Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

13:16-18  En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;NEn dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Commentaar van A.E. Knoch bij vers 16:

Het "teken" van het wilde beest zal het embleem of de vlag of het symbool zijn van de wereldconfederatie. Het moet gedragen worden, of ingebrand, op een zeer opvallende plaats, zodat iedereen in een oogopslag kan zien of iemand een aanbidder van het beest is. Zo’n teken of badge is al vaak gebruikt om politieke of religieuze aanhankelijkheid aan te geven, en bestaat gewoonlijk uit een passend en belangrijk ontwerp, dat uitdrukking geeft aan de aard of doelstelling van de eenheid waarvoor het staat. Omdat allen die tot het lichaam van Christus behoren op dat moment al in de hemel zijn, zal de hele wereld graag deze badge ontvangen als belofte van hun trouw aan de wereld federatie van religie, behalve de paar Joden die trouw zullen zijn aan JAHWEH.

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/Openbaring/Openbaring13.htm

Als dit volgens jou al aan de orde is, hoe ziet dat teken/embleem er dan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

8 uur geleden zei Thinkfree:

LIVE | Voorzitter Europese Commissie: einde van dit jaar is er een vaccin

Hoe weten ze dit al? ? 

Ziet dan niemand de bedoeling hierachter?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-voorzitter-europese-commissie-einde-van-dit-jaar-is-er-een-vaccin~a95e0e1e/

Met andere woorden lockdown duurt zeker nog tot eind van het jaar

Het lijkt alsof ze het zelf ook door hebben

Link doet het niet meer correct en men heeft het veranderd in: 

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/von-der-leyen-van-europese-commissie-verwacht-vaccin-eind-dit-jaar~af384073/

?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Thinkfree:

Het lijkt alsof ze het zelf ook door hebben

Link doet het niet meer correct en men heeft het veranderd in: 

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/von-der-leyen-van-europese-commissie-verwacht-vaccin-eind-dit-jaar~af384073/

?

 

Blijft hetzelfde. Dit duurt tot het einde van het jaar omdat het nu eenmaal zo lang duurt om een vaccin gereed te hebben.
Zoals het ook nu eenmaal een uur duurt om 5km te wandelen; dat gaat ook niet in 5 minuten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Omdat ik het bijzonder vind.

Okee. Ik kan momenteel twee redenen bedenken waarom ze knielen.

  1. Uit dankbaarheid maar de vraag is dan waar ze dankbaar voor zijn.
  2. Ze bidden tot God i.v.m. het coronavirus. Zinloze actie in dat geval.
bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Okee. Ik kan momenteel twee redenen bedenken waarom ze knielen.

  1. Uit dankbaarheid maar de vraag is dan waar ze dankbaar voor zijn.
  2. Ze bidden tot God i.v.m. het coronavirus. Zinloze actie in dat geval.

Verootmoediging misschien? En heel veel mensen (waaronder mijn persoontje) zijn het niet met je eens dat bidden zinloos is. Wat ik bijzonder vind is dat (heel) veel mensen, ondanks de secularisatie en de ongelooflijke en indrukwekkende vooruitgang in de natuurwetenschappen, als het er echt op aankomt, toch blijven aankloppen bij "iets hogers". Wordt er dan misschien toch iets over het hoofd gezien? We weten nu zoveel meer over het uiterlijke van de schepping, inclusief de mens, maar is er niet een ander soort weten verloren gegaan? Over die andere kant van de mens vooral? Ik bedoel dit natuurlijk generaliserend want er zijn nog steeds heel veel mensen die de natuurwetenschappen niet als alwetend beschouwen en er haarscherp de beperkingen van inzien.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Bastiaan73:

Kun je een voorbeeld geven van een zinvol gebed?

Het "Onze Vader". Een groot man van God, iemand die zoveel invloed heeft gehad dat hij zelfs een Engelse revolutie à la France heeft voorkomen, heeft gezegd dat God niets doet dan door gebed. Als dat waar is, en ik geloof dat, heeft God ons dus een ontzagwekkende medeverantwoordelijkheid gegeven voor het reilen en zeilen in deze wereld. Het probleem is natuurlijk dat we de gevolgen van onze gebeden niet onmiddellijk kunnen zien. Het betreft een strijd in de hemelse gewesten waar onze gebeden een enorme rol in spelen. Ik zeg wel eens dat gebed krachtiger is dan atoomkracht en dat meen ik ook oprecht. Ga het maar eens proberen, zou ik zeggen. Begin met kleine dingen en ervaar zelf hoe God ons hoort.    

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:
53 minuten geleden zei Bastiaan73:

Kun je een voorbeeld geven van een zinvol gebed?

Het "Onze Vader".

15 minuten geleden zei Willempie:

Een groot man van God, iemand die zoveel invloed heeft gehad dat hij zelfs een Engelse revolutie à la France heeft voorkomen, heeft gezegd dat God niets doet dan door gebed.

Wie was dat dan? Dat zou betekenen dat God afhankelijk is van de gebeden van mensen. Dat lijkt me heel sterk en ook tegenstrijdig met een gedeelte uit het Onze Vader: Uw Wil geschiede. Is Zijn wil dan ineens beïnvloedbaar door mensen geworden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Wie was dat dan? Dat zou betekenen dat God afhankelijk is van de gebeden van mensen. Dat lijkt me heel sterk en ook tegenstrijdig met een gedeelte uit het Onze Vader: Uw Wil geschiede. Is Zijn wil dan ineens beïnvloedbaar door mensen geworden?

Dat was John Wesley. En dat zou dan inderdaad betekenen dat God een verbond met ons wil aangaan. Een verbond is immers een soort partnerschap. Er staan trouwens verschillende voorbeelden van in de Bijbel dat God zich laat verbidden door eenvoudige mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:
12 uur geleden zei Bastiaan73:

Kun je een voorbeeld geven van een zinvol gebed?

Het "Onze Vader".

En wat nou als het 'Onze Vader' helemaal niet van toepassing is op gelovigen in deze tijd c.q. de leden van het Lichaam van Christus?

Citaat:

God gaf ons de hele Bijbel om te lezen en ervan te leren, maar niet alle leefregels en beloften uit de Schrift zijn op ons van toepassing. Daarom moeten we onderzoeken welke gedeelten wel of niet over ons gaan. Bij het ‘Onze Vader’ uit Mattheüs 6 zullen we ontdekken dat dit gebed betrekking heeft op de gelovigen van Israël in de eindtijd, zoals de vraagsteller vermoedt.

Bron: https://www.amen.nl/artikel/24/het-onze-vader

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze Vader maakt net duidelijk wat we nodig hebben, herinnert ons aan de genadeleer en Zijn wil. 

Bidden is geen eigen zingeving invullen maar Zijn wil ontvangen om je er beter naar te schikken. 

Bidden is je naar Hem schikken, niet Hem naar u. En als je dan Zijn zingeving zoekt, hoe duidelijker moet het worden? Het komt langs iedere raam, deur en kier binnengeslopen wie Hem oprecht zoekt. Wat geen easy proces is of over een nacht dun ijs gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Bidden is geen eigen zingeving invullen maar Zijn wil ontvangen om je er beter naar te schikken. 

Bidden is je naar Hem schikken, niet Hem naar u.

Hier kan ik me wel in vinden. In mijn beleving is dit echter iets anders dan wat Willempie suggereert:

16 uur geleden zei Willempie:

Een groot man van God, iemand die zoveel invloed heeft gehad dat hij zelfs een Engelse revolutie à la France heeft voorkomen, heeft gezegd dat God niets doet dan door gebed.

wat ik opvat als 'God is beïnvloedbaar door onze gebeden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

 

Groepshysterie.

20 uur geleden zei antoon:
21 uur geleden zei Bastiaan73:

Knielen ze nou uit dankbaarheid of om een andere reden? ?

Misschien om anderhalve meter op te meten

??

5 uur geleden zei Bastiaan73:

En wat nou als het 'Onze Vader' helemaal niet van toepassing is op gelovigen in deze tijd c.q. de leden van het Lichaam van Christus?

Citaat:

God gaf ons de hele Bijbel om te lezen en ervan te leren, maar niet alle leefregels en beloften uit de Schrift zijn op ons van toepassing. Daarom moeten we onderzoeken welke gedeelten wel of niet over ons gaan. Bij het ‘Onze Vader’ uit Mattheüs 6 zullen we ontdekken dat dit gebed betrekking heeft op de gelovigen van Israël in de eindtijd, zoals de vraagsteller vermoedt.

Bron: https://www.amen.nl/artikel/24/het-onze-vader

Op die manier kun je werkelijk alles dat je niet bevalt weg redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:
5 uur geleden zei Bastiaan73:

En wat nou als het 'Onze Vader' helemaal niet van toepassing is op gelovigen in deze tijd c.q. de leden van het Lichaam van Christus?

Citaat:

God gaf ons de hele Bijbel om te lezen en ervan te leren, maar niet alle leefregels en beloften uit de Schrift zijn op ons van toepassing. Daarom moeten we onderzoeken welke gedeelten wel of niet over ons gaan. Bij het ‘Onze Vader’ uit Mattheüs 6 zullen we ontdekken dat dit gebed betrekking heeft op de gelovigen van Israël in de eindtijd, zoals de vraagsteller vermoedt.

Bron: https://www.amen.nl/artikel/24/het-onze-vader

Op die manier kun je werkelijk alles dat je niet bevalt weg redeneren.

Moet jij nodig zeggen ?

Hoe kom je erbij dat het me niet bevalt? En op wat voor manier ben ik iets aan het wegredeneren?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:

Weet iemand waar je een LP-E12 batterij vindt made in the west? Waar geen kinderarbeid of commie-streken aan verbonden zijn?

En het apparaat waar je die in wil steken, is dat wel zonder kinderarbeid of commie-streken vervaardigd ? 

6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Moet jij nodig zeggen ?

Hoe kom je erbij dat het me niet bevalt? En op wat voor manier ben ik iets aan het wegredeneren?

Omdat je dit suggereert: Wat nou als dit niet van toepassing is ....

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Omdat je dit suggereert: Wat nou als dit niet van toepassing is ....

Ik snap je punt niet. Ik typte

En wat nou als het 'Onze Vader' helemaal niet van toepassing is op gelovigen in deze tijd c.q. de leden van het Lichaam van Christus?

Is dit een onduidelijke vraag voor jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik snap je punt niet. Ik typte

En wat nou als het 'Onze Vader' helemaal niet van toepassing is op gelovigen in deze tijd c.q. de leden van het Lichaam van Christus?

Is dit een onduidelijke vraag voor jou?

Deels wel.  Het is duidelijk wat je bedoelt met 'gelovigen in deze tijd'. Maar wat je bedoelt met 'de leden van het Lichaam van Christus' is niet duidelijk. 
Maar die onduidelijkheid maakt voor het antwoord niet uit, want de vraag is of de Bijbel niet van toepassing is in bepaalde tijden of op bepaalde groepen. Hoe je dan die groepen precies omschrijft doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Voor het antwoord is het van belang om in te zien dat het hier niet gaat om een vraag naar een feit (want dan is alleen ja of nee voldoende) maar een vraag naar een persoonlijke mening.
En die mening verschilt per persoon, dus kun je een oneindig aantal antwoorden krijgen.
De reactie op amen.nl die je er bij zette, behandelt de vraag ten onrechte alsof het om feiten gaat en is alleen om die reden dus al een verkeerd antwoord. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid