Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is niet omdat jij een ruim inkomen had, anderen dat ook hadden.

Waar zeg ik dat? Wat ik zeg is dat sommige sectoren het goed doen en andere niet. En dat dit van alle tijden is. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Je beredeneert faillissement weg want “jij” had werk. Een week daarvoor klaagde je nog de “ikkke ikke mentaliteit” aan. :)

Dat zal ik blijven doen. Want mensen die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid naast zich neerleggen omdat ze zo nodig moeten feesten zijn inderdaad van de "ikke ikke". Dat heeft helemaal niks met inkomen of het economische weer buiten te maken.. Verder pompt de Nederlandse regering miljarden in de samenleving om bedrijven en organisaties overeind te houden. Dankzij die steun hebben twee familieleden van mij nog steeds hun baan omdat de bedrijven waar ze werken anders zouden zijn omgevallen. 

Wat ik dus zie is een overheid die probeert de zaak draaiende te houden en die daarin gehinderd wordt door een stelletje assoos die alleen aan zichzelf denken. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Sommige mensen zijn misschien blij met een interimbaantje, anderen ondernemen. Deze niet verkozenen zijn anti democratisch bezig. Misschien kozen jullie daar voor, wij hier niet.

Zou je willen uitleggen wat je hier bedoelt? Net als de zin hieronder, die ik ook niet begrijp. 

23 uur geleden zei Fundamenteel:

Deze maatregelen hebben ook veel schade aangebracht, dat mensen daar niets van voelde maakt niet dat anderen daar niets van voelen. 

 

 

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Een pandemie moet je indijken als dat nog een epidemie is, hoe xenofoob dat ook mag klinken. Als je dan Chinees nieuwjaar laat doorgaan, dan maak je van een lokale epidemie een pandemie.

Ben ik met je eens. Maar je moet eerst weten dat het een epidemie is en dat weet je zomaar niet. Misschien moet je je filmpje met als die simulaties nog eens bekijken. Volgens mij zaten daar ook voorbeelden in over het verloop op basis van het tempo waarin de maatregelen genomen werden.

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Het virus krijgt ge nooit meer onder controle. Zelfs niet met vaccins.

De pokken zijn wel door vaccinatie de wereld uit..... !

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Je doet altijd een quarantaine van een stad die besmet is met een nieuwe ziekte.

Makkelijk praten als het over China gaat. Hier in Nederland (en België is niet anders) krijg je een straat nog niet afgesloten als er besmettingen zijn. Want we moeten toch echt de deur uit.

En verder wek je hiermee de indruk dat je denkt dat als een dokter met zijn stethoscoop iemand onderzoekt hij dan gelijk door heeft dat het om een nieuwe ziekte gaat. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Heel deze generatie politci heeft mijn rekening gemaakt en ze kunnen allemaal den hoogste boom in om eruit te vallen.

Oja, dat was ik vergeten. Je bent boos en gefrustreerd. Misschien moet je toch iets met je leven gaan doen. Of een goed boek gaan lezen.

3 uur geleden zei Mcmadtasty:

Ik zie dat een paar zich verzetten, wat m.i. betekent dat ze in staat zijn zelf keuzes te maken.

Mijn vrouw heeft een tante., Die verzet zich met geweld tegen ieder medisch ingrijpen. Maar ja, die is hoogbejaard, zo dement als een deur en niet meer in staat te beslissen wanneer ze naar het toilet moet (doorgaans maakt ze achteraf de conclusie dat ze die keuze misschien beter eerder had kunnen maken). Dus om op de afstand waarop wij dit observeren te concluderen dat ze in staat zijn zelf keuzes te maken vind ik dan ook wel weer ver gaan.

3 uur geleden zei Mcmadtasty:

Dat geldt denk ik voor mensen die in vegetatieve staat verkeren.

Die tante waar ik het net over had is zeker niet vegetatief :-)

2 uur geleden zei Willempie:

Net zoals geestelijk gehandicapten nog niet eens zo heel lang geleden gecastreerd werden.

Heb je daar een bron voor. Er is veel te vinden over sterilisatie van vrouwen met een geestelijke beperking en ook over chemische castratie maar zoals jij het zo plastisch schetst ¨Dan stonden ze daarna heel verbaasd naar hun onderzaakje te kijken.¨ kan ik nergens vinden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

1 uur geleden zei Mullog:

Heb je daar een bron voor. Er is veel te vinden over sterilisatie van vrouwen met een geestelijke beperking en ook over chemische castratie maar zoals jij het zo plastisch schetst ¨Dan stonden ze daarna heel verbaasd naar hun onderzaakje te kijken.¨ kan ik nergens vinden.

Dit is ook geen informatie die men graag openbaar maakt. Mijn bronnen zijn mijn vader en moeder die tijdelijk als "ouders" in zo'n tehuis hebben gewerkt. En ik heb het over castratie in de zin van het verwijderen van de testikels. Ze kwamen er pas achter toen het al was gebeurd want het moest natuurlijk wel stiekem gebeuren. Mij moeder was ontzettend geschokt en mijn vader, die de gedupeerden dan maar moest geruststellen en het proberen uit te leggen was, m.i. volkomen terecht, woedend.  Hij pikte het dan ook niet maar liep tegen een muur op. Kort daarna werden ze ontslagen maar gelukkig hartelijk verwelkomd in een mensvriendelijkere inrichting. Ik praat over krap veertig jaar geleden.    

43 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Waar ligt de maatstaf van "vol". Gerelateerd aan welk verstand?

Aan het verstand van @Dat beloof ik natuurlijk. :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Mijn vrouw heeft een tante., Die verzet zich met geweld tegen ieder medisch ingrijpen. Maar ja, die is hoogbejaard, zo dement als een deur en niet meer in staat te beslissen wanneer ze naar het toilet moet (doorgaans maakt ze achteraf de conclusie dat ze die keuze misschien beter eerder had kunnen maken). Dus om op de afstand waarop wij dit observeren te concluderen dat ze in staat zijn zelf keuzes te maken vind ik dan ook wel weer ver gaan.

Die tante waar ik het net over had is zeker niet vegetatief :-)

Er zit m.i. een verschil in deze in keuzes maken en "de juiste" keuzes maken.
De juiste keuze maken is persoons gerelateerd en afhankelijk van welk doel deze persoon heeft.
Gaan vaccineren omdat de persoon in kwestie niet kan beoordelen wat de juiste keuze is, maakt het een keuze van de omgeving, doch deze keuze kun je maken in overeenstemming met juistheid van  de persoon in kwestie, of vanuit je je eigen idee van juist.

Standaard ieder persoon vaccineren die wordt geacht zelf niet in staat te zijn om deze keuze te maken, is een keuze vanuit het eigen idee van juistheid.
Wanneer het om familie gaat, denk ik dat er vaak keuze worden gemaakt in de geest van de mensen waar het om gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Er zit m.i. een verschil in deze in keuzes maken en "de juiste" keuzes maken.
De juiste keuze maken is persoons gerelateerd en afhankelijk van welk doel deze persoon heeft.

Om er dan op een onbestemd moment in de toekomst te beseffen dat je een foute keuze hebt gemaakt?

Er is werkelijk niemand, maar dan ook helemaal niemand, die op het moment van kiezen weet of het de juiste keuze is. Dat is namelijk een kenmerk van kiezen. Je kiest zonder dat je weet hoe die keuze uiteindelijk uitpakt. Je doet het op basis van informatie die je hebt (die per definitie onvolledig is) en op basis van allerlei wat vagere inzichten die je hebt zoals visie, normen en waarden, culturele achtergrond, wat je omgeving ervan vindt en God mag weten wat nog meer. 

Ik zou niet graag een pilsje geven aan de mensen die een keuze maken om een bepaald doel te bereiken en er dan uiteindelijk achter komen dat die keuze het bereiken van het doel onmogelijk heeft gemaakt :-)

 

2 uur geleden zei Willempie:

Dit is ook geen informatie die men graag openbaar maakt.

Ik vind het een beetje een raar verhaal. En bovenstaande bewering vind ik nog vreemder. Er zijn hele volksstammen die niets liever doen dan dit soort schandalen in de openbaarheid brengen.

Laat je vader en moeder eens contact opnemen met de pers. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is heel gemakkelijk Mullog, je verbiedt vluchten uit China en ALS je dan toch uitzonderingen hebt zoals terugkerende reizigers; dan steek je die 2 weken in quarantaine. Deze politici zijn leiderschap onwaardig en niet eens verkozen in Vlaanderen. Het is het fascisme van deze eeuw. Ich habe das gewusst. Moord, brand en alle drama erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is heel gemakkelijk Mullog, je verbiedt vluchten uit China en ALS je dan toch uitzonderingen hebt zoals terugkerende reizigers; dan steek je die 2 weken in quarantaine. Deze politici zijn leiderschap onwaardig en niet eens verkozen in Vlaanderen. Het is het fascisme van deze eeuw. Ich habe das gewusst. Moord, brand en alle drama erbij.

Jij ging niet stemmen. Je hebt geen werk. Je bent verslaafd. En toch heb je een internet verbinding en een dak boven je hoofd, te danken aan mensen die wel werken, stemmen en niet hun leven vergooien op Social media.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Quest:

Jij ging niet stemmen. Je hebt geen werk. Je bent verslaafd. En toch heb je een internet verbinding en een dak boven je hoofd, te danken aan mensen die wel werken, stemmen en niet hun leven vergooien op Social media.

Ah ik had gelijk he, de kleinste partij van Vlaanderen werd opgenomen in een regering met een Franse meerderheid waar geen Vlaming op kan stemmen.

Volgens mij weet ge te weinig van politiek en kunt ge alleen maar meepraten door ad hominem analyses van de Aldi te rijmen. Tjah, ieder zijn ding :)

Kzal nog eens dampen en goed lachen met u bahahaha

https://www.news-medical.net/news/20201126/Novel-cannabis-plant-extracts-could-protect-against-COVID-19.aspx

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Om er dan op een onbestemd moment in de toekomst te beseffen dat je een foute keuze hebt gemaakt?

Er is werkelijk niemand, maar dan ook helemaal niemand, die op het moment van kiezen weet of het de juiste keuze is. Dat is namelijk een kenmerk van kiezen. Je kiest zonder dat je weet hoe die keuze uiteindelijk uitpakt. Je doet het op basis van informatie die je hebt (die per definitie onvolledig is) en op basis van allerlei wat vagere inzichten die je hebt zoals visie, normen en waarden, culturele achtergrond, wat je omgeving ervan vindt en God mag weten wat nog meer. 

Ik zou niet graag een pilsje geven aan de mensen die een keuze maken om een bepaald doel te bereiken en er dan uiteindelijk achter komen dat die keuze het bereiken van het doel onmogelijk heeft gemaakt :-)

Mensen worden toch deels afgerekend op de keuzes die ze maken. Neem bijvoorbeeld de mensen die zich niet laten vaccineren. 

Er wordt nogal geageerd tegen de keuze je niet te laten vaccineren, alsof er een juiste en een onjuiste keuze is.........
En dan kom je idd terug op het punt van cultuur, normen, waarden en visie, wanneer het gaat om het beoordelen van de keuze van de ander. Het heeft niets met de keuze van een ander te maken maar met er iets van vinden.......

Op het moment dat je keuzes voor anderen maakt kun je dat naar je eigen visie etc doen of naar die van de geest van die persoon.

Wanneer men een keuze als algemeen laat gelden, kan het niet anders zijn dan dat het naar de eigen visie is en niet in de geest van anderen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog weer, ten eerste geloof ik geen nep nieuws, van de regering niet, ook niet alles van alternatieve sites, ik gebruik gewoon mijn verstand, en dat verstand laat overduidelijk blijken dat er een agenda wordt uitgerold, die weinig of niets met gezondheid te maken heeft, ook niet tengoede voor het volk maar alles met geldstromen, eigenwijsheid, gedram en onwil van verantwoordelijke personen, gewoon je hersenen laten werken, dan weet je in grote lijnen wat er aan de hand is, anderen en ik hebben allemaal op hun eigen manier argumenten gegeven, je alleen voeden met info maar ook veel desinformatie van de overheid kan wrange vruchten geven.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mullog:

Ik vind het een beetje een raar verhaal. En bovenstaande bewering vind ik nog vreemder. Er zijn hele volksstammen die niets liever doen dan dit soort schandalen in de openbaarheid brengen.

Het klinkt ook ongelooflijk dus dat neem ik je niet kwalijk. 

 

9 uur geleden zei Mullog:

Laat je vader en moeder eens contact opnemen met de pers. 

Dat kunnen ze niet meer. Maar laat maar rusten verder want anders raken we weer steeds verder van het onderwerp af. Ik noemde het alleen maar omdat het goed is zeer waakzaam te zijn omdat de mensheid tot gruwelijke dingen in staat is. Dat moet natuurlijk geen wantrouwen in alles en iedereen worden want dan wordt een leefbare samenleving onmogelijk, zoals bijvoorbeeld in Roemenië het geval was. Daar geloofde werkelijk niemand de media nog langer en iedereen kon je verrader zijn. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Mcmadtasty:

Er zit m.i. een verschil in deze in keuzes maken en "de juiste" keuzes maken.
De juiste keuze maken is persoons gerelateerd en afhankelijk van welk doel deze persoon heeft.
Gaan vaccineren omdat de persoon in kwestie niet kan beoordelen wat de juiste keuze is, maakt het een keuze van de omgeving, doch deze keuze kun je maken in overeenstemming met juistheid van  de persoon in kwestie, of vanuit je je eigen idee van juist.

Standaard ieder persoon vaccineren die wordt geacht zelf niet in staat te zijn om deze keuze te maken, is een keuze vanuit het eigen idee van juistheid.
Wanneer het om familie gaat, denk ik dat er vaak keuze worden gemaakt in de geest van de mensen waar het om gaat. 

 Ja,  zo is het ook geregeld toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mcmadtasty:

Mensen worden toch deels afgerekend op de keuzes die ze maken.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar dat heb ik je al een keer of 10 vertelt ofzo en dan ga je altijd in de weerstand. Nu kom je er zelf mee.

9 uur geleden zei Mcmadtasty:

Op het moment dat je keuzes voor anderen maakt kun je dat naar je eigen visie etc doen of naar die van de geest van die persoon.

Op persoonlijk vlak is het onmogelijk een keuze voor een ander te maken. Die ander blijft altijd verantwoordelijk. In het kader van algemeen belang kun je wel besluiten wat maatschappelijk verantwoord is of niet. En dan kan iedereen daarna kiezen of hij/zij de consequenties van wil dragen en wil worden afgerekend op de keuze die ze maken.

9 uur geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer men een keuze als algemeen laat gelden, kan het niet anders zijn dan dat het naar de eigen visie is en niet in de geest van anderen.

Dan heb je anarchie, en dat is nog nooit van de grond gekomen. 

8 uur geleden zei antoon:

ten eerste geloof ik geen nep nieuws,

Waarom kom je dan met Xandernieuws aanzetten?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil nog naar India aan het einde van het jaar, voor de bruiloft van mijn dochter. Als ik niet vaccineer (tossen bevestigde die keuze) loop ik wel een groot risico op Covid-19 in de drukte van India, waar de ziekte dominant aanwezig is, en de mensen geen afstand kunnen houden. Ik heb dan toch angst om met Corona in een ziekenhuisbed in India te komen, of niet terug op een vlucht te mogen. Mijn geloof is niet sterk genoeg, want mijn dochters huwelijksfeest met dit soort gedoe verpesten wil ik niet. Ik had het er met ze over, en ze gaven ook aan dat niet vaccineren onverstandig zou zijn. Ik word verscheurd door twijfel. Vaccineren is dan nog geen garantie op niet ziek worden. En mijn moeder en zuster vaccineren uit principe niet, en zou ik graag willen steunen in hun principe. Wat mij betreft moet de wereld niet terug naar “normaal”. Dat “normaal” is destructief en corrupt. Maar nu zou ik dan toch gaan vliegen en vaccineren, en mijn geloof verloochenen.

Ergens geloof ik ook wel in een welwillende God, die geen keihard oordeel velt, mocht je sommige geloofsprincipes niet naleven, als je hart maar in geloof blijft. Eigenlijk kan er dan zelfs heel veel, als je maar vrede hebt met de gerechtigheid die komt dan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Noel2:

Ik wil nog naar India aan het einde van het jaar, voor de bruiloft van mijn dochter.

<knip...knip>

 Eigenlijk kan er dan zelfs heel veel, als je maar vrede hebt met de gerechtigheid die komt dan.

 

Veel emotie en weinig ratio in je betoog. 

Je maakt je druk om Covid vaccinaties voor India. Wat doe je met de rest (zie https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/india) ?

  • DTP
  • Buiktyfus
  • Hepatitus A
  • Gele koorts
  • Etc...

Als je zus en je moeder principieel niet vaccineren tegen Covid moet jij daar dan in mee? Het is toch jouw gezondheid, niet die van hen (gaan ze ook mee naar India?)

En als je met vliegen en vaccineren je geloof verloochend dan laat je je toch niet vaccineren en ga je met de auto (je hebt nog een heel jaar). En als je wel gaat vliegen en je laat vaccineren zal God je ongetwijfeld op een gepaste wijze straffen. En als je niet gaat straf je jezelf op gepaste wijze door de bruiloft van je dochter te missen. Geen wonder dat al die christenen lijden. Als je jezelf vrijwillig met dit soort dilemma's opzadelt dan kan het leven niet anders dan een lijdensweg worden.

Je begrijpt dat ik dit hele gewetensconflict van je niet begrijp en volstrekte flauwekul vind?

 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mullog:

Veel emotie en weinig ratio in je betoog. 

Je maakt je druk om Covid vaccinaties voor India. Wat doe je met de rest (zie https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/india) ?

  • DTP
  • Buiktyfus
  • Hepatitus A
  • Gele koorts
  • Etc...

Als je zus en je moeder principieel niet vaccineren tegen Covid moet jij daar dan in mee? Het is toch jouw gezondheid, niet die van hen (gaan ze ook mee naar India?)

En als je met vliegen en vaccineren je geloof verloochend dan laat je je toch niet vaccineren en ga je met de auto (je hebt nog een heel jaar). En als je wel gaat vliegen en je laat vaccineren zal God je ongetwijfeld op een gepaste wijze straffen. En als je niet gaat straf je jezelf op gepaste wijze door de bruiloft van je dochter te missen. Geen wonder dat al die christenen lijden. Als je jezelf vrijwillig met dit soort dilemma's opzadelt dan kan het leven niet anders dan een lijdensweg worden.

Je begrijpt dat ik dit hele gewetensconflict van je niet begrijp en volstrekte flauwekul vind?

 

Ja inderdaad, daar komen natuurlijk nog wat andere vaccinaties bij. Zucht. Het is zeker emotioneel, mag van mij wel. Ik hoef geen robot te worden.

ik denk dat jij ook te lijden hebt op jouw manier, ik doe dat op mijn manier. Ik ben in ieder geval niet gelukkig met mijn situatie, en ben in beraad. Het heeft blijkbaar geen zin om dat te delen.

het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik alle medische wetenschap afwijs, want ik vertrouw toch ook op medicijnen zo hier en daar.

pals ik naar India ga, moet ik maar buigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Ja inderdaad, daar komen natuurlijk nog wat andere vaccinaties bij. Zucht. Het is zeker emotioneel, mag van mij wel. Ik hoef geen robot te worden.

ik denk dat jij ook te lijden hebt op jouw manier, ik doe dat op mijn manier. Ik ben in ieder geval niet gelukkig met mijn situatie, en ben in beraad. Het heeft blijkbaar geen zin om dat te delen.

het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik alle medische wetenschap afwijs, want ik vertrouw toch ook op medicijnen zo hier en daar.

pals ik naar India ga, moet ik maar buigen.

Wat @Mullogduidelijk maakt is dat je verhaal vol staat met dilemma's die ontstaan doordat je zelf geen keuze maakt. 

Het begint al met tossen om te bepalen of je  laat vaccineren. Serieus?  Dat is het toppunt van besluiteloosheid. De eerste keus is: ga je naar de bruiloft van je dochter? Dat lijkt me simpel,  welke vader zou dat nou nee op zeggen. Die keus heeft gevolgen en dus kun je aan iedereen uitleggen met : ik koos er voor om naar de bruiloft van mijn dochter te gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Het heeft blijkbaar geen zin om dat te delen.

Waarom niet? 

Het hangt er ook een beetje vanaf van wat je verwacht. Als je alleen bevestiging verwacht van hoe moeilijk je het wel niet hebt dan zou ik het niet doen. Als je er rekening mee houdt dat mensen je misschien een andere invalshoek laten zien dan helpt het misschien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mullog:

Waarom niet? 

Het hangt er ook een beetje vanaf van wat je verwacht. Als je alleen bevestiging verwacht van hoe moeilijk je het wel niet hebt dan zou ik het niet doen. Als je er rekening mee houdt dat mensen je misschien een andere invalshoek laten zien dan helpt het misschien.

Ok, je hebt een andere invalshoek laten zien, bedankt.

Ik hoopte meer dat anderen ook hun persoonlijk dilemma rondom vaccineren zouden delen, dan wordt in ieder geval duidelijk dat het niet zo zwart-wit is.

Ik had eerder al aangehaald dat ik een toekomst met volledige afhankelijkheid ( om te overleven ) aan medische techniek mij niet zo aanspreekt. Zo snel gaat dat natuurlijk niet, maar we zijn er wel naar op weg. Als je dat weet blijft het dus door persoonlijke omstandigheden nog steeds mogelijk dat je mee gaat op die weg.

6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat @Mullogduidelijk maakt is dat je verhaal vol staat met dilemma's die ontstaan doordat je zelf geen keuze maakt. 

Het begint al met tossen om te bepalen of je  laat vaccineren. Serieus?  Dat is het toppunt van besluiteloosheid. De eerste keus is: ga je naar de bruiloft van je dochter? Dat lijkt me simpel,  welke vader zou dat nou nee op zeggen. Die keus heeft gevolgen en dus kun je aan iedereen uitleggen met : ik koos er voor om naar de bruiloft van mijn dochter te gaan. 

Tossen is een methode om de schuldgevoelens voor een keuze, spijt achteraf, te voorkomen. Ook bijvoorbeeld als het gaat om toekennen van IC bedden aan zieken zou het beter zijn als er getost werd, omdat rationalisaties voor wie “recht” heeft op een bed, en wie niet, in mijn ogen altijd onjuist zijn.

Jij beschrijft de norm, een vader zegt nooit nee om op de bruiloft van zijn dochter te komen, maar ik heb toch bedenkingen. Er zijn mogelijke voorwaarden die misschien zelfs jou zouden weerhouden (als je er een moord voor zou moeten plegen bijvoorbeeld). Bij mij zijn die voorwaarden dat ik me moet laten vaccineren.  Dat weegt gewoon wat zwaarder in mijn hoofd dan in jouw hoofd.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Noel2:

Ik hoopte meer dat anderen ook hun persoonlijk dilemma rondom vaccineren zouden delen, dan wordt in ieder geval duidelijk dat het niet zo zwart-wit is.

Ok dan:
Er gaat een besmettelijke ziekte rond, die kan worden ingedamd door vaccinatie. Ok, ik laat me vaccineren.
Geen dilemma en ik kan weer gaan en staan waar ik wil.
Ik weet, het is niet echt spannend of dramatisch.
Maar het maakt wel duidelijk dat het om een erg simpele keuze gaat.

26 minuten geleden zei Noel2:

Tossen is een methode om de schuldgevoelens voor een keuze, spijt achteraf, te voorkomen.

Dat voorkomt helemaal geen spijt. Als jij door de tos besluit om niet te vaccineren, blijf je je leven lang spijt houden dat je niet bij de bruiloft van je dochter was.

 

27 minuten geleden zei Noel2:

Ook bijvoorbeeld als het gaat om toekennen van IC bedden aan zieken zou het beter zijn als er getost werd, omdat rationalisaties voor wie “recht” heeft op een bed, en wie niet, in mijn ogen altijd onjuist zijn.

Als je niet weet welke redenatie het is, weet je ook niet of die juist is.
Niet alleen maak je zelf geen keuzes, maar ga je nu mensen die dat wel doen verwijten maken.
Dat is heel kwalijk.

Als het gaat om een IC bed, vind ik bv de keuze 'degene met de laagste BMI' heel goed te verdedigen.
Uiteraard is het niet goed dat er zulke keuzes moeten worden gemaakt, maar áls dat toch moet, dan kun je er maar beter duidelijk over zijn en de keuzes beargumenteren.

30 minuten geleden zei Noel2:

Jij beschrijft de norm, een vader zegt nooit nee om op de bruiloft van zijn dochter te komen, maar ik heb toch bedenkingen. Er zijn mogelijke voorwaarden die misschien zelfs jou zouden weerhouden (als je er een moord voor zou moeten plegen bijvoorbeeld).

Wat is dit nu voor idiote stelling? Een moord moeten plegen om de bruiloft van mijn dochter bij te wonen ?!
Spoor jij wel helemaal? 

32 minuten geleden zei Noel2:

Bij mij zijn die voorwaarden dat ik me moet laten vaccineren.  Dat weegt gewoon wat zwaarder in mijn hoofd dan in jouw hoofd.

Dat klopt niet. Je schreef dat je de tos liet beslissen over wel of niet vaccineren. Dan heb je dus geen principale bezwaren tegen vaccinatie, want anders liet je door tossen die mogelijkheid niet open. 
Dan kun je niet daarnaast stellen dat vaccinatie als voorwaarde om de bruiloft van je dochter bij te wonen zo 'n groot probleem is.
Want dat is het dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ok dan:
Er gaat een besmettelijke ziekte rond, die kan worden ingedamd door vaccinatie. Ok, ik laat me vaccineren.
Geen dilemma en ik kan weer gaan en staan waar ik wil.
Ik weet, het is niet echt spannend of dramatisch.
Maar het maakt wel duidelijk dat het om een erg simpele keuze gaat.

Dat gaan en staan waar je wilt is zeer problematisch, we zijn erg destructief bezig met elkaar.

41 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Noel2:

Tossen is een methode om de schuldgevoelens voor een keuze, spijt achteraf, te voorkomen.

Dat voorkomt helemaal geen spijt. Als jij door de tos besluit om niet te vaccineren, blijf je je leven lang spijt houden dat je niet bij de bruiloft van je dochter was.

Wel als je geen spijt hebt van tossen, en tossen beschouwt als legitieme methode om beslissingen te nemen, wat jij blijkbaar niet doet.

43 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Noel2:

Ook bijvoorbeeld als het gaat om toekennen van IC bedden aan zieken zou het beter zijn als er getost werd, omdat rationalisaties voor wie “recht” heeft op een bed, en wie niet, in mijn ogen altijd onjuist zijn.

Als je niet weet welke redenatie het is, weet je ook niet of die juist is.
Niet alleen maak je zelf geen keuzes, maar ga je nu mensen die dat wel doen verwijten maken.
Dat is heel kwalijk.

Als het gaat om een IC bed, vind ik bv de keuze 'degene met de laagste BMI' heel goed te verdedigen.
Uiteraard is het niet goed dat er zulke keuzes moeten worden gemaakt, maar áls dat toch moet, dan kun je er maar beter duidelijk over zijn en de keuzes beargumenteren.

Oe bah, jouw normen aan anderen opleggen. Dat is heel kwalijk. Als je niet ziet hoe fout dat is hoop ik dat je nog een keer inziet wat er mee mis is.

45 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat is dit nu voor idiote stelling? Een moord moeten plegen om de bruiloft van mijn dochter bij te wonen ?!
Spoor jij wel helemaal? 

Het is een beetje een scenario uit een film, laatste ticket van het vliegtuig is voor je neus weggekaapt door iemand, en diegene is niet voor rede vatbaar. Je hebt geen voorstellingsvermogen om te zien dat voorwaarden zwaarder kunnen zijn bij de een en de ander. Wees maar blij dat je zo voorstellingsloos bent, want een levendig voorstellingsvermogen is zeker niet altijd een zegen.

 

48 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Noel2:

Bij mij zijn die voorwaarden dat ik me moet laten vaccineren.  Dat weegt gewoon wat zwaarder in mijn hoofd dan in jouw hoofd.

Dat klopt niet. Je schreef dat je de tos liet beslissen over wel of niet vaccineren. Dan heb je dus geen principale bezwaren tegen vaccinatie, want anders liet je door tossen die mogelijkheid niet open. 
Dan kun je niet daarnaast stellen dat vaccinatie als voorwaarde om de bruiloft van je dochter bij te wonen zo 'n groot probleem is.
Want dat is het dus niet.

In eerste instantie deed ik de tos, toen kwam het beraad, en dat het zwaar weegt in mijn hoofd moet je toch maar van me aannemen. Ik heb al met mijn dochter overlegd dat ik het niet zie zitten om naar India te gaan, en liever dan nog een extra feestje in Nederland vier. Nu is aan haar de volgende stap. Zo snel geef ik niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Ik hoopte meer dat anderen ook hun persoonlijk dilemma rondom vaccineren zouden delen, dan wordt in ieder geval duidelijk dat het niet zo zwart-wit is.

Ik heb daar geen dilemma mee en als ik om mij heen kijk en toch zie dat veel mensen graag gevaccineerd willen worden dan denk ik dat het een minderheid is die er een dilemma mee heeft. Dit helpt je niet ben ik bang 🙂

4 uur geleden zei Noel2:

Ik had eerder al aangehaald dat ik een toekomst met volledige afhankelijkheid ( om te overleven ) aan medische techniek mij niet zo aanspreekt. Zo snel gaat dat natuurlijk niet, maar we zijn er wel naar op weg. Als je dat weet blijft het dus door persoonlijke omstandigheden nog steeds mogelijk dat je mee gaat op die weg.

Hierbij zijn zoveel gradaties mogelijk dat dit wel heel kort door de bocht is. Iemand met HIV kan uitstekend functioneren maar is voor zijn overleven wel afhankelijk van zijn dagelijkse medicijncocktail. Iemand die zijn bed niet uit kan omdat hij continue aan de beademing ligt heeft naar mijn mening geen kwaliteit van leven. In het eerste geval zou ik 100 kunnen worden, al slikkend. In het tweede geval zou ik ernstig overwegen uit het leven te stappen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb daar geen dilemma mee en als ik om mij heen kijk en toch zie dat veel mensen graag gevaccineerd willen worden dan denk ik dat het een minderheid is die er een dilemma mee heeft. Dit helpt je niet ben ik bang 🙂

Hierbij zijn zoveel gradaties mogelijk dat dit wel heel kort door de bocht is. Iemand met HIV kan uitstekend functioneren maar is voor zijn overleven wel afhankelijk van zijn dagelijkse medicijncocktail. Iemand die zijn bed niet uit kan omdat hij continue aan de beademing ligt heeft naar mijn mening geen kwaliteit van leven. In het eerste geval zou ik 100 kunnen worden, al slikkend. In het tweede geval zou ik ernstig overwegen uit het leven te stappen. 

Dilemma's hebben ook gradaties, je kunt al keuzestress hebben om wat je eet, vanwege bijvoorbeeld een allergie. Ik vind het op zich wel positief dat je het immuunsysteem gebruikt om resistentie tegen een ziekte op te bouwen, met een vaccin. Dan doet je lichaam het uiteindelijk toch zelf. 

De kwestie van volledige afhankelijkheid kent gradaties, maar zeg nou zelf, geen afhankelijkheid is toch te verkiezen?

Mijn dilemma is meer vertrouwen op God, dat je die persoonlijke keuzes kunt maken, die geheiligd zijn. Waarvan je dus kunt verwachten dat jouw persoonlijk geluk geoptimaliseerd kan zijn. Dat vertrouwen is een opgave.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid