Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Lobke:

Ik ga niet voor kwaliteit maar voor eerlijkheid en acceptatie. En je staat niet voor jou Kaasjeskruid. Je staat voor de mens die homoseksueel is.

Die bedekte toespelingen van jou getuigen imo van een verre van eerlijke houding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

4 minuten geleden zei thom:

Weet ik niet. In principe zou het op een gegeven moment geen zaak meer moeten zijn omdat de focus anders gericht is dan alleen op deze natuur.

En daar zijn we het dan opeens helemaal eens. Zodra we ons meer gaan richten op Thuis (de wereld van de oorzaken) en niet meer zozeer op deze wereld (de wereld van de gevolgen) dan gaat er een hoop veranderen.

Wat mij betreft is dat een kwestie van herinneren. Zoals de verloren zoon zich thuis herinnerde en naar huis ging.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hmm, wellicht dat je mij niet bedoelde. Maar ik zat nog in mijn hoofd met je opmerking over mijn vermeende dakloos zijn en ik denk: daar gaat ze weer.

Nee, ik bedoelde jou niet. Het is zelfs niet in mij opgekomen.

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Lobke:

We hebben het niet over lid worden, ja dan kiest men waarschijnlijk een kerk waar meer acceptatie is. Maar wanneer je van kinds af aan lid bent van een kerk waar je je altijd thuis voelde en dat niet veranderd is. Behalve dat je nu aangeeft een homoseksuele relatie te hebben.

Is seksuele oriëntatie onveranderbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Tja, het komt dan ook wel goed uit dat de duivel de schuld van alles kan krijgen. Hoeven we ook niet naar onszelf te wijzen...

Als we het over ons zelf gaan hebben, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de homoseksuelen. :)

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Goed, laten we hier het maar bij laten. Ieder heeft zijn mening gegeven. Het is mooi zo :)

Ik heb nog meer mening. Zo ben ik van mening dat de duivel slechts macht over ons heeft vanwege onze zondige natuur. Kunnen we beter daar mee aan de slag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

Volgens mij bent u daarmee tot op de bodem van het probleem gekomen, en vraagt zich terecht af hoe nu verder?

Stelt u zich eens voor dat u de Heer Jezus Persoonlijk zou ontmoeten, bv op straat. Zou u Hem dan direkt vragen u te verlossen, omdat Hij dat wel kan? Daartoe is Hij immers tot ons gekomen; 'om te genezen, die gebroken zijn van hart; den gevangenen te prediken loslating'. (Luc.4:18)

Ga dus bidden! Evt. in uw gemeente, samen met broeders en bidt, en Hij zal u vrijheid gegeven!

Ja, maar ik ben geen homo hè ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! :# 

Nog steeds of was je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Maar we hebben het hier over homofilie. Wat denk jij ervan, zijn ze hiervan te genezen?

Ik maak hier onderscheid tussen een blijkbaar aangeboren afwijking (niet veroordelend bedoeld maar zo zie ik het nog wel steeds), emotionele beschadiging in de jeugd en seksuele perversiteiten. Er zijn dingen waar je weinig of niets aan kunt doen en er zijn dingen waar je wel iets aan kunt doen, zou je dat willen. Iedereen kan worden genezen maar niet iedereen wordt genezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Homo's als jullie niet praktiseren is er nog hoop voor jullie dat jullie niet in de hel komen. :X

Correct, een praktiserende zondaar zal het Koninkrijk van God niet beërven.

7 minuten geleden zei Willempie:

Ik maak hier onderscheid tussen een blijkbaar aangeboren afwijking (niet veroordelend bedoeld maar zo zie ik het nog wel steeds), emotionele beschadiging in de jeugd en seksuele perversiteiten. Er zijn dingen waar je weinig of niets aan kunt doen en er zijn dingen waar je wel iets aan kunt doen, zou je dat willen. Iedereen kan worden genezen maar niet iedereen wordt genezen. 

Is het dan ok als je er niks aan kunt doen om je homofiele gevoelens in de praktijk te brengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Willempie:

Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! :# 

En toch blijk je geen van deze dingen te vergoelijken met de hand op de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Correct, een praktiserende zondaar zal het Koninkrijk van God niet beërven.

"Vrije seks, afgoden, overspel, homoseksuele en pedofiele praktijken. Dat geldt ook voor dieven, gierigaards, dronkaards, roddelaars en oplichters." (Paulus) Er zijn zonden die tot de dood leiden en zonden die niet tot de dood leiden. Wij zijn geneigd om op uiterlijke, vleselijke zaken te focussen. God ziet het hart aan. In ieder geval heb ik het recht anderen te oordelen al lang verspeeld. Ik preek geen veroordeling maar verlossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid