Flash Gordon 274 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Zalig Kerstmis, katholieken! Gezegend Kerstmis, protestanten! Fijne feestdagen, atheïsten! Gezellige boosheid, kerstbestrijders! Sterkte, kersthaters! Een kind is ons geboren, ergens, ooit, en vast niet in deze nacht en al helemaal niet in Bethlehem. Maar we maken er toch een mooi feest van Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Ik sluit mij hier graag bij aan! De boodschap geeft goed aan dat kerst een mooi voorbeeld is van hoe je vanuit respect voor elkaar, en met invloeden van allerlei verschillende culturen, vrede en hoop op een mooie toekomst kunt vieren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Ook ik wens alle forummers Goede Kerstdagen toe. Maar vooral goede wensen voor 2018! Peace on earth and goodwill to all men! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Bij deze aan een ieder lid van het forum een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar gewenst. Dat het komende jaar maar een actief jaar mag zijn op het forum en er een positieve impuls mag zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Allemaal van harte vrede toegewenst. En voor wie niet van feesten houdt een geslaagde ontsnapping: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dolce Vita 346 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 An diesem Heiligabend wünsche ich Euch alle frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr! Bis nachher. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Trajecto 148 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Eenieder goede kerstdagen toegewenst! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Idereen een fijn kerst en alvast eem leuke jaarwisseling en de beste wensen voor 2018. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 "Een helder licht straalt heden over ons, want de Heer is ons geboren. Zijn naam is: Wonderbare, God, vredevorst, Vader van de toekomst, en aan zijn Rijk komt geen einde." -Introitus dageraadsmis Iedereen een zalig kerstfeest toegewenst! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 14 uur geleden zei Flash Gordon: Gezegend Kerstmisfeest, protestanten! Ik vind het een beetje lastig dit jaar. Ik ben net uit de mis en morgenochtend naar de dienst en onderweg kom je om in de kerstversiering. En het is mooi wat er allemaal uit de kast wordt getrokken om kerst te vieren. Maar wat is er te vieren aan de geboorte van Jezus als die niet een realiteit van elke dag is, als Hij niet werkelijk mét ons is? Ik word een beetje verdrietig van de kerstbomen, sterren, engelen, het geklets over hoop en warmte en gezelligheid om de triestigheid van alledag te verhullen. Een muziekje dan maar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ZENODotus 142 Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Gisteren naar een voorstelling geweest (van kerst uiteraard) voor een volle kerk... Dat is alvast zalig... het sprak een beetje over waar jij over spreekt Naeva... Het ging over Jozef en Maria die de dag van vandaag een kersthappening/kerstmarkt bezoeken... Doet Jezus daar nog terzake? (ps: heb uit mijn oorspronkelijke kerstwens wel even mijn (echte) naam zwart gemaakt... Je weet nooit wie er mee leest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Zowel gisteren als vandaag niet naar de kerk geweest. Ik woon ook sinds kort in een andere plaats en ben er nog helemaal niet naar de kerk geweest, dus vond het ook niet echt toepasselijk om dan nu wel te gaan. Ik zal komend jaar op een 'normale' zondag wel eens gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Zalig kerst en de beste wensen voor iedereen. Ik ben nog steeds de feestelijkheid aan het verteren. Ik heb geen druppel alcohol gedronken, maar wel veel en ik bedoel echt heel veel gegeten. Wat kalm aan doen tot 31/12 en we'll be alright Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Wij waren de avond voor Kerst in de kerk en t was echt enorm mooi. Mooie wilde screen beelden van Bethlemen, Jeruzalem. Overal props van kalleen, palmbomen etc. Buiten paden verlicht door vuurfakkels. Pas grote kampvuren. En echt een ongelooflijk professionele worship van onze beste muzikanten bij elkaar gebracht. Dit was de beste en mooiste keer ooit. En uiteraard was de Boodschap ook mooi. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Modestus 137 Geplaatst 3 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2021 (bewerkt) Een van mijn Kerstgedichten, oorspronkelijk geschreven als cadeau voor mademoiselle Bianca. In mijn kerkelijke traditie wordt de Kerst gevierd tot 6 januari, de dag van de Theofanie. Zo God het geeft zal ik volgende keer meerdere gedichten van mij publiceren. *** In het wijde firmament Straalt een wonderlijke ster. Zijn straal is zichtbaar overal: In steden, bosjes en gewesten. Hoog en helder schijnt de ster, Versierend hemelse gewelf. Het koor der engelen bezingt, En sterrendans verkondigt vreugde. Moeders ogen met een lach Naar kribbe kijken met ontzag. De hanen kraaiden in stilte En schapen blaten in de nacht. De engelen vereren God, De herders haasten naar de grot. Om onzentwille werd vandaag Het heilsplan heimelijk volbracht. De koningen vanuit het oosten Geschenken brengen met zich mee En eren koninklijke Kind, Hem baart de Maagd de wereld in. *** 🌹🎄🎇🌴🪐🎁🦋🌌✨🎈🌠 Een ster is heden ons verschenen, De Zon is heden opgestraald. De engel straalt van vreugde in de hemel En brengt het blijde boodschap voor de mens. Een nacht van heil, een nacht van vrede, We worden van ons ongeluk bevrijd. De Weg van leven, harmonie en vrede Is heden ons geopenbaard. *** 3 januari 2021 bewerkt door Modestus Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Modestus 137 Geplaatst 24 december 2022 Rapport Share Geplaatst 24 december 2022 Kerstgedichten 1 Een ster die schijnt van boven leidt wijzen naar beloofde land. Een Koning is voor ons geboren, Die Redder Christus is, de Heer. De blijde boodschap is te horen, Van 's hemels engelen gezang. De herders zijn erom verrast. Het Kind is heden ons geboren, Het Licht is heden opgestraald. De hemel juicht met de aarde. Gods geesten jubelen met ons. De herders horen met hun oren, Dat Opperherder is geboren, Die ook het Lam is en Gods Zoon. Verblijdt u Jozef en Maria, Gods vrede is vandaag op aarde, Gods welbehagen in de mensen van goed wil. Gods blijde boodschap van genade, Brengt liefde, vreugde en de hoop, De hoop die komt van het geloof, Geloof in Christus de Verlosser, Die einde brengt aan alle angst. 2 De wijzen jubelen met herders, Het koor der engelen verkondigt blijde nieuws, Dat Schepper is vandaag als mens verschenen En hemel met de aarde zijn verzoend. Een stille nacht, een nacht van vrede, Verjaagd het duister en angst, Verkondigend ons de Dag van vrede, Van licht, van heil en van geluk. De ster die schijnt vanuit de hemel Verblijdt de aarde met het grote nieuws, Dat heden Zon is ons verschenen, Maria’s Zoon geboren in de grot. De aarde juicht met de hemel, Want heden zijn we welkom in het hof van Eden. De engelen verblijden met de mensen, Het Leven viert triomf over de dood. Viert feest gij, Jozef en Maria, En alle aardbewoners met hen mee, Want heden is ons heil verschenen, De boze geesten zijn verdreven, En wij zijn van de vloek verlost. Ik wens je, [...], al het beste Dat je verlangd hebt in je hart. Dat al datgene, wat je wenste, Vervuld mag worden in dit jaar. 3 Een ster is heden ons verschenen, De Zon is heden opgestraald. De engel straalt van vreugde in de hemel En brengt het blijde boodschap voor de mens. Een nacht van heil, een nacht van vrede, We worden van ons ongeluk bevrijd. De Weg van leven, harmonie en vrede Is heden ons geopenbaard. 4 Een ster is heden ons verschenen, De Zon is heden opgestraald. De engelen vereren God en Herders haasten naar de grot. De grote Leidsman van ons leven Vandaag is ons als mens verschenen De Maagd heeft heden Hem gebaard. Hem eren wijzen met ontzag. 5 De ster schijnt heden aan de hemel, Voorafgaand aan de zonsopgang. De engelen bezingen God, En herders snellen naar de grot. De grote Herder van ons levensloop Verschijnt ons heden in de grot. Hem eren wijzen met hun pracht en praal Vannacht is Hij door Maagd gebaard. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten