Spring naar bijdragen

Het oorspronkelijk christendom bestaat niet


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Ik ook niet. Dit wordt door hedendaagse christenen al duizenden jaren gelezen en geleerd. Wat is daar dan volgens jou verborgen of occult aan?  

Inderdaad! Het was alleen onjuiste kennis. "God heeft niet het beste met je voor en je moet Hem niet vertrouwen. Luister liever naar mij en je zult zelf zoals God worden." De slang spreekt nog steeds maar is door de Schepper wel naar een lager niveau gebracht zodat hij gemakkelijker is te herkennen en te doorzien. Vandaar ook dat gnostische leringen door het overgrote merendeel van de eerste christenen als misleidend werden verworpen.

De slang brengt ons ook naar een langer niveau. Die draken zitten tot in onze media.

De komst van 666 kan wel eens het www zijn. W is de zesde letter in het Hebreeuws alfabet. Waw. In Arabisch als een 9 geschreven. 999/666 tomato tomata.

Alle kennis wordt nu meer over het www gedeeld dan eenders welk medium. Het internet is een web om de menselijke geest te vangen. Net daarvoor strijd die duivel. Via het digitale platform heeft het beest een wereld binnen de wereld kunnen creëren. Nu bouwen we naar de gelijkenis van het artificiele en niet meer het natuurlijke. 

It is here. You dare to communicate with it?

 

 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Een insinuerende ook. Wat heb ik aan dergelijke waardeloze hypotheses?

Hij gaf de kennis zelfs door aan zijn apostelen. Waar een massa vervolging op volgde en we pas eeuwen na datum van Jezus horen.

Zo transparant is alles niet he. De bijbel is te beknopt ons het hele verhaal te geven. Alzo corrumperen instellingen het woord van God naar hartelief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 904
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Omdat er een nepchristendom wordt gecreëerd door de antichrist.

Nee. Zoals je inmiddels wel weet, heb ik altijd de feiten op orde. Dus kan ik het prima uitleggen. Maar dat voelt wel een beetje alsof ik moet uitleggen dat de maan toch echt niet van kaas is. Al

Leer eerst maar eens het onderscheid tussen argumentatie en bewijs voordat je over wetenschap begint. Dat de essentie van het christelijk geloof - niet voor niets heet het geloof, het zijn geen w

6 minuten geleden zei thom:

Juist, het is een mondeling overdragen geweest. Op schrift wordt alles gemanipuleerd, of ook juist 'verborgen' gebracht óm de manipulatie voor te zijn. Deze natuur is zeer hebberig, om als God te willen zijn, terwijl God juist vraagt om deze natuur over te geven aan Hem, opdat Hij zichZelf kan zien.

 

Dus niemand weet het en dat wat verborgen is was me nooit duidelijk. Wel weet ik dat er in het verborgene krachten huizen. Krachten waar we de oorsprong niet van weten. Afgaand op het uiterlijke, drijft die kracht ons niet naar waar we toe geschapen zijn. Als God liefde is, dan vrees ik dat de mens niet meer in Zijn gelijkenis loopt. 

Zelfs ik ben op dit eigenste moment zonder aarzelen een koelbloedige moordenaar als er een rapefugee te verkeerd aan mijn kroost komt. Mensen in grootsteden lopen over de schouder te waken.

Weldra stopt de christelijke vasten en we kunnen al zo nieuwe taferelen verwachten. Dan kunnen de media en leftards de islam weer beschermen en christenen degraderen tot paasaanbidders. Want duizend jaar geleden...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus niemand weet het en dat wat verborgen is was me nooit duidelijk. Wel weet ik dat er in het verborgene krachten huizen. Krachten waar we de oorsprong niet van weten.

Wat een nonsens. Dat jij iets niet weet hoeft niet voor een ander op te gaan. Blijkbaar tast jij in het duister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Occultisme is van de duivel en zijn demonen.

Maar de rituelen om er iets mee te bereiken zijn zelfs voor de meeste ingewijden een mysterie.

Als je daarmee gaat spelen zijn dat krachten waar geen mens vat op heeft. 

Jezus was sterker dan de duivel, wij niet. De eerste christenen lieten zich met andere zaken bezig dan pasen en kerstmis hoor. De maankalender is essentieel en die is onmisbaar in de occulte wereld. Iemand occult leeft naar de maanstanden. Jezus deed dat ook.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de rituelen om er iets mee te bereiken zijn zelfs voor de meeste ingewijden een mysterie.

Als je daarmee gaat spelen zijn dat krachten waar geen mens vat op heeft. 

Jezus was sterker dan de duivel, wij niet. De eerste christenen lieten zich met andere zaken bezig dan pasen en kerstmis hoor. De maankalender is essentieel en die is onmisbaar in de occulte wereld. Iemand occult leeft naar de maanstanden. Jezus deed dat ook.

Pure blasfemie waar je mee aan komt zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het woord 'occult' heeft een enigszins duistere lading. Althans, dat vind ik. Toch komen de woorden 'verborgen', 'verborgene' en 'verborgenheid' meerdere keren voor in de Bijbel. Is dat dan een ander soort verborgenheid?

Voorbeelden van 'verborgen':

Matth. 6:6 Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bid uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden.

Matth. 11:25 In dienzelven tijd antwoordde Jezus en zeide: Ik dank U, Vader, Heere des hemels en der aarde, dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard.

Bron: https://statenvertaling.nl/zoektekst.php?qw=verborgen&qm=1&qd=2&qa=1&qb=92&it=0#startb

'Verborgene':

Rom. 2:29 Maar die is een Jood, die het in het verborgene is; en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Bron: https://statenvertaling.nl/zoektekst.php?qw=verborgene&qm=1&qd=1&qa=1&it=0#start

'Verborgenheid':

Mark. 4:11 En Hij zeide tot hen: Het is u gegeven te verstaan de verborgenheid van het Koninkrijk Gods; maar dengenen die buiten zijn, geschieden al deze dingen door gelijkenissen;

Rom. 11:25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.

Ef. 3:9 En allen te verlichten, dat zij mogen verstaan welke de gemeenschap der verborgenheid is, die van alle eeuwen verborgen is geweest in God, Welke alle dingen geschapen heeft door Jezus Christus;

Kol. 1:27 Aan wie God heeft willen bekendmaken, welke zij de rijkdom der heerlijkheid dezer verborgenheid onder de heidenen, welke is Christus onder u, de Hoop der heerlijkheid;

Kol. 2:2 Opdat hun harten vertroost mogen worden, en zij samengevoegd zijn in de liefde, en dat tot allen rijkdom der volle verzekerdheid des verstands, tot kennis der verborgenheid van God en den Vader, en van Christus,

Enz.

Bron: https://statenvertaling.nl/zoektekst.php?qw=verborgenheid&qm=1&qd=1&qa=1&qb=92&it=0#startb

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De komst van 666 kan wel eens het www zijn. W is de zesde letter in het Hebreeuws alfabet. Waw. In Arabisch als een 9 geschreven. 999/666 tomato tomata.

Het is er nog niet maar wel hard onderweg. De mensen die dagelijks de Bijbel lezen en bidden zullen weten wanneer het cruciale moment echt is aangebroken. Mogelijk vanuit de hemel.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Joden stellen vandaag hun Pascha nog bij op de maan. De dagkalender kwam pas vele later. 

Er is dan ook niets occults aan de maankalender. Integendeel zelfs. De zonnekalender klopt niet en leidt af van de waarheid. Alle feesten die door de Schepper zijn ingesteld zijn gebaseerd op de maankalender.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ze hadden nog geen klokken en computers die de tijd bijhouden, dus gebruikten ze daar de maan voor.

Dus ook Jezus volgde de maankalender.

14 minuten geleden zei Bastiaan73:

666 komt alleen in Openbaring voor. Openbaring is oorspronkelijk in het Grieks geschreven, niet in het Hebreeuws.

Geef toe, het www past beter in de beschrijving dan pakweg Nero. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:
17 minuten geleden zei Bastiaan73:

666 komt alleen in Openbaring voor. Openbaring is oorspronkelijk in het Grieks geschreven, niet in het Hebreeuws.

Geef toe, het www past beter in de beschrijving dan pakweg Nero. 

Nee dat geef ik niet toe. Het wereldwijde web is een hedendaags medium terwijl het vers in Openbaring 13 overduidelijk over een mens gaat:

18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

Het is er nog niet maar wel hard onderweg. De mensen die dagelijks de Bijbel lezen en bidden zullen weten wanneer het cruciale moment echt is aangebroken. Mogelijk vanuit de hemel.

Er is dan ook niets occults aan de maankalender. Integendeel zelfs. De zonnekalender klopt niet en leidt af van de waarheid. Alle feesten die door de Schepper zijn ingesteld zijn gebaseerd op de maankalender.

Maar als occultist kan je de maancycli onmogelijk weg cijferen. Quasi alle numerologie daarin is afgestemd op kosmische cycli waarvan de maan de leidende rol is. Ik kan zelfs mensen die hun moestuin compleet afstemmen op de maan. Ze wachten met bepaalde toepassingen tot de maan het meest gunstig is. Dit is een dom voorbeeld, maar op grotere schaal heeft de maan een giga invloed waarvan de meesten buiten haar ritme leven. We leven synchronisch met het beest en niet meer de maan als moderne mensen.

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Nee dat geef ik niet toe. Het wereldwijde web is een hedendaags medium terwijl het vers in Openbaring 13 overduidelijk over een mens gaat:

18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

Het beest is dus een mens? Of zou de exegese iets ruimer zijn?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar als occultist kan je de maancycli onmogelijk weg cijferen. Quasi alle numerologie daarin is afgestemd op kosmische cycli waarvan de maan de leidende rol is. Ik kan zelfs mensen die hun moestuin compleet afstemmen op de maan. Ze wachten met bepaalde toepassingen tot de maan het meest gunstig is. Dit is een dom voorbeeld, maar op grotere schaal heeft de maan een giga invloed waarvan de meesten buiten haar ritme leven. We leven synchronisch met het beest en niet meer de maan als moderne mensen.

Daar hoef je geen occultist voor te zijn. Gewoon mens zijn is ook voldoende.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Het is er nog niet maar wel hard onderweg. De mensen die dagelijks de Bijbel lezen en bidden zullen weten wanneer het cruciale moment echt is aangebroken. Mogelijk vanuit de hemel.

Er is dan ook niets occults aan de maankalender. Integendeel zelfs. De zonnekalender klopt niet en leidt af van de waarheid. Alle feesten die door de Schepper zijn ingesteld zijn gebaseerd op de maankalender.

Net als alle feesten van de paaskring, van Aswoensdag tot Pinksteren en de paar speciale feesten erna. Pasen zelf wordt gevierd op de eerste zondag na volle maan in de lente; de data van alle voorafgaande en erna komende feesten worden vervolgens daarop geënt. Alleen de kerstkring en de heiligenfeesten volgen de zonnekalender. Want 'het volk dat in duisternis wandelt, ziet een groot Licht.'
De Kerk is immers niet exclusief joods, maar omvat ook alle heidense volkeren. Dus is het niet vreemd dat haar feesten feitelijk twee kalenders volgen, waarbij de belangrijkste feesten de maankalender zijn blijven volgen.

De zon is binnen het christendom symbool gaan staan voor de Zonne der Gerechtigheid, het Licht van Christus, opkomend uit het Oosten. Klassieke kerkgebouwen zijn daarom geoost, gebouwd richting het oosten. En in de oude liturgie van de mis stonden ook zowel de priester als het volk richting het oosten.
Zo omvatten de feesten beide hemellichamen en worden zowel de dag en nacht als het ware door het gedenken van Jezus' heilsdaden geheiligd. Er is dus geen sprake van dat de zon en haar kalender zou afleiden van de Waarheid, want de Waarheid is Christus en Christus is het Licht dat ons allen omringt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Maar dat heeft niks met occult te maken. Het was gewoon praktisch.

Nou dat kan best zijn. Ik blijf me wel afvragen wat Jezus exact deed of zei wat voor die tijd als een wonder aanschouwd werd. Wat was het oorspronkelijke christendom dan?

Is het veilig te stellen dat Christendom eigenlijk afkomstig is van Johannes de doper? Er moeten toch meer teksten rond Johannes te vinden zijn? We krijgen daar via de bijbel te weinig inkijk in.

11 uur geleden zei Willempie:

Daar hoef je geen occultist voor te zijn. Gewoon mens zijn is ook voldoende.

Ahneen. Meeste mensen zien toeval terwijl de occultist patronen herkent. Iemand rationeel gelooft bv niet in maanstanden, een mysticus zal tijdens volle maan ergens op een piekpunt staan om het ten vollen te oogsten. 

En zoals ik zei, veel van die zaken zijn niet meer in het verborgene maar vlak in the open. Mensen herleiden wat ze zelf niet begrijpen gewoon liever tot onzin.

Een helderziende kan niet letterlijk in de toekomst zien, maar heeft wel een helder zicht op situaties en komende invloeden die deze situaties zullen manipuleren/beinvloeden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Robert Frans:

Er is dus geen sprake van dat de zon en haar kalender zou afleiden van de Waarheid, want de Waarheid is Christus en Christus is het Licht dat ons allen omringt.

Helemaal mee eens hoor. Ik drukte me weer eens onduidelijk en dubbelzinnig uit. Wat ik bedoelde is dat de zonnekalender nooit helemaal klopt. De maankalender, na periodieke toevoeging van een dertiende maand, wel. En wat ik natuurlijk ook bedoelde is dat de maan niet occult is en de feesten die aan de maancycli verbonden zijn ook niet. En de invloed die de maan op de aarde heeft ook niet. ;)

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ahneen. Meeste mensen zien toeval terwijl de occultist patronen herkent.

Ben ik een occultist als ik eb en vloed aan de aantrekkingskracht van de maan toeschrijf?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

 

Ik denk niet dat een mysticus zich hiermee bezighoudt. Ja, de Maria Thun Kalender voor inderdaad het juiste moment van zaaien, snoeien, en oogsten. Maar dan in de moestuin, deze natuur. Is dat een mysticus?  Het maan-geloof aanhangen is een schijn-licht bezigheid; heeft licht van de zon nodig. Sikkel-aanbidders.

 

Een mysticus houdt zich daar inderdaad niet mee bezig. Hij leeft uit het licht dat Christus is en weet dat hij daarvoor geen licht van zon en maan van node heeft. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei thom:

De Geest, de Christus, het Licht, de Gnosis, Oorspronkelijkheid. Uitdrukkingen en werkingen vanuit een ander Levensveld, en alleen geschikt naarmate de voortgang van de 'kandidaat'. Daarom is het een groei. De mens leeft en bestaat uit de gevallen natuur, en vanuit een apart levensveld wat niet kan samengaan met het goddelijke.

Wat Sjako dan ergens ook aanhaalde, dat de mens God niet kan naderen, klopt dan ook. De mens moet zich daarom overgeven aan datgene wat uit God weder geboren wordt in ons.

Maar ik val in een tomeloze herhaling.

Je gebruikt mooie maar te moeilijke beeldtaal die voor de christenen hier niet toegankelijk genoeg is.

Ze kunnen er ook via het NT zelf nooit achterkomen, omdat het NT een mozaiek is van elkaar bestrijdende en tegensprekende teksten die bovendien deels bewust verhullend of verwarrende taal bevatten.

Met andere woorden, je moet een christen zijn om deze chaotische en ontoegankelijke NT tekstverzameling klakkeloos als "woord van God" te aanvaarden en de illusie te koesteren dat je de auteurs ervan begrijpt. Enkel een klein groepje theologen heeft (ten dele) door hoe die teksten tot stand kwamen, maar die missen iedere aansluiting met de "gewone" christen, laat staan dat er een zinvolle communicatie is tussen de twee groepen (bepaalde van die theologen proberen het soms wel via boeken die pogen versimpeld uit te leggen, maar dat is veel te weinig).

Daarom ook is het bekijken van evangeliserende christenen op YouTube filmpjes zo'n tenenkrommende ervaring. Die proberen iets tot leven te wekken dat bij het onstaan van die teksten nooit bestaan heeft. Het Christendom is een tragische gebroken godsdienst. Geen wonder dat er massale geloofsverlating is.

Je kunt wel terugkeren naar de kern waar Jezus mee begon, maar dan snapt niemand meer hoe dat een relatie heeft met het Christendom.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei zendeling:

... de kern waar Jezus mee begon ...

Hoe weet je wat die kern is? In welk geschrift wordt deze kern volgens jou beschreven zoals het daadwerkelijk gegaan is en hoe weet je of dit geschrift betrouwbaar is? Wat is daar het criterium voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei zendeling:

Je kunt wel terugkeren naar de kern waar Jezus mee begon, maar dan snapt niemand meer hoe dat een relatie heeft met het Christendom.

Fijn voor je dat jij het wel snapt maar de oorspronkelijke volgelingen van Jezus van Nazareth hebben jouw denkbeelden terecht verworpen. Het is oude koek.

26 minuten geleden zei thom:

Daarom gebruik ik vaak dezelfde teksten, zoals Joh. 1 en 17, 1 Kor. 15 en bijv. Rom. 8 of Openb. 3 Er komen zoetjesaan steeds meer teksten die het fenomeen Christen onderstrepen in Zijn belang.

 

Goed zo! Ga zo door en uiteindelijk kom je erachter dat al die andere teksten dat eveneens doen. Toen ik begon met het lezen van de Bijbel onderstreepte ik bepaalde passages. Na verloop van jaren was mijn hele Bijbel zo'n beetje onderstreept. Dan valt er niets meer te onderstrepen. ;) Dan ontdek je dat de Bijbel werkelijk God's brief aan ons is en dat wat we (nog) niet helemaal begrijpen ligt aan ons onbegrip en niet aan de Bijbel.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Robert Frans:

De zon is binnen het christendom symbool gaan staan voor de Zonne der Gerechtigheid, het Licht van Christus, opkomend uit het Oosten. Klassieke kerkgebouwen zijn daarom geoost, gebouwd richting het oosten. En in de oude liturgie van de mis stonden ook zowel de priester als het volk richting het oosten.

Dat is dan wel weer occult volgens mij. Het komt wegens invloeden van buiten de kerk die  binnen de kerk zijn geslopen. Het komt van aanbidding van de zonnegod. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid