Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 2 minuten geleden zei Lobke: Ik ga niet voor kwaliteit maar voor eerlijkheid en acceptatie. En je staat niet voor jou Kaasjeskruid. Je staat voor de mens die homoseksueel is. Die bedekte toespelingen van jou getuigen imo van een verre van eerlijke houding. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Die bedekte toespelingen van jou getuigen imo van een verre van eerlijke houding. Kun je me dat uitleggen Kaasjeskruid? Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 5 minuten geleden zei thom: Nee, het lichaam is anders geaard. Niet de ziel. Bron? Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 4 minuten geleden zei thom: Weet ik niet. In principe zou het op een gegeven moment geen zaak meer moeten zijn omdat de focus anders gericht is dan alleen op deze natuur. En daar zijn we het dan opeens helemaal eens. Zodra we ons meer gaan richten op Thuis (de wereld van de oorzaken) en niet meer zozeer op deze wereld (de wereld van de gevolgen) dan gaat er een hoop veranderen. Wat mij betreft is dat een kwestie van herinneren. Zoals de verloren zoon zich thuis herinnerde en naar huis ging. 23 augustus 2018 bewerkt door HJW Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 10 minuten geleden zei Lobke: Kun je me dat uitleggen Kaasjeskruid? Hmm, wellicht dat je mij niet bedoelde. Maar ik zat nog in mijn hoofd met je opmerking over mijn vermeende dakloos zijn en ik denk: daar gaat ze weer. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Hmm, wellicht dat je mij niet bedoelde. Maar ik zat nog in mijn hoofd met je opmerking over mijn vermeende dakloos zijn en ik denk: daar gaat ze weer. Nee, ik bedoelde jou niet. Het is zelfs niet in mij opgekomen. 23 augustus 2018 bewerkt door Lobke Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Lobke: Nee, ik bedoelde jou niet. Het is zelfs niet in mij opgekomen. Gelukkig maar. Mijn excuus dan. 23 augustus 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Lobke reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 50 minuten geleden zei Lobke: We hebben het niet over lid worden, ja dan kiest men waarschijnlijk een kerk waar meer acceptatie is. Maar wanneer je van kinds af aan lid bent van een kerk waar je je altijd thuis voelde en dat niet veranderd is. Behalve dat je nu aangeeft een homoseksuele relatie te hebben. Is seksuele oriëntatie onveranderbaar? Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 29 minuten geleden zei thom: Goh.. Wat een begrip opeens. Kun je het aan ? ? Het is trouwens niet zozeer begrip maar meer dat ik op dit punt vergelijkbaar denk. Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 23 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Kaasjeskruid: Tja, het komt dan ook wel goed uit dat de duivel de schuld van alles kan krijgen. Hoeven we ook niet naar onszelf te wijzen... Als we het over ons zelf gaan hebben, dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de homoseksuelen. 23 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 2 minuten geleden zei Gaitema: Goed, laten we hier het maar bij laten. Ieder heeft zijn mening gegeven. Het is mooi zo Ik heb nog meer mening. Zo ben ik van mening dat de duivel slechts macht over ons heeft vanwege onze zondige natuur. Kunnen we beter daar mee aan de slag. Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 23 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 2 uur geleden zei Fritsie: Volgens mij bent u daarmee tot op de bodem van het probleem gekomen, en vraagt zich terecht af hoe nu verder? Stelt u zich eens voor dat u de Heer Jezus Persoonlijk zou ontmoeten, bv op straat. Zou u Hem dan direkt vragen u te verlossen, omdat Hij dat wel kan? Daartoe is Hij immers tot ons gekomen; 'om te genezen, die gebroken zijn van hart; den gevangenen te prediken loslating'. (Luc.4:18) Ga dus bidden! Evt. in uw gemeente, samen met broeders en bidt, en Hij zal u vrijheid gegeven! Ja, maar ik ben geen homo hè ? Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 40 minuten geleden zei Gaitema: Ja, maar ik ben geen homo hè ? Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! Lobke reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 @Willempie, Maar je bent wel lief! Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 2 minuten geleden zei Willempie: Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! Nog steeds of was je dat? Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 16 minuten geleden zei Willempie: Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! En humoristisch.... Lobke reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 25 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Nog steeds of was je dat? Ik heb zelf de indruk dat het wel de goede kant opgaat. Maar ik durf niet overmoedig te worden. 23 augustus 2018 bewerkt door Willempie Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 1 minuut geleden zei Willempie: Ik heb zelf de indruk dat het de goede kant opgaat. Dus er is ook hoop voor de homo. Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Dus er is ook hoop voor de homo. Er is gelukkig voor ieder mens hoop. Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Willempie: Er is gelukkig voor ieder mens hoop. Maar we hebben het hier over homofilie/seksualiteit. Wat denk jij ervan, zijn ze hiervan te genezen? 23 augustus 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Dus er is ook hoop voor de homo. Homo's als jullie niet praktiseren is er nog hoop voor jullie dat jullie niet in de hel komen. 23 augustus 2018 bewerkt door Lobke Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Maar we hebben het hier over homofilie. Wat denk jij ervan, zijn ze hiervan te genezen? Ik maak hier onderscheid tussen een blijkbaar aangeboren afwijking (niet veroordelend bedoeld maar zo zie ik het nog wel steeds), emotionele beschadiging in de jeugd en seksuele perversiteiten. Er zijn dingen waar je weinig of niets aan kunt doen en er zijn dingen waar je wel iets aan kunt doen, zou je dat willen. Iedereen kan worden genezen maar niet iedereen wordt genezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 2 minuten geleden zei Lobke: Homo's als jullie niet praktiseren is er nog hoop voor jullie dat jullie niet in de hel komen. Correct, een praktiserende zondaar zal het Koninkrijk van God niet beërven. 7 minuten geleden zei Willempie: Ik maak hier onderscheid tussen een blijkbaar aangeboren afwijking (niet veroordelend bedoeld maar zo zie ik het nog wel steeds), emotionele beschadiging in de jeugd en seksuele perversiteiten. Er zijn dingen waar je weinig of niets aan kunt doen en er zijn dingen waar je wel iets aan kunt doen, zou je dat willen. Iedereen kan worden genezen maar niet iedereen wordt genezen. Is het dan ok als je er niks aan kunt doen om je homofiele gevoelens in de praktijk te brengen? Link naar bericht Deel via andere websites
ZENODotus 142 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 49 minuten geleden zei Willempie: Ik ook niet. Ik ben een leugenaar, een dief, een overspelige, egoïstisch, liefdeloos, een geweldenaar, agressief, ongeduldig, kortaangebonden, veroordelend en zo kan ik nog even doorgaan. Maar een homo ben ik gelukkig niet! En toch blijk je geen van deze dingen te vergoelijken met de hand op de Bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 23 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Correct, een praktiserende zondaar zal het Koninkrijk van God niet beërven. "Vrije seks, afgoden, overspel, homoseksuele en pedofiele praktijken. Dat geldt ook voor dieven, gierigaards, dronkaards, roddelaars en oplichters." (Paulus) Er zijn zonden die tot de dood leiden en zonden die niet tot de dood leiden. Wij zijn geneigd om op uiterlijke, vleselijke zaken te focussen. God ziet het hart aan. In ieder geval heb ik het recht anderen te oordelen al lang verspeeld. Ik preek geen veroordeling maar verlossing. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten