Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

3 uur geleden zei thom:

Thom, er is hier een stuk tekst weg gevallen, namelijk tusse "teruggeeft"  en de link. 
Jammer, want dit is nu net het stuk waar het over gaat en jij in eigen bewoordingen je punt maakt.
 

Citaat

Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.

https://credible.nl/guidelines/ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
4 uur geleden zei thom:

Thom, er is hier een stuk tekst weg gevallen, namelijk tusse "teruggeeft"  en de link. 
Jammer, want dit is nu net het stuk waar het over gaat en jij in eigen bewoordingen je punt maakt.
 

Citaat

Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.

https://credible.nl/guidelines/ 

Och.. dat is toch wat, vergeten om wat argumenten te plaatsen voor de ..

Nou hier dan;

Jongens, deze link geeft aan dat men er niet van uit moet gaan dat er vrijheid of voordelen zijn ná het vaccineren met de gifstoffen die geen zin hebben tegen een vermeend virus. Juist na de 1e spuit wordt men afhankelijk gemaakt van het systeem van vaccineren en controleren van elk individu die zich laat lenen hiervoor.

Naar mijn idee en visie is dat vaccineren de zaak juist verergeren; gif in je lijf om het half jaar een dosis, totale controle op het individu en definitief, vrijheden die men meent te verkrijgen worden juist ingeperkt.

Mocht iemand de kracht, de guts en het vermogen hebben de link aan te klikken, kan men hetzelfde lezen. Vandaar mijn plaatsen van die link.

Maar nu dus alles dubbel, dubbel. Voor de klier hier.

Argument

1) Allegatie 2) Betooggrond 3) Beweegreden 4) Bewijs 5) Bewijsgrond 6) Dooddoener 7) Kaarthoek 😎 Motief 9) Motivering 10) Overweging 11) Poolhoek 12) Rechtsgrond 13) Reden 14) Staving

Ik vraag mij wel eens af, Dbi, dat als wanneer ik in een topic over de Marmotte bijvoorbeeld, een link plaats met de titel ''man rijdt de Marmotte met vast verzet''.

Ga je dan ook lopen klieren, of klik je op de link.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei thom:

Och.. dat is toch wat, vergeten om wat argumenten te plaatsen voor de ..

Nou hier dan;

Jongens, deze link geeft aan dat men er niet van uit moet gaan dat er vrijheid of voordelen zijn ná het vaccineren met de gifstoffen die geen zin hebben tegen een vermeend virus. Juist na de 1e spuit wordt men afhankelijk gemaakt van het systeem van vaccineren en controleren van elk individu die zich laat lenen hiervoor.

Naar mijn idee en visie is dat vaccineren de zaak juist verergeren; gif in je lijf om het half jaar een dosis, totale controle op het individu en definitief, vrijheden die men meent te verkrijgen worden juist ingeperkt.

Mocht iemand de kracht, de guts en het vermogen hebben de link aan te klikken, kan men hetzelfde lezen. Vandaar mijn plaatsen van die link.

Maar nu dus alles dubbel, dubbel. Voor de klier hier.

Argument

1) Allegatie 2) Betooggrond 3) Beweegreden 4) Bewijs 5) Bewijsgrond 6) Dooddoener 7) Kaarthoek 😎 Motief 9) Motivering 10) Overweging 11) Poolhoek 12) Rechtsgrond 13) Reden 14) Staving

Ik vraag mij wel eens af, Dbi, dat als wanneer ik in een topic over de Marmotte bijvoorbeeld, een link plaats met de titel ''man rijdt de Marmotte met vast verzet''.

Ga je dan ook lopen klieren, of klik je op de link.

Nee, dan weet ik ook al gelijk dat het onzin is want je kunt de Marmotte niet met een vast verzet rijden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog het klopt, ik heb dat woord kruisimmuniteit verkeerd vertaald. Wat laat zien dat je nog oplet en dus wel moeite doet. 

Echter in essentie verandert dat niets en sluit dat perfect aan bij wat ik zei over de natuurlijke selectie. Nu nemen velen die natuurlijke resistentie tegen covid hebben die van Pfizer als eerste mee in hun biologie. Terwijl het voor de kruisimmuniteit beter is de originele eerst in te bakken voor latere mutaties. Zoals dat bij ons gebeurde met influenza door de natuurlijke selectie.

Ook als je mensen gaat opsluiten houd je kruiscontaminatie tegen die tot een equilibrium zal komen door natuurlijke selectie. Ik verwarde het fenomeen met kruisimmuniteit, sorry maar goed dat je het zag. Echter aan de context verandert er niets als we die woorden in juist perspectief brengen en die verwarring aside plaatsen.

zie ook hoe nuttig vele ziektekiemen zijn en ze ons al sterken sedert de kleuterschool. Ons immuunsysteem verzwakt veelal door verzwakte deelname aan het leven. Er wordt alleen over vaccineren gepraat, maar om iets aan zwaarlijvigheid te doen hoor je niemand. Nochtans is dat een serieuze factor bij de doodsoorzaak van velen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei thom:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dan weet ik ook al gelijk dat het onzin is want je kunt de Marmotte niet met een vast verzet rijden. 

Lopen klieren dus.

Nee, want het is onzin om de Marmotte met een vast verzet te rijden.
Net zo goed als dat de link die je geeft niets ander is dan een aantal op een hoop geveegde aannames. Het laat dus niets zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:
58 minuten geleden zei thom:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dan weet ik ook al gelijk dat het onzin is want je kunt de Marmotte niet met een vast verzet rijden. 

Lopen klieren dus.

Nee, want het is onzin om de Marmotte met een vast verzet te rijden.
Net zo goed als dat de link die je geeft niets ander is dan een aantal op een hoop geveegde aannames. Het laat dus niets zien.

Nee, dat zijn geen aannames, maar bewezen feiten die verzameld zijn en waarop niet gehandeld wordt.

De feiten zijn het afgelopen jaar meerdere malen hier op dit forum ook langsgekomen in video's van interviews, in uitgeschreven regels, in nieuws en actualiteiten.

''Maar het laat niets zien'' inderdaad. Onzin dus.

Lig je in bed gekluisterd vraag ik mij af, dat je dit uit verveling doet?

Alleen dan kan ik het begrijpen.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Nee, dat zijn geen aannames, maar bewezen feiten die verzameld zijn

Uit het artikel zelf, de kop:

Citaat

De heilsbeloften in het kader van de wereldwijde Corona-vaccinaties, volgens welke gevaccineerden op perfide wijze hun grondrechten zullen terugkrijgen, zullen waarschijnlijk een voorspelbare illusie blijken te zijn.

Daarnaast gaat het artikel over de VS, en daar wonen we niet.

 

9 minuten geleden zei thom:

''Maar het laat niets zien'' inderdaad. Onzin dus.

het laat aannames zien, geen bewezen feiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uit het artikel zelf, de kop:

Daarnaast gaat het artikel over de VS, en daar wonen we niet.

 

het laat aannames zien, geen bewezen feiten.

Ik heb het hier over;

14 uur geleden zei thom:

Deskundigen:
“De meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats”
Maatregel? Blijf binnen!

Deskundigen:
“Er vinden weinig besmettingen plaats in de horeca.”
Maatregel? Sluit de horeca!

Deskundigen:
“De meeste patiënten op de IC hebben overgewicht.”
Maatregel? Alleen fastfoodketens mogen open blijven, alle overige restaurants moeten sluiten.

Deskundigen:
“Mondkapjes bieden een vorm van schijnveiligheid.”
Maatregel? Mondkapjesplicht!

Deskundigen:
“Deze test is geen betrouwbare methode om virussen op te sporen.”
Maatregel? Testplicht!

Deskundigen:
“We zien in landen zonder lockdown geen verschil qua besmettingen.”
Maatregel? Lockdown!

Deskundigen:
“Het immuunsysteem verzwakt door weinig contact met bacteriën.”
Maatregel? Alles ontsmetten!

Deskundigen:
“Goede ventilatie en luchtvochtigheid vermindert de kans op infecties.”
Maatregel? Sluit alle bejaarden binnen op en houd ramen en deuren gesloten. Ventileren is niet nodig.

Deskundigen:
“Buitenlucht versterkt het immuunsysteem.”
Maatregel? Blijf binnen! #stayhome

Deskundigen:
“Sociale contacten, aanraking en plezier is essentieel voor een goede gezondheid. Je kunt het virus niet overdragen door aanraking.”
Maatregel? Houd afstand, aanraken is strafbaar, plezierige samenkomsten zijn verboden, blijf weg bij ouderen!

Deskundigen:
“Beweging is erg belangrijk om het immuunsysteem gezond te houden.”
Maatregel? Sportscholen dicht!

Deskundigen:
“Het probleem is niet het virus maar de bezuinigingen in de zorg.”
Maatregel? Geen opschaling van de zorgcapaciteit, want dan “vervelen ze zich dood”!

Deskundigen:
“Je bent niet besmettelijk als je geen klachten hebt.”
Maatregel? Ga in quarantaine, ook al heb je geen klachten.

Deskundigen:
“We hebben middelen gevonden die effectief zijn bij de bestrijding van het C—-virus! Een ‘vaxxin’ is dus niet nodig! Sterker nog, een ‘vaxxin’ is niet toegestaan als er werkzame medicijnen zijn!”
Maatregel? Deze medicijnen worden verboden. Er is te weinig bekend over de bijwerkingen.

Deskundigen:
“Er is te weinig bekend over de bijwerkingen van nieuwe ‘vaxxins’. Het onderzoek is nog niet afgerond, het is nog niet veilig!”
Maatregel? Zoveel mogelijk mensen ‘vaxxineren’.

Deskundigen:
“Een zwakker lichaam kan de immuunreactie op het ‘vaxxin’ mogelijk niet aan, waardoor men kan overlijden. Er is nog niet getest op ouderen en zieken.”
Maatregel? Ouderen en zieken eerst!

Deskundigen:
“Er overlijden verdacht veel ouderen binnen twee weken na het ‘vaccin’. Dit moet eerst onderzocht worden voordat we verder gaan met ‘vaccineren’.”
Maatregel? Dit komt door de onderliggende ziekte, niet door het ‘vaccin’. We voeren het tempo op.

Deskundigen:
“Er klopt hier iets niet, er wordt niet naar ons geluisterd, wat is hier aan de hand?”
Maatregel? Censuur voor iedereen die kritiek heeft!

Het volk:
“Wij zijn het hier niet mee eens! Wij willen dat er geluisterd wordt naar deze deskundigen! Wij protesteren!”
Maatregel? Verbod op demonstraties, extreem politiegeweld, boetes en arrestaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over die link ging het niet.

Maar goed, anders krijg ik weer het verwijt niet op je in te gaan:

 

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“De meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats”
Maatregel? Blijf binnen!

De besmettingen vinden binnenshuis plaats door iemand die het van buiten naar binnen brengt. Daarom: binnen blijven.

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Er vinden weinig besmettingen plaats in de horeca.”
Maatregel? Sluit de horeca!

Maar wel meer in vergelijking met andere plekken.

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“De meeste patiënten op de IC hebben overgewicht.”
Maatregel? Alleen fastfoodketens mogen open blijven, alle overige restaurants moeten sluiten.

Alle restaurants zijn dicht om ter plaatse te eten, en open voor afhalen. Daar zit geen verschil tussen fastfood en anderen.

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Mondkapjes bieden een vorm van schijnveiligheid.”
Maatregel? Mondkapjesplicht!

Er waren ook deskundigen die een andere mening hadden.

 

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Deze test is geen betrouwbare methode om virussen op te sporen.”
Maatregel? Testplicht!

 

De meeste deskundigen dachten daar anders over.

 

12 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“We zien in landen zonder lockdown geen verschil qua besmettingen.”
Maatregel? Lockdown!

Dat was in Zweden zo en dat komt omdat de Zweden een grotere gedragsdiscipline dan anderen hebben. Als hun wordt gevraagd om iets te doen of niet te doen ivm de volksgezondheid, gaan ze daar niet eerst lopen polderen.  Dat was bij ons niet zo. Overigfens heet ook Zweden het bveleid van 'alleen aanbevelingen' moeten loslaten.

 

 

Etc. Etc, 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“De meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats”
Maatregel? Blijf binnen!

De besmettingen vinden binnenshuis plaats door iemand die het van buiten naar binnen brengt. Daarom: binnen blijven.

Nee, totaal niet bewezen. Zelfs bewezen dat dit juist niet zo is.

 

32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Er vinden weinig besmettingen plaats in de horeca.”
Maatregel? Sluit de horeca!

Maar wel meer in vergelijking met andere plekken.

Onzin. Aanname van lik me vessie.

 

32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“De meeste patiënten op de IC hebben overgewicht.”
Maatregel? Alleen fastfoodketens mogen open blijven, alle overige restaurants moeten sluiten.

Alle restaurants zijn dicht om ter plaatse te eten, en open voor afhalen. Daar zit geen verschil tussen fastfood en anderen.

Weet ik niet.

32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Mondkapjes bieden een vorm van schijnveiligheid.”
Maatregel? Mondkapjesplicht!

Er waren ook deskundigen die een andere mening hadden.

Maar die hebben het mis, omdat mondkapjes geen bescherming bieden maar juist de volksgezondheid aantasten; zuurstofgebrek en eigen co2 weer inademen. En de microvezels van de mondkapjes in de longen terechtkomen.

 

32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“Deze test is geen betrouwbare methode om virussen op te sporen.”
Maatregel? Testplicht!

 

De meeste deskundigen dachten daar anders over.

Nee, het is bewezen, ook door de ontwerper van de test, dat dit niet werkt bij een zogenaamde virusopsporing. Virus is al nooit levend geïsoleerd, laat staan dat ze weten wat ze testen.

 

32 minuten geleden zei Dat beloof ik:
44 minuten geleden zei thom:

Deskundigen:
“We zien in landen zonder lockdown geen verschil qua besmettingen.”
Maatregel? Lockdown!

Dat was in Zweden zo en dat komt omdat de Zweden een grotere gedragsdiscipline dan anderen hebben. Als hun wordt gevraagd om iets te doen of niet te doen ivm de volksgezondheid, gaan ze daar niet eerst lopen polderen.  Dat was bij ons niet zo. Overigfens heet ook Zweden het bveleid van 'alleen aanbevelingen' moeten loslaten.

 

Er is geen verschil dus.

Maar ik stop met dit gedoe.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Mullog:

Heel verstandig, je gaat het namelijk nooit winnen. 

https://www.ninefornews.nl/youtube-verwijdert-video-waarin-van-dissel-toegeeft-dat-corona-qua-sterfte-vergelijkbaar-is-met-griep/

De breinaald van 4mm tegen de plint en de 8meter dertig leefwereld die gedownlocked wordt.

Er zijn alleen maar verliezers in die 8meter 30.

Loser.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Echter in essentie verandert dat niets en sluit dat perfect aan bij wat ik zei over de natuurlijke selectie. Nu nemen velen die natuurlijke resistentie tegen covid hebben die van Pfizer als eerste mee in hun biologie. Terwijl het voor de kruisimmuniteit beter is de originele eerst in te bakken voor latere mutaties. Zoals dat bij ons gebeurde met influenza door de natuurlijke selectie.

Ook als je mensen gaat opsluiten houd je kruiscontaminatie tegen die tot een equilibrium zal komen door natuurlijke selectie. Ik verwarde het fenomeen met kruisimmuniteit, sorry maar goed dat je het zag. Echter aan de context verandert er niets als we die woorden in juist perspectief brengen en die verwarring aside plaatsen.

zie ook hoe nuttig vele ziektekiemen zijn en ze ons al sterken sedert de kleuterschool. Ons immuunsysteem verzwakt veelal door verzwakte deelname aan het leven. Er wordt alleen over vaccineren gepraat, maar om iets aan zwaarlijvigheid te doen hoor je niemand. Nochtans is dat een serieuze factor bij de doodsoorzaak van velen.

Respect dat je ook een keer toegeeft dat je er naast zit. 👍

Maar wat nu weer kruiscontanimatie is dat tot een equilibrium zal leiden?

Het is allemaal heel eenvoudig:

  1. Je immuunsysteem ziet niet of lichaamsvreemde stoffen door een "natuurlijke" infectie of door een "onnatuurlijk" vaccin in het lichaam komt
  2. Als een lichaamsvreemde stof in je lichaam komt reageert (bij de meeste mensen) je immuunsysteem met beschermende maatregelen
  3. Is het een "onnatuurlijk" vaccin waarop het reageert dan is dit vaccin zwak en daarmee praktisch een 100% kans dat er geen gevolgen zijn terwijl je immuunsysteem leert hoe het moet reageren, en daarmee voorbereid is op een aanval door een "natuurlijke" besmetting
  4. Is het een "natuurlijke" besmetting dan is het een virus op volledige kracht en is de uitkomst ongewis

Op basis van deze 4 argumenten laat ik mij vaccineren. Al het andere, equilibriums, kruiscontaminatie, kruisimmuniteit, groepsimmuniteit en wat er verder ook aspecten zijn die erbij gesleept worden leiden allemaal af van de kern en veroorzaken mist en ruis die de bovenstaande 4 overwegingen uit beeld laten verdwijnen. 

Als jij om andere reden je niet laat vaccineren dan heb je het volste recht om dat te besluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei thom:

https://www.ninefornews.nl/youtube-verwijdert-video-waarin-van-dissel-toegeeft-dat-corona-qua-sterfte-vergelijkbaar-is-met-griep/

De breinaald van 4mm tegen de plint en de 8meter dertig leefwereld die gedownlocked wordt.

Er zijn alleen maar verliezers in die 8meter 30.

Loser.

Ah, de video waarin was geknipt, waardoor het misleidende info was.  Ja logisch dat zoiets moet worden verwijderd.
Next ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:
..

@thom mag ik je eens vragen waarom wij al jouw bronnen moeten vertrouwen en de msm links moeten laten liggen als iedere keer blijkt dat al jouw bronnen informatie aantoonbaar manipuleren of op zijn minst onvolledig weergeven? Het komt op mij dat er continue BRAND wordt geroepen zonder dat er brand is en als er dan eindelijk een keer brand is luistert er niemand meer omdat het wel weer loos alarm zal zijn.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:
15 minuten geleden zei thom:
 

@thom mag ik je eens vragen waarom wij al jouw bronnen moeten vertrouwen en de msm links moeten laten liggen als iedere keer blijkt dat al jouw bronnen informatie aantoonbaar manipuleren of op zijn minst onvolledig weergeven? Het komt op mij dat er continue BRAND wordt geroepen zonder dat er brand is en als er dan eindelijk een keer brand is luistert er niemand meer omdat het wel weer loos alarm zal zijn.  

Er wordt dus brand geroepen door de msm, terwijl er geen brand is.

Shoot yourself Mullog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Mullog:

Respect dat je ook een keer toegeeft dat je er naast zit. 👍

Maar wat nu weer kruiscontanimatie is dat tot een equilibrium zal leiden?

Het is allemaal heel eenvoudig:

  1. Je immuunsysteem ziet niet of lichaamsvreemde stoffen door een "natuurlijke" infectie of door een "onnatuurlijk" vaccin in het lichaam komt
  2. Als een lichaamsvreemde stof in je lichaam komt reageert (bij de meeste mensen) je immuunsysteem met beschermende maatregelen
  3. Is het een "onnatuurlijk" vaccin waarop het reageert dan is dit vaccin zwak en daarmee praktisch een 100% kans dat er geen gevolgen zijn terwijl je immuunsysteem leert hoe het moet reageren, en daarmee voorbereid is op een aanval door een "natuurlijke" besmetting
  4. Is het een "natuurlijke" besmetting dan is het een virus op volledige kracht en is de uitkomst ongewis

Op basis van deze 4 argumenten laat ik mij vaccineren. Al het andere, equilibriums, kruiscontaminatie, kruisimmuniteit, groepsimmuniteit en wat er verder ook aspecten zijn die erbij gesleept worden leiden allemaal af van de kern en veroorzaken mist en ruis die de bovenstaande 4 overwegingen uit beeld laten verdwijnen. 

Als jij om andere reden je niet laat vaccineren dan heb je het volste recht om dat te besluiten.

Antibiotica tegen bacteriën, zowel schadelijke als goede (iets met zuurstof minnend en zuurstof mijdend). Gaat al decennia lang "goed", in die zin dat we ernstige infecties gemakkelijk kunnen bestrijden. De andere kant van het verhaal is dat er steeds meer mutaties voorkomen die bijna of geheel resistent zijn tegen de beschikbare antibiotica. Is het dan vergezocht om je af te vragen of de vaccins niet juist ernstigere mutaties veroorzaken? Indien dit zo zou werken, is de mensheid dan niet bezig een verschrikkelijke ramp over zichzelf uit te roepen? Vooral gegeven het feit dat virussen blijkbaar vele malen besmettelijker zijn dan bacteriën? Zomaar een vraag. Ik meen te begrijpen dat @Fundamenteel daar ook op wijst maar dan met gebruik van technische termen die we niet elke dag horen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Er wordt dus brand geroepen door de msm, terwijl er geen brand is.

Shoot yourself Mullog.

Als dat het geval zou zijn dan zouden jouw bronnen met eenvoudige feiten, zonder manipulatie van informatie, dat kunnen weerleggen. Ik heb echter nog geen enkel inhoudelijk weerwoord gehad op (dan toch maar voor de 8ste keer)

  

Op 9-3-2021 om 07:28 zei Mullog:

De 7e keer, let vooral op de 2e paragraaf en met name de aantallen (en de periode). 

"De onderzoekers vergeleken de ruim 45.000 grieppatiënten die tijdens het opvallend heftige griepseizoen van 2018/2019 in Franse ziekenhuizen waren opgenomen met de bijna 90.000 COVID-19 patiënten die in maart en april 2020 in Frankrijk waren opgenomen."

Op 8-3-2021 om 20:17 zei Mullog:

Het coronavirus is echt gevaarlijker dan de griep  (bron)

Het misverstand dat we het meest zien terugkomen is dat het coronavirus de volksgezondheid ongeveer evenveel zou bedreigen als de 'gewone' seizoensgriep. Dit is niet het geval.

Dit blijkt bijvoorbeeld uit een Frans onderzoek dat in december in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet is gepubliceerd. De onderzoekers vergeleken de ruim 45.000 grieppatiënten die tijdens het opvallend heftige griepseizoen van 2018/2019 in Franse ziekenhuizen waren opgenomen met de bijna 90.000 COVID-19 patiënten die in maart en april 2020 in Frankrijk waren opgenomen. Op bijna alle vlakken bleek COVID-19 gevaarlijker.

Als eerste valt natuurlijk op dat het aantal opgenomen COVID-19 patiënten bijna twee keer zo groot was als het aantal grieppatiënten. Daarnaast was de kans op overlijden na ziekenhuisopname bij COVID-19 hoger: 16,9 procent van de COVID-19 patiënten overleed. Van de grieppatiënten overleed 5,8 procent.

Ook zagen de Franse onderzoekers dat de COVID-19-patiënten in het ziekenhuis gemiddeld jonger waren en vaker dan bij de griep beademing nodig hadden.

Ook uit Nederlandse sterftecijfers blijkt dat de corona-uitbraak gevaarlijker is dan een seizoensgriep. In het voorjaar van 2020 stierven er volgens het CBS ongeveer negenduizend meer mensen dan verwacht. Een vergelijkbare oversterfte zagen we afgelopen jaren alleen tijdens de uitzonderlijk heftige griepgolf van 2018. Maar, in 2018 hadden we geen lockdown. Zonder coronamaatregelen was de sterfte aan COVID-19 waarschijnlijk veel hoger geweest. Jaap van Dissel stelde in april vorig jaar dat de lockdown waarschijnlijk 90 procent van de verwachte ic-opnames heeft voorkomen.

Als we naar het hele jaar kijken dan kunnen we zien dat de oversterfte in Nederland sinds de Tweede Wereldoorlog niet meer zo hoog is geweest. Er overleden vorig jaar ongeveer 15.000 mensen meer dan

Expand  

Dan moeten die cijfers toch eenvoudig door al die alternatieve sites weerlegd kunnen worden. Maar het enige waar je mee komt is Corona=Griep en bovenstaande bewijst volgens mij het tegendeel.

10 minuten geleden zei thom:

Shoot yourself Mullog.

Wens je me dood? Als dat het geval is dan zal ik rapporteren.

4 minuten geleden zei Willempie:

Antibiotica tegen bacteriën, zowel schadelijke als goede (iets met zuurstof minnend en zuurstof mijdend). Gaat al decennia lang "goed", in die zin dat we ernstige infecties gemakkelijk kunnen bestrijden. De andere kant van het verhaal is dat er steeds meer mutaties voorkomen die bijna of geheel resistent zijn tegen de beschikbare antibiotica. Is het dan vergezocht om je af te vragen of de vaccins niet juist ernstigere mutaties veroorzaken? Indien dit zo zou werken, is de mensheid dan niet bezig een verschrikkelijke ramp over zichzelf uit te roepen? Vooral gegeven het feit dat virussen blijkbaar vele malen besmettelijker zijn dan bacteriën? Zomaar een vraag. Ik meen te begrijpen dat @Fundamenteel daar ook op wijst maar dan met gebruik van technische termen die we niet elke dag horen.

Het verschil tussen antibiotica en vaccin is volgens mij als volgt. Bij antibiotica krijg je een medicijn dat je immuunsysteem helpt om een infectie onder de knie te krijgen. Penicilline dood bacteriën. Wat er gebeurt is dat bacteriën resistent worden tegen de penicilline waardoor je met die middelen niet meer kunt helpen een infectie te bestrijden. Bij een vaccin leer je je immuunsysteem snel en efficiënt op een infectie te reageren maar het vaccin zelf doet niets in de bestrijding van de infectie. Daarmee kan een bacterie of virus niet resistent worden tegen een vaccin. Ik denk, maar weet het niet zeker (ik ben tenslotte geen viroloog),  dat het niet zoveel zin heeft om iemand te vaccineren die midden in een besmetting zit omdat je daarmee alleen het immuunsysteem belast terwijl dit het al druk genoeg heeft. 

Of er verschil is tussen de besmettelijkheid van virussen en bacteriën hangt denk ik van de ziekte af en de manier waarop deze zich verspreid. HIV is minder besmettelijk dan corona omdat je daarvoor nu eenmaal intieme seksuele contacten aan moet gaan en dat doe je niet zo snel op straat, terwijl een keertje niesen in de openbare ruimte op zich niet ongebruikelijk is. Voor bacteriën zullen er ook wel dat soort voorbeelden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:
24 minuten geleden zei thom:

Shoot yourself Mullog.

Wens je me dood? Als dat het geval is dan zal ik rapporteren.

Nee natuurlijk niet. Ik bedoel daarmee te zeggen; je eigen woorden komen als een boemerang terug.

 

3 minuten geleden zei Mullog:
26 minuten geleden zei thom:

Er wordt dus brand geroepen door de msm, terwijl er geen brand is.

Shoot yourself Mullog.

Als dat het geval zou zijn dan zouden jouw bronnen met eenvoudige feiten, zonder manipulatie van informatie, dat kunnen weerleggen. Ik heb echter nog geen enkel inhoudelijk weerwoord gehad op (dan toch maar voor de 8ste keer)

Het hele jaar door gedaan; feiten feiten en feiten.

Maar wanneer men blind is daarvoor, door de sluier van de hypnose van de msm, zal men de feiten niet kunnen vatten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Nee natuurlijk niet. Ik bedoel daarmee te zeggen; je eigen woorden komen als een boemerang terug.

 

Zoiets hoopte ik al. 👍

4 minuten geleden zei thom:

Het hele jaar door gedaan; feiten feiten en feiten.

Ik heb wat anders gelezen. Vermoedens, doorgaans niet onderbouwd, en veel verzinsels. Zoals ik eerder schreef, we leven in verschillende werelden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid