jaar waarschijnlijk niet lukken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Noel2:

Je bedoelt dan beslissingen nemen a la “het recht der sterkste”? Nee dank U. Iemand met een hoog BMI is minder sterk, en heeft dan gelijk minder rechten? Ik geloof het niet. Ik blijf beslissingen die ik onmogelijk zelf kan nemen aan het lot vragen. En als uit beraad alsnog wat anders komt, moet ik het risico op spijt achteraf nemen. Zeker als het om het geluk van mijn dochter gaat versus mijn geluk. 

Mijn dochter heeft een Indische verloofde, het is daar traditioneel, dat is ook een keuze.

Ik ga met mijn dochter in overleg, en sluit niet uit dat ik nog een keer naar India ga, maar gezien de berichten in de media over grote problemen daar zal dit jaar waarschijnlijk niet lukken.

 

Je draait maar wat.  Nu is er wel spijt,  terwijl je eerder aangaf nooit spijt te hebben omdat je het lot accepteert. Ik gaf toen al aan dat dit niet kon. 

Op 21-4-2021 om 13:20 zei Dat beloof ik:
Op 21-4-2021 om 12:54 zei Noel2:

Tossen is een methode om de schuldgevoelens voor een keuze, spijt achteraf, te voorkomen.

Dat voorkomt helemaal geen spijt

Je hebt toen niet de waarheid gesproken,  of nu niet. Eén van de twee.  Wordt gewoon eens volwassen en durf zelf keuzes te maken.

Doei. Veel plezier met het ruïneren van de bruiloft van je dochter. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je draait maar wat.  Nu is er wel spijt,  terwijl je eerder aangaf nooit spijt te hebben omdat je het lot accepteert. Ik gaf toen al aan dat dit niet kon. 

Je hebt toen niet de waarheid gesproken,  of nu niet. Eén van de twee.  Wordt gewoon eens volwassen en durf zelf keuzes te maken.

Doei. Veel plezier met het ruïneren van de bruiloft van je dochter. 

Je hoeft geen spijt te hebben als je het lot accepteert. Hoeven is geen moeten. Ik voel me vrij.

Ik wil zowel het geluk van mijn dochter als het geluk van mijzelf, dat komt niet helemaal overeen. Dat is jammer, en vandaar overleg.

Wat een rare puberale wens sluit je mee af. Ook maar doei dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

Regering, regering! Jullie moeten ingrijpen! Het loopt helemaal uit de hand! Stuur desnoods het leger erop af! Uitroeien dit gespuis!

Ik gun deze mensen een optreden in Noord Korea. Kijken wat er dan gebeurt. Waarschijnlijk waarderen ze onze democratie wat meer als ze terugkomen. Als ze terugkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik gun deze mensen een optreden in Noord Korea. Kijken wat er dan gebeurt. Waarschijnlijk waarderen ze onze democratie wat meer als ze terugkomen. Als ze terugkomen.

En wat moeten we nu doen met deze subversievelingen? Ze vormen een groot gevaar voor de samenleving. De onderstaande oplossing lijkt niet echt te werken.

Wat verdachtmakingen en roddelpraat volstaan om hen af te schilderen als parasieten, vijanden, subversievelingen die de heersende orde, cultuur en moraal bedreigen.  ( Quelle: Roularta MediaGro... )

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Standrechtelijk executeren, hebben we dat ook weer gehad.

Had je nog bronnen voor mij? 

Vind ik ook. Of heropvoeden in concentratiekampen. Ja, ik kom nog met bronnen maar ik heb een bijzonder drukke week achter de rug en ben een beetje uitgeput/zat. Vandaag moet ik ook nog het één en ander verzetten dus je zult even geduld moeten hebben. Ik had gewoon gezocht op sloppen/krottenwijken/vluchtelingenkampen en Covid-19. Mijn Portugees is nog wel wat beter dan dat van jou, heb ik begrepen. Maar in het Nederlands en Engels is ook informatie te vinden. Waarschuwingen en angst aan de éne kant en de praktijk die gelukkig heel erg mee blijkt te vallen aan de andere. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik gun deze mensen een optreden in Noord Korea. Kijken wat er dan gebeurt. Waarschijnlijk waarderen ze onze democratie wat meer als ze terugkomen. Als ze terugkomen.

Ik denk dat jij het heel goed zou doen in Noord-Korea. Allemaal gehoorzame burgers. Eensgezind en tevreden. Geen last van andersgezinden. Die zitten veilig in concentratiekapen opgesloten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

En wat moeten we nu doen met deze subversievelingen? Ze vormen een groot gevaar voor de samenleving. De onderstaande oplossing lijkt niet echt te werken.

Wat verdachtmakingen en roddelpraat volstaan om hen af te schilderen als parasieten, vijanden, subversievelingen die de heersende orde, cultuur en moraal bedreigen.  ( Quelle: Roularta MediaGro... )

Welnee, vrijheid van meningsuiting. Moet kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt ook normale mensen die de zon opzoeken bij elkaar komen in een park en een boost vitamine opdoen,  helaas  mag dat niet van overheden die schijnbaar liever zien dat mensen ziek worden, in wat voor wereld leven wij.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei antoon:

Je hebt ook normale mensen die de zon opzoeken bij elkaar komen in een park en een boost vitamine opdoen,  helaas  mag dat niet van overheden die schijnbaar liever zien dat mensen ziek worden, in wat voor wereld leven wij.

De overheid wil ons doen geloven dat ze erg begaan is met onzer gezondheid. Hahahaha!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

 

Of men mij Wappie vind, Zou best kunnen.
Alleen, ik heb daar gewoon maling  aan. 

 wat anderen daar van denken moet men zelf weten . Ik ben geen lafaard ik zeg dat ik de spuit niet neem en ga mijn eigen gang.

 

 

Beschouw het maar als een Geuzennaam. Het zal nog wel blijken wie de werkelijke wappies zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vrouw gaar de spuit halen, ik waarschuwde haar het is dom en gevaarlijk, maar ik werk niet tegen, mogelijk heb ik te weinig gedaan en zal ik later spijt hebben, maar wat moet je meer, de vuile gore staatsmedia maakt mensen zo gek dat ze geen keuze meer kunnen of willen maken. er kleeft bloed aan hun handen

modbreak Trajecto: Wat is dat voor gescheld? Dat gaat niet. Je lijkt ook te denken dat je vrouw alleen daadwerkelijk een keuze maakt als ze niet gaat. Gaat ze wel dan is het volgens jou niet een keuze daarvoor maar opeens is het dan geen keuze maken. Dat is uiteraard niet hoe het wel of niet een keuze maken werkt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei antoon:

Mijn vrouw gaar de spuit halen, ik waarschuwde haar het is dom en gevaarlijk, maar ik werk niet tegen, mogelijk heb ik te weinig gedaan en zal ik later spijt hebben, maar wat moet je meer, de vuile gore staatsmedia maakt mensen zo gek dat ze geen keuze meer kunnen of willen maken. er kleeft bloed aan hun handen

Geprezen is de wijsheid en standvastigheid van je vrouw.
Je werkt niet tegen, zeg je, maar hebt het wel over 'vuile gore staatsmedia waarbij bloed aan hun handen kleeft' ?
Zulke teksten zijn toch wel een vorm van tegenwerking hoor.
Volgens mij heeft @sjako bij zijn aantreden als moderator aangegeven juist tegen dergelijke scheldkannonades op te treden. We zullen zie of dat hier ook gaat gebeuren of dat hij er wederom voor kiest om leden van een bepaald geloof te ontzien. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien ben ik onbeschoft, mogelijk kan ik beter op mijn woorden letten, maar er is een ding, ik spreek de waarheid en er zijn er genoeg hier die nuchter onderzoeken en  die dat weten. Er kleeft bloed aan hunner vingers alhoewel de grootste meerderheid van hen dat niet bewust is

modbreak Trajecto: Graag zorgvuldiger spreken. Je mag naar voren brengen wat je denkt en gelooft, Maar claimen dat alles wat je daar schreef de waarheid was... en niets anders dan dat gaat wat ver. Ik zeg volstrekt niet dat het allemaal onzin is maar het heeft op zijn minst de reuk van doordraven in ongenuanceerdheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

 

 

Mijn vrouw heeft inmiddels ook de eerste prik gehaald. Ik bemoei me er niet mee want ik weet het allemaal toch niet, Zelf heb ik ook de uitnodiging ontvangen maar daar reageer ik niet op. Ik wacht het zo lang mogelijk af. Het liefste doe ik het niet. Ik ben bij de marine voor alles gevaccineerd wat maar beschikbaar was. Ik had daar geen enkele twijfel bij maar deze keer gaat het om iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat gewoon om iets anders plus dat ze geen enkel benul hebben , ze zijn de regeerders en hun raadgevers, nu kakelen ze weer over de avondklok of die nut had, iedere Wappie  had een deskundig  advies kunnen geven.

al blijf ik alleen over in het land geen spuit of andere polonaise aan mijn lijf

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei antoon:

Het gaat gewoon om iets anders plus dat ze geen enkel benul hebben , ze zijn de regeerders en hun raadgevers, nu kakelen ze weer over de avondklok of die nut had, iedere Wappie  had een deskundig  advies kunnen geven.

al blijf ik alleen over in het land geen spuit of andere polonaise aan mijn lijf

Prima toch, waar maak je jezelf dan druk om?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid